افزایش سرعت قطار توسعه بيمه كوثر

مديرعامل شرکت بیمه کوثر در دور دوم سفرهای استانی خود، با نمايندگان و كارکنان سرپرستي استان فارس دیدار کرد. مجید مشعلچی فیروزآبادی بیان اینکه در آينده نزديك، سرعت قطار توسعه شركت بيمه كوثر بيشتر ميشود، افزود: اين امر با بهكارگيري برنامهها و نرمافزارهاي جديد و بهروز محقق ميشود و قطعا كساني كه با اين شرايط خود را تطبيق ندهند از چرخه رقابت و صنعت بیمه حذف خواهند شد. وی با بیان اینکه مدیران سرپرستیبيمه كوثر بايد به بحث نظارت و پيگيري امور و مسایل نمايندگان بپردازند، تاکیدکرد: فروش بیمهنامه باید فقط توسط نمايندگان انجام شود و در سرپرستیها و ستاد شركت به صفر برسد. و سود مشاركت در فروش به نمايندگان تعلق ميگيرد.

 

پرداخت هزینه صنعت بیمه برای کاهش تلفات

تبادل اطلاعات و تحلیل داده های مشترک میتواند مسیر خدمت را برای دو مجموعه صنعت بیمه و پلیس، هموارتر کند.

دکتر غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی که در نشست مشترک صنعت بیمه و پلیس راهور ناجا افزود: نوع خدمت صنعت بیمه و پلیس به دلیل وجود مولفه هایی نظیر امنیت اطمینان و آرامش، در یکدیگر تنیده است و این پیوستگی ها فصل مشترک پلیس و بیمه به شمار می رود. وی گفت: با تکمیل زیرساخت های فنی و بهره برداری کامل از سامانه های آنلاین اطلاعات میتوان تقلبات و تخلفات بیمه ای را کاهش داد و با کنترل خسارات، زمینه کافی برای تعامل هرچه بیشتر صنعت بیمه و پلیس را فراهم آورد.

 

پرداخت خسارت سیل زدگان در بیمه آسیا

مدیرعامل بیمه آسیا از پرداخت بیش از ۲۱ میلیارد تومان خسارت به آسیب دیدگان از ابتدای سیل امسال خبر داد. مسعود بادین گفت: مسئولان بیمه آسیا از ابتدای وقوع سیل در استانهای مختلف کشور در مناطق سیل زده حاضر شدند و با استقرار ستادهایی اقدام به پرداخت خسارت به بیمه شدگان کردند.

وی افزود: بیشترین خسارتهای پرداخت شده تا کنون در حوزه واحدهای مسکونی و واحدهای تولیدی و همچنین زیرساختهای آسیبدیده بوده است. بادین گفت: در حوزه واحدهای مسکونی حدود ۸ میلیارد تومان برای خسارت خودروهای آسیبدیده حدود یک میلیارد تومان و در بحث زیرساختها و کمک به واحدهای تولیدی تا کنون بیش از ۱۱ میلیارد تومان خسارت پرداخت شده است.

انتصاب معاون اعتبارات بانک صادرات

مراسم معارفه معاون جدید اعتبارات بانک صادرات ایران با حضور حجتاله صیدی، مدیرعامل، اعضای هیأتمدیره و مدیران ارشد این بانک برگزار شد. در این مراسم، صیدی حکم انتصاب احمد بهشتی لنگرودی را به سمت معاون اعتبارات بانک به وی اعطا کرد. احمد بهشتی لنگرودی که مدیریت امور بازرسی و تطبیق بانک صادرات ایران را برعهده داشت، با این حکم جایگزین امیر یوسفیان معاون سابق اعتبارات بانک شد. یوسفیان نیز پیش از این، در مجمع عمومی بانک صادرات ایران، با رأی اکثریت سهامداران به عنوان عضو هیئتمدیره بانک انتخاب شده بود.

«سککوک»، شکست انحصار بازار

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، پاسخ به سوالات، تنها با راه اندازی یک سامانه ممکن است. سامانه ای که بتواند به صورت آنلاین، فوری، بدون واسطه و تنها با چند کلیک، همه نیازهای سوال کننده را پاسخ دهد. سامانه کشوری کسب و کار به کسب و کار موسوم به «سککوک» سامانه ای است که بانک ملی ایران با هدف پاسخ دهی به همین سوالات طراحی کرده است. این تحول منحصر به فرد در زنجیره تامین بازار، حاصل 9 دهه همکاری بانک ملی ایران با تجار، بازرگانان، صاحبان بنگاه های اقتصادی و فعالان بازار است. «سککوک»، اولین سامانه مبادلات اعتباری در ایران است که به منظور ارتقا و تسهیل تعاملات تجاری داخلی و بین المللی طراحی شده است.

استقبال سرمایه گذاران از

غرفه بانک گردشگری

با حمایت مالی بانک گردشگری و شرکت گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری (سمگا)، سی و دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی از سوم تا نهم شهریور ماه جاری در تهران برگزار شد. میزان استقبال سرمایه گذاران از غرفه های بانک گردشگری و سمگا در مدت برگزاری نمایشگاه صنایع دستی مطلوب بود به طوری که علاوه بر دیدار مقاماتی از شرکت های دولتی و بخش خصوصی، مردم و سرمایه گذاران داخلی نیز با حضور در این غرفه ها سوالات خود رامطرح و پاسخ آنها را دریافت کردند. بیشترین سوالات سرمایه گذاران درباره نحوه مشارکت در اجرای پروژه های سمگا و یا داشتن طرح های جدید در حوزه گردشگری با هدف همکاری سمگا برای اجرا بود.

معاون علمی و فناوری رییسجمهور بیان کرد:

گروه بانک و بیمه: معاون علمی و فناوری رییسجمهور بانک توسعه صادرات در سالهای اخیر همکاری مطلوبی با شرکت های دانش بنیان داشته است.

دکتر سورنا ستاری در سمینار تامین مالی شرکت های دانش بنیان صادراتی، از پتانسیل بالای شرکتهای دانش بنیان خبر داد و افزود: فروش این شرکتها در سال گذشته به ۹۰ هزار میلیارد تومان رسید که امسال رشد بیشتری خواهد داشت.

به گفته معاون رییس جمهور ، کشور ما در حال حاضر بهترین و بزرگترین شرکتهای دانش بنیان بیوتک و استارت آپ را در کل منطقه داریم. با اشاره به عملکرد قابل قبول بانک توسعه صادرات ایران در دو سال گذشته در زمینه دانشبنیان، اظهار داشت: البته همچنان تا عملکرد مطلوب فاصله وجود دارد. ما در حال حاضر نیروهای تحصیلکردهای داریم که اقدامات آنها ارزش افزوده زیادی به دنبال دارد. کشورهای دیگر به دلیل عدم اتکا به اقتصاد نفتی به ارزش آفرینی و کارآفرینی توجه ویژه ای دارند، اما در کشور ما اتکا به نفت مشکل آفرین شده است.

وی افزود: کشور را نمی توانیم با خام فروشی اداره کنیم زیرا خام فروشی به معنای صادرات نفت و مواد معدنی و محصولات کشاورزی است. اکنون حدود ۴۰۰ شرکت دانشبنیان پتانسیل صادرات بسیار خوبی دارند و باید به بخش سنتی اقتصاد بیاموزیم که به جای مقابله و مبارزه با شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها، از آنها حمایت و سرمایه گذاری کنند. معاون علمی و فناوری رییسجمهور با بیان اینکه وظیفه بانک توسعه صادرات، تامین مالی فعالیتهای ونچر برای شرکتهای دانشبنیان است، تصریح کرد: ما میتوانیم در این حوزه در منطقه شاخص باشیم، چرا که بزرگترین استارتاپهای بیوتک در ایران حضور دارند. وی با بیان اینکه بودجه مناسبی برای صادرات شرکتهای دانشبنیان داریم، گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی وظیفه دارد که از شرکتهای دانشبنیان حمایت کند، اما باید به سمت صادرات این محصولات بیشتر حرکت کنیم. ستاری در ادامه با اشاره به اینکه در آینده بانکی باقی نخواهد ماند، گفت: از آنجایی که بانک ها بخشی از اقتصادی سنتی در کشور هستند، در آینده نیز شاهد حذف بانک ها خواهیم بود، البته بانکداری به قوت خود باقی است زیرا استارتاپ ها و شرکتهای دانشبنیان بزودی به بزرگترین شرکتهای کشور تبدیل خواهند شد. وی با اشاره به روند رو به رشد نقش شرکت های دانش بنیان در اقتصاد، گفت: فروش این شرکتها سال گذشته به ۹۰ هزار میلیارد تومان رسید که امسال رشد بیشتری خواهد داشت. به گفته ستاری، ارزش شرکت های سنتی بر زمین و کارخانه و ساختمان پایه گذاری شده بود، اما شرکت های دانش بنیان بر مبنای ایده ها و آدم ها تاسیس شده اند. جوانان و استارتاپ ها به سرعت در حال گسترش فعالیتهای خود در بخشهای مختلف اقتصادی هستند و این شرکت های دانش بنیان به سرعت در حال گسترش هستند زیرا مردم از آنها پشتیبانی می کنند.

دکتر بهزاد شیری مدیرعامل پست بانک ایران ضمن تسلیت و تعزیت ایام سوگواری حضرت امام حسین(ع) گفت: طی روزهای گذشته تعداد 79 طرح تأمین مالی شده توسط این بانک به ارزش1038 میلیارد ریال در سراسر کشور افتتاح و به بهرهبرداری رسید.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابطعمومی پستبانکایران، شیری افزود: افتتاح این طرحها شامل؛ احداث سیلو، بستهبندی محصولات کشاورزی و دامداری، مجتمعهای گردشگری و بومگردی، ماشین آلات مورد نیاز دهیاریها، پرورش دامهای سبک و سنگین، ایجاد گلخانه، استخر پرورش ماهی و ایجاد باجههای بانکی روستائی است که هریک از این طرحها نقش مهمی در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی روستاهای کشور دارد.

شیری تصریح کرد: علاوه بر این، پستبانکایران درراستای حمایت از تولید ملی و رونق اقتصادی با پرداخت 12هزار و 400 میلیارد ریال تسهیلات در قالب قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار درمناطق روستائی و عشایری توانسته است تأمین مالی بیش از 15 هزار طرح اشتغالزا را به موقع انجام دهد.

وی گفت: تسریع در پرداخت سهم پست بانک ایران از اعتبارات اشتغالزا در دستور کار تمام واحدهای ستادی و شعب بانک قرار گرفته و پیش بینی میشود با پرداخت کامل تسهیلات به طرحهای معرفی شده بیش از 98 هزار شغل جدید ایجاد شود. شیری خاطرنشان ساخت: پست بانک ایران علاوه بر پرداخت تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی و منابع داخلی بانک به عنوان بانک توسعه ای و تخصصی حوزه فناوری اطلاعات نسبت به تأمین مالی فعالیتهای این حوزه نیز توجه ویژهای داشته و ضمن استمرار این حمایتها تا کنون مبلغ 754 میلیاردریال تسهیلات به طرح های IT و ICT در مناطق روستائی پرداخت نموده است.