گذر از مدیریت سنتی به مدیریت مدرن فرودگاهی

معاون بهرهبرداری فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از افتتاح مرکز کنترل عملیات فرودگاهی به عنوان یک نقطه عطف در تاریخ این مجموعه یاد کرد و گفت: با افتتاح مرکز AOCC گذر از مدیریت سنتی به مدیریت مدرن فرودگاهی اتفاق می افتد. حسن خوشخودر گفتوگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه گفت: این اتفاق نقطه عطفی در تاریخ فرودگاه حضرت امام محسوب شده و امروز فارغ از افتتاح فیزیکی مرکز، یک تغییر رویکرد در مدیریت فرودگاه اتفاق افتاده است.

وی افزود: با افتتاح این مرکز، شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از یک روش سنتی مدیریت فرودگاهی به یک روش مدرن گذر میکند.

 

بزرگترین افتتاح تاریخ پردیس

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید افتتاح واحدهای باقیمانده مسکن مهر شهر جدید پردیس را مشروط به همکاری مالکان، همکاری دستگاههای خدماترسان و بانک مسکن خواند و ابراز امیدواری کرد: تا پایان شهریورماه شاهد افتتاح ۱۰ هزار واحد مسکونی بهعنوان بزرگترین افتتاح تاریخ واحدهای مسکونی پردیس باشیم. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیدمهدی هدایت، پردیس روز یکشنبه، دهم شهریورماه در برنامه زنده تلویزیونی "روی خط خبر" شبکه تلویزیونی خبر گفت: با اقدامات مناسب وزارت راه و شهرسازی، شاهد پیگیری بسیار خوب پروژههای مسکن مهر در بخشهای مختلف بودهایم که نتیجه آن افتتاح پنج هزار واحد مسکن مهر در اردیبهشتماه و تکمیل پروژههای ناقص بود

 

وزارت و نظام مهندسی تفاهمنامه امضا می کنند

معاون امور مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: از زمان انتصاب مهندس اسلامی به عنوان وزیر راه و شهرسازی، حدود ۱۳۰ هزار پروژه مسکن مهر تحویل متقاضیان شده و تا پایان سال پروژههای مسکونی مهر بدون پروندههای حقوقی، تکمیل و به متقاضیان تحویل میشود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمود محمودزاده در مراسم اولین همایش سراسری تامین زمین و ساخت یکصد هزار مسکن کارکنان نیروهای مسلح گفت: امیدوارم با همکاری دو وزارتخانه راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، گامی بزرگ برای تامین امنیت ذهنی کارکنان نیروهای مسلح در تامین مسکن این قشر برداریم.

کلنگ زنی پروژه ۲۰۰ واحدی طرح اقدام ملی قم

صبوری قم مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: به مناسبت هفته دولت و در راستای تولید مسکن، کلنگ طرح اقدام ملی شهر قم زده شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری ضمن اعلام خبر فوق اظهار داشت: با توجه به سیاستهای کلان وزارت راه و شهرسازی در خصوص تولید مسکن، یک قطعه زمین به مساحت تقریبی ۱۱ هزار مترمربع به بنیاد مسکن واگذار شد.

وی ادامه داد: در طرح اقدام ملی، اداره کل راه و شهرسازی استان تأمین کننده زمین، و اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازنده و احداث کننده واحدهای مسکونی می باشد.

صبوری افزود: در فاز اول تعداد ۲۰۰ واحد مسکونی در این قطعه زمین و در قالب طرح اقدام ملی تولید خواهد شد و برای تولید ۲۰۰۰ واحد مسکونی دیگر در قالب طرح اقدام ملی، مشارکتی و ... در حال برنامه ریزی هستیم.

وی گفت: پروژه تکمیل بلوار امام علی(ع) پردیسان که در سال ۱۳۹۶ آغاز گردیده بود در هفته دولت با حضور استاندار و نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

صادرات اولین محموله کالای یخچالی افغانستان از بندر شهید بهشتی

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از صادرات اولین محموله کالای یخچالی افغانستان از طریق بندر شهید بهشتی چابهار به هندوستان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بهروز آقایی گفت: اولین محموله کالای یخچالی حامل انگور ترانزیتی افغانستان از طریق بندر شهید بهشتی چابهار به بندر ناواشیوای هندوستان صادر شد.

وی با بیان این که سایت اصلی کانتینر یخچالی بندر چابهار با ظرفیت ۱۵۰ دستگاه کانتینر برای تخلیه و بارگیری کالاهای سردخانه ای در دست احداث است اظهار کرد: در شرایط فعلی بندر شهید بهشتی چابهار جهت نگهداری کانتینر حامل محموله های سردخانه ای به سایت یخچالی موقت مجهز شده است و امکان نگهداری ۱۶۰ دستگاه کانتینر یخچالی در این بندر وجود دارد. مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: همچنین اولین بخش از کانتینرهای خالی جهت محموله های صادراتی کشور و کالاهای ترانزیتی سایر کشورها از قبیل افغانستان، با یک فروند کشتی وارد بندر شهید بهشتی چابهار شد.

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

گروه راه و مسکن: وزیر راه و شهرسازی در اولین همایش سراسری تأمین و ساخت یک هزار واحد مسکن کارکنان نیروهای مسلح که با حضور نمایندگانی از وزارت دفاع و وزارت راه تشکیل شد بر ورود تمامی بانکها برای احداث یکصد هزار واحد مسکونی کارکنان نیروهای مسلح تأکید کرد.

به گزارش تجارت به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی دهم شهریورماه اولین همایش سراسری تأمین و ساخت یک صد هزار مسکن کارکنان نیروهای مسلح در محل وزارت دفاع تشکیل شد.

وزیر راه و شهرسازی ضمن حضور در جلسه فوق به ایراد سخنرانی پرداخت و ضمن تسلیت ایام سوگواری آقا اباعبداللهالحسین (ع) گفت: امیدوارم خداوند به همه ما توفیق بدهد تا بتوانیم برای رونق بخشیدن به تولید مسکن به ویژه برای نیروهای مسلح با همتی که در وزارت راه و وزارت دفاع بوجود آمده است برداریم. و این گامها پرشتاب و ماندگار باشد.

محمد اسلامی تأکید کرد امیدواریم با گامهای پرشتاب و ماندگاری که در رونق بخشیدن به تولید مسکن برمیداریم سهم منظمی از جریان تولید مسکن را عهدهدار شویم تا علاوه بر کارکنان نیروهای مسلح سایر مردم نیز بتوانند از تولیدات مسکن بهرهمند شوند. وزیر راه و شهرسازی ضمن تشکر از سردار ابنالرضا معاون منابع انسانی و سایر مسؤولان وزارت دفاع و نیروهای مسلح یادآور شد زمینهایی که در اختیار نیروهای وزارت دفاع و نیروهای مسلح برای اجرای تفاهمنامه مشترک بین وزارت راه و وزارت دفاع در احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نیروهای مسلح هست بیش از نصف میزان متراژ زمینهایی است که باید در اختیار اجرای این طرح قرار بگیرد. که امیدواریم با تخصیص این زمینها کار به زودی آغاز شود.

اسلامی ادامه داد: برای ۵۰ هزار واحد دیگر در اجرای این تفاهمنامه وزارت راهوشهرسازی از طریق ادارات کل راه و شهرسازی استانها، شهرهای جدید با پیگیری مهندس طاهرخانی، بافتهای فرسوده از طریق مهندس پژمان زمینهای مورد نیاز را برای اجرای این کار فراهم خواهد کرد و در اختیار اجرای این تفاهمنامه قرار میدهد.

وزیر راه و شهرسازی بر تشکیل سریع پروندهها تأکید کرد و گفت درخصوص تشکیل پروندهها تنها به بانک مسکن اکتفا نشود و سایر بانکها همچون بانک سپه، ملت، پاسارگاد و رفاه برای انجام این طرح وارد شوند و از توان این بانکها نیز بهره گرفته شود تا بتوانیم سهم ۲۰ درصدی بانکها برای تخصیص منابع به اجرای این تفاهمنامه را عملیاتی کنیم.

عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به این مطلب که اجرای این تفاهمنامه به ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد گفت: تلاش وزارت راه، تکمیل واحدهای مسکونی کارکنان نیروهای مسلح در دو ساله ۹۸ و ۹۹ است.

وی با تأکید بر اینکه تشکیل پروندهها گام مهم اساسی در آغاز این طرح بشمار میرود گفت: درخصوص تشکیل پروندهها چالاک و مؤثر گام برداشته شود و در استانها از طریق بانک ملی و سایر بانکها اقدامات لازم انجام گیرد. اسلامی با اشاره به اینکه ۲۶ پادگان ارتش و نیروهای مسلح مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران را برای اجرای طرحهای تولید مسکن اخذ کردهاند گفت: اراضی مورد نیاز برای اجرای این طرح مراحل قانونی خود را طی کرده و در اختیار اجرای این طرح قرار میگیرد. وزیر راهوشهرسازی در ادامه خاطرنشان کرد: مکاتبه با استانها برای تخصیص زمین در اجرای این طرح سریعتر انجام شود. همچنین در شهرهای جدید این آمادگی به طور کامل وجود دارد بنابراین انتظار است تا طی سه ماه پروندههای اجرای این طرح در بانکها تشکیل شود. اسلامی تصریح کرد: اولویت اجرای طرح تأمین مسکن کارکنان نیروهای مسلح به اقشار متوسط و ضعیف نیروهای مسلح اختصاص یافته است. بنابراین تلاش میکنیم کارکنانی صاحب خانه شوند که جزو جامعه هدف این طرح (قشر متوسط و ضعیف) بشمار میروند. عضو کابینه دولت دوازدهم اعلام کرد: وزارت راهوشهرسازی تمام عیار پای اجرایی و عملیاتی کردن طرح تأمین مسکن کارکنان نیروهای مسلح ایستاده است. بنابراین انتظار این است تا همکاری گستردهتری انجام گیرد و کار عملیاتی دقیق و طبق زمانبندی دنبال شود. وی در عین حال خاطرنشان کرد: تمامی افرادی از نیروهای مسلح که از تعاونیها زمین و واحد مسکونی دریافت کردند اسامیشان قرمز میشود و فرمهای سبز که فاقد مسکن هستند در اولویت قرار دارند. وی در پایان تأکید کرد: در اجرای این طرح به نقشههای معماری توجه شود بدین معنا که معماری واحدهای مسکونی فوق باید از نظر فرهنگ ایرانی اسلامی شاخص باشند و ویژگی قابلیت زندگی در آنها لحاظ شده باشد. گفتنی است در مراسم فوق، امیرسرتیپ خرم طوسی معاون وزارت دفاع، نبیان مدیرعامل سازمان ملی زمینومسکن، محمودزاده معاون مسکنوساختمان، طاهرخانی مدیرعامل شرکت شهرهای جدید، پژمان مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، مهرآبادی قائممقام وزیر راه در طرح مسکن مهر و دیگر مسؤولان وزارت راهوشهرسازی و همچنین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در همایش فوق حضور به هم رساندند.