اتمام بررسی لایحه تامین امنیت زنان

رئیس کمیته جوانان، زنان و خانواده کمیسیون اجتماعی مجلس از تحقق وعده رئیس قوه قضائیه برای اتمام بررسی لایحه تامین امنیت زنان تا پایان شهریورماه خبر داد.

به گزارش فارس، زهرا ساعی اظهار داشت: سه هفته گذشته نشستی با رئیس قوه قضائیه داشتیم که در آنجا از ایشان درخواست کردم تا لایحه تامین امنیت زنان را هرچه سریعتر تعیین تکلیف کرده که در مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: رئیس قوه قضائیه در این نشست قول داد که بررسی این لایحه تا پایان شهریورماه به اتمام رسیده و به معاونت زنان و امور خانواده ریاست جمهوری فرستاده شود تا به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند.

 

تایید سفر هیات طالبان به ایران

سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: در چارچوب رایزنیهای فراگیر جمهوری اسلامی ایران با همه طرفها در افغانستان هیاتی سیاسی از گروه طالبان با سفر به کشورمان درخصوص آخرین تحولات جاری در افغانستان با مقامات ذیربط ایرانی گفتو گو و تبادل نظر کردند. به گزارش اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «سیدعباس موسوی» روز سهشنبه در پاسخ به پرسش خبرنگاران درخصوص سفر هیاتی از گروه طالبان افغانستان به ایران، ضمن تایید این خبر اظهار داشت: اخیرا و در چارچوب رایزنیهای فراگیر جمهوری اسلامی ایران با همه طرفها در افغانستان هیاتی سیاسی از گروه طالبان با سفر به کشورمان درخصوص آخرین تحولات جاری در افغانستان با مقامات ذیربط ایرانی گفتوگو و تبادل نظر کردند.

 

ملت ایران فریب دشمن را نمی خورد

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله گفت: دشمن تصور میکند که با روشهای مختلف میخواهد ملت ایران را فریب دهد اما، سخت در اشتباه است زیراکه مردم ایران به همه ترفندهای استکبار جهانی هشیار شده اند. به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ اسماعیل کوثری روز سه شنبه در آیین گرامیداشت یادواره ۱۹ شهید یگان ویژه خراسان شمالی اظهار داشت: بطور قطع قلدری و زورگویی و زیادهخواهی دشمنان نمیتواند خللی در اراده ملت ایران برای مقابله با استکبار ایجاد کند.

وی گفت: مجاهدین فی سبیل الله آنچنان محکم پای آرمان های نظام ایستاده و حلقه مقاومتی تشکیل داده اند که هیچ دشمنی امکان ورود به آن را ندارد.

سیمایی صراف دبیر هیات دولت شد

معاون اول رئیس جمهوری در حکمی «حسین سیمایی صراف» را به عنوان دبیر هیات دولت منصوب و اظهار امیدواری کرد با اتخاذ تدابیر لازم خدمات غنیتر و موثرتری، همسو با برنامهها و سیاستهای ریاست جمهوری در اختیار هیات دولت قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیسجمهوری، اسحاق جهانگیری روز سهشنبه در این حکم خطاب به «حسین سیمایی صراف» عنوان کرد: نظر به تعهد و شایستگی و تجربیات ارزنده و سوابق مفید، به موجب این حکم به استناد ماده ۱۹ آئیننامه داخلی هیات دولت مصوب ۸ آذر ۱۳۶۸ جنابعالی را به سمت «دبیر هیات دولت» منصوب میکنم.

معاون اول رئیسجمهوری ابراز امیدواری کرد: با اتکال به الطاف خداوند متعال و با بهرهگیری از تواناییهای همکاران و کارشناسان داخل و خارج دولت، با اتخاذ تدابیر لازم نسبت به افزایش کارآیی و اثربخشی دفتر هیات دولت، خدمات غنیتر و موثرتری را با رعایت اصول قانونمداری، اعتدالگرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید و همسو با برنامهها و سیاستهای ریاست جمهوری در اختیار هیات دولت قرار دهید.

معاون اول رئیس جمهوری در رونوشت این حکم از زحمات و خدمات ارزشمند محسن حاجی میرزایی در طول مدت تصدی دبیری هیات دولت تشکر و قدردانی کرد.

قانونی برای ممانعت از حضور زنان

در ورزشگاهها وجود ندارد

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: قانونی برای ممانعت از حضور زنان در ورزشگاهها وجود ندارد.

«بهرام پارسایی» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با بیان اینکه قانونی برای ممانعت از حضور زنان در ورزشگاهها وجود ندارد، گفت: اگر عدهای اصرار دارند که زنان به ورزشگاهها نروند که البته در هیچ جای دنیا حتی در هیچ کشور اسلامی چنین چیزی قابل تصور هم نیست، میتوانند پیشنهادی به مجلس بیاورند تا مجلس در این باره تصمیم بگیرد که البته برداشت من این است که اکثریت نمایندگان مجلس هم مخالف این محدودیت هستند.

نماینده مردم شیراز در مجلس با تاکید بر ضرورت اصلاح ساختار قوه قضائیه یادآور شد: انتظار میرود مبارزه با فساد به دور از سیاسی کاری باشد و مردم شاهد استقلال واقعی قوه باشند.

وی اضافه کرد: پرونده بابک زنجانی و پرونده دکلهای نفتی سالهاست در قوه قضاییه بلاتکلیف مانده و چه بسا چنین پروندههایی از این قبیل باشد و مردم از آن اطلاع نداشته باشند. مصداق دیگر پرونده موسسات مالی و اعتباری است که گروهی چند هزار میلیارد تومان سرمایه مردم را چپاول کردند و صرفا برای پاک کردن صورت مسئله این خسارت از بیتالمال جایگزین شد که این هم باید مورد بازنگری قرار گیرد. احکام صادره در این پرونده و اموال برگشت داده شده با عدالت سازگار نیست و نیاز است که فارغ از مسائل سیاسی به این مسائل مجدد رسیدگی شود.

به کنار رفتن «بولتن» قانع نیستیم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: ما به کنار رفتن «بولتن» قانع نیستیم، روزی خواهد رسید که ترامپ را محاکمه کنیم.

به گزارش ایلنا، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز (سه شنبه) در گردهمایی شبکه مردمی سایبری انقلاب اسلامی در شهرستان آبعلی، گفت: امسال از سال های تعیین کننده انقلاب اسلامی است. همهی سالهای انقلاب اثر گذار و مهم بوده اما امسال ویژگی های خاص خودش را دارد. امسال شیطان بزرگ و دشمن همیشگی ملت ما به مبارزه ملت ایران برای رویارویی جدید آمده است.

وی ادامه داد: زمانی بود که آمریکایی ها فقط در عرصه نظامی به جنگ ملت ها می آمدند. اما امروزه با جنگ فرهنگی و اقتصادی و سایبری جلو می آیند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آن چیزی که ابزارهای سخت آمریکا را بی خاصیت کرد، ملت مومن و فداکار ما بودند،اظهار داشت: ملت ما و جوانان مبتکر و ایثارگر، تجهیزات آمریکا را در اوج فناوری نظامی، بی خاصیت کرده اند و جنگ به میدان های جدید کشیده شده است.

رضایی تاکید کرد: دشمنان خیال می کنند که ایران در این عرصه های نو، ضعیف است. آنها در جنگ نظامی محدود شده اند و به محاصره نیروهای انقلابی ما در منطقه در آمده اند. آنها می خواهند در عرصه اقتصاد و فرهنگ ما و فضای مجازی را محاصره کنند.

«آبه» با روحانی دیدار میکند

نخست وزیر ژاپن از دیدار با رئیسجمهور ایران در اواخر ماه جاری خبر داد. به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، شینزو آبه، نخستوزیر ژاپن امروز اعلام کرد که به زودی با حسن روحانی رئیسجمهور ایران دیدار میکند. وی در ادامه گفت: در اواخر ماه جاری در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با رئیسجمهور ایران دیدار خواهم کرد.

جایگزینی برای اجرای برجام وجود ندارد

پوتین بر ضرورت تداوم و اجرای برجام تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، ویلادیمیر پوتین رئیسجمهوری روسیه بعد از نشست سهجانبه با رؤسایجمهور ایران و ترکیه در مورد برجام گفت: برجام ادامه دارد و با همه دشواریهایی که در اجرای برجام وجود دارد، جایگزینی برای این توافق وجود ندارد، روسیه مصمم به اجرای برجام است و با ایران در این مورد مذاکره میکند و مذاکرات خود با آمریکا را در این زمینه ادامه میدهد.

رهبر انقلاب در آغاز سال تحصیلی حوزههای علمیه؛

گروه سیاسی: حضرت آیت الله خامنهای با اشاره به هوشیاری عمیق و تحسینبرانگیز مردم در مقابل توطئههای دشمنان در چهار دهه گذشته، تنها راه علاج مشکلات کشور را تکیه به مردم و جوانان و جدی گرفتن ظرفیتهای داخلی دانستند و با اشاره به طرح مجدد موضوع مذاکره از جانب آمریکاییها، هدف آنها از ترفند مذاکره را تحمیل خواستههای خود و اثبات تأثیرگذاری فشار حداکثری بر ایران خواندند و تأکید کردند: سیاست فشار حداکثری در مقابل ملت ایران پشیزی ارزش ندارد و همه مسئولان جمهوری اسلامی یکصدا معتقدند که با آمریکا در هیچ سطحی مذاکره نخواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای جلسه درس خارج فقه در آغاز سال تحصیلی حوزههای علمیه، مجالس عزاداری حضرت اباعبدالله علیهالسلام در محرم امسال را پر رونقتر از هر سال دانستند و خاطرنشان کردند: این حقیقت پر معنا نشان میدهد که پیوند مردم با اهلبیت علیهمالسلام یک پیوند مستحکم است و برغم انبوه تبلیغات دشمنان علیه مقدسات و با وجود انواع سرگرمیها و جاذبههای گوناگون برای جوانان، با فرا رسیدن محرم، امواج عظیم مردمی که اغلب نیز جوانان هستند به سمت خیمه حسینبنعلی علیهالسلام حرکت میکند و ملت ما در زیر خمیه حضرت اباعبدالله به راه خود ادامه میدهد.

حضرت آیت الله خامنهای در ادامه با اشاره به برخی مسائل مهم روز، گفتند: ملت ایران در مواجهه با موج تبلیغاتی گسترده، عظیم و عمیق دشمن علیه کشور و مقدسات در حال تصمیمگیری است، البته در مقابل این امواج غالباً پنهان و زیرزمینی که گاهی در گوشهای از کشور نیز خود را نشان میدهد، دستگاههای مختلف هوشیار هستند، اما مهم، نقش مردم است.

ایشان با تأکید بر اینکه زمام بهبود امور کشور به دست مردم و بویژه جوانان است، افزودند: عزم، تصمیم، بصیرت و ایمان مردم میتواند کشور را به نقطه مطلوب برساند و بر همین اساس است که مکرراً بر جدی گرفتن ظرفیتهای داخلی در همه بخشهای فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی تأکید و تکیه میکنیم.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به پیشرفتهای کشور در علم و فناوری و همچنین خبرهای خوب از بخش تولید، گفتند: در بخش تولید، غفلتها و کوتاهیهایی وجود داشته است اما حرکتهای خوبی به سمت اهداف مطلوب در جریان است که انشاءالله مردم آثار آن را خواهند دید.

ایشان با تأکید بر اینکه علاج مشکلات گوناگون در دست مردم است، افزودند: به بیگانه نباید نگاه کرد، به فلان دولت و فلان دولت نباید امید بست، به نشست و برخاست با دیگران نباید اتکال کرد.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: البته این حرف به معنای بستن باب مراوده با دولتهای عالم نیست، ما اهل مراوده و گفتوگو و نشست و برخاست هستیم اما نباید کارهای کشور را به نشست و برخاست با دیگران موکول کرد. هر چه میتوانید از امکانات دنیا استفاده کنید اما علاج در داخل کشور، و حل مشکلات به دست مردم است.

ایشان با اشاره به حرف نو و راه جدیدی که جمهوری اسلامی ایران در دنیا پیش گرفته است، استقبال بیگانگان و عوامل نظام پوسیده سرمایهداری غربی از این راه پر افتخار را ناممکن دانستند و افزودند: آنها هر چه بتوانند دشمنی کرده و میکنند اما بحول و قوه الهی این کارها به جایی نرسیده و نخواهد رسید و ملت بر دشمنان خود بویژه آمریکا پیروز خواهد شد.

حضرت آیت الله خامنهای در خصوص هدف آمریکاییها از مطرح کردن مجدد موضوع مذاکره با ایران گفتند: همه باید بدانند و توجه کنند که این یک ترفند است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مواضع متفاوت مقامهای آمریکایی در خصوص مذاکره افزودند: گاهی میگویند مذاکره بدون پیششرط، گاهی نیز میگویند مذاکره با ۱۲ شرط. اینگونه سخنان یا ناشی از سیاست آشفته آنها است و یا ترفندی برای سردرگم کردن طرف مقابل. البته جمهوری اسلامی سردرگم نمیشود، چرا که راه ما روشن است و میدانیم چه میکنیم.

ایشان هدف آمریکاییها از مذاکره را نه یافتن راهحل عادلانه، بلکه تحمیل خواستههای گستاخانه دانستند و گفتند: این حرف را که هدف آمریکا از مذاکره، تحمیل است قبلاً بنده میگفتم اما آنها اینقدر گستاخ شدهاند که امروز این واقعیت را خودشان هم به زبان میآورند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سخنان اخیر یک مقام آمریکایی که گفته بود باید با ایران سر میز مذاکره بنشینیم و ما فلان چیزها را بگوییم و ایران قبول کند، خاطرنشان کردند: برای این نوع مذاکره باید به سراغ همان کسانی بروند که بهعنوان گاو شیرده آنها عمل میکنند. جمهوری اسلامی، جمهوریِ مؤمنین، جمهوری مسلمینلله و جمهوری عزت است.

حضرت آیت الله خامنهای در ادامه به تبیین اهداف آمریکا از سیاست فشار حداکثری و در عین حال، تلاش برای کشاندن ایران پای میز مذاکره پرداختند و گفتند: سیاست دولت آمریکا، فشار حداکثری به ایران در قالب تحریمهای گوناگون، تهدید و یاوهگوییهای مختلف است، چرا که دولت کنونی آمریکا معتقد است با رودربایستی و تعارف نمیتوان جمهوری اسلامی را به زانو درآورد و وادار به تواضع و قبول کرد.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: رژیم ایالات متحده به دنبال آن است که هم برای رقبای داخلی خود و هم برای اروپاییها این را بهعنوان یک سیاست قطعی جا بیندازد که تنها راه مواجهه با ایران، فشار حداکثری است.

ایشان با اشاره به اذعان آمریکاییها و متحدان آنها به ناکام ماندن سیاست فشار حداکثری در به زانو درآوردن ایران، گفتند: هدف آنها از مذاکره این است که به همه ثابت کنند فشار حداکثری جواب داد و مسئولان جمهوری اسلامی بر خلاف آنکه میگفتند مذاکره نمیکنیم مجبور شدند پای میز مذاکره بیایند، بنابراین تنها راه مواجهه با ایران، فشار حداکثری است.

حضرت آیت الله خامنهای تأکید کردند: اگر دشمن توانست اثبات کند که فشار حداکثری علاج کار ایران و مؤثر بر روی ایران است، ایران و ملت عزیز ما دیگر روی آسایش را نخواهند دید، چون پشت سر همه سیاستهای مستکبرانه آمریکا این سیاست قرار خواهد گرفت و از این به بعد، هر چیزی را که قلدرانه از جمهوری اسلامی مطالبه کنند، اگر به آنها «چَشم» گفتیم، مسئله تمام است اما اگر «نه» گفتیم دوباره فشار حداکثری آغاز خواهد شد.

ایشان، علت اصرار آمریکاییها و واسطه کردن برخی اروپاییها برای مذاکره و دیدار را در همین چارچوب دانستند و افزودند: البته من راجع به اروپاییها در یک وقت دیگر صحبت خواهم کرد اما علت اصرار آنها به اینکه اگر با رئیسجمهور آمریکا یک جلسه بگذارید همه مشکلات شما حل خواهد شد، این است که اثبات کنند فشار حداکثری در مقابل ایران یک سیاست موفق است و باید همین سیاست را به کار بست.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: ما در مقابل باید ثابت کنیم که سیاست فشار حداکثری در مقابل ملت ایران پشیزی ارزش ندارد.

حضرت آیت الله خامنهای سخنان خود در خصوص مذاکره با آمریکا را در دو نکته جمعبندی کردند: ۱) مذاکره با آمریکا یعنی تحمیل خواستههای آنان بر جمهوری اسلامی، ۲) مذاکره یعنی نمایش موفقیت سیاست فشار حداکثری آمریکا.

ایشان افزودند: برای همین است که مسئولان کشور از رئیسجمهور و وزیر امور خارجه و دیگران، یکصدا اعلام کردند که با آمریکا مذاکره نخواهیم کرد نه مذاکره دوجانبه نه چند جانبه.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: چنانچه آمریکا حرف خود را پس گرفت و توبه کرد و به معاهده هستهای که آن را نقض کرده است، بازگشت، آنوقت در جمع کشورهای عضو معاهده که شرکت و با ایران صحبت میکنند، آمریکا هم میتواند شرکت کند، اما در غیر اینصورت هیچ مذاکرهای در هیچ سطحی بین مسئولان جمهوری اسلامی و آمریکاییها اتفاق نخواهد افتاد نه در نیویورک و نه غیر آن.

حضرت آیت الله خامنهای با بیان اینکه در طول ۴۰ سال گذشته جمهوری اسلامی در مواجهه با انواع ترفندها قرار داشته است و دشمنان نتوانستهاند ایران عزیز را مغلوب کنند، خاطرنشان کردند: سیاستهای آنان یکی پس از دیگری مغلوب سیاستهای جمهوری اسلامی شده است و بعد از این نیز جمهوری اسلامی بحول قوه الهی آنها را مغلوب خواهد کرد و پیروز و سربلند از میدان خارج خواهد شد.

در نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه مطرح شد؛

 

گروه سیاسی: سخنگوی قوه قضاییه در دهمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: در روزهای اخیر در راستای برنامههای تحولی قوه قضاییه شاهد اجرای برنامههایی بودیم که با استقبال مردم و نخبگان مواجه شدند.

او افزود: ابلاغ بخشنامه نحوه احضار مدیران و فعالان اقتصادی و ابلاغ بخشنامه کاهش جمعیت کیفری با ۱۲ نوآوری از مواردی بود که مورد استقبال قرار گرفت و لایحه صیانت و حفظ امنیت بانوان تکمیل شد.

اسماعیلی در رابطه با صدور حکم جرائم دادگاههای مفاسد اقتصادی بیان کرد: با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور و قوه قضاییه در حوزه فرار مالیاتی در ۵ ماهه نخست امسال، با شناسایی افرادی که فرار مالیاتی داشتند، ۴۲ هزار و ۹۷۴ میلیارد و ۳۳۰ میلیون و ۳۷۸ هزار و ۶۵۱ ریال مالیات وصول نشده، وصول شد.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: در پرونده دیگر که هنوز به دادگاه نرفته، بیش از ۳ هزار میلیارد تومان از اموال یکی از بزرگترین بدهکاران بانکی به دولت بازگردانده شد.

اسماعیلی گفت: در پرونده بیمارستان رضوی بیش از ۵۰ ملک از زمین خواران پس گرفته شد. ارزش اموال بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان است.

او در رابطه با تصرف اموال ایران توسط کانادا گفت: اقدام کانادا در مورد فروش اموال ایران مغایر حقوق بین الملل است. این اقدام تروریسم دولتی اقتصادی است. به محض این اقدام کشور کانادا، ما هم اقداماتی را انجام دادیم و در وهله اول به دنبال آن هستیم که جلوی این کار را بگیریم که اگر در این زمینه موفق نشدیم، قوه قضاییه با همکاری وزارت امور خارجه مقابله به مثل خواهد کرد. اسماعیلی در رابطه با بازداشت سه استرالیایی در ایران گفت: اصل خبر صحت دارد و دو پرونده تشکیل و کیفرخواست آنها نیز صادر شده است. یکی از پروندهها دایر بر عکسبرداری از مراکز نظامی توسط هلی شات مجهز به دوربین است و پرونده دوم که امنیتی است دایر بر جاسوسی این افراد برای یک کشور دیگر است و دادگاه رأی نهایی آن را صادر میکند. اسماعیلی در رابطه با پرونده سیف و عراقچی گفت: دادگاه از دولت خواسته تا با توجه به صحبتهای متهمان اسنادی را ارائه دهند و هنوز از ارسال پاسخ دولت اطلاع ندارم.

جهانگیری خبر داد؛

گروه سیاسی: نخستین جلسه شورای توسعه سواحل مکران به ریاست معاون اول رییسجمهور برگزار شد.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری با اشاره به برنامهریزی و سیاستگذاری جدی دولت برای توسعه سواحل مکران اظهار داشت: باید در روند توسعه، با استفاده از تجربیات گذشته، همه ملاحظات و جوانب نظیر ملاحظات زیست محیطی را در نظر بگیریم تا برنامه های توسعه ای در مناطق ساحلی مکران با تبعات و آثار منفی همراه نباشد.

معاون اول رییس جمهور همچنین با تاکید بر اینکه به دنبال اجرا و تکمیل پروژه های زیربنایی در مناطق ساحلی مکران هستیم، خاطر نشان کرد: خوشبختانه مقام معظم رهبری با برداشت ۳۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای راه اندازی راه آهن چابهار ـ زاهدان موافقت کردند که وزارت راه و شهرسازی باید این پروژه را با جدیت پیگیری کند.

وی همچنین با بیان اینکه بخش زیادی از مساحت سواحل مکران را اراضی ملی تشکیل می دهد، تصریح کرد: باید از این اراضی با جدیت صیانت شود چرا که ممکن است برخی افراد سودجو با آگاهی از برنامه های دولت برای توسعه سواحل مکران، به دنبال تملک غیرقانونی این اراضی باشند.

جهانگیری با قدردانی از مطالعات انجام شده و تدوین برنامه ها و پروژه های متعدد برای اجرا در سواحل مکران، خاطرنشان کرد: اجرای این طرح ها نیازمند سرمایه گذاری های وسیعی است که منابع بودجه نمی تواند پاسخگوی آن باشد بنابراین لازم است کارگروهی با محوریت وزارت امور اقتصادی و دارایی و با عضویت دبیرخانه شورا، وزارت راه و شهرسازی و دیگر دستگاه های مرتبط تشکیل شود و برای تامین مالی اجرای پروژه های سواحل مکران برنامه ریزی و راهکارهای لازم را تهیه و ارائه کنند.

معاون اول رییس جمهور همچنین از دبیرخانه شورا خواست طرح جامع توسعه سواحل مکران را در اختیار دستگاه های اجرایی ذیربط قرار دهد تا هر یک از دستگاه ها در جریان وظایف و ماموریت های خود قرار گیرد و بر اساس برنامه زمانبندی تعیین شده اقدامات لازم را انجام دهد.

وی تصریح کرد: توسعه مناطق ساحلی مکران یکی از مهترین موضوعات و اولویت های در دست اجرای دولت است اما باید توجه داشته باشیم که این سواحل نباید به صورت افراطگونه توسط صنایع، دستگاه های دولتی و سایر نهادها اشغال شوند بلکه بیشتر این مناطق باید در اختیار مردم باشد و برنامه های توسعه ای از طریق مشارکت مردم و جوامع محلی دنبال شود.