چین برای "مداخله اجباری" آماده می شود
 

گروه بین الملل: یکی از روزنامههای چین روز جمعه گزارش داد، پکن گزینه "مداخله اجباری" در هنگ کنگ را برای مقابله با اعتراضات خشونتبار در این دولتشهر در نظر دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، روزنامه گلوبال تایمز چاپ چین همچنین به انتقاد از مداخله آمریکا در هنگ کنگ نیز پرداخت و در ادامه نوشت: پکن تصمیمی قطعی برای مداخله اجباری به منظور مقابله با شورشیهای هنگ کنگ ندارد اما این گزینه مدنظر پکن است. استقرار پلیس مسلح خلق در شنژن هشداری واضح برای شورشیهای هنگ کنگ است. اگر هنگ کنگ نتواند اجرای قانون را خودش برقرار سازد و شورشها ادامه داشته باشد، این وظیفه دولت مرکزی است که اقدامات مستقیمی را بر اساس قانون انجام دهد. پکن دائما آمریکا را به مداخله در امور هنگ کنگ متهم کرده و مقامهای آمریکایی از جمله قانونگذاران در این کشور هشدارها به چین را درباره سرکوب مخالفان افزایش میدهند. روزنامه گلوبال تایمز در ادامه همچنین آورده است، اوضاع در هنگ کنگ نباید تکرار رویداد سیاسی چهارم ژوئن ۱۹۸۹ باشد که در آن سرکوب خونبار ارتش علیه حامیات دموکراسی در میدان تیانآنمن رخ داد: "واشنگتن نمیتواند از آن رویداد برای تهدید و ارعاب پکن استفاده کند. چین حالا قویتر شده است."

در همین حال هنرمند چینی مخالف دولت پکن نگرانی خود را بابت تکرار واقعه میدان تیانآنمن در هنگکنگ ابراز داشت.

آی ویوی، هنرمند معاصر چینی مخالف دولت پکن در مصاحبهای گفت: فکر نمیکنم هرگونه پیش بینی در این باره خیلی سخت باشد. چین جامعهای است که برای حفظ کنترل خودش هر چیزی را قربانی میکند. در ۱۹۸۹، تمام جهان ناظر بودند و تانکها، دانشجویان را در یک راهپیمایی صلحآمیز زیر گرفتند. این هشدار از سوی این هنرمند پس از دو ماه اعتراضاتی مطرح شده که هنگکنگ را به شدت دچار مشکل کرده است. اگرچه بسیاری از تحلیلگران میگویند بعید است که چین به یک سرکوب تمام عیار علیه معترضان در این دولتشهر دست بزند. این هنرمند مخالف دولت چین میگوید: در آغاز این اعتراضات یعنی دو ماه قبل، من هشدار داده بودم که دولت پکن در نهایت و در صورتی که نتواند این اعتراضات را متوقف کند، از خشونت استفاده میکند. راه دیگری وجود ندارد. آنها نمیتوانند درباره این اوضاع گفتگو یا مذاکره کنند، چون مهارتش را ندارند. تنها چیزی که آنها دارند، ارتش و پلیس است. آنچه که معترضان هنگکنگی انجام میدهند، حق قطعی آنها است. آنها باید از سیستم یک کشور، دو سیستم دفاع کنند. آنها نباید اجازه دهند که آزادی هنگکنگ ناپدید شود. تنها راهی که آنها میتوانند انجامش دهند، این است که به این نبرد ادامه دهند.

آی ویوی همچنین گفت، شاهد اوضاعی است که روز به روز بدتر میشود چون مردم خسته شدهاند. پلیس از گاز اشک آور و باتوم استفاده میکند. دانشجویان هنگ کنگی هرگز چنین تجربهای نداشتهاند. معترضان که بسیاری از آنها دانشجویان متولد دهه ۱۹۹۰ هستند، هرگز چنین وضعیتی را تجربه نکرده اند.

شرکت بی.ام.و یک مدل خودروی پلاگین هیبریدی جدید را رونمایی و معرفی کرد که به عقیده کارشناسان فعال در حوزه خودرو، میتواند انقلاب عظیمی را در صنعت خودروهای پلاگین هیبریدی ایجاد کند. این خودرو ۳۳۰e که یکی از نسخههای جدید پلاگین هیبریدی از خانواده محبوب سدان اسپرت بی.ام.و به شمار میرود، از یک پیشرانه چهار سیلندری دو لیتری مجهز به توربو شارژ بهره میبرد و قادر است ۱۸۴ اسب بخار قدرت تولید کند. در کنار آن، یک موتور برقی با جعبه دنده هشت ساعته قرار دارد که ۱۱۳ اسب بخار قدرت ایجاد میکند که مجموع قدرت این خودرو به ۲۵۲ اسب بخار میرسد. این شرکت آلمانی مدعی شده است که مدل ۲۰۲۰ بی.ام.و ۳۳۰e قادر است تنها در مدت زمان ۹.۵ ثانیه، صفر تا صد کیلومتر را طی کند و حداکثر سرعت آن نیز به ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین این خودرو میتواند در حالت هیبرید به سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت برسد. کارشناسان فعال در صنعت خودرو برآورد کردهاند که این خودروی جدید با قابلیتهای جدید و منحصر بفرد آن قادر خواهد بود تغییر و تحولات عظیمی را در صنعت تولید خودروهای پلاگین هیبریدی ایجاد کند و نظر و توجه خیل عظیمی از کاربران را به سمت و سوی خود جلب کند. بر اساس اخبار و گزارشهای منتشر شده، قرار نیست این خودرو تا اواسط تابستان سال ۲۰۲۰ میلادی روانه بازار شود. خودروهای پلاگین هیبریدی که به اختصار PHEV نامیده میشوند، در مقایسه با مدلهای هیبریدی به باتریهای قدرتمندتری مجهز شدهاند، بنابراین مسافت قابل پیمایش آنها نیز در حالت تمام برقی بیشتر است.

درپی اعلام نتایج کنکور، پلیس فتا هشدارهایی را در خصوص مراحل انتخاب رشته به پذیرفته شدگان ارائه کرد.

با اعلام نتایج کنکور بسیاری از شرکت کنندگان در کنکور و خانوادههایشان در تب و تاب انتخاب رشته قرار دارند و در همین راستا ممکن است بعضی از افراد سودجو با ایجاد کانالها و تبلیغات دروغین به بهانههایی نظیر انتخاب رشته تضمینی و قبولی در دانشگاههای سراسری با بدترین رتبه و ... سعی در کلاهبرداری از شهروندان داشته باشند، کما اینکه تاکنون افراد سودجو و مجرمان سایبری در قالب مشاوره تحصیلی، کانالها و گروههای جعلی با نام موسسات و آموزشگاههای معتبر و همچنین رباتهایی با نام سازمان سنجش راه اندازی کردهاند که پلیس فتا آنها را شناسایی کرده است. عمده این تبلیغات در نهایت کاربران را به واریز وجهی به حساب سودجویان ترغیب کرده که در این مرحله یا مبالغی از طریق کارت به کارت و درگاههای اجارهای بانکی به حساب سودجویان منتقل شده و در قبالش خدمتی ارائه نمیشود یا اینکه کاربران به صفحات فیشینگ هدایت شده و هنگام واریز وجه که معمولا مبلغ اندکی هم هست، اطلاعات حساب کاربران کپی شده و مدتی بعد مبالغ آن خالی می شود.

به نظر میرسد که بعد از آتش گرفتن گوشیهای گلکسی نوت ۷ و ممنوعیت حمل آن در حین پرواز، حالا نوبت به لپتاپهای مکبوک پرو اپل رسیده است.

به تازگی اداره حمل و نقل فدرال ایالات متحده آمریکا (FAA) اعلام کرده است که لپتاپهای مکبوک پرو ۱۵ اینچی مدل ۲۰۱۵ که توسط اپل توسعه داده شده است، نیز از این پس مشمول ممنوعیت حمل در حین پرواز هواپیما خواهند شد.

چند سال پیش بود که خاطره و اتفاق ناخوشایند آتش گرفتن باتری گلکسی نوت ۷ موجب شد شرکت سامسونگ مدت کوتاهی بعد از آغاز عرضه این محصول، به جمع آوری آن از بازار اقدام کند. این محصول از آن پس با سختگیریهای متعددی در خطوط هوایی و رگولاتوریهای مربوطه مواجه شد که از ورود آن به هواپیما چه در چمدان قسمت بار و چه به صورت دستی در کابین هواپیما جلوگیری به عمل آورده شد.