منابع بانک کشاورزی در اختیار تولید کنندگان

فرهاد فنودی عضو هیات مدیره بانک کشاورزی عنوان کرد : بانک کشاورزی به عنوان تنها بانک تخصصی در بخش کشاورزی ، رسالت اصلی خود را تامین مالی مورد نیاز بخش کشاورزی دانسته و براین اساس بالغ بر 90درصد منابع در اختیار را به تولید کنندگان محصولات کشاورزی و صنایع وابسته اختصاص داده است.

فنودی افزود: در این راستا برمبنای سیاست های حمایتی دولت در تامین مالی زنجیره ارزش کشاورزی ، تلاش و توان خود را برای ساده سازی فرایند اعطای تسهیلات به کاربسته و بخش اعظم منابع مالی جمع آوری شده را در حمایت مالی از توسعه بخش کشاورزی و فعالیت های وابسته و کمک به ارتقاء سطح زندگی روستاییان و کشاورزان مصروف داشته ایم.

 

گذار از شیوه ارتباط سنتی مشتری و بانک

مدیرعامل بانک ایران زمین در بازدید از شعب استان گیلان با بیان اینکه شیوه ارتباط بانک با مشتری تغییر کرده است، اظهار داشت: در گذشته ارتباط ما با مشتری مستقیم و فیزیکی بود، اما امروز شاهد آن هستیم که 97 درصد تراکنشهای مالی خارج از شعب انجام میشود و این موضوع نشان از یک تحول بزرگ دارد. عبدالمجید پورسعید مدیرعامل بانک، گفت: ما در حال گذار از شیوه ارتباط سنتی بین مشتری و بانک هستیم، شعب بانک و بانکداران ارائهکننده خدمت به مشتری با نقشهای جدید همچون مشاوران مالی در شعب حضور خواهند داشت، و این نیازمند تلاش بیشتر همکاران برای بالابردن دانش بانکی خود و مشتریان خواهد بود.

 

ارتقای جایگاه بانک با تلاش کارکنان

تلیکانی عضو هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهرايران با اشاره به موفقيت هاي بانک در ۲ سال گذشته و ۵ ماهه سال جاري گفت: این بانک در سيستم بانكي جايگاه رفيعي دارد و دليل آن تلاش دسته جمعي كاركنان و مديران بانك در سراسر كشور است كه مي توانند اين مرتبه را ارتقاء دهند.

حسن تلیکانی بيان داشت: اين بانک، داراي منابع انساني غني با پتانسيل هاي بالقوه اي است که بايد از اين ظرفيت ها در جهت معرفي بيشتر بانك به مردم ، توسعه خدمات و حل مشكلات و برداشتن موانع براي دستيابي به اهداف سازماني استفاده كرد. تمامي كاركنان بايد با تلاش همه جانبه سهم بانك از منابع قرض الحسنه را افزايش دهند.

رتبه برتر بازدید از سایت بیمه پاسارگاد

طبق آمار سایت الکسا (وب سایت آنالایز کننده ترافیک وب) ، پایگاه اطلاع رسانی بیمه پاسارگاد در بین تمام سایت های ایرانی، جز یکی از پرمخاطب ترین سایت شرکت های بیمه کشور شد.

بر اساس این گزارش و طبق آمار سایت الکسا ، شرکت بیمه پاسارگاد با اختصاص رتبه ۱۳۷۰ در بین تمام سایت های ایرانی، جز یکی از پرمخاطب ترین رسانه های کشور قرار گرفت. این رتبه بندی بر طبق دو روش انجام می شود: رتبه بندی در میان سایت های یک کشور و رتبه بندی در میان کل سایت های جهان.

الکسا یکی از شرکت های زیر مجموعه آمازون است که کار خود را در سال ۱۹۹۶ شروع کرد و رتبه بندی آن برای مدیران سایت ها اهمیت بسیار زیادی دارد. این سایت از ملاک های مختلفی برای تجزیه و تحلیل سایت ها استفاده می کند که مهم ترین آن ها عبارتند از: میانگین مدت زمانی که کاربر در سایت آنلاین است. هر چه کاربران زمان بیشتری را در سایت صرف مرور و خواندن محتوا کنند، نشان دهنده با ارزش بودن محتوای سایت است.

میانگین تعداد صفحات سایت که کاربر روی آن ها کلیک می کند. هرچه کاربران تعداد صفحات بیشتری از یک سایت را مشاهده کنند نشان دهنده ارزشمند بودن محتوای سایت است.

همکاری بانک صادرات، بیمه سرمد

و منطقه آزاد کیش

روسای هیات مدیره بانک صادرات و بیمه سرمد در حاشیه عزیمت به کیش و افتتاح ساختمان جدید این شعبه، با مدیرعامل منطقه آزاد کیش دیدار و گفتگو کردند. دکتر مجتبی کاتب رئیس هیات مدیره این شرکت از توسعه همکاریهای مشترک میان بانک صادرات و بیمه سرمد با مشارکت و مساعدت مناطق آزاد خبر داد و افزود: در آیندهای نزدیک، شاهد اتفاقات جدیدی در این حوزه خواهیم بود. دکتر کاتب، هدف از این همکاریها را ارتقای سطح رفاهی کیشوندان دانست و اظهار امیدواری کرد: گامهای مثبتی در جهت رفاه هموطنان محترم در مناطق آزاد کشور به ویژه منطقه آزاد جزیره کیش، برداشته شود.

بر اساس این گزارش، پرویز مقدسی رئیس هیات مدیره بانک صادرات و نائب رئیس هیات مدیره بیمه سرمد، غلامحسین مظفری مدیرعامل منطقه آزاد کیش، اسماعیلزاده مدیر شعب بانک صادرات استان هرمزگان و ولیزاده مدیر شعبه جزیره کیش بیمه سرمد در این دیدار حضور داشتند.

مديرعامل بانك صنعت و معدن؛
 

گروه بانک و بیمه: دكتر حسين مهري تاكيد كرد: بانك ها امانتدار سرمايه هاي ملي هستند و حق حيف و ميل بيت المال را ندارند و عملكرد آنها در پرداخت تسهیلات نباید توام با ترحم باشد بطوريكه در گرفتن ضمانت های کافی و پس گرفتن وام ها کوتاهی شود.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن، حسین مهری مديرعامل و رييس هيأت مديره اين بانك كه به استان گلستان سفر كرده بود، در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید حضور يافته و اظهار داشت: نتیجه کوتاهی و ترحم در وصول مطالبات بانكي، پیشی گرفتن مطالبات از سرمایه بانک ها است.

وی اظهار داشت: منابع کشور محدود است و طرح های فاقد توجیه اقتصادی و بازار مصرف نباید از تسهیلات استفاده کنند.

وی افزود: یکی از بهترین موارد برای پرداخت تسهیلات، شرکت های دانش بنیان است که نتیجه حمایت از آنها کمک به رونق هر چه بیشتر تولید و ايجاد فرصت های شغلی جدید است.

رییس هیات مدیره بانک صنعت و معدن تصريح كرد: طی پنج ماه نخست سال ۹۸ افزون بر ۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات از سوی این بانک در حوزه تسهیل و رفع موانع تولید پرداخت شد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۶ درصد رشد را نشان می دهد.

دكتر حسین مهری افزود: پارسال ۱۲۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات به ۱۲۷ طرح مهم پرداخت شد و این روند همچنان در طرح هایی مانند پتروشیمی و فولاد ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در گلستان هم آماده پرداخت تسهیلات براساس وظایف محوله هستیم و اختیارات سرپرستی استان را افزایش دادیم، اضافه کرد: حد اختیارات سرپرستی بانک صنعت و معدن گلستان برای پرداخت تسهیلات به طرحهای تولیدی در سال گذشته نسبت به سال ۹۶ سه برابر و امسال نسبت به پارسال دو برابر خوهد شد.

وی ادامه داد: از ابتدای دولت یازدهم تا امروز ۲۴ طرح بزرگ در استان گلستان تامين مالي شده که ۲۳ مورد آن به بهره برداری رسیده و در مجموع ۴۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزی - ریالی پرداخت شد که ۲۵ هزار میلیارد ریال آن در حوزه سرمایه در گردش بوده است.

وي بيان داشت: با برنامه ریزی انجام شده در سال جاري پرداخت تسهیلات به طرح های جدید در استان گلستان سرعت می گیرد و اولویت با طرح های توسعه ای و طرح هایی است که ارزش افزوده بالايي دارند. دكتر مهری افزود: بانک صنعت و معدن نهاد مالی تخصصی در این حوزه است و طرح هایی که به تکمیل زنجیره ارزش منجر شوند در اولويت پرداخت تسهيلات قرار مي گيرند.

استاندار گلستان هم در این جلسه خاطرنشان كرد: یکی از نیازهای جدی گلستان در تکمیل طرح های نیمه تمام و اجرای پروژه های بزرگ، استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران بخش خصوصی است.

هادی حق شناس اظهار داشت: میزان تولید برق استان ۸۵۰ مگاوات و مقدار مصرف در حالت عادی 1000 و در پیک مصرف ۱۳۰۰ مگاوات است که اگر بتوانیم تسهیلات مناسب به بخش خصوصی ارائه کنیم، با احداث نیروگاه های جدید، تولید برق افزایش یافته و مشکل کمبود برق در روزهای گرم سال برطرف خواهد شد.

بانک سامان، بهمنظور رفع نیازهای مالی و بانکی اصناف مرتبط به حوزه درمان، خدمات مالی یکپارچه خود را در قالب "بسته فعالان درمان" به این اصناف ارائه میدهد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک سامان، تمامی فعالان مرتبط به حوزه درمان اعم از داروخانهها، کلینیکهای پزشکی، مراکز تصویربرداری، آزمایشگاهها و کلینیکهای پوست و مو میتوانند از چهار خدمت موجود در بسته «فعالان درمان» که شامل خدمات اعتباری، خدمات بیمهای، خدمات دستگاه کارتخوان و خدمات الکترونیک استفاده کنند.

بر این اساس در حوزه مربوط به خدمات اعتباری، بانک سامان شرایطی را برای اختصاص خط اعتباری 6 ماهه، تسهیلات سرمایه در گردش، تسهیلات خرید تجهیزات و تسهیلات شخصی فراهم کرده است. همچنین در حوزه خدمات بیمهای نیز، متقاضیان میتوانند از سرویس بیمه درمان تکمیلی و سرویس بیمه مسئولیت بهرهمند شوند.

در خصوص خدمات دستگاه کارتخوان نیز، متقاضیان میتوانند علاوه بر استفاده سرویسهای دستگاههای کارتخوان بانک سامان، امکان استفاده از دستگاه key pad یا پین پد را، برای ثبت رمز مشتریان و افزایش امنیت دارندگان کارت خواهند داشت.

در نهایت در حوزه خدمات الکترونیک نیز بانک سامان به متقاضیان این اصناف سرویس ویژهای برای مشاهده تراکنشهای موفق و ناموفق و مغایرتها از طریق اپلیکیشن موبایلت ارائه میدهد. در کنار آن نرمافزار ویژهای را جهت مدیریت فرایند پذیرش و مدیریت صف و دریافت هزینه خدمات درمانی، به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار خواهد داد.