حق ورزش برای دختران دانش آموز

معاون رئیس جمهوری در توئیتی با بیان اینکه دختران ایرانی حق دارند در فضای مناسب در مدرسه ورزش کنند، تاکید کرد: همه برای رسیدن به این حق باید تلاش کنیم.

ابتکار در این توئیت افزود: دختران ایرانی حق دارند در فضای مناسب در مدرسه ورزش کنند، همه برای رسیدن به این حق آنان باید تلاش کنیم.

وی ادامه داد: از شهردار و شورای شهر پنجم تهران و وزارت آموزش و پرورش بابت این همراهی سپاسگزارم.

وی افزود: شهرداری تهران نیز ضمن اعلام حمایت از این طرح، در آستانه مهرماه مناسبسازی مدارس را مطابق نیازهای دانشآموزان پیگیری خواهد کرد.

 

تهدیدها را به فرصت تبدیل کردیم

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: پیوند مشکلات اجتماعی با موضوع بیکاری و مسایل اقتصادی قابل انکار نیست. اگر رشد طلاق در کشور ما در سال جاری و گذشته نگرانکننده بوده، بخشی مربوط به حوزه مسایل اقتصادی است که باید تدبیری برای این موضوع اندیشیده شود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان مشهد اظهار کرد: تجربه ۴۰ ساله ما نشان میدهد که همه تهدیدها را با ظرفیت مردم به فرصت تبدیل کردیم و مردم توانستند با ظرفیت بالا به حل مشکلات کمک کنند، وگرنه در هیچ برهه‎ای در دوران دفاع مقدس نمیتوانستیم بدون کمک مردم کار کنیم.

 

گام سوم برای آمریکا شوکآور است

یک نماینده مجلس گفت: گام سوم نکاتی دارد که برای آمریکا شوکآور خواهد بود و اگر این کشور سر عقل نیاید در گامهای چهارم و پنجم پشیمان خواهد شد. غلامعلی جعفرزاده ایمنآبادی در گفتوگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره گام سوم ایران کاهش تعهدات برجامی گفت: گامهای برجامی ایران برای آن برداشته شد که ما حسن نیتمان را به دنیا نشان دهیم و آن فضایی که علیهمان ساخته شده بود را بشکنیم. نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برجام در مقطع زمانی خود کار بسیار بسیار درستی بود و این یک واقعیت انکارناپذیر است، آن زمان ما هیچ گزینهای برتر از برجام نداشتیم و امروز هم از مخالفان بپرسید هیچ گزینهای جایگزین برجام ندارند.

رئیس سازمان انرژی اتمی بیان کرد؛

 

گروه سیاسی: رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اهمیت فوق العاده انرژی هسته ای از منظر مقام معظم رهبری به منظور تضمین تامین انرژی آینده کشورمان و اقتدار آفرینی این فناوری برای ملت ایران، گفت: ورود سازمان انرژی اتمی ایران به حوزه فناوری های نوین توان زیادی از حیث اقتدار بخشی به نظام جمهوری اسلامی بخشید.

به گزارش تجارت به نقل از سازمان انرژی اتمی ایران، مراسم افتتاحیه «اولین مدرسه تابستانی علوم و فناوری های کوانتومی به زبان ساده» صبح شنبه با حضور و سخنرانی علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، وحید احمدی مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور و بهروز کمالوندی معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس، رئیس پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای و جمعی از مدیران این سازمان برگزار شد. همچنین در این دوره که به اهتمام سازمان و همکاری پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای و انجمن ترویج علم ایران برگزار می شود، مدیران و دست اندرکاران مدیریت و برنامه ریزی علم و فناوری از سازمانها، نهادها و انجمنهای علمی مرتبط و نیز ۵۰ تن از دانش آموزان برتر در سطح شهر تهران به عنوان پایلوت این طرح جدید، حضور دارند. این دوره با هدف آگاهی بخشی و فرهنگ سازی در سطح جامعه علمی و عام در زمینه فناوریهای کوانتومی، تا روز چهارشنبه ۲۷ شهریور ادامه دارد و مبانی فیزیک کلاسیک، تاریخچه فیزیک کوانتومی، مبانی و کاربردهای مکانیک کوانتومی و معرفی فناوریهای کوانتومی از مباحث این دوره ۵ روزه هستند. رئیس سازمان انرژی اتمی و معاون رئیس جمهوری در سخنانی با اشاره به دانش کم بشر درخصوص مفاهیم فیزیک از جمله ماده و انرژی، نور، مدل های فیزیکی و ریاضی در این زمینه ها و سوالات عدیده ای که هنوز ذهن انسان را به خود مشغول می دارد، به ورود سازمان انرژی اتمی ایران به حوزه فناوری های نوین پرداخت و اظهار کرد: سازمان انرژی اتمی یکی از سازمان های پیشتاز در امر فناوریهای نوین و مرزهای دانش و یکی از افتخارآمیز ترین سازمانها و نهادهای دولتی است که توانسته قدمهای بلندی در عرصه علم و فناوری بردارد. فعالیتهای دانشمندان ارزشمند این سازمان قدرت و ظرفیتی بالقوه از نظر علم و فناوری در کشور ایجاد کرده است و این ظرفیت توان زیادی از حیث اقتدار بخشی به نظام جمهوری اسلامی بخشید.

علی اکبر صالحی با بیان اهمیت فوق العاده انرژی هسته ای از منظر مقام معظم رهبری به منظور تضمین تامین انرژی آینده کشورمان و اقتدار آفرینی این فناوری برای ملت ایران، افزود: صنعت هسته ای پیشران و پیش برنده دیگر صنایع کشور با استانداردهای بالا است. کشورهای دارنده صنعت هسته ای پیشرفته، لاجرم در دیگر صنایع هم پیشرفته هستند. این صنعت به دلیل استاندارد بالا، دیگر صنایع را با خود به جلو می کشد. ضمن اینکه صنعت هسته ای میعاد گاه خیلی از صنایع است. وی ادامه داد: سازمانی که در این مسیر حرکت می کند و در این بستر قرار دارد، یقیناً نسبت به فناوری های نو ظهور باید به مثابه یک رصدکننده عمل کند. اگر بخواهد چنین سازمانی در پوسته تعریف شده بماند، ماموریت و مسئولیت خودش را انجام نداده است. رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به رصد سازمان در سال ۱۳۹۵ و توجه به فناوری نوظهور کوانتومی، به تاریخچه ای از این فناوری پرداخت و گفت: دو مفهوم برهم نهی و درهم تنیدگی دو عنصر اساسی فناوری کوانتومی هستند. با این مفاهیم کوانتوم مکانیک به عنوان یک فناوری شکل می گیرد. کوانتوم مکانیک یک پدیده علمی و فنی است که به دنبال خلق فناوری های جدید است. یکی از این فناوری ها در حوزه محاسبات است. اگر فناوری کوانتومی در حوزه محاسبات بکار گرفته شود، شاهد ساخت کامپیوترهایی خواهیم بود که از حیث پردازش قابل مقایسه با کامپیوترهای موجود نخواهد بود. حالت کامپیوتر کوانتومی نسبت به یک سوپر کامپیوتر در برخی محاسبات همانند سوپرکامپیوتر نسبت به چرتکه است. در این کامپیوترها هم از برهم نهی و درهم تنیدگی استفاده می شود.

پذیرش راه حلهای پیشنهادی ایران

به غائله یمن خاتمه میدهد

وزیر امور خارجه در توئیتی خطاب به پمپئو نوشت: نه مقصر شناختن ایران بلکه پذیرش راه حلهای پیشنهادی ایران به غائله یمن خاتمه می دهد.به گزارش اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف روز یکشنبه در این توئیت عنوان کرد: با شکست در سیاست «فشار حداکثری»، پمپئو به سیاست «فریب حداکثری» روی آورده است. وزیر امور خارجه بیان کرد: ایالات متحده و اقمارش با این توهم که برتری تسلیحاتی به پیروزی نظامی میانجامد، امروز در یمن گیر کردهاند. ظریف تصریح کرد: مقصر شناختن ایران، به این فاجعه پایان نخواهد بخشید. در مقابل، پذیرش پیشنهاد ایران در فروردین ۹۴ مبنی بر پایان دادن به جنگ و شروع مذاکرات، ممکن است به این غائله خاتمه دهد.پمئو ا در واکنش به حمله نیروهای مردمی یمنی به پالایشگاههای سعودی گفت: در حالی که روحانی و ظریف وانمود میکنند که در دیپلماسی مشارکت دارند، تهران پشت نزدیک به ۱۰۰ حمله علیه عربستان سعودی است!

شفافیت آراء نمایندگان مجلس

لابی پول و قدرت را از بین میبرد

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم به عنوان موکلان نمایندگان مجلس حق دارند که بدانند وکلایشان در موضوعات مختلف کشور، چه نظری دارند، گفت: شفافیت آراء نمایندگان مجلس لابی پول و قدرت را از بین میبرد.حسینعلی حاجیدلیگانی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، ضمن موافقت با شفافیت آراء نمایندگان مجلس، گفت: شفافیت آراء نمایندگان موجب میشود تا زمینه بروز فساد به حداقل برسد.وی با تأکید بر اینکه شفافیت آرائ نمایندگان مجلس موجب میشود تا لابی پول و قدرت در بین نمایندگان از بین برود، اظهار داشت: از این طریق میتوان امیدوار بود که پول و قدرت در رأیآوری نمایندگلن جایگاهی ندارد و وکلای ملت، آراءشان را موکلانشان به اشتراک میگذارند و از طرفی واهمهای از رأی نیاوردن در دورههای بعدی انتخابات مجلس ندارند.نماینده مردم اصفهان در مجلس، یکی دیگر از مزایای شفافیت آراء نمایندگان مجلس را جلوگیری از دورویی برخی نمایندگان دانست و گفت: بعضا مشاهده شده که برخی نمایندگان مجلس درباره موضوعاتی، طور دیگری رأی میدهند و بعد در مصاحبهها و اظهارنظرها، مخالف رأیشان صحبت میکنند.

پهپاد آمریکایی را یک نیروی

آتش بهاختیار ساقط کرد

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: بعد از ساقطکردن پهپاد آمریکایی، بهطور مشخص پایگاه العدید (پایگاه آمریکاییها در قطر)، پایگاه الظفره (پایگاه آمریکاییها در امارات) و یک ناو آمریکایی در دریای عمان نیز توسط موشکهای سپاه هدفگیری شده بود.به گزارش تسنیم، سردار امیرعلی حاجیزاده طی گفتگویی با نادر طالبزاده در برنامهای که با هدف مخاطبین خارجی (بهویژه آمریکایی) ساخته شده، در جواب به برخی سؤالات خبرنگاران و کارشناسان امنیتی و نظامی غربی، به اظهار نظر درخصوص برخی موضوعات ازجمله زدن پهپاد MQ-4 آمریکایی پرداخت و اظهار داشت: ما در این عملیات میتوانستیم علاوه بر زدن پهپاد آمریکایی که تنها چند کیلومتر وارد فضای آسمان کشورمان شده بود، هواپیمای باسرنشین آنها یعنی P8 را هم که 35 نفر سرنشین داشت مورد اصابت قرار دهیم ولی این کار را نکردیم و دلیل تقدیر ترامپ هم همین بود.حاجیزاده افزود: ما حتی درخصوص تجاوز به یک متر از فضای آسمان کشورمان هم حساس هستیم و زدن پهپاد آمریکایی یک هشدار به آنها بود.

شکست سخت رژیم صهیونیستی

در صورت تجاوز به غزه

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه اسرائیل در آخرین حمله خود به محور مقاومت تنها ۴۸ ساعت دوام آورد، گفت: اگر رژیم صهیونیستی میخواهد مزه تلخ شکست را بار دیگر بچشد تجاوز به غزه را امتحان کند.علاءالدین بروجردی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به وعدههای پوچ و واهی نتانیاهو به اسرائیلیها مبنی بر احتمال حمله اجتنابناپذیر پیش از انتخابات در این رژیم، گفت: رژیم جعلی صهیونیستی در جایگاهی نیست که نسبت به مسئولان نامشروع آنها اظهار نظری صورت بگیرد اما خیال پردازی های بلندپروازانه نتانیاهو که با هدف موفقیت در انتخابات صورت می گیرد نتیجه عکس خواهد داد و او را به زمین می زند. نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس یادآور شد: خیال پردازی های نتانیاهو تا جایی ادامه می یابد که خلاف مقررات بین المللی مدعی می شود کرانه باختری را در دوره جدید نخست وزیری خود از آن اسرائیل می کند. وی افزود: این در حالی است که این اظهارات و اقدام احتمالی اسرائیل صف مبارزان فلسطینی را مستحکم تر کرده و آنها با اقتدار بیشتری به مبارزه خود ادامه می دهند.

تهدید نظامی در انتهای فهرست دشمن قرار دارد

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: تهدید نظامی واقعی است، اما با توجه به توانمندیهای کشور این تهدید در انتهای فهرست دشمن قرار دارد.به گزارش ایسنا، سردار جلالی در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما با بیان اینکه به تجاوز پهپاد پیشرفته آمریکایی پاسخ جدی و بازدارندگی خود را در این بخش نشان دادیم افزود: ساقط کردن این پهپاد نشان داد امکان عملیات نظامی برای امریکاییها وجود ندارد و این موضوع اثرات راهبردی داشت.وی گفت: ساقط کردن پهپاد متجاوز امریکایی برای جمهوری اسلامی ایران، قدرت بازدارندگی قاطع ایجاد کرد و بخش زیادی از تهدیدهای دشمن که در ارتفاع بالا وجود داشت، منتفی شد.سردار جلالی افزود: امریکا تلاش میکرد جنگ را به عنوان شبه بالای سر ملت ایران برای ایجاد دو قطبی در کشور نگه دارد و به لطف برخی از جریانهای همراه او در داخل برای مردم ترس ایجاد کند، اما با زدن پهپاد امریکایی به این تهدیدها پاسخ دادیم و بازدارندگی ایجاد شد.

روحانی پیش از عزیمت به آنکارا؛

گروه سیاسی: رئیس جمهوری حضور آمریکا در سوریه را مداخله جویانه و غیرقانونی عنوان کرد و گفت: آمریکا به جای آنکه خودش را محکوم کند و اعتراف کند به این که حضورش در منطقه مشکل آفرین است، هر از گاهی کشورها یا مردم مبارز یمن را متهم میکند.

به گزارش تجارت به نقل از ایرنا حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی پیش از عزیمت به آنکارا و شرکت در اجلاس سه جانیه ایران، روسیه و ترکیه در فرودگاه مهرآباد گفت: این پنجمین اجلاس سران سه کشور در رابطه با مسئله سوریه است. برای هر سه کشور مسئله امنیت منطقه حائز اهمیت است و هر سه کشور کشورهایی هستند که در همین منطقه و در همسایگی سوریه و منطقه زندگی میکنند.

رئیس جمهوری افزود: آنچه که مهم هست این که الان قریب به ۹ سال هست که مردم سوریه با مشکلات فراوان در برابر تروریستها و حامیان آنها مواجه هستند. خوشبختانه در دو سال و نیم اخیر روند آستانه که این سه کشور ضامن آتش بس در سوریه هستند، روند مناسبی بوده و امروز اکثریت قاطع سرزمینی و جمعیت سوریه تحت پرچم و حاکمیت دولت سوریه قرار دارد.

رئیس جمهوری در عین حال گفت: اما هنوز بخشهایی از سوریه در اشغال دیگران است و حضور تروریستها در این مناطق ادامه دارد. در منطقه ادلب هنوز تروریستها حضور دارند و ادامه این جنگ با تروریستها در این منطقه ضرورت دارد.

وی با اشاره به مشکلاتی که سوریه در منطقه شرق فرات باآن مواجه است، گفت:حضور آمریکاییها تجاوزگرایانه، غیرقانونی و مداخلهجویانه است که همواره این بخش از منطقه سوریه را ناآرام نگه داشته است.

روحانی مداخلات و تجاوزات رژیم صهیونیستی در رابطه با سوریه و حمایت آنان از تروریستها و حملات رژیم صهیونیستی به مردم و زیرساختهای سوریه جزو نگرانیهای منطقه و سه کشور عنوان کرد و گفت: در واقع بزرگی از مسائل حل شده و بخشی از مسائل مانده که بزرگترین آن مسئله ادلب و شرق فرات است و تجاوزات رژیم صهیونیستی و حضور مداخلهجویانه آمریکاست.

رئیس جمهوری یادآور شد:البته علاوه بر مبارزه با تروریسم، عدم مداخلات خارجی، مسئلهآینده سوریه، بازگشت آوارگان، بازسازی سوریه، اصلاح قانون اساسی، انتخابات ۲۰۲۱ همه مسائل مهم پیش روست که در این اجلاس سه جانبه بحث و بررسی خواهد شد.

روحانی خاطرنشان کرد: همانطور که بارها اعلام کردیم مسائل منطقه باید توسط کشورهای منطقه از طریق گفت و گو و مصالحه حل شود؛ در زمینه سوریه و یمن نظر ما همین است. آنچه امروز در این منطقه رخ میدهد که بسیاری از کشورهای دنیا را نگران کرده است ناشی از برنامهریزیهای غلط و توطئه های آمریکا در این منطقه است.

رئیس جمهوری تصریح کرد: آنها از عربستان سعودی و امارات پشتیبانی میکنند، اسلحه و اطلاعات می دهند و بخشی از عملیات جنگی توسط آمریکایی ها اداره می شود. روزانه شمار زیادی از بی گناهان در یمن کشته میشوند در منطقه ناامنی وجود دارد.

رئیس دولت تدبیر و امید اضافه کرد: آمریکا به جای آنکه خودش را محکوم کند و اینکه اعتراف کند حضور آنها در منطقه مشکل آفرین است هر از گاهی کشورها یا مردم مبارزه یمن را متهم میکند. اگر میخواهیم در این منطقه امنیت واقعی برقرار شود باید تجاوز آمریکا و مداخلات تحریکآمیز رژیم صهیونیستی قطع شود وگرنه شاهد ناامنیها خواهیم بود.

رئیس جمهوری گفت: غیر از این مسئله مهم که مساله ثبات و امنیت منطقه است امیدواریم در این اجلاس که پنجمین اجلاس در طول دو سال و نیم گذشته است قدم های موثری برداشته شود و سه کشور بتوانند برای کمک به مردم سوریه و آینده این کشور توافق کنند.

روحانی در عین حال گفت: البته ما همواره تاکید کردیم و الان هم تاکید می کنیم آینده سوریه متعلق به مردم سوریه است تصمیم با آنهاست و کشورهای دیگر باید به دولت مشروع و قانونی دمشق کمک و یاری و همچنین به مردم عزیز سوریه کنند.

وی با تاکید بر اهمیت روابط با همسایگان اظهارداشت: ما همواره تاکید کردیم روابط با همسایگان و روابط نزدیک و صمیمانه برای ما مهم بوده است و امروز هم برای ما اهمیت دارد. هم سوریه و هم ترکیه برای ما مهم هست با این دو کشور و سایر کشورهای همسایه به غیر از یکی دو کشور روابط بسیار دوستانه و صمیمی داریم.

رئیس جمهوری تصریح کرد: آمادگی داریم با همسایگانمان روابط بردارانه و دوستانه داشته باشیم و معتقدیم مشکلات منطقه را از طریق گفت وگو در یمن و از طریق مذاکره یمنی – یمنی یعنی آنها خودشان حل و فصل کنند و بمباران مردم یمن باید خاتمه پیدا بکند.

روحانی اظهار داشت: روابط ما با همسایگان برای ما مهم است و امروز هم برای رفع مشکلات اقتصادی کشورمان بهترین راه حل بعد از مقاومت، ایستادگی مردم است بنابراین روابط اقتصادی نزدیک با همسایگان برای ما اولویت دارد.

وی گفت: دراین سفر هم با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه درباره روابط سوریه مذاکره دو جانبه خواهیم داشت و هم با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه درباره روابط دو جانبه با ترکیه خواهیم داشت. امیدوارم روابط سه کشور و روابط با همه همسایگان به سمت ارتقا و روابط نزدیکتر پیش برود.

رحمانی فضلی در جلسه شورای اجتماعی کشور :

گروه سیاسی: وزیر کشور گفت: از سیاسی کردن و دوقطبی کردن جامعه در مسائل مربوط به حجاب باید کاملاً جلوگیری شود.

عبدالرضا رحمانی فضلی در صد و بیست و سومین جلسه شورای اجتماعی کشور با عنوان بررسی برنامه های عملیاتی و اجرایی کلیه دستگاه ها در جهت تقویت فرهنگ عفاف و حجاب افزود: نباید با اعتقادات جامعه به عنوان ابزار سیاسی و دوقطبی کردن جامعه برخورد شود. در صورتی که این اتفاق بیفتد، شورای اجتماعی در مقابل آن موضع گیری می کند.

وی افزود: در موضوعات مربوط به حجاب استفاده از مشارکت عمومی و استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد که شامل چندین هزار سازمان مردم نهاد می شوند و دیگر امکانات با حمایت از آنها بسیار مهم است.

رحمانی فضلی ادامه داد: در مسائلی مانند اربعین که تبدیل به یک جریان شده است، دولت به هیچ عنوان هزینه ای نمی کند بلکه خود مردم و هیئتها آن را اداره میکنند؛ بنابراین منابع در فرهنگ سازی مسائلی مانند حجاب در جامعه بسیار مهم است.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مباحثی که در نشست امروز از سوی دستگاه ها عنوان شد، گفت: معرفی نوع الگو پوشش نیز بسیار مهم است و همچنین کارخانه های تولید چادر مشکی باید تقویت شوند تا به فعالیت خود ادامه دهند. تا زمانی که به واردات چادر مشکی نیاز داریم هزینه واردات آن کم یا تقریباً باید به صفر برسد؛ این موارد شامل پیشنهادهایی بود که توسط دستگاهها مطرح شده است و به آن پرداخته خواهد شد.

رحمانی فضلی همچنین در زمینه تقویت فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه به برگزاری جشنواره هایی در این زمینه نیز اشاره کرد و گفت: در این مقوله مخاطب شناسی بسیار مهم است. در جامعه ما تفاوت ها و تشابهات در سبک زندگی و علایق و سلایق مختلف در کشور را شاهد هستیم و در این زمینه باید به گونهای عمل شود که برای کل کشور یک الگوی واحد نداشته باشیم.

وی به مسائلی که در خصوص مقوله حجاب توسط دستگاهها مطرح می شود، مانند اینکه نسل جدید نسبت به مسائل شرعی حجاب کاملاً آگاهی ندارند نیز اشاره کرد و اظهار داشت: آگاهی سازی نسل جدید نسبت به شرعی بودن موضوع حجاب باید انجام و اقناع سازی نیز در این زمینه انجام شود. نسل جدید اقناع نشده اند و باید سیاست های انگیزشی در این زمینه ایجاد شود که کار در این مبحث برعهده صدا و سیما و دیگر دستگاههای فرهنگی میشود.

وزیر کشور همچنین به فعالیت ها و برنامه های سازمان یافته توسط شبکه های خارجی در مقوله حجاب و عفاف نیز پرداخت و گفت: در این خصوص دستگاه های ذیربط باید جوسازی ها علیه حجاب در جامعه را رصد کنند.

رحمانی فضلی تصریح کرد: در جلسه قبل مباحثی مطرح شد و اولویتها را مشخص کردیم. رسیدگی به کشف حجاب یکی از اولویتهای مهم بود و همه روی آن اجماع داشتند که باید برخورد جدی و پیشگیرانه صورت بگیرد. اولویت دوم نیز موارد سازمان یافته بود؛ به معنای اینکه شبکه ها و جریاناتی وجود دارند که این موضوع را به صورت سازمان یافته مدیریت و هدایت میکنند.

وی ادامه داد: اولویت سوم، دستگاه های اجرایی بودند. به عبارت دیگر نهادهایی که در حاکمیت قانون جمهوری اسلامی نقش دارند و انجام وظیفه میکنند و همه دستگاه های اجرایی که هم به عنوان ارباب رجوع و هم کارکنان این موضوع در آنجا مطرح است. اولویت چهارم نیز اماکن عمومی بود به طوری که در اماکن عمومی این موضوع را به نحو احسن پیگیری کنیم.

وزیر کشور تصریح کرد: آنچه که در این جلسه بر آن تاکید شد، این است که باید شناخت مشترک و درک واحدی از این موضوع داشته باشیم. بنابراین همان اقداماتی که شورای اجتماعی به صورت مبنایی و اصولی پیگیری می کند یا مطالعات خوب صدا و سیما، وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی در یک جا باید جمع آوری شود. به عبارت دیگر اگر ستادی تشکیل میشود، ذیل آن ستاد باید کارگروه واحدی داشته باشیم که مجموعه این فعالیت های پژوهشی در آن جا جمع آوری شود و به فراتحلیل برسیم.