افول اعتبار اقتصادی آمریکا

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: آمریکاییها باید قبول کنند که سیاست تحریم یک سیاست شکست خورده است. به گزارش تجارت به نقل از خبرگزاری ایلنا، سید عباس موسوی در واکنش به تحریمهای جدید ایالات متحده آمریکا خاطرنشان کرد: تحریم اعلام شده موضوع جدیدی نبوده و فقط تحریمهای قدیمی به شکل دیگری بیان شده است. سخنگوی وزارت امور خارجه سیاست خارجی آمریکا را سیاستی سردرگم و درمانده دانست که جز زورگویی، یکجانبه گرایی و اعمال تروریسم اقتصادی علیه دیگران مبنای دیگری نداشته و فاقد توانمندی لازم برای هرگونه ابتکار معقول و پویای دیپلماتیک برای حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات با سایر کشورهاست.

 

«تیم بی» ترامپ را بازی می دهد

وزیر امور خارجه کشورمان در توئیتی با اشاره به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه پیشین ایالات متحده نوشت: حتی تیلرسون نیز سخنانی که ما از مدت ها قبل در خصوص «تیم بی» گفتهایم را تایید کرد. به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف با اشاره به اظهارات اخیر رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه پیشین ایالات متحده که گفته نتانیاهو در حال بازی دادن ترامپ است، نوشت: حتی وزیر امور خارجه پیشین ترامپ نیز سخنانی که ما از مدت ها قبل گفتهایم را تایید کرد. وی ادامه داد: «تیم بی» ترامپ را به عنوان فردی در اختیار گرفته که راحت میتوان به او دروغ گفت و به جنگ سوق داد و ارتش آمریکا را نیز به عنوان مزدور خود برگزید.

 

دیوار تحریمها ترک برداشته است

سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس اعتقاد دارد عدم همراهی کشورها در تحریم بانک مرکزی ایران بیانگر ترک برداشتن دیوار تحریم های ظالمانه است. اصغرسلیمی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهداف تحریم بانک مرکزی کشورمان از سوی وزارت خزانهداری ایالات متحده، گفت: اقدامات ضدحقوق بشری آمریکایی ها امری محکوم است و سازمان های بین المللی باید این رویه کاخ سفید را مورد انتقاد قرار دهند. نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: دیوار تحریم های ظالمانه علیه کشورمان ترک برداشته و در حال فروریختن است زیرا ترامپ و سایر مقامات کاخ سفید به خوبی می دانند که دیگر ظرفیتی برای ایجاد محدودیت وجود ندارد.

لاریجانی به قزاقستان سفر میکند

رئیس مجلس شورای اسلامی برای شرکت در چهارمین نشست مجمع عمومی مجالس کشورهای آسیایی و اروپایی و نیز و نهاد بین المللی عضو اوراسیا در رأس هیاتی پارلمانی فردا یکشنبه به قزاقستان سفر می کند.

به گزارش روابط عمومی مجلس شورای اسلامی چهارمین نشست روسای مجالس بیش از ۴۶ کشور آسیایی و اروپایی و نهاد بین المللی عضو اوراسیا سه شنبه دوم مهر در نورسلطان پایتخت قزاقستان برگزار میشود.

رئیس مجلس شورای اسلامی و هیئت پارلمانی همراه به منظور شرکت در این اجلاس فردا راهی قزاقستان میشوند. رئیس مجلس علاوه بر حضور و سخنرانی در این اجلاس با همتایانش از کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی به طور دوجانبه دیدار و گفتگو میکند.

شفافیت آرای نمایندگان موجب

جلوگیری از رانت و فساد میشود

سخنگوی کمیسیون تدوین آییننامه داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شفافیت لازمه قانونگذاری است و نمایندگان نباید از شفافیت آرا هراس داشته باشند، گفت: شفافیت موجب جلوگیری از رانتخواری و فساد میشود. عزتالله یوسفیانملا سخنگوی کمیسیون تدوین آییننامه داخلی مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرگزاری تسنیم با اشاره به ضرورت شفافیت آرای نمایندگان مجلس، اظهار داشت: شفافیت آرای نمایندگان موجب میشود تا مردم از آرای واقعی وکلایشان مطلع شوند، نمیدانم چرا برخی نمایندگان مخالف شفافیت هستند. وی با تأکید بر اینکه در هر زمینهای، شفافیت موجب جلوگیری از رانتخواری و فساد میشود، گفت: مردم حق دارند بدانند نمایندگانی که انتخاب کردهاند چه رأی و نظری دارند. سخنگوی کمیسیون تدوین آییننامه داخلی مجلس اضافه کرد: معتقدم شفافیت لازمه قانونگذاری است و نمایندگان نباید از شفافیت آرا هراس داشته باشند.

شورای عالی امنیتملی

به بحث برندینگ ورود کند

نماینده نجف آباد در مجلس از شورای عالی امنیتملی و نهادهای امنیتی خواست تا به بحث اعطای مجوز به برخی برندها برای توزیع سوخت ورود کنند.

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه وزیر نفت اخیراً علیرغم مخالفت شدید مجلس با جدیت بحث برندیگ در حوزه بنزین را پیگیری میکند، گفت: تعدادی از بازنشستگان وزارت نفت شرکتهای را برای عرضه سوخت ثبت کردهاند و در حال دلالی هستند.

وی با تاکید براینکه این برندینگها پولها را از جایگاهها جمعآوری میکنند و به آنها سوخت عرضه میکنند، ادامه داد: اینگونه عرضه سوخت نهتنها هیچ خاصیتی ندارد، بلکه از نظر امنیتی نیز یک خطر بالقوه برای کشور است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه در عرضه این نوع سوخت احتمال کلاهبرداری و ایجاد شورش اجتماعی وجود دارد، افزود: ممکن است این برندها بایکدیگر تبانی کنند و یک روز سوخت عرضه نکنند که کل کشور در بزنگاه دچار مشکل میشود، انتظار میرود شورای عالی امنیت ملی، دستگاههای امنیتی و سازمان بازرسی به این موضوع ورود کنند و پیش از وقوع مشکل این موضوع را حلوفصل کنند.

جزو پنج کشور برتر دنیا در حوزه پهپاد هستیم

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز بعد از گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت فراوان در حوزههای مختلف بهویژه هواپیماهای بدون سرنشین و جزو پنج کشور برتر دنیا در حوزه پهپاد هستیم. به گزارش خبرگزاری ها، سردار امیرعلی حاجی فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ظهر امروز (شنبه) در حاشیه افتتاح نمایشگاه شکار پهپادها و در جمع خبرنگاران گفت: امروز بزرگترین کلکسیون پهپادی جهان در موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی افتتاح شد. این موزه، موزه عبرت برای دشمن و برای کسانی است که ملت ایران را تهدید میکنند. امروز بعد از چهل سال از انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت فراوان در حوزههای مختلف بهویژه هواپیماهای بدون سرنشین و جزو پنج کشور برتر دنیا در حوزه پهپاد هستیم. وی افزود: علاوه بر آن در حوزه رادار نیز پیشرفتهای بسیار خوبی داشتیم که نمونه آن نیز ساقط کردن هواپیمای امکیو4سی بود و در حوزه موشکی هم قدرتمندترین کشور منطقه هستیم. فرمانده نیروی هوافضای سپاه تأکید کرد: دشمنان باید عبرت بگیرند و ادبیات خود را نسبت به ملت ایران تغییر دهند.

افتتاح خط تولید ذخیرهسازهای

پیشرفته دفاعی با حضور وزیر دفاع

خط تولید ذخیرهسازهای پیشرفته دفاعی با حضور وزیر دفاع و مدیر عامل سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع افتتاح شد. به گزارش تجارت به نقل از خبرگزاری ها، امیر سرتیپ حاتمی در این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و با اشاره به تدبیر مقام معظم رهبری وفرمانده معظم کل قوا مبنی بر نامگذاری سال 98 به نام "رونق تولید" اظهار داشت: باهمت عالی وتلاش شبانه روزی متخصصان و نخبگان جوان صنایع دفاعی در سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع، خط تولید ذخیره سازهای پیشرفته دفاعی در شرایط تحریم و با تکیه بر دانش بومی به بهره برداری رسید. وزیر دفاع افزود: متخصصان ودانشمندان وزارت دفاع با روحیه جهادی و با به کارگیری فناوری نوین و درراستای ارتقای بازدارندگی دفاعی، موفق به راه اندازی مجموعه صنعتی روزآمد در زمینه طراحی و تولید انواع ذخیره سازهای پیشرفته شدند.

رییس جمهور در پاسخ به نامه وزیر میراث فرهنگی مطرح کرد؛

گروه سیاسی: رئیس جمهور از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواست تا با گسترش صنعت گردشگری ، تنوع صنایع دستی و بهبود شرایط صنعتگران ملی، به گونه ای تلاش کند که این وزارتخانه بتواند نقش بسزایی در زمینه اشتغال و تولید ایفا نماید.

به گزارش تجارت به نقل از حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در پاسخ به نامه مهندس«علی اصغر مونسان» وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با موضوع «خط مشی های کلی این وزارتخانه»، دستور داد: «اکنون که با رای نمایندگان مسوولیت جدید را برعهده گرفته اید، با روحیه ای تازه و قوی برای گسترش صنعت گردشگری و ورود بیشتر بخش خصوصی در این زمینه و تنوع صنایع دستی و آبادانی شرایط صنعتگران ملی کشور تلاش نمایید، به گونه ای که این وزارتخانه در زمینه اشتغال و تولید نقش بسزایی داشته باشد».

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بخشی از نامه خود به رئیس جمهور نوشته است: «بر خود لازم می دانم در راستای سیاست های دولت محترم تدبیر و امید و برنامه های دولت دوازدهم که در دوران انتخابات ریاست جمهوری به مردم ارایه شده است به ویژه ابلاغ جهت گیری ها و اولویت های عمومی و تخصصی جهت تنظیم برنامه اجرایی این وزارتخانه از سوی حضرتعالی، در مسیر اعتدال و رعایت کامل منشور اخلاقی و تحقق اهداف و برنامه های دولت محترم و در انجام شایسته وظایف قانونی و خدمت به اسلام و ملت شریف ایران، اهتمام مضاعف به عمل آید.»

  • تصمیم گیری در باره ساز و کار تعیین قیمت حامل های انرژی

    در خبری دیگرچهلمین جلسه شورای عالی هماهنگی سران سه قوه روز شنبه با حضور سران قوا و به ریاست حجتالاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی تشکیل شد.

    به گزارش تجارت به نقل از ایرنا در این جلسه و در ادامه مباحث مربوط به اصلاح ساختاری بودجه، سازمان برنامه و بودجه گزارش خود را درباره ساز و کار تعیین قیمت حاملهای انرژی با توجه به شرایط اقتصادی کشور ارایه نمود و تصمیمات لازم براساس استفاده بهینه از مزیت نسبی در انرژی و زنجیره تولید ارزش در اقتصاد کشور، اتخاذ شد. در این راستا رئیس جمهور تأکید کرد که «هرگونه عواید حاصل از هرگونه اصلاح ساختاری قیمتها صرفاً باید به اقشار کم درآمد و افراد دارای درآمد ثابت انتقال داده شود تا کاهش قدرت خرید آنان با توجه به نوسانات تورمی در حد ممکن جبران شود.» در بخش دیگری از طرح اصلاح ساختاری، پیشنهادهای مربوط به اصلاح نظام مالیاتی کشور مورد بررسی قرار گرفت و اصول و جهتگیریهای اساسی از قبیل کاهش معافیتهای مالیاتی، افزایش شفافیت و حمایت از تولید با استفاده از تخفیفهای هدفمند مالیاتی مورد بحث قرار گرفت. در ادامه این جلسه؛ رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس سازمان بازرسی کل کشور و رئیس دیوان محاسبات به عنوان اعضای هیأت سه نفره حمایت و نظارت بر واگذاری طرحهای نیمه تمام تعیین شدند. این هیأت به عنوان مرجع نهایی تشخیص انطباق تصمیمات واگذاری در استانها با مقررات مربوط را بر عهده دارند. این تصمیم جهت سرعت بخشیدن و رفع ابهامات برای واگذاری و تسریع در تکمیل طرحهای نیمه تمام اتخاذ شده است.

    همچنین مسایل مربوط به بازپرداخت اقساط نیروگاههای بخش غیردولتی به صندوق توسعه ملی در راستای سیاست حمایت از مصرفکنندگان به هیأت امنای صندوق توسعه ملی ارجاع شد.

معاون اول رییس جمهور اعلام کرد؛

گروه سیاسی: معاون اول رئیس جمهور گفت: کار ما در دولت و نهاد های حاکمیتی این است که اثر تحریم ها را به حداقل برسانیم.

کار ما در دولت و نهادهای حاکمیتی این است اثر تحریمها را به حداقل برسانیم.

به گزارش تجارت به نقل از خبرگزاری فارس، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در مراسم تکریم و معارفه دبیران سابق و جدید هیات دولت که در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد گفت: آقای حاجی میرزایی نیاز به تعریف ندارد بلکه بنا به شایستگی که داشته است مسئولیت سنگینی در مهمترین وزارت خانه کشور دارد.

وی ادامه داد: آقای حاجی میرزایی نگاه راهبردی، صداقت و پاکدستی داشت و کارنامه درخشانی در دفتر هیات دولت داشت، کسی تا الان تردیدی در هیچ مصوبه دولت نیاورده است.

جهانگیری خاطر نشان کرد: آقای سیمایی صرافی چهره بسیار آشنا برای جامعه دانشگاهی، حقوقی و مدیران اجرایی کشور است و یکی از اعضای شناخته شده علمی است و از نظر حقوقی یک چهره مبرز است، از نظر اجرایی در نهاد ریاست جمهوری و وزارت علوم فعالیت کرده و از نظر اندیشه صاحب فکر و شجاع است و میتواند اقداماتی که در زمینه حقوقی داشته در همین جا هم ادامه دهد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: دفتر دولت برای اداره خوب دولت خیلی نقش دارد، دفتر دولت در اولویت مصوبات هیات دولت و استفاده از نظر صاحب نظران خیلی نقش دارد.

جهانگیری گفت: کشور، نظام و دولت در یک شرایط حساس و پیچیده و خطیری قرار گرفته است.

وی با اشاره به اتفاقات هفته گذشته در آرامکو عربستان افزود: عربستان میخواست چند روزه یمن را بگیرد اما چند سال است که حوثیها هر روز قویتر میشوند، مسلم است که عربستان باید در مقابل این اتفاق فرافکنی کند.

معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: آمریکاییها دست به تحریمهایشان باز شده، یکبار تا آخر تحریمها رفتهاند و دوباره از اول شروع کردهاند، در هیچ مقطعی چنین فشاری به هیچ ملتی نیاوردهاند. جهانگیری گفت: کار ما در دولت و نهاد های حاکمیتی این است که اثر تحریم ها را به حداقل برسانیم، قدرت مردم و ظرفیت انسانی و سرزمینی، رهبری هوشمند در کشور همسایگان ما ظرفیتهای کم نظیری است که خدا به ما داده است که برای تاب آوری بسیار مفید است الان وظیفه نظام و دولت بالا بردن تاب آوری کشور است انجام آن به این است که کارایی دستگاه ها و ظرفیت اجتماعی افزایش یابد. وی افزود: وقتی اعتماد مردم و سرمایه اجتماعی افزایش یابد انجام کارها راحت تر شود. جهانگری گفت: دفتر دولت در 2 موضوع نقش تعیین کننده دارد، کارآیی دستگاهها به دهها پارامتر بستگی دارد که یکی از آنها دفتر دولت است، مهمترین آن این است که بدانیم چه مصوباتی برای افزایش سرمایه عمومی لازم است، یقینا بین شفافیت و اعتماد عمومی رابطه مستقیم است. وی بیان داشت: یکی از مهمترین مسائل که به اعتماد مردم آسیب میزند بحث فساد است، یک راه مبارزه با مفسد است بدون تردید این مسئولیت بر عهده قوه قضائیه بدون تبعیض و جهت گیری سیاسی انجام شود اما این باز برخورد با معلول است، شناسایی ریشه های فساد در کشور و راهکارهای مبارزه باآن یکی دیگر از راههای مبارزه با فساد است. معاون اول رئیس جمهور افزود: یکی از کارهای دولت پیگیری مصوبات دولت است، مصوبات دولت نباید رها شود، ما آیین نامه دسترسی آزاد اطلاعات را تصویب کردیم البته این قانون در دولت دهم مصوب شده بود اما به دلایلی آیین نامههای آن مصوب نشده بود، یکی دیگر از اقدامات لایحه 36 مادهای شفافیت بود که توسط دولت به مجلس ارسال شد.

سردار سلامی تصریح کرد؛

گروه سیاسی: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه مهیای هر سناریویی هستیم، گفت: تهاجم محدود، محدود باقی نمیماند ما اهل تنبیه و تعقیب هستیم و نشان دادهایم تا فروپاشی هر مهاجمی از پای نمینشینیم.

سردار حسین سلامی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه «شکار کرکسها» با تاکید بر اینکه این نمایشگاه نشانه کوچکی است از پیشرفتهای شگفتانگیز فناورانه کشورمان اظهار داشت: به تعبیر سردار حاجیزاده ما متنوعترین کلکسیون پهپادهای ساقط شده قدرتهای پیشرفته جهان نظیر آمریکا را در اختیار داریم.

وی در ادامه افزود: مسئله سقوط همه این پهپادها در داخل مرزهای کشورمان یک واقعیت تلخ را نشان میدهد؛ آنکه آمریکاییها به فضای کشور ما تجاوز کرده اند. اما واقعیت شیرینی هم وجود دارد و آنکه سقوط این پهپادها به معنای سقوط فناوری آمریکا در مقابله با فناوری افرادی است که تحت فشارهای ظالمانه و تحریمها توانستهاند اقتدار خود را بسازند.

  • هر کاری بکنیمآن را اعلام خواهیم کرد

    فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر وجود شجاعت سیاسی در کشور که اجازه شلیک موشکها را صادر کرد، تصریح کرد: به آمریکاییهایی که خوی تجاوزگریشان در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است باید گفت پهپادهای شما در فضای ایران چه میکنند؟ ما هر کسی را که به حریم مرزهایمان تجاوز کند مورد حمله قرار میدهیم. این مسئله واضح است و آشکار هم اعلام میکنیم. بدانید هر کاری هم بکنیم، آن را اعلام خواهیم کرد. وی افزود: ما هم اراده عمل داریم و هم زبان گفتن و به مسئولیت گرفتن اقداماتی که انجام میدهیم. سردار سلامی با تاکید بر این که تاریخ میراث گرانبهای هر ملت است، تصریح کرد: هیچ کشوری از گذشته خود جدا نمیشود، در تاریخ هر سرزمینی وقایعی وجود دارند که در زمان وقوعشان متوقف نمیشوند و مسیر آینده کشور را ترسیم کرده و تبدیل به منابع افتخار، فرهنگ، جاودانگی و عظمت کشور میشوند. وی افزود: دفاع مقدس هنوز قطعه بینظیر، طلایی، جاودان، قدرت آفرین و الهام بخش ملت و جامعه ماست. شهیدان ما در هشت سال جنگ تحمیلی استوانههای مستحکمی هستند که پیکر عظیم استقلال، آزادی و اسلام در این سرزمین بر آنها استوار است. فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن گرامیداشت سی و نهمین سالگرد آغاز دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس در ادامه عاشوراست و مانند آن در بستر زمان حرکت میکند، الهام میبخشد، فرهنگ میسازد و شکوه کشور را به تصویر میکشد و امروز معیار و میزان را برای ارزیابی قدرت این کشور در یکجنگ واقعا جهانی را ترسیم میکند. وی با اشاره به وضعیت کشور در سالهای آغازین انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: بسیار شگفت انگیز است که یک ملت در آغاز تولد یک هویت جدید، بتواند بر تمرکزی از قوای شیاطین عالم غلبه کند. این یک واقعه ساده نیست. انقلاب برای این ملت تولدی نوین بود و در آغازین سالهای کسب استقلال این ملت، همه قدرتها متحد شدند تا این ملت را در اوج نابرابری تسلیم کنند. اما همه چیز دقیقا برعکس و متضاد اراده جهانی اتفاق افتاد. ین فرمانده دفاع مقدس با تاکید برآنکه آن جنگ تحمیلی آغاز تنها ماجرایی بود که هنوز پایان نیافته است و دفاع هنوز در اشکال دیگری ادامه دارد، گفت: ملت ما درجنگ قد کشید و قدرتمند شد. فکر کنید چگونه این ملت در فضای نبردهای سخت و سهمگین که با تمرکز همه قدرت های جهان علیه کشورمان ایجاد شه بود، یک رشد همه جانبه کرده است؟ سلامی افزود: به جغرافیای نفوذ امروز ایران نگاه کنید. به جغرافیای امکان عمل وسیطره استراتژیک نگاه کنید. ببینید انقلاب ما تا کجا پیش رفته است؟ امروز پیشانی جنگی نظام را ببینید. نبرد از پشت کرخه و کارون کجا و جنگ درشرق مدیترانه و شمال دریای سرخ کجا؟ چگونه این ملت توانسته است این جغرافیا را گسترش بدهد؟

گروه سیاسی: آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان بازرسی کل کشور با حضور حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژهای معاون اول قوه قضاییه برگزار شد.

به گزارش ایلنا، معاون اول قوه قضاییه در این مراسم ضمن تسلیت ایام عزاداری امام حسین (ع) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: باید ببینیم در طول این چهل سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته چه اتفاقاتی افتاده است. در هشت سال دفاع مقدس همه استکبار جهانی از شرق و غرب با همه تجهیزات نظامی و تبلیغات رسانهای و با همه ستون پنجم و با تمامی سلاحهای میکروبی و غیرمیکروبی آمدند و علیه مردم تازه انقلاب کرده وارد میدان شدند. همزمان با تحمیل جنگ همه جانبه برای حمایت از صدام علیه ایران، یک جنگ داخلی تمام عیار را هم در داخل کشور و عموما در مناطق مرزی براه انداختند. وی افزود: دشمن امروز ذلیل، مستاصل و حیران و سرگردان شده؛ ولی مردم عزیز، مقاوم و شهید پرور و دارای برنامه ایران میدانند چکار کنند و برنامه آنها روشن است و سرگردان و حیران نیست. مردم کمافی السابق و بلکه بهتر و بیشتر منسجم و معتقد و جوانها اعتقادشان راسخ و گوش به فرمان رهبری هستند و در مقابل این همه ظلم و جنایتی که شده است، ایستادگی کردهاند و مقاومت میکنند. معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: دشمن بزرگان و سرمایههای بسیار بزرگ انسانی را از ما گرفت. تک تک شهدای ما هرکدام یک سرمایه عظیم برای کشور بودند که دشمن از ما گرفت؛ اما آیا او به هدفش رسید یا ما جلو رفتیم؟ مهم این است که ما به هدفمان نزدیکتر شدیم و او از هدفش دورتر شده است. این مراسم با حضور حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژهای معاون اول رئیس قوه قضائیه، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه، سیدعلیرضا آوایی وزیر دادگستری، ذبیح اله خداییان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، عباس مسجدی آرانی رئیس سازمان پزشکی قانونی، حجت الاسلام و المسلمین شکراله بهرامی رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، نمایندگان و روسای کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی و برخی دیگر از مقامات و مسئولان قضایی، دولتی و لشکری برگزار و حجتالاسلام والمسلمین حسن درویشیان به عنوان رئیس سازمان بازرسی کل کشور و جایگزین ناصر سراج معارفه شد.