آمریکا وارد جنگ تعرفه ای با اروپایی ها می شود

رئیس جمهور آمریکا گفت: اروپایی ها هر چه را که آمریکا بخواهد در اختیارش خواهند گذاشت اگر کار به اعمال تعرفه بر خودروها بکشد.

به گزارش سی ان بی سی، تنها چند روز از گذشت موافقت اتحادیه اروپا با امضای توافق جدید با آمریکا برای افزایش واردات گوشت از آمریکا، دونالد ترامپ تهدید کرد که در صورت نرسیدن به توافقات تجاری مورد نظر با ژاپن و اروپا بر واردات کالاهای ساخت این کشورها تعرفه اعمال خواهد کرد.

دونالد ترامپ ضمن انتقاد مجدد از تصمیم فرانسه برای افزایش مالیات بر فعالیت شرکت های بزرگ حوزه فناوری آمریکا در فرانسه نظیر فیسبوک و گوگل گفت که در صورت تداوم این رفتارها، خودروهای اروپایی را مشمول تعرفه های جدیدی خواهد کرد. از سوی دیگر اختلاف بین آمریکا و آلمان نیز بر سر فعالیت شرکت های آمریکایی بالا گرفته است و اخیرا یکی از زیرمجموعه های شرکت امازون اعلام کرد از آلمان خارج خواهد شد. وی که در جمع خبرنگاران کاخ سفید حاضر شده بود گفت: آنها هر سال میلیون ها بنز به آمریکا صادر میکنند، میلیون ها بی. ام. و به آمریکا می فرستند، اگر بر واردات خودروهایشان تعرفه اعمال کنیم حاضرند هرکاری را که آمریکا می خواهد انجام دهند!

طبق قانون مالیات دیجیتال فرانسه، شرکتهای بزرگ فعال در حوزه فناوری باید سه درصد درآمد خود را به عنوان مالیات به دولت پرداخت کنند. این قانون بیش از همه فعالیت شرکت های گوگل، فیس بوک و آمازون را در فرانسه تحت تاثیر قرار خواهد داد.

این نخستین بار نیست که دونالد ترامپ خودروسازان را تهدید می کند: وی پیشتر تهدید کرده بود که اگر تا اواخر امسال به توافق مورد نظر با ژاپن و اتحادیه اروپا نرسد، بر واردات خودرو از حوزه اتحادیه اروپا و ژاپن تعرفه اعمال خواهد کرد.

اکثر مردم تصور میکنند آفتاب تنها برای پوستشان مضر است، با این حال آیا میدانید اشعه UV خورشید به چشم نیز آسیب میرساند؟ عینک آفتابی یک اکسسوری جذاب برای چشم و صورت است که نه تنها استایل شما را خاص میکند، بلکه از چشم در برابر اشعه مضر خورشید محافظت میکند. یک عینک آفتابی باید مانع 99 تا 100 درصد از اشعه فرابنفش به چشم شود. همچنین محافظ UV باید 400 باشد تا از برخورد هرگونه اشعه مضر خورشید به چشم جلوگیری کند. از این رو توصیه میکنیم پیش از خرید، استاندارد عینک دودی مردانه و زنانه را بخوانید و بشناسید. 1-عینک آفتابی خلبانی:عینک آفتابی خلبانی یک مدل عینک دودی کلاسیک است که معمولا فریم فلزی در رنگهای متفاوت و عدسی دودی یا صیقلی دارد. بالشتکهای بینی این مدل عینک آفتابی به گونهای طراحی شده که به سادگی روی بینی قرار بگیرد و مانع برخورد آفتاب به چشم از تمام زوایا میشود.پیش از این خلبانها در پروازهای روز از این عینک استفاده میکردند، اما این روزها عینک آفتابی خلبانی در میان جوانان طرفداران بسیاری دارد. چرا که در عین سبکی، بسیار زیبا و کارآمد است.

2-عینک آفتابی برولین: فریم عینک آفتابی برولین شباهت بسیاری به ابرو دارد، از این رو این مدل عینک (Browline) نام گذاری شده که در ایران به برولین معروف است. این مدل عینک دودی در دهه 50 و 60 میلادی در بازار وارد شد و همچنان در میان جوان محبوب است.

فریم بالای این عینک دودی ضخیم است و فریم پایینی نازک و ظریف است و در بعضی از مدلهای این عینک، در قسمت پایین لنز فاقد فریم است. بالشتکهای بینی عینک آفتابی برولین انعطافپذیر هستند و آسیبی به بینی شما نمیرسانند. 3-عینک آفتابی مربعی کلاسیک: اگر هنگام خرید عینک آفتابی نمیدانید چه مدل عینک مناسب صورت شما است، توصیه میکنیم عینک آفتابی مربعی کلاسیک را امتحان کنید. این مدل عینک دودی کلاسیک، فریم ضخیمی دارد که تقریبا مناسب هر مدل صورتی است.عینک آفتابی مربعی کلاسیک سالها در بازار مورد استقبال خانمها و آقایان در تمام سنین بوده که هیچگاه محبوبیت خود را از دست نداده است. شما میتوانید این مدل عینک دودی را در طرحها و رنگهای گوناگون خریداری کنید. عینک آفتابی مربعی کلاسیک همان مدل عینکی است که هیچگاه محبوبیت خود را از دست نمیدهد. رِیبن یک برند مشهور تولید و طراحی عینک آفتابی در دنیا است که عینک آفتابی مربعی کلاسیک را با نام کلاب مستر و ویفر در بازار به فروش میرساند. 4-عینک آفتابی گرد: اسم عینک آفتابی گرد که به گوشمان میرسد به یاد استایل جان لنون خواننده گروه بیتلز میافتیم. در واقع استایل او بود که باعث محبوبیت بیشتر این مدل عینک شد. با گذشت زمان و محبوبیت سری فیلم و کتابهای هری پاتر، عینک گرد، در دو مدل طبی و آفتابی، باز هم محبوبیت خود را بدست آورد و همچنان در میان جوانان طرفداران مخصوص به خود را دارد.

لاستیک بیش از ۱۰۰ سال است که مهمترین بخش ایمنی خودرو محسوب میشود؛ از این گذشته، آنها تنها بخشی از خودرو هستند که با جاده تماس دارند. حتی پرقدرتترین موتور، قویترین ترمز و پیشرفتهترین سیستم ضد لغزش نیز تحتالشعاع چسبندگی تایر به جاده، در حال فعالیت هستند. از اینرو خرید تایر خودرو باید با توجه به نکات مهمی صورت بگیرد که در ادامه به آنها اشاره میکنیم : قانون ۱: لاستیکشناس شوید: تایر از داخل به خارج ساخته میشود. قلب هر تایر لایه داخلی آن است که وظیفه آن شکلدادن به تایر و نگه داشتن هوای آن است. کمربندهای پارچهای در اطراف آستر داخلی قرار میگیرند. در بالای تسمههای پارچهای، تسمههای فلزی قرار دارند. قانون ۲: علائم روی لاستیک را بشناسید: در حاشیه لاستیک هر خودروی سواری، یک سری کد مثل P235/55R18 63H M+S قرار دارند که معنی آنها را باید بدانید: P: نوع تایر- 235:عرض تایر در سراسر آج به میلیمتر- 60: نسبت ابعاد کناره لاستیک در مقایسه با عرض آن - R: شعاعی بودن - 16: قطر لبه به اینچ - 63: بار مجاز تایر - H: سرعت مجاز تایر - M+S : مناسب برای رانندگی در تمام فصول. شعاعیبودن یک تایر به این معنا است که فناوری ساخت آن جدید و در ساختش از الیاف سیمی استفاده شده است. در این نوع تایر ساییدگی آن کمتر از لاستیکهای بایاس با الیاف نخی است و چسبندگی آنها نیز مناسبتر است. تمام ویژگیهای بالا در قیمت لاستیک مورد نظرتان تأثیر بسزایی خواهند داشت. قانون ۳: سرعت مجاز را بدانید: بیشترین سرعت قابل تحمل لاستیک برای ۱۰ دقیقه را سرعت مجاز مینامند که برای هر تایر مقدار متفاوتی از A تا Z قرارداد شده است. قانون ۴: به بار مجاز دقت کنید: این شاخص ۲ رقمی نشاندهنده حداکثر مقدار بار مجاز است که بر روی لاستیکها قرار دارند. این عدد در بازه بین ۰ تا ۲۷۱ میتواند باشد.

رییس فدراسیون فوتبال در نشست هم اندیشی مدیران فوتبال و ورزش با صدا و سیما برای آغاز لیگ برتر فوتبال ایران گفت: هر ورزشگاهی که آماده نیست یا باید کامل شود و یا اگر سازمان لیگ به این نیتجه رسید که آماده نیست باید تیم ها ورزشگاه دیگری را معرفی کنند. بزودی همایش رسانه ای خواهیم داشت وانتظارات و قوانین را در این خصوص ارائه خواهیم کرد. مهدی تاج در این نشست گفت: بلیط الکترونیکی باید بیرون ورزشگاه ها خریداری شود.هرکس می تواند دریک فرصت مناسب بلیط خریداری کند و در زمان مقرر در محل برگزاری مسابقه حضور پیدا کند نه اینکه پنج ساعت زودتر در محل مسابقه حضور پیدا کند و همه اینها در نوع رفتار تماشاچی تاثیر می گذارد. موضوع دوم در بلیط فروشی به همراه داشتن کارت ملی است که بدانیم در ورزشگاه ها چه کسانی هستند و تماشاگر در زمان مقرر برروی صندلی خود بنشیند.

رییس فدراسیون فوتبال در خصوص روند آماده سازی استادیوم آزادی گفت: صندلی گذاری ها انجام شده و طبقه اول ورزشگاه آزادی آماده شده است اما چون طبقه دوم به گیت متصل نشده است هنوز اجازه بلیط فروشی در آن نداریم. کارهای بسیارخوبی در همه ورزشگاه های کشور انجام شده است و اکنون مطمئن هستیم همه ورزشگاهها در شرایط خوبی قرار دارد و وضع ورزشگاه ها نسبت به گذشته بسیار بهتر شده است. تاج تاکید کرد: هدف از برگزاری این نشست ها آمادگی کامل برای امنیت ورزشگاه ها و ایجاد زیر ساخت های مناسب است. حوزه امنیت شرایط خاص خود را دارد که مسوولان امنیتی در این ارتباط توضیحات خود را ارائه دادند.

در شهر آمل مجموعه ای عظیم از پنج برج وجود دارد که مانند مثلث در کنار هم قرار گرفته‍اند. شهرت این برج به خاطر سرداری است که در آن آرام گرفته و دلیل آن مقاومتی است که در زمان حملهی تیمور از خود نشان داده است. البته، معماری خاص این برج نیز در محبوب بودن آن بی تاثیر نبوده. در ادامه، بیشتر در مورد ساختار این برج خواهید خواند.

برج هشتل آمل آرامگاهی است که به شکل مثلث در کنار یکدیگر قرار گرفته است. یکی از برجهای برج هشتل آمل، بزرگتر از سایر برجها است که آن را به سردار میرقوامالدین مرعشی، سرسلسلهی مرعشیان نسبت دادهاند. این سردار در زمان حملهی تیمور برای محافظت از این سرزمین، شجاعتی بیمثال نشان داد که دلیل شهرت او میباشد و در مقابل حملهی چنگیز، جان خود را برای حفاظت از مردمش فدا کرد. بنای اصلی بقعه، چهار ضلعی است که از داخل، چهار گوشه است و مسجدی به آن متصل است. ایوانی نیز در جلوی مسجد قرار دارد. هر یک از اضلاع یک طاقنمای بلند دارد که با چهار گوشوارهی گود تبدیل به دایرهای کامل شده و بر روی این دایره، گنبدی بلند و نوک تیز وجود دارد. بالای هر یک از بدنهها، سیزده قرنیس سینه کفتری قرار گرفته است. گنبد بنا از خارج از نوع گنبدهای زاویه دار مخروطی است. سه گنبد دیگر در گورستان به بقعه متصل است. خود بنا از بیرون یک معمای حل نشده به نظر میرسد و هنوز هم برای مردم و گردشگران مرموز و جالب است. امیدواریم شما هم روزی این بنا را از نزدیک ببینید.

رئیس پلیس پایتخت از برخورد پلیس با هر گونه حیوان آزاری و ایجاد مزاحمت برای حیوانات خبر داد و در عین حال خبر داد: فردی که اقدام به انتشار تصاویر سگکشی و جریحه دار کردن افکار عمومی کرده بود به زودی دستگیر میشود.

سردار حسین رحیمی در گفتوگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: از همان زمان انتشار تصاویر مربوط به این اقدام پلیس بررسیهای خود را آغاز کرده و مشخص شد که این تصاویر جدید نبوده و مربوط به سالهای قبل است.

وی ادامه داد: در همین راستا فردی که اقدام به انتشار این تصاویر و جریحه دار کردن افکار عمومی کرده بود به زودی از سوی پلیس دستگیر خواهد شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره اینکه آیا پلیس با موارد آزار و اذیت حیوانات برخورد میکند یا خیر؟ به ایسنا گفت: حفاظت و مراقبت از حیوانات جزو مواردی است که در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد و اگر بنا باشد کسی آزاری به حیوانات برساند حتما با این موارد برخورد خواهیم کرد.

وی از شهروندان خواست که هر گونه اطلاع از موارد حیوان آزاری را نیز به پلیس اطلاع دهند.