کشتن سگ ها با آمپول اسید به جای نگهداری در نقاهتگاه توسط پیمانکار شهرداری
 

گروه اجتماعی:ماجرای سگ کشی پیمانکار شهرداری این روزها به یکی از داغ ترین خبرهای رسانه های اجتماعی و خبری تبدیل شده است. اتفاقی که سبب شد تا روز دوشنبه جمعی از مردم و حامیان حیوانات با تجمع مقابل ساختمان شهرداری تهران ضمن اعتراض به فیلمهای منتشر شده درباره سگ کشی توسط پیمانکار شهرداری، خواستار تصویب قانون حمایت از حیوانات شوند. خبر سگ کشی پیمانکاران در کهریزک خبری تازه نیست اما این بار تصاویری مربوط به سگ کشی از طریق تزریق اسید در شبکه های اجتماعی منتشر شد که به شدت دردناک بود و به سرعت واکنش دوستداران محیط زیست و حیات وحش را برانگیخت. این در حالی بود که در پی شدت اعتراضات در فضای مجازی اسماعیل نعمت زاده شهردار کهریزک همان روز واکنش تدافعی انجام داد و با تکذیب این خبر گفت: از منتشر کننده این تصاویر شکایت خواهیم کرد. این اظهارنظرکه تب انتقادها را تندتر کرد سبب موضعگیری شهردار تهران شد و این مقام مسئول در واکنش به انتشار فیلم مربوط به کشتن سگها در مراکز جمعآوری در فضای مجازی گفت: تصاویر منتشر شده مربوط به سال ۹۶ است.

پیروز حناچی روز دوشنبه در حاشیه آیین امضای تفاهمنامه همکاری میان شهرداری تهران و سازمان نظام پزشکی کشور افزود: دستور پیگیری این موضوع را صادر کردم و در این باره تذکر جدی دادم؛ همچنین پیمانکاری که نسبت به عملکرد آن اعتراض شده بود خلع ید شد. با وجود اینکه همه مسئولان این اتفاق را مربوط به سالهای قبل عنوان و تلاش می کردند با تاکید بر اینکه این مساله به دوران مسئولیت آنان باز نمی گردد از زیر تیغ انتقادها فرار کنند اما ساعتی بعد سید آرش حسینی میلانی عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با انتشار توئیتی نوشت: متاسفانه خبر تزریق و کشتار سگها صحت دارد و توسط یکی از پیمانکاران شهرداری انجام شده است و مقصرات این حادثه برخورد سازمانی خواهد شد. نکته قابل توجه این است که اگرچه شهرداری تهران اعلام کرده که تصاویر منتشر شده مربوط به ۲ سال گذشته است، اما قرارداد شهرداری با پیمانکار متخلف از تاریخ ۱۰ تیر ۹۷ اغاز شده است. سید آرش حسینی میلانی عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: اگرچه گفته میشود که این فیلم متعلق به سال 96 است اما مستنداتی وجود دارد که نشان میدهد سگکشی به اشکال مختلف همچنان ادامه داشته و پیمانکار مرتکب این تخلف شده است. او با بیان اینکه اصل موضوع سگکشی از نظر من صحت دارد گفت: بر اساس مستنداتی که به کمیته محیط زیست شورا رسیده، در چند ماه اخیر هم سگکشی انجام شده است. در همین رابطه بسیاری از حامیان محیط زیست با انتقاد از برخورد ناکافی شهرداری تهران با اینگونه تخلفها تاکید می کنند برخورد سازمانی و خلع مسئولیت، حداقل اقدامی است که شهرداری تهران انجام می دهد و از آنجایی که برابر قانون حیوان آزاری جرم محسوب می شود، خواسته دوستدارن حیات وحش و محیط زیست معرفی عاملان و آمران سگ کشی به مراجعه قضایی است. بر اساس اسناد شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران قراردادی به مبلغ 1 میلیارد و 700 میلیون تومان با شرکت «آریا دام پرور البرز» بسته که موضوع آن « فعالیت های کلینیکی و نگهداری نقاهتگاه سگ های غیر مفید مراکز آراد کوه» بسته است و اکنون این سوال پیش می آید که حالا بعد از صدور قرار خلعیت برای پیمانکار تکلیف آن 1 میلیارد و 700 میلیون تومان چه می شود.

رییس انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت ایران با بیان اینکه موتورسیکلتهای برقی شتاب موتورسیکلتهای بنزینی را ندارند، گفت: موتورسیکلتهای برقی ۳۵۰ تا ۴۰۰ وات در طبقه ۴۰۰ دلار، موتورسیکلتهای برقی ۱۵۰۰ وات در طبقه ۶۰۰ دلار و موتورسیکلتهای برقی ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ وات در طبقه ۸۰۰ دلار قرار دارند.

ابوالفضل حجازی اظهار کرد: قدرت موتورسیکلتهای برقی ۳۵۰ تا ۲۵۰۰ وات است که قیمت آنها به برند، مدل شرکت واردکننده و فروشنده و خدمات شرکت وابسته است.

به گفته رییس انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت ایران، موتورسیکلت برقی وارداتی از چین از ۴۰۰ تا ۸۰۰ دلار قیمت دارد که برای تعیین قیمت نهایی این رقم باید با ۱۰ تا ۱۵ درصد هزینه گمرک، پنج درصد هزینه حملونقل و ۹ درصد مالیات بر ارزش و ۲۰ درصد هزینه واردکننده جمع شود.

وی افزود: برای مثال قیمت موتورسیکلت برقی با قدرت ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ وات حدود ۸۰۰ دلار است که با در نظر گرفتن ارز ۱۲ هزار تومانی و سایر هزینههای ذکر شده، معادل ۱۴ تا ۱۶ میلیون تومان قیمت دارد.

رییس انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت ایران با بیان اینکه از نظر علمی معادلسازی موتورسیکلتهای بنزینی و برقی امکانپذیر نیست، اظهار کرد: موتورسیکلتهای برقی شتاب موتورسیکلتهای بنزینی را ندارند و این دو نوع موتوسیکلت در شتاب اولیه و سرعت در یک مسافت یکسان نیز با هم تفاوت دارند.

گروه بینالملل: محاکمه عمر البشیر در اتهامهای فساد به روز شنبه موکول شد. وی در جلسه نخست محاکمه خود که روز دوشنبه برگزار شد از هدایای میلیون دلاری بن سلمان و بن زاید سخن گفت. به گزارش روسیا الیوم، نخستین جلسه محاکمه رئیس جمهور برکنار شده سودان به منظور بررسی اتهامات وارده علیه وی در میان تدابیر شدید امنیتی برگزار شد. مقرر شد جلسه محاکمه وی در اتهامهای فساد به روز شنبه موکول شود. عمر البشیر در جلسه نخست گفت: خلیفه بن زاید مبلغ یک میلیون دلار را به من اعطا کرد، اما من آن را خرج نکردم، چراکه من آن روش را دوست ندارم و نمیگویم که به چه کسی آن را تحویل دادم. وی تاکید کرد: تمامی مبالغی که در اختیار من بود، به عبدالرحیم دقلو، معاون رئیس شورای نظامی انتقالی تحویل دادم. داراییهای من یک خانه در محله کافوری و یک مزرعه است. مبالغی که در نزد من یافت شده، ارتباطی با دولت نداشته است، برخی از آنها را محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان از طریق مدیر دفتر خود طه عثمان اعطا کرده که این مبلغ ۲۵ میلیون دلار است.

کارشناسان ۵ محصول خوراکی را که موجب پیری زودرس پوست میشوند، معرفی کردند. آنها بر این عقیده هستند که یکی از مضرترین محصولات شکر است. حضور مداوم آن در رژیم غذایی فرآیند سنتز کلاژن (پروتئینی که وظیفه محافظت از حالت انعطافپذیری پوست را بر عهده دارد) را کند میکند. در جایگاه دوم در این لیست گوشت فرآوریشده قرار گرفت. کارشناسان خاطرنشان میکنند که استفاده بیش از حد از این نوع محصول بر سوخت و ساز بدن تأثیر منفی میگذارد، پوست را کسل میکند، رنگ آن را خراب کرده و احتمال بروز آکنه را افزایش میدهد.

همچنین به گفته متخصصان، نمک برای پوست مضر است و موجب بروز ورم و وخامت کیفیت پوست میشود. قهوه از دیگر مواد غذایی است که در این لیست دیده میشود. تایید شده که این نوشیدنی بدن را کمآب کرده و از این طریق در ایجاد چین و چروک در پوست نقش ایفا میکند.

 

"آمبولانس خصوصی"؛ مامنی برای برخی مسافران خاص؛ از هنرپیشه معروف گرفته تا معلم خصوصیِ کنکور؛ راهکاری برای گذر از ترافیکِ پایتخت و خطوط ویژه.

به گزارش ایسنا، طبق بند پنجم ماده سه آییننامه آمبولانسهای خصوصی، خروج آمبولانس از مراکز خدمات آمبولانس خصوصی و تردد در سطح شهر باید بر اساس ماموریت حمل بیمار و با داشتن برگه ماموریت با زمان مشخص باشد و استفاده از آمبولانس در سایر موارد غیر موجه، ممنوع است. این درحالیست که گویا پولِ قشری خاص به مذاق بخشی از گردانندگان آمبولانسهای خصوصی خوش آمده و آمبولانسهای خصوصی خوردرو شخصی برخی از سلبریتیها، معلمین خصوصی و ... شدهاند.

دکتر مجتبی لهراسبی- رییس اداره آمبولانس خصوصی کشور در گفتوگو با ایسنا، درباره تردد سلبریتیها، معلمین خصوصی و ... با آمبولانسهای خصوصی در پایتخت، گفت: این پدیده تا حدی وجود دارد و به ما هم گزارش شده است، اما وضعیت به آن شدت مطرح شده، نیست. ما هم در نظارتهایمان بر آمبولانسهای خصوصی این پدیده را مدنظر قرار داده بودیم و دستورالعملهایی را برای پیشگیری از بروز این تخلف داشتیم.

وی با بیان اینکه اخیرا با کمک پلیس نظارتهایمان را بیشتر کردهایم، افزود: طی چند ماه اخیر در این زمینه گزارشی نداشتهایم و موردی را مشاهده نکردهایم. بنابراین این موضوع تا حد بالایی کنترل شده است. در عین حال برچسبهایی را با عنوان برچسب سلامت، ایجاد کردهایم و به آمبولانسهای مجاز داده شده تا آنها را نصب کنند. این برچسبها به آمبولانسهای متخلف داده نمیشوند و پروانههای آنها را هم تمدید نمیکنیم. البته تقریبا این موضوع تا حد بالایی کنترل شده و وضعیت رضایتمند است. هرچند که نمیتوان گفت به طور ۱۰۰ درصد دیگر چنین پدیدهای را نخواهیم دید.

لهراسبی با بیان اینکه آمبولانسهای خصوصی فقط شامل آمبولانسهای مراکز خصوصی نمیشود و در بیمارستانها و درمانگاههای دولتی، تامین اجتماعی و... هم تردد دارند، گفت: تخلفات ذکر شده، مربوط به آمبولانسهایی بوده که در مراکز مجاز آمبولانسهای خصوصی نبودند، اما متاسفانه کارشان به نام این مراکز تمام میشود. در مجموع این برچسبها کمک میکند که متخلفین را شناسایی کنیم.

وی درباره نحوه برخورد با آمبولانسهای متخلف، گفت: با همکاری پلیس و دادستانی در این زمینه عمل میکنیم و از دادستان کل کشور هم دستور قضایی گرفتهایم که بر اساس آن اعلام شده که آمبولانسهایی که افرادی جز بیماران را جابجا کنند، متخلف هستند و پلیس موظف به توقیف آنهاست. بنابراین آمبولانسهای متخلفین توقیف و از آنجایی که کارشان دخالت در امور پزشکی است، به دادسرا معرفی شده و در آنجا طبق قانون با آنها برخورد میشود.

لهراسبی با بیان اینکه در عین حال ما گشتهای سیاری را برای نظارت بر آمبولانسهای خصوصی داریم، گفت: متاسفانه با توجه به بالا بودن حجم کاری پلیس، نتوانستند در این زمینه با ما همکاری کنند.

لهراسبی با بیان اینکه تردد نابجا با آمبولانسهای خصوصی فقط مختص قشری خاص نیست، گفت: مشاهده شده که هر فردی اعم از هنرپیشههای خیلی معروف و... هم این اقدام را انجام دادهاند؛ بنابراین این اقدام مختص قشر خاصی نیست. در عین حال خوشبختانه این تخلف طی هفت تا هشت ماه اخیر که نظارتمان افزایش یافته، کمتر هم شده است.