انگلیسی ها به اقدام ملکه و بوریس جانسون برای تعطیلی پارلمان اعتراض کردند

گروه بین الملل: در پی اقدام بوریس جانسون برای تعلیق پارلمان بریتانیا به منظور اجرای بریگزیت، معترضان با شعار "کودتا را متوقف کنید" به خیابانهای لندن آمدند.

به گزارش گاردین، بوریس جانسون، نخستوزیر بریتانیا در روزهای گذشته توانست تایید سلطنتی برای تعویق کار پارلمان کشورش را برای یک ماه به دست آورد و بدین ترتیب فرصت پارلمان برای تدوین قانونی که بریگزیت بدون توافق را خنثی کند، به حداقل رسید. معترضان دیروز (شنبه) با تجمع در لندن، شعار "کودتا را متوقف کنید، از دموکراسی دفاع کنید" در اعتراض به تعلیق پارلمان سر دادند. این اعتراضات در نزدیکی دفتر نخستوزیری بر پا شد که محل سکونت بوریس جانسون است. او تصمیم دارد تا پیش از خروج برنامهریزی شده بریتانیا از اتحادیه اروپا، پارلمان این کشور را به حالت تعلیق درآورد تا قانونگذاران نتوانند پیشنویس قانون ضد بریگزیت را به تصویب برسانند. جانسون بارها روی تصمیمش برای خارج کردن بریتانیا از اتحادیه اروپا در ضربالاجل ۳۱ اکتبر، با یا بدون توافق، تاکید کرده است. این در حالی است که مخالفت گستردهای با "بریگزیت سخت" در میان اعضای پارلمان وجود دارد. سه روز قبل ملکه الیزابت دوم طی حکمی با درخواست دولت نخستوزیر انگلیس برای تعلیق پارلمان این کشور موافقت کرد. به این ترتیب فعالیت پارلمان انگلیس از اوایل سپتامبر تا ۱۴ اکتبر، دقیقا پیش از فرارسیدن مهلت بریگزیت، به حالت تعلیق در خواهد آمد.

بوریس جانسون از ملکه این کشور درخواست کرده بود تا با تعلیق فعالیت پارلمان موافقت کند. نخستوزیر انگلیس که از موافقان خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا به شمار میرود، با این تصمیم بحثبرانگیز در تلاش است فعالیت پارلمان این کشور را در فاصله باقیمانده تا پایان مهلت خروج این کشور از اتحادیه اروپا به حداقل ممکن برساند؛ هرچند وی دلیل رسمی برای ارائه چنین طرحی را «کمک به احزاب انگلیس برای برگزاری بیدغدغه کنگرههای سالانه آنها» عنوان کرده است.

تعطیلات تابستانی پارلمان انگلیس هفته آینده به پایان میرسد و مهلت اتحادیه اروپا به انگلیس برای بریگزیت روز ۳۱ اکتبر تمام خواهد شد. در نتیجه نمایندگان مخالف دولت برای تغییر مسیر بریگزیت تنها حدود دو هفته زمان خواهند داشت. بر اساس بیانیه دربار سلطنتی انگلیس، پارلمان این کشور در روزی بین ۹ و ۱۲ سپتامبر تعطیل خواهد شد که این تعطیلی تا ۱۴ اکتبر ادامه خواهد داشت.

در این بیانیه آمده است: بر اساس فرمان صادره از سوی ملکه، پارلمان نباید در روزی زودتر از دوشنبه، ۹ سپتامبر و دیرتر از پنجشنبه، ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۹ تعطیل شود و این تعطیلی تا روز دوشنبه ۱۴ اکتبر ۲۰۱۹ ادامه خواهد یافت.

این در حالی است که جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر پیشتر در روز سهشنبه اعلام کرده بود که احزاب مخالف دولت اعم از کارگر، ملی اسکاتلند، لیبرال دموکراتها، حزب سبز و گروه نمایندگان مستقل برای جلوگیری از خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا به توافق رسیدهاند و قصد دارند با تصویب قانون یا استیضاح دولت مانع از اجرای طرح بریگزیت بدون توافق شوند.

دونالد ترامپ، رئیسجمهوری آمریکا با انتشار توییتی کار کوربین در استیضاح نخستوزیر را «بسیار سخت» خواند. ترامپ اضافه کرد، بوریس جانسون دقیقا همان فردی است که انگلیس به دنبالش بوده است و ثابت خواهد کرد مرد بزرگی است.

اگر سیستم خنک کننده خودروی شما به درستی عمل نکند گرمای حاصل از احتراق موتور به درستی انتقال نمی یابد و باعث آسیب رسیدن به اجزای داخلی موتور می شود. برای پیشگیری از بالا رفتن آمپر آب باید از سلامت کامل سیستم خنک کننده و داشتن مایع کافی در آن مطمئن شوید و هنگام رانندگی هر از چند گاهی چشمتان به آمپر دمای موتور باشد تا به محض اینکه دما اندکی از حد نرمال بالاتر رفت اقدامات لازم زیر برای پیشگیری از جوش آوردن را اجرا کنید:

1 – خودرو را متوقف کرده و در کاپوت را بالا بزنید تا مقداری از گرمای اطراف موتور خارج شود. در چنین شرایطی به هیچ وجه در رادیاتور یا در مخزن انبساط را باز نکنید زیرا فشار سیستم بسیار بالاست و خطر سوختگی در اثر پاشیدن آب وجود دارد.

2 – سراغ فن ها رفته و کارکرد آنها را بررسی کنید اگر فن ها خاموش بودند دکمه کولر را بزنید تا دور تند فن ها وارد مدار شوند. اگر باز هم فن ها عمل نکردند مقداری آب روی پره های رادیاتور بریزید و پس از اینکه دما به حالت نرمال برگشت موتور را خاموش کنید و مشکل عدم کارکرد فن ها را برطرف کنید.

3 – اگر فن ها در حال چرخش بودند ولی دمای موتور همچنان رو به افزایش بود احتمال کم بودن آب در سیستم وجود دارد. در این حالت موتور را خاموش کرده ولی هر چند ثانیه یکبار یک استارت کوچک (تک استارت) بزنید در حدی که موتور روشن نشود و فقط پیستون ها بالا پایین بروند. با این کار احتمال چسبیدن رینگ پیستون به دیواره سیلندر کاهش می یابد. پس از اینکه دما کاهش یافت در رادیاتور را باز کنید و در صورت کم بودن آب مقدار کسری آن را جبران کنید

4- وجود هوا در سیستم: همانطور که می دانید اگر در سیستم خنک کننده هوا وجود داشته باشد جلوی گردش آب را می گیرد و باعث بالا رفتن دما می شود.عمل هواگیری باید توسط مکانیک ماهر انجام شود تا مشکل رفع شود.

سرمربی تیم ملی جودو گفت: از مبارزه سوم به بعد ملایی با مامور امنیتی ویزر(رئیس فدراسیون جهانی) به روی تاتامی می رفت، آنها اجازه نمی دادند حتی من برای کوچ در کنار ورزشکارمان باشم. مجید زارعیان در پاسخ به این سوال که موضوع حواشی اخیر که در ژاپن توسط فدراسیون جهانی برای جودو ایران رخ داده است، چه بود گفت: برنامه هایی از پیش تعیین شده بود که جودوکار ایران و رژیم اشغالگر قدس باهم مبارزه کنند، موضوع را کاملا سیاسی کرده بودند، اما باخت ملایی به بلژیک که با تمام وجود در مقابلش ظاهر شد و به زعم کارشناسان تمام تلاشش را برای برد کرد همه معادلات فدراسیون جهانی را به هم ریخت. سرمربی تیم ملی جودو در ادامه خاطرنشان کرد: طبق قانون هیچ گاه جدول مسابقات قهرمانی جهان تغییر نمی کند، طبق جدول، مسابقه رژیم صهیونیستی بعد از مبارزه ملایی بود، اما جدول را طوری جابه جا کردند که مبارزه ورزشکار رژیم صهیونیستی با جودوکار مصری و بازی ملایی جابه جا شود که خلاف قانون بود.

لیست تیم ملی فوتبال ایران برای بازی با هنگکنگ در حالی اعلام شد که خبری از اشکان دژاگه، روزبه چشمی، سعید عزت اللهی و شجاع خلیلزاده برای بازی پیش روی تیم ملی نیست.

مارک ویلموتس در حالی لیست ۲۳ نفره تیم ملی فوتبال ایران را برای بازی با هنگ کنگ اعلام کرد که نکات قابل توجهی در این لیست به چشم می آید.

در فهرست جدید مارک ویلموتس، سهم تیم های استقلال تهران، پرسپولیس و تراکتور بیشتر از بقیه تیم هاست و سپاهان و شهر خودرو نماینده ای در تیم ملی ندارند.

از تیم استقلال چهار بازیکن یعنی حسین حسینی، سیاوش یزدانی، علی کریمی و وریا غفوری به تیم ملی دعوت شده اند.

همچنین علیرضا بیرانوند، وحید امیری، حسین کنعانی زادگان، مهدی ترابی، محمد نادری و احمد نوراللهی ۶ بازیکن ملی پوش پرسپولیس را تشکیل می دهند.

 

یک نویسنده و تهیهکننده با اشاره به نرخ فیلمنامهنویسی در تلویزیون بیان کرد که این نرخ هنوز به نرخ مصوب کانون فیلمنامهنویسان نمیرسد و در سال ۹۸ برای هر قسمت ۱۰ میلیون تومان است.

چندی پیش کانون فیلمنامهنویسان با انتشار نرخنامهای، کف دستمزد نویسندگی هر قسمت از یک سریال برای تلویزیون را ۱۵ میلیون و در شبکه نمایش خانگی ۳۰ میلیون تومان اعلام کرد. این نرخنامه که در زمان انتشار هم واکنشهایی را به همراه داشت، به نظر میرسد هنوز با شرایط واقعی حاکم بر فعالیت فیلمنامهنویسان به خصوص در تلویزیون فاصله دارد و اجرایی نشده است.

حامد عنقا نویسنده و تهیهکننده مجموعههای تلویزیونی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این نرخنامه گفت: آنچه که در نگاه تلویزیون و حتی شبکه نمایش خانگی نسبت به دستمزد نویسندگان وجود دارد با این نرخنامه منطبق نیست.

وی ادامه داد: شبکه نمایش خانگی مبتنی بر عرضه و تقاضاست و به همین دلیل کمی نرخها بالاتر است همانطور که در تلویزیون عدهای از فیلمنامهنویسان مستثنا هستند. تلویزیون تا سال گذشته سقف برآوردی را در سطح دستمزدها برای فیلمنامهنویس در نظر میگرفت که به شکل عادی هر قسمت هشت میلیون تومان بود و این هشت میلیون سقف دستمزدها بود و این میزان به شکل خالص در اختیار فیلمنامهنویس قرار نمیگرفت و اگر کار به مشاور یا ناظر کیفی نیاز داشت، از این مبلغ کسر میشد.

تهیهکننده «بر سر دوراهی» تصریح کرد: نویسندهای که از نظر تلویزیون اهمیت داشته باشد با همین هشت میلیون تومان برایش برآورد انجام میشد اما برخی از فیلمنامهنویسان (که البته فقط درباره سه یا چهار نفر حرف میزنم) که خودم جزو آنها نیستم به جهت اهمیتی که برای شبکه یا تهیهکننده دارند، کاری به برآورد تلویزیون ندارند و رقمی را با تهیهکننده فیکس میکنند. به طور مثال ما پروژهای داریم که پنج سال پیش دستمزد نویسنده برای هر قسمت آن ۲۲ میلیون تومان بوده است.

این نویسنده و تهیهکننده درباره اینکه تصویب یک سریال در شبکه یا سیمافیلم موجب این تفاوت خواهد شد یا خیر؟ بیان کرد: همه در یک شورا در سیمافیلم برآورد میشود و وحدت رویه وجود دارد و تهیهکنندهای که برای فیلمنامهنویسی دستمزد بیشتری قائل میشود، این مابهالتفاوت با نرخ سیمافیلم را از کد دستمزد تهیهکنندگی خود یا از جای دیگر تامین میکند. البته در این میان پروژههایی که اصطلاحاً میگوییم الف ویژه و الف فاخر طبیعتا از این نرخ دستمزدها فراتر هستند.

وی در بخش دیگر به نرخ دستمزد فیلمنامهنویسها در شبکه نمایش خانگی اشاره و اضافه کرد: در شبکه نمایش خانگی شرایط فرق میکند. تهیهکنندهای روی یک قصه سرمایهگذاری میکند و قیمتی که در دستمزدهای نویسندگی در شبکه نمایش خانگی وجود دارد، تقریبا هیچ ربطی به تلویزیون ندارد و طبیعتا سطح دستمزدها خیلی بالاتر است حتی از نرخی که کانون فیلمنامهنویسان نیز تعیین کرده، بالاتر است.

نویسنده «پدر» با اشاره به سریالهایی مثل «هیولا» عنوان کرد: قطعا افرادی مثل پیمان قاسمخانی و امیر برادران برای سریالی مثل «هیولا» بیشتر از قسمتی ۳۰ میلیون گرفتهاند که البته باید هم بیشتر بگیرند، چون چند ده میلیارد تومان براساس ایده آنها سرمایهگذاری میشود.

وی با اشاره به نرخهایی که توسط انجمنهای صنفی تعیین میشود، اظهار کرد: کانون صدابرداران یا دیگر انجمنها هم از این نرخها برای اعضایشان اعلام میکنند ولی لزوما اینگونه نیست که ضمانت اجرایی داشته باشد و بیشتر یک نظر مشورتی به اعضای صنف خودشان است.

تهیهکننده سریال «آقازاده» اضافه کرد: فیلمنامهنویسی که چند سال است کار نکرده، به قیمتهایی کمتر از این نرخها هم راضی میشود و قرارداد را امضا میکند، اگر امضا نکند کانون فیلمنامهنویسان ما مثل انجمنهای آمریکایی عمل میکند؟ کسی مشکلات معیشتی او را حل میکند؟

وی درباره نرخنامه نویسندگی در تلویزیون نیز اظهار کرد: رقم نگارش فیلمنامه در سال ۹۸ در حال تعدیل است ولی باز هم با این نرخنامه تفاوت دارد و شاید اکنون روی ۱۰ میلیون رسیده است.

عنقا با اشاره به اینکه هنوز این دستمزدها نسبت به بازیگران چندین برابر پایینتر است، گفت: متاسفانه دستمزدی که یک بازیگر درجه سه، در یک سریال شبکه نمایش خانگی طلب میکند حتما ۱۰ برابر یک نویسنده است. به ویژه برای نویسندهای که هیچ شغل دیگری ندارد و باید خرج زندگی و همسر و بچه را بدهد. به هر حال موفقیت یک اثر به واسطه کار او و فیلمنامه است که ضامن بقا و اعتلای کار میشود و نرخ دستمزد برای فیلمنامهنویس هرچقدر هم باشد باز هم کم است.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رئیس سازمان بسیج مداحان کشور گفت: در اسرائیل مداحانی برای تخریب عاشورا تربیت میشوند که عدهای از آنها در کشور دستگیر شدهاند.

یوسف ارجونی رئیس سازمان بسیج مداحان کشور در سی و دومین گردهمایی سالانه مداحان و ذاکران اهلبیت (ع) کرمان که با حضور سردار محمد مطهری جانشین سپاه ثارالله استان کرمان و حجتالاسلام علی جلالی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان برگزار شد با بیان اینکه دشمن همواره در حال تخریب اسلام و خواستار تخریب محرم و عاشوراست اظهار داشت: فشارهای روانی و تبلیغات سوء علیه محرم و عاشورا هر چه که به ماه عزا نزدیکتر میشویم بیشتر میشود.

او با بیان اینکه در اسرائیل مداحانی برای تخریب عاشورا تربیت میشوند که عدهای از آنها در کشور دستگیر شدهاند، افزود: فوکویاما یکی از نظریهپردازان چندین سال قبل برای نابودی این انقلاب گفته است که شیعه بر دو بال سبز انتظار و سرخ عاشورا استوار است که باید این دو بال را نابود کنیم.

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور با اشاره به اینکه مداح باید طهارت دل و روح داشته باشد عنوان کرد: امروز طبق آمار رسمی بیش از ۱۵۰ هزار مداح در کشور داریم که آمار غیررسمی دو برابر این مقدار تخمین زده میشود.

او با بیان اینکه هیئتهای مذهبی و بچههای انقلابی باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند گفت: قشر جوان مذهبی و انقلابی ما ظرفیت عظیمی است که باید از این ظرفیت به درستی استفاده کنیم.