قدردانی استاندار لرستان از بانک ملت

استاندار و رییس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان لرستان با ارسال نامه ای، از خدمت رسانی بانک ملت به سیل زدگان استان، قدردانی کرد.

سید موسی خادمی در این نامه خطاب به دکتر محمد بیگدلی مدیرعامل بانک ملت آورده است: عنایت ویژه، مساعدت ها و حضور جنابعالی در استان لرستان در راستای خدمت رسانی به سیل زدگان استان، باعث کاهش آلام خسارت دیدگان شد و موجبات آسایش و آرامش آنها را فراهم آورد.

استاندار لرستان در نامه یادشده، از عملکرد دست اندرکاران بانک ملت در زمان وقوع سیل در استان، سپاسگزاری کرده و توفیق روزافزون آنان را در راه خدمت رسانی هرچه بیشتر به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، خواستار شده است.

 

تسهیلات قرضالحسنه برای تعاونیهای زنان

مهدیان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون در همایش بررسی نقش جایگاه تعاونیهای زنان در توسعه اقتصادی و اجتماعی و انعقاد تفاهمنامه فیمابین معاونت زنان ریاست جمهوری و بانک توسعه تعاون با حضور شریعتمداری وزیر تعاون، کارورفاه اجتماعی و ابتکار معاون رئیسجمهور در امور بانوان و کبیری معاونت تعاون این وزارتخانه در سالن تلاش و به مناسبت هفته تعاون برگزار شد. با اعلام این خبر افزود: ۵۰۰فقره تسهیلات۱۰۰میلیون ریالی با نرخ سود ۴درصد تا پایان سال و با معرفی معاونت تعاون وزارتخانه جهت تعاونیهای بانوان پرداخت خواهد شد. مهدیان همچنین از پرداخت ۴۰۰فقره تسهیلات ۵۰۰میلیون ریالی در قالب عقد مرابحه مجموعاً به مبلغ۲۰۰میلیارد ریال با نرخ سود تصویبی۱۵درصد به تعاونیهای بانوان خبرداد.

 

بیشترین خدمات الکترونیکی در اینترنتبانک

مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن اعلام کرد: در حال حاضر در میان نسخههای اینترنتبانک متعلق به بانکهای مختلف، بالاترین تعداد سرویسهای این خدمت متعلق به اینترنتبانک مسکن است. ساسان شیردل با اشاره به حضور خود در مرکز ارتباط با مشتریان بانک مسکن (Call Center) به مناسبت هفته دولت، اظهار کرد: همواره از دریافت پیشنهادهای مشتریان استقبال میکنیم و امروز هم تماسهایی درباره اینترنت بانک مسکن و برخی پیشنهادها را در این ارتباط دریافت کردیم. وی با اشاره به اینکه اینترنت بانک مسکن یکی از مترقیترین نسخههای اینترنتبانک موجود در کشور است، اعلام کرد: در حال حاضر بیشترین سرویسهای بانکی ارایه شده به کاربران اینترنتبانک به نسخه اینترنت بانک مسکن تعلق دارد.

افتتاح مدرسه شهدای بیمه آسیا در تسوج

مدرسه شش کلاسه شهدای بیمه آسیا، همزمان با گرامیداشت هفته دولت در روستای حیدر آباد شهر تسوج از توابع شهرستان شبستر در استان آذربایجان شرقی افتتاح شد.

آیین افتتاح مدرسه شهدای بیمه آسیا طی مراسم با شکوهی با حضور سرپرست مدیریت روابط عمومی، نماینده مردم شهرستان شبستر و تسوج در مجلس، فرماندار شبستر، نماینده مجمع خیرین مدرسه ساز و نوسازی استان آذربایجان شرقی، معاون توسعه و مدیریت استانداری استان، مدیر آموزش و پرورش و اعضای شورای اداری شهرستان شبستر، اعضای شورای آموزش و پرورش تسوج و مدیر آموزش و پرورش شهرستان صوفیان و همچنین کلیه ساکنان روستای حیدر آباد، برگزار شد.

بازدید مدیرعامل بیمه آسماری از شعبه ارس

علیرضا یزدان دوست ، مدیرعامل بیمه آسماری به اتفاق هیات همراه ضمن بازدید از شعبه ارس با کارکنان و نمایندگان دیدار و گفتگو کردند.

مديرعامل بيمه آسماری تصريح كرد: يک نماينده بايد به صورت حرفهاي و جدي شغل و هدف خود را دنبال کند و نبايد به اين حرفه به عنوان شغل دوم نگاه کند. با بررسي در عملكرد نمايندگان موفق ميتوان متوجه شد كه آنها افرادي هستند كه حرفه خود را جدي گرفتهاند و براي آن تلاش ميكنند.

اخلاق حرفهاي مهمترين اصل هر كسب و كاري است و اين انتظار از همه نمايندگان وجود دارد كه اين مقوله را بسيار جدي بگيرند، چرا كه ممكن نيست بدون رعايت اخلاق و موازين قانوني در اين صنعت ماندگار و موفق شد.

۴۶درصد بیمه پاسارگاد با بال بیمه عمر

بیمه پاسارگاد در پنج ماهه نخست امسال ۱۱ هزار و ۵۴۸ میلیارد ریال حق بیمه تولید کرده که نسبت به سال قبل ۴۶ درصد رشد داشته و بیشترین عامل این رشد هم به عملکرد خوب شرکت در رشته بیمه زندگی برمی گردد.

نسبت خسارت شرکت بیمه پاسارگاد در پنج ماهه نخست امسال به ۲۳ درصد رسید که یکی از مناسب ترین نسبت های خسارت تلقی میشود.

در پنج ماهه نخست سال ۹۷ بیمه پاسارگاد حدود هفت هزار و ۹۲۰ میلیاردریال حق بیمه صادرکرده بود که امسال با توجه به تمرکز این شرکت بر بیمه های خاص مانند بیمه عمر زندگی رشدی ۴۶ درصدی را تجربه و حق بیمه تولیدی به ۱۱ هزار و ۵۴۸ میلیارد ریال رسید.

رییس کل بیمه مرکزی در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد؛

گروه بانک و بیمه: سطح توانگری مالی شرکت ها به طور منظم از سوی نهادناظر کنترل می شود و خوشبختانه در چند سال اخیر شرکتهای بیمه با در پیش گرفتن تمهیداتی سطح توانمندی مالی خود را بالا برده اند.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر غلامرضا سلیمانی که در جمع اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس سخن می گفت، با ابراز خرسندی از تلاش ها و همراهی های خانه ملت با صنعت بیمه و همچنین اعلام این مطلب افزود: کسری ذخایر در صنعت بیمه با سیاست های منظم وش مدون در حال کاهش است و شرکت های بیمه با صرف نظر از تقسیم سودهای مقطعی، به سمتی حرکت می کنند که کسری ذخایر در این صنعت به صفر برسد. رییس کل بیمه مرکزی با اعلام این خبر که در سال ۱۳۹۷ از سه شرکت فاقد ذخایر کسری به ده شرکت بیمه فاقد کسری ذخایر رسیده ایم، تصریح کرد: برای جبران کسری ذخیره راهکارهایی را در پیش گرفته ایم که در حال حاضر کاهش بیست و سه درصدی این کسری ها یک دستاورد ارزشمند برای این صنعت به شمار می رود. وی قرار گرفتن بیست شرکت بیمه ای در سطح یک توانگری را محصول هم افزایی و تعامل تنگاتنگ نهاد ناظر بیمه و شرکت های بیمه ارزیابی کرد و گفت: برقراری نظام حاکمیت شرکتی در کنار نظارت اصولی و دقیق بیمه مرکزی نوعی فضای خودکنترلی را در صنعت بیمه حکفرما کرده است. دکتر سلیمانی با اشاره به بهره گیری دانش فنی و استفاده از دیدگاه های خبرگان صنعت بیمه در اصلاح اساسنامه سندیکای بیمه گران ایران، اظهارداشت: مقدمات کافی برای مباحث برون سپاری در بخش آموزش و راه اندازی انجمن های تخصصی بیمه فراهم شده و به زودی شاهد تحولات مثبتی در این حوزه خواهیم بود. رییس شورای عالی بیمه گفت: شایسته سالاری اصل اول بیمه مرکزی برای تایید صلاحیت مدیران است، آنها باید تلاش کنند که شایستگی های خود را ارتقاء بدهند تا از نهاد ناظر نمرات مثبتی دریافت کنند.

وی در حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس به تشریح پیچیدگی های موضوع نگهداری ریسک در صنعت بیمه پرداخت و گفت: صنعت بیمه کشور در نهایت آرامش و اطمینان، مسئولیت تمامی ریسک های داخل کشور را پذیرفته که این امر نشانگر ظرفیت بالای نگهداری ریسک در صنعت بیمه است.

بانک قرض الحسنه مهر ایران با هدف نگهداری هر چه مطمئن تر و دسترسی پذیري هر چه سريع تر به اسناد، در راستاي اجرا و پياده سازي بانکداري بدون کاغذ، حرکت مي كند.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، با نهادینه شدن فرهنگ تهیه و گردآوري «اسناد ديجيتالي» و نيز «مديريت اصولي و هدفمند» اين نوع از اسناد در سطوح مختلف سازماني، نهادها و سازمانهاي دولتي و غيردولتي را بر آن داشته تا اسناد و مدارک خود را به صورت الکترونيک آرشيو و نيز مديريت نمايند. حجيم بودن و آسيب پذيري اسناد چاپي با گذشت زمان، صرف زمان زياد توسط پرسنل يك سازمان براي جستجو در اسناد چاپي به منظور يافتن و استفاده از يك سند خاص در ميان انبوهي از اسناد و نيز هزينه بالاي تامين فضاي فيزيكي مناسب جهت حفظ و نگهداري اسناد چاپي، از جمله مشكلاتي است كه نياز به يك سيستم مديريت اسناد ديجيتالي كارا و قابل اطمينان و همچنين پياده سازي اصولي آن را بيش از پيش در سازمانهاي مختلف ضروري مي نمايد.

بانک قرض الحسنه مهر ایران با هدف نگهداری هر چه مطمئن تر و دسترسی پذیري هر چه سريع تر به اسناد، در راستاي اجرا و پياده سازي بانکداري بدون کاغذ، حرکت مي كند. بر اساس این گزارش، بانک قرض الحسنه مهر ایران با راه اندازی نرم افزار آرشیو ديجيتال در کنار ساير برنامه ها و سامانه هاي «paper less» الکترونیکی تا پایان سال جاری، مصرف کاغذ را از تمامي فعاليت هاي بانکي خود حذف خواهد نمود.

انجام عملیات اداری با استفاده از نرم افزارهای اتوماسیون سراسري، راه اندازي سامانه هاي افتتاح حساب و درخواست تسهيلات به صورت آنلاين در کنار ساير برنامه ها و اپليکيشن هاي بانکي مانند: همراه بانک، اينترنت بانك و تلفن بانك، استفاده از نرم افزارهاي يكپارچه بانكي در شعب، اتصال به سامانه ثبت احوال و ايجاد امكان افتتاح حساب از طريق روشهاي بيومتريك و اسكن اثر انگشت بخشي از اقدامات بانك قرض الحسنه مهر ايران براي تحقق بانكداري بدون كاغذ است.