انتصاب جدید در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)

فرزاد همدان چی با ابلاغ حکمی از سوی مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، فرزاد همدانچی به سمت مجری پروژه های ترمینال جدید و ترمینال سلام این مجموعه منصوب شد. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در حکم همدانچی آمده است : نظر به برخورداری جنابعالی از مراتب تعهد، تخصص و تجربه و با عنایت به اشرافی که به پروژه ترمینال گالری سلام دارید و همچنین ضرورت آغاز پروژه ترمینال جدید در راستای ارتقای کیفیت خدمت رسانی و افزایش ظرفیت جابجایی مسافر، به موجب این ابلاغ به سمت " مجری پروژه های ترمینال جدید و ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)" منصوب می شوید.

 

افزایش ۸ درصدی مسافر در حمل و نقل ریلی

قطار مسافری مدیرکل راه آهن تهران گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۴میلیون و ۷۱ هزار و ۷۴۷ مسافر از خدمات این اداره کل استفاده کرده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ در صد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه آهن تهران ؛ عابدین هادی نژاد با اشاره به اهمیت راه آهن تهران در جابجایی بار و مسافر در کشور اظهار داشت : با تلاش های شبانه روزی همکاران این اداره کل امسال در دوره پیک تابستانه شاهد توسعه خدمات حوزه مسافری در ایستگاه های راه آهن تهران هستیم تا در جهت تأمین رضایت شهروندان گام برداریم.

 

تسهیل ورود بخش خصوصی به پروژههای عمرانی

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت بررسی لایحه مشارکت عمومی – خصوصی در این کمیسیون، از تسهیل ورود بخش خصوصی به تکمیل پروژههای نیمه تمام عمرانی با تصویب این قانون خبر داد. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیدحسین افضلی با اشاره به اینکه در نشست عصر روز گذشته کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، برخی از مواد لایحه مشارکت عمومی-خصوصی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت، اظهار کرد: با توجه به حجم بالای پروژههای عمرانی موضوعی که خیلی مهم است استفاده از پتانسیل بخش خصوصی هم به لحاظ فنی و هم به لحاظ اقتصادی برای به اتمام رساندن پروژه های عمرانی ناتمام است.

خانه دار کردن از طریق سپرده گذاری

طعمه رانت خواران است

دبیرکل خانه کارگر و رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: پسانداز پول در حال تضعیف معنایی ندارد و طعمهای برای گرگها، رانتخواران، بانکهای خاص و بنگاههای واسطهای میشود. پسانداز در این شرایط برای خرید مسکن ابزار استفاده کارفرمایان خواهد شد، این طعمه است و نه خدمت به بخش مسکن کشور.علیرضا محجوب، در گفتوگو با خبرنگار ایلنا، درباره طرح مسکن وزارت راه و شهرسازی برای کارکنان دولت و کارگران اظهار داشت: مارجین قیمت مسکن را در دورههای مختلف مورد بررسی قراردادهایم و آمار رسمی نشان میدهد که در بخش مسکن 431 بار افزایش قیمت نسبت به سال 71 وجود داشته است. وی افزود: اگر بخواهیم مارجین سرمایهگذاری ایران و کره را بررسی کنیم، میبینیم که عکس این میزان سرمایهگذاری در کره انجام شده است. به این معنا که رشد سرمایه گذاری در بخش صنعت این کشور همین مقدار بوده و در مقابل میزان افزایش قیمت مسکن در کره حتی به 30 بار هم نرسیده است.

ایران در لیست سفید

سازمان بینالمللی دریانوردی قرارد دارد

معاون امور دریایی سازمان بنادر اظهار داشت: در اجلاس اخیر شورای آیمو که در هفته اخیر تیرماه سال جاری برگزار شد هیئت نمایندگی ایران در این اجلاس با حضوری فعالانه و انجام رایزنیهای فشرده با نمایندگان دولتهای عضو و غیرشورا مانع از تصویب قطعنامهای شد که از سوی ایالات متحده آمریکا و امارات متحده عربی در رابطه با امنیت دریانوردی دریای عمان و تنگه هرمز پیشنهاد شده بود. به گزارش ایلنا، جلیل اسلامی در مراسم گرامیداشت روز دریانورد و روز جهانی دریانوردی با بیان اینکه این روز را به جامعه دریایی کشور تبریک میگویم، گفت: دو مناسبت در یک روز فرصتی را فراهم آورده تا به موضوعات مختلف پیرامون فعالیت مرتبط با دریا و دریانوردی بیشتر بپردازیم. وی افزود: امروز گرد هم آمدیم تا از یک سال تلاش و زحمت دریانوردان و فعالان جامعه دریایی کشور در همه بخشها، از حافظان حریم دریایی و امینت دریانوردی کشور و صنعت کشتیرانی، صیادی و محیطبانان محیط زیست دریایی قدردانی کنیم. معاون امور دریایی سازمان بنادر همچنین گفت: مطمئن هستیم دولت و ملت بزرگ ایران با تکیه بر نیروی انسانی، ظرفیتها و توانمندیهای داخلی و اتکا به خداوند، قادر به پشت به سر گذاشتن این ناملایمات و توطئههای دشمنان خواهند بود.

اسلامی در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی تاکید کرد؛

گروه راه و مسکن: وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه باید شعار "ناوگان ایرانی-دریانورد ایرانی" را اجرايي كنيم با تاكيد بر حمايت از صنايع داخلي در حوزه بنادر خواستار استفاده از همه فرصتها برای توسعه حمل و نقل دریایی و توسعه صنایع دریایی شد.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در مراسم گرامیداشت روز دریانورد و روز جهانی دریانوردی گفت: روز دریانوردی را به دریادلان و اعضای این خانواده بزرگ که در اقصی نقاط مشغول به فعالیت هستند تبریک میگویم و به آنها افتخار میکنیم.

اسلامی با بیان اینکه این گردهمایی که سالیانه برگزار میشود یک فرصت است، اظهار کرد: این گردهمایی جلوه قدرتی برای انقلاب و جمهوری اسلامی به نمایش میگذارد و همچنین مروری بر تجربیات و دستاوردها و بیان اهداف و بیان مطالبات و انتظارات و عهد و عقد یک میثاق برای ادامه راه است تا کمک کند به صورت موثر و همافزا در جهت خلق قدرت با کفایتتر دریایی برای جمهوری اسلامی ایران اقدام شود.

وی ادامه داد: تجلیل از پیشکسوتان و یادآوری از آنها، استفاده از تجربه گذشتگان و به کارگیری همه ظرفیتها یکی از نشانههای حرکت روبه جلو و موفقیتآمیزی است که باید وجود داشته باشد و ما امروز بیش از هر زمان دیگری به آن نیازمند هستیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه دشمن از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون همواره دو هدف که یکی اصل و دیگری فرع بوده را دنبال کرده است، افزود: دشمن اهداف متعددی نداشته که آنها را دنبال کند. دشمن یک هدف داشته و آن این است که اجازه پیروزی و موفقیت را از انقلاب اسلامی ایران ساقط کند و اجازه پیشرفت را از جمهوری اسلامی ایران سلب کند و مانع حرکت و پیشرفت و توسعه کشور شود. ساقط کردن جمهوری اسلامی ایران مهمترین هدف آنها است و بعد از گذشت ۴۰ سال هنوز از این هدف دست نکشیده است.

اسلامی بیان کرد: دشمن با شرارتهای گوناگون و با برنامههای متعدد و هزینههای سرسامآور از ابزارها استفاده کرده و یکی از آنها که امروز به آن افتخار میکند، تحریم است و آن را علیه جمهوری اسلامی جاری کرده است. آنها تحریم را بهصورت ممیزی میز به میز و کنترل شهر به شهر دنبال میکند و همواره هر حرکتی که در جهت خلق یک فرصت و ایجاد یک بخش برای قوت ایران است تحریم میکند.

وی گفت: آنها از هیچ کوششی کوتاهی نکردهاند، اما به برکت تلاش و جانفشانیهای بیشمار تحت رهبری مقام معظم رهبری امروز در اوج اقتدار به سر می بریم. سادهترین جلوه از اقتدار در جمهوری اسلامی ایران این است که در تمام کشورها چه دارای حق وتو باشند یا نباشند سفارتخانههای آمریکا در آن کشورها تاثیرگذار است و مداخله می کند، اما در جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه در سیاستها و در برنامهها هیچگونه تاثیری نمیتوانند داشته باشند و جدای از آن در ارتباط با پیشبرد اهداف هیچ تغییری را مشاهده نمی کنید. بنابراین اینکه ما باور کنیم که مسیر انقلاب اسلامی، مسیر عزت و پیشرفت است، معمولیترین جلوه شایستگی ما است.

اسلامی ادامه داد: دشمن با حربه تخریب اذهان و القای ناسازگاری جمهوری اسلامی و اینکه برهم زننده نظم جهانی است، به دنبال القاء ایجاد تشکیک در اذهان است تا این جلوه اقتدار ملت ایران را دچار سستی کرده و از حرکت نگه دارد و با این انگیزه به حرکت خودش ادامه میدهد.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: همبستگی ما ایجاب میکند حرکت مقتدرانه خودمان را برای اینکه به یک حرکت قدرتمند تبدیل شویم، ادامه دهیم و بتوانیم با حداکثر اقتدار به سمت شعار امسال؛ ناوگان ایرانی و دریانوردان برویم و این شعار را محقق و سهم خودمان را از بازار و تجارت جهانی در دریا افزون کنیم.

وی اظهار کرد: ما در حوزه راه و شهرسازی، هوانوردی، دریایی و ریلی و مدهای حمل و نقل هیچ چیز کم نداریم. تمام این موارد محورهایی است که کشندههای علم و فنآوری هستند، خالق تکنولوژیهای روز هستند و این رشتهها نیاز به انسانهای مستعد و خلاق دارد. جامعه ایرانی ما و جوانان مستعد و خلاق و موثر که میبینید در خارج از کشور عناصر موثری در پیشرفت نهادها و بنگاه های دنیا شدهاند، ایرانیان فرهیختهای که سهم بزرگی در این پیشرفتها داشتند. با کمکاری و غفلت و عدم باور به ساخت داخلی کمک کردیم بازار داخلی را برای مصنوعات فراهم کنیم و آن را برای دیگران فراهم کنیم و شوکهای دانش بنیان نداشته باشیم و نیروهای خودمان را تامین کنیم.

اسلامی گفت: ما چیزی کم نداریم، در کشور هم ذخایر و استعدادهای عظیم داریم و یک باور غلط میتواند این را از دست ما دربیاورد. دورانی است که به همه باید ثابت شده باشد که با توان داخلی و شکوفایی استعدادهای خودمان قطعا میتوانیم سهم بزرگتری در این حوزه داشته باشیم. نیروهای خودمان را حفظ کنیم و برای نسل آینده نگه دایم.

عضو کابینه دوازدهم افزود: خدا را شکر در حوزه دریایی و اتصال به دریای آزاد و اقیانوس و همچنین اتصالی که در شمال داریم، فرصتی است که میتواند شغلهای متعددی به وجود آورد تا بتواند در جهت رونق اقتصادی فعالیت کند. باید چه به بنادر کوچک، چه صیادی و چه تجاری و چه بنادری که میتواند به جذب گردشگر منجر شود توجه شود، به گونهای که از همه فرصتها برای توسعه حمل و نقل دریایی و توسعه صنایع دریایی استفاده کرد.