لزوم حذف مالیات بر ارزش افزوده بیمه

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خواستار حذف قانون مالیات بر ارزش افزوده از صنعت بیمه شد.

صدیف بدری نماینده مردم اردبیل،نمین،نیر،سرعین در مجلس با اشاره به پافشاری برخی مبنی بر اخذ مالیات بر ارزش افزوده از صنعت بیمه گفت: دغدغه های مربوط به صنعت بیمه و عدم اخذ مالیات بر ارزش افزوده بر آن باید در کمیسیون اقتصادی مجلس مورد ارزیابی قرار گیرد. اگر در حوزههایی همچون ساخت و ساز صنعت بیمه ورود پیدا کند، در زمان سیل و حوادث غیرمترقبه خسارت هم کم خواهد شد و در کنار آن مردم دیگر دغدغه نخواهند داشت. قطعاً باید مواردی چون اخذ مالیات بر ارزش افزوده از صنعت بیمه از متن قانون حذف شود.

 

کارنامه پرداخت تسهیلات به بافت فرسوده

محمد حسن علمداری، مدیر امور اعتباری بانک مسکن از پرداخت 11 هزار و 318 فقره تسهیلات ویژه بافت فرسوده شهری طی 16 ماه گذشته تا پایان تیر امسال خبر داد. مدیر امور اعتباری بانک مسکن با اشاره به اقدامات گسترده این بانک در حوزه پرداخت تسهیلات حمایتی به محلات هدف در محدوده بافت های فرسوده شهری به پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، گفت: بانک مسکن با توجه به رسالت و ماموریت خود در راستای توسعه برنامه های دولت در حوزه مسکن و با ایجاد رونق در تولید مسکن و تحرک بخشی در این بخش، به منظور تقویت جریان نوسازی و بهسازی محدوده های قدیمی شهرها، به صورت متمرکز به متقاضیان تسهیلات پرداخت کرده است.

 

رشد 94 درصدی بیمه سینا در تولید حقبیمه

دکتر رضا جعفری، مدیرعامل و نایبرئیس هیأتمدیره بیمه سینا در بازدید و نشست شعبه ارومیه، به تشریح استراتژیها و انتظارات خود از شعب و شبکه فروش پرداخت و افزود: در پنج ماه نخست سالجاری شاهد تحقق رشد 94 درصدی در تولید حقبیمه و رشد 220 درصدی درآمدهای سرمایهگذاری بودهایم و همچنین نسبت خسارت از 68 درصد در مدت مشابه سال قبل به 46 درصد بهبود یافته است. جعفری مدیرعامل بیمه سینا گفت: دستیابی به اهداف و استراتژیهای ترسیمشده پنج ماه نخست سالجاری نشان از تعهد، همدلی و خودباوری و نیز تلاشها و کوششهای صورت گرفته از سوی تکتک کارکنان و نمایندگان بیمه سینا در سراسر کشور دارد.

برگزاری کنسرسیوم بیمه های آتش سوزی به میزبانی بیمه رازی

معاونین فنی پانزده شرکت بیمه به میزبانی شرکت بیمه رازی گرد هم آمدند تا برای دستیابی به کنسرسیومی مشترک به توافق برسند.

پس از کنسرسیوم موفق انرژی، اینک کنسرسیوم بیمه های آتش سوزی گام بعدی شرکتهایی است که قصد دارند در شرایط تحریم ظرفیت و توان اتکایی خود را افزایش دهند . در ابتدای این نشست آقای قره خانی دبیرکارگروه اتکایی سندیکای بیمه گران ایران، در سخنانی تجمیع ظرفیت شرکتهای بیمه در نگهداری ریسک را ضروری ترین هدف تشکیل کنسرسیوم در شرایط فعلی دانست.در ادامه نشست آقای جهانگیری معاون اتکایی بیمه مرکزی نیز که به دعوت شرکتهای بیمه به عنوان ناظر حضور داشت از تشکیل این کنسرسیوم حمایت کرد.

ارتقا اعتبار علمی همایش بیمه و توسعه

پژوهشکده بیمه به منظور ارتقای علمی بیست و ششمین همایش ملی بیمه و توسعه وهمچنین مقالات پذیرفته شده در آن اقدام به ثبت این همایش در پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی کرد.

مواردی چون موضوع همایش، دوره سالانه، سطح ملی و سایر اطلاعات مرتبط برای ثبت در این مرکز اطلاعات علمی ارایه شده است.

دکتر لیلی نیاکان دبیر علمی همایش 26 اعلام کرد ارتقای علمی این همایش را از طریق ثبت اطلاعات آن و نمایه گذاری در پایگاه های علمی دنبال نموده ایم و پیش از این نیز همایش را در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام به ثبت رسانده ایم.

تحقق سود بیشتر از سوی بیمه آسیا

شرکت بیمه آسیا موفق شد در عملکرد 3 ماهه منتهی به بهار 98 نسبت به مدت مشابه سال مالی گذشته 48 درصد بیشتر سود محقق کند. شرکت بیمه آسیا موفق شد در عملکرد 3 ماهه منتهی به بهار 98 نسبت به مدت مشابه سال مالی گذشته 48 درصد بیشتر سود محقق کند.

بررسی صورت های مالی دوره 3 ماهه منتهی به خرداد 98 نشان می دهد که این شرکت در دوره یاد شده مبلغ به ازای هر سهم 92 ریال سود محقق کرده و این سود در بهار 97 مبلغ 62 ریال بوده است. ضمن اینکه در پایان سال 97 شرکت برای هر سهم مبلغ 280 ریال سود اندوخته است.

مدیرعامل بانک کارآفرین تصریح کرد:

گروه بانک و بیمه: حمید تهرانفر مدیرعامل بانک کارآفرین در ارتباط زنده با روسای شعب بانک در سراسر کشور گفتگو کرد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین، در این نشست که در سالن همایشهای ساختمان مرکزی این بانک و با حضور عزمی معاون مدیرعامل در امور بانکی، خورسندی معاون مدیرعامل در امور ارزی و بینالمللی، مدیران ارشد ستادی و روسای شعب تهران برگزار شد، تهرانفر با روسای شعب سراسر کشور گفتگو کرد.

وی افزود: یکی از دلایل انباشت مطالبات غیرجاری در بانکها و از جمله بانک کارآفرین این است که طی سالهای زیادی تسهیلات اعطایی در قالب عقود مشارکتی بوده است. خوشبختانه در حال حاضر سیاستگذاریها به سمت اعطای تسهیلات در قالب عقود مبادلهای و اقساطی سوق پیدا کرده است.

وی تأکید کرد: به نظر بنده ترکیبی از اعطای انواع تسهیلات در قالب عقود مختلف میتواند خواستههای مشتریان را تأمین کند. در نتیجه بانک نیز در مسیر روبه رشدی قرار میگیرد و دچار مشکلات کمتری میشود. تنوع در سبد پرتفوی تسهیلات در صورت عدم تعهد و مسئولیت مشتری، بانک را با آسیب و ضرر کمتری مواجه خواهد کرد.

تهرانفر با اشاره به تأمین نیرو برای شعب تصریح کرد: با توجه به نیاز شعب و با برگزاری آزمون استخدامی در مرداد ماه سال جاری، برنامهریزی برای استخدام و بهکارگیری نیروهای جدید در حال انجام است.

وی با تشریح وضعیت اقتصادی کشور و همچنین صنعت بانکداری خاطرنشان کرد: سیاستگذاریهای کلی کشور در جهت کاهش نرخ سود سپرده بانکها میباشد و بانک مرکزی و سیاستگذاران اقتصادی دولت بر این مسئله تأکید دارند. درخواست من بهویژه از همکاران شعب این است که شرایط کلی موجود را برای مشتریان خود تبیین و تشریح کنند. اگر مشتریان وفادار بانک از شرایط حساس و دشوار فعلی مطلع شوند، قطعاً در کنار ما خواهند ماند و از این بحرانها بهسلامت عبور خواهیم کرد.

تهرانفر با تأکید بر برنامهریزی برای کاهش مطالبات غیرجاری بانک خاطرنشان کرد: تمامی همکاران در صف و ستاد باید در خصوص تسهیلات اعطایی با دقت نظر بیشتری عمل کنند تا بانک به مشکلات کمتری دچار شود. همچنین لازم است تا پروندههای مطالبات معوق در تمامی شعب در کوتاهترین زمان ممکن تعیین تکلیف شوند. وی تصریح کرد: با توجه به بروز و ظهور فناوریهای جدید، مشتریان درخواست خدمات متفاوت و بسیار پیشرفتهتری متناسب با تغییرات ایجاد شده دارند. این طبیعی است که تمام بانکها متناسب با این روند، خدمات جدید و تکمیلی را به مشتریان ارائه دهند. تهرانفر افزود: خوشبختانه در مدیریت فناوری اطلاعات بانک، برنامهریزیها و سیاستگذاریهای خوبی برای تقویت و بهبود زیرساختها فراهم شده است که با تلاش همکاران در این حوزه، این روند رو به بهبود است و با سرعت خوبی بهپیش خواهد رفت.

مدیرعامل با تقدیر از تلاشهای کارکنان گفت: به نظر بنده اقدامات، فعالیتها و چشمانداز بانک باید بهطور مرتب رصد و تحلیل شود

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: باید فرهنگ سازی مناسبي در امر قرض الحسنه صورت بگيرد و مردم براي پرداخت و دريافت قرض الحسنه ترغيب شوند.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهرایران، مرتضی اکبري بيان داشت: تبليغ مناسبي در امر قرض الحسنه انجام نشده است؛ مردم با شرايط موجود اعتماد مناسبي به بانکها ندارند؛ ولي بايد امر قرض الحسنه در بانکها معرفي شود تا مردم بتوانند استفاده كنند.

وی اضافه کرد: باید فرهنگ سازی مناسبی در امر قرض الحسنه صورت بگيرد و مردم براي پرداخت و دريافت قرض الحسنه ترغيب شوند؛ تمام اقدامات در بانک قرض الحسنه مهر ايران بر اساس قرض الحسنه است و تنها همين يک نوع خدمت ارائه ميشود و اين بانک به دنبال بنگاه داري نيست، خدمات در بانك قرض الحسنه مهر ايران متفاوت است و بايد اين بانك به عنوان ابزار ارائه قرض الحسنه معرفي شود.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران بیان کرد: در حال حاضر بانک قرض الحسنه مهر ایران ۷ميليون مشتري دارد که از اين تعداد حدود ۵ميليون و ۳۰۰هزار نفر تاكنون از وامهاي اين بانك بهره منده شدهاند؛ بر همين اساس در سال گذشته بيش از ۱ميليون و ۲۰۰هزار فقره وام با اعتباري بالغ بر ۱۳هزار ميليارد تومان به مردم پرداخت شد.

وی افزود: در سال جاری نیز رویه اعطا وام قرض الحسنه ادامه خواهد داشت و با توجه به منابع، پيش بيني ميشود که بين ۱ميليون و ۵۰۰هزار تا ۱ميليون و ۸۰۰هزار فقره وام با مبلغ متوسط ۱۰تا ۱۲ميليون تومان اعطا شود؛ همچنين کامزد دريافتي نيز با توجه به شرايط متقاضي و مبلغ وام بين صفر تا ۴درصد خواهد بود و مدت بازپرداخت نيز بين ۶ماه تا ۶۰ماه است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به این که خط ششم سراسری انتقال گاز به زودی با حضور رئیسجمهوری افتتاح میشودگفت: خطوط محور غرب کشور یعنی دو خط لوله انتقال گاز ششم و نهم سراسری بزودی با پنج ایستگاه تقویت فشار گاز با حضور رئیسجمهوری به بهرهبرداری رسمی میرسد که هم سبب پایداری صادرات گاز و هم موجب پایداری تامین گاز داخل کشور میشود.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حسن منتظر تربتی افزود: علاوه برافتتاح رسمی خط ششم سراسری تلاش داریم بخشی از خط نهم سراسری که در ادامه خط ششم است و کریدور غرب را پوشش میدهد نیز به بهرهبرداری برسانیم.خط لوله انتقال گاز ششم سراسری بیش از ۱۲۰۰ کیلومتراست که گاز پارس جنوبی را با عبور از استانهای بوشهر، خوزستان، لرستان، ایلام و کرمانشاه به شهر دهگلان در استان کردستان منتقل میکند.

وزیر نیرو گفت: اثر اجرایی شدن دولت الکترونیک در وزارت نیرو باید اینگونه باشد که با مراجعات و هزینههای کمتر همین سرویسی که الان صادر و ارائه میشود با دقتی بالاتر صورت گیرد.به گزارش ایلنا، رضا اردکانیان تصریح کرد: بحث واگذاری ما ربطی به تولید کلان و بخش مصرف ندارد. ما به طور کلی سیاستمان در راستای اجرای قانون اساسی این است که به سمت مشارکت صددرصدی بخش خصوصی در تولید برق برویم و فکر میکنیم در آینده این مساله محدود به تولید نباشد و حتی برای شبکههای انتقال فکر میکنیم که بخش خصوصی بتوانند سرمایهگذاری کند.وی گفت: در بخش تولید فکر میکنم که وزارت نیرو به عنوان دولت حدود ۳۸ درصد از نیروگاهها را در اختیار خودش دارد و بقیه در اختیار بخش خصوصی است.اردکانیان ازعملیاتی شدن قرارداد یک نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی گفت: در سفر آتی برنامهریزی شده تا قبل از آن تمامی امضاهایی که باید برای مابقی نیروگاه سیریک انجام گیرد، تکمیل شود.

نمیتوان سبوس گندم ۶۶۰ تومانی را

یک هزار و ۲۰۰ تومان فروخت

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به رشد ۱۲۰ درصدی قیمت سبوس در هفت ماه گفت: نمیتوان سبوس گندمی که با قیمت دولتی در اختیار تولیدکنندگان آرد قرار میگیرد را با قیمت یک هزار و ۲۰۰ تومان به دامداران تولید کننده گوشت و شیر بازگرداند.به گزارش خانه ملت، محمود حجتی درخصوص افزایش قیمت سبوس توسط ستاد تنظیم بازار اظهار داشت: به مصلحت نیست که در طول هفت ماه، قیمت سبوس دو بار افزایش قیمت داشته باشد و ۱۲۰ درصد رشد کند.عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد گندم توسط دولت با قیمت ۶۶۰ تومان به کارخانجات تولید آرد تحویل داده میشود، ادامه داد: نمیتوان سبوس گندمی که با قیمت دولتی در اختیار تولیدکنندگان آرد قرار میگیرد را با قیمت یک هزار و ۲۰۰ تومان به دامداران تولید کننده گوشت و شیر بازگرداند.

بازار تن ماهی ۶۰ درصد کوچک شد

عضو هیأت مدیره سندیکای صنایع کنسرو ایران گفت: از ابتدای امسال تاکنون به دلیل افزایش قیمت کنسرو تن ماهی، فروش اغلب کارخانه های تولیدی ۶۰ درصد کاهش یافت و همین امر به تعطیلی برخی کارخانه ها منجر شده است.محمد مختاریانی پیش بینی کرد: با کاهش قیمت دلار و شروع فصل صید، قیمت ماهی تن کاهش یابد که در نتیجه شاهد پایین آمدن قیمت کنسرو تن ماهی در بازار خواهیم شد.وی تصریح کرد: بسیاری از خانواده ها کنسرو تن ماهی را به عنوان یک وعده غذایی به دلیل داشتن امگا و نداشتن هیچ گونه مواد افزودنی در سبد غذایی خود استفاده می کردند اما با بالا رفتن قیمت مجبور به حذف آن شده اند.وی ادامه داد: قیمت ماهی داخلی از کیلویی ۱۰ هزار تومان به ۲۸ هزار تومان افزایش یافت و این موضوع دلیل اصلی افزایش قیمت هر قوطی کنسرو تن ماهی به ۱۵ تا ۱۸ هزار تومان شد.

قیمت مواد شوینده در بازار ثابت است

رئیس اتحادیه عمده فروشان مواد شوینده و پاککننده اظهار کرد: هم اکنون قیمت مواد شوینده در بازار ثابت است و به دلیل کاهش نرخ ارز دلیلی بر افزایش قیمت آن در بازار وجود ندارد و پیش بینی نمیشود که قیمت مواد شوینده افزایش پیدا کند.به گزارش باشگاه خبرنگاران علیرضا رضایی قهرودی، تاکید کرد: خوشبختانه توانسته ایم کمبودهای موجود در بازار (مواد اولیه) را مرتفع کنیم که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.قهرودی با تاکید بر اینکه کیفیت مواد شوینده در بازار مناسب است و میتواند قابل رقابت با دیگر کشورها باشد اظهار کرد: این موضوع سبب میشود که دست دلالان و سودجویان در بازار کوتاه شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد؛
 

گروه انرژی: حمیدرضا صالحی، رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران میگوید اگر زمینه قانونی ورود و فعالیت بخش خصوصی در حوزه گاز فراهم شود، ایران با توجه به منابع گازی بالا میتواند از صادرکننده نفت به صادرکننده گاز تبدیل شود.

در روز گذشته، خبری مبنی از اشتیاق مشتریان خارجی برای خرید گاز مایع ایران (LPG) در رینگ صادراتی بورس انرژی گزارش شد. چنانکه پس از عرضه شش محموله صادراتی گاز مایع (LPG) به حجم ۷۱ هزار تن، حجمی بالغ بر۶۲ هزار تن به ارزش ۱۶ میلیون و ۴۹۸ هزار و ۵۵۰ دلار از سوی متقاضیان خارجی خریداری شده است.

حمیدرضا صالحی، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران و رییس کمیسیون انرژی اتاق ایران میگوید که بخش اندکی از مشتریان رینگ صادراتی بورس انرژی، فعالان اقتصادی داخلی هستند که گاز خریداری شده در این بازار را به کشورهای هدف صادراتی ارسال میکنند.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید بستر فعالیت بخش خصوصی را در صادرات گاز فراهم کند در گفتوگو با روابط عمومی اتاق تهران گفت: مصرف روزانه گاز در ایران با جمعیت 80 میلیون نفر به 500 میلیون متر مکعب میرسد که این میزان با مصرف کل اروپا با حدود 400 میلیون نفر جمعیت برابری میکند. حال آنکه میزان تولید ایران حدود 800 میلیون مترمکعب در روز برآورد شده که با توجه به افتتاح فازهای دیگر پارس جنوبی یک میلیارد مترمکعب نیز میرسد. در صورت افزایش تولید گاز، دولت باید بازیگران جدی و پر توانی برای صادرات گاز تدارک ببیند و از آنها پشتیبانی کند تا این بازیگران بتوانند گاز کشور را به درآمدهای ارزی جایگزین نفت تبدیل کنند.

او تاکید کرد: دولت در شرایطی که کشور در معرض تحریم قرار دارد، باید فعالان اقتصادی صاحب اهلیت را در حوزه صادرات انرژی مورد حمایت قرار دهد. به بیان دیگر، دولت باید از تمامیتخواهی عقب بنشیند و به منافع بلندمدت کشور بیندیشد.

صالحی با اشاره به ظرفیت مخازن گاز که کشور را در جایگاه دومین دارنده گاز دنیا قرار داده است، گفت: با توجه به مصارف محدود کشور نسبت به تولید گاز و نیز ظرفیتهای ایجاد شده در کشور به ویژه در فازهای پارس جنوبی دولت باید بستر فعالیت بخش خصوصی در حوزه صادرات گاز را فراهم کند. در این صورت، ایران میتواند از یک کشور صادرکننده نفت به یک کشور صادرکننده گاز تبدیل شود؛ به نحوی که محوریت با بخش خصوصی باشد.

این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با بیان اینکه صادرات گاز از طریق خطوط لوله و مایعسازی انجام میشود، افزود: اکنون گاز الپیجی از طریق بورس انرژی عرضه میشود و بخش خصوصی میتواند صادرکننده گاز الپیجی به خارج از کشور باشد. همچنین چنانچه دولت بستر تولید گاز الانجی را نیز فراهم کند، فعالان اقتصادی میتوانند برای نخستین بار روی تولید و صادرات الانجی نیز سرمایهگذاری کرده و عقبماندگی این بخش را نسبت به رقبایی مانند قطر جبران کنند. افزون بر این، بخش خصوصی صادرات گاز از طریق خطوط لوله را نیز میتواند بر عهده بگیرد و روی ایجاد خطوط انتقال در خارج از کشور سرمایهگذاری کند؛ منوط بر اینکه دولت گاز را به بخش خصوصی بفروشد و بخش خصوصی ایران از طریق ارتباط با فعالان همگن خود در دیگر کشورها، گاز را به کشور های هدف صادراتی برساند.وی تاکید کرد که تبدیل ایران به هاب انرژی با ورود بخش خصوصی به این عرصه میسر خواهد شد.

گروه اصناف: همه ساله با نزدیک شدن به ماه محرم بازار لوازم و ادوات عزاداری با رفت و آمد مردم و هیاتهای عزاداری برای تهیه وسایل مورد نیازشان همراه میشود؛ که در این میان خیابان ناصرخسرو رنگ و بویی دیگه می گیرد، اکثر مغازه های این راسته در ایام ماه محرم و صفر به عرضه انواع لوازم هیات ها و ملزومات ماه محرم مثل لباس تعزیه، پرچم، علامت، پیراهن سیاه و … می پردازند.

به گزارش اتاق اصناف ایران برای تهیه گزارش میدانی سری به بازار ناصرخسروی تهران زدیم بازاری که از تنوع گستردهای برخوردار است و برندهای مختلف ایرانی و خارجی در آن مشاهده میشود و بازار ادوات عزاداری ماه محرم حال و هوای خاصی دارد و هر ساله با نزدیکی ایام عزاداری امام حسین(ع) داغ میشود و تب و تاب زیادی پیدا می کند.

پای صحبت یکی از پرچم دوزان قدیمی خیابان ناصرو خسرو نشستیم وی میگفت بیش از ۳۰ سال است که به شغل پرچم دوزی و فروش بیرق و پارچه های عزاداری برای مراسم های اهل بیت مشغول است پارچههایی که از اسامی ائمه تا پیامهای خوشامدگویی به هیئت عزا و شعائر مذهبی دیگر را شامل میشود و مشتریهای خاص خودش را دارد.

کسبه این واحدصنفی در خصوص قیمت بیرق ها گفت: بیرقهای عزا بسته به جنس و عرض پارچه قیمتی بین ١٠ هزار تومان تا ۸۰۰ هزار تومان دارند که بسته به اندازه و نوع پارچه و دوخت آن قیمت ها متفاوت است وقیمت ها نسبت به پارسال به دلیل افزایش نرخ پارچه و دستمزد کارگر افزایش ۴۰ درصدی داشته و همچنین تاکید کرد که تمامی پرچم ها و بیرق های عزداری تولید داخل است و به دست هنرمندان عاشق اهل بیت دوخته و طراحی می شود .

کمی بالاتر فروشنده دیگری طبل و سنج عرضه میکرد از وی در خصوص سابقه فعالیتش پرسیدیم گه گفت شغل اصلی شان کت و شلوار فروشی است و همه ساله در ماه محرم و صفر را اقدام به عرضه لوازم محرم می کند، وی گفت: قیمت طبلها بسته به اندازه و نوع جنس طبل از ۱۵ هزار تومان شروع می شود تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان .

علی که شغل اصلیاش موبایل فروشی است یکی دیگر از کسبه بازار است که این روزها مشغول فروش لوازم عزاداری است وی لوازم مخصوص تعزیه، مجموعه متنوعی از ابزارهای نمایشی مانند شمشیر، لباس و کلاهخودهایی که به رنگهای سرخ و سبز آماده استفاده در تعزیه هستند را عرضه میکند و کلاهخودها بسته به اندازه و جنسشان قیمتی بین ۳۰ تا ۱۰۰ هزار تومان دارند و برای تعزیه استفاده می شوند و دیگر لباسهای خاصی که برای مراسم تعزیهخوانی در این ایام استفاده میشود از حدود ۱۸۰ تا ۲۳۰ هزار تومان در بازار به فروخته می شود.