اصلاحیه گزارش بودجه تقدیم دولت شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گزارش اصلاحیه صورتحساب عملکرد بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور و سنوات قبل را تقدیم هیات دولت کرد. به گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی ایران، در نامه تقدیم گزارش اصلاحیه آمده است: این گزارش با استفاده از سامانه نظارت آنی معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور (سناما) مطابق عناوین و تقسیمات مندرج در قوانین بودجه سنوات مذکور تهیه و تنظیم شده است. این گزارش، نمایانگر عملکرد بودجه آن دسته از دستگاههایی است که از آذرم سال ۱۳۹۷ (موعد ارائه صورت حساب عملکرد بودجه سال ۱۳۹۶) تا این تاریخ، حساب سال ۹۶ و همچنین سنوات قبل را ارائه داده یا نسبت به رفع اشکال حساب های خود اقدام کردهاند.

 

تسریع در روند ترخیص کالا

رئیس کل گمرک اظهار داشت: در بحث کالاهای اساسی ما در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته قریب به ۲ میلیون تن کالا بیشتر از گمرک ترخیص کردهایم. سال گذشته در این مدت ۷/۹ میلیون تن کالای اساسی وارد شده بود در حالی که این رقم امسال به ۹/۶ میلیون تن رسید.

به گزارش ایلنا مهدی میراشرفی گفت: در گمرکات دنیا معمولاً مانده معقولی از کالا وجود دارد که برخی اوقات از آن بهعنوان رسوب یا دپوی کالا نام برده میشود و در مورد بنادر ما این موضوع به شکلی است که اگر کالایی در بنادر نباشد ممکن است نگرانیهایی را به وجود آورد. البته این به آن معنا نیست که در روند ترخیص مشکل وجود دارد.

 

عدالت اجتماعی، هدف نظام مالیاتی

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در اجلاس سراسری مدیران این سازمان تاکید کرد: مدرن سازی و هوشمند سازی نظام مالیاتی، این دستگاه را به سمت یک دستگاه مقتدر و محبوب سوق می دهد. به گزارش ایلنا امید علی پارسا در اجلاس سراسری مدیران مالیاتی که در اصفهان برگزار شد، عنوان داشت: هدف اصلی نظام مالیاتی اصلاح نظام درآمدی و اقتصادی کشور و حرکت به سمت توسعه و عدالت اجتماعی است و وصول مالیات هدف بعدی ما به شمار می رود. وی خاطرنشان کرد: امروز نگاه هر سه قوه و کلیه ارکان نظام به مالیات معطوف است و در حقیقت مهمترین سیاست کشور برای عبور از شرایط تحریم و پیروزی در جنگ تمام عیار اقتصادی، اتکای بودجه کشور به درآمدهای مالیاتی است.

صادرات غیرنفتی ایران به ۱۷.۸ میلیارد دلار رسیده است

علیرغم تحریمهای بینالمللی، صادرات غیرنفتی ایران به ۱۷.۸ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش ایلنا به نقل از میدل ایست مانتیور، علیرغم همه محدودیتهای بین المللی برای صادرات ایران ، صادرات غیرنفتی این کشور طی پنج ماه گذشته به ۱۷.۸ میلیارد دلار رسیده است.

چین، عراق، ترکیه، امارات متحده عربی و افغانستان بازارهایی برای صادرات ایران هستند.

استارتاپ ها بزودی کل ساختار بانکداری را تغییر خواهند داد

معاون علمی رئیس جمهوری با بیان اینکه شرکت های استارتاپ و دانش بنیان میتوانند کل ساختار بانکداری را تغییر دهند، گفت:شرکتهای دانشبنیان بزودی به بزرگترین شرکتهای کشور تبدیل خواهند شد که باید فکری برای ارزشگذاری آنها انجام شود.

معاون علمی رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: نظام بانکداری در آینده باقی خواهد ماند و تقویت خواهد شد، اما مسئله این است که خود بانک ها و شعب آنها دچار تحول شده و باقی نمی مانند.

وی یاد آور شد: بانکها تا چندی پیش دنبال افتتاح شعبه جدید در مناطق مختلف بودند، اما اکنون در پی خرید فناوری ها و نرم افزارهای مالی (فین تک ) هستند.

ستاری افزود: شرکتهای دانشبنیان به زودی به عنوان بزرگترین شرکتهای کشور تبدیل خواهند شد که باید فکری برای ارزشگذاری آنها انجام شود.

وی به روند رو به گسترش نقش شرکت های دانش بنیان در اقتصاد اشاره کرد و گفت: فروش این شرکتها پارسال به ۹۰ هزار میلیارد تومان رسید که امسال رشد بیشتری خواهد داشت. معاون علمی رئیس جمهوری با بیان اینکه شرکتهای سنتی با شرکتهای دانشبنیان تفاوت دارند، گفت: ارزش شرکت های سنتی بر زمین و کارخانه و ساختمان پایه گذاری شده بود، اما شرکت های دانش بنیان بر مبنای ایده ها و آدم ها تاسیس شده اند.

وی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان، حوزه اقتدار کشور به شمار میروند، افزود: امروز در بسیاری از بخشهای مربوط به دانش بنیان در منطقه، ایران شاخص است و در رتبه نخست قرار دارد.

بررسی های «تجارت» نشان می دهد؛

گروه اقتصاد کلان: همه ساله هفته تعاون از نهم شهریور آغاز می شود و در این هفته قرار است که نگاهی به پشت سر انداخته شود و با پشتوانه دستاوردهای بخش تعاون آینده این بخش بیش از پیش شکوفا شود و گسترش پیدا کند اما متاسفانه چنین نیست و هرچه که پیش تر می رویم از سهم بخش تعاون بیشتر کاسته می شود و این بخش که در ابتدای شکل گیری نظام جمهوری اسلامی جایگاه درخوری پیدا کرده بود حالا پس از گذشت 40 سال خود، به تعاون و یاری نیازمند است تا بر سرپا بماند.

  • دلایل ناکامی

    رییس اتاق تعاون ایران چندی پیش در مصاحبه با ایسنا گفت: قرار بود مطابق قانون بخش تعاون ۲۵ درصد از اقتصاد کشور را در اختیار بگیرد؛ منتها این کار الزاماتی داشت که مهمترین آن اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، برنامه چهارم و برنامه پنجم توسعه و سند توسعه بخش تعاون در راستای توانمندسازی شرکتها و تشکلهای تعاونی بود و این اسناد باید به اجرا میرسید تا به هدف گذاری تعیین شده دست پیدا کنیم ولی متأسفانه بخش اعظمی از قوانین برنامههای چهارم و پنجم توسعه به اجرا در نیامد و سیاستهای اصل ۴۴ به ویژه در بند " ب" به طور کامل عملیاتی نشد و ما در بحث واگذاریهای دولتی، نظام مالیاتی و بازار پول و سرمایه پیشرفت مورد نظر را در بخش تعاون شاهد نبودیم. بهمن عبداللهی بهترین قالب خصوصیسازی را تعاونیها میداند و میگوید: یکی از دلایلی که معتقدم سیاستهای اصل ۴۴ به درستی اجرا نشد، واگذاریهای نادرست بود. هدف سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی استفاده از مدیریت کارآمد تعاونی و خصوصی به جای مدیریت دولتی بود و مقرر شد، تصدیگری دولت و دستگاههای شبهدولتی در اقتصاد با واگذاری به بخش خصوصی کمتر شود ولی در بحث واگذاریها آنچه به بخش خصوصی واقعی واگذار شد، عملاً کمتر از ۱۸ درصد و بخش تعاون بسیار ناچیز بود.

    وی با اشاره به پایین بودن هزینه ایجاد اشتغال در بخش تعاون و ظرفیت بالای تعاونیهای فراگیر و سهامی عام در اقتصاد میافزاید: با همه ویژگیهای مثبتی که بخش تعاون دارد فاصله زیادی تا رسیدن به جایگاه و سهم واقعی بخش تعاون داریم. هرچند که طی سالهای گذشته اقدامات مؤثری در زمینه افزایش سهم بخش تعاون صورت گرفت و تعاونیها ثابت کردند که صرفاً یک بخش اقتصادی نیستند و میتوانند در شرایط تحریم و چالشهای اقتصادی نقطه اتکای قابل توجهی برای حاکمیت و نظام باشند و از عهده بسیاری از مسئولیتهای اقتصادی برآیند.

  • معضل کمبود نقدینگی

    به همت مجلس شورای اسلامی بودجه شکل گیری تعاونی ها تا 12 برابر افزایش پیدا کرده است اما نبود اعتبار به مانعی برای توسعه این بخش تبدیل و باعث شده است تا متولیان بخش تعاون به دنبال راهکارهای دیگری برای تامین نقدینگی لازم باشند. در این خصوص اخیرا معاون تعاون وزیر کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بحث افزایش توان مالی بخش تعاون گفته است: با کمک نمایندگان مجلس بودجه شکلگیری تعاونیها ۱۲برابر افزایش پیدا کرد که از نمایندگان تشکر میکنیم و با همکاری رییس سازمان برنامه و بودجه حساب جداگانهای برای بخش تعاون در خزانه باز شد. محمد کبیری افزود: طبق قانون باید ۳۰درصد درآمدهای حاصل از واگذاریهای دولتی به بخش تعاون تخصیص یابد. از سال ۸۸ تا الان درآمد این بودجه محقق میشد ولی به بخش تعاون تخصیص پیدا نمیکرد که آقای نوبخت دو ماه پیش دستور دادند که حساب جداگانهای برای اینکار ایجاد شود.

    وی با بیان اینکه مطالبه بخش تعاون از دولت به بیش از ۱۸هزار ۵۰۰میلیارد تومان رسیده است تاکید کرد: چون دولت بودجه ندارد ما به دنبال این رفتیم از روشهایی استفاده کنیم که بتوانیم به وسیله آن مطالبات خود را تهاتر بکنیم.

  • سهم تعاون در اقتصاد کشور هنوز هم اندک است

    یک اقتصاددان معتقد است تعاونی از بخش های مهم اقتصاد یک جامعه در حوزه های تولیدی، توزیعی و خدماتی کشور به شمار می رود.

    دکتر علی یونسی در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر اینکه عرضه هرگونه خدمات اقتصادی از طریق بخش خصوصی، دولتی یا بخش تعاونی امکان پذیر است، می افزاید: از مجموع خدماتی که توسط بخش های گوناگون ارائه می شود، بخش تعاون از اهمیت خاصی در کشور ما برخوردار است به طوری که پنج درصد خدمات ارائه شده در کشور ما باید توسط بخش تعاون صورت گیرد. وی ادامه داد: بر مبنای این هدفگذاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امتداد فعالیت ها و ماموریت های محوله باید تلاش کند سهم تعاونی ها را در اقتصاد کشور و به تبع آن در اقتصاد استان ها افزایش دهد اما متاسفانه آنچه مشاهده می شود حکایت از سهم پائین تعاون در اقتصاد کشور دارد. به گونه ای که بر اساس آمار موجود، سهم تعاونی ها متناسب با برنامه توسعه کشور نبوده و کمتر از پنج درصد است. یونسی ادامه می دهد: تعاونی ها مجموعه ای را تشکیل می دهند که با تخصص های گوناگون در کنار هم بخشی از بار اقتصاد کشور را به دوش می کشند و در حوزه فعالیت های تولیدی تلاش می کنند. بسته به نیاز و مزیت های هر استانی تعاونی های شکل گرفته اقدام به فعالیت در همان حوزه خواهند کرد. ممکن است در استانی مانند استان مرکزی که قطب صنعت و کشاورزی کشور به شمار می رود تعاونی ها به دلیل این مزیت برجسته استان در حوزه صنعتی و کشاورزی به این بخش ها ورود پیدا کنند.

مدیرعامل سابق بورس تهران گفت: تغییرات در بازار پایه فرابورس از جنس قواعد بازار بوده و به منظور ایجاد شفافیت و کشف قیمت مناسب تر در داد و ستد سهام است.به گزارش ایبِنا، حسن قالیباف اصل با بیان مطلب فوق اظهار داشت: در همه بازار ها در مورد قواعد و مقررات در جهت شفافیت بیشتر، تفکر و تامل می شود. زمانی که بازار با ریسک و ابهام روبرو شود آن قواعد کمک می کند سرمایه گذار در خرید و فروش دچار ضرر و زیان نشود.قالیباف اصل تصریح کرد: این قواعد و مقررات موجب می شود کشف قیمت به درستی انجام شده و سرمایه گذاران با عجله و هیجان خریدو فروش نکنند تا معاملات با قیمت های واقعی فاصله نگیرد. وی ادامه داد: در همه بازارها، مقام ناظر هر وقت احساس کند باید تغییر مقررات صورت پذیرد آن را از قبل با دلایل توجیهی اعلام می کند.

مدیر عامل بورس کالا ضمن حمایت از ساماندهی مقرراتی به بازار پایه این اقدام را اولین قدم در صیانت از حقوق عامه سهامداران و کمک به سلامت بیشتر بازار دانست.حامد سلطانینژاد در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: دلیل نیاز بازار پایه به نظارت بیشتر را ذات مخاطرهپذیر و حجم به نسبت کوچک شرکتهای این بازار دانست که امکان جودهی، قیمتسازی، کرنرینگ و نهایتا تضییع حقوق قاطبه سهامداران و افزایش ریسکهای غیر عملیاتی بازار سرمایه در برابر کسب سودهای کوتاه مدت غیر منطقی توسط عدهای محدود را به بازار تحمیل میکند. مدیر عامل بورس کالا اظهار امیدواری کرد که در گامهای آینده مشخصههای سلامت هر ابزار مالی و قوانین حاکم بر آن تصویب شده و با همکاری شرکت های رتبه بندی، فعالین بازار علی الخصوص فعالان فعلی بازارپایه و مکانیزمهای افشای اطلاعات در معرض استفاده عموم قرار گیرد.

مدیرعامل فرابورس ایران خبر داد:

مدیرعامل فرابورس ایران در خصوص انجام عملیات بازار باز توسط بانک مرکزی در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران گفت: بانک مرکزی در نظر دارد در راستای اجرای تبصره ۵ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور و اجرای سیاست پولی و مدیریت نرخهای سود، به انجام عملیات بازار باز و خریدو فروش اوراق مالی اسلامی منتشر شده دولت از طریق بازارهای موجود فرابورس ایران بپردازد.امیر هامونی در گفت و گو با ایرنا به حضور بانک مرکزی و حدود ۳۵ بانک و موسسه اعتباری دارای مجوز از بانک مرکزی در عملیات بازار باز اشاره و بیان کرد: این واحدها بنا به عملیات بانکی خود میتوانند تا حدی کسری یا مازاد وجه خود را از طریق فروش یا خرید اوراق مالی اسلامی منتشره در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران جبران یا خرج کنند.وی گفت: همچنین بانک مرکزی میتواند وثیقهگیری اوراق مالی اسلامی منتشره دولت را در ازای اضافه برداشت بانکها و یا اعطای خط اعتباری انجام دهد. به گفته هامونی طبق بند ۲ قسمت م تبصره ۵ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ به دولت اجازه داده شد تا در صورت اجرای عملیات بازار باز و وثیقهگذاری اوراق مالی اسلامی دولتی از بانکها توسط بانک مرکزی، بخشی از بدهیهای قطعی و حسابرسی شده خود به بانکها را تا سقف ۲۰۰ هزار میلیارد ریال بهادارسازی کند. مدیرعامل فرابورس ایران در نهایت اظهار داشت: در حال حاضر معاملات ۲۴ نماد اسناد خزانه اسلامی در بازار فرابورس ایران انجام میشود و اوراق بانکها در نمادهای جداگانه معامله خواهد شد.

 

 

صعود شاخص به ارتفاع

۲۸۵ هزار واحدی

شاخص بورس اوراق بهادار تهران در معاملات دوازدهمین روز شهریور ماه با صعود ۲ هزار و ۵۱۰ واحدی به پله ۲۸۵ هزار و ۵۷۳ واحدی رسید.به گزارش میزان، در معاملات روز سه شنبه 12شهریور ماه، تعداد ۳ هزار و ۴۳ سهم اوراق بهادار به ارزش ۱۳ میلیون و ۴۴۹ هزار و ۷۶۲ ریال در بیش از ۳۳۷ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.بر این اساس شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) بیش از ۶۷۴ واحد، شاخص بازار دوم ۴۶۰۶ واحد، شاخص بازار اول ۱۹۳۶ واحد، شاخص آزاد شناور ۲۶۱۷ واحد، شاخص کل (هموزن) ۴۵۳ واحد، شاخص قیمت (هموزن) ۳۰۳ واحد رشد را تجربه کرد .همچنین شاخص فرابورس نیز در معاملات روز سه شنبه با صعود کمتر از یک واحدی به پله ۳ هزار و ۷۱۵ واحدی رسید.در بازار فرابورس نیز تعداد یک هزار و ۸۵۴ سهم اوراق بهادار به ارزش ۸ میلیون و ۲۹۴، ۹۱۱ هزار و ۵۹۵ ریال در بیش ۲۴۴ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

بازار سرمایه

در مرکز توجه سرمایهگذاران

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه اکنون در کانون توجه سرمایهگذاران بنیادی که به دنبال سرمایهگذاری در سهمهای بزرگ بازار سرمایه هستند قرار گرفته است.مهدی طحانی در گفتوگو با ایرنا به رشد چند روز اخیر شاخص بورس اشاره و بیان کرد: جریان حرکت پول و رکود حاکم در سایر بازارها مهمترین علت رشد بازار سرمایه در چند وقت اخیر بوده است.وی ادامه داد: دلار کاهش قیمت معناداری را که همه فعالان بازار در انتظار آن بودند، تجربه نکرد و در محدوده قیمتی متعادل که بین 11 تا 11 هزار و 500 تومان است قرار گرفت، این موضوع را می توان به عنوان یکی از اتفاقات مثبت در بازار تلقی کرد.وی با بیان اینکه اکنون شاخص بورس در حال طی کردن روندی منطقی و متعادل است، افزود: سهامداران تا سال دیگر همین موقعها می توانند در انتظار سود 30درصدی سهم های بزرگ در بازار سرمایه باشند که این رقم بالاتر از نرخ سود سپرده در بانک ها و سرمایه گذاری در بازار طلا و سکه خواهد بود.

رئیس هیئت مدیره و سرمایه گذار شرکت کشت و صنعت مغان از استخدام ۵۰۰ نفر نیروی کار در مرحله دوم جذب نیرو خبر داد. به گزارش روزنامه تجارت،یونس ژائله در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به آغاز مرحله دوم جذب نیرو در کشت و صنعت مغان گفت : در مرحله اول ۵۰۰ نفر نیرو جذب این شرکت شده و ۱۴۰۰ نفر از پرسنل این شرکت تبدیل وضعیت شدند ، طبق برنامه ریزی های انجام گرفته مرحله دوم استخدام در کشت و صنعت مغان با ظرفیت ۵۰۰ نفر بزودی و در روزهای آینده آغاز شد. .رئیس هیات مدیره کشت و صنعت مغان بر لزوم توسعه این شرکت علی الخصوص در حوزه صنایع تبدیلی تاکید کرد و ادامه داد : علی رغم همه تحریم ها و مشکلات پیش رو همه عوامل و دست اندرکاران این مجموعه با تمام توان در حال پیش برد اهداف و برنامه ریزی های هستند و به لطف الهی کارنجات صنایع تبدیلی از کشورهای اروپایی خریداری شده و وارد کشت و صنعت شده است.

  • بزرگترین کارخانجات خاورمیانه بزودی در کشت و صنعت مغان راه اندازی می شود

    وی از به بهره برداری رسیدن بخشی از کارنجات صنایع تبدیلی خبر داد و افزود : بخش قابل توجهی از این کارخانجات آماده افتتاح است و بخشی دیگر نیز در حال آماده سازی و راه اندازی است که با تکمیل و افتتاح مجموعه کارخانجات صنایع تبدیلی ظرفیت استخدام نیروی کار افزایش خواهد یافت.ژائله در خصوص کارخانجات صنایع تبدیلی گفت : متعهد هستیم بزرگترین کارخانجات خاورمیانه را در کشت و صنعت راه اندازی کنیم و در همین راستا خطوطی که درآینده نزدیک در واحد پروسس میوه راه اندازی خواهیم کرد ۸ واحد کارخانه صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی هدف گذاری شده است تا با بهره مندی از این دستاوردها از خام فروشی محصولات کشاورزی که آرزوی دیرینه مردم منطقه و استان است جلوگیری شود.

  • کمباین های ایتالیایی برداشت گوجه فرنگی

    وی گفت : کارخانه کنسرو زیتون به ظرفیت ۱۰۰۰ تن در سال با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۱۰۰ نفر و کارخانه روغن زیتون به ظرفیت ۱۰۰۰ تن درسال با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۸۰ نفر در دست اقدام است که با راه اندازی و بهره برداری از آن تحول مطلوبی در حوزه کاشت این محصول و محصولات تولیدی ثانوی و نهایی رخ خواهد داد .سرمایه گذار کشت و صنعت مغان با اشاره به عزم جدی این مجموعه در راستای تاسیس کارخانجات مدرن با فناوری های روز جهان تصریح کرد : خط تولید ترشیجات با ظرفیت ۱۵۰۰ تن در سال و با ایجاد اشتغال برای ۱۲۰ نفر، خط تولید میوه جات خشک صنعتی و آجیلی به ظرفیت ۲۰۰۰ تن در سال وبا ایجاد اشتغال برای ۹۰ نفر ، خطوط کمپوت هلو ،گیلاس ،آلبالو و .. به ظرفیت ۱۵۰۰ تن در سال و با ایجاد اشتغال برای ۸۰ نفر ، خطوط انواع آبمیوه به ظرفیت ۲۰۰۰ تن در سال و با ایجاد اشتغال برای ۶۰ نفر، خطوط فرآوری بادام زمینی به ظرفیت ۵۰۰۰ تن در سال و با ایجاد اشتغال برای ۱۲۰ نفر، خطوط تولید اولئورزین ها، انواع اسانس های خوراکی ،انواع داروهای گیاهی به ظرفیت ۲۰۰۰ تن در سال و با ایجاد اشتغال برای ۲۰۰ نفر، از جمله کارخانجاتی است که در حوزه صنایع تبدیلی کشت و صنعت مغان به بهره برداری خواهد رسید.

  • قطعات ایتالیایی کارخانه
    روغن کشی

    ژائله افزود : با توجه به کشت حجیم گوجه فرنگی و پتانسیلهای موجود بهره برداری از این محصول ، قطعات و تجهیزات بزرگترین کارخانه تولید رب با ظرفیت ۳۰۰۰ تن خریداری شده و در حال آماده سازی و راه اندازی در کشت و صنعت مغان می باشد که ظرفیت قابل توجهی برای اشتغال فراهم خواهد کرد . همچنین تجهیزات کارخانه روغن کشی با ظرفیت تولید ۳۰۰۰ تن در روز از شرکت ایتالیایی با هزینه ای بالغ بر ۱۰۵ میلیارد تومان خریداری شده و تا دوماه آینده به بهره برداری خواهد رسید ، کارخانه روغن کشی یکی از کارخانجات کم نظیر در سطح کشور از نظر تکنولوژی و فناوری و گستردگی است .

  • تا ۱۰ روز آینده دور جدید استخدام ۵۰۰ نفر آغاز خواهد شد

    وی ادامه داد : از مجموع ظرفیت های اشتغال ایجاد شده از قبل راه اندازی کارخانجات صنایع تبدیلی تا ۱۰ روز آینده آگهی استخدام ۵۰۰ نفر نیروی جدید در کشت و صنعت مغان منتشر خواهد شد ونحوه ثبت نام وآموزش واستخدام از طریق روابط عمومی شرکت اطلاع رسانی عمومی می گردد تا تعهدات این مجموعه در حوزه ایجاد اشتغال با قدرت ادامه داشته و پیش تر از پیش بینی ها محقق گردد.رئیس هیات مدیره کشت و صنعت مغان تعهد این شرکت را در مدرنیزه کردن این مجموعه را یادآور شد و تاکید کرد : تمامی کارخانجات ذکر شده با کارشناسی های انجام گرفته از قدرتمندترین و با کیفیت ترین تولید کنندگان جهانی با تکنولوژی روز دنیا خریداری شده و در کشت و صنعت مغان راه اندازی می شود .وی گفت : اعتقاد ما بر این است که سرمایه گذاری باید با در نظر گرفتن ظرفیت های موجود و بر اساس چشم انداز بلند انجام گیرد و بر هیمن اساس کیفی سازی و به روز آوری ماشین آلات و تجهیزات از معتربرترین برند های جهان تهیه میشود تا در آینده ای نزدیک کشت و صنعت مغان یکی از شرکت های بزرگ تولیدات محصولات کشاورزی و دامی در سطح بین الملل شود.

  • ما آبروی خود را در کشت و صنعت سرمایه گذاری کرده ایم

    ژائله ظرفیت های کشت و صنعت مغان را در سطح جهانی بی نظیر خواند و یاد آور شد : غفلت از این سرمایه عظیم زیبنده کشور و مردم شریف و نجیب منطقه نیست . ما در اولین قدم آبروی خود را در این مجموعه سرمایه گذاری کردیم و هم قسمیم که رونق تولید و اقتصادی ای در شان مغان و کشور با استانداردهای جهانی را محقق کنیم .

  • کمباین های آلمانی برداشت چغندر

    سرمایه گذار کشت و صنعت مغان خرید ماشن آلات روزدنیا و کمباین های فوق مدرن برداشت گوجه فرنگی و چغندر و صدها دستگاه تراکتور و ماشین آلات اسب بخار کوچک را یاد آور شد و افزود : همه این اقدامات و راه اندازی کارخانجات صنایع تبدیلی در کشت و صنعت مغان تنها آغازی بر روند تحول و جهانی سازی این شرکت است و مصمم هستیم با قدرت راه را ادامه داده و آینده ای نزدیک کشت و صنعت مغان را تبدیل به یکی از بزرگترین مجموعه های اقتصادی جهان کرده و نتیجه کار ما منجر به احترام بازرهای جهانی به برند کشت و صنعت مغان شود.ژائله در بحث ایجاد اشتغال گفت : در هیچ کجای جهان هیچ شرکتی موفق نبوده مگر با تکیه بر نیروی انسانی متعهد و دلسوز و ماهم با تکیه بر همین اصل با بهره مندی از جوانان کاربلد و متعهد منطقه به سوی آینده ای سرشار از موفقیت و بالندگی گام برداریم . احساس ما این است که مجموعه شرکت ، نیروی کار و مردم منطقه و استان کلیتی در هم تنیده است و هدف مشترک همگی ما رساندن کشت و صنعت مغان بر اوج قله های شایستگی و موفقیت است.