خدمات ارزی بانک شهر به واحدهای تولیدی

مهدی میرزا محمدی مدیر امور عملیات ارزی بانک شهر با تاکید بر اهمیت حمایت از تولیدکنندگان در راستای رونق تولید کشور، از خدمات ویژه ارزی این بانک به واحدهای تولیدی و بازرگانی معتبر خبر داد.

با توجه به نامگذاری امسال به عنوان "رونق تولید"، این بانک از ابتدای سال جاری ارائه خدمات ارزی به واحدهای تولیدی و بازرگانی معتبر را در دستور کار خود قرار داده است.

اغلب این واحدها علیرغم افزایش قیمت کالا های تولیدی میزان فروش کمتری را داشته اند و به همین منظور، به جای اخذ وثایق نقدی از مشتریان و انسداد نقدینگی این واحدها در بانک، انواع ضمانتنامه و حوالجات ارزی را برای آنان صادر می کنیم.

 

حذف مالیات بر ارزش افزوده از بیمهها

محمدی انارکی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر نقش خدمات رسانی بیمه، مخالفت خود با اخذ مالیات بر ارزش افزوده از صنعت بیمه را اعلام کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، محمدی گفت: اگر بخواهیم خدمت رسانی را هدف اصلی بیمه ها تعریف کنیم، قطعاً باید مالیات بر ارزش افزوده از بیمهها حذف شود چرا که هدف بیمهها خدمات رسانی به مردم است و نباید این خدمات رسانی به هر دلیلی متوقف شود. البته شرکتهایی که فعالیتهای اقتصادی تجاری زیادی دارند باید مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت کنند، اما هدف اصلی بیمه خدمات رسانی است و باید فاقد مالیات بر ارزش افزوده باشد.

 

جذب خودپردازهای شخصی در بانک دی

با اتصال سوئیچ سیپای بانک دی به سوئیچ سیپای شرکت توسن سها (مانی تک) امکان اتصال خودپردازهای شخصی به شبکه شتاب از طریق بانک دی فراهم شد. محمدعلی بخشی زاده، معاون فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک بانک دی با اعلام این خبر افزود: از این پس با اتصال سوئیچ سیپای بانک دی به سوئیچ شرکت توسن سها، دارندگان دستگاههای خودپرداز شخصی می توانند از طریق مشارکت با بانک دی به شبکه شتاب متصل شده و بابت تمامی تراکنشهایی صورت گرفته از طریق دستگاه اعم از وجه خروجی شتابی، کارت به کارت، پرداخت قبوض، موجودی و شارژ و ... کارمزد دریافت نمایند و از طریق بانک دی به شبکه شتاب متصل شوند.

همکاری بیمه تجارتنو با پست بانک

تفاهم نامه همکاری مشترک میان شرکت بیمه تجارتنو و موسسه صندوق رفاه و تامین آتیه کارکنان پست بانک ایران با هدف ارتقاء سطح کیفی و کمی خدمات بیمهای به کارکنان این بانک و همچنین تمرکز ارائه خدمات تخصصی با استفاده از ظرفیتهای صندوق به مدت۵ سال، امضا شد.

از توافقات اصلی این تفاهم نامه فراهم کردن کلیه پوشش های بیمهای مورد نیاز پست بانک ایران، کارکنان و مشتریان آنها در تمامی رشته ها با درنظر گرفتن تامین منافع مشترک از طریق تاسیس شرکت خدمات بیمهای است که این مهم با استفاده از ابزارها و کانال های متعدد فروش در چارچوب مصوبات شورای عالی بیمه و بیمه مرکزی محقق میشود.

برگزاری همایش مدیران بیمه میهن

این همایش یک روزه با حضور مدیر عامل،معاونین،مدیران ستادی و رؤسای شعب شرکت بیمه میهن در هتل لاله تهران برگزار شد.

این همایش یک روزه با حضور مدیرعامل، معاونین و مدیران ستادی و روسای شعب شرکت بیمه میهن در هتل لاله تهران برگزار شد. داریوش محمدی مدیر عامل بیمه میهن، ضمن تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدلله الحسین(ع) و تاکید بر توسل جستن از ائمه اطهار (ع) در اداره امور شرکت، حمایت های هیات مدیره از رویکرد جدید مدیریتی بیمه میهن در تمرکز بر احیای سهم شرکت از بازار را ستود و رشدقابل توجه عملکرد فروش سالجاری نسبت به سال قبل را نتیجه اعتماد همه ارکان شرکت به رویکرد جدید عنوان نمود.

اعتماد سهامداران با عملکرد بیمه معلم

واحد رسانه روابط عمومی بیمه معلم گزارش میدهد: آنچه گذشت »»» تازه واردترین شرکت بیمه ای بازار سرمایه برای نخستین بار میزبان سرمایه گذاران خرد در مجمع عمومی عادی سالیانه خود بود. مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه معلم در حالی برای نخستین بار پس از عرضه سهام شرکت در بازار سرمایه، در پایان تیر ماه برگزار شد که سهامداران به تقسیم سود 10 درصدی موافقت کردند.

موضوعی که نشان می دهد سهامداران با تمام قوا به مدیریت شرکت اعتماد داشته و به چشم انداز بیمه معلم در سال های آینده بسیار امیدوارند. و اما... بررسی عملکرد شرکت بیمه معلم در 5 ماهه نخست سال 98 نشان می دهد این اعتماد چندان بیهوده نبوده است.

سازمان همکاری اسلامی (OIC) جایزه نخبه اقتصادی جهان اسلام را به دليل تلاشهاي قابل توجه در ترويج بانکداري اسلامي، حمايت از توسعه توليد صنعتي، اقتصادي، اجتماعي و اشتغالزايي و کارآفريني به دکتر مرتضي اكبري مديرعامل بانك قرض الحسنه مهرايران داد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، در نهمین نمایشگاه و کنفرانس تجارت سرمايه گذاري جهان اسلام «Muslim World Biz»، جايزه نخبه اقتصادي جهان اسلام به دکتر مرتضي اکبري مديرعامل بانك قرض الحسنه مهرايران تعلق گرفت.

نهمین نمایشگاه تجارت سرمایه گذاری جهان اسلام، با حضور نمايندگان ۵۷ کشور اسلامي در مرکز تجارت بين الملل سازمان همکاري اسلامي از ۱۳ تا ۱۶شهريور ماه سال جاري مطابق با ۴ تا ۷ سپتامبر ۲۰۱۹ در کشور مالزي برگزار شد.

در این نمایشگاه نمایندگان کشورهای اسلامي توانمندي‎ها و دستاوردهاي خود در زمينه ‎هاي مختلف علمي، اقتصادي، سرمايه گذاري، فرهنگي، تجاري و بازرگاني و گردشگري را ارائه کرده اند و بانک قرض الحسنه مهرايران نيز با دائر نمودن غرفه، دستاوردها و تجربيات خود را در زمينه بانکداري اسلامي به نمايش گذاشت.

در بخش جایزه نخبه اقتصادی جهان اسلام، دکتر مرتضی اکبری مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران به علت تلاشهاي قابل توجه در ترويج بانکداري اسلامي، توسعه توليد صنعتي، اقتصادي، اجتماعي و اشتغالزايي و كارآفريني رتبه نخبه اقتصادي جهان اسلام امسال را بدست آورد.

مسئولیت اجتماعی، حسن شهرت و اعتبار، همکاری جامع با سایر کشورهاي مسلمان، توجه به فقرزدايي و توسعه اقتصادي مسلمانان جهان، حمايت از الگوهاي اسلامي جهان اسلام، مبارزه با رانتهاي ظالمان بنگاه‎هاي اقتصادي عليه کشورهاي اسلامي و ارائه تسهيلات به مسلمان نيازمند؛ برخي ديگر از شاخص‎هاي انتخاب نخبه اقتصادي سال جهان اسلام از سوي هيات داوران مرکز تجارت بين الملل سازمان همكاري‎ اسلامي است كه مديرعامل بانك قرض الحسنه مهر ايران با برخورداري از اين شاخصها اين جايزه را بدست آورد.

دکتر محمد بیگدلی خبر داد؛

گروه بانک و بیمه: بانک ملت و صندوق نوآوری و شکوفایی، با هدف افزایش سطح تعاملات، تفاهمنامه همکاری امضا کردند تا فاز جدیدی از همکاری های این دو مجموعه، آغاز شود.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک ملت، بر اساس این تفاهمنامه که به امضای دکتر محمد بیگدلی مدیرعامل بانک ملت و دکتر علی وحدت رییس هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی رسید، تعاملات بین دو مجموعه در زمینه خدمات مالی و بانکی و همچنین ارائه انواع تسهیلات در قالب عقود اسلامی، صدور ضمانتنامه، گشایش اعتبارات اسنادی ریالی و ارزی و ارائه انواع خدمات الکترونیک و ... گسترش خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، اعتبار زمانی تفاهمنامه یادشده، دو سال شمسی تعیین شده است که با توافق طرفین برای سال یا سال های بعد قابل تمدید خواهد بود.

دکتر بیگدلی در مراسم امضای این تفاهمنامه با اظهار خرسندی از برداشتن گامی دیگر از سوی بانک ملت برای حمایت از کارآفرینان و افرادی که برای رونق تولید در کشور تلاش می کنند، اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان می توانند با فعالیت خود به رونق تولید و رشد و توسعه اقتصادی کشور کمک کنند و بانک ملت هم آمادگی دارد تا در قالب این تفاهمنامه، به شرکت های معرفی شده از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی، تسهیلات اعطا کند.

وی با بیان این نکته که بانک ملت خود را به این تفاهمنامه محدود نکرده است، ادامه داد: این بانک در تفاهمنامه ای دیگر، شرکت های معرفی شده از سوی دانشگاه تهران را نیز مورد حمایت مالی قرار می دهد.

مدیرعامل بانک ملت با تاکید بر این نکته که شرکت های دانش بنیان را افرادی خلاق، بااراده و بادانش اداره می کنند، این شرکت ها را نیازمند حمایت دانست و افزود: خوشبختانه بانک ملت، منابع خوبی را در اختیار دارد و توان تسهیلات دهی آن بالا است به همین دلیل وظیفه خود می داند که از شرکت های دانش بنیان حمایت کند.

وی اظهار امیدواری کرد که با انعقاد تفاهمنامه بین بانک ملت و صندوق نوآوری و شکوفایی، شرکت های دانش بنیان به اهداف عالی ترسیم شده در این زمینه، دست پیدا کنند.

دکتر علی وحدت، رییس هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی هم با ارائه گزارشی از عملکرد این صندوق در سال گذشته، از هدفگذاری آن برای اعطای ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت های دانش بنیان در سال جاری با عاملیت بانک ها، خبر داد و گفت: حجم مصوبات صادره بیش از دو هزار میلیارد تومان است و تا پایان شهریورماه، میزان تسهیلات اعطایی از حد تعیین شده عبور خواهد کرد.