امنیت عراق را در امتداد امنیت خودمان میدانیم

وزیر دفاع با تأکید بر اهمیت ارتقاء توان و بنیه دفاعی نیروهای نظامی و انتظامی عراق در مقابله با تهدیدات گفت: تقویت بنیه دفاعی عراق یکی از راهبردهای اصلی جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در دیدار با «یاسین طاهر الیاسری» وزیر کشور عراق با بیان اینکه موضوعات متنوع و در عین حال مهمی در روابط امنیتی دو کشور وجود دارد اظهار داشت: ایجاب می کند دو طرف رایزنی های مداومی با یکدیگر داشته باشند؛ چرا که وزارت کشور عراق یک نهاد انتظامی و امنیتی است و نقش قابل توجهی در تامین ثبات و امنیت عراق و به تبع آن منطقه دارد.

 

محکوم عملیات انتحاری در یک مراسم عروسی در کابل

سخنگوی وزارت امورخارجه با ابراز تاسف و انزجار از عملیات انتحاری در یک مراسم عروسی در کابل که منجر به کشته و زخمی شدن بیش از ۲۰۰ تن از حاضرین در این مراسم شد، این اقدام را شدیدا محکوم کرد. به گزارش ایلنا، سیدعباس موسوی ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت افغانستان بویژه خانواده های قربانیان و داغدیدگان این اقدام غیرانسانی و اعلام حمایت دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت این کشور، مرتکبین به چنین جنایت هایی را دشمنان انسانیت، صلح، امنیت و ثبات افغانستان و منطقه دانست و اظهار داشت: افغانستان در حال گذراندن دورانی سخت و سرنوشت ساز است که در این راه، مشکلات و موانع بسیاری وجود دارد.

 

هشدار در باره حاشیه نشینی چند میلیون نفری

عضو مجمع تشخیص نظام در نامه ای خطاب به سران کشور با بیان اینکه با پدیده کاهش فاحش اعتماد عمومی نسبت به مسئولان روبرو هستیم، نسبت به افزایش تعداد حاشیه نشینان هشدار جدید داد. به گزارش تجارت به نقل از خبرگزاری ایلنا، احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت با ارسال نامههایی به روسای قوا ، اعضای دولت، مجلس، قوه قضائیه، مجمع تشخیص مصلحت نظام و اعضای شورای نگهبان، ضمن هشدار نسبت به افزایش چشمگیر حاشیه نشینی در شهرها، در آیندهای نزدیک با ارایه راهکارهایی خواستار تدابیر اساسی در زمینه مسکن و اجاره مسکن شد.

 

پیام رهبری درباره انهدام پهپاد آمریکایی

و توقیف نفتکش انگلیسی

عبدالله حاجیصادقی نماینده ولیفقیه در سپاه در جریان سفر به منطقه دریایی نازعات و جزایرجنوبی پیام قدردانی مقام معظم رهبری را به نیروهای سپاه پاسداران منطقه ابلاغ کرد. به نقل از ایسنا؛ عبدالله حاجی صادقی، نماینده ولیفقیه در سپاه با اشاره به سفر به منطقه دریایی نازعات و جزایر جنوبی خلیجفارس پس از اسقاط پهپاد آمریکایی و توقیف نفتکش انگلیسی در منطقه خلیجفارس، اظهار داشت: «به منظور اخذ رهنمود از رهبر فرزانه انقلاب و فرمانده معظم کل قوا (مدظلهالعالی) در تاریخ ششم مرداد ماه به محضر معظم له شرفیاب شدم و از ایشان درخواست نمودم اگر تدبیر خاصی در مورد این سفر (سفر به منطقه دریایی نازعات) خصوصاً در مورد اسقاط پهپاد آمریکایی و توقیف کشتی انگلیسی و دلاور مردانی که در این اقدام انقلابی، شجاعانه و بینظیر نقش داشتند، بفرمایند که حضرت آقا(مدظلهالعالی) فرمودند: «سلام برسانید و بگویید دستتان درد نکند. کار بزرگی انجام دادید.»»

مردم نمیتوانند تبعیض را تحمل کنند

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه مردم نمیتوانند تبعیض را تحمل کنند، گفت: باید با جنبههای مختلف فساد و مفدسین، سریع، دقیق و بدون تبعیض برخورد شود. به گزارش خبرگزاری ها، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژهای صبح امروز در آیین تکریم و معارفه رییس کل دادگستری قم که در مرکز آموزشهای قوه قضاییه قم برگزار شد، اظهار کرد: در فضای مسموم کنونی و جنگ روانی که دشمن ایجاد کرده و دروغ و راست را در هم آمیخته؛ رعایت تقوا و مراقبت در نوع رفتار و گفتار بسیار با اهمیت است و باید مورد توجه قرار بگیرد.وی افزود: قم شهری مقدس و دارای اهمیت بسیار است، استان قم پایگاه فقاهت و خواستگاه انقلاب است و باید این شهر در همه جوانب، برای کشور الگو باشد؛ دستگاه قضایی قم با دستگاه قضایی همه کشور باید متفاوت باشد، زیرا انتظارات از استان قم بسیار بالا است.

از طرف دفتر رهبری در سازمان صدا و سیما

دخالت می شود

علي مطهری گفت: اداره صداوسيما بايد همان روش مديريتي قبلي يعني روشی كه قبل از بازنگري قانون اساسي بود اجرا شود. قبل از بازنگری قانون اساسی شورای سرپرستی وجود داشت كه از هر قوه دونفر در اين شورا حضور داشتند و اين شورا مدير عامل صداوسیما را تعيين مي كرد، با اين شيوه هر سه قوه در اداره صداوسيما نقش داشتند. به گزارش اسپادانا خبر، نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در حال حاضر به شکلی شده است که رییس این سازمان را رهبری تعیین میکند و اتفاقا رهبری تا کنون چند بار عنوان کردند که من فقط رییس را تعیین می کنم و دخالتی در مدیریت آنجا ندارم. طبعا با شرایط فعلی همه چیز بر محور یک فرد میچرخد و البته از طرف دفتر رهبری نیز دخالتهایی می شود و قوای سه گانه هیچ نقشی در این زمینه ندارند.عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد چرایی عدم نظارت درست بر نحوه فعالیت صداوسیما خاطرنشان کرد: در حال حاضر شورای نظارت بر نحوه فعالیت صداوسیما وجود دارد اما این نظارت به گونه ای است که جنبه استطلاعی دارد و فقط اطلاع می دهند. یعنی بعد از اینکه ممکن است برنامه ای پخش شود و اتفاقی بیفتد به رئیس سازمان نامه میدهند که رئیس صداوسیما می تواند ترتیب اثر بدهد و می تواند ترتیب اثر هم ندهد.

ایمان بر ابزار و امکانات پیروز است

فرمانده کل سپاه تصریح کرد :معتقدیم براساس آیات الهی وقتی جهاد می کنیم خداوند راه پیروزی را به ما نشان میدهد.

به گزارش ایسنا، سرلشکر حسین سلامی عصر امروز (یک شنبه) طی سخنانی در نهمین جشنواره مالک اشتر سپاه با بیان اینکه توصیه من آن است که فرماندهان ما هرچه می توانند نهج البلاغه را بخوانند، گفت: این کتاب زیبنده ترین و زیباترین منشور فرماندهی است. ولایت راه، روش، ارزش، فضیلت و عظمت است و ما شکوه ارزش و درخشش ولایت را در این چهل سال چشیده ایم و به اطمینان قلبی رسیده ایم. وی افزود: میدان نبرد ما را در درخشش نور ولایت به اطمینان قلبی رسانده است. هیچ چیز در عالم برای اثبات حقایق جای تجربه را نمی گیرد. فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه آمریکا به هر دری زده و به هر دری وارد شده تا به ما فشار آورد، به ویژگیهای این کشور به عنوان یک ابرقدرت در جهان اشاره و اظهار کرد: آمریکاییها خودشان میگویند رهبرانمان فاقد حکمت هستند و روح کاریزماتیک ندارند. این کشور همه ارکان قدرت خود را بسیج کرده و به صحنه آورده و هر آنچه می توانسته در همه ابعاد فراهم کرده است .

سومین جلسه دادگاه پرونده جدید پتروشیمی آغاز شد

سومین جلسه رسیدگی به پرونده جدید پتروشیمی دقایقی پیش در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام آغاز شد. به گزارش ایسنا، در جلسه اول دادگاه که 15 مرداد برگزار شد، نماینده دادستان به قرائت کیفرخواست متهمان این پرونده پرداخت. در جلسه دوم دادگاه در 16 مردادماه دفاعیات متهمان آغاز شد.

گسترده جلوه دادن فساد در کشور کمال بیانصافی است

دادستان کل کشور گفت: عدهای در داخل و عدهای نیز در خارج کشور تلاش می کنند که فساد در جامعه را و در سطح اداری کشور گسترده جلوه دهند اما این امر کمال بی انصافی است چرا که مدیران پاک دست زیادی در کشور وجود دارند به گزارش ایسنا، حجت الاسلام محمد جعفر منتظری در جلسه شورای اداری در بجنورد با اشاره به برخورد با فساد اخلاقی در فضای مجازی افزود: انتظار بر این است که افرادی که در این حوزه دخالت دارند از این فضا در صلاح جامعه استفاده کنند. وی گفت: اما امروز فضای مجازی ما، فضایی آلوده است. منتظری با بیان اینکه امروز در نظام جمهوری اسلامی ایران، اجرای عدالت و انجام ماموریت در مسیر عدالت متوجه همه مسئولان و مقامات است، اظهار کرد: در ایران، مدیر در هر حوزهای که فعالیت می کند باید در مسیر عدالت حرکت کند و اگر بخواهیم به

رفع توقیف "گریس۱ " پیروزی دیپلماتیک

برای ایران و شکستی برای انگلستان

رییس شورای راهبردی روابط خارجی با اشاره به رفع توقیف نفتکش گریس ۱ (آدریان دریا) که حامل نفت ایران بود از سوی دولت جبلالطارق اظهار کرد: اتفاق اخیر یک پیروزی دیپلماتیک برای کشورمان و شکستی بود برای انگلستان که بدون هیچ توجیه قانونی دست به این راهزنی دریایی زده بود. به گزارش ایسنا، سیدکمال خرازی رییس شورای راهبردی روابط خارجی صبح امروز در دومین همایش ملی روش های تحلیل اطلاعات در پاسخ به سوالی درباره ترک سیاست صبر استراتژیک از اردیبهشت ماه سال جاری و اتخاذ راهبرد مقاومت توسط کشورمان و استمرار این راهبرد اظهار کرد: حق را باید ستاند .و حق به انسان هدیه داده نمیشود.

روحانی در مراسم دریافت استوارنامه سفیر جدید ایتالیا در تهران:

گروه سیاسی: رئیسجمهوری روابط ایران و جمهوری ایتالیا را تاریخی و دوستانه توصیف کرد و گفت: اراده جمهوری اسلامی مثل همیشه وجود روابط بسیار نزدیک و صمیمانه با ایتالیا بوده و تلاش برای تقویت هر چه بیشتر روابط اقتصادی را به نفع دو ملت میدانیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجتالاسلام والمسلمین حسن روحانی روز یکشنبه پس از دریافت استوارنامه «جوزپه پررونه» سفیر جدید ایتالیا، مناسبات و روابط تجاری، تاریخی و دیرینه دو کشور را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه ایتالیا در سالهای متمادی اولین شریک تجاری ایران در اروپا بوده، اظهار داشت: مصمم هستیم روابط و مناسبات دیرینه ایران و ایتالیا دوستانه و توسعهیافته باقی بماند و تحریمهای یکجانبه و غیرقانونی آمریکا هیچگونه تأثیری بر این روابط نداشته باشد.

رئیسجمهوری با تأکید بر آمادگی تهران بر گسترش روابط اقتصادی با رم، افزود: شرایط کنونی موقت است و نحوه رفتار دو دولت و تلاش آنها برای حفظ و توسعه روابط در حافظه تاریخی دو ملت باقی میماند.

روحانی ایجاد تحرک مثبت در روابط تهران – رم در راستای تحکیم و تعمیق روزافزون مناسبات دو جانبه را مورد تأکید قرار داد و گفت: در شرایط کنونی بایستی با بهرهگیری از روشهای ابتکاری در مسیر افزایش همکاری و سرمایهگذاری مشترک و تقویت مناسبات و گامهای مستحکم و پایداری برداریم که این در راستای منافع دو ملت و منطقه است.

رئیسجمهوری همچنین با تجلیل از نقش سازنده و مثبت ایتالیا در دوران مذاکرات هستهای، عنوان داشت: بعد از توافق هستهای نیز روابط بسیار سازنده و مثبتی از لحاظ اقتصادی بین دو کشور برقرار شد و امروز باید این مسیر را به پشتوانه اراده سیاسی دو دولت ادامه دهیم.

«جوزپه پررونه» سفیر جدید ایتالیا در تهران نیز ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهوری، تاکید کرد: رم خواهان گسترش روابط در همه زمینه ها با تهران است.

سفیر جدید ایتالیا در تهران گفت: شرایط کنونی را گذرا ارزیابی می کنیم و روابط دو کشور باید روند رو به رشد خود را ادامه دهد.

ایران از حاکمیت ملی و اتحاد و یکپارچگی افغانستان حمایت میکند

در خبری دیگر، رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و افغانستان از اشتراکات تاریخی و فرهنگی بیشماری برخوردار بوده و در طول قرنها در کنار هم زندگی کردهاند، اظهار داشت: تهران از حاکمیت ملی و اتحاد و یکپارچگی افغانستان حمایت میکند و برای کمک به ایجاد امنیت پایدار، استحکام صلح و انسجام ملی در این کشور همواره آمادگی دارد.

حجتالاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز یکشنبه پس از دریافت استوارنامه «عبدالغفور لیوال» سفیر جدید جمهوری اسلامی افغانستان، گفت: از نظر جمهوری اسلامی ایران حضور نیروهای بیگانه در هر یک از کشورهای منطقه، مشکلآفرین است و مطمئن هستیم حضور نظامی آمریکا در افغانستان نیز هیچ سودی برای امنیت این کشور و مردم افغانستان نداشته و ندارد، بلکه آنها به دنبال اهداف خود به منظور ایجاد ناامنی در منطقه هستند.

دکتر روحانی در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره در روزهای سخت در کنار مردم افغانستان بوده است، گفت: به مردم مظلوم و عزیز افغانستان در ایران مانند مردم خودمان ، خدمات ارایه کرده ایم و تعداد زیادی از فززندان این کشور در مدارس و دانشگاههای ایران مشغول تحصیل هستند.

رئیس جمهور با اشاره به آمادگی تهران برای استحکام صلح وامنیت پایدار در افغانستان گفت: وجود امنیت پایدار علاوه بر تشویق مهاجرین افغانستانی به بازگشت به وطن خودشان باعث افزایش روابط تجاری و سرمایهگذاری دو کشور است و امیدواریم روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تهران و کابل بیش از پیش توسعه یافته و مرزهای دو کشور از امنیت بیشتری برخوردار باشد.

دکتر روحانی اتحاد و همدلی بین اقوام و مذاهب مختلف در افغانستان را حائز اهمیت توصیف کرد و گفت: شیعه و سنی و اقوام و مذاهب مختلف باید بدانند که اعضای یک خانواده بزرگ به نام افغانستان هستند و همه باید برای اتحاد و یکپارچگی کشورشان تلاش کنند.

رئیس جمهور گفت: هیچگونه صلحی بدون نظر مردم و نمایندگان آنها، معنا و مفهومی ندارد و بیتردید پایداری نیز نخواهد داشت و ایران از حاکمیت ملی و رای مردم افغان و نمایندگان آنها حمایت می کند.

دکتر روحانی همچنین اقدامات تروریستی در افغانستان را تأسفبار و غمانگیز توصیف کرد و با محکوم کردن اعمال تروریستی اخیر در این کشور، گفت: اقدامات تروریستی از طرف هر گروهی باشد، از نظر ایران محکوم است و اراده جمهوری اسلامی ایران تقویت هر چه بیشتر روابط دوستانه با دولت و ملت افغانستان است.

«عبدالغفور لیوال» سفیر جدید جمهوری اسلامی افغانستان نیز در این دیدار پس از تقدیم استوارنامه خود، با تبریک فرا رسیدن عید غدیر و نیز با قدردانی از حمایتها و پشتیبانیهای ایران از دولت و ملت افغانستان، گفت: مهاجرین افغانستانی در ایران بیشتر از جمعیت برخی از کشورها است و همواره ملت و دولت افغانستان قدردانی میزبانی خوب ملت بزرگ ایران هستند.

سفیر جدید جمهوری اسلامی افغانستان با تأکید بر اینکه کشورش برای توسعه همکاریها و هماهنگیهای روزافزون با جمهوری اسلامی ایران اهمیت ویژهای قایل است، تصریح کرد: افغانستان به هیچ عنوان اجازه نخواهد داد از خاک این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده شود

وزیر کشور در همایش معاونان اقتصادی استانداری ها تصریح کرد؛

گروه سیاسی: وزیر کشور گفت: هر استانی باید یک محوریت فعالیت اقتصادی داشته باشد و در چهارچوب ظرفیت استانی خود عمل کند. به گزارش تجارت به نقل از ایرنا، «عبدالرضا رحمانی فضلی» در نشست هم اندیشی معاونان هماهنگی امور اقتصادی استانداریهای کشور که در محل وزارت کشور شد، اظهار داشت: استانداریها در بخش افزایش بهروری، رشد اقتصادی، نرخ بیکاری، افزایش سرمایهگذاری در استانها باید هدفگذاری کرده و برنامه کلان را باید به دستگاهها ابلاغ کنند. وظیفه اقدام و پیگیری هر کدام از دستگاههای اجرایی مشخص است و باید بر اساس شاخصهای ابلاغی گزارش دهند.

وزیر کشور با بیان اینکه تاکنون نگاه سنتی به وزارت کشور صرفا یک نگاه سیاسی و امنیتی بوده است، اظهارداشت: در رویکرد جدیدوزارت کشور و استانداریها در بسیاری از حوزهها، نقش هماهنگی و هدایتگر ستادی دارند. رئیسجمهوری هم همواره تاکید داشتند که وزارت کشور باید به عنوان یک نهاد هماهنگ کننده به صورت پیگیر و فعال عمل کند.

رحمانی فضلی با اشاره به نقش هماهنگی و تسهیلگری وزارت کشور و استانداری ها تاکید کرد: استانداریها باید ظرفیتهای اقتصادی استان را شناسایی و ایجاد کنند و نباید بجای وزارتخانهها و دستگاههای اجرایی، عمل کنند.

وزیر کشور با بیان این که برنامهریزی کلان و تعیین شاخصها در ایجاد تسهیلات و رفع موانع تولید برای استانها به عهده وزارت کشور و استانداریها است، گفت: ما باید برنامه داشته باشیم و شاخصهای کلان را مشخص کنیم و دستگاههای اجرایی بر همین مبنا بر اساس شیوههای دقیق و علمی، عمل کنند و گزارش کنند. وی تاکید کرد: همه باید با علاقه و انگیزه و جدیت و با برنامهریزی دقیق در حوزه اقتصادی به ویژه در شرایط کنونی که اقتصاد به معنی امنیت سیاست، استقلال و جنگ است باید در مقابل دشمن که جنگ و تروریسم اقتصادی را بر ضد مردم ایران شروع کرده،بایستیم.

رحمانی فضلی تصریح کرد: در هفت هشت ماه اخیر در ایجاد ثبات و آرامش نسبی در کشور و کاهش برخی قیمتها افزایش تولید و نظام توزیع موفق عمل کردهایم و این به معنی موفقیت در حوزه اقتصادی، موفقیت در حوزه امنیت و مقابله با تبلیغات روانی و موفقیت در حوزه سیاسی و استقلال است. اقتصاد ما امروز صرفا معنی اقتصادی ندارد و همه ما مسئولیت ویژه در حوزه اقتصادی داریم.

  • با افزایش بهرهوری باید برای مردم خلق ثروت بشود

    وزیر کشور با اشاره به تفاوت ها و ارزیابی شاخص های مدیر موفق و ناموفق گفت: رویکرد مسئولان استانداری ها باید در چهارچوب خلق ثروت برای مردم باشد استانداری ها باید توانایی داشته باشند که با برنامه ریزی از بهروری ظرفیت های در شهرها و روستاها از آب، خاک و هوا برای استان خود تولید ثروت کنند.

    رحمانی فضلی گفت: نگاه مسئولان استان ها باید افزایش تولید ناخالص ملی، افزایش ارزش افزوده ها باشد. ما در برابر خدا و مردم مسئول هستیم. مدیران نسبت به اینکه یک فرد گرسنه و یا یک گناهکار که بخاطر نیاز مالی خلافی انجام می دهد مسئول است.

    وی با تاکید بر ضرورت تلاش و همت مسئولان برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در استان ها گفت: فرمانداران و استانداران و روسای بخش های اقتصادی اگر میان مردم حاضر شوند و از مشکلات آگاه شوند ٧٠درصد مسایل استان و کشور شناسایی و حل می شود.

    رحمانی فضلی با انتقاد به برخی ادارات و بانک ها در عدم پاسخگویی افزود: استانداری ها متولی امور هستند نباید در تعارفات و رو دربایستی های سازمانی گرفتار شوند و با جدیت با کوتاهی ها برخورد کنند.

    وزیر کشور تصریح کرد: استانداری باید هر کدام در حدود یکصد واحد تولید و اقتصادی را بی نام آماده واگذاری کنند مجوز های لازم را دریافت و منابع آن را مشخص و به افرادی که صلاحیت و تخصص دارند واگذار کنند.

    استانداری ها کلینیک ٢۴ ساعته درمان اقتصادی راه اندازی کنند.

علوی در همایش فرماندهان بسیج مطرح کرد؛

گروه سیاسی: وزیر اطلاعات با تاکید بر این که باید با هوشیاری و وحدت از نفوذ دشمن جلوگیری کنیم گفت: دشمن هیچگاه بیکار نمینشیند و زمانی که وحدت ما را از بین ببرد، به شکست انقلاب امیدوار میشود.

به گزارش تجارت به نقل از خبرگزاری ها، «حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی» در همایش فرماندهان بسیج و مسوولین حراست وزارتخانهها و دستگاههای اجرایی کشور که در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، افزود: همافزایی و همگرایی از مهمترین موضوعاتی است که باید به آن توجه شود. سربازان یک جبهه اگر در خط مواجهه با دشمن تمام توجه خود را به دفع شرارت ها و تجاوزات آنها منعطف کنند به پیروزی دست پیدا می کنند.اما اگر سربازان یک جبهه به جای نشانه گرفتن دشمن همدیگر را هدف قرار دهند و انرژی خود را صرف خنثی کردن خود بکنند یقینا شکست میخورند و آموزههای دینی هم ما را از تشتت و اختلاف منع میکند.

وزیر اطلاعات گفت: خداوند متعال در قرآن میگوید با یکدیگر نزاع نکنید و درگیر نشوید چرا که فشل و زمینگیر میشوید و ابهت شما از بین میرود؛ رسول اکرم (ص) در حدیثی میفرماید ملتهایی که قبل از شما دچار اختلاف شدند هلاک شدند و از بین رفتند.

علوی افزود: اختلاف بستر موفقیت نیست، اختلاف بستر از بین رفتن و نابودی است و فرقی هم نمیکند جمع مسلمان یا غیرمسلمان اختلاف کنند، اختلاف عامل نابودی است در هر جمعیتی که میخواهد باشد.

وزیر اطلاعات ادامه داد: وحدت، همدلی و هم افزایی عامل موفقیت خواه مسلمان یا نامسلمان است، وحدت به گونه ای نیست که اگر دشمن آمد با یکدیگر باشیم. حتی اگر دشمنی هم در برابر ما نباشد، باید باهم باشیم. وحدت، برادری و هم افزایی مانند دارو نیست که در هنگام مرض آن را مصرف کنیم. وحدت مثل غذا برای زنده بودن است بنابراین برای پیشرفت و موفقیت ولو اگر دشمنی هم در کار نباشد باید وحدت داشته باشیم و دست در دست هم بدهیم و انرژی هایمان را در جهت آرمان های انقلاب و نظام تحت فرماندهی معظم کل قوا به کار بگیریم.

علوی با تاکید بر حساس بودن کار بسیج و مسئولان حراست وزارت خانهها گفت: بسیج مراکز وزارتخانهها و مسئولان حراست باید امروز دلها را یکی کنند و برای حل مشکلات موجود گامهای مستحکمی بردارند.

وی افزود: باید هوشیاری در وحدت داشته باشیم و با این هوشیاری از نفوذ دشمن جلوگیری کنیم؛ چرا که دشمن هیچگاه بیکار نمینشیند و زمانی که این وحدت را از بین ببرد، امید پیدا میکند که انقلاب اسلامی را شکست دهد.

وزیر اطلاعات در ادامه با بیان اینکه مذهب اهل بیت (ع) پرجاذبه است، گفت: ما هم باید بیان و عملمان بر اساس دین و اهل بیت باشد و اگر بسیجی شدیم، باید با رفتارمان مردم را به دینداری دعوت کنیم.

علوی افزود: بسیجی باید با اخلاق خوب خود مِهر امام راحل و امام خامنهای را در دل مردم بیاندازد، نباید رفتار ما به گونهای باشد که باعث انزجار از انقلاب و حتی دین شود، اگر رفتار ما به گونهای باشد که مردم نسبت به دین و انقلاب اسلامی زده شوند، جفا به انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به نامه پیامبر اکرم (ص) به والی یمن اظهارداشت: حضرت پیامبر به والی یمن نوشت که به مردم سخت نگیر چرا که آنها یک ظرفیتی دارند، سخت بگیری زده میشوند و فاصله میگیرند. طبع انسان این گونه است که هیچ عقیده ای را با تحمیل نمیپذیرد و اگر عقیده ای داشته باشد با فشار دست از آن عقیده بر نمی دارد و با فشار عقیده اش محکم تر میشود.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: آن چیزی که عقیده نادرست را متزلزل می کند شبهه و استدلال حکیمانه و منطق است. علوی ادامه داد: ما در وزارت اطلاعات به دوستان خود گفتیم در برخورد با این فرق مانند صوفیه، اهل حق، اسماعیلیه یا فِرق دیگر برخورد ما طوری نباشد که آنها زده شوند بلکه باید آنها را به سمت عقیده درست و صحیح بیاوریم.

وی با اشاره به اینکه علم با اخلاق و عقلانیت با اخلاق امروز در جامعه ما گرهگشا خواهد بود، افزود: امروز ما نیازمند اخلاق و گسترش آن در جامعه هستیم و باید هوشیارانه به نظام و مردم خدمت کنیم.