انتصاب در بانک اقتصادنوين

طي حکمي از سوي عليرضا بلگوري، مديرعامل بانک اقتصادنوين، محمد ربيعزاده به سمت معاون کسبوکار اين بانک منصوب شد.به گزارش روابط عمومي بانک اقتصادنوين، ربيعزاده که کارشناسي ارشد مديريت امور بانکي دارد، پيش از اين سوابق مديريتي و اجرايي مختلفي را تجربه کرده است که عضويت در هيات مديره و معاون مديرعامل بانک صادرات در منابع انساني و قائم مقام و معاونت مديرعامل بانک گردشگري در امور شعب، اعتبارات و بينالملل از آن جمله است.از ديگر سوابق اجرايي او ميتوان به مديريت پيگيري وصول مطالبات صندوق توسعه ملي، عضويت هيات مديره شرکت سرمايهگذاري خوارزمي و رياست هيات مديره شرکت انرژي سپهر اشاره کرد.

 

تفاهمنامه همکاری بانک تجارت با "شستا" امضا شد

بانک تجارت و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی"شستا" برای گسترش تعامل فی مابین تفاهمنامه همکاری امضا کردند.به گزارش روابط عمومی بانک تجارت ، دولت آبادی مدیر عامل بانک تجارت در این مراسم به ظرفیت های موجود به منظور ارائه خدمات بانکی به شستا اشاره کرد و گفت: بانک تجارت با برخورداری بیش از 1500 شعبه ، باجه و واحد ارزی در سراسر کشور و شعب فرانسه ، انگلستان، آلمان ، بلاروس، تاجیکستان و دفتر نمایندگی چین ظرفیت های بی شماری را برای ارائه خدمات ارزی و ریالی به شستا و شرکت های زیر مجموعه آن در اختیار دارد. دولت آبادی تصریح کرد: اعتقاد داریم انعقاد این تفاهمنامه شرایط افزایش و گسترش همکاریها را فراهم خواهد کرد.

 

کاهش قیمت اوراق تسهیلات مسکن

مدیر امور طرح وبرنامه بانک مسکن دو علت مهم در کاهش قیمت اوراق تسهیلات مسکن در هفتههای اخیر را تشریح کردو گفت : مهمترین علت کاهش قیمت اوراق تسهیلات خرید مسکن در شرایط فعلی جهش قیمت مسکن و به دنبال آن وقوع رکود در بازار معاملات مسکن است؛ کاهش تقاضا برای خرید مسکن به دنبال افزایش شدید قیمتها و به حاشیه رانده شدن متقاضیان خرید مسکن موجب شده است به طور طبیعی تقاضا برای دریافت تسهیلات مسکن نیز کاهش یابد و همین موضوع ابتدا منجر به افت تعداد تقاضا برای دریافت تسهیلات خرید مسکن و به تبع آن کاهش میزان خرید اوراق در بازار معاملات اوراق تسهیلات مسکن شده است.

بیمه "ما"؛ پایدار در مدار رشد و توسعه

و بر اساس آمار عملکرد ارائه شده، بیمه "ما"توانست با صدور حدود 460 هزار فقره بیمه نامه در انواع رشته های بیمه ای بالغ بر 3400 میلیارد حق بیمه تولید کند که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 47 درصدی داشته و بر این اساس موفق به تحقق بیش از 100درصدی برنامه های عملیاتی شد .به گزارش روابط عمومی بیمه "ما" ، این مهم در شرایطی محقق شده است که شرکت بیمه "ما" توانسته است با مدیریت موثر ریسک و حفظ ترکیب بهینه پرتفوی نسبت خسارت شرکت را تا حدود زیادی بدون تغییر حفظ کرده و نسبت خسارتی به مراتب پایین تر از متوسط صنعت بیمه داشته باشد.

آغاز پرداخت سود سهام شرکت «پتروشیمی غدیر» در شعب بانک صادرات

بانک صادرات ایران طی اطلاعیهای از تمامی سهامداران حقیقی شرکت «پتروشیمی غدیر» با نماد «شغدیر» خواست تا از ابتدای روز کاری پنجشنبه ٢١ شهریورماه سال ٩٨ به مدت یکسال جهت دریافت سود سهام سال مالی منتهی به ٢٩ اسفندماه ١٣٩٧ به شعب بانک صادرات ایران در سراسر کشور مراجعه کنند.در این اطلاعیه از سهامداران حقیقی این شرکت خواسته شده با مراجعه حضوری به شعب بانک صادرات ایران نسبت به دریافت نقدی یا واریز آن به حسابهای سپهری خود اقدام کنند.پرداخت سود به افراد کمتر از ١٨ سال، پس از احراز هویت کامل و دریافت کپی شناسنامه، صرفاً به ولی (پدر) بلامانع خواهد بود. در این اطلاعیه همچنین پرداخت سود سهام به نماینده قانونی سهامدار فقط به ارائه وکالتنامه رسمی معتبر منوط شده است.

بازدید مدیر عامل بیمه آسیا

از شعب استان زنجان

مدیرعامل بیمه آسیا و هیأت همراه با سفر به استان زنجان از شعب مرکزی و بلوار زنجان بازدید کردند.به گزارش روابط عمومی بیمه آسیا،مسعود بادین، نایب رییس هیأت مدیره و مدیرعامل بیمه آسیا و هیأت همراه در بازدید از شعب مرکزی و بلوار زنجان که با حضور سرپرست منطقه هفت، رییس شعب و روسای شعب استان زنجان انجام شد، ضمن دیدار با مسئولین و کارکنان، از نزدیک در جریان امور شعب قرار گرفت و به بررسی مسائل و مشکلات آنها پرداخت.ایشان در این دیدار، بر تلاش مضاعف در راستای بهبود و اصلاح ترکیب پرتفوی تأکید کرد.بهروز ناظمی، عضو هیأت مدیره و معاون امور استان ها و شبکه فروش، غلامرضا سرلک، معاون فنی بیمه های اموال و تنی چند از مدیران بیمه آسیا، مدیرعامل را در این سفر همراهی می کردند.

مرتضی اکبری مطرح کرد؛

گروه بانک وبیمه: مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران از برنامه این بانک برای کسب مجوز از بانک مرکزی و سازمان بورس برای افزایش سرمایه خبر داد.

مرتضی اکبری در گفتگو با ایبِنا درباره افزایش سرمایه بانک قرض الحسنه مهر ایران، اظهار داشت: بانک قرض الحسنه مهر ایران در ابتدا (سال ۱۳۹۵) با ۱۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه تاسیس شد و حدود ۷۰۰ میلیارد تومان از سرمایه سهامداران به صورت نقدی و غیر نقدی و مابقی از محل سودآوری بانک و مطالبات سهامداران تامین شد.

وی افزود: یکی از مباحث جدی در بانک های قرض الحسنه به دلیل اینکه این بانک ها فعالیتی غیر از قرض الحسنه ندارند و سپرده این بانک ها نیز صفر درصد است این است که باید برنامه ریزی دقیقی برای فعالیت این بانک ها وجود داشته باشد.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، گفت: برهمین اساس این بانک ها نیازمند سرمایه خوبی برای فعالیت هستند زیرا در صورت بروز مشکل اقتصادی در کشور به دلیل سود صفر درصدی سپرده ها در این بانک ها، مردم سعی می کنند منابع خود را به سایر بانک ها منتقل کنند که در چنین شرایطی سرمایه بانک میتواند کمک موثری در تامین نقدینگی و حمایت از سپرده گذاران باشد.

اکبری، افزود: تاکنون در بانک تلاش بر این بود تا سهامداران را در تفکر قرض الحسنه همراه کنیم تا منابع خود را در این بانک افزایش دهند و سهامداران که ۱۰ بانک بزرگ کشور هستند، تاکنون همراهی خوبی داشته اند و به همین دلیل سودآوری بانک طی این سال ها انباشته شده و در سال ۹۸ مجمع بانک برگزار و مقرر شد هزار میلیارد تومان به سرمایه قبلی بانک افزوده شود و منتظر صدور مجوز بانک مرکزی هستیم.

به گفته وی، پس از صدور مجوز بانک مرکزی برای ثبت و کسب مجوز از بورس اقدام خواهیم کرد و پس از کسب مجوز، سرمایه بانک از ۱۵۰۰ میلیارد تومان به ۲۵۰۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

پروژه شناسایی و استخراج ارزش های سازمانی بانک دی که با تلاش معاونت سرمایه انسانی و مشارکت کارکنان انجام شد، در جلسه ای با حضور محمدرضا قربانی، مدیرعامل، معاونین و مدیران ارشد بانک با توافق بر روی ارزشهای مشتری مداری، چابکی، حرفه ای بودن، نوآوری و تعهد تدوین و نهایی سازی شد.

به گزارش اداره روابط عمومی و تبلیغات بانک دی در این جلسه محمدرضا قربانی، مدیرعامل بانک دی، گفت: ارزشهای یک سازمان در واقع آن چیزی است که سازمان بر آن بنا شده و یا به عبارت دیگر آنچه که سازمان جهت اجرای رسالت و تحقق چشم اندازش بر آن تکیه می کند.

قربانی با اشاره به اهمیت استراتژیک بیانیه ارزش ها در سازمان تصریح کرد: بیانیه ارزش ها و اصول اخلاقی یکی از اجزای مهم جهتگیری های راهبردی یک سازمان در کنار بیانیه مأموریت و چشمانداز است که سمت و سوی حرکت سازمان را تعیین می کند.

مدیرعامل بانک دی با تاکید بر لزوم همسویی ارزشهای سازمانی و فردی کارکنان گفت: هیچ سازمانی بدون تعهد و وفاداری کارکنانش قادر به فعالیت نیست به گونه ای که تضاد ارزشهای هدایت گر سازمان با ذهنیت و ارزشهای اعضای سازمان تاثیر مهمی بر عملکرد کلی یک سازمان دارد.

وی افزود: برای اینکه فرد در سازمان، کارآمد و موثر باشد ارزشهای او باید با ارزشها و معیارهای سازمان، سازگاری و همخوانی داشته باشد بنابراین تنها شناسایی ارزشهای سازمانی کافی نیست، بلکه آنچه از اهمیت بیشتری برخوردار است پیاده سازی و التزام رفتاری همه کارکنان به ارزشهای شناسایی شده می باشد.

قربانی در پایان با ابراز خرسندی از فرایند طراحی و تدوین ارزشهای سازمانی با تکیه بر توان نیروهای داخل سازمان خاطر نشان کرد: استفاده از دانش و توانمندی نیروهای داخلی در پیاه سازی پروژه تدوین ارزشهای سازمانی علاوه بر ایجاد توافق جمعی بر روی ارزشهای شناسایی شده کمک خواهد کرد تا همکاران در فرایند پیاده سازی آنها التزام عملی کاملی به ارزشهای تدوین شده داشته باشند.