افزایش سقف برداشت وجه نقد در پستبانکایران

فرهاد بهمنی مدیرامور فناوری اطلاعات پستبانکایران اعلامکرد: درراستای ارائه خدمات ویژه به زائران اربعین حسینی و تأمین وجه نقد موردنیاز آنان، سقف برداشت از خودپردازهای این بانک در استانهای ایلام، خوزستان و کرمانشاه به مبلغ 5 میلیون ریال افزایش یافت.به گزارش روابطعمومی پستبانکایران: وی افزود: دارندگان کارتهای بانکی عضو شبکه شتابی میتوانند بصورت روزانه از دو برداشت 2میلیون ریالی و یک برداشت یک میلیون ریالی در فاصله زمانی سیزدهم لغایت سیام مهرماه سالجاری از خودپردازهای مستقر در شعب، باجههای بانکی استانهای مذکور بهرهمند شوند.

 

تاکید حمایت همهجانبه بانک کارآفرین از تولیدکنندگان

مسعود عزمی معاون امور بانکی بانک کارآفرین بر لزوم حمایت از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی از طریق ارائه تسهیلات تاکید کرد.به گزارش روابط عمومی بانک کارآفرین، مسعود عزمی در بازدید از شعبه ولیعصر تبریز، پس استماع گزارش عملکرد شعبه توسط داوود شقاقی رئیس این شعبه، با کارکنان آن از نزدیک دیدار و گفتگو کرد.بر اساس این گزارش عزمی رونق اقتصادی را در گرو حمایت نظام بانکی از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان داخلی دانست و گفت: مشکلات پیش روی بنگاههای تولیدی با ارائه تسهیلات هدفمند از سوی بانکها برطرف خواهد شد. بانک کارآفرین آمادگی دارد تا با ارائه تسهیلات ریالی زمینه را برای تحقق این امر محقق کند.وی افزود: روسای شعب باید بر رعایت بخشنامههای بانک مرکزی به عنوان نهاد ناظر نظام بانکی به دقت نظارت کنند.

 

پرداخت تسهیلات به آپارتمانهای بیش از ۲۰ سال ساخت

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن جزییات شرایط پرداخت تسهیلات از محل اوراق «تسه» به آپارتمانهای با سن بنای بیش از ۲۰ سال را تشریح کرد.محمد حسن مرادی در گفت و گو با پایگاه خبری بانک مسکن، مهمترین علت اتخاذ این تصمیم را جبران پایین بودن «LTV (نسبت تسهیلات پرداختی به ارزش ملک)» عنوان کرد و توضیح داد: در حال حاضر نسبت تسهیلات پرداختی به ارزش آپارتمانهای مسکونی کاهش چشمگیری یافته و این نسبت در پایینترین حد خود قرار دارد. از طرفی به دلایل متعدد در حال حاضر امکان افزایش سقف تسهیلات وجود ندارد. از این رو بانک مسکن با اتخاذ این تصمیم شرایط را برای تسهیلاتگیرندگان تسهیل کرده تا بتوانند برای املاک قدیمیتر نیز از تسهیلات اوراق استفاده کنند.

بیمه کوثر پذیرای زائران در مرز مهران

در آستانه اربعین، موکب زائران عتبات عالیات در مرز مهران با میزبانی و خادمی گروهی از مدیران و کارکنان شرکت برای خدمترسانی به عزادارن حسینی برپا شده است.به گزارش روابط عمومی بیمه کوثر، امسال همانند سال گذشته، کارکنان و مسئولان شرکت بیمه کوثر برای تدارک حضور در اجتماع عظیم جهانی در کربلای معلی و نجف اشرف در اربعین سید و سالار شهیدان، موکبی را در مرز مهران برپا کردهاند و پذیرای زائران عتباتعالیات هستند.

تامین مالی طرح های اشتغال

در بانک ملی ایران

بانک ملی ایران در راستای حمایت از ایجاد فرصت های شغلی پایدار و سیاست های اشتغال زایی دولت، بیش از یک هزار و 200 فقره تسهیلات در برنامه اشتغال فراگیر از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه پرداخت کرده است.به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، این بانک ، بالغ بر شش هزار و 345 میلیارد ریال تسهیلات در یک هزار و 274 فقره از آغاز سال 1397 تاکنون به برنامه اشتغال فراگیر (تبصره 18 قانون بودجه سال 1396 کشور) با هدف افزایش اشتغال اختصاص داده است.همچنین 21 فقره تسهیلات ریالی از محل منابع داخلی به ارزش شش هزار و 767 میلیارد ریال در حوزه احداث مجموعه خدماتی و درمانی، نیروگاه، پارک آبی، صنایع نساجی، کویل آلیاژهای آلومینیومی، احداث نیروگاه برق مقیاس کوچک گازی، احداث مجتمع اقامتی توریستی و خدمات بانکرینگ (سوخت رسانی دریایی)، تولید انواع مکمل های دارویی، تولید کابل برق و... مصوب شده است.

دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک صادرات

طرح «رمز دوم پویا» برای انجام خدمات بانکی در این بانک با استفاده از نرمافزار «ریما» در ٢ بستر سایت اینترنتی بانک و اپلیکیشن «صاپ» عملیاتی شد.به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، در این طرح تمامی دارندگان کارتهای بانک صادرات ایران میتوانند در صورت تمایل از طریق تلفن همراه و دستگاه خودپرداز، دسترسی به رمز یکبار مصرف را فعال کنند. به طوریکه در نخستین مرحله برای فعالسازی فرآیند تولید رمز یکبار مصرف، متقاضی باید برنامه «ریما» را از سایت بانک به نشانیwww.bsi.ir یا با استفاده از لینک «رمزساز پویا» در اپلیکیشن پرداخت «صاپ» دانلود و نصب کرده و شماره تلفن همراه ثبت شده در بانک را در برنامه وارد کند.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون اعلام کرد؛

گروه بانک و بیمه: مدیرعامل بانک توسعه تعاون عنوان کرد: ۴۵۰ واحد بانکی در استانهای سراسر کشور با انجام عملیات تخصصی بانکداری مجموعه فعالیت توسعهای بانک توسعه تعاون را ساماندهی میکنند.

به گزارش روابط عمومی بانک توسعه تعاون، حجت اله مهدیان در جلسه ارزیابی عملکرد مدیریت شعب استان قم که به منظور بررسی و سنجش میزان کارایی، اثربخشی و تحقق کمی و کیفی عملکرد با توجه به برنامه ابلاغی سال ۹۸ در محل ساختمان ستادی میرداماد این بانک برگزار شد گفت: روسای شعب این بانک ضمن التزام به بانکداری توسعهای، واجد مهارتهای لازم برای کمک به کنترل اقلام ترازنامهای هستند.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون افزود: رعایت قواعد بانکداری توسعهای از مهمترین مبانی مورد التزام کارکنان این بانک است، ضمن آنکه روسای واحدهای بانکی از آگاهی، توانایی و مهارت لازم برای تسلط بر وضعیت ترازنامه برخوردار هستند.

مهدیان با اعلام اینکه ۴۵۰ واحد بانکی در استانهای سراسر کشور با انجام عملیات تخصصی بانکداری مجموعه فعالیت توسعهای بانک توسعه تعاون را ساماندهی مینمایند گفت: روسای واحدهای بانکی دارای آگاهی هستند که انواع سپرده پذیری، تسهیلات، ضمانتنامه و تخصیص ابزارهای پرداخت در کوتاهمدت، میانمدت و بلندمدت چه اثراتی بر ترازنامه بانک دارد و باید برای تطبیق فعالیتها و ترازنامه بانک مراقبت داشته باشند. رییس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون خاطرنشان کرد: هرچه بانک در تحقق وضعیت مطلوب شاخصهای مالی و عملکردی خود پایداری بیشتری داشته باشد، زمینه بهتری را برای گسترش فعالیتهای توسعهای و اشتغالزایی فراهم خواهد کرد. مهدیان با بررسی عملکرد مدیریت شعب استان قم گفت: سرانه تسهیلات پرداختی شعب بانک توسعه تعاون در این استان برابر با سرانه نظام بانکی در قم است. وی افزود: این استان حدود ۱.۲ درصد امکانات بانک توسعه تعاون را در اختیار دارد که در ارائه دستاوردها در شاخصهای تجهیز و تخصیص منابع و ایجاد ارزشافزوده سهمی کمتر از یک درصد را محقق نموده است. وی در ادامه به پرداخت ۲۵۳ میلیارد ریال تسهیلات طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری در استان قم اشاره نمود.

گفتنی است در این جلسه حسن شریفی مدیر امور طرح و برنامه، محمد ذوالفقاری مدیر امور مالی، جعفر مشکی مشاور مدیرعامل و احمد محمدی مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون ابعاد تخصصی عملکرد استان خوزستان را بررسی نمودند و جمشید خالویی مدیر امور شعب استان قم، معاون وی و روسای شعب توضیحاتی در خصوص برنامههای پیش رو ارائه دادند.

رشد ۲۰ درصدی میزان سرمایهگذاریهای مدتدار در شبکه بانکی و ثبت رقم ۱۵۳۰ هزار میلیارد تومان نشان میدهد که به ناچار روند پرداخت سود و به دنبال آن، ورود حجم عظیم نقدینگی به جامعه همچنان تداوم خواهد یافت.حجم بالای نقدینگی در جامعه که اکنون به مرز ۲۰۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده به عنوان مقصر اصلی تورم و ایجاد بی ثباتی در نظام اقتصادی به شمار می رود.نقدینگی عظیم سرگردان هر از چند گاه روانه یک بازار (ارز، خودرو، مسکن و ...) شده و تعادل بازارها را به هم می ریزد، همچنین با رشد تقاضا در برخی مقاطع، باعث افزایش قیمت قیمت و تورم نیز می شود.مهم ترین منبع تامین این حجم از نقدینگی به نظر اغلب کارشناسان، سودهای بانکی است. بنابراین تا زمانی که این معظل رفع نشود، نمی توان امیدی به کاهش نقدینگی داشت.در افزایش حجم سرمایه گذاری در شبکه بانکی هم مردم نقش دارند و هم بانک ها دخیل هستند. از یکسو بانک با هدف جذب سرمایه های بیشتر مردمی و رفع مشکل ناترازی مالی خود تلاش می کنند سودهای بالایی را برای سپرده های کوتاه و بلند مدت ارایه کنند و از سوی دیگر مردم نیز با هدف کسب سود مطمئن و پایدار اقدام به سرمایه گذاری در بانک ها میکنند.بررسی آمار بانک مرکزی نشان میدهد میزان سرمایه گذاری های مدتدار در خرداد ۹۸ به ۱۵۳۰ هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰.۱ درصد و نسبت به پایان سال ۹۷ حدود ۴.۵ درصد داشته است.