پندارهای غلط در مورد قدرت عربستان

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بینالملل گفت: متاسفانه برخی از روشنفکران بر این باورند که عربستان نیروی هوایی قوی دارد و از ارتش منسجم و مجهزی برخودار است و اگر وارد جنگ با ایران شود، چه خواهد شد! به گزارش ایلنا، امیر عبداللهیان در برنامه گفتوگوی سیاسی با موضوع «واکاوی تقابل راهبردها در منطقه غرب آسیا و چشمانداز نظم منطقهای» اظهار کرد: مجموعهای از مطالبات در منطقه روی هم انباشت شده و منطقه را به دلیل اینکه سرشار از منابع انرژی است و موقعیت ژئوپلتیکی دارد، خیلی مورد توجه بازیگران و قدرتهای خارجی قرار داده است، موضوعی که مربوط به امروز هم نیست و به جغرافیای سیاسی ایران در منطقه و مسائل ژئوپلتیک در غرب آسیا و خاورمیانه است.

 

به شرارتهای احتمالی پاسخ قاطع میدهیم

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: بدون رفع ریشههای بحران در منطقه نمیتوان به کاهش تنشهای موجود امیدوار بود. به گزارش ایلنا، دریابان شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: بحران یمن که بیش از ۵۰ ماه ازشکل گیری آن بدلیل تداوم تجاوز نظامی عربستان به این کشورسپری شده است، هیچگونه راه حل نظامی نداشته و تنها در چارچوب گفتگوهای یمنی-یمنی و بدون دخالت طرفهای ثالث قابل اتمام است. وی افزود: دفاع همه جانبه مردم ستم دیده یمن در برابر تجاوزخارجی و کشتار بیرحمانه شهروندان این کشور، حق مشروع و قانونی آنها بوده و واکنشی طبیعی به بی رحمی متجاوزان است.

 

اتفاق نظر برای خروج آمریکا از منطقه

سخنگوی دولت در توضیح گزارش رئیسجمهور از سفر خودش به ترکیه گفت: بنابر گزارشی که آقای رئیسجمهور دادند بحثهایی که درباره سوریه بین سه کشور شکل گرفته، مقدمات تدوین قانون اساسی را دادهاند منتها پیچیدگیهای زیادی دارد که باید تمهیداتی برای آن اندیشیده شود. همچنین اتفاق نظر برای خروج آمریکا از سوریه نکات مهم اجلاس سه جانبه بوده و سفر موفقی هم بود. به گزارش ایلنا علی ربیعی ، در پایان جلسه هیئت دولت با بیان اینکه رئیس کل بانک مرکزی گزارشی را به هیات وزیران ارائه کرد گفت: بر اساس آن در سه ماهه اول رشد تولید و سرمایه اقتصادیمان بدون نفت مثبت شده است و بخش کشاورزی رشد بسیار خوب ۶.۵ درصدی داشته است.

حمله پهپادی یمن حیثیت عربستان را برد

دبیر شورای نگهبان گفت: حمله پهپادی یمنیها به مهمترین پالایشگاه نفتی عربستان صدمه سنگینی بر حیثیت رژیم سعودی و حامیان آن وارد کرد و پاسخی کوبنده به چند سال تجاوزگری و جنایت آنها بر مردم مظلوم یمن بود.

به گزارش پایگاه اطلاعرسانی شورای نگهبان، آیتالله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان امروز (چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۸) در جلسه این شورا با عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت امام حسین علیهالسلام گفت: بیانات حکیمانه دیروز رهبر معظم انقلاب درباره منع مذاکره با آمریکا و عدم تسلیم شدن در مقابل فشارها، اتمام حجتی بود برای کسانی که احیاناً در کشور به فکر مذاکره با آمریکا بودند.

وی تأکید کرد: همانطور که رهبر انقلاب نیز چندین بار فرمودند راهحل مشکلات کشور توجه مسئولان به توان داخلی و مقاومسازی درونی است و مذاکره با آمریکا نهتنها رافع مشکلات نیست بلکه سم مهلک است.

دبیر شورای نگهبان در خاتمه با اشاره به نزدیک شدن ایام پیادهروی اربعین حسینی ابراز امیدوار کرد: به فضل خدا این پدیده عظیم هرچه با شکوهتر برگزار خواهد شد.

بخشنامه استفاده از ظرفیت ماده ۴۴۲ قانون

آیین دادرسی کیفری ابلاغ شد

از سوی رئیس قوه قضاییه، بخشنامه"استفاده از ظرفیت ماده ۴۴۲ قانون آیین دادرسی کیفری در خصوص کاهش جمعیت کیفری" به روسای کل دادگستری استانها ابلاغ شد.

به گزارش ایلنا، متن این بخشنامه به شرح زیر است:

با عنایت به اعلام روسای کل دادگستری استانهای سراسر کشور مبنی بر کثرت پروندههای وارده به دادگاههای تجدیدنظر استان و لزوم اتخاذ تدابیری جهت جلوگیری از ورود پروندهها به مرجع فوق، از آنجا که استفـــاده از ظرفیت مقــرر در ماده ۴۴۲ قانون آیین دادرسی کیفری میتواند نسبت به کاهش جمعیت کیفری و کم کردن تقاضای تجدیدنظر نسبت به آراء صادره موثر باشد، لذا روسای کل دادگستریها ترتیبی اتخاذ نمایند که به طریق مقتضی در سطح دادگستریها، بخشها، مجتمعهای قضایی و زندانها نسبت به اطلاع رسانی مفاد ماده ۴۴۲ قانون مذکور به اشخاصی که محکومیت تعزیری دارند اقدام مناسب معمول گردد.

سید ابراهیم رئیسی

واکنش وزیر دفاع به اتهامزنیها

درباره نقش ایران در حمله آرامکو

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در واکنش به برخی ادعاها درباره نقش ایران در حمله به تاسیسات نفتی عربستان گفت: یمنیها به لحاظ نظامی حدود دو سال قبل نیز یمنیها چنین عملیاتی را انجام داده بودند و به یک فرودگاه در امارات حمله کرده و موشک با برد ۱۲۰۰ کیلومتر شلیک کرده بودند.

به گزارش ایلنا، امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در مورد حملات نیروهای یمنی به تاسیسات نفتی آرامکو ضمن رد اظهارات برخی در مورد نقش ایران در این عملیات گفت: موضوع بسیار روشن است یک درگیری بین دو کشور اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: یک طرف درگیری یمنیها هستند که به صراحت اعلام کردند، این کار را انجام دادهاند. منطق کار هم روشن است که کشوری که سالیان سال تحت حملات شدید بوده و تعداد زیادی تلفات داده و همینطور در اثر محاصرهای که او را کردندف واکنش نشان داده است، کاملا وضعیت مشخص است به لحاظ نظامی حدود دو سال قبل نیز یمنیها چنین عملیاتی را انجام داده بودند.

توسعه کمی مناسبی در آموزش و پرورش داریم

وزیر آموزش و پرورش گفت: الان باید برای کیفیت تلاش شود و در سند تحول بنیادین برنامههایی خوبی برای دروس داریم و برای تولید محتوا و برنامه آموزشی متناسب برای دانشآموزان تدابیری اندیشیده شده است. به گزارش تجارت به نقل از ایلنا، محسن حاجیمیرزایی در پایان جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که چه برنامههایی برای ارتقاء آموزش در مدارس دولتی مدنظر است؟، گفت: در اثر تلاشهایی که در طول چهار دهه گذشته انجام شده توسعه کمی خوبی ایجاد شده است و با چتر آموزشی در همه مناطق این فرصتها توزیع شده است. وزیر آموزش و پرورش گفت: الان باید برای کیفیت تلاش شود و در سند تحول بنیادین برنامههایی خوبی برای دروس داریم و برای تولید محتوا و برنامه آموزشی متناسب برای دانشآموزان تدابیری اندیشیده شده است. برای کیفیت در بخش معلمان و ارتقا سطح دسترسی و سرانه آموزشی هم اقدام شده و ما هنوز در برخی مناطق با متوسط عمومی فاصله داریم و در مجموع با همه تحولاتی که صورت گرفته امیدواریم کیفیت آموزش مخصوصا در مدارس دولتی ادامه پیدا کند.

ایران در برابر اقدام دولت کانادا مقابله به مثل کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ایران قطعاً پاسخ اقدامات خصمانه و تقابلی دولت کانادا را میدهد. ابوالفضل حسنبیگی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در واکنش به حکم دادگاه کشور کانادا درباره مصادره داراییهای ایران، اظهار داشت: حتماً ادعاهای مطرحشده از سوی دادگاه کانادایی علیه جمهوری اسلامی، بیپایه و اساس بوده و تنها ابزاری برای فشار بر کشورمان است. وی با بیان اینکه حکم دادگاه کشور کانادا درباره مصادره داراییهای ایران یک اقدام خلاف قانون و مغایر با عرف دیپلماتیک در عرصه بینالملل است، افزود: اگر این مسئله به یک امر عادی و طبیعی در عرصه بینالملل تبدیل شود، قطعاً هیچ کشوری در امان نخواهد بود و کشورهای مدعی اقدام به مصادره اموال دیگر کشورها میکنند. عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه دولت کانادا باید نسبت به اصلاح رویکردها و سیاستهای بینالمللی خود اقدام کند، ادامه داد: قطعاً اجرای این سیاستها به منزویتر شدن و ضعیفتر شدن این کشور میانجامد.

رهبر انقلاب در مراسم تقدیر از موکبداران راهپیمایی اربعین:

گروه سیاسی: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم تکریم و تقدیر از مهماننوازی موکبداران عراقی و خادمان راهپیمایی اربعین، ضمن تشکر صمیمانه از رفتار کریمانه ملت بزرگ عراق، راهپیمایی اربعین را موضوعی بی نظیر و جهانی و زمینه ساز گسترش معرفت حسینی و تشکیل تمدن نوین اسلامی خواندند و گفتند: راهپیمایی بزرگ اربعین، آیت عظمای الهی و نشانه اراده پروردگار بر نصرت امت اسلامی است.

رهبر انقلاب اسلامی رفتار و کرامت اسلامی و عربی مردم عراق در میهمان نوازی از زائران اربعین را بی نظیر و بر مبنای عشق حسینی دانستند و افزودند: از صمیم قلب و از طرف ملت ایران از همه شما موکبداران که در ایام اربعین، کرامت و مودت را در بالاترین حد بروز میدهید و از همه ملت بزرگ عراق و از مسئولان دولت آن که با تأمین امنیت، زمینههای این حرکت عظیم را فراهم میکنند، و از علما و مراجع عظام عراق، تشکر میکنم.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه توفیق میهمان نوازی از زائران حسینی یک نعمت و رحمت الهی است که باید قدر آن دانسته شود، خاطرنشان کردند: عشق به امام حسین(ع) موضوعی استثنایی است که در طول تاریخ نظیر نداشته و نخواهد داشت و حرکت و اجتماع عظیمی که هر سال به مناسبت اربعین در عراق بخصوص در مسیر نجف به کربلا شکل می گیرد، اکنون ابعاد بین المللی پیدا کرده و امام حسین(ع) و معرفت حسینی جهانی شده است.

ایشان افزودند: دنیای امروز که گرفتار ظلم و فساد و پَستی شده است، بهشدت نیازمند معرفتِ آزادگی حسینی است و اگر امام حسین(ع) به درستی معرفی شود، در واقع اسلام و قرآن معرفی شده است.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه منطق و پیام امام حسین(ع) نجاتبخش دنیا از حاکمیت جبهه کفر و استکبار خواهد بود، گفتند: منطق امام حسین(ع)، منطق دفاع از حق و ایستادگی در مقابل ظلم و طغیان و گمراهی و استکبار است و جوانان دنیا و ملتهای بی غرض، امروز تشنه و نیازمند این منطق هستند و حرکت عظیم راهپیمایی اربعین می تواند معرفت و منطق حسینی را به دنیا معرفی کند.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه راهپیمایی اربعین روز به روز جهانی تر خواهد شد، این راهپیمایی بزرگ را تجلی جوشش خون امام حسین(ع) و تجلی پیام عاشورا بعد از ۱۴۰۰ سال دانستند و خاطرنشان کردند: امام حسین(ع) فقط مختص شیعیان نیست بلکه متعلق به همه مذاهب اسلامی اعم از شیعه و سنی و متعلق به انسانیت است و به همین علت ما شاهد حضور غیرمسلمانان نیز در راهپیمایی اربعین هستیم.

ایشان افزودند: در شرایطی که دشمنان اسلام از همه ابزارها و وسایل و از تمام امکانات مالی و مادی خود برای مقابله با امت اسلامی استفاده می کنند، خداوند متعال راهپیمایی اربعین را ناگهان اینگونه عظمت و جلوه می دهد و در واقع آن را به عنوان یک آیت عظما و نشانه ای بزرگ از پیروزی نهایی جبهه حرکت حسینی بر جبهه کفر و استکبار به نمایش می گذارد.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم غنای روزافزون معنوی و فرهنگی راهپیمایی اربعین، اهل فکر و فرهنگ را به برنامه ریزی برای این حرکت عظیم دعوت کردند و گفتند: راهپیمایی اربعین می تواند زمینه ساز تحقق هدف نهایی امت اسلامی یعنی «تشکیل تمدن عظیم و نوین اسلامی» باشد و بر همین اساس باید پیوندهای مستحکم میان مسلمانان اعم از شیعه و سنی و ملیت ها و اقوام مختلف، در این راهپیمایی بیشتر شود.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: اگر ظرفیت های بیشمار ملتهای اسلامی در غرب آسیا و شمال افریقا، به یکدیگر پیوند بخورند و در عمل خود را نشان دهند، آن هنگام معنی واقعی عزت الهی و تمدن عظیم اسلامی برای جهانیان آشکار خواهد شد.

ایشان با اشاره به بیداری ملتهای اسلامی، ملت بزرگ عراق را برخوردار از عزت، فرهنگ و عزم و اراده والا خواندند و افزودند: جوانان عراقی در قضایای سالهای اخیر قدرت خود را نشان دادند و با فتوای مرجعیت معظم عراق توانستند توطئه بزرگ داعش و تکفیری ها را خنثی و از ملت و کشورشان در مقابل توطئه جهانی ایجاد جنگ داخلی، محافظت کنند.

رهبر انقلاب اسلامی دو ملت ایران و عراق را، دو ملتی توصیف کردند که جان و دل آنها به یکدیگر متصل است و گفتند: دشمنان تلاش زیادی برای ایجاد تفرقه میان دو ملت انجام دادند اما به لطف الهی نتوانستند و از این پس هم نخواهند توانست، زیرا عامل اصلی پیوند دهنده دو ملت ایران و عراق، ایمان به خداوند متعال و محبت اهل بیت علیهم السلام و عشق به امام حسین (ع) است.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به چهل سال توطئه و تهدید و تحریم امریکا و دنباله ها و مزدورانش بر ضد ملت ایران، خاطرنشان کردند: برغم همه این توطئه ها و به کوری چشم آنها، جمهوری اسلامی ایران از یک نهال نحیف، اکنون به یک درخت تناوری تبدیل شده که ثمرات و میوه های آن روز به روز در حال گسترش است.

ایشان در پایان با اشاره به شعارهای حضار برای نابودی امریکا و رژیم صهیونیستی، تأکید کردند: با لطف و فضل الهی، این شعارها در آینده نه چندان دور محقق، و امت اسلامی بر دشمنان خود پیروز خواهد شد.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، حجتالاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی در سخنانی، صاحبان موکبهای اربعین حسینی(ع) را مشعلداران با شکوهترین اجتماع بشری خواند و افزود: مراسم شکوهمند اربعین حسینی(ع) تجلیگاه مرزبندی اسلام ناب محمدی با اسلامِ بدلیِ اموی و آمریکایی است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به برگزاری همایش موکبداران عراقی در مشهد مقدس، گفت: در این همایش، علاوه بر موکبداران و فعالان فرهنگی عراق، موکبداران اهل سنت، مسیحی، صوفی و کُرد حضور داشتند.

در این دیدار همچنین تعدادی از موکبداران عراقی و خطبا و شاعران و مداحان به ایراد سخن، قرائت شعر و مرثیه و ذکر مصیبت پرداختند.

رئیس جمهور در جلسه هیات دولت:

گروه سیاسی: رئیس جمهور، مقاومت ملتهای بیدار و هوشیار منطقه را شعله خاموشناشدنی دانست و با تاکید بر اینکه "به جای اتهام زنی، قدرت ملتها را باور کنید و هیچ دولتی در کار نیست بلکه ملتها به پا خاستهاند"، تاکید کرد: دشمنان منطقه باید از پاسخ هشدارآمیز یمنی ها درس بگیرند و آتش جنگ در منطقه را خاموش کنند.

حجتالاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در جلسه هیأت دولت، با بیان اینکه امروز در مسایل منطقه شاهد دو نقطه متضاد، یکدیگر هستیم، گفت: از طرفی برخی کشورهای منطقه قرار دارند که تلاش میکنند، صلح و امنیت را مستقر و با ناآرامیها و تحرکات تروریستها مبارزه کنند و از سویی در گوشهای دیگر از منطقه شاهد آتشافروزی و جنگافروزی هستیم.

دکتر روحانی با اشاره به برگزاری پنجمین اجلاس سران ایران، ترکیه و روسیه به عنوان کشورهای ضامن روند آستانه و آتشبس در سوریه در آنکارا، گفت: هدف از برگزاری این جلسات و تلاشهایی که در چارچوب روند آستانه انجام میشود ایجاد صلح و ثبات در منطقه بویژه در سوریه، بازگشت آوارگان و زندگی عادی مردم و مبارزه با باقیمانده تروریستهای منطقه است که نشان میدهد یک تلاش جمعی در راستای صلح و آرامش منطقه شکل میگیرد.

رئیس جمهور ادامه داد: از طرفی در گوشه دیگری از منطقه عدهای به دنبال آتشافروزی هستند و این در حالی است که با گذشت سالیان زیاد باید برای همگان روشن شده باشد که مقاومت ملتهای بیدار و هوشیار منطقه، شعله خاموشناشدنی است.

دکتر روحانی با بیان اینکه امکانپذیر نیست ملتهایی را که خود را برای مقاومت آماده کرده و سالها از کشور خود حراست و حفاظت کردهاند ، از مقاومت بازداریم، خاطر نشان کرد: عجیب این است که دشمنان منطقه هنوز قدرت این مقاومت را درک نکردهاند.

رئیس جمهور افزود: آنها به جای اینکه اعتراف کنند حزبالله لبنان دارای توانمندیها و قدرتهای بالایی هم از لحاظ دانش علمی و نظامی و هم از نظر شهامت در میدان است و یا قبول کنند بخشی از جوانان و ملت رشید عراق تحت عنوان حشدالشعبی به میدان آمده و تروریستها را بیرون رانده و شهرهای شمالی عراق مانند موصل، الرمادی، فلوجه و کرکوک را آزاد کردند و به جای اعتراف به رشد و بزرگی ملتهای بزرگی نظیر سوریه و یمن؛ به دنبال این هستند که با اتهامزنی اعلام کنند، پشت این ملتها چه کسانی هستند.

  • ناامنی، رهاورد حضور بیگانگان در منطقه

    رئیس جمهور با بیان اینکه دشمنان منطقه باید از این هشدار درس گرفته و به دنبال خاموش کردن آتش جنگ در منطقه باشند تا مردم در آزادی و رفاه قرار بگیرند، خطاب به آنان گفت: سیاست شما در منطقه همواره بر مبنای جنگافروزی بوده است و از 19 سال گذشته تاکنون هر جا در منطقه از جمله در عراق، افغانستان، سوریه و منطقه خلیج فارس آمدید ، ناامنی را با خود آوردهاید.

    رئیس جمهور با بیان اینکه واقعیت این است که بدخواهان باید قدرت ملی ملتهای منطقه را پذیرا بوده و به سمت صلح و آرامش بازگردند، گفت: جمهوری اسلامی ایران همانطور که با همه همسایگان خود در شمال، شرق و غرب، روابطی دوستانه، برادرانه و صمیمی دارد، خواهان روابط دوستانه با همسایگان جنوبی خود نیز است.

    دکتر روحانی اظهارداشت: ایران هیچگاه آغازگر قطع روابط و برهم زدنها نبوده و همانهایی که پا را پس گذاشتهاند، بیایند و پا پیش بگذارند، چرا که ما علاقمندیم با همه ملتهای منطقه و همسایگان خود روابط خوبی داشته باشیم.

    رئیس جمهور اظهار داشت: در سفر به ترکیه و در حاشیه اجلاس سران ایران، ترکیه و روسیه مذاکرات بسیار خوبی با روسای جمهور روسیه و ترکیه انجام شد که در آن، روند پیشرفت روابط و همکاریها در ماههای اخیر مرور شد.

    دکتر روحانی ادامه داد: امروز خوشحالیم روابط بانکی ایران با برخی کشورها بدون استفاده از سوئیفت انجام میشود؛ زمانی غربیها تصور میکردند بانک و روابط بانکی به معنای سوئیفت است و اگر زمانی کشوری را از این محروم کنند، روابط و تسهیلات بانکی برای آنها از بین خواهد رفت اما امروز جایگزین سوئیفت پیدا شده و روابط ما با روسیه و ترکیه و در آینده با کشورهای اورآسیا و دیگر کشورها میتوانیم از این طریق، همکاری ها را تقویت کنیم.

    دکتر روحانی تأکید کرد: امروز در سطح جهان یک مبارزه جدی با دلار در حال شکلگیری است و با ادامه این روند، سلطه آمریکا بر بازارهای پولی و مالی جهانی و سیستمهای بانکی تضعیف شده و از بین خواهد رفت.

    دکتر روحانی با اشاره به اینکه آمریکایها باید بدانند آثار فشار حداکثری آنها علیه ملت ایران رو به پایان است، گفت: البته این اعمال فشار بر زندگی مردم زحمت وارد کرده اما این فشار حداکثری به نقطه اوج خود رسیده و آماده سرنگونی است.

    رئیس جمهور افزود: در ماههای اخیر علیرغم آنکه آمریکاییها سنگینترین فشارها را علیه ایران اعمال کردند، اما شرایط اقتصادی کشور و حرکت آن رو به بهبود است؛ این به معنای حل مشکلات مردم نیست، اما شاخصها نشان میدهد که ملت، دولت و مسئولان کشور قادر هستند تا شرایط را در مسیری قرار دهند که منجر به کاهش مشکلات شود.

    دکتر روحانی با بیان اینکه ملت ایران ملت صلح، دیپلماسی و مذاکره است، افزود: آن کسی که میخواهد از طریق فشار روانی، سیاسی و اقتصاد به ملت ایران زور بگوید باید این فشار را متوقف کند.

    وی در ابتدای سخنان خود نیز با تبریک فرا رسیدن بهار علم و دانش و روزهای پرنشاط دانشآموزی در کشور، گفت: فرا گرفتن علم و دانش و ایجاد فرصت جدید برای همه معلمین و اندیشمندان در راستای تحول علمی در کشور بویژه در شرایطی که در فشار دشمنان قرار داریم، اهمیت ویژهای دارد.

فلاحت پیشه توضیح داد:

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاسی خارجی مجلس سرنوشت انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی را توضیح داد.

حشمت الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نتایج اولیه انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی و برابر بودن آرای نتانیاهو و بنی گانتز، گفت: وقتی کرسی ها بین دو اقلیت اصلی برابر می شود احتمال اینکه 2 اتفاق رخ دهد وجود دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس تاکید کرد: در واقع اقلیت قوی در سیستم رژیم صهیونیستی دولت تشکیل می دهد، بنابراین اگر کرسی ها بین دو اقلیت اصلی برابر باشد یا دولت ائتلافی شکل می گیرد یا در صورت پیچیده شدن اوضاع انتخابات مجددی برگزار می شود.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به شرایط حاکم بر سرزمین های اشغالی، اظهار داشت: در شرایط کنونی بازیگران عرصه سیاسی در سرزمین اشغالی شروع به یارگیری در سایر احزاب می کنند و اگر بتواند ائتلاف قوی تری شکل دهند دولت آینده از آن آنها می شود.

وی با اشاره به شانس نتانیاهو برای اینکه مجدد دولت را در دست بگیرد، بیان داشت: نتانیاهو کسی است که مجدد راهبرد کهنه امنیت را مطرح کرده و این در حالی است که در سرزمین اشغالی مشکلات مختلف از جمله اقتصادی و اجتماعی وجود دارد.

فلاحت پیشه در ادامه گفتوگو با خبرگزاری خانه ملت، گفت: با این حال نتانیاهو معمولا یک سوم پایه رای خود را با موضوع امنیت جلب می کند که الان نیز با همین رویه کسب رای کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: شانس نتانیاهو برای اینکه مجدد دولت را در اختیار بگیرد به این بستگی دارد که چه ائتلافی شکل بگیرد، با این حال به نظر می رسد در شرایط کنونی و برابری کرسی ها دو رقیب، نتانیاهو از تجربه گذشته برای ایجاد ائتلاف استفاده می کند.