افزایش سقف تسهیلات پرداختی مسکن جوانان

محمد حسن مرادی مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن از افزایش سقف تسهیلات پرداختی از محل حسابهای پسانداز مسکن جوانان افتتاحی سال ۱۳۹۸خبر داد. مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن اعلام کرد سقف تسهیلات اعطایی و مبالغ واریزی برای حسابهای پسانداز جوانان افتتاحی سال 1398 در مناطق مختلف جغرافیایی افزایش یافت. بر این اساس، سقف تسهیلات متعلقه براساس تقسیم بندی جغرافیای در پایان سال پنجم برای حسابهای افتتاحی طی سال جاری در شهر تهران، شهرهای بزرگ(کرج، مشهد، تبریز، اصفهان، اهواز، قم، شیراز و کرمانشاه) و سایر شهرها به ترتیب 1500، 1100 و840 میلیون ریال و در پایان سال پانزدهم به ترتیب 2500، 2100 و 1840 میلیون ریال خواهد بود.

 

تاثیر منفی مالیات بر ارزش افزوده بیمه

ابراهیمی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به شرایط فعلی کشور، اخذ مالیات بر ارزش افزوده از بیمه را رد کرد.

علیرضا ابراهیمی با اشاره به موضوع اخذ مالیات بر ارزش افزوده از بیمه،گفت: یکی از مشکلات کشور بحث پوشش بیمهای است که هنوز بیمه نتوانسته به صورت مطلوب در سبد خانواده ها بیاید.

در شرایط فعلی که بیمه آن چنان مورد اقبال مردم قرار نگرفته است اخذ مالیات از آن که در واقع باعث عدم رغبت بیشتر مردم به خرید بیمه به دلیل گرانی آن می شود کار اشتباهی است. بنابراین اخذ مالیات ارزش افزوده از بیمه نمیتواند کارساز باشد و طی شرایط فعلی حتی میتواند آسیب رسان هم باشد.

 

تلاش برای دستیابی به اهداف ترسيمي

عیسی امامی، عضو هیات مديره بانک قرض الحسنه مهرايران به همراه مجيد وکيل مشاور مديرعامل و رئيس اداره کل حوزه مديريت به منظور بررسي و ارزيابي عملکرد مديريت شعب استان كرمانشاه بازديد كرد. ارزیابی آمار عملکرد و فعاليت هاي انجام شده در خصوص بازاريابي، کنترل مصارف و پيگيري وصول مطالبات، بررسي نحوه اجراي انواع طرح هاي تسهيلاتي، تاکيد به تسريع در پرداخت تسهيلات، شناسايي ظرفيت ها و پتانسيل هاي جديد از محورهاي اين بازديدها بود. عیسی امامی بر تنظيم برنامه هاي عملياتي مستمر براي تحقق کامل اهداف و سياست هاي بانک، جذب منابع در كنار پرداخت هاي مديريت شده تسهيلات و نيز رصد مستمر نوسانات مطالبات و انجام اقدامات مناسب در اين حوزه تاكيد كرد.

تایید سطح یک توانگری مالی بیمهکوثر

سطح یک توانگری مالی شرکت بیمهکوثر برای چهارمین سال متوالی توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران تایید شد.

مصطفی مقصودی معاون مالی بیمهکوثر گفت: بیمه مرکزی با اجرای ماده"6" آییننامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه (شماره69) و باتوجه به بررسی و کنترل انجام شده، بر اساس اطلاعات صورتهای مالی سال 1397 و پس از اعمال تعدیلات طبق محاسبات، توانگری سطح یک بیمه کوثر را تایید کرد.

وی تاکیدکرد: این امر موجب افزایش اعتماد بیمهگذاران، ذینفعان شرکت و فعالان اقتصادی و نیز مشارکت سرمایهگذاران و استفاده بهینه از سرمایه سهامداران خواهد شد.

همکاری بیمه پاسارگاد و پژوهشکده بیمه

پژوهشکده بیمه در اجرای طرح پژوهشی " تدوین راهکارها و برنامه های توانمندسازی شبکه فروش بیمه عمر با رویکرد ارائه استانداردهای مهارت افزایی بازاریابی" شرکت بیمه پاسارگاد را به عنوان شرکت بیمه پایلوت انتخاب کرد.

در راستای انتخاب شرکت بیمه پاسارگاد به عنوان شرکت بیمه پایلوت تیم تحقیق پژوهشکده بیمه به ارزیابی نظرات خبرگان حوزه فروش شرکت بیمه پاسارگاد اعم از کارشناسان ستاد مرکزی، شعبه ها و برخی از مدیران ارشد سازمان فروش پرداخته تا میزان قابلیت پیاده سازی استانداردها در این شرکت سنجیده شد.

رؤسا و مسئولان صدور شعبه های تهران و چمران کرج به همراه همکاران مدیریت بیمه های عمر و تأمین آتیه و اعضاء سازمان فروش با حضور در پژوهشکده بیمه در خصوص استانداردها و مباحث مطرح شده به بحث و گفت و گو پرداختند.

برگزاری نشست مدیران بیمه رازی

در نشست هم اندیشی مدیران ستاد و استانها با حضور مهندس بختیاری مدیر عامل بیمه رازی، سرپرست مدیریت راهبری شبکه فروش بیمه رازی در خصوص ایجاد شبکه حرفه ای فروش و درجه بندی نمایندگان بر اساس عملکردشان و برنامه های ارتقاء نمایندگان صحبت نمود و نیز مدیر توسعه راهبری بازار، تدوین برنامه بازاریابی را یکی از اولویتهای شرکتهای بیمه عنوان کرد و وضعیت سوددهی رشته های مختلف در بازار فعلی را بررسی نمود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تشریح کرد:

گروه بانک و بیمه: مجمع عمومی عادی سالانه بانک ملی ایران با حضور فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی، عباس معمار نژاد معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی، فرهاد حنیفی معاون نظارتی بانک مرکزی، مدیرعامل، اعضای هیات مدیره برگزار و صورت های مالی سال 97 بانک تصویب شد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، وزیر امور اقتصادی و دارایی در این جلسه با تقدیر از اقدامات انجام شده توسط بانک ملی ایران طی سال های اخیر، گفت: خوشبختانه بانک ملی ایران فعالیت های بسیار خوبی برای پیاده سازی اهداف دولت انجام داده است. فرهاد دژپسند با بیان این که بانک ملی ایران بازویی پرتوان برای کشور است، ادامه داد: نیروی انسانی تلاشگر و توانایی های زیرساختی این بانک باعث شده همواره به عنوان یک نهاد پویا و توانا از آن یاد شود. وی خاطرنشان کرد: بانک ملی ایران باید در کنار قدمت تاریخی، افتخاراتی دیگر مانند پیشتازی در پیاده سازی طرح های نوین را نیز برای خود ایجاد کند. در ابتدای این جلسه مدیرعامل بانک ملی ایران با ارائه گزارشی از عملکرد این بانک در سال گذشته، با اشاره به نقش بانک ملی ایران طی 91 سال گذشته در ساخت و توسعه زیربناهای کشور، خاطرنشان کرد: در اقصی نقاط کشور، آثار عملکرد بانک ملی ایران قابل مشاهده بوده و این اقدامات تنها با تلاش بی دریغ کارکنان این بانک محقق شده است. دکتر محمد رضا حسین زاده ، همچنین شاخص های عملکردی بانک طی سال گذشته را مطلوب خواند و گفت: خوشبختانه در زمینه واگذاری اموال مازاد ،خروج از بنگاهداری و نیز وصول مطالبات معوق، بانک ملی ایران پیشرو است و تلاش می کنیم اهداف و الزامات ابلاغی نهادهای بالادستی را بیش از پیش محقق سازیم. وی به تشکیل دو کارگروه برای اجرای حاکمیت شرکتی و نیز پیاده سازی ایده اقتصاد هوشمند و بانکداری دیجیتال در این بانک اشاره کرد و گفت: با تدبیر وزیر امور اقتصادی و دارایی، هر دو موضوع به موازات هم در حال پیگیری است و به زودی عملیاتی خواهد شد.

مدیرعامل بانک ملی ایران، تحول در کسب و کارها و نیز کمک به توسعه کسب و کارهای نو را دستاورد مهم بانکداری دیجیتال خواند و گفت: بانک ملی ایران در این زمینه ها پیشقدم بوده و محصولات خوبی نیز به این منظور طراحی و ارائه کرده است.

پس از اینکه ریاست کل بانک مرکزی از سال گذشته برنامه ریزی را برای مهار بازار ارز انجام داد و موفق به آرام کردن این بازارشد، حال این بار تحول در بانکداری الکترونیک را نشانه رفته است. تحولاتی که فناوری های نوین بانکی در نظامهای اقتصادی ایجاد نموده است، در حدی عمیق و شگرف هستند که امروزه عملاً بدون این فناوریها عملیات بانکی غیر ممکن است. صنعت بانکداری الکترونیک بر اساس فناوریهای نوین تحولات جدیدی را در حوزه های مالی و بانکی رقم زده است که شاید مهمترین آن شفاف سازی در فعالیتهای اقتصادی است. لذا پس از ایجاد آرامش در بازار ارز، توجه به این بخش از ضروریاتی بود که رییس کل بانک مرکزی هوشمندانه به آن پرداخته است. برنامه ریزی برای اجرای برنامههای جدید در حوزه بانکداری و پرداخت الکترونیک و توجه به ضرورت راهاندازی سامانههای الکترونیکی جدید در حوزه بانکداری و پرداخت نشان از توجه بانک مرکزی به این حوزه دارد و به نظر می رسد بزودی در این حوزه شاهد پیشرفت های بسیاری باشیم. از آنجایی که در حکم معاون جدید فناوری های نوین به مساله شفافیت بصورت خاص اشاره شده، این امر می تواند راهبرد جدید بانک مرکزی را برای خدمترسانی بیش از پیش و استفاده از شیوه های نظارتی نوین نشان دهد.

البته در این میان اینکه چه کسی سکان هدایت این معاونت مهم را به عهده دارد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. دکتر مهران محرمیان یک شخصیت علمی برخاسته از گروه شرکتهای فناوری اطلاعات بانک مرکزی است که خدمات شایانی در سطح ملی را در کارنامه خود به ثبت رسانده است. راه اندازی مرکز تحقیقات فناوری های بانکی، عضویت در کمیته علمی پژوهشکده پولی و بانکی کشور و برگزاری دو دوره رویداد این بانک در حوزه فناوری های مالی از فرازهای رزومه کاری او ست که ایشان را در زمره حامیان اصلی ایده های نوین و جوان گرایی در بانکداری و پرداخت قرار می دهد. از سایر دستاوردهای ملی او می توان کمک به رفع مشکلات صنعت بانکداری الکترونیک کشور و بازمهندسی تجهیزات الکترونیک تحریم شده را نام برد که جمهوری اسلامی ایران را جز برترین های این حوزه قرار داده است. اینگونه به نظر می رسد که روزهای خوش بانکداری الکترونیک برای نظام بانکی و صنعت پرداخت در راه باشد.