قلب صنعت نفت عربستان هدف حمله پهپادی قرار گرفت

گروه بین الملل:تاسیسات آرامکو شرکت ملی نفت عربستان روز شنبه هدف حملات قرار گرفت و منفجر شد. وسعت این انفجار در تاریخ شرکت آرامکو بی سابقه بوده است.

آرامکو شرکت ملی نفت عربستان سعودی است که تحت تملک دولت مرکزی عربستان است و در عین حال که بزرگترین شرکت نفتی جهان است با ارزش ترین شرکت جهان هم محسوب می شود و براساس آخرین گزارش ها ارزش سهام این شرکت بیش از ۲ هزار میلیارد دلار تخمین زده شده است. حال این شرکت صادرکننده نفتی عربی هدف حملات قرار گرفته است و امروز با بزرگترین انفجار در تاریخ تاسیسش مواجه شد. این انفجارها نه تنها صنعت انرژی عربستان را تحت تاثیر قرار می دهد بلکه بازار نفت جهانی را دگرگون خواهد کرد چرا که بزرگترین شرکت صادرکننده نفت جهان هدف حملات قرار گرفته است. تنش ها در منطقه با قیمت نفت رابطه مستقیم دارند و هر چقدر تنش ها شدیدتر شود قیمت نفت بالاتر خواهد رفت و در این صورت در چند ساعت آینده باید منتظر افزایش قیمت نفت باشیم. آرامکو در ماه گذشته نیزهدف حملات قرار گرفت و پهبادهای یمنی شعبه الشبیه این شرکت را هدف حملات خود قرار دادند. تا آن زمان این حملات یکی از بزرگترین حمله هایی بود که به تاسیسات آرامکو شده بود که توسط ۱۰ پهباد یمنی اتفاق افتاد ولی شرکت آرامکو در این خصوص گفت که این حملات خسارت های چندانی نزده است و کسی در جریان این اتفاق ها جان خود را از دست نداده است.

در ماه گذشته «محمد البخیتی» عضو شورای سیاسی انصارالله یمن در گفتوگو با شبکه ماهوارهای المیادین با اشاره به حمله به حوزه نفتی الشیبه عربستان تاکید کرد که اگر عربستان سعودی بر تداوم جنگ در یمن اصرار ورزد، ممکن است این جنگ با نابودی آن، پایان یابد. وی در ادامه افزود:" عربستان سعودی می تواند اکنون با حداقل خسارت ها و حفظ آبرو یمن را ترک کند؛ در غیر این صورت عواقب وخیمی در انتظار آن است." خبرگزاری لایومینت در این خصوص می گوید:" شبکه خبر ملی عربستان صبح از انفجار تاسیسات آرامکو خبر داد و در خصوص توصیف صحنه انفجار می گوید که پس زمینه انفجار صدای تیراندازی شنیده می شد و این انفجار به حدی بزرگ بوده است که دود و درخشش آن از کیلومترها دورتر دیده می شود." انفجار تاسیسات آرامکو بلافاصله توسط خبرگزاری های عربستان تحت پوشش قرار نگرفت و تائید انتشار این خبر توسط پادشاه عربستان به طول انجامید ولی براساس آخرین گزارش ها این آتش سوزی تحت کنترل قرار گرفته است. بازار نفت جهانی هنوز واکنش سریعی به این انفجار نشان نداده است و قیمت هر بشکه نفت برنت هنوز ۶۰ دلار است ولی پیش بینی می شود قیمت نفت طی چند روز آینده روند صعودی را در پیش گیرد و شاید بتواند رکورد قیمت نفت را بشکند و عربستان را از کابوس کاهش قیمت نفت بیدار کند.

به نقل از گلف نیوز، براساس آخرین گزارش ها وزارت داخلی عربستان در این خصوص می گوید:" این انفجار توسط حملات یک هواپیما بدون سرنشین اتفاق افتاده است ولی هنوز منبع این حملات اعلام نشده است."

عربستان سعودی ماه گذشته در واکنش به بزرگترین عملیات پهبادی یمنی ها گفت که این عملیات یمنیها باعث توقف فرآیند تولید میدان نفتی «الشیبه» نشده است و حال روز به روز حملات به تاسیسات آرامکو گسترده تر می شود و باید دید این بار پادشاه عربستان چه واکنشی از خود نشان خواهد داد.

لامبورگینی سیان ۲۰۱۹ (Lamborghini Siàn 2019) جدیدترین سوپر اسپرت ایتالیایی در نمایشگاه خودرو فرانکفورت است و در این چند روزه نگاه های زیادی را به سمت خود کشانده است.

سیان در مجموعه لامبورگینی یک نقطه آغاز محسوب می شود زیرا اولین محصول سنآگاتا(سنت آگاتا به انگلیسی) مجهز به پیشرانه هیبریدی است که عنوان سریع ترین لامبورگینی استاندارد(کارخانه ای) را نیز به خود اختصاص داده است همانطور که نمایندگان لامبورگینی در هنگام معرفی این محصول در فرانکفورت اعلام کردند؛ سیان در گویش بولونزی به معنای صاعقه به کار می رود که انتخاب مناسبی برای چنین خودرویی به نظر می رسد. از لامبورگینی سیان فقط ۶۳ نمونه ساخته خواهد شد، هرکدام از آن ها در مرکز Stile Lamborghini و بخش Ald Personam با هدف ایجاد یک نمونه تک و منحصربه فرد برای هرکدام از خریداران، سفارشی سازی می شوند. سیستم الکتریکی این خودرو از ۱۲ سیلندر پشتیبانی میکند. سیان با ارائه نسخه پیشرفته ۶.۵ لیتری V12 Aventador از SVJ به همراه یک موتور الکتریکی ۴۸ ولت، به تاریخچه این برند وفادار است. سیستم احتراقی که با شیرهای ورودی تیتانیوم به روز شده است، قدرتمندترین بر روی لامبورگینی های استاندارد نصب شده است: ۱۲ سیلندر با سرعت ۸۵۰۰ دور در دقیقه به ۷۸۵ اسب بخار میرسد. برای افزایش کارایی بیش تر، یک موتور الکتریکی ۳۴ اسب بخار که در جعبه دنده یکپارچه شده و مستقیم به محورها متصل میشود که حداکثر توان سیستم را به ۸۱۹ اسب بخار می رساند و از مانور سرعت کم از جمله دنده معکوس پشتیبانی می کند و پس از رسیدن به آن با سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت موتور برقی از کار می افتد. برق مورد نیاز برای بهره برداری از سیستم های هیبریدی داخل یک ابرخازن جمع می شود نه در باتری های لیتیوم یونی. این راه حل ابتکاری که در ابتدا روی Aventador تست شده بود، به لامبورگینی این امکان را می دهد تا یک سیستم ذخیره انرژی، سه برابر سبک تر از یک باتری با قدرت مساوی و سه برابر قدرتمندتر از یک باتری با وزن برابر ارائه دهد. افزون بر فن آوری ها، خودروی اسپرت سنت آگاتا ظاهر جدیدش را با جزییات گرفته شده از گذشته به نمایش میگذارد. با الهام گرفتن از مدل لامبورگینی کنتاچ (Countach) خودروی سیان ایده هایی جدید برای استایل مدل هایش ارائه می دهد.

نتایج نهایی پذیرفته شدگان آزمون سراسری سال ۹۸ دانشگاهها و موسسات آموزش عالی بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد و بر این اساس ۱۹۱ هزار داوطلب در مرحله نهایی کنکور ۹۸ پذیرفته شدند.

از تعداد ۸۲۳ هزار و ۲۸۹ داوطلب مجاز به انتخاب رشته در گروههای آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبانهای خارجی تعداد ۴۵۳ هزار و ۳۲۷ ، به عبارتی ۵۴.۴۷ درصد داوطلبان نسبت به انتخاب رشته در این آزمون اقدام کردند. بر این اساس کارنامه نهایی پذیرفته شدگان آزمون سراسری سال ۹۸ روز پنج شنبه ۲۸ شهریور ماه روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار میگیرد. اسامی پذیرفتهشدگان نهایی رشتههای مختلف تحصیلی با آزمون دورههای روزانه، نوبتدوم (شبانه)، دانشگاه پیامنور، پردیسهای دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، موسسات غیرانتفاعی و غیردولتی، رشتههای تحصیلی مجازی، پردیسهای خودگردان و ظرفیت مازاد دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی کشور در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ جمعاً به تعداد ۱۹۱ هزار و ۲۱۵ نفر بر روی پایگاه اطلاعرسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار گرفته است. کلیه داوطلبان اعم از پذیرفته¬ شدگان رشته¬ های تحصیلی با آزمون و یا حتی کسانی که در این مرحله در ردیف پذیرفته شدگان قرار نگرفتهاند، در صورت تمایل برای ثبت¬ نام و پذیرش در رشته های صرفاً براساس سوابق تحصیلی می¬توانند حداکثر تا تاریخ ۲۸ شهریور به پایگاه اطلاعرسانی سازمان سنجش (بخش آزمون سراسری - سامانه پذیرش در رشتههای با سوابق تحصیلی) مراجعه کنند و این مهلت تمدید نمی شود. بدیهی است داوطلبانی که قبلاً در این سامانه ثبتنام و انتخاب رشته نمودهاند در صورت تمایل می توانند تا تاریخ فوق نسبت به ویراش اطلاعات و یا رشتههای انتخابی خود اقدام کنند. کلیه پذیرفتهشدگان برای اطلاع از نحوه ثبتنام، تاریخ ثبتنام و مدارک لازم برای ثبتنام (علاوه بر مدارک مندرج در این اطلاعیه) ضرورت دارد ابتدا به پایگاه اطلاعرسانی دانشگاه و یا موسسه آموزش عالی محل قبولی خود مراجعه کنند.

انتخاب نوشیدنی های مناسب برای دیابت به اندازه انتخاب مواد غذایی مناسب اهمیت دارد و البته این کار همواره ساده نیست.

بدن فرد مبتلا به دیابت نمی تواند به درستی از انسولین برای جذب قند خون به درون سلول ها برای تامین انرژی استفاده کند. این می تواند به سطوح بالای قند خون و برخی عوارض جدی منجر شود.

نوشیدنی های حاوی قند می توانند به افزایش سریع گلوکز یا قند خون منجر شوند. این افزایش ها می تواند برای افراد مبتلا به دیابت خطرناک باشد. در ادامه با برخی از بهترین و بدترین نوشیدنی ها برای افراد مبتلا به دیابت بیشتر آشنا می شویم.

آب: آیا نوشیدن چند لیوان آب بیشتر به کنترل قند خون انسان کمک می کند؟ مطالعه ای که در نشریه Diabetes Care منتشر شد، نشان داده است که می تواند این گونه باشد. پژوهشگران دریافتند افرادی که روزانه دو لیوان یا کمتر آب می نوشند، نسبت به آنهایی که آب بیشتری در طول روز مصرف می کردند، حدود 30 درصد احتمال بیشتری داشت قند خون بیشتری داشته باشند. شیر: شیر تنها یک نوشیدنی مناسب برای رشد کودکان نیست و یکی از بهترین گزینه ها برای افراد مبتلا به دیابت نیز محسوب می شود. شیر حاوی کلسیم، منیزیم، پتاسیم و ویتامین D است که بدن برای بسیاری از عملکردهای ضروری خود به آنها نیاز دارد. شیر کم چرب یا پر چرب یک نوشیدنی خوب برای افراد مبتلا به دیابت است چای: چای، به ویژه انواع سیاه و سبز، یک نوشیدنی با عطر و طعم فوق العاده، بدون کالری و سرشار از آنتی اکسیدان ها است که فواید سلامت مختلف را ارائه می کند و می تواند برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مفید باشد. نوشیدن بیش از سه فنجان چای در روز می تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد. قهوه: برخی مطالعات نشان داده اند افرادی که قهوه می نوشند با خطر کمتر ابتلا به دیابت نوع 2 مواجه هستند. ترکیبی در قهوه به نام اسید کلروژنیک به نظر می رسد آهنگ جذب گلوکز در جریان خون را کند می سازد.