پولیتیکو به نقل از مقامات سابق آمریکا نوشت؛

گروه بین الملل: به گفته مقامهای ارشد سابق آمریکا، ماموران رژیم صهیونیستی اقدام به نصب دستگاههای جاسوسی در کاخ سفید و دیگر نهادهای دولتی در پایتخت این کشور کردهاند.

به گزارش پولیتیکو، به گفته سه مقام ارشد پیشین دولت آمریکا، مقامات دولتی طی دو سال گذشته به این نتیجه رسیده اند که اسرائیل به احتمال زیاد در تعبیه ابزارهای جاسوسی در نزدیکی کاخ سفید و دیگر نقاط حساس در واشنگتن نقش داشته است.

پولیتیکو به نقل از مقامات سابق دولتی نوشت اسرائیلیها در دو سال گذشته و در دوران ریاست جمهوری ترامپ اقدام به نصب دستگاههای جاسوسی موسوم به «استینگ ری» در نزدیکی کاخ سفید و دیگر مکانهای دولتی مهم در پایتخت آمریکا کردهاند.

به نوشته پولیتیکو این ابزارهای جاسوسی امکان ضبط محتوای مکالمات و دسترسی به اطلاعات تلفنهای همراه را دارند. این ابزارها همچنین مکان تلفنهای همراه و اطلاعات شناسایی آنها را میتوانند به دست آوردند. یکی از مقامات سابق دولتی آمریکا گفت این ابزارها احتمالا با هدف جاسوسی از دونالد ترامپ و دستیاران ارشد و نزدیک او بکار گرفته شده هر چند هنوز معلوم نیست که تلاش مقامات اسرائیل در این زمینه موفق بوده است یا خیر.

بنا به نوشته پولیتیکو رئیسجمهور آمریکا نسبت به پروتکلهای امنیتی کاخ سفید بی تفاوت بوده است. پولیتیکو در ماه می سال ۲۰۱۸ گزارش داد که رئیسجمهور آمریکا اغلب از تلفنهای همراهی که به قدر کافی ایمن نبوده برای تماس با دوستان خود استفاده میکند.

همچنین روزنامه نیویورک تایمز در اکتبر همان سال گزارش داد جاسوسان چینی اغلب به تماسهای تلفنی ترامپ گوش میدهند. به گفته مقامات اطلاعاتی و امنیت ملی آمریکا پس از انجام تحقیقات و همکاری با اف بی آی، پلیس فدرال آمریکا و دیگر نهادهای امنیتی این کشور به این نتیجه رسیدند که ماموران اسرائیلی چنین دستگاههایی را در کاخ سفید نصب کرده اند.

مقامات امنیتی، اف بی آی و سرویس مخفی و سخنگویهای دولت از ابراز نظر در این مورد خودداری کردند. یکی از مقامات ارشد اطلاعاتی سابق آمریکا یادآور شد پس از آنکه اف بی آی و دیگر نهادهای اطلاعاتی این کشور به این نتیجه رسیدند که اسرائیلیها به احتمال فراوان مسئول نصب ابزارهای جاسوسی در کاخ سفید بودند، دولت ترامپ از در نظر گرفتن اقدامات تنبیهی علیه آنها چه به طور علنی و چه به طور خصوصی خودداری کرد. دفتر نخست وزیری اسرائیل در بیانیهای ضمن انتقاد از این گزارش، ادعای جاسوسی اسرائیل را دروغی آشکار برشمرد.

شرکت اپل هفته گذشته از جدیدترین مدل گوشی خود به نام آیفون ۱۱ رونمایی کرد تا این محصول قویترین آیفون شرکت اپل نام بگیرد . این گوشی جدید که دو دوربین دارد و قرار است با هدف شکستن قیمت و با بهای پایه ۶۹۹ دلار وارد بازار شود، در مقر شرکت اپل واقع در کوپرتینو در ایالت کالیفرنیای آمریکا نمایش داده شد.

تیم کوک، رئیس گروه اپل در جریان مراسم رونمایی از گوشی آیفون ۱۱ گفت: آیفونهای جدید پر از قابلیتهای کاربردی تازه هستند و طراحی نوین آنها باورنکردنی است.

در حالی که بازار گوشیهای هوشمند هماکنون در جهان به طور کلی با کاهش رشد مواجه است، آیفون نیز اخیرا در برابر رقبای خود عقبنشینی کرده است. گوشی آیفون ۱۱ مجهز به تراشه جدیدی به نام «ای۱۳ بایونیک» است که در مقایسه با رقبای آن، امتیاز فنی ویژهای برای آن به شمار میآید.

قیمت پایه این گوشی نیز در مقایسه با مدلهای قبلی گوشیهای لوکس مانند آیفون ایکساس که حدود هزار دلار بود و حتی در مقایسه با مدل ارزانتر قبلی یعنی ایکسآر نیز کمتر است.

اپل در گوشی آیفون ۱۱ بیش از هر زمان دیگری توجه خود را بر کیفیت دوربین آن گذاشته است؛ به طوری که در پشت آن دو دوربین واید و خیلی واید و روی آن یک حسگر تصویر برای سلفی و ویدئوی حرکت آهسته وجود دارد. آیفون ۱۱ حرفهای سه دوربین دارد. اپل همچنین مدعی است که طول عمر باتری گوشی جدید خود را افزایش داده و مقاومت آن در برابر آب و ضربه را نیز بالاتر برده است.

 

با پایان یافتن دهه اول ماه محرم، نمایش برخی سریال ها به پایان رسید و در هفته پیش رو پخش سه سریال جدید از رسانه ملی آغاز می شود.نمایش فصل سوم سریال تلویزیونی «ستایش» از دیشب آغاز شد. این سریال هر شب ساعت ۲۰:۴۵ از شبکه سه سیما پخش میشود. باز پخش این مجموعه ۳۰ قسمتی نیز یک و نیم بامداد، ۱۰ صبح و ۱۴ و ۳۰ بعد از ظهر روز بعد است.داستان سریال ستایش پیرامون زندگی ستایش با بازی نرگس محمدی است که با فراز و نشیب های زیادی همراه است و فصل سوم این سریال نیز با قصه ای که ادامه داستان فصل دوم این سریال است ساخته شده است.داریوش ارجمند، سیما تیرانداز، مهدی سلوکی، نرگس محمدی، قربان نجفی، فریبا نادری، سینا شفیعی و فرهاد جم از بازیگران فصل سوم سریال «ستایش» هستند. سریال محرمی «مرضیه» به کارگردانی فلورا سام هم از امروز شنبه (۲۳ شهریور) روی آنتن شبکه دو سیما میرود. علاقهمندان به سریالهای تلویزیونی میتوانند بازپخش این سریال را در ساعتهای ۱۲:۰۰، ۱۶:۱۵ و ۱:۳۰ بامداد روز بعد مشاهده کنند. داریوش ارجمند، گوهر خیراندیش، پژمان بازغی، ماهچهره خلیلی، امیرحسین صدیق، علی اوجی، حسن زارعی، نیلوفر شهیدی، شیوا خسرومهر، مختار سائقی همراه با آتیلا پسیانی گروه بازیگران «مرضیه» را تشکیل میدهند.

«ترور خاموش» هم عنوان سریال جدید شبکه یک سیماست که از دیشب ساعت ۲۲:۱۵ پخش شد. این سریال به کارگردانی احمد معظمی است و با هدف کاهش آسیبهای اجتماعی تولید شده است. باز پخش این سریال حوالی ساعت ۱۵:۳۰ روز بعد خواهد بود.

مهاجم ایرانی تیم ریوآوه در بین ۱۰ خرید برتر فصل جاری تیم های پرتغالی قرار گرفت. به گزارش اسپورت نیوز پرتغال، مهدی طارمی مهاجم تیم ملی فوتبال ایران تصمیم گرفت اروپا و کشور پرتغال را به عنوان مقصد بعدی خود انتخاب کند. این بازیکن با امضای قراردادی دو ساله به تیم ریوآوه پرتغال پیوست. ریوآوه پروژه جدیدی را آغاز کرده است و یکی از اهداف اصلی این تیم در خط حمله مهدی طارمی مهاجم ایرانی بود که در نهایت هم این بازیکن را به خدمت گرفت. طارمی گفته شده است برای حضور در این تیم پرتغالی قصد مبلغ بالای تیم های دیگر را زده است و تصمیم گرفت اولین تیم او در فوتبال اروپا انتخاب درست و حساب شده ای باشد. او در بازی برابر آوس موفق شد برای تیمش هت تریک کند و در بازی مقابل اسپورتینگ نیز توانست قدرتنمایی کند و ۳ پنالتی در یک دیدار برای تیمش به دست بیاورد. طارمی مهاجم تیم ملی فوتبال ایران که ۲۷ سال سن دارد و پیشتر در تیم الغرافه قطر بازی میکرد در هیمن مدت کم حضور در فوتبال پرتغال توانسته تاثیر بالایی از بازی خود نشان دهد و عملکرد خوبی از خود به جای بگذارد. ۱۰ خرید برتر تیم های پرتغالی در فصل جاری به این شرح فهرست شده اند: مهدی طارمی (ریوآوه) مارکوس ادواردز (ویتوریا) لوئیس دیاس (پورتو) رائول توماس (بنفیکا) گالنو (براگا) نیهوئن پرس (فامالیکائو) فیلیپ سوارس (مورینس) مارلوس مورنو (پورتمینوسه) هاروه کوفی (بلننسه) والنسین روسیر (اسپورتینگ)