برنامه ریزی برای پیشبرد اشتغال پایدار روستایی

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برنامهریزی بانک توسعه تعاون برای پیشبرد اشتغال پایدار روستایی و کسب بیشترین میزان جذب در میان بانکهای مشمول ستودنی است. احمد علی موهبتی در بازدید از غرفه طرحهای سرمایهگذاری بانک توسعه استان در چهارمین جشنواره عشایر و روستائیان اظهار داشت: قانون اشتغال پایدار روستایی زمینهساز توسعه متوازن در روستاها است و باید از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده کرد. باید نگاهمان به مقوله اشتغال مبتنی بر نسخه بومی منطقهای باشد که در این راستا سیستان و بلوچستان به سبب اقلیم خاص جغرافیایی و فرهنگی میتواند در این راستا نقشآفرینی کند. ما شاهد ظرفیتهای بالقوه مردمان این دیار هستیم که باید با آگاهی این امر را به بالفعل تبدیل کرد.

 

بازدید اکبری از نمايشگاه توانمندي هاي روستاييان

دکتر مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران با حضور در محل دائمي نمايشگاههاي بينالمللي تهران از چهارمين نمايشگاه توانمندي هاي روستاييان و عشاير بازديد کرد.

دکتر اکبری ضمن بازدید از اين نمايشگاه که با هدف نمايش توانمنديهاي روستاييان برپا شده بود، در برخي از غرفه ها حضور يافت و با مسئولان غرفه ها ديدار و گفتوگو كرد.

وی ضمن اشاره به مشارکت های بانک قرض الحسنه مهرایران با بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرايي فرمان امام (ره) براي توانمندسازي روستاهاي کشور بيان داشت: در اين همكاري ها بيش از ۲۷ هزار فقره تسهيلات قرض الحسنه به ارزش ۳ هزار و ۳۰۰ ميليارد ريال به روستاهاي ۱۸ استان كشور پرداخت شده است.

 

بازمهندسی طرحها از الزامات رونق تولید

روح اله خدارحمی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی در نشست با مدیران و کارشناسان اعتباری این بانک، باز مهندسی و تسریع روند بررسی و اجرای طرحهای تولیدی در بانک را از الزامات رونق تولید در بخش کشاورزی دانست و بر بازنگری و اصلاح فرآیندها و سیستمی کردن آن ها تاکید کرد. خدارحمی اظهار داشت: وظیفه اصلی بخش اعتباری در بانک، تصویب و تامین مالی طرحهای مولد و تسهیل اجرای طرحهای توسعه ای بخش کشاورزی است و در این راستا با یستی با استفاده از فناوری، زمانبندی و سیستمی کردن فرایند ها پاسخ نهایی را در مورد طرحهای بزرگ به ۳ ماه و در مورد طرح های عادی به حداکثر یک ماه تقلیل داد.

ادامه مسیر تجارتنو در ساختماننو

مدیرعامل بیمه تجارت نو در مراسم افتتاحیه ساختمان جدید ستاد مرکزی تاکید کرد: امروز برای همه ما مبدا جدیدی خواهد بود تا با تلاش مضاعف و انرژی بیشتر پرتفوی شرکت از ۲۰۰ میلیارد تومان به یک هزار میلیارد تومان افزایش یابد. ساختمان جدید ستاد مرکزی بیمه تجارتنو درحال و هوای جشن عیدغدیر با حضورقائم مقام مدیرعامل بانک تجارت و نماینده سهامداران عمده به همراه مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره و پرسنل این مجموعه افتتاح شد. دراین رویداد پس از اجرای قطعات موسیقی در وصف و گرامی داشت واقعه غدیر، مدیرعامل بیمه تجارتنو با تبریک عید ولایت و امامت تقارن آغاز به کار ستاد در ساختمان جدید با این ایام را از توفیقات مجموعه برشمرد. نیما نوراللهی سال ۹۷ را سالی پر زحمت درعین حال توام با موفقیتهای چشمگیر برای شرکت توصیف کرده و در این خصوص گفت: افزایش پرتفو یکی از دستاوردهای مهم شرکت است. این رقم از ۹۴ میلیارد تومان سال ۹۶ به ۳۰۰ میلیارد تومان درپایان سال ۹۷ رسیده که حکایت از ۳ برابر شدن ارزش پرتفو دارد.

راهاندازی باشگاه مشتریان بیمه کوثر

باشگاه مشتریان بیمه کوثر بهمنظور افزایش رضایت بیمهشدگان و مشتریان وفادار راهاندازی شد. احمدرضا عصاری گفت: بیمهگذاران شرکت که در این باشگاه عضو میشوند، خدمت ویژهای دریافت میکنند و فرصت استفاده از مزایای منحصربهفردی همچون بهرهمندی از تخفیف خرید و دریافت درصدی از مبلغ خرید بهعنوان اعتبار برایشان ایجاد میشود. مدیر روابطعمومی و امور مشتریان بیمه کوثر با بیان اینکه در باشگاه مشتریان هر یک از بیمهگذاران عضو باشگاه با توجه به میزان امتیازی که بهدست میآورند میتوانند بهعنوان اعضای ویژه، طلایی، نقرهای، برنزی و معمولی از مزایای خاص هر یک از این گروهها بهرهمند شوند، خاطرنشانکرد: کسب امتیاز و قرار گرفتن در هر گروه با توجه به میزان مشارکت اعضای باشگاه در فعالیتهای مختلفی همچون تمدید بیمهنامه، معرفی به دوستان، شرکت در نظرسنجی، خرید برخط، تکمیل حساب کاربری باشگاه و ... صورت میگیرد. وی با اشاره به اینکه مشتریان گروه ویژه از مزایایی همچون 50 تا 75 درصد تخفیف در خرید پوششهای بیمهای عمروسرمایهگذاری، درمان خانواده، هزینههای حقوقی، ودیعه مستاجر، آتشسوزی منزل مسکونی، حوادث انفرادی، صندوق عقب اتومبیل و ... بهرهمند میشوند، تصریحکرد: اعضای گروه طلایی نیز میتوانند در خرید این بیمهنامهها از 20 تا 60 درصد تخفیف برخوردار شوند.

 

مدیرعامل این بانک خبر داد؛

گروه بانک و بیمه: مسوولان بیمارستان یون درمانی با حضور در بانک ملت، از مدیرعامل و دیگر دست اندرکاران این بانک خصوصی بابت حمایت از مراحل ساخت این بیمارستان، تجلیل کردند.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک ملت، دکتر اصغر زارعان رییس هیات مدیره بیمارستان یون درمانی( ویژه درمان کودکان سرطانی) در نشست با دکتر محمد بیگدلی مدیرعامل این بانک، با اشاره به روند خوب پیشرفت این پروژه بیمارستانی، از آن به عنوان پروژه ملی و اقتدارآفرین نام برد و اظهار داشت: این پروژه به لحاظ دانشی و فناوری درمان سرطان، از اهمیت بسزایی برخوردار است که خوشبختانه با حمایت های بانک ملت با قدرت و سرعت خوبی در حال پیشرفت است.

وی از راه اندازی نخستین اتاق درمان بیمارستان یون درمانی در چهارماه آینده خبر داد و با اشاره به این نکته که این بیمارستان دارای سه اتاق درمان خواهد بود، افزود: این بیمارستان در فضایی به مساحت ۲۵ هزار مترمربع بنا شده و مجوز احداث یک بیمارستان عمومی ۲۰۰ تختخوابی نیز در کنار آن، دریافت شده است.

دکتر زارعان با تاکید بر این نکته که اگر کمک و حمایت دست اندرکاران بانک ملت نبود پروژه به این مرحله از پیشرفت نمی رسید، اضافه کرد: مسوولان بانک ملت وقت گذاشتند و برای پیشرفت مسائل مالی این پروژه فکر کردند و باعث بهبود روند پیشرفت کار شدند.

وی این پروژه را متعلق به کل مردم ایران دانست و ادامه داد: هدف از راه اندازی این بیمارستان، درمان سرطان کودکان با آخرین تکنولوژی های موجود در جهان است که این کار با تکنولوژی پروتون یا یون درمانی و به تازگی کربن درمانی در خارج از کشور شروع شده است.

رییس هیات مدیره بیمارستان یون درمانی با قدردانی از تمامی مدیران و کارکنان بانک ملت، تاکید کرد: کاری که در این بانک در زمینه احداث این بیمارستان انجام شد، کاری سخت و دشوار بود و تلاش دست اندرکاران بانک ملت نشان داد که اگر بخواهیم در کشور کاری را انجام بدهیم حتی در شرایط سخت نیز قادر به انجام آن کار خواهیم بود.

دکتر محمد بیگدلی، مدیرعامل بانک ملت نیز با اظهار خرسندی از حضور این بانک در پروژه بیمارستان یون درمانی، خدا را بابت این توفیق شکر کرد و گفت: خوشحالم که بانک ملت با کمک دیگر نهادها موفق شده است که این کار مهم و با ارزش را به ویژه در شرایط سخت اقتصادی کنونی، انجام دهد.

وی با بیان این نکته که حمایت از ساخت این بیمارستان در کارنامه مدیران و کارکنان بانک ملت ثبت خواهد شد، ادامه داد: این کار از کارهای ماندگاری است که در هر دو دنیا به کمک ما خواهد آمد.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با تاکید بر لزوم بازنگری شرایط پرداخت تسهیلات بانکی گفت: در شرایط کنونی اقتصادی کشور باید بازنگری در شرایط پرداخت تسهیلات بانکی صورت گیرد تا واحدهای تولیدی فعال و نیمه فعال و سرمایه گذاران با خیال آسوده به بانک مراجعه کنند و در نهایت با افزایش تولید درجهت رشد و شکوفایی اقتصاد کشور گام بردارند.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، محمود شایان در نشست مسئولان شعب و حوزه های شهرستان زاهدان که در اداره امور شعب استان سیستان و بلوچستان بانک برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت اعیاد قربان و غدیر و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره جانباز و آزاده سرافراز مرحوم حاج نظر اصحابی معاون سابق این اداره امورشعب افزود: باید توجه ویژه ای به موضوع تولید و حمایت از واحدهای تولیدی و خدماتی استان صورت گیرد. در عین حال که استان سیستان و بلوچستان همواره مورد عنایت و لطف مقام معظم رهبری بوده و رسیدگی و حل مشکلات مردم استان، خواسته معظم له است.

وی با بیان اینکه توجه مقام معظم رهبری به سواحل مکران و دستورات ویژه ایشان در این باره حاکی از نگاه عمیق ولایت به استان و موقعیت استراتژیک و شرایط خاص آن است، تصریح کرد: تولید باید در این استان رونق گیرد و این مهم با کمک نیروی انسانی فعال و کارآمد بانک ها قابل تحقق است و همکاران باید دست به دست هم بدهند تا چرخه تولید در سیستان و بلوچستان به حرکت درآید.

شایان، اقتصاد کشور را بانک محور دانست و اظهار کرد: بانک ها با اتکا به نیروی انسانی فعال و مسئولیت پذیر و یاری رساندن به واحدهای تولیدی می توانند گام بزرگی در این مسیر برداشته و راه را برای تولید در داخل کشور هموار سازند زیرا با افزایش تولید، می توان کشور را از وابستگی به خارج رهایی بخشید.