برگزار جلسه شورای مدیران بیمه "ما"

نشست شورای مدیران شرکت بیمه "ما" با حضور مدیرعامل و اعضای هیات مدیره برگزار شد.

در این نشست بهاری فر مدیرعامل گفت: بیمه "ما" در سال های گذشته با مهار مشکلات و تثبیت به موفقیت های زیادی دست یافته و امروز در مرحله شکوفایی قرار دارد و به حق میتوان گفت گامهای خوبی در مسیر تعالی برداشته است. بهاری فر خاطرنشان کرد: بیمه "ما" سرمایه عظیمی به نام همدلی و انسجام سازمانی دارد که در تمام سطوح قابل لمس و بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است و امیدواریم با بیشتر شدن همگرایی و هم افزایی مدیریت های ستادی و شبکه فروش و همدلی بیشتر در کار گروهی این مودت، دوستی و اعتماد افزایش یابد.

 

افتتاح مجهزترین مرکز خدماترسانی بیمهای

پروژه ساختمانی مجتمع پرداخت خسارت بیمههای اتومبیل شرکت سهامی بیمه ایران، بزرگترین و مجهزترین مرکز خدمت رسانی بیمهای در شرق کشور در مشهد مقدس با حضور آقای پورکیانی مدیرعامل به بهرهبرداری رسید. در مراسم آغاز بهرهبرداری از این طرح مهم برگزار شد، آقایان پورکیانی رییس هیات مدیره و مدیرعامل، دکتر رضایی عضو هیئت مدیره، معاونین و مدیران ستادی بیمه ایران حضور داشتند. این مرکز بزرگ بیمه ای کشور در زمینی به مساحت ۸۰۰۰ مترمربع و فضای ساختمانی ۲۰۰۰ متر مربع در ۲ طبقه با طراحی و تجهیز و پیشبینی تجمیع و استقرار واحدهای خسارت بیمههای اتومبیل در مشهد راه اندازی و آماده ارائه خدمات بیمهای به زائرین، مجاورین، مشتریان، بیمهگزاران و آحاد مردم عزیز است.

 

بیمههای بین رشتهای عامل توسعه این صنعت

نایب رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت بیمه دانا، تولید بیمههای بین رشتهای را یکی از عوامل مهم توسعه صنعت بیمه برشمرد. دکترابراهیم کاردگردر گفتگویی با اشاره به اینکه بیمهها با تولید بیمههای بین رشتهای میتوانند باعث توسعه این صنعت شوند، اظهار داشت: صنعت بیمه نیازمند تولید محصولات بین رشتهای در حوزههای جدیدی نظیر اقتصاد بهداشت، اقتصاد محیط زیست و اقتصاد گردشگری است. وی این موضوع را یک ضرورت و از برنامههای جدی خود دانست. پیشرفت بشر مدیون دانش بین رشتهای است و تلفیق حوزههای دانشی در رشتههایی نظیر فیزیک و روانشناسی یا ریاضیات و علوم اجتماعی موجب گسترش دانش بین رشتهای شده است که بیمه ها نباید از آن غفلت کنند.

انتخاب اعضای هیات مدیره بانک ملت

با برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده، اعضای اصلی و علی البدل بانک ملت برای مدت دو سال انتخاب شدند.

در این مجمع که به ریاست دکتر مرادپور نماینده دولت و سهام عدالت و حضور امیرحسین تقدیسی به نمایندگی از شرکت پخش سراسری ایران و دکتر محمدرضا صادقی مقدم نماینده شرکت سرمایه گذاری ملی به عنوان اعضای ناظر و سیدمحمد نورمحمدحسینی مدیر حقوقی بانک ملت به عنوان منشی برگزار شد، دکتر محمد بیگدلی، علیرضا لگزایی، بهمن اسکندری، مرتضی نجف و دکتر محمدتقی صمدی به عنوان اعضای اصلی و حسین بهاری به عنوان عضو علی البدل هیات مدیره بانک ملت برای یک دوره دوساله برگزیده شدند.

آموزش الفبای بانکی با طرح سپهر دانش

بانک صادرات ایران در قالب طرح «سپهر دانش» که از مهر ماه سال ۹۷ آغاز و تاکنون ادامه دارد 150 هزار دانش آموز را تحت پوشش قرار داده است.

بانک صادرات ایران در راستای تحقق وظایف اجتماعی خود و اولویت قرار دادن قشر جوان و فرهیخته کشور از چندی قبل، به دانشآموزان درس الفبای اقتصاد و بانکی یاد می دهد تا آنان از همین سنین با وظایف و مسئولیت های بزرگ اجتماعی و اقتصادی خود در زمینه بانکی آشنا شوند.

بر این اساس، بانک صادرات ایران طرح سپهر دانش را با هدف آشنایی با عملیات بانکداری الکترونیک و همچنین تسهیل کمک رسانی به دانش آموزان کم بضاعت در مناطق محروم و نیز بهره مندی از هزاران جوایز خدمات و طرح های مختلف بانکی را اجرا کرده است.

رشد 151 درصدی قیمت سهام بانک سینا

بازده قیمت سهام بانک سینا در کمتر از 6 ماه رشد 151 درصدی داشته است.

به گزارش روابط عمومی بانک سینا، قیمت سهام این بانک در اول فروردین ماه سال جاری معادل 1.051 ریال بوده که این رقم با رشد 151 درصدی در کمتر از 6 ماه (در تاریخ 24 شهریور ماه) به رقم 2.641 ریال رسیده است.

بانک سینا از این منظر در میان بانک های پذیرفته شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار در رتبه چهارم رشد قیمت بازار سهام از ابتدای سال تاکنون قرار گرفته است.

رییس مجمع عمومی عنوان کرد؛

گروه بانک و بیمه: با حضور اعضاي مجمع عمومي بانك صنعت و معدن صورت هاي مالي این بانك مربوط به سال مالي منتهي به پايان سال 1397 تصویب شد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، نشست مجمع عمومي عادي ساليانه بانك صنعت و معدن با حضور دکتر دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی و دکتر رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت و دیگر اعضای مجمع در محل ساختمان بانک مرکزی این بانک برگزار شد.

رییس مجمع عمومی بانک صنعت و معدن ضمن بیان این موضوع تاکید کرد : بانک صنعت و معدن پیشرو در همه زمینه هاست و این موضوع تمایز این بانک با سایر بانکها به شمار می رود. دکتر دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن تشکر از اقدامات انجام شده در یک سال گذشته، گزارش ارائه شده به مجمع را گزارشی واقع بینانه و مبتنی بر حل مشکلات و کمک به صنایع کشور دانست. وی موضوع بانکداری دیجیتال و استقرار بانکداری شرکتی را دو موضوع اساسی برای حفظ پیشرو بودن بانک صنعت و معدن از سایر بانکها قلمداد نمود و اضافه کرد بانکها همواره می بایست با نوآوری به دنبال تحول در رسیدن به اهداف خود باشند. دکتر رحمانی گفت: بانک صنعت و معدن می تواند محور تامین مالی برنامه های این وزارتخانه در راستای داخلی سازی قطعات و قطع وابستگی به واردات باشد. رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجمع عمومی عادی سالانه بانک صنعت و معدن با بیان این مطلب، افزود: تا سال ۱۴۰۰ می خواهیم حدود ۱۰ میلیارد دلار از قطعات و ملزومات وارداتی را داخلی سازی کنیم که بانک صنعت و معدن در حوزه تامین مالی این ماموریت می تواند نقش مهمی ایفا کند. او با بیان اینکه عملکرد هیات مدیره و مدیرعامل این بانک مطلوب بوده است و شاهد تلاش های آنها بوده ایم، تصریح کرد: امسال که سال رونق تولید نامگذاری شده است و تمامی توجهات به اهمیت این موضوع است، بانک صنعت و معدن نیز باید برای این موضوع برنامه ویژه ای داشته باشد.

دکتر حسین مهری ضمن تشریح اهداف و استراتژی های بانک صنعت و معدن در کسب برتری تخصصی و عملیاتی در بانکداری توسعه ای به بیان مهمترین استراتژی های بانک شامل تقویت بانکداری شرکتی، توسعه تعاملات بین المللی، توسعه بستر مشاوره سرمایه گذاری و ارتقای بهره وری بانک پرداخت.

وی همچنین مهمترین برنامه های بانک در سال جاری را پیاده سازی بانکداری دیجیتال، استقرار بانکداری شرکتی، حمایت از طرح های صادرات محور، دانش بنیان و Start up در بخش صنعت و معدن، کاهش سهم پرتفوی تسهیلات ارزی نسبت به تسهیلات ریالی و استقرار نظام پرداخت مبتنی بر عملکرد و افزایش بهره وری اعلام کرد.

افزایش ضریب نفوذ بیمه به مؤلفه های گوناگونی بستگی دارد که یکی از آنها فرهنگسازی و تلاش برای همگانی سازی مفاهیم بیمه ای در کشور است.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر غلامرضا سلیمانی که در جمع متولیان بخش های مختلف هنری کشور سخن می گفت، با اعلام این مطلب افزود: اگر هنرمندان از مزایا و خدمات صنعت بیمه بهره مند شوند و طعم آرامش و امنیت بیمه را بچشند قطعا بهتر می توانند مفاهیم این صنعت را به مخاطبان خود منتقل کنند.

رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به این مطلب که رشته بیمه شخص ثالث تنها رشته بیمه اجباری در کشور است، تصریح کرد: رشد صنعت بیمه در گرو توسعه بیمه های اختیاری است و اگر مردم با رغبت و میل نسبت به تهیه بیمه نامه های متنوع اقدام کنند رشد واقعی شکل خواهد گرفت.

دکتر سلیمانی راه اندازی کمپین های بیمه ای را بدون حمایت اهالی هنر و ورزش، فاقد اثرگذاری کافی توصیف کرد و گفت: صنعت بیمه تاکنون تعامل خوبی با هنرمندان و ورزشکاران داشته و تلاش می کنیم این تعامل را به یک همکاری گسترده تر مبدل کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت به روز شدن صنعت بیمه و استفاده از تمامی فن آوری های روز در این صنعت، خاطرنشان کرد: نگاه ویژه نهاد ناظر صنعت بیمه به مقوله استارت آپ ها و حمایت عملی از آنان در شناخت مردم از صنعت بیمه موثر بوده و همچنان ضمن تاکید بر حمایت از شبکه فروش از حضور نیروهای خوشفکر و مجهز به فن آوری روز در صنعت بیمه استقبال می کنیم.