با وجود مخالفت های جهانی رقم خورد؛

گروه بین الملل: بالاخره بعد از چند روز تحرکات نظامی در مرز ترکیه و سوریه اردوغان ماشه جنگ را کشید و عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه آغاز شد.

به گزارش شبکه اسکای نیوز، رجب طیب اردوغان، رئیسجمهوری ترکیه آغاز عملیات نظامی ارتش کشورش در شمال سوریه و علیه نیروهای کرد یگانهای مدافع خلق را با هدف ایجاد "منطقهای امن" اعلام کرد. اردوغان هدف از این عملیات را نابودی تهدید تروریسم خوانده است. همزمان نیروهای سوریه دموکراتیک "قسد" نیز ضمن تایید این حمله اعلام کردند، جنگندههای ترکیه حملات هوایی را در شمال سوریه آغاز کردند. در همین راستا، منابع ترکیهای اعلام کردند، این عملیات با حمله هوایی به شهر راس العین آغاز شد و پس از آن عملیات توپخانهای را به دنبال خواهد داشت. ارتش ترکیه تهاجم خود به شمال سوریه را با همراهی نیروهای شورشی سوری موسوم به "ارتش آزاد" سوریه که از حمایت آنکارا برخوردارند، آغاز کرده است. خبرنگار المیادین گزارش داد، ارتش ترکیه انبارهای سلاح وابسته به یگانهای مدافع خلق کرد در سوریه را هدف قرار میدهد. در همین حال بنا بر اعلام شبکه اسکای نیوز، کردها از واشنگتن خواستند با ایجاد "منطقه پرواز ممنوع "در شمال شرق سوریه به حملات ترکیه پایان دهد. در همین راستا، منابع رسانهای ترکیه از احضار سفیر آمریکا در آنکارا به وزارت خارجه ترکیه جهت ارائه توضیحاتی پیرامون حمله نظامی در سوریه خبر دادند. اوایل دیروز اردوغان و ولادیمیر پوتین، رئیسجمهوری روسیه تلفنی گفتوگو کرده و درباره اهمیت تضمین اتحاد و تمامیت ارضی سوریه و احترام به حاکمیت ملی آن توافق کردند. اردوغان در پیامی توییتری هدف از این عملیات را مقابله با حزب کارگران کردستان ترکیه (پکک) و داعش اعلام کرده است. پوتین در این تماس تلفنی اردوغان را به عدم آسیب واردن کردن به روند صلح سوریه ترغیب کرد. وی هرگونه حمله نظامی به سوریه را تجاوز به حاکمیت این کشور خواند. در پیام اردوغان آمده است: «نیروهای مسلح ترکیه به همراه ارتش آزاد سوریه عملیات چشمه صلح علیه سازمانهای تروریستی پکک-یپگ و داعش را در شمال سوریه آغاز کرده است. هدف ما نابودی این مجرای تروریستی است که تلاش دارند در مرز جنوبی ما تشکیل شوند و همچنین برقراری صلح و ثبات در این منطقه است.» براساس بیانیه سرویس مطبوعاتی نیروهای سوریه دموکراتیک، حملات هوایی هواپیماهای ترکیه در مناطق غیر نظامی است که این موجب ایجاد رعب و وحشت در میان ساکنان محلی شده است. در همین حال دمشق ضمن بیان اینکه «رژیم اردوغان طمع توسعهطلبی دارد»، هشدار داد که آغاز تجاوز به خاک سوریه، آنکارا را در صف گروههای تروریستی قرار میدهد و ضربهای کشنده به روند مذاکرات سیاسی آستانه خواهد بود. یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه گفت: «سوریه بشدت، اظهارات پوچ، مقاصد خصمانه رژیم ترکیه و تجمع نیروی نظامی در مرزهای» خود را بشدت محکوم میکند. دمشق اعلام کرد که «رفتار خصمانه رژیم اردوغان بروشنی، بیانگر طمع توسعهطلبانه ترکیه در اراضی سوریه است... نمیتوان این رفتار را تحت هیچ بهانهای توجیه کرد و نادیده گرفتن توافق آدناتوسط رژیم ترکیه، آنچه این رژیم درباره امنیت مرزها ادعا میکند، تکذیب میکند».

 

سونی گوشی هوشمندی جدید خود را به عنوان تلفن همراهی میانرده به کاربران معرفی کرد.

میانردهجدید سونی با نام Xperia 8 که دیروز به طور رسمی معرفی و در هند عرضه شد دارای مشخصاتی تقریبا قابل توجه است. البته این گوشی هوشمند ابتدا در ژاپن معرفی شده است و به نظر میرسد مدیران سونی به ارزیابیهای دقیق از بازار مصرف تلفنهای همراه هوشمند در هند تصمیم گرفتند آن را در فاز اول فروش به مشتریان هندی عرضه کنند.

سونی از پردازنده اسنپدراگون ۶۳۰، رم ۴ و ۶ گیگابایت در میانردهی جدید خود استفاده کرده است. دوربین دوگانه این گوشی نیز مجهز به دو لنز با کیفیت ۱۲ و ۸ مگاپیکسل است و میتواند تصاویری با کیفیت معطلوب را ثبت کند. دوربین سلفی این تلفن همراه هوشمند نیز کیفیتی برابر ۸ مگاپیکسل دارد.

باتری ۲۷۶۰ میلیآمپرساعت Xperia 8 توانایی تقریبا مناسبی در ذخیرهسازی و تامین انرژی لازم برای عملکردهای مختلف گوشی را دارد. جدیدترن محصول سری اکسپریا سونی از قابلیت ارتباطی NFC نیز پشتیبانی میکند و دارای درگاه جک ۳.۵ میلیمتری نیز است. این گوشی در چهار رنگ سفید، مشکی، نارنجی و آبی تولید شده و با قیمت ۵۰۰ دلار در دسترس مشتریان قرار دارد.

تعداد زیادی از کاربران و طرفداران تلفنهای همراه هوشمند قیمت ۵۰۰ دلار را برای یک گوشیث میانرده بسیار گران دانستند و از سونی خواستند تا قیمت این محصول را کاهش دهد. البته شواهد حاکی از این است که این گوشی در ژاپن حتی با قیمتی بیشتر از مبلغ اعلام شده به فروش میرسد.

گوشی Xperia 8 سونی گواهینامههای مختلف استاندار را دریافت کرده است و از لحاظ امکان ورود گرد و غبار کاملا محفوظ است. این تلفن همراه دارای نمایشگر ۶ اینچی فولاچدی است و حسگر اثر انگشت نیز در کنار بدنه قرار دارد. بدنه پشتی این گوشی نیز با نوعی شیشه خاص پوشانده شده است که علاوه بر زیباتر کردن ظاهر Xperia 8، تا حد زیادی مقاومت بدنه را افزایش داده است.

سایت فدراسیون فوتبال نوشت: روابط عمومی فدراسیون اطلاعیه ای را درباره تشریح نحوه ورود بانوان گرامی به ورزشگاه آزادی صادر کرد. دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و کامبوج امروز پنجشنبه 18 مهر ماه در ورزشگاه آزادی برگزار می شود.

بر همین اساس زنان جهت حضور در ورزشگاه آزادی می بایست از طریق پارکینگ اتوبوس رانی جنب درب شرقی استادیوم آزادی در این مجموعه حضور یابند.

توضیح بسیار مهم؛ زنان جهت حضور در استادیوم آزادی می بایست با همراه داشتن کارت ملی و پرینت بلیط مسابقه از ساعت 13:30 وارد پارکینگ اتوبوسرانی ضلع شرقی ورزشگاه شوند.

بدیهی است، اشخاصی که موفق به خرید بلیط نشده اند به هیچ عنوان نمی توانند در ورزشگاه حضور یابند. قابل توجه است رعایت کلیه موارد، مقررات و تعهدات قید شده در هنگام خرید بلیط مسابقه برای کلیه تماشاگران محترم الزامی است.

رئیس پلیس مترو تهران، از دستگیری یک کلاهبردار در مترو خبر داد. این فرد از شگرد خاصی برای سرقت هایش استفاده می کرد و در ازای دریافت 200 هزار تومان تنها ۲۰۰ هزار ریال به کارت طعمه هایش انتقال می داد. سرهنگ سعید عطااللهی، گفت: روز گذشته طی یک درگیری در ایستگاه متروی تهران یک نفر با شکایت جعل و کلاهبرداری توسط پلیس متروی پایتخت دستگیر و در رابطه با کلاهبرداری از مسافران مترو شناسایی شد.

وی ادامه داد: با استعلام سوابق این فرد مشخص شد که او سابقه دار و پیشتر نیز در خصوص هک و جعل دستگیر و روانه زندان شده است، این متهم به مسافرانی که پای دستگاه بودند مراجعه و عنوان می کرد که سقف برداشت من از عابربانک ام پر شده و احتیاج به ۲۰۰ هزار تومان پول نقد دارم. این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم با طرح این موضوع از شهروندان و افرادی که در محل قصد کشیدن کارت برای انجام امور شخصی داشتند درخواست می کرد.

تصور کنید عجله دارید هر چه زودتر به خانه بروید، اما یک بسته تخم مرغ و یک پاکت شیر لازیم دارید، به همین خاطر سر راه به فروشگاه محل تان می روید. اما چیزهایی که لازم دارید یک گوشه در قفسه های پایینی فروشگاه پنهان شده اند. همه ی ما همیشه از چینش به ظاهر آشفته ی اجناس در فروشگاه ها تعجب کرده ایم. اما هیچ آشفتگی ای در کار نیست. بلکه این چینش کاملاً فکر شده است و تنها هدف آن بیشتر کردن فروش است. ۱- خریداران را به عمد سردرگم می کنند تا به حال به این فکر کرده اید که چرا در فروشگاه ها اجناسی که معمولاً باهم خریداری می شوند را کنار هم نمی گذارند؟ علت این مسأله آن است که فروشگاه ها می خواهند شما به دنبال آن اجناس در فروشگاه قدم بزنید، به این امید که هنگام رد شدن از جلوی اجناس دیگر فروشگاه دست به خریدهای تکانشی (آنی و فکر نشده) بزنید. در گزارشی آمده، ۶۸ درصد خریدارانی که در فروشگاه ها راهروهای بیشتری را طی کرده بودند، در مقایسه با کسانی که از بخش های کمتری عبور کرده بودند، ۵۲ درصد بیشتر به خریدهای برنامه ریزی نشده دست زده بودند. ۲- از قیمت های جذب کننده برای فریب دادن شما استفاده می کنند وقتی جنسی به شکل ۱۰،۹۹۹ یا ۳۰۰،۹۹۹ قیمت گذاری می شود بدانید که فروشگاه سعی دارد این تصور را در شما به وجود آورد که قیمت جنس کمتر از یک عدد رند است و شما با این خرید در پول تان صرفه جویی می کنید. به این پدیده «اثر رقم سمت چپ» گفته می شود و تحقیقات نشان می دهد که این ترفند واقعاً تأثیر گذار است. ۳- اجناس پرسود را در ارتفاع دید خریدار قرار می دهند فروشگاه ها اجناس گران قیمت و پر سود را جلوی دید و در ارتفاعی می گذارند که نگاه خریدار سریع به آن ها جذب شود. بر عکس، اجناس ارزان تر را در جاهایی دور از دسترس می گذارند. از این ترفند در مورد کودکان هم استفاده می شود و فروشگاه ها محصولات مخصوص آن ها را در ارتفاع دید کودکان قرار می دهند. بنابراین بار دیگری که در فروشگاه کودک تان از شما خواست چیزی را برایش بخرید و تعجب کردید که کودک تان چطور بدون اینکه شما متوجه شوید آن را پیدا کرده، دیگر دلیلش را می دانید. ۴- بزرگ بودن سبدهای خرید بی دلیل نیست تحقیقی نشان داد دو برابر شدن اندازه ی سبدهای خرید، میزان خریدها را ۴۰ درصد بیشتر کرده بود. به همین دلیل است که هر چه می گذرد اندازه ی سبدهای خرید فروشگاه ها بزرگ تر می شود.