صادرات 11 هزار تن تخم مرغ به عراق

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران تخمگذار میهن گفت: هر چند کشور عراق ورود تخممرغ از ایران را به صورت رسمی نپذیرفته است، اما صادرات از کشور ما از مسیر قانونی انجام میشود و قاچاق نیست. رضا ترکاشوند در گفتوگو با ایلنا با بیان اینکه کشوراظهار کرد: عراقیها به طور رسمی اعلام نکرده اند که خواهان واردات تخممرغ از ایران هستند، اما صادرات ما به این کشور بر اساس درخواست عراقیها و به صورت رسمی انجام میشود. وی ادامه داد: اتحادیه مرکزی مرغداران تخمگذار میهن به عنوان یکی از متولیان صادرات تخممرغ درخواستهای متعددی از تجار عراقی برای ارسال این محصول به کشور عراق دریافت میکند.

 

توزیع ۳۰ تا ۴۰ میلیون دفتر مشق دولتی

قائم مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی از برنامه ریزی این وزارتخانه برای توزیع ۳۰ تا ۴۰ میلیون دفترچههای دانشآموزی با ارز ۴۲۰۰ تومانی بین اقشار هدف از جمله دانشاموزان خانوادههای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در شبکههای توزیع خاص و منتخب خبر داد. حسین مدرس خیابانی در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اقدامات برنامهریزی شده برای توزیع دفترچههای مشق دانشآموزی با ارز دولتی برای اقشار هدف اظهار کرد: در طرح بازگشایی مدارس، برای اجرایی کردن 2 برنامه در دست انجام است؛ برنامه نخست، توزیع دفترچههای دانشآموزی به عنوان شاخص لوازم التحریر است که قرار است در قالب اتحادیهها، تعاونیهای کارگری و فرهنگیان و حتی تعاونیهای مصرف محلی و منتخب فروشگاههای زنجیرهای توزیع شود.

 

الزامات حذف صفر از پول ملی

عضو هیات اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه در رابطه با حذف صفر از پولی ملی نباید شتابزده عمل کرد، گفت: باید ارزش اقتصادی پول ملی با ارزش انتفاعی کالا و خدمات توسط عرضه کنندگان و تقاضا کنندگان در یک سبد تطبیقی قرار گیرد و سپس آن تطبیق در بازار ملی، منطقه و جهانی مورد مقایسه قرار گیرد. پدیدار در گفتوگو با فارس گفت: زمانی که پول در دنیا شکل گرفت مردم به یک اتحاد واحد رسیدند که آن اتحاد جایگاه آنها را در تعیین ارزش کالا و خدماتشان تعیین میکرد؛ حالا اگر بخواهیم این عناصر را تغییر دهیم تغییر این شاخصها باید براساس ضرورتهایی باشد که نظام ملی و اقتصادی کشور به آن رسیده باشد.

ماجرای اختلاف سازمان توسعه تجارت

با تشکلها چیست؟

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: بعد از مدتها سازمان توسعه تجارت نهایتا کارگروهی تشکیل داده و مدعی است که نمایندگانی از فعالان بخش خصوصی در آن حضور دارند. در صورتی که افراد حاضر در این کارگروه بیشتر از جنس سازمان توسعه هستند و نماینده تشکلها و حتی اتاق بازرگانی در آن حضور ندارند

مدتهاست که موضوع مجوز برگزاری نمایشگاهها به میدان نبرد برای تشکلها و سازمان توسعه تجارت تبدیل شده و همواره تشکلها خواستار این بودهاند که مجوز برگزاری نمایشگاههای تخصصی به آنها ارائه شود. نهایتا پس از پیگیریهای تشکلها، سازمان توسعه تجارت کارگروهی تخصصی تشکیل داد که بر فرایند برگزاری نمایشگاهها نظارت کند.

در این رابطه «سعید یزدانفر»، سرپرست معاونت توسعه صادرات کالا و خدمات این سازمان به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: چهار ماه است که این کارگروه تشکیل شده و نمایندگان اتحادیه‎ها نیز در آن حضور دارند. در این گارگروه تخصصی همه موارد مثل سابقه تشکلها بررسی شده و سپس تصمیمگیری میشود.

وی با بیان اینکه اصل بر حمایت از تشکلهاست اما ساز و کار در کارگروه مشخص میشود، تاکید کرد: نگاه کارگروه تخصصی است، نه اینکه نگاه شخصی یا موردی به یک فرایند داشته باشد. تصمیمات سازمان تخصصی و حرفهای بوده و از هر مجموعهای بتواند برای افزایش صادرات فعالیت کند، حمایت میکند.

تشدید جنگ تجاری آمریکا با چین

دونالد ترامپ گفت که مجبور است با چین در تجارت مقابله کند حتی اگر باعث آسیب کوتاه مدت به اقتصاد آمریکا شود چون پکن دهه هاست سر واشنگتن را کلاه می گذارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز ، اظهارات محکم ترامپ چند ساعت قبل از آن بیان شد که دولت وی اعلام کند لاکهید مارتین 8 میلیارد دلار جت های جنگنده اف 16 به تایوان فروخته است. این اقدام مطمئناً باعث عصبانیت پکن می شود و دورنمای یک قرارداد تجاری سریع را تیره تر می سازد.

ترامپ در مورد عوارض گسترده ای که بر واردات از چین وضع کرده گفت:«یک نفر باید با چین مقابله کند. این کار باید انجام شود. تنها تفاوت این است که من دارم این کار را انجام می دهم».

 

مودودی سیاستهای اخیر بانک مرکزی را مثبت ارزیابی کرد؛

گروه تجارت: سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران گفت: سیاستهای اخیر بانک مرکزی درستتر از گذشته است و سبب شده که اعتماد به بخش خصوصی و صادرکنندگان برگردانده شود.

محمدرضا مودودی در گفتوگو با ایسنا، در خصوص راهاندازی بازار متشکل ارزی اظهار کرد: این بازار در نظر دارد به نوعی فضای مبادله پول و ارز را تسهیل کند و آنرا از بند بروکراسیهای اداری همچون بازگشت ارز به سامانه نیما و نرخ تعیینی که سبب دغدغه صادرکنندگان و تولیدکنندگان است، خارج کند.

وی افزود: این بازار تلاش دارد که جریان بازار را به سمت بازار آزاد هدایت کند و میان ارز حاصل از صادرات، تقاضا برای این ارز و نحوه تامین آن ارتباط برقرار کند و به نوعی این ارتباط را تسهیل کند، بیشترین هدف این بازار خروج ارز از چند نرخی و حرکت به سمت شفافیت است.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران در پاسخ به این سوال که برخی منتقدین معتقدند ایجاد این بازار به چند نرخی شدن ارز دامن میزند، خاطرنشان کرد: سیاستهای اخیر بانک مرکزی درستتر از گذشته است و سبب شده که اعتماد به بخش خصوصی و صادرکنندگان برگردانده شود.

مودودی تصریح کرد: خبر خوبی که رئیس بانک مرکزی اعلام کردند این است که در سال ۹۷ حدود ۶۲ درصد از ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور بازگشته و اگر در سیاستهای ارزی اصلاحاتی ایجاد شود، دیگر نیازی به تشکیل بازار متشکل ارزی نیست.

وی اضافه کرد: در حقیقت ما نباید وارد چند نرخی شدن ارز شویم، زیرا زمینه ایجاد فساد، رانت و انحراف از برنامههای کلان اقتصادی را فراهم میکند.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران در پاسخ به این سوال که عدهای معتقدند که این بازار نیز مشابه بازار آتی سکه بوده و نتیجهای نخواهد داشت، گفت: تا زمانی که دولت به بخش خصوصی ورود کند و به صورت تکلیفی و دستوری عمل کند، این جریانات وجود دارد. در حقیقیت بازار باید تعیینکننده باشد و هرچه فضا برای همپوشانی عرضه و تقاضا فراهمتر باشد، این اتفاقات خطرناک کمتر رخ خواهد داد.

  • تاکید بر نقش بخش خصوصی در تحریمشکنی

    در خبری دیگر مشاور عالی وزیر صنعت، معدن و تجارت تشکلهای اقتصادی بخش خصوصی را محل تجمیع نخبگان حوزه اقتصاد توصیف کرد و فعالسازی ظرفیتهای بالقوه تشکلهای بخش خصوصی در دوره تحریم را یک ضرورت دانست.

    به گزارش ایسنا به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، صادق نجفی اظهار داشت: تشکلهای اقتصادی بخش خصوصی از جمله اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی جزو با سابقهترین تشکلها و نماینده افراد زبده عرصههای مختلف تجاری، معدنی و صنعتی کشور هستند.

    وی ادامه داد: توجه به قابلیتهای اجرایی و مشورتی این تشکلها برای برون رفت از بسیاری از مشکلات چارهساز بوده و این مجموعهها میتوانند علاوه بر بازوی مشورتی در حوزه اجرا نیز کمک شایان توجهی به بخش دولتی کنند.

    نجفی افزود: تفویض اختیارات بخش دولتی به تشکلهای بخش خصوصی همواره نتیجهبخش بوده و میتوان در سایه اعمال دقیق وظایف نظارتی دولت، از توان بالای این مجموعهها در انسجام بخشیدن به شکل خدمات قابل ارائه به مردم هم تسهیل قابل ملاحظهای ایجاد کرد.

    دستیار ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: رویکرد کنونی وزارت صنعت، معدن و تجارت بر اصل تفویض اختیارات و حمایت از عملکرد تشکلها و انجمنهای تخصصی استوار شده است.

    وی ادامه داد: با تاکید شخص وزیر صنعت، معدن و تجارت و پیرو جلسات کارشناسی مکرر در سطح وزارتخانه، انتقال برخی اختیارات در دستور کار وزارت صنعت قرار گرفته است.

    نجفی خاطرنشان کرد: در این خصوص ماموریتی برای معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت تعیین شده است که بر مبنای ظرفیتهای تخصصی تشکلها و انجمنها امور قابل تفویض به آنها واگذار شود.

    این مسئول تاکید کرد: البته هم در نحوه واگذاری و هم در مرحله مسئولیتپذیری و پاسخگویی، الزامات قانونی و نظارتهای دقیق بر نحوه عملکرد تشکلها هم مورد توجه وزارت صنعت، معدن و تجارت خواهد بود. مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در شرایط کنونی کشور فعالسازی همه ظرفیتها برای عبور از مشکلات تحریم یک ضرورت بوده و خوشبختانه تشکلهای اقتصادی بخش خصوصی در سایه 40 سال تجربه انواع محدودیت و ممنوعیتهای خارجی، راهکارهای خوبی هم برای گذار از شرایط تحمیلی موجود میدانند که حتما باید این فرصتها و تجربیات بکار بسته شوند.

    نجفی تصریح کرد: امروز دیگر امکان فرصتسوزی وجود ندارد و باید بدور از هرگونه شعارزدگی، توان و قدرت هر دو بخش خصوصی و دولتی را کنار هم تجمیع کنیم و با همافزایی، همکاری و همراهی بیشتر تا حد ممکن مشکلات اقتصادی کشور را به حداقل برسانیم.

نجفی گفت: رویکرد کنونی وزارت صنعت، معدن و تجارت بر اصل تفویض اختیارات و حمایت از عملکرد تشکل ها و انجمن های تخصصی استوار شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شاتا، صادق نجفی دستیار ویژه وزیر صمت گفت: تشکلهای اقتصادی بخش خصوصی از جمله اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی جزو با سابقهترین تشکلها و نماینده افراد زبده عرصههای مختلف تجاری، معدنی و صنعتی کشور هستند. او ادامه داد: توجه به قابلیتهای اجرایی و مشورتی این تشکلها برای برون رفت از بسیاری از مشکلات چاره ساز بوده و این مجموعهها میتوانند علاوه بر بازوی مشورتی در حوزه اجرا نیز کمک شایان توجهی به بخش دولتی کنند. او ادامه داد: با تاکید شخص وزیر صنعت، معدن و تجارت و پیرو جلسات کارشناسی مکرر در سطح وزارتخانه انتقال برخی اختیارات در دستور کار وزارت صمت قرار گرفته است.

عضو هیئت مدیره انجمن صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی گفت: متأسفانه موانع مربوط به صدور ضمانت نامهها سال خوبی را پشت سر نگذاشته است، اینکه در سال آینده به روند بهتری در صدور خدمات فنی – مهندسی ایران به طور مستقیم برسیم بستگی به وضعیت روابط سیاسی ما با کشورهای همسایه دارد. به گزارش تجارت به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان محمد امیرزاده ادامه داد: از سویی دیگر حل مشکل ضمانت نامه، امکان فعالیت در کشورهای همسایه و شرکای منطقهای مانند افغانستان، ترکمنستان، روسیه، قزاقستان و عمان را فراهم میکند؛ این کشورها به کار با شرکتهای ایرانی علاقمند هستند. عضو هیئت مدیره انجمن صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی تصریح کرد: باید مسائل سیاسی، روابط بینالمللی، ضمانت نامهها و تأمین سرمایه را بهبود بخشید، این اصلاحات ضروری است که به دلیل تشدید تحریمها در اولویت مسئولان و فعالان بخش خصوصی قرار بگیرد.

معاون وزیر صنعت بیان کرد؛

گروه صنعت و معدن: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۸۰ هزار واحد صنعتی در کشور وجود دارد که ۴۴ هزار واحد آنها در شهرکهای صنعتی فعال و ۲۱ درصد از این واحدهای تولیدی دچار رکود هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محسن صالحینیا در همایش گرامیداشت روز حمایت از صنایع کوچک در شهرک صنعتی شماره چهار اهواز در جمع صنعتگران استان خوزستان بیان کرد: بخش زیادی از واحدهای صنعتی بزرگ از خدمات صنایع کوچک استفاده میکنند و صنایع بزرگ موفقیت خود را در صادرات مدیون صنایع کوچک و خدمات آنها هستند.

وی با اشاره به اینکه امروزه صنایع کوچک در تأمین نیازهای عمومی و تأمین تجهیزات صنایع بزرگ فعالیت دارند، افزود: در گذشته برای تأمین تجهیزات صنایع بزرگ باید با کشورهای خارجی مذاکره میکردیم، اما اکنون به مرحلهای در بخش صنایع کوچک رسیدهایم که تجهیزات و قطعات مورد نیاز صنایع بزرگ را تأمین میکنند.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران اضافه کرد: بخش اعظمی از صنایع بزرگ کشور در زنجیره تأمین خود از واحدها و صنایع کوچک استفاده میکنند و این مسأله نشان دهنده جایگاه این صنایع است.

صالحینیا یادآور شد: امروز صنایع کوچک در سه زمینه نقش آفرین هستند. یک زمینه که این صنایع در آن فعال هستند، بحث تأمین نیازهای بومی است که بخشی از این صنایع خرد در این راستا فعالیت میکنند.

وی ادامه داد: امروز این واحدها در سطح عمومی بازار، دارای بازار مناسبی هستند و اگر شرایط تولید برای این واحدها فراهم شود، میتوانند حتی در سطحی فراتر از بازارهای داخلی فعالیت کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: گروه دیگری از صنایع کوچک آن دسته از صنایعی هستند که بهواسطه تأمین زنجیرهها فعالیت میکنند و نقش اساسی در تأمین زنجیره واحدها و صنایع بزرگ دارند و جایگاه آنها انکار ناشدنی است.

صالحینیا افزود: گروه دیگر نیز واحدهایی هستند که با تأمین ماشین آلات و با استفاده از تجربیات مدیران خود نسبت به تأمین قطعات، تجهیزات و همچنین دانش فنی اقدام میکنند.

وی اضافه کرد: هرچند که واحدهای بزرگ در پرداختها دچار مشکل هستند، اما واحدهایی که در حوزه تأمین قطعات و مواد اولیه فعالیت میکنند، میتوانند از این ظرفیتها استفاده کنند.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: سیاست محوری وزارت صنعت، معدن و تجارت، ساخت داخل و توجه به این مسأله است و در این زمینه محدودیتهایی نیز برای بحث واردات لحاظ شده است. بر اساس این سیاستها به شرکتهای بزرگ ابلاغ شده تا از ظرفیت صنایع کوچک استفاده شود.

صالحینیا با بیان اینکه نیاز داریم تا تحولاتی در نوع تولید، فنآوری و بازاریابی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: باید در شهرکهای صنعتی زیرساختها بهروزرسانی شوند و این مسأله به رونق تولید کمک میکند

وی در ادامه با اشاره به تنوع خوشههای صنعتی در کشور اضافه کرد: یکصد نوع خوشه صنعتی در کشور وجود دارد و مطالعات 300 خوشه صنعتی دیگر نیز درحال انجام است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه باید بر روی بحث فن بازارها و پیمانکاریهای فرعی کار کنیم، گفت: امکانات فنی ـ مهندسی و نرم افزاری در عمده رشتههای صنعتی استانهای کشور وجود دارد که اگر از این ظرفیتها استفاده شود، قطعاً شاهد توسعه و رونق تولید خواهیم بود.

با ارائه سرویس های متنوع اینترنت، مشترکین آسیاتک از این پس می توانند با توجه به الگوی مصرف اینترنت خود و خانواده، نسبت به خرید سرویس های متناسب با نیازشان اقدام کنند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آسیاتک، این شرکت در راستای بهبود ارائه خدمات به مشترکین خود در جهت خرید سرویس های متناسب با میانگین مصرف، سه نوع سرویس جدید ( نقره ای، برنزی پر حجم و برنزی کم حجم) و چند بسته و گیگ باکس جذاب را طراحی و عرضه کرده است. بر اساس این خبر، "سرویس نقره ای آسیاتک"، بیشتر مناسب مشترکین پر مصرف ( استفاده کنندگان سایت های VOD یا IPTV، طرفداران دانلود های پر حجم و غیره ) می باشد و دارای حجم ترافیک بالا به همراه سرعت های متنوع است. از پر اهمیت ترین مزایای "سرویس نقره ای آسیاتک"، می توان به برخورداری مشترکین از سطح بالاتری از کیفیت پشتیبانی خدمات، استفاده از سرویسی با 99درصد ضریب در دسترس بودن، برخورداری از امتیاز بالا در باشگاه مشتریان و قرار داشتن در اولویت بالاتر در تماس مشترک با پشتیبانی آسیاتک اشاره کرد. گفتنی است بر اساس مصوبه 177 سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ارتقاء سطح کیفیت خدمات از 98 به 99درصد، بسیار حائز اهمیت بوده و شرکت های دست یافته به این درجه کیفی می توانند از مزایای مناسبی برخوردار شوند. "سرویس برنزی پرحجم آسیاتک" نیز گروه وسیعی از مشترکین این شرکت را در بر می گیرد. سرویس برنزی پر حجم آسیاتک برای مشترکینی مناسب است که نیاز به حجم ترافیک بالا داشته و سرعت قابل قبول، کیفیت خدمات سرویس به همراهی پشتیبانی با سطح کیفی مناسب و ضریب دسترسی 98درصد نیازهای ایشان را برآورده می سازد. دسته سوم سرویس های جدید آسیاتک با نام "سرویس برنزی کم حجم" است که با تخفیف 50درصدی نسبت به مصوبه های موجود و با سطح مناسب کیفیت پشتیبانی خدمات و 98درصد ضریب در دسترس بودن، طراحی شده و در اختیار مشترکین قرار گرفته است. "سرویس برنزی کم حجم" ویژه مشترکینی است که دارای مصرف ترافیک پائین تری بوده و با توجه به الگوی مصرف اینترنت خود، نیاز به سرویس هایی با تعرفه به صرفه اقتصادی و بهینه دارند. شرکت آسیاتک با عنایت به روش های مصرف اینترنت مشترکین خود، پنج بسته و گیگ باکس جدید و جذاب را نیز طراحی کرده و در اختیار علاقه مندان قرار داده است. گروه اول که با نام "حجم اضافه عادی" مشخص شده، مقدار حجم دلخواه مشترک با هزینه هر گیگ 1000 تومان، تا پایان مدت زمان سرویس و شبانه روزی قابل استفاده بوده و به حجم بسته اصلی سرویس اضافه می شود. "گیگ باکس"، نام بسته دیگری است که دارای محدودیت در زمان استفاده بوده و مشترکین از لحظه خرید، مدت زمان مشخصی وقت دارند تا آنها را استفاده کنند.

"افزونه ی حجم شبانه" به عنوان پنجمین گروه از بسته های آسیاتک، حجم اضافه ای است که مطابق با دوره زمانی سرویس اصلی فعال
می شود و فقط همزمان با خرید یا تمدید سرویس اصلی قابلیت انتخاب، خرید و فعالسازی دارد.

شرکت آسیاتک به عنوان یکی از برترین اپراتورهای ارتباطات ثابت کشور، با هدف ارتقاء سطح ارتباطی کاربران خود سرویس های متنوعی را طراحی و عرضه کرده است و مشترکین محترم می توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص و خرید این سرویس ها، به آدرس ecare.asiatech.ir مراجعه نمایند.

سرمقاله

حسین خدنگ

روزنامه نگار

پزشکی از دیرباز به عنوان یکی از خاص ترین مشاغل در جامعه شناخته شده است. شغلی که همواره با جذابیت های مالی و معنوی اش انتخاب اول رویاپردازی شغلی دانش آموزان و خانواده هایشان بوده و این روزها برای رسیدن به کرسی های دانشگاه های پزشکی..... بسیاری از داوطلبان کنکور هزینه هایی چشمگیر متقبل می شوند. درآمدهای مالی پزشکان و نگاه ویژه جامعه به این قشر مهمترین محرکی است که سبب شده تا قبولی در رشته پزشکی به آرزوی همه تبدیل شود و بسیاری از خانواده ها برای قبولی فرزندان خود در این رشته به هر دری بزنند. ارزش های والای رشته پزشکی از دیر باز سبب شده تا از پزشکان به عنوان افرادی با پرستیژ خاص اجتماعی همواره با احترام و نیکی یاد شود و همچون معلمان، پزشکی هم رشته ای مقدس به شمار آید. هر چند متاسفانه این روزها معدودی از پزشکان برخلاف دیگر هم صنف های خود با عملکردی نامناسب و نگاهی صرفا مادی تلاش می کنند حتی از درد و رنج مردم سود ببرند و با مطالبه ویزیت های گران و هزینه های کمرشکن از خانواده مستاصل بیماران جیب های خود را پر کنند. اگر تا دیروز دریافت زیرمیزی از سوی برخی پزشکان و تبانی آنها با بیمارستان های خصوصی برای دریافت هزینه های کمرشکن از بیماران تنها انتقاد به جامعه پزشکی بود این روزها فرار مالیاتی و خودداری از نصب دستگاه های کارتخوان در مطب ها، افتتاح حساب بانکی به اسم منشی ها، افزایش چشمگیر خطاهای پزشکی و بی توجهی به حقوق بیماران با ویزیت های یک دقیقه ای به لیست رفتارهای خارج از عرف برخی از پزشکان افزوده شده است. این روند نادرست که بسیاری از پزشکان خوشنام و متعهد جامعه پزشکی ایران هم به آن معترض بوده و از آن تبری می جویند سبب شده تا جایگاه حرفه مقدس پزشکی آسیب دیده و این رشته به فرصتی برای دست یابی به زندگی لاکچری و درآمدهای میلیاردی مبدل شده و برای دست یافتن به صندلی های دانشگاه های پزشکی انواع رانت و سهمیه و هزینه های میلیونی به کار گرفته شود. در این شرایط و با رفتارهای خارج از عرف این معدود پزشکان فرصت طلب کم کم باید زنگ های هشدار را به صدا درآوریم و به بازتعریفی از خصوصیات لازمه یک پزشک آن هم در آستانه روز پزشک دست بزنیم. بی شک روز پزشک بهانه خوبی است تا بیش از گذشته قدردان پزشکانی باشیم که روی دیوار مطب نوشته اند: "پرداخت حق ویزیت اجباری نیست" . بی شک روز پزشک روز تقدیر از دکتری است که پشت نسخه بیمار مستمندی خطاب به داروخانه نوشته است: هزینه داروهای این فرد را مطالبه نکنید و به حساب من بگذارید" . بی شک روز پزشک روز یادآوری بزرگواری پزشکی است که حق ویزیتش هنوز و بعد از گذشت 10 سال 500 تومان است" . بی شک روز پزشک روز حرمت لباس سفید پزشکی است که هیچگاه نباید به لکه های سیاه طمع آلوده شود و اعتراف می کنیم خوشبختانه لباس اغلب پزشکان ایرانی سفید و بی لکه است.