بهارستان به گزینه های پیشنهادی دولت اعتماد کرد؛

گروه سیاسی: حجتالاسلام حسن روحانی در جلسه رای اعتماد وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حضور در مجلس گفت: برای معرفی دو وزیر از کابینه دولت در خدمت نمایندگان مجلس و هیات رئیسه هستیم. در آغاز لازم میدانم ایام سوگواری و ایام شهادت مولایمان حسین (ع) و اهل بیت و یاران و اصحابش را به ملت بزرگ ایران و همه مسلمانان و حضار تسلیت عرض کنم و امیدوارم همه ما بتوانیم پیرو راه آن عزیزی باشیم که گفت من برای سامان دادن امور جامعه و نجات امت از انحراف و نفاق قیام و نهضتم را آغاز کردم که اراده و تصمیم من امر و فرمان به خوبیها و نهی و بازداشتن از پلشتیها و زشتیهاست راه من راه پدر و برادر و جدم خواهد بود باید هر لحظه برای اصلاح جامعه بکوشیم و از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.

وی با بیان اینکه شرایط امروز کشور شرایط سخت و پیچیدهای است که نیاز به نقش آفرینی استثناعی از سوی مجلس شورای اسلامی، دولت، قوه قضائیه و سایر ارکان کشور دارد، گفت: به یاد ندارم هیچ کشوری در تاریخ دهههای گذشته همانند ایران امروز در فشار اقتصادی بی حد و حصر و حداکثری استکبار جهانی و دشمنان این مرز و بوم قرار گرفته باشد. طراحی بر این بود که ۱۶ ماه پیش با تحریم شدید علیه جمهوری اسلامی حداکثر کشور ۶ ماه بیشتر نتواند تابآوری داشته باشد.

رئیسجمهور در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما بارها گفتیم که ممکن است از تصمیمها سوءتعبیر شود. ما برنامهای برای مذاکره دوجانبه با آمریکا نداریم و نداشتیم. پیشنهاداتی بوده اما جواب ما منفی بوده اما ما گفتیم قبلا آمریکا در ۱+۵ با ما حرف میزد و ما بحث میکردیم اگر آمریکا تمام تحریم خود را بردارد و به برجام برگردد یا برنگردد باز هم امکانپذیر است که در جلسه ۱+۵ مثل قدیم آمریکا هم حضور پیدا کند که مشروط به این است که کل تحریم را بردارد. آن وقت به دلیل اینکه در هر سخنرانی نمیتوانیم این را تبیین کنیم برخی میگویند مذاکره دوجانبه که برخی سوءبرداشت میکنند.

روحانی در ادامه گفت: امروز که خدمت شما رسیدیم برای این است که یک عضو کابینه را شما نمایندگان محترم تاسیس کردید که قبلش وزارتخانه نبود شاید در مباحث مجلسی هم ما دولتیها موافق نبودیم و ما البته حتی نظرمان مخالف باشد میگوییم اما تصمیم نهایی با شما و بعد شورای نگهبان است. پس یک وزاتخانه جدید تاسیس شده و یک وزارتخانه ما هم که وزارت مهم آموزش و پرورش است. وزیر محترم ما به عشق شما نمایندگان مجلس علاقهمند شد در کنار شما نمایندگان باشد و استعفا داد و من هم موافق نبودم و اصرار ایشان و تنگی وقت از طریق دفتر ما فشار آورد تا من استعفا را بپذیرم. آقای بطحائی وزیر خوبی بود و در دولت مشکلی بین ما نبود و امروز هم آقای حسینی در این چندماه وظیفه را به عهده گرفتند از ایشان راضی هستیم و به خوبی این وزارتخانه را اداره کرد.

حسن روحانی درباره علی اصغر مونسان گزینه وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در این جلسه بیان کرد: جناب مونسان عنصر فعال، پرنشاط، خوشفکری است که در یکی از بهترین دانشگاههای کشور فارغ التحصیل شده و آمادگی دارد این مسئولیت را بر دوش بگیرد. امیدواریم با رای نمایندگان مجلس در این دو سال باقی مانده آقای مونسان بتواند به عنوان وزیر این مسئولیت را به عهده بگیرد. وی همچنین با اشاره به ویژگیهای شخصیتی آقای حاجیمیرزایی به عنوان گزینه وزارت آموزش و پرورش گفت: ایشان مزایای ویژه خود را دارد که شاید اگر وزیر دیگری بود مزایای ایشان را نداشت خلق و خوی، ادب، اخلاق و نحوه برخورد او ایشان را انسان ویژهای ساخته است. ما در این ۶ سال عصبانیت ایشان را تجربه نکردیم در همه روزهای سخت در کنار دولت بوده است. نظم و آماده کردن برنامهها برای دولت ساده نیست و کار سختی است و همیشه این کار را انجام میداد و با نظم و حوصله این کار را انجام داده است و هیچ گاه ندیدیم ایشان متنی را به دولت بیاورد که در متن آن اشتباه باشد در چارچوب آن ایراد داشته باشد و این نشانه دقت حوصله و پرکاری ایشان است. روحانی در پایان تاکید کرد: از همه نمایندگان خواهشم میکنم به این دو وزیر رای دهند تا بتوانیم با همه افراد مورد نیاز در کابینه فعالیتمان را ادامه دهیم مخصوصا آموزش و پرورش که در نزدیک مهر ماه هستیم و بار سنگینی بر دوش ما است و بتوانیم در این مسیر در شرایط سخت کشور موفق باشیم.

  • نتیجه شمارش آرا

    به گزارش تجارت به نقل از ایلنا، در پایان صحبتهای وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش و میراث فرهنگی بنایی و بابایی صالح از سوی فراکسیون مستقلین، کوچکینژاد و کیانی از سوی فراکسیون ولایی و زرآبادی و قاسم میرزایی از سوی فراکسیون امید برای شمارش آرا انتخاب شدند و پس از شمارش آرا مونسان با ۱۶۳ رای موافق از مجموع ۲۵۵ آرای اخذ شده و ۸۷ رای مخالف و ۵ رای ممتنع اولین وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لقب گرفت و حاجیمیرزایی نیز با ۲۰۰ رای موافق از مجموع ۲۵۵ رای و ۴۸ رای مخالف و ۷ رای ممتمع وزیر آموزش و پرورش شد.

  • سخنان موافقان و مخالفان مونسان

    مونسان حاشیهها و رانتها را کم کرد

    احمد سالک نماینده اصفهان در مجلس که در موافقت با مونسان صحبت میکرد، گفت: آقای مونسان در دوره دو سالهاش در سازمان میراث فرهنگی مونسان حاشیهها و رانتها را کم کرد و در مقابل در این دو سال اشتغالزایی را افزایش داد که قابل توجه است.

    سالک با اشاره به نظر مقام معظم رهبری پیرامون موضوع گردشگری گفت: ایشان چنین بیان کردهاند که «من تصورم این است که اگر مسئولان کشور بتوانند از همین مساله گردشگری به شکل درست با تبلیغات صحیح و با جهتگیری صحیح استفاده کنند درآمد آن کشور را از همه نهادهای دیگر بینیاز میکند.»

  • آمارهای ارائه شده از سوی مونسان مخدوش و بدون پشتوانه است

    پروانه سلحشوری (نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی) در مخالفت با معرفی مونسان به عنوان وزیر میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: امروز روی سخنم با تمام کسانی است که در روند وزاتخانه شدن این سازمان تلاش کردند هرچند دولت با ناراحتی این وزارتخانه را پذیرفت اما امری که محال مینمود به نتیجه رسید. امروز کاندیدای وزارت از تلاش نمایندگان سخن میگوید در حالی که در دوسال اخیر مخالفت داشتند.

    این نماینده مجلس با اشاره به آنکه آمارهای ارائه شده از سوی مونسان بعضا مخدوش و بدون پشتوانه هستند، گفت: در جایی به ۴ هزار پروژه مرمت اشاره دارد و در جایی ۲ هزار پروژه مرمتی را عنوان میکنند. در جایی به ساخت موزهها اشاره دارند و در جای دیگر به استانداردسازی و اینکه کجا قرار دارند اشاره نشده.

  • سخنان مخالفان و موافقان حاجی میرزایی

    حاجیمیرزایی توانمند در اجرای سند تحول بنیادین است

    محمدحسین فرهنگی در جلسه علنی مجلس و در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به عنوان موافق وزیر پیشنهادی، گفت: آشنایی بنده با آقای حاجی میرزایی به روزهای اول انقلاب بر میگردد که ایشان مسئولیت نهضت سوادآموزی و چند مسئولیت دیگر را در استان آذربایجان شرقی داشتند. شاهد تلاشهای ارزشمند ایشان در اعمال نظرات انقلابی و دینی در حوزههای کاری و مسئولیتی بودهام.

    وی در پایان حاجی میرزایی را مدیری عالی و با توانایی اداره امور دانست و گفت که تاکید بر اجرای سند تحول بنیادین و مخالفت با سیاستهای استعماری ۲۰۳۰ از جمله نکات مثبت ایشان به شمار میآید

  • حاجی میرزایی دو دهه از بدنه آموزش و پرورش دور بوده است

    سیدتقی کبیری در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: محسن حاجمیرزایی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت خانه بسیار مهم و حساس آموزش وپرورش تعیین شده و سوابق مدیریتی و اخلاق ایشان هم بر همگان روشن است اما براساس وظیفه که قسم خوردیم لازم است نکاتی را در راستای مخالفت با این پیشنهاد بگویم اما باید بگویم که متاسفانه رئیسجمهور پیشنهاد وزارت را در دقیقه ۹۰ مطرح کرد که موضوع حساسیت زمان نیز مطرح شود.

    وی خطاب به حاج میرزایی ادامه داد: سوابق شما نشان میدهد که حدود ۱۸ سال از بدنه و فضای آموزش و پرورش جدا بودید و در زمان حضورتان نیز در بخش نهضت سوادآموزی حضور داشتید که در برنامه پیشنهادی شما وضعیت نهضت سوادآموزی نیز روشن نیست. با وجود چندین میلیون بیسواد که در این حوزه داریم البته موضوع برای حضور در این وزارتخانه شرط لازم است اما کافی نیست.

رییس دیوان عالی کشور؛

گروه سیاسی: رئیس دیوان عالی کشور اظهار داشت: در گام دوم انقلاب اسلامی و دوره جدید قوه قضاییه مفتخریم یک گردان بسیجی مخلص در راس قوه قضاییه قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور در هفتمین اجلاسیه نخبگان حقوقی و قضایی کشور در مشهد مقدس گفت: بسیج، شجره طیبهای است که نهال آن را امام راحل کاشتند و اکنون نیز از ثمرات این نهال بهره میگیریم. بسیج یک ظرفیت انقلابی در تمام شئون کشور است و هر کجا که بن بستی ایجاد میشود باز خط شکن بسیج است و امتحانش را در تمام شئون کشور پس داده است. رئیس دیوان عالی کشور با تاکید بر اینکه قاضی باید در مقابل مفسدان جسور باشد گفت: ۱۲ هزار قاضی در سطح کشور داریم که در حال انجام وظیفه هستند و در میان آنها قضات جسور، بسیجی و انقلابی بسیار داریم. وی با بیان اینکه قاضی شجاع آن است که وقتی حق را تشخیص داد هیچ ملاحظهای نکند، افزود: قاضی شجاع باید در صدور حکم حق و عدل هیچ ملاحظهای نداشته باشد و شجاعانه رای دهد. حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم تاکید کرد: در پروندههای بزرگ مفاسد اقتصادی از چهار طرف فشار وارد میکنند و از طریق واسطه، سفارش یا توصیه به دنبال آن هستند تا مسیر محاکمه انحراف پیدا کند لذا مقاومت قاضی این است که در مقابل زور تسلیم نشود و در برابر توصیهها مقاوم بوده و یک قاضی بسیجی انقلابی باشد. رئیس دیوان عالی کشور یادآور شد: در گام دوم انقلاب اسلامی و دوره جدید قوه قضاییه مفتخریم یک گردان بسیجی مخلص در راس قوه قضاییه قرار گرفته است. رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه اخلاص جز کار بسیج است، گفت: این افراد ظاهرنمایی نمیکنند چراکه مخلص آن است که ظاهرنمایی نکرده و هرچه میگوید عمل کند حال انتظار رئیس گردان بسیجی آن است که بسیج حقوقدان به کمک بیاید و در زمینه کمبود قاضی، انجام مشاورهها، تهیه گزارشها یا تحقیقات در حد توان کمک کنید. وی با بیان اینکه بسیج حقوقدان باید در میدان خود را عرضه کند، افزود: هرکس که توان و تخصص دارد میتواند بیان کند که در چه حوزهای کمکی از وی ساخته است. حجتالاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حقوقدانان و وکلای بسیجی در عرصه قضاوت میتوانند معین خوبی برای قاضی باشند، یک وکیل بسیجی آن است که وقتی از موکلش دفاع میکند باید بداند آنچه حق است و کشف کرده در سبد اخلاص میگذارد. وی گفت: کارشناسی که قاضی را در مسیر واقعی راهنمایی میکند در این کار سهیم است، اما وکیلی که مسیر را منحرف و قاضی را در آن مسیر قرار بدهد و موجب شود که حکم ناحق صادر شود بار این ظلم به گردن وکیل خواهد بود. رئیس دیوان عالی کشور با تاکید بر اینکه ما مفتخر هستیم وکلا و قضات بسیجی داریم افزود: یکی از مواردی که در اجرای عدالت و احقاق آن اهمیت دارد سلامت اداری است و این کار مسلتزم ورود بسیجیان مخلص است.حجتالاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم ضمن تأکید بر اینکه برای سلامت اداری، بسیج باید فعال شود، ادامه داد: یکی از مواردی که بسیج باید به میدان بیاید سلامت اداری کشور و فعال شدن در آن است.

بررسی های «تجارت» نشان می دهد؛

گروه اقتصاد کلان: همه ساله هفته تعاون از نهم شهریور آغاز می شود و در این هفته قرار است که نگاهی به پشت سر انداخته شود و با پشتوانه دستاوردهای بخش تعاون آینده این بخش بیش از پیش شکوفا شود و گسترش پیدا کند اما متاسفانه چنین نیست و هرچه که پیش تر می رویم از سهم بخش تعاون بیشتر کاسته می شود و این بخش که در ابتدای شکل گیری نظام جمهوری اسلامی جایگاه درخوری پیدا کرده بود حالا پس از گذشت 40 سال خود، به تعاون و یاری نیازمند است تا بر سرپا بماند.

  • دلایل ناکامی

    رییس اتاق تعاون ایران چندی پیش در مصاحبه با ایسنا گفت: قرار بود مطابق قانون بخش تعاون ۲۵ درصد از اقتصاد کشور را در اختیار بگیرد؛ منتها این کار الزاماتی داشت که مهمترین آن اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، برنامه چهارم و برنامه پنجم توسعه و سند توسعه بخش تعاون در راستای توانمندسازی شرکتها و تشکلهای تعاونی بود و این اسناد باید به اجرا میرسید تا به هدف گذاری تعیین شده دست پیدا کنیم ولی متأسفانه بخش اعظمی از قوانین برنامههای چهارم و پنجم توسعه به اجرا در نیامد و سیاستهای اصل ۴۴ به ویژه در بند " ب" به طور کامل عملیاتی نشد و ما در بحث واگذاریهای دولتی، نظام مالیاتی و بازار پول و سرمایه پیشرفت مورد نظر را در بخش تعاون شاهد نبودیم. بهمن عبداللهی بهترین قالب خصوصیسازی را تعاونیها میداند و میگوید: یکی از دلایلی که معتقدم سیاستهای اصل ۴۴ به درستی اجرا نشد، واگذاریهای نادرست بود. هدف سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی استفاده از مدیریت کارآمد تعاونی و خصوصی به جای مدیریت دولتی بود و مقرر شد، تصدیگری دولت و دستگاههای شبهدولتی در اقتصاد با واگذاری به بخش خصوصی کمتر شود ولی در بحث واگذاریها آنچه به بخش خصوصی واقعی واگذار شد، عملاً کمتر از ۱۸ درصد و بخش تعاون بسیار ناچیز بود.

    وی با اشاره به پایین بودن هزینه ایجاد اشتغال در بخش تعاون و ظرفیت بالای تعاونیهای فراگیر و سهامی عام در اقتصاد میافزاید: با همه ویژگیهای مثبتی که بخش تعاون دارد فاصله زیادی تا رسیدن به جایگاه و سهم واقعی بخش تعاون داریم. هرچند که طی سالهای گذشته اقدامات مؤثری در زمینه افزایش سهم بخش تعاون صورت گرفت و تعاونیها ثابت کردند که صرفاً یک بخش اقتصادی نیستند و میتوانند در شرایط تحریم و چالشهای اقتصادی نقطه اتکای قابل توجهی برای حاکمیت و نظام باشند و از عهده بسیاری از مسئولیتهای اقتصادی برآیند.

  • معضل کمبود نقدینگی

    به همت مجلس شورای اسلامی بودجه شکل گیری تعاونی ها تا 12 برابر افزایش پیدا کرده است اما نبود اعتبار به مانعی برای توسعه این بخش تبدیل و باعث شده است تا متولیان بخش تعاون به دنبال راهکارهای دیگری برای تامین نقدینگی لازم باشند. در این خصوص اخیرا معاون تعاون وزیر کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بحث افزایش توان مالی بخش تعاون گفته است: با کمک نمایندگان مجلس بودجه شکلگیری تعاونیها ۱۲برابر افزایش پیدا کرد که از نمایندگان تشکر میکنیم و با همکاری رییس سازمان برنامه و بودجه حساب جداگانهای برای بخش تعاون در خزانه باز شد. محمد کبیری افزود: طبق قانون باید ۳۰درصد درآمدهای حاصل از واگذاریهای دولتی به بخش تعاون تخصیص یابد. از سال ۸۸ تا الان درآمد این بودجه محقق میشد ولی به بخش تعاون تخصیص پیدا نمیکرد که آقای نوبخت دو ماه پیش دستور دادند که حساب جداگانهای برای اینکار ایجاد شود.

    وی با بیان اینکه مطالبه بخش تعاون از دولت به بیش از ۱۸هزار ۵۰۰میلیارد تومان رسیده است تاکید کرد: چون دولت بودجه ندارد ما به دنبال این رفتیم از روشهایی استفاده کنیم که بتوانیم به وسیله آن مطالبات خود را تهاتر بکنیم.

  • سهم تعاون در اقتصاد کشور هنوز هم اندک است

    یک اقتصاددان معتقد است تعاونی از بخش های مهم اقتصاد یک جامعه در حوزه های تولیدی، توزیعی و خدماتی کشور به شمار می رود.

    دکتر علی یونسی در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر اینکه عرضه هرگونه خدمات اقتصادی از طریق بخش خصوصی، دولتی یا بخش تعاونی امکان پذیر است، می افزاید: از مجموع خدماتی که توسط بخش های گوناگون ارائه می شود، بخش تعاون از اهمیت خاصی در کشور ما برخوردار است به طوری که پنج درصد خدمات ارائه شده در کشور ما باید توسط بخش تعاون صورت گیرد. وی ادامه داد: بر مبنای این هدفگذاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امتداد فعالیت ها و ماموریت های محوله باید تلاش کند سهم تعاونی ها را در اقتصاد کشور و به تبع آن در اقتصاد استان ها افزایش دهد اما متاسفانه آنچه مشاهده می شود حکایت از سهم پائین تعاون در اقتصاد کشور دارد. به گونه ای که بر اساس آمار موجود، سهم تعاونی ها متناسب با برنامه توسعه کشور نبوده و کمتر از پنج درصد است. یونسی ادامه می دهد: تعاونی ها مجموعه ای را تشکیل می دهند که با تخصص های گوناگون در کنار هم بخشی از بار اقتصاد کشور را به دوش می کشند و در حوزه فعالیت های تولیدی تلاش می کنند. بسته به نیاز و مزیت های هر استانی تعاونی های شکل گرفته اقدام به فعالیت در همان حوزه خواهند کرد. ممکن است در استانی مانند استان مرکزی که قطب صنعت و کشاورزی کشور به شمار می رود تعاونی ها به دلیل این مزیت برجسته استان در حوزه صنعتی و کشاورزی به این بخش ها ورود پیدا کنند.

رئیس هیئت مدیره و سرمایه گذار شرکت کشت و صنعت مغان از استخدام ۵۰۰ نفر نیروی کار در مرحله دوم جذب نیرو خبر داد. به گزارش روزنامه تجارت،یونس ژائله در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به آغاز مرحله دوم جذب نیرو در کشت و صنعت مغان گفت : در مرحله اول ۵۰۰ نفر نیرو جذب این شرکت شده و ۱۴۰۰ نفر از پرسنل این شرکت تبدیل وضعیت شدند ، طبق برنامه ریزی های انجام گرفته مرحله دوم استخدام در کشت و صنعت مغان با ظرفیت ۵۰۰ نفر بزودی و در روزهای آینده آغاز شد. .رئیس هیات مدیره کشت و صنعت مغان بر لزوم توسعه این شرکت علی الخصوص در حوزه صنایع تبدیلی تاکید کرد و ادامه داد : علی رغم همه تحریم ها و مشکلات پیش رو همه عوامل و دست اندرکاران این مجموعه با تمام توان در حال پیش برد اهداف و برنامه ریزی های هستند و به لطف الهی کارنجات صنایع تبدیلی از کشورهای اروپایی خریداری شده و وارد کشت و صنعت شده است.

  • بزرگترین کارخانجات خاورمیانه بزودی در کشت و صنعت مغان راه اندازی می شود

    وی از به بهره برداری رسیدن بخشی از کارنجات صنایع تبدیلی خبر داد و افزود : بخش قابل توجهی از این کارخانجات آماده افتتاح است و بخشی دیگر نیز در حال آماده سازی و راه اندازی است که با تکمیل و افتتاح مجموعه کارخانجات صنایع تبدیلی ظرفیت استخدام نیروی کار افزایش خواهد یافت.ژائله در خصوص کارخانجات صنایع تبدیلی گفت : متعهد هستیم بزرگترین کارخانجات خاورمیانه را در کشت و صنعت راه اندازی کنیم و در همین راستا خطوطی که درآینده نزدیک در واحد پروسس میوه راه اندازی خواهیم کرد ۸ واحد کارخانه صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی هدف گذاری شده است تا با بهره مندی از این دستاوردها از خام فروشی محصولات کشاورزی که آرزوی دیرینه مردم منطقه و استان است جلوگیری شود.

  • کمباین های ایتالیایی برداشت گوجه فرنگی

    وی گفت : کارخانه کنسرو زیتون به ظرفیت ۱۰۰۰ تن در سال با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۱۰۰ نفر و کارخانه روغن زیتون به ظرفیت ۱۰۰۰ تن درسال با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۸۰ نفر در دست اقدام است که با راه اندازی و بهره برداری از آن تحول مطلوبی در حوزه کاشت این محصول و محصولات تولیدی ثانوی و نهایی رخ خواهد داد .سرمایه گذار کشت و صنعت مغان با اشاره به عزم جدی این مجموعه در راستای تاسیس کارخانجات مدرن با فناوری های روز جهان تصریح کرد : خط تولید ترشیجات با ظرفیت ۱۵۰۰ تن در سال و با ایجاد اشتغال برای ۱۲۰ نفر، خط تولید میوه جات خشک صنعتی و آجیلی به ظرفیت ۲۰۰۰ تن در سال وبا ایجاد اشتغال برای ۹۰ نفر ، خطوط کمپوت هلو ،گیلاس ،آلبالو و .. به ظرفیت ۱۵۰۰ تن در سال و با ایجاد اشتغال برای ۸۰ نفر ، خطوط انواع آبمیوه به ظرفیت ۲۰۰۰ تن در سال و با ایجاد اشتغال برای ۶۰ نفر، خطوط فرآوری بادام زمینی به ظرفیت ۵۰۰۰ تن در سال و با ایجاد اشتغال برای ۱۲۰ نفر، خطوط تولید اولئورزین ها، انواع اسانس های خوراکی ،انواع داروهای گیاهی به ظرفیت ۲۰۰۰ تن در سال و با ایجاد اشتغال برای ۲۰۰ نفر، از جمله کارخانجاتی است که در حوزه صنایع تبدیلی کشت و صنعت مغان به بهره برداری خواهد رسید.

  • قطعات ایتالیایی کارخانه
    روغن کشی

    ژائله افزود : با توجه به کشت حجیم گوجه فرنگی و پتانسیلهای موجود بهره برداری از این محصول ، قطعات و تجهیزات بزرگترین کارخانه تولید رب با ظرفیت ۳۰۰۰ تن خریداری شده و در حال آماده سازی و راه اندازی در کشت و صنعت مغان می باشد که ظرفیت قابل توجهی برای اشتغال فراهم خواهد کرد . همچنین تجهیزات کارخانه روغن کشی با ظرفیت تولید ۳۰۰۰ تن در روز از شرکت ایتالیایی با هزینه ای بالغ بر ۱۰۵ میلیارد تومان خریداری شده و تا دوماه آینده به بهره برداری خواهد رسید ، کارخانه روغن کشی یکی از کارخانجات کم نظیر در سطح کشور از نظر تکنولوژی و فناوری و گستردگی است .

  • تا ۱۰ روز آینده دور جدید استخدام ۵۰۰ نفر آغاز خواهد شد

    وی ادامه داد : از مجموع ظرفیت های اشتغال ایجاد شده از قبل راه اندازی کارخانجات صنایع تبدیلی تا ۱۰ روز آینده آگهی استخدام ۵۰۰ نفر نیروی جدید در کشت و صنعت مغان منتشر خواهد شد ونحوه ثبت نام وآموزش واستخدام از طریق روابط عمومی شرکت اطلاع رسانی عمومی می گردد تا تعهدات این مجموعه در حوزه ایجاد اشتغال با قدرت ادامه داشته و پیش تر از پیش بینی ها محقق گردد.رئیس هیات مدیره کشت و صنعت مغان تعهد این شرکت را در مدرنیزه کردن این مجموعه را یادآور شد و تاکید کرد : تمامی کارخانجات ذکر شده با کارشناسی های انجام گرفته از قدرتمندترین و با کیفیت ترین تولید کنندگان جهانی با تکنولوژی روز دنیا خریداری شده و در کشت و صنعت مغان راه اندازی می شود .وی گفت : اعتقاد ما بر این است که سرمایه گذاری باید با در نظر گرفتن ظرفیت های موجود و بر اساس چشم انداز بلند انجام گیرد و بر هیمن اساس کیفی سازی و به روز آوری ماشین آلات و تجهیزات از معتربرترین برند های جهان تهیه میشود تا در آینده ای نزدیک کشت و صنعت مغان یکی از شرکت های بزرگ تولیدات محصولات کشاورزی و دامی در سطح بین الملل شود.

  • ما آبروی خود را در کشت و صنعت سرمایه گذاری کرده ایم

    ژائله ظرفیت های کشت و صنعت مغان را در سطح جهانی بی نظیر خواند و یاد آور شد : غفلت از این سرمایه عظیم زیبنده کشور و مردم شریف و نجیب منطقه نیست . ما در اولین قدم آبروی خود را در این مجموعه سرمایه گذاری کردیم و هم قسمیم که رونق تولید و اقتصادی ای در شان مغان و کشور با استانداردهای جهانی را محقق کنیم .

  • کمباین های آلمانی برداشت چغندر

    سرمایه گذار کشت و صنعت مغان خرید ماشن آلات روزدنیا و کمباین های فوق مدرن برداشت گوجه فرنگی و چغندر و صدها دستگاه تراکتور و ماشین آلات اسب بخار کوچک را یاد آور شد و افزود : همه این اقدامات و راه اندازی کارخانجات صنایع تبدیلی در کشت و صنعت مغان تنها آغازی بر روند تحول و جهانی سازی این شرکت است و مصمم هستیم با قدرت راه را ادامه داده و آینده ای نزدیک کشت و صنعت مغان را تبدیل به یکی از بزرگترین مجموعه های اقتصادی جهان کرده و نتیجه کار ما منجر به احترام بازرهای جهانی به برند کشت و صنعت مغان شود.ژائله در بحث ایجاد اشتغال گفت : در هیچ کجای جهان هیچ شرکتی موفق نبوده مگر با تکیه بر نیروی انسانی متعهد و دلسوز و ماهم با تکیه بر همین اصل با بهره مندی از جوانان کاربلد و متعهد منطقه به سوی آینده ای سرشار از موفقیت و بالندگی گام برداریم . احساس ما این است که مجموعه شرکت ، نیروی کار و مردم منطقه و استان کلیتی در هم تنیده است و هدف مشترک همگی ما رساندن کشت و صنعت مغان بر اوج قله های شایستگی و موفقیت است.

رییس اتاق ایران مطرح کرد؛

گروه تجارت: رئیس اتاق ایران در هشتاد و هشتمین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی، سرعت بالای بررسی لایحه اصلاحی قانون تجارت در مجلس را نگرانکننده دانست.

به گزارش تجارت به نقل از پایگاه خبری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، هشتاد و هشتمین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی عصر دوشنبه به منظور بررسی پیشنهاد اصلاح آئیننامه مشاغل سخت و زیانآور، مراتب اعتراض به فرآیند صدور پروانه و پایان کار ساختمانی ناشی از اجرای آئیننامه اجرایی قانون اصلاح لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز شهرها مصوب 1359 شورای انقلاب برگزار شد. در این نشست غلامحسین شافعی قانون تجارت را یکی از قوانین مادر دانست و گفت: عجله در اصلاح این قانون بدون شک می تواند بر فعالیت های تجاری اثرگذار باشد. شافعی افزود: علاوه بر این، مجلس باید نظر بخش خصوصی را نیز اخذ کند که با توجه به تعجیل در بررسی این لایحه، توجهی به نظرات بخش خصوصی هم نشده است. رئیس اتاق ایران در ادامه سخنان خود با اشاره به پیوستن ایران به اتحادیه اوراسیا و پیشنهاد تأسیس دفتر ملی در منطقه اوراسیا تأکید کرد فعالان اقتصادی باید از این فرصت و گشایش تجاری به نحو مطلوب بهره ببرند. شافعی همچنین اقدام بانک مرکزی را در تشکیل کمیته دائمی متشکل از اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و اتاق تعاون ارزنده تلقی کرد و از برگزاری اجلاس سراسری شوراهای گفتوگوی دولت و بخش خصوصی در تهران در آینده نزدیک خبر داد. رئیس اتاق ایران همچنین اعلام کرد؛ گزارش چگونگی حضور اعضای قوای سهگانه در نشست شورای گفتوگوی بخش خصوصی و دولت تهیه و تا پایان شهریورماه به روسای قوای سهگانه اعلام خواهد شد.

  • بررسی دستور جلسههای هشتاد و هشتمین نشست شورای گفتوگوی دولت و بخش خصوصی

    در اولین دستور جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی، مراتب اعتراض به فرآیند صدور پروانه و پایان کار ساختمانی ناشی از اجرای آییننامه اجرایی «قانون اصلاح لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز شهرها مصوب 1359 شورای انقلاب» مصوب سال 1388 بررسی شد. حسین سلاح ورزی در توضیح این دستور با اشاره به گزارش سالانه Doing Business افزود: بر اساس گزارش 2018 میلادی از سوی بانک جهانی، ایران با امتیاز 78.7 در رتبه 25 نماگر اخذ مجوزهای ساختوساز قرار دارد. بهگونهای که ایران وضعیت مناسبی را در منطقه کسب کرد اما در گزارش 2019 به دلیل اضافه شدن مرحله اخذ مجوز ایمنی از آتشسوزی به مدت 30 روز و همچنین اضافه شدن هزینههای دیگر ازجمله هزینه مهندس ناظر و... امتیاز کشور در این نماگر به 87.96 کاهش یافت که به همان نسبت هم رتبه نماگر از 61 به 86 رسید. بر اساس توضیحات نایبرئیس پارلمان بخش خصوصی، ایران در منطقه خاورمیانه و شمال افریقا و در بین 17 کشور جایگاه دهم را دارد، درحالیکه در سال گذشته رتبه چهارم را داشت. سلاح ورزی همچنین اظهار کرد: اگر بانک جهانی در سال 2020 فرایند جدید ساختوساز در صدور پروانه و پایان کار ساختمانی را مورد بررسی قرار دهد مجددا رتبه ایران کاهش خواهد یافت. او در همین زمینه بررسی موضوع منع ایجاد فرایندهای جدید در حوزه فضای سبز را بهمنظور جلوگیری از سقوط رتبه ایران حائز اهمیت دانست. محسن هاشمی در همین زمینه به ارایه توضیحاتی پرداخت و شورای عالی استانها را موظف به بررسی این موضوع دانست. رئیس شورای شهر تهران گفت: کمترین زمان ممکن برای صدور پروانه شروع کار که مربوط به مناطق 6 و 7 است، 30 روز و در مناطق 1 و 3، از 60 تا 70 روز کاری است. پس از توضیحات هاشمی و زهرا صدراعظم نوری عضو شورای شهر تهران، مقرر شد تا پیشنهادهای دبیرخانه شورای گفتوگوی دولت و بخش خصوصی مبنی بر بازنگری و اصلاح آییننامه اجرایی ماده یک قانون حفظ و گسترش فضای سبز مصوب 1389 و اصلاحی 1394 با رعایت موارد مشروط و اصلاح رویه درخواستی شورای شهر در جلسات تخصصی و کارگروههای شورا مفصلاً بررسی شود. در ادامه این نشست، با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و محمدحسن زدا قائم مقام سازمان تامین اجتماعی پیشنهاد اصلاح آییننامه مشاغل سخت و زیانآور به عنوان دومین دستور جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفت. آئین نامه اجرایی مشاغل سخت و زیانآور به پیشنهاد وزارتخانه های کار، بهداشت و سازمان تامین اجتماعی، در سال 85 توسط هیات وزیران به تصویب رسیده که مهمترین هدف آن حفظ حقوق کارگران و سالم سازی محیط مشاغل است. نماینده سازمان تامین اجتماعی در این نشست خاطرنشان کرد: هدف اصلی تدوین این قانون فراموش شده و فقط موارد مربوط به بازنشستگی زودتر از موعد کارگران در این قانون برجسته شده است که همین امر منجر به تحمیل هزینه های هنگفت به سازمان تامین اجتماعی شده است. برداشت سلیقه ای از قانون و عدم ابلاغ آرای مشاغل سخت و زیان آور به کارفرمایان از مهمترین مشکلات این آیین نامه است که به گفته زدا قائم مقام سازمان تامین اجتماعی به جای تفویض اختیارات، بالعکس مسئولیتهای متعددی را به گردن سازمان تامین احتماعی انداخته است. در همین رابطه و با توجه ارایه نظرات نمایندگان دستگاههای اجرایی با تصمیم وزیر امور اقتصاد و دارایی مقرر شد تا پیشنهادات ظرف 10 روز کاری به دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی ارسال و بر مبنای آن تصمیم گیری شود.

گروه صنعت و معدن: وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که تحویل خودروهای پیش فروش شده سرعت یافته است، از عرضه پژو ۳۰۱ به بازار تا پایان سال خبر داد.

به گزارش تجارت رضا رحمانی در حاشیه جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران گفت: تعهدات خودروسازان روز به روز کاهش مییابد و این شرکتها تا انتهای سال به تمام تعهدات خود عمل میکنند در نتیجه تعهدات خودروسازان صفر شده که این امر موجب کاهش قیمت چهارچرخها در بازار میشود. رحمانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تولید ۳ محصول جدید ایران خودرو که تا پایان سال باید به بازار عرضه شوند اظهار داشت: مقرر است ایران خودرو بستهای برای تعمیق ساخت داخل و رفع تعهدات پیگیری کند که یکی از برنامههای این بسته ارائه محصولات جدید و متوقف شدن خط تولید خودروهای قدیمی است. وی درباره توقف خط تولید پرایدافزود: براساس برنامه ودروسازان، خط تولید خودروهای قدیمی باید متوقف شود. وی گفت: نمیتوان زمانبندی دقیقی برای توقف خط تولید پراید اعلام کرد اما براساس برنامههای موجود باید خط تولید این خودرو متوقف شود. رحمانی درباره اقدامات این وزارتخانه در بهبود وضعیت بازار اظهار داشت: اقدامات انجام گرفته و اخذ سیاستهای مناسب منجر به آرامش بازار شده است و شرایط بهتر نیز میشود، در واقع در حال حاضر شوک ناشی از تحریم تخلیه شده و بازار به ثبات نسبی رسیده است؛ وضعیت بازار بهتر از شرایط کنونی میشود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره برنامه این وزارتخانه برای تنظیم بازار خودرو افزود: حفظ تولید موجود و افزایش میزان آن و ر نتیجه عرضه بیشتر خودرو به بازار، شرایط را بهبود میبخشد.

رحمانی اظهار داشت: تعهدات خودروسازان روز به روز در حال کاهش است چرا که این شرکتها مکلف بودند ۸۰ درصد تولیدات خود را در قالب عمل به تعهدات به مردم تحویل دهند.

سرمقاله

کورش شرفشاهي

k.sharafshahi@gmail.com

پس از مدتها وزارت میراث فرهنگی و گردشگری رسمیت پیدا کرد و با تعیین وزیر برای این وزارتخانه، نمایندگان مجلس از این پس می دانند دلایل ناتوانی در جذب گردشگر را از چه کسی باید سوال کنند. اما سوال اینجاست که مشکل گردشگری، صنایع دستی...... و میراث فرهنگی در کشور ما به دلیل نبود وزیر و وزارتخانه بود. اگر به چارت سازمانی کشورها در زمینه گردشگری نگاه کنیم، به جرات میتوان ادعا کرد که هیچ کشوری وزارتخانه مستقل گردشگری ندارد و مانند آنچه در گذشته کشورمان وجود داشت، وزارت فرهنگ در کنار گردشگری مسوولیت ساماندهی و جذب گردشگران را بر عهده دارد. اما به هر حال مسیر طولانی را طی کردیم و وزارت خانه ای مستقل برای تعریف گردشگری ایجاد کردیم. ادعای نمایندگان پیگیر این وزارتخانه، نداشتن متولی و پاسخگو نبودن دولت به مجلس در برابر آشفتگی وضعیت گردشگری در کشورمان است. اگرچه فراکسیون گردشگری در مجلس شورای اسلامی تشکیل شد و با جدیت پیگیر امور گردشگری بود اما در واقع تحول خاصی در زمینه گردشگری شاهد نبوده و نتوانسته ایم از ظرفیت گردشگری در کشورمان نهایت استفاده را ببریم. در حالی که ایران در بین 10 کشور مطرح جهان از نظر جاذبه های گردشگری قرار دارد اما وقتی بحث آمار مطرح می شود، می بینیم که گردشگران رغبتی به سفر به ایران ندارند. البته غرض ورزی های دشمنان را نمی توان انکار کرد. هنگامی که ایران در زمینه گردشگری مذهبی ظرفیت خوبی دارد اما عربستان شهروندانش را از سفر به ایران منع می کند یا هنگامی که جاذبه های گردشگری و آثار باستانی جالب توجهی داریم اما کشورهای معاند به شهروندانشان هشدار می دهند که از سفر به ایران خودداری کنند و بسیاری موارد دیگر که بیانگر سیاسی کاری برای منع رونق گردشگری و رکود دراین بخش است، باید بیش از تشکیل وزارتخانه به فکر باشیم. البته اکنون وزارت گردشگری مسوولیت سنگینی دارد و باید مشخص کند که چرا گردشگران از سفر به ایران خودداری می کنند و اگر در زمینه تبلیغات کم کاری کرده و به خوبی نتوانسته ایم ظرفیت های ایران در کنار امنیت را به جهانیان بشناسانیم، دیگر زمان بی توجهی نیست زیرا وزیر گردشگری دایم زیر ذره بین مجلس است و از ترس استیضاح هم که شده، باید جدی تر تلاش کند.

یادداشت

سیدجواد حسینی کیا

عضو هیات رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس

شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت طرح ساماندهی صنعت خودرو فتح باب و آغازی برای رسیدگی به مشکلات صنعت خودروسازی و ساماندهی آن است. افزایش کیفیت خودروهای داخلی یکی از مواردی که در این طرح بر آن تاکید شده از سوی دیگر علیرغم اینکه دولت شورای...... رقابت را از پروسه قیمتگذاری حذف کرد اما در طرح ساماندهی صنعت خودرو این شورا مجدد به روند تعیین قیمت چهارچرخها وارد شد افزایش کیفیت خودروهای داخلی یکی از مواردی که در این طرح بر آن تاکید شده از سوی دیگر علیرغم اینکه دولت شورای رقابت را از پروسه قیمتگذاری حذف کرد اما در طرح ساماندهی صنعت خودرو این شورا مجدد به روند تعیین قیمت چهارچرخها وارد شد. در طرح ساماندهی صنعت خودرو تلاش شده مشکلات موجود در این صنعت حل شود.اگر ساماندهی این صنعت مدنظر است باید بخشی از منابع بانکی به سمت خودروسازی روانه شود چراکه مادامیکه نقدینگی و سرمایه در گردش خودروسازیها تامین نشود مشکلات این صنعت پایدار است. خودروسازان به قطعهسازان بدهکار هستند. از سوی دیگر باید ۳ سال از خودروسازیها حمایت شود و پس از این مهلت، تعرفه واردات صفر شود تا خودروسازان با همتایان جهانی خود رقابت کنند، با تحقق این برنامه در صورتی که خودروسازان نتوانند با دنیا رقابت کند، تعطیل میشوند. همچنین خودروسازان باید خودروی ارزان قیمت و صادرات محور تولید کند، خودروسازیها با شرایط کنونی به جایی نمیرسد. اگرچه طرح ساماندهی صنعت خودروسازی بسیاری از مشکلات این صنعت را رفع میکند اما در آینده باید اقدامات کارشناسانه بیشتری در این حوزه صورت گیرد. در حالحاضر مشتری مداری در صنعت خودروسازی معنا ندارد، هیئت مدیره خودروسازیها سهامدار هستند و سهامداران هیئت مدیره، در واقع مردم در این زنجیره نقشی ندارد.

منبع: خانه ملت

از سوی معاون اول رییس جمهور صورت گرفت:

گروه سیاسی: معاون اول رئیسجمهور آییننامه اجرایی تبصره (۱) ماده (۵) مکرر قانون صدور چک با موضوع تعلیق محرومیت بنگاههای اقتصادی از خدمات بانکی را برای اجرا به دستگاههای اجرایی ابلاغ کرد.

به گزارش ایلنا، هیات وزیران در جلسه ۶ شهریور ۱۳۹۸ به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی و به استناد قانون صدور چک، آییننامه اجرایی «تعلیق محرومیت بنگاه های اقتصادی از خدمات بانکی با نظر شورای تأمین استان» را با لحاظ میزان تولید و صادرات بنگاه و تعداد افراد شاغل در آن تصویب کرد. مطابق قانون صدور چک، بانکها و مؤسسات اعتباری مکلفند از افتتاح هرگونه حساب و صدور کارت بانکی جدید، اعطای تسهیلات بانکی ریالی و یا ارزی، صدور ضمانتنامه بانکی ریالی و یا ارزی، گشایش اعتبار اسنادی ریالی و یا ارزی به صاحبان حساب و بنگاه های اقتصادی دارای سابقه چک برگشتی رفع سوء اثر نشده، خودداری نمایند. بر همین اساس، چنانچه اعمال این محدودیتها در بنگاه های اقتصادی با توجه به شرایط اقتصادی، موجب اخلال در امنیت اقتصادی استان مربوط شود، به تشخیص شورای تأمین استان، موارد مذکور به مدت یکسال تعلیق می شود. بر اساس آییننامه اجرایی مصوب، بنگاه اقتصادی مشمول، موظف است حداکثر ظرف مدت یکساله تعلیق، نسبت به رفع سوء اثر از چکهای برگشتی اقدام نماید. این مدت قابل تمدید نبوده و در صورت حل موضوع در مدت مقرر، خدمات بانکی به این بنگاه، وفق ضوابط ارائه خواهد شد.

ظریف در گفت و گو با راشاتودی:
 

گروه سیاسی: وزیر امور خارجه کشورمان در گفتوگویی مواضع ایران را درباره پارهای مسائل موجود در سطح منطقه و جهان از جمله وضعیت کنونی برجام تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف، وزر امور خارجه ایران در گفتوگو با شبکه راشاتودی درباره وضعیت برجام و این که آیا این توافق از بین رفته است یا خیر گفت: نه این طور نیست. چراکه من باور دارم برجام یک دستاورد مهم در دیپلماسی بود و خیلی زود است که درباره از بین رفتن آن صحبت کنیم.

وی همچنین در این باره گفت که متاسفانه کشورهای اروپایی نتوانستهاند پولشان را در جایی هزینهکنند که حرف آن را میزنند. آنها حمایتشان از برجام را اعلام کردهاند اما آماده ریسک کردن و سرمایهگذاری برای حفظ یک دستاورد مهم دیپلماسی نبودند. ما[فقط] درباره اروپا حرف میزنیم چون روابط خوبی با روسیه و چین [به عنوان شرکای برجام] داریم، البته آمریکا بر این دو کشور نیز اثر گذاشته است. تحریمهای آمریکا که نه، بلکه اقداماتی غیرقانونی که من به آن جنگ اقتصادی علیه ایران میگویم، بر این دو کشور اثر گذاشته است. اما اروپاییها علیرغم اظهارات کلی در حمایت از برجام، آماده سرمایهگذاری برای آن نبودهاند. این که آنها به تعهداتشان عمل کنند، اهمیت دارد. ظریف در ادامه با اشاره به مذاکرات اخیر هیئتهای دیپلماتیک ایران و فرانسه گفت که هدف از این مذاکرات این بوده است که آنها[فرانسه] ببینند که چطور میتوانند به تعهدات خودشان عمل کنند و مذاکره دوبارهای بر سر توافق برجام و تجدید نظر در آن مطرح نیست بلکه موضوع فقط اجرای آن است.

معاون اول قوه قضائیه:

گروه سیاسی: معاوناول قوه قضائیه گفت: در مقاطعی گفته میشود که شرایط جنگ اقتصادی است و با بگیر و ببند سعی نکنید بر سرمایهگذاری تاثیر منفی داشته باشد یا با این اقدام کارها درست نشده، فساد از بین نمیرود و مرحله ورود دستگاه قضا باید آخر باشد. ما این موارد را رد نمیکنیم و درست است.

به گزارش ایسنا، حجتالاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژهای در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در سالن همایش دادگستری این استان، اظهار کرد: جلوههای قیام و حرکت امام حسین(ع) در اوج و فوقالعاده بوده همه ابعاد قیام و نهضت ایشان عبرتآموز و تا ابد الگویی برای همگان است. محسنی اژهای ادامه داد: امروز نمونهای از این عزت و افتخار آفریده شده و جبهه مقاومت و به خصوص نظام که مادر این مقاومت است، در عصر حاضر کمر طاغوتها را به زمین میزند و ابهت آنها را میشکند، یک کشور و جبهه مقاومت در مقابل تمام آنها در دنیا میایستد، روز به روز پیروزتر میشود، قدم به قدم بالا و بالاتر میرود و دشمن ضعیف و ضعیفتر میشود. معاوناول قوه قضائیه بیان کرد: آن ترامپی که شیطان بزرگ و راس شیطانها بوده، امروز پیغام میدهد که حاضر هستیم سلام و احوالپرسی کنیم. چرا اینگونه شد؟ به دلیل استقامت، ایستادگی، بصیرت، همدلی و هماهنگی بود

گروه صنعت و معدن: مصطفی فیروزی مجری و تهیهکننده برنامه تلویزیونی تولید مثبت شبکه پنج سیما ابراز کرد: بیگمان همه کارشناسان اقتصادی، اجتماعی و صنعتی میدانند که تولیدکنندگان هر کشور نقش بنیادین در ساختن فرصتهای شغلی متداوم دارند

جوانان هر سرزمین پس از فارغالتحصیلی در مقاطع گوناگون به دنبال یک شغل فراخور هستند آفرینش بسترهای شغلی، بهترین راه پیشگیری از ناهنجاریهای خاص اجتماعی مرتبط به بیکاری همانند اعتیاد، دزدی و غیره میباشد. هنگامیکه میتوان با سرمایهگذاری ژرف بینانه بیکاری و پیامدهای برآمده از آن را از میان برد چرا برای درمان این بیماریهای اجتماعی هزینه نمود با آنکه هیچگاه نمیتوان آثار این ناهنجاریها را بهطور کامل از میان برد از بهترین راهکارهایی که میتوان در راستای پیشگیری این ناهنجاریهای اجتماعی انجام داد ایجاد بستری درخور برای حمایت و رشد و گسترش کسبوکار تولیدکنندگان داخلی است برنامه تلویزیونی تولید مثبت که از شبکه پنج سیما پخش می شود رسالت و وظیفه خویش را بر این مهم نهاده و از نزدیک پای گفتگو تولیدکنندگان این سرزمین نشسته است. در تجربهی دو سالهای که این برنامه کسب کرده توانسته است سه چالش مهم تولیدکنندگان که مانع رشد و توسعه آنها است را بیان کند. این چالشها عبارتند از سرمایه در گردش، مالیات و بیمه. این چالشها که سد راه تولیدکنندگان کشور شده و خیلی از آنها را به دردسرهای غیرقابلجبران و به مرز تعطیلی کشانده است. از مدیرعاملی که درخواست او از مدیران صنعتی این است که مانع حرکت و رشد آنها نشوند تا مدیرعاملی که از برای بدهیهای بانکی و معوقههایش اشکهایش را به بینندگانش پیشکش کرد و در سوی دیگر لبخندهای کارگران و گفتارهای شنیدنیشان از اشتغال به کار میشنویم و میبینیم که فارغالتحصیلان دانشگاهی از برای کار در رشتههای تحصیلی خود بسیار خرسندند تصاویر و لحظات بهیادماندنی را در این برنامه ساخته اند