توسعه صنایع پایین دستی با همکاری بخش خصوصی

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با تاکید بر اهمیت توسعه صنایع پایین دست پتروشیمی و تکمیل زنجیره ارزش اظهارکرد: ورود به طرح های صنایع تکمیلی در صنعت پتروشیمی کشور باید مورد توجه جدی قرار بگیرد تا کاهش خام فروشی تحقق یابد و در روند توسعه صنعت پتروشیمی مورد توجه قرار گیرد.جعفر ربیعی در گفتگو با نیپنا، افزود: در پروژه هایی نزدیک به حلقه پایانی زنجیره ارزش نسبت به همراهی و مشارکت با بخش خصوصی آماده هستیم.وی با بیان این که بخش خصوصی می تواند واحد تولیدی را ساخته و اداره کند گفت: این همکاری ناشی از سیاست کلی هلدینگ خلیج فارس بر مبنای توسعه زنجیره ارزش و حرکت به سمت پروژهای پایین دست پتروشیمی است که بصورت جدی دنبال می شود.

 

روزانه یک میلیون لیتر بنزین از کشور قاچاق میشود

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: ادعای قاچاق ۱۰ تا ۱۲ میلیون لیتر بنزین اشتباه بود و حدود یک میلیون لیتر روزانه قاچاق بنزین انجام میشود.به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، هدایتالله خادمی، درباره تصمیم دولت برای راه اندازی سامانه کارت سوخت، گفت: دولت گذشته به درستی این سازوکار را در پیش گرفت اما با روی کار آمدن دولت تدبیر این سازوکار به بهانه غیر شفاف بودن و ایجاد رانت، کنار گذاشته شد.وی اضافه کرد: دولت برای حذف کامل کارت سوخت دو لایحه ارائه داد که مورد انتقاد و اعتراض نمایندگان مجلس قرار گرفت و بالاخره پس از افزایش قاچاق سوخت، دولت خود مجدد این سامانه را راه اندازی کرد.وی با بیان اینکه قرار بود دولت بنزین را سهمیهبندی کند افزود: احتمالاً در آینده این اقدامات انجام خواهد شد.

 

اطلاعات 60 درصد مشترکان استان تهران ثبت شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران با تاکید بر اینکه از ابتدای مهرماه قبوض کاغذی برق در سراسر کشور حذف میشود، گفت: تاکنون اطلاعات 60 درصد مشترکان برق استان تهران در سامانه حذف قبوض کاغذی ثبت شده است و لازم است مشترکان باقیمانده نیز تا نیمه شهریورماه نسبت به ثبت خود در سامانه مربوطه اقدام کنند.به گزارش ایسنا، حاجی رضا تیموری گفت: همزمان با هفته دولت 62 پروژه تامین برق، روشنایی معابر و اصلاح و بهینهسازی شبکههای برق با اعتباری بالغ بر 52 میلیارد تومان افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.وی ادامه داد: جمع آوری 116 مرکز تولید ارزهای دیجیتال و واریز حدود 6 میلیارد تومان مابه التفاوت فروش انرژی را از دیگر اقدامات شاخص این شرکت در سال 98 برشمرد.

تجهیزات فرسوده و قدیمی نیروگاهی مانع تولید و صادرات بیشتر برق

عضو کمیسیون انرژی با اشاره به وضعیت تولید و صادرات برق در کشور، گفت: تقریبا تولید و مصرف برق در کشور برابری میکنند و هنوز نتوانستهایم به مازاد مناسبی برای صادرات برسیم البته در فصول سرد صادرات این انرژی کمی رونق میگیرد، اما در تابستان مصرف داخلی نیز به سختی و با صرفهجویی تامین میشود.مجلس علی گلمرادی در گفتوگو با خانه ملت، با بیان اینکه صادرات برق ارزآوری و اشتغال مناسبی برای کشور به همراه دارد به همین دلیل باید تولید آن را افزایش داد، افزود: تجهیزات نیروگاهی فرسوده و قدیمی هستند لذا تا زمانی که این تجهیزات به روز نشود نمیتوان به تولید و صادرات بیشتر برق امید داشت.

افتتاح 19 پروژه تأمین آب روستاهای تهران

در هفته دولت

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان تهران با بیان اینکه در هفته دولت 19 پروژه تأمین آب با اعتباری بالغ بر 130 میلیاد ریال افتتاح و آغاز به کارمی شود گفت: پروژه های فوق با هدف تأمین آب کافی برای 146 هزار نفر خواهد بود.به گزارش شرکت آب و فاضلاب روستایی تهران، رضا پوررجب افزود: پروژه های فوق برای تأمین و یا بهبود وضعیت آبرسانی در سطح 12 تک روستا و 14 مجتمع آبرسانی اجرایی شده و علاوه بر تأمین آب کافی برای 146 هزار نفر، برای حدود 200 نفر نیز اشتغالزایی مستقیم صورت گرفته است.وی تصریح کرد: اعتبار هزینه شده برای پروژه هایی که به اتمام رسیده و اعتبار تخصیص یافته برای پروژهایی که آغاز به کار می شوند از محل اعتبارات ملی و استانی و در بخش هایی هم از سایر منابع تأمین شده است.

نقص فنی نفتکش ایرانی در دریای سرخ

شرکت ملی نفتکش ایران از نقص فنی یکی از کشتیهای خود در دریای سرخ خبر داد و اعلام کرد: کارکنان نفتکش در حال برطرف کردن نقص ایجاد شده هستند و شناور از لحاظ ایمنی در شرایط پایدار و باثبات قرار دارد.به گزارش شرکت ملی نفت ایران، کشتی HELM در ساعت ۶ و ۳۰ صبح روز سهشنبه (۲۹ مردادماه) به وقت تهران در ۷۵ مایلی شمال بندر ینبع در دریای سرخ دچار نقص فنی شد.اکبر جبلعاملی، مدیر فنی شرکت ملی نفتکش در این باره گفت: کارکنان کشتی در حال برطرف کردن نقص ایجاد شده هستند و شناور از لحاظ ایمنی در شرایط پایدار و با ثبات است.وی با بیان اینکه خوشبختانه کارکنان کشتی در وضع ایمن به سر میبرند، افزود: اقدامهای لازم برای رفع مشکل کشتی در حال انجام است؛ کارکنان کشتی آمادگی کامل دارند و در حال برطرف کردن مشکل هستند.

با کند شدن فعالیت های کارخانهای و جریان تجارت در سراسر جهان صورت گرفت؛

گروه انرژی: قیمت نفت خام برنت تا حالا ۲۷ دلار در هر بشکه یا بیش از ۳۰ درصد نسبت به آخرین اوج قیمت کاهش یافته است. ولی یک دوره قیمت پایین نفت لازم است تا رشد تولید شیل آمریکا مهار شود و مصرف نفت برای مصرف کنندگان به صرفه تر باشد تا تعادل بازار حفظ شود.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، مصرف جهانی نفت خام با سریع ترین سرعت طی 5 سال گذشته رو به کاهش است. فعالیت های کارخانهای و جریان تجارت در سراسر جهان کند شده و تولید خودرو کاهش یافته است.

تقاضا در 18 کشور برتر مصرف کننده نفت که هر کدام بیش از یک میلیون بشکه نفت در روز مصرف میکنند، تقریباً 0.2 درصد در سه ماه مارظ تا می، در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته است.

مصرف نفت با سریع ترین سرعت از سه ماهه سوم 2014 رو به کاهش است. پنج سال پیش، کاهش مصرف نفت به همراه افزایش تولید شیل در آمریکا و مخالفت عربستان برای کاهش تولید باعث شد قیمت نفت بین سال های 2014 تا 2016 سقوط کند.

در حال حاضر هم رشد مصرف نفت متوقف شده و تولید شیل دوباره رو به افزایش است ولی کاهش تولید عربستان سعودی جلوی سقوط قیمت نفت را گرفته است.

قیمت قراردادهای آینده نفت خام برنت تا حالا 27 دلار در هر بشکه یا بیش از 30 درصد نسبت به آخرین اوج قیمت کاهش یافته است. بین ژوئن 2014 و ژانویه 2016، قیمت نفت 90 دلار یا 77 درصد سقوط کرد.

ولی یک دوره قیمت پایین نفت لازم است تا رشد تولید شیل آمریکا مهار شود و مصرف نفت برای مصرف کنندگان به صرفه تر باشد تا تعادل بازار حفظ شود.

به نظر می رسد این هدف دست یافتنی است چون تعداد چاه هایی که برای نفت در آمریکا حفر میشود طی نه ماه گذشته 120 حلقه یا 13 درصد کاهش یافته است. رشد تولید نفت خام آمریکا 1.6 میلیون بشکه در روز به صورت سالانه کاهش یافته که نسبت به 2 میلیون بشکه پایان 2018 کمتر است. معمولاً 3 تا 4 ماه طول می کشد تا تغییر شاخص قیمت نفت بر نرخ حفاری آمریکا تاثیر بگذارد و تأثیر این تغییر قیمت بر تولید نفت آمریکا 9 تا 12 ماه طول می کشد.

کاهش مداوم قیمت نفت از اکتبر 2018 باعث میشود رشد تولید نفت آمریکا در سه ماهه چهارم 2019 و نیمه اول 2020 کندتر شود. اگر اقتصاد جهان دچار رکود نشود و مصرف نفت دوباره کاهش پیدا نکند، تولید و مصرف نفت باید در اواسط 2020 متعادل شود. خطر رکود در حال حاضر بزرگترین عامل تاثیر گذار بر قیمت نفت است چون تعیین می کند که آیا کاهش اخیر قیمت برای تعادل دوباره بازار کافیست یا کاهش های بیشتر و طولانی مدت ترین لازم است.

  • ذخایر نفت خام آمریکا کاهش یافت

    طبق گزارش رویترز،اطلاعات گروه صنعتی موسسه نفت آمریکا نشان می دهد ذخایر نفت خام آمریکا هفته گذشته در شرایطی سقوط کرد که ذخایر بنزین این کشور هم کاهش یافته و موجودی میعانات گازی آن افزایش یافته است.موجودی نفت خام آمریکا 3.5 میلیون بشکه در هفته منتهی به 16 اوت کاهش یافت و به 439.8 میلیون بشکه رسید، در حالی که تحلیلگران انتظار 1.9 میلیون بشکه کاهش را داشتند. ذخایر نفت در کراشینگ اوکلاهاما، قطب عرضه نفت آمریکا 2.8 میلیون بشکه در روز کاهش یافت. پالایش نفت خام 117 هزار بشکه در روز افزایش یافته است.ذخایر بنزین 403 هزار بشکه در روز کاهش یافت در حالیکه تحلیلگران انتظار 169 هزار بشکه افزایش را داشتند.ذخایر میعانات گازی آمریکا که شامل دیزل و نفت گرمایشی میشود 1.8 میلیون بشکه در روز افزایش داشت. تحلیلگران انتظار 314 هزار بشکه افزایش را برای این محصول داشتند.واردات نفت خام آمریکا هفته گذشته 233هزار بشکه در روز کاهش یافت و به 7.5 میلیون بشکه در روز رسید.

  • قیمت نفت بار دیگر از ۶۰ دلار عبور کرد

    قیمت هر بشکه نفت برنت روز چهارشنبه 30 مردادماه، با 13 سنت معادل 0.2 درصد افزایش به 60 دلار و 16 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم با 12 سنت معادل 0.2 درصد افزایش به 56 دلار و 25 سنت رسید. انستیتوی نفت آمریکا روز سه شنبه 29 مردادماه، گزارش داد که میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به 16 اوت با 3.5 میلیون بشکه کاهش به 439.8 میلیون بشکه رسیده است. تحلیلگران شرکت کننده در نظرسنجی رویترز کاهش 1.9 میلیون بشکهای ذخایر را پیشبینی کرده بودند. استفن اینز، تحلیلگر مؤسسه ویام مارکتس در این باره گفت: «با توجه به اینکه در حال نزدیک شدن به پایان فصل سفرهای تابستانی در آمریکا هستیم، آمار میزان ذخایر نفتی این کشور این هفته بیش از هر زمان دیگری مورد توجه بازار قرار خواهد گرفت». تنشها در خاورمیانه همچنان محل تمرکز فعالان بازار است. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا گفت کشورش هر کاری از دستش بربیاید برای جلوگیری از تحویل نفت نفتکش آزادشده ایرانی به سوریه انجام خواهد داد، این در حالی است که مقامات ایرانی پیشتر گفتهاند مقصد این نفتکش سوریه نیست.دیگر عامل رشد قیمت نفت انتشار آمارهای رسمی از کاهش صادرات نفت عربستان در ماه ژوئن بوده است.

رئیس اتحادیه صنعت دامپروری کشور می گوید، وزارت صنعت به بهانه ارزان نگه داشتن قیمت نان نرخ سبوس را افزایش داده اما از آن طرف خود نان وارد غذای حیوانات شده به طوری که برآورد میشود معادل ۲ میلیون تن گندم به این صورت وارد غذای حیوانات میشود. الله یار ولی زاده در گفتگو با تسنیم اظهار کرد: افزایش قیمت رسمی سبوس به 1250 تومان باعث افزایش ورود نان به دامداری ها و مرغداری ها به ویژه در جوامع روستایی شده است.وی ادامه داد: درحالی که قیمت نان ارزان تر از سبوس شده که ارزش غذایی آن 5 برابر سبوس است و روستائیان به سمت استفاده از خرید نان از نانوایی ها برای حیوانات خود رفته اند.وی تصریح کرد: در حالی که محدودیتی برای خرید تعداد نان در کشور وجود ندارد، مشاهده می شود هر روستایی روزانه 30 عدد نان خریداری میکند و مشخص است این نان برای مصرف خانوار نیست.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: خرید حمایتی محصول گوجه فرنگی در سطح کشور کلید خورد و سازمان مرکزی تعاون روستایی محصول مزبور را از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم ۱۱۵۰ تومان خریداری میکند.به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی ایران، حسین شیرزاد با اشاره به مصوبه خرید کارگروه تصمیمات کمیته محصولات کشاورزی در خصوص خرید گوجه فرنگی حمایتی اظهار داشت: با توجه به کاهش قیمت گوجهفرنگی و به منظور جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان و از بین رفتن انگیزه تولید این محصول، سازمان مرکزی تعاون روستایی به نمایندگی از دولت نسبت به خرید حمایتی گوجه فرنگی در غالب سازوکار تعریف شده و با رعایت سقف قیمت ۱۱۵۰ تومان به ازای هر کیلوگرم تحویل درب مراکز خرید کند .به گفته وی، در حال حاضر کشت گوجه فرنگی در ۲۷ استان کشور انجام شده و سطح زیر کشت آن به ۸۵ هزار هکتار و بیش از۴.۲ میلیون تولید خواهد رسید.

مازاد تولید تخم مرغ دردسر ساز شد

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران درباره آخرین تحولات بازار تخم مرغ اظهار کرد: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۶ هزار و ۴۰۰ تا ۶ هزار و ۵۰۰ معادل شانهای ۱۳ هزار تومان است.ناصر نبی پور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه سازمان حمایت، قیمت تمام شده هر کیلو تخم مرغ را ۷ هزار و ۷۴۰ تومان اعلام کرده است، افزود: با توجه به مازاد تولید، فروش با نرخهای کنونی بیانگر زیان یک هزار و ۲۰۰ تا یک هزار و ۳۰۰ تومانی مرغداران در فروش هر کیلو تخم مرغ است.نبی پور با انتقاد از بی توجهی دولت به تولیدکنندگان گفت: اگرچه قیمت تمامی کالاها تابع مکانیزم عرضه و تقاضاست، اما مسئولان دولتی در زمانیکه قیمت این محصول بالا میرود، توجهی به این مکانیزم ندارند و در زمانیکه تولیدکنندگان با زیان روبرو میشوند، افت قیمت را ناشی از این مکانیزم میدانند.

واردات ذرتهای آلوده توسط شرکتهای دولتی انجام نشده است

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام در واکنش به مباحث مطرح شده از سوی برخی نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه ۱۳ شرکت دولتی با ارز تخصیصیافته توسط بانک مرکزی قریب به ۵۰۰ هزار تن ذرت آلوده به سم آفلاتوکسین را وارد کشور کردهاند، اظهارداشت: این واردات مربوط به حدود سه سال پیش و حدود ۱۴۰ هزارتن است و توسط بخش خصوصی انجام شده است.به گزارش از مهر، حمید ورناصری با تاکید بر اینکه واردات مذکور ربطی به وزارت جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام ندارد، افزود: در واقع واردات این ذرت ها توسط شرکت های بخش خصوصی انجام شده است.

نوک پیکان حمایتهای دولتی

به سمت مصرف کنندگان است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، در خصوص مشکلات کشاورزان در زمینه قیمت گذاری محصولات کشاورزی، گفت: زمانیکه محصول و کالای تولیدی کشاورزان و تولیدکنندگان در بازار با کمبود مواجه میشود و قیمت آن افزایش پیدا میکند تمامی مسئولین، رسانهها، مجلس و دولت در این زمینه تذکر میدهند.سید علاءالدین خادم در گفت وگو با خانه ملت،با اشاره به اینکه نوک پیکان حمایت تمامی بخشها به سمت مصرف کنندگان است، ادامه داد: از سوی دیگر برنامهای برای عرضه و بازاریابی محصول تولیدی کشاورزان وجود ندارد و در بسیاری از مقاطع کشاورز متضرر میشود و هیچ بخشی از آنها حمایت نمیکند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مطرح کرد؛
 

گروه اصناف: در یک سال گذشته با اوج گرفتن تحریمها حمایت از تولید داخلی نیز تقویت شد، اما در این مسیر مشکلاتی نیز در بخش بازار بروز کرد، چراکه برخی از تولیدکننده ها این حق را به خود داده بودند که محصولات را با قیمت چند برابر عرضه کنند یا با دپوی محصولات، جو کمبود کالا ایجاد کنند تا بازار را به هر سمتی که دوست دارند سوق دهند. یکی از این بازارها محصولات لوازمخانگی است که به دلیل تقاضا پیوسته از سوی زوجهای جوان و ... همواره مورد توجه قرار داشته، انتظار میرفت مسئولان نیز با در نظر گرفتن حساسیتهای همراه نیاز مردم را در اولویت قرار دهند و این به معنای این نیست که از تولید ملی غفلت شود، بلکه هموار باید تعادلی در بازار ایجاد شود که فضای انحصاری بر آن حاکم نشود.

فریدون نصیری رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی فلزی و آشپزخانه در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت خرید و فروش لوازم خانگی در بازار اظهار کرد: رصدها و بازرسی های بر خط از بازار لوازم خانگی نشان می دهد که خوشبختانه در بازار هیچ کمبودی وجود ندارد و لوازم خانگی با هر برند در دسترس عموم قرار دارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی فلزی و آشپزخانه اظهار کرد: متاسفانه یکی از معضلات جدی صنعت لوازم خانگی و ملزومات آشپزخانه واردات بی رویه و بعضا برندهای بی کیفیت به کشور است که البته با اعمال تحریم ها، میزان این واردات کاهش پیدا کرده است.

نصیری از آمادگی صنف فروشندگان لوازم خانگی فلزی و آشپزخانه برای تامین مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات تولید لوازم خانگی خبر داد و افزود: در صورت خودکفایی در صنعت لوازم خانگی، درهای صادرات محصولات ایرانی به کشورهای همسایه گشوده خواهد شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی فلزی و آشپزخانه با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاههای داخلی و بین المللی در این صنعت میتواند به نفع تولیدکنندگان باشد، گفت: برگزاری نمایشگاهها عاملی قوی برای رقابت بین تولید کنندگان لوازم خانگی است.

او با تاکید بر اینکه اصناف نقش بسزایی در قوام اقتصاد کشور ایفاء میکنند، افزود: به طور قطع، بخش قابل توجهی از اشتغالزایی و توسعه فرصتهای شغلی به مدد فعالیت صنوف انجام میپذیرد و حفظ منافع اصناف و فعالان صنفی نیز، ضرورتی است که نباید نادیده انگاشته شود. نصیری با اشاره به اینکه نوسان نرخ ارز میتواند بر بازار لوازم خانگی فلزی تاثیرگذار باشد، تصریح کرد: بیشتر قطعات مواد اولیه در این صنعت، داخلی است، اما در بعضی قطعات، مجبوریم از کشورهای دیگر این قطعات را وارد کنیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی فلزی و آشپزخانه ابراز امیدواری کرد که همکاری مسئولان ذیربط میتواند در جهت بهبود شرایط این صنعت تاثیرگذار باشد.

نصیری در پایان به یکی از ستون های مهم در تحقق شعار رونق تولید در بازار اشاره کرد و گفت: صنف لوازم خانگی برنامه ریزیهای مناسبی در جهت تحقق این شعار تا پایان سال انجام خواهد داد تا بتواند در عملیاتی شدن این چراغ راه موفق باشد.

  • کمبود و گرانی دو معضل بازار لوازم خانگی

    با توجه به اینکه بازار لوازم خانگی همواره تقاضای بالایی دارد وبرخی برندهای کرهای در نتیجه تحریم با مشکلاتی مواجه شده اند بازار لوازم خانگی با موج گرانی و کمبود کالا مواجه شده و فعالان این بازار بر ضرورت فعالسازی تولید با همکاری چینیها تاکید کردند.

  • کمبود و گرانی دو معضل بازار لوازم خانگی

    در همین رابطه امیرعباس کائینی عضو انجمن تولیدکنندگان لوازمخانگی میگوید: با اعمال تحریمها، در واردات قطعات با محدودیت روبهرو شدیم که اصلیترین مشکل در بحث نقلوانتقال مالی بود درحالیکه شرکای کرهای لوازمخانگی هیچکدام تمایل نداشتند از بازار ایران خارج شوند و حتی هنوز هم به صورت مستمر و ماهیانه جلسات ما با آنها ادامه دارد و به دنبال راهی برای بازگشت به شرایط پیش از تحریمها هستند.از این رو تنظیم بازار با استفاده از ابزار واردات میتواند جلوی تنش در بازار را بگیرد و در نهایت واردات اس کی دی به نفع مصرفکننده است و مشروط بر اینکه قاچاق و انحصار شکل نگیرد.

    رئیس سازمان استاندارد هم در گفتگویی با اشاره به اینکه برخی برندها با استفاده از قطعات استاندارد کرهای در ایران تولید میشد، گفت: «بسیاری از فرآیندهای استاندارد در سال اخیر تغییر کرده و رویکرد ملی استانداردسازی بر همین مبنا مصوب شده تا بستر رقابتی برای واحدهای تولیدی ایجاد شود. حال ازآنجاییکه کشور در شرایط خاصی قرار دارد سازمان استاندارد بستههای حمایتی برای بخش واردات و صادرات در نظر گرفته است، اما این موضوع بر مبنای چشمپوشی از کیفیت استاندارد نیست، ازاینرو اگر کالایی چینی در فرایند تولید لوازمخانگی بکار گرفته شود، قطعا از استانداردهای لازم برخوردار است و نباید نگاه ما به کالاهای چینی این باشد که همواره محصولات بیکیفیتی هستند، بلکه محصولات بسیار با کیفیت نیز در این کشور ساخته میشود.»

    نیره پیروز بخت با تاکید بر اینکه از واردات هرگونه کالای بیکیفیت جلوگیری خواهد شد، تاکید کرد: «برخی از محصولاتی که از استاندارد برخوردار نباشد بهطورقطع مجوز واردات از سوی سازمان استاندارد نمیگیرند و کالا قبل از اینکه وارد فرایند تولید شود از سوی کارشناسان مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.»

    یکی از مسائلی که امروز در زمینه تولید داخلی برخی برندها وجود دارد این است که گفته می شود برخی قطعات «های تک» لوازمخانگی در ایران تولید نشده و از طریق واردات تامین می شود، اما تولیدکنندههای آنها برای اخذ امتیازات بیشتر با نام تولید ملی اعلام میکنند صددرصد کالای تولید شده داخلی است.

    امیرعباس کائینی عضو انجمن تولیدکنندگان لوازمخانگی در همین رابطه گفت: «در حال حاضر بار اصلی تولید قطعات با تکنولوژی بالا در مورد لوازمخانگی در کشور چین است و هرچند در این کشور نیز تامین کنندگان متنوعی وجود دارند کما اینکه برخی از این شرکتها توسط کرهای ها ایجاد شده، اما در نهایت برای قطعات هایتک مانند ماژور تلویزیون مجبور هستیم که فقط از کره یا اروپا و آمریکا واردات انجام دهیم.»