کاهش پیشپرداخت واردات در مقابل صادرات

مظفر علیخانی، معاون فنی و خدمات بازرگانی اتاق ایران و عضو کمیته ارزی این اتاق میگوید: پیشپرداخت موردنیاز برای انجام واردات در مقابل صادرات ۲۰ درصد کاهش مییابد و چگونگی استرداد مالیات بر ارزشافزوده صادرات نیز اصلاح میشود.مظفر علیخانی، معاون فنی و خدمات بازرگانی اتاق ایران و عضو کمیته ارزی این اتاق میگوید: پیشپرداخت موردنیاز برای انجام واردات در مقابل صادرات ۲۰ درصد کاهش مییابد و چگونگی استرداد مالیات بر ارزشافزوده صادرات نیز اصلاح میشود. معاون فنی و خدمات بازرگانی اتاق ایران گفت: با رایزنیهای صورت گرفته در کمیته ارزی اتاق ایران، پیشپرداخت موردنیاز برای واردات در مقابل صادرات از ۳۵ درصد به ۱۵ درصد کاهش مییابد.

 

اتاق مسئول تخلفات در حوزه کارت بازرگانی نیست

جمال رازقی، رئیس اتاق شیراز در انتقاد از بحثهایی که اتاق ایران را مسئول تخلفات حوزه کارتهای بازرگانی میداند، این سؤال را مطرح میکند که اگر شخصی با داشتن گواهینامه رانندگی تصادف کند، آیا مسئولیت این تصادف بر عهده آن فرد است یا راهنمایی و رانندگی که برای اشخاص گواهینامه صادر میکند؟جمال رازقی، رئیس اتاق شیراز در انتقاد از بحثهایی که اتاق ایران را مسئول تخلفات حوزه کارتهای بازرگانی میداند، این سؤال را مطرح میکند که اگر شخصی با داشتن گواهینامه رانندگی تصادف کند، آیا مسئولیت این تصادف بر عهده آن فرد است یا راهنمایی و رانندگی که برای اشخاص گواهینامه صادر میکند؟

 

هنوز به تداوم ثبات بازار ارز اعتماد نیست

حسین سلیمی، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران میگوید: اگرچه در شرایط حاضر ثبات نسبی به بازار ارز بازگشته است؛ ولی نباید انتظار داشت که تلاطم چندین ماهه با یک ماه ثبات به فراموشی سپرده شود. اگر این ثبات نرخ ارز ادامه داشته باشد میتوان به آینده اقتصاد کشور و کنترل تورم امیدوار بود.

حسین سلیمی، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران میگوید: اگرچه در شرایط حاضر ثبات نسبی به بازار ارز بازگشته است؛ ولی نباید انتظار داشت که تلاطم چندین ماهه با یک ماه ثبات به فراموشی سپرده شود. اگر این ثبات نرخ ارز ادامه داشته باشد میتوان به آینده اقتصاد کشور و کنترل تورم امیدوار بود.

وضعیت اقتصاد شبیه دوران مصدق است

یک عضو اتاق بازرگانی تهران معتقد است امروز اقتصاد ایران توانسته خود را با بخشی از مشکلات تحریم، تطبیق دهد و مانند دوران دکتر مصدق که تحریمها نتوانست اقتصاد کشور را به زمین بزند، در دوران فعلی نیز میتوان از فشارها عبور کرد.

علامیر محمد صادقی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به موقعیت جدیدی که امروز اقتصاد ایران با آن مواجه است، اظهار کرد: تحریمهای یک جانبه آمریکا علیه مردم ایران، در سالهای گذشته بارها و بارها اجرایی شده و در یک سال اخیر نیز ما شاهد موج جدیدی از این محدودیتها بودهایم. آنچه که در این ماهها اتفاق افتاده شبیه به تحریمهایی است که در دوره دکتر مصدق علیه دولت وقت ایران اجرایی شد.

وی با بیان اینکه در آن دوران نیز شرایط برای دور زدن تحریمها فراهم شد، تاکید کرد: در ماههای گذشته نیز اقتصاد ایران توانست بخشی از دغدغههای مربوط به تحریمها را برطرف کند و امروز شاهد بازگشت یک ثبات جدید به اقتصاد هستیم.

به گفته این عضو اتاق بازرگانی، چه مردم و چه فعالان اقتصادی توانستهاند تا حدی خود را با شرایط جدید تطبیق دهند و در صورتی که ثبات به وجود آمده در اقتصاد حفظ شود میتوان برای آینده برنامههایی جدید داشت.

میرمحمد صادقی با بیان اینکه در صورت اجرایی شدن سیاستهای درست در دوره تحریم میتوان به رونق تولید امیدوار بود، گفت: دوره تحریم، زمانی است که میتواند به ما یک فرصت مناسب برای کاهش وابستگی به پول نفت بدهد. در این زمان میتوان به گسترش صادرات غیر نفتی و افزایش تولید فکر کرد و همانطور که در ماههای گذشته، نشانههایی از این اتفاق دیدهایم، این روند میتواند ادامه یابد.

وی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی ایران منتظر تصمیم خارجیها نیست، بیان کرد: ما در ماههای گذشته تلاش کردهایم که بازارهای صادراتی خود را حفظ کنیم. آمارها نیز نشان میدهد صادرات ما در سال گذشته و در ماههای اخیر حفظ شده و امیدواریم این روند ادامه یابد.

این عضو اتاق بازرگانی ابراز امیدواری کرد که اقتصاد ایران با عبور از فشارهای فعلی، در آینده نزدیک بتواند پیشرفتهایی قابل توجه را به ثبت برساند.

در کمیسیون انرژی و محیطزیست اتاق بازرگانی تهران اعلام شد؛

گروه تجارت: نمایندگان بخش خصوصی در کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی تهران با بیان این که سهم بخش خصوصی واقعی در صنعت برق کشور کمتر از 15 درصد است به مشکلات و چالشهای پیش روی این صنعت پرداختند.

پنجمین نشست کمیسیون انرژی و محیطزیست اتاق تهران در حالی برگزار شد که مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای نفت با حضور در این جلسه، از چندین پروژه که به تازگی طی بخشنامه وزرات نفت واگذاری آن به بخشخصوصی اعلام شده است، رونمایی کرد.

رامین قلمبر در این جلسه که مدیران تشکلهای بخش انرژی، پیمانکاران و سازندگان صنعت نفت نیز در آن حضور داشتند، از گشایش السی ریالی برای برندگان مناقصات این پروژهها خبر داد.

در این نشست، ابتدا رییس کمیسیون انرژی و محیطزیست اتاق تهران که مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای نفت را برای تشریح پروژههای موجود به اتاق تهران دعوت کرده بود، در توضیحاتی به بخشنامه اخیر وزیر نفت پیرامون اولویتهای شرکت ملی نفت اشاره و این اولویتها را افزایش ظرفیت تولید نفت خام میادین مشترک غرب کارون، ساخت خط لوله گوره – جاسک، پایانه صادراتی نفت خام در بندر جاسک و تکمیل ظرفیت و راهاندازی فازهای 14،13، 22 و 24 پارس جنوبی عنوان کرد.

رضا پدیدار به پروژه انتقال نفت خام گوره به جاسک اشاره کرد و با این توضیح که این خط لوله از سه استان بوشهر، فارس و هرمزگان عبور خواهد کرد، افزود: بنا بر اعلام وزارت نفت، ارزش تقریبی این پروژه 2 میلیارد دلار برآورد شده و طول این خط لوله انتقال نزدیک به یک هزار کیلومتر است و از طریق این خط لوله، روزانه یک میلیون بشکه انواع نفت خام سبک و سنگین میدانهای جنوبغربی کشور به سواحل جنوب شرقی منتقل میشود.

به گفته وی، بر اساس اعلام شرکت ملی نفت، ذخیرهسازی و صادرات نفت خام انتقالی از این خط لوله از طریق پایانه صادراتی جاسک انجام خواهد شد.

  • افزایش رشد تقاضای نفت خام در جهان

    رییس کمیسیون انرژی و محیطزیست اتاق تهران در ادامه به تشریح گزارش جدید آژانس بینالمللی انرژی در خصوص بازار نفت جهان پرداخت. پدیدار افزود: بر اساس این گزارش، رشد تقاضای نفت خام جهان از ۲.۱ میلیون بشکه در روز در سال 2019 به ۴.۲ میلیون بشکه در روز در سال 2020 خواهد رسید.

    همچنین به گفته وی و بر اساس گزارش اخیر آژانس بینالمللی انرژی، دولت چین به دنبال اجرای طرح یک کمربند، یک جاده احداث 30 راکتور برق هستهای تا ۱۰ سال آینده را برنامهریزی کرده است. او در ادامه به بازتاب افزایش غنیسازی اورانیوم از سوی ایران در رسانههای جهان اشاره کرد و گفت: بنا بر ادعای رسانههای بینالمللی، این اتفاق میتواند قیمت نفت خام در جهان را از مرز 75 دلار برای هر بشکه، فراتر ببرد.

  • تغییرات در لایحه بودجه

    پدیدار سپس به اخبار داخلی مرتبط با حوزه نفت و انرژی اشاره کرد و با بیان اینکه تجدیدنظر در لایحه بودجه از سوی دولت در حال انجام است، افزود: سازمان برنامه و بودجه در حال تنظیم لایحه بودجه بر مبنای صادرات سالانه 300 هزار بشکه نفت خام است و به این ترتیب، اتکای بودجه به نفت عملاً به دست فراموشی سپرده شده و مالیات از این پس محور بودجهنویسی و توسعه کشور خواهد بود. به نظر میرسد از این پس، بنگاههای بخش خصوصی باید منتظر صدور برگ تشخیصهای متمم باشند.

    رییس کمیسیون انرژی و محیطزیست اتاق تهران در ادامه به خبر دیگری در ارتباط با آمادگی دولت برای واگذاری 11 هزار مگاوات نیروگاه دولتی به بخشخصوصی اشاره کرد و گفت: گزارش وزارت نیرو نشان میدهد که سهم دولت در نیروگاههای برق 33 درصد است که بنا به گفته مقامات دولتی، این میزان باید به 17 درصد کاهش پیدا کند. در همین ارتباط، حمیدرضا صالحی نایب رییس اول کمیسیون انرژی و محیطزیست اتاق تهران، آمار مربوط به سهم دولت در نیروگاههای برق را نادرست دانست و گفت: بخش خصوصی واقعی کمتر از 15 درصد در نیروگاههای برق کشور سهیم است و بخشهای عمومی و خصولتیها سهم بالا را در این حوزه در دست دارند.

  • معرفی پروژههای واگذاری به بخش خصوصی

    مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای نفت نیز در این نشست، توضیحاتی در خصوص پروژههای اولویتبندی شده شرکت ملی نفت ایران که طی بخشنامه وزیر نفت قرار است به بخش خصوصی واگذار شود، ارائه کرد. رامین قلمبر به پروژه خط لوله انتقال نفت خام گوره-جاسک اشاره کرد و با اعلام اینکه طول این خط لوله حدود 1030 کیلومتر است، گفت: تمامی این خطوط لوله از داخل کشور تامین میشود. به گفته وی، در حدود 200 دستگاه پمپاژ این مسیر نیز از سوی شرکتهای داخلی تامین خواهد شد. وی سپس به پروژه ساخت و احداث 33 مخزن نفتی در مناطق نفتخیز کشور اشاره کرد و افزود: از این تعداد، قرارداد 10 پروژه با بخشخصوصی منعقد شده است تا اوایل شهریورماه امسال نیز قرارداد 10 پروژه دیگر آن امضا خواهد شد. به گفته قلمبر، با احداث این مخازن، روزانه 280 هزار بشکه به تولیدات نفت ایران افزوده خواهد شد.

با توجه به کمبود آب در مناطق مرکزی، صنایع آب بر جدید به سواحل جنوبی هدایت می شوند. معاون طرح و برنامه وزارت صنعت در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هرمزگان اظهار داشت: این یک راهبرد آمایشی است که با جدیت پیگیری می شود. سعید زرندی صنایع فولاد را به عنوان یکی از صنایع آب بری نام برد که به سمت سواحل خلیج فارس و دریایی عمان در استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان سوق می یابند و گفت: آینده این استان ها را صنعتی پیش بینی کرده ایم. وی ادامه داد: برای تحقق این برنامه باید همه زیر ساخت ها فراهم شود، بنابراین مسوولان هرمزگان این موضوع به اضافه برنامه های توسعه ای مناطق ویژه اقتصادی را با جدیت پیگیری کنند و وزارت صنعت، معدن و تجارت هم در حال تشویق سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این استان ها است.

دستیار ویژه وزیر صنعت در گردهمایی معاونان امور صنایع سراسر کشور با تاکید بر ضرورت حمایت بی دریغ از تولید و تولیدکنندگان، گفت: سازمان های صمت استان ها باید خانه امن صنعتگران باشند. به نقل از شاتا، جواد کلاهدوزان افزود: باید جلب رضایت حداکثری تولید کنندگان و صنعتگران به رویکرد عمومی کارکنان و مسئولین سازمان های صنعت، معدن و تجارت در سطح استان ها تبدیل شود. کلاهدوزان خاطر نشان کرد: حجم سنگین وظایف و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت، نیازمند تلاش های وافرتری است تا در شرایط خاص امروز بتوانیم رضایت عمومی را بیش از پیش جلب کنیم. وی اظهار داشت: با پیگیری های جدی شخص وزیر صمت و همه ارکان وزارتخانه، شاهد نتایج خوبی هم در حوزه تولید و تجارت هستیم که ضرورت دارد در این خصوص همه مسئولان استانی اطلاع رسانی لازم را انجام دهند.

سخنگوی قوه قضائیه تشریح کرد؛

گروه صنعت و معدن: سخنگوی قوه قضائیه با تائید بازداشت مدیرعامل شرکت ایران خودرو، درباره دستگیری و بازداشت «هاشم یکه زارع» و دستور ویژه رئیس دستگاه قضا برای بررسی تخلفات شرکتهای خودروساز، توضیحاتی ارائه کرد.

«غلامحسین اسماعیلی» در بخش خبر ساعت ۱۴ شبکه اول سیمای روز گذشته (سه شنبه) در پاسخ به این سووال که آیا بازداشت مدیرعامل شرکت ایران خودرو صحت دارد یا خیر اظهار داشت: آنچه در خبرگزاریها در ارتباط با این موضوع مطرح شد مورد تایید است و مدیرعامل سابق ایران خودرو بر اساس گزارشهای ضابطین به مرجع قضایی تحت تعقیب قرار گرفت و اقدامات اولیه انجام شد و دیشب نیز تحت نظر بود و ضمن اینکه ۲ نفر دیگر از دست اندکاران این مجموعه هم بازداشت هستند. سخنگوی دستگاه قضا گفت: به لحاظ اینکه شب عید بود، تحقیقات ناقص بوده و تحقیقات تکمیلی انجام نشده است. در راستای تسریع فرایند رسیدگی و صدور قرار تامین مناسب، ضابطین قوه قضائیه روز دوشنبه ۲۹ مرداد در محل کار مدیرعامل ایران خودرو حاضر شدند و از صبح مشغول انجام تحقیقات و بررسی در مورد این پرونده هستند و فرایند قضایی در گامهای اولیه قرارداد. به گفته اسماعیلی، بازداشت مدیرعامل سابق ایران خودرو یا اتخاذ هرگونه تصمیم دیگری در این پرونده، منوط به اقدامات صورت گرفته از ناحیه بازپرس پرونده است. سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال دیگری درباره تخلفات شرکتهای خودروساز مانند افزایش قیمتها، تحویل با تأخیر خودروها و اخبار مطرح شده مبنی بر هزینه طراحی صندوق عقب پژو ۲۰۶ گفت: بارها اعلام شد هر جا مواجه با وقوع اعمال مجرمانه شویم به ویژه جایی که جمع زیادی از شهروندان ما از اعمال مجرانه متضرر میشوند، بدون هیچ گونه اغماضی و در اسرع وقت اقدامات قضای را انجام میدهیم. برخی مسائلی که عنوان کردید ممکن است واجد وصف مجرمانه نباشد یا در صلاحیت تعزیرات باشد اما در ارتباط با مسائل کیفری این موضوع، ورود کردهایم. اسماعیلی تاکید کرد: علاوه بر این، رئیس قوه قضائیه دستوری به سازمان بازرسی کل کشور داده تا در حوزه خودروسازان و اجحافی که در حق مردم شده، مانند تاخیرها و تحویل خوروهای ناقص و افزایش قیمت ورود کند و انشاءالله بعد از ارائه گزارش سازمان بازرسی، اگر لازم شد در قالب همین پرونده یا به صورت مستقل مورد رسیدگی قرار می گیرد.

  • تغییر مدیرعامل ایران خودرو

    روز دوشنبه گذشته سخنگوی دولت از برکناری مدیر عامل ایران خودرو خبر داد و گفت: وی به دلیل افزایش عمدی و بدون هماهنگی قیمت خودرو برکنار میشود.

    علی ربیعی در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به سوالی درباره افزایش قیمت خودرو و برخورد با شرکت های خودرو سازی گفت: چون مدیرعامل ایران خودرو عمدی و بدون هماهنگی قیمت خودرو را افزایش داد برکنار می شود و فردی به نام علی آبادی به عنوان مدیرعامل ایران خودرو شروع بکار خواهد کرد.

    سخنگوی دولت در رابطه با ممنوع الخروجی مدیرعامل سایپا نیز گفت: موضوعی که برای مدیرعامل سایپا به وجود آمد به دلیل شکایت مشتریان از وی بود.

    وی با بیان اینکه افزایش قیمت خودرو قابل نقد است و باید بررسی شود، اظهارداشت: موضوع خودرو از مسائل مهم محسوب می شود، زیرا این صنعت هم اشتغالزایی بسیاری دارد و هم قیمت آن بر دیگر اقلام تاثیر می گذارد.

    سخنگوی دولت با بیان اینکه غالب سهام خودرو سازان خصوصی است، گفت: با این وجود خودرو سازی یک موضوع ملی است و با توجه به تاثیرات گسترده آن زمان بسیاری برای خصوصی سازی نیاز دارند.

  • سکاندار مپنا پشت فرمان ایران خودرو

    در رزومه علی آبادی مدیر عامل جدید ایران خودرو علاوه بر مدیرعاملی مپنا، معاونت وزیر نیرو در امور برق و انرژی و ریاست هیأت مدیره شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران دیده میشود.

    وی از سال ۱۳۸۸ به عنوان مدیرعامل مپنا انتخاب شده بود و سابقه ریاست دانشگاه صنعتی مالک اشتر را نیز در کارنامه دارد.

تعداد ۱۰ واحد تولیدی بزرگ فعال صنایع فولاددر چهار ماهه امسال ۶ میلیون و ۸۶۳ هزار و ۱۸۴ تن تولید داشتند و در مقایسه با دوره مشابه پارسال رشد چهار درصدی را تحقق بخشیدند.

بررسی کارنامه فعالیت فولاد سازان در دوره چهار ماهه امسال گویای آن است که تاکنون نزدیک به ۳۰ درصد عملکرد سال ۹۷ پوشش داده شده است؛ این درحالی است که تعطیلات فروردین ماه و ماه مبارک رمضان نیز در این دوره زمانی، باید به عنوان شرایط خاص برای تولید مد نظر قرارگیرد.

پارسال ظرفیت شمش فولادی کشور به رقم ۳۵ میلیون تن رسید که نزدیک به ۲۵ میلیون تن تولید محقق شد و انتظار میرود امسال نزدیک به ۷۵ درصد ظرفیت پارسال تولید شود. با وجود شرایط سخت تحریم پیش بینی میشود که نزدیک به ۳۰ درصد تولید راهی بازارهای صادراتی شود.

در مجتمع فولاد بناب در چهار ماهه امسال با ۷۴ هزار و ۸۰۸ تن شمش فولادی تولید شده که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۱۹۶ درصدی را نشان می دهد. این رقم بالاترین عملکرد در بین واحدهای مورد بررسی است. فولاد مبارکه در مدت مورد بررسی با تولید سه میلیون و ۱۰۴ هزار و ۴۳۵ تن شمش فولادی، در مقایسه با دوره مشابه در سال ۹۷ افت ۲ درصدی داشت که کمترین بازدهی در مدت زمان این گزارش محسوب می شود.

آمار دریافتی از تولید ۱۲ شرکت بزرگ فولادی حاکی است، این شرکتها در چهار ماهه امسال در مجموع چهار میلیون و ۱۲۸ هزار و ۷۸ تن عملکرد داشتند که در مقایسه با چهار ماهه پارسال رشد ۹ درصدی ثبت شد. اقلام ورق گرم، میلگرد، تیرآهن، لوله، ورق عریض، ورق گالوانیزه و سایر اقلام در فهرست تولیدات این واحدها ذکر شده است.

سرمقاله

جواد حسینی کیا

عضو هیات رئیسه  کمیسیون صنایع مجلس

اولویت اول مدیرعامل جدید ایران خودرو باید توجه ویژه به افزایش تولید باشد تا مطالبات مشتریان تامین شود. همچنین کیفی سازی و بومیسازی محصولات باید در دستور کار مدیرعامل جدید ایران خودرو قرار بگیرد . ضمنا بخشی از قطعات مورد استفاده در ......خودروسازیها وارداتی بوده و از یک هزار 200 قطعه در خودرو حدود 471 مورد آن وارداتی است. و چون تحریمهای اعمالی علیه ایران ظرفیت داخلی سازی قطعات را فراهم کرده است، لذا باید مطالبات قطعه سازان پرداخت شود تا دچار آسیب و چالش نشوند. زیان انباشته خودروسازان به شدت افزایش یافته است و برای به روز رسانی و کاهش این زیان باید چاره اندیشی جدی صورت بگیرد. برخی از اموال مازاد خودروسازیها در داخل و خارج کشور باید به منظور پرداخت مطالبات و زیان انباشته تبدیل شوند تا خودروسازان به سود رسانی برسند. در حال حاضر نگاه مردم به تولیدات داخلی در زمینه کیفیت رضایت بخش و ویژه نیست زیرا محصولات تولیدی را با خودروهای خارجی مقایسه می‎کنند لذا باید خودرو ارزان قیمت، رقابت پذیر و صادراتی تولید کنیم تا در خاورمیانه قدرت رقابت با کشورهای خودروساز را داشته باشیم.

منبع: خانه ملت

یادداشت

مسعود یوسفی

روزنامه نگار

برنامه تلویزیونی عصر جدید از بین سایر برنامه هایی که از رسانه ملی پخش می شود می تواند یک نقطه قوت به حساب بیاید که البته همین برنامه هم خالی از ضعف نیست اما در مجموع توانسته است نظر بینندگان بسیاری را به خود جلب کند و نمره قبولی بگیرد. یکی از ویژگی های پسندیده و تحسین...... برانگیز برنامه تلویزیونی عصر جدید موضوع استعدادیابی آن است که طی آن جوانان و نوجوانان هم وطن مان به صحنه می آیند و داشته های خود را در عرصه های مختلف به نمایش می گذارند و در رقابتی نفس گیر بهترین های این افراد با رای مردم و داوران گزینش می شوند و به مراحل بعدی و در نهایت به فینال راه پیدا می کنند. پارسا خائف، نوجوان محجوب اردبیلی، با آن صدای دل انگیز و جذاب از جمله این استعدادهاست که توانسته است به مراحل پایانی مسابقه و برنامه عصر جدید راه پیدا کند و نمایش دلپذیری از تسلط و توانایی خود در حوزه آواز و موسیقی سنتی ایرانی ارائه دهد. مهم تر از همه اما، تعبیری است که هم از سوی مجری و هم از سوی داوران برنامه در مورد وی به کار برده شد؛ آنجا که گفته شد: « پارسا خائف توانسته است میان موسیقی سنتی و نوجوانان دهه هفتادی آشتی فراهم بیاورد». اهمیت این تعبیر از آن جهت است که متاسفانه مدتی است میان فرهنگ و آیین ها و داشته های معنوی و حیات بخش ایران و از جمله همین ساز و آواز ایرانی- که برای سده ها و حتی هزاره های طولانی مایه قوام و برپایی فرهنگ و تمدن والای ایرانی به حساب می آمد - با جوانان و نوجوانان این سرزمین، بنا به دلایل مختلف و از جمله نااهلی برخی متولیان فرهنگی کشور، گسست و فترت ایجاد شده است و خیل متولدان پس از انقلاب، مگر عده ای اندک و کم شمار، وقعی به جلوه های شکوهمند هنر و تمدن ایرانی نمی گذارند و در این قبیل موارد به دست و دهان بیگانگان چشم می دوزند. در این میان پارسا خائف صدایی است که از اعماق برخاسته است و فریاد فردای ایران و نسل ایرانی است که با تکیه بر ذخائر غنی موسیقی کشور، می تواند شکوه دیرین هنر این سرزمین را به فردای روشن مان پیوند بزند.