برجام از شرایط مناسبی برخوردار نیست

بهروز کمالوندی در نشست هماهنگی ایران و روسای مشترک کارگروه "مدرن سازی رآکتور تحقیقاتی خنداب" که با حضور هیأتی از سازمان انرژی اتمی ایران و هیأتهایی از چین و انگلیس برگزار شد، تاکید کرد، در حال حاضر برجام از شرایط مناسبی برخوردار نیست. به گزارش تجارت به نقل از خبرگزاری ایسنا، بهروز کمالوندی با اظهار اینکه برجام بار دیگر همه ما را در پشت یک میز جمع کرده گفت: در حال حاضر برجام از شرایط مناسبی برخوردار نیست و علیرغم اینکه ایران به تمام تعهداتش عمل کرده به دلیل برآورده نشدن منافع برجام برای ایران، جمهوری اسلامی گامهایی را در جهت کاستن از میزان تعهدات خود برای ایجاد توازن بین تعهدات و حقوق خود برداشته است.

 

حمله به نفتکش ایرانی، حرکتی بُزدلانه

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اکنون برای معرفی عامل حادثه رخ داده برای نفتکش ایرانی زود است، گفت: این اقدام یک حرکت بُزدلانه بود که قطعا پس از روشن شدن جزئیات ماجرا بی پاسخ نخواهد ماند.

به گزارش تجارت اسدالله قره خانی در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به حادثه رخ داده برای نفتکش ایرانی در دریای سرخ بیان کرد: نفتکش ایرانی بدون اینکه هیچ تخلفی مرتکب شده باشد با رعایت مقررات بینالمللی در حال حرکت بوده است اما به فاصله کوتاهی دو انفجار بر اثر اصابت یک شیء خارجی در بدنه کشتی رخ داده است.

 

ایران برای همه ایرانیان

سخنگوی دولت با اشاره به ابلاغ قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی تاکید کرد: آغوش ایران همیشه برای همه ایرانیان گشوده بوده، حالا برای فرزندان مادران ایرانی گشودهتر.

به گزارش تجارت به نقل از خبرگزاری دانشجویان ( ایسنا)، علی ربیعی سخنگوی دولت در حساب شخصی خود در توییتر نوشت: «امروز قانون تعیین تکلیف تابعیت حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی به ثبت احوال ابلاغ شد. حالا هزاران فرزند این سرزمین، با هویتی بازیافته، فرصت بالندگی در دامان سرزمین مادری را خواهند داشت. آغوش ایران همیشه برای همه ایرانیان گشوده بوده، حالا برای فرزندان مادران ایرانی گشودهتر.»

 

عیادت رهبر انقلاب از

حضرت آیت الله مکارم شیرازی

رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته از حضرت آیت الله مکارم شیرازی در یکی از بیمارستانهای تهران عیادت کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز دوشنبه از حضرت آیت الله مکارم شیرازی در یکی از بیمارستانهای تهران عیادت کردند. رهبر انقلاب اسلامی در این عیادت، در جریان روند درمان حضرت آیت الله مکارم شیرازی قرار گرفتند و گفتند: وجود جنابعالی برای مردم و حوزههای علمیه بسیار با برکت است و از خداوند متعال سلامتی و عافیت کامل شما را مسألت میکنیم.

عارف رئیس فراکسیون امید ماند

نماینده دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعضای هیات رئیسه فراکسیون امید برای سال آخر مجلس دهم ابقا شدند، گفت: "محمدرضا عارف" برای بار چهارم ریاست فراکسیون امید را برعهده گرفت. به گزارش خانه ملت، «قاسم میرزایی نیکو» با اشاره به برگزاری انتخابات هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس برای اجلاسیه چهارم گفت: اعضای هیات رئیسه این فراکسیون برای سال آخر مجلس دهم ابقا شدند و عارف برای اجلاسیه چهارم مجلس دهم ریاست فراکسیون امید را برعهده گرفت. عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس بیان داشت: محمدرضا تابش، عبدالکریم حسین زاده، مصطفی کواکبیان، محمد فیضی، رضا انصاری، الیاس حضرتی، غلامرضا تاجگردون و سیده فاطمه سعیدی به عنوان اعضای دیگر هیات رئیسه فراکسیون امید انتخاب شدند.

تهاتر مطالبات و بدهی با دولت تصویب شد

معاون اول رئیس جمهوری مصوبه تهاتر مطالبات از شرکت دولتی مدیریت شبکه برق ایران با بدهی شرکت مدیریت پروژههای نیروگاهی ایران (گروه مپنا) به سازمان خصوصیسازی را ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، اسحاق جهانگیری روز دوشنبه مصوبه تهاتر مطالبات از شرکت دولتی مدیریت شبکه برق ایران با بدهی شرکت مدیریت پروژههای نیروگاهی ایران (گروه مپنا) به سازمان خصوصی سازی را برای اجرا ابلاغ کرد.

هیات وزیران در جلسه هفدهم مهر ۱۳۹۸ به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی با تهاتر مطالبات شرکت­های وابسته به شرکت مدیریت پروژههای نیروگاهی ایران (گروه مپنا) از شرکت مدیریت شبکه برق ایران با بدهی شرکت مدیریت پروژههای نیروگاهی ایران (گروه مپنا) به سازمان خصوصی­سازی موافقت کرد.

دیدگاه فکری و اعتقادی افراد

در امر پژوهش مهم است

معاون اول قوه قضایییه ضمن ابراز خرسندی از فعالیت یک گروه جوان در پژوهشگاه قوه قضاییه، اظهار کرد: نیروی جوان، پر انرژی است و تعلقات دنیوی حداقلی دارد، به همین علت میتواند از نعمت جوانی خود به نحو احسن استفاده کند. به گزارش ایسنا به نقل از پژوهشگاه قوه قضاییه غلامحسین محسنی اژهای ، فعالیتهای پژوهشی را از مسائل حیاتی، زیربنایی و کلیدی کشور دانست که نتایج آنها باعث خواهد شد کشور در روشنایی و با بینایی حرکت کند. معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه فعالیتهای پژوهشی درست و با تعمق نتایج خوبی به دنبال خواهد داشت، افزود: ندانمکاری و جهل در انجام فعالیتها، ما را دچار خسران بزرگی میکند و دقیقاً به همین دلیل نقش و جایگاه پژوهشگاه مهم و حیاتی است. محسنی اژهای با انتقاد از بیتوجهی به برخی مفاهیم اسلامی در برخی قوانین ادامه داد: لازم است به مفاهیم مورد توجه اسلامخواهان بیشتر توجه کنیم. ما نباید از محکمات اسلام کوتاه بیاییم لذا در نظر گرفتن دیدگاه فکری و اعتقادی افراد در امر پژوهش بسیار مهم است.

فناوری نانو نقش ویژه ای در ارتقاء

قدرت بازدارندگی دارد

سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع با حضور در دوازدهمین جشنواره فناوری نانو در محل نمایشگاه بین المللی تهران گفت:معتقدیم که شرکت های دانش بنیان و فناوری های نانو به عنوان عقبه راهبردی صنعت دفاعی نقش ویژه ای در ارتقاء قدرت بازدارندگی دارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانیدولت به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، وی در جریان این بازدید در تشریح جایگاه ایران در حوزه فناوری نانو افزود: جمهوری اسلامی ایران با همت متخصصان و دانشمندان خود در حوزه "نانو" به جایگاه رفیعی در جهان دست یافته است. وزیر دفاع به فعالیت شرکت دانش بنیان و صنعتی در کشور اشاره کرد و ادامه داد که تولید بیش از صدها محصول، رشد سعودی بازار محصولات در سال های اخیر و صادرات محصولات نانو به بیش از دهها کشور دنیا از مهمترین دستاوردهای ایران اسلامی در زمینه نانو به شمار می رود. وی فناوری نانو را به عنوان یک فناوری قدرت ساز عنوان کرد و توضیح داد : علم "نانو" میتواند صنایع دفاعی ما را در حوزه های الکترونیک، هوائی، دریایی و فضایی رشد داده و با تحول اساسی روبه رو کند.

شرایط انتخاب دادستان دیوان عدالت اداری

تعیین شد

-نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای حفظ حقوق عامه شرایط انتخاب دادستان دیوان عدالت اداری را تعیین کردند.نمایندگان در ادامه رسیدگی به جزئیات طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری در جلسه علنی نوبت عصر روز گذشته مجلس شورای اسلامی، مواد دیگری از این طرح را تصویب کردند.

بنابر ماده ۶ این طرح؛ به منظور حفظ حقوق عامه و جلوگیری از تضییع آن در حدود صلاحیت دیوان، دادستان دیوان از بین قضات دارای حداقل پانزده سال سابقه قضائی انتخاب میشود و تحت نظر رئیس دیوان وظایف و اختیاراتی اعم از طرح شکایت از اقدامات و تصمیماتی که موجب تضییع حقوق عامه می شود نزد شعب دیوان و حسب مورد تجدیدنظرخواهی نسبت به آرای مذکور؛ انجام اقدامات پیشگیرانه مناسب جهت جلوگیری از بروز موجبات طرح دعوی در دیوان؛ شناسایی آرای مشابه یا متعارض شعب دیوان و پیشنهاد ایجاد رویه یا وحدت رویه به رئیس دیوان؛ شناسایی آیین نامه ها، مقررات و سایر نظامات موضوع صلاحیت دیوان و درخواست ابطال آنها از هیأت عمومی را بر عهده دارد.

رییس جمهور در نشست خبری تشریح کرد:

گروه سیاسی: حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور در نشستی با خبرنگاران رسانه های ‏همگانی داخلی و بین المللی، ضمن طرح مهمترین مسایل کشور، مواضع جمهوری اسلامی ایران را ‏درباره مسایل منطقه ای وبین المللی تشریح و تبیین کرد.

رئیس جمهوری در ابتدای این نشست از مردم همیشه در صحنه ایران عزیز اسلامی به مناسبت حضور بسیار باشکوه تر و پررنگ تر از سالهای گذشته در مراسم عظیم اربعین ابی عبدالله الحسین(ع)، از دستگاهها و ارگان ها برای خدمت رسانی و همچنین از دولت و ملت عراق بخاطر میهماننوازی و پذیرایی از زائران، تشکر و قدردانی کرد.

دکتر روحانی با مرور توطئه های دشمنان علیه ایران اسلامی و مقاومت و ایستادگی ملت تصریح کرد: در مقطعی در محضر اصحاب رسانه هستم که یک شرایط بسیار سخت و تاریخی اقتصادی ، سیاسی و امنیتی را پشت سر گذاشتیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز به طور قاطعانه میتوانیم اعلام کنیم که توطئههای آمریکا، استکبار جهانی، صهیونیسم و ارتجاع منطقه، برای زدن آسیب جدی به نظام پایان یافته است و همه آنها اعتراف میکنند که با هوشمندی، صبر، مقاومت و ایستادگی از این شرایط بحرانی یا شبه بحرانی، عبور کردهایم.

رئیس جمهور با بیان اینکه اشتغال در تابستان امسال، رکورد بسیار خوبی را به نمایش گذاشت به گونه ای که در تابستان امسال نسبت به تابستان پارسال 843 هزار اشتغال خالص داریم، گفت: بیکاری ما از بالای 12 درصد، 12.3 به 10.5 درصد کاهش پیدا کرده یعنی 1.8 منفی شده و این به معنای موفقیت ایران در بخش اقتصادی است.

دکتر روحانی با تاکید براینکه همه آمارها و ارقام ها و شاخصهای اقتصادی نشانگر حرکت در مسیر آرامش اقتصادی هستیم، افزود: دولت انتظارات بیشتری برای تغییر در برخی از ساختارها داشت تا بتواند بیشتر به مردم در رفع مشکلات کمک کند و برخی از توقعات ما انجام شد و برخی انجام نشد.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه 18 ماه بسیار سختی بر مردم گذشت، مردم شرایط اقتصادی خوبی نداشتند و فشارها بر مردم بویژه بخشی که دارای حقوق و درآمد ثابت هستند زیاد بود، خاطرنشان کرد: با همه وجودمان در دولت مشکلات مردم را احساس میکردیم اما این را نیز از ما بپذیرید که این کار عظیم دولت در طول این 18 ماه بود که توانست شاخصها را علیرغم فشار بیشتر تحریم های اقتصادی برگرداند.

رئیس جمهور تاکید کرد: این کار آسانی نبود و از تمام دستاندرکاران، وزرا، مسئولین اقتصادی، بانک مرکزی، همه بانکهای کشور و از همه مدیران در سطح کشور که به ما یاری رساندند و کمک کردند، تشکر و سپاسگزاری میکنیم که در این جنگ بزرگ روانی، اقتصادی و سیاسی نترسیدند، نهراسیدند، ایستادند، مقاومت کردند و پشت بحران را شکستند.

دکتر روحانی با بیان اینکه امروز میتوانیم به خوبی به این نکته تکیه کنیم که از لحاظ اقتصادی و سیاسی شکست نخوردیم و علیرغم مشکلات، راه آینده خودمان را بهتر از گذشته ادامه خواهیم داد، افزود: تمام تلاش دولت این است که در 2 سال باقیمانده پیش رو، پایان دولت را به دوران آرامش و ثبات مردم در زمینه زندگی و اقتصادی برگرداند و از خداوند یاری میخواهیم و از مردم تقاضای کمک و استعانت میکنیم تا در این راه پیروز و موفق باشیم. رئیس جمهور افزد: از اینکه از نوبت حضور در جمع خبرنگاران عزیز با فاصله بیشتری طبق معمول رسیدیم، امیدوارم بتوانیم قضای آن را در آینده انجام دهیم و با حضور بیشتر و پاسخ به سوالات بیشتر ،جبران کنیم.

آیت الله رییسی:

گروه سیاسی: رئیس قوه قضاییه با تاکید بر ضرورت حرکت همه مردم و مسئولان بر مدار قانون، از مسئولان اجرای قانون اساسی در کشور خواست که نهادهای قانونی نظیر شورای نگهبان را که ضامن جمهوریت و اسلامیت نظام است، تضعیف نکنند.

به گزارش تجارت به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه اربعین را جلوه عشق و دلدادگی به وجود مقدس حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و رمز وحدت و انسجام ملت های مسلمان دانست و تصریح کرد: امروز کنگره عظیم اربعین، به لحاظ کثرت جمعیت و همچنین کیفیت آن که یک اجتماع معنوی، عاشقانه و همراه با تحول، انسان سازی و یافتن یک سبک زندگی است، اجتماعی بی بدیل و جهانی و نویدبخش شکل گیری تمدن حسینی است.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود، توجه و احترام به قانون را وظیفه همگان دانست و تاکید کرد: پیشرفت و توسعه یافتگی کشور در گرو قانونمداری است. از سوی دیگر، کشور ما کشور انتخابات است و مراجعه به آرای عمومی، افتخاری است که چهل سال آن را حفظ کرده ایم؛ به نحوی که مدعیان دموکراسی نتوانسته اند این چنین ادعای خود را در این زمینه اثبات کنند اما جمهوری اسلامی از ابتدا با رهنمودهای امام (ره) و مقام معظم رهبری و براساس آنچه در قانون اساسی و در میدان عمل وجود داشته است، همواره نشان داده که همه نهادها براساس رای مردم شکل می گیرد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه همه جریانها، نهادها، جناحها و تفکرات باید به قانون احترام بگذارند، مخدوش کردن قانون را غیرقابل قبول دانست و خاطرنشان کرد: بویژه مسئولان و به طور خاص مسئولان اجرای قانون اساسی نباید به نام فراجناحی بودن و انسجام، به صورت جناحی و در جهت دوقطبی سازی اقدام کنند. بر همین مبنا، تضعیف نهادهای قانونی کشور نظیر شورای نگهبان که ضامن جمهوریت و اسلامیت نظام است، به نفع هیچکس نیست و برخلاف مصلحت کشور است. لذا باید قانون اساسی را به عنوان میثاق ملی مورد توجه قرار دهیم و مخصوصا مسئولان اجرای قانون اساسی باید پایبندی خود به این قانون را اثبات کنند تا مردم بدانند که قرار است به قانون عمل شود.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود، بر ضرورت اجرای به موقع احکام قضایی تاکید کرد و گفت: نتیجه تمام زحمات و تلاش های شبانه روزی ضابطان قضایی و قضات دادسرا، دادگاه ها و دیوان عالی کشور در اجرای احکام متبلور می شود و اگر این احکام به موقع اجرا نشود، آثار همه این زحمات از بین می رود. بر همین اساس از همه همکاران خود بویژه در دوایر اجرای احکام حقوقی، کیفری و ... می خواهم که همت مضاعفی برای اجرای بدون تاخیر احکام قطعی به خرج دهند و اگر هم موانع برای اجرا وجود دارد، در صدد رفع موانع برآیند.

رئیس قوه قضاییه در خصوص وضعیت زندان ها نیز بر لزوم یک تحول جدی برای خلوت کردن زندان ها تاکید کرد. آیت الله رئیسی درباره بازرسی از دفاتر اسناد رسمی نیز گفت: بازرسی از این دفاتر باید بدون توجه به برخی حواشی و غوغاهای رسانه ای انجام شود منتها همه این بازرسی ها باید همراه با اتقان، استناد و استدلال لازم صورت گیرد.

رییس مجلس در حاشیه نشست اتحادیه بینالمجالس :

گروه سیاسی: رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با همتای قطری خود تأکید کرد که اگرچه شرایط منطقه پرتحرک است اما مبنای حل مسائل منطقه را گفتوگوی سیاسی میداند.

به گزارش تجارت به نقل از خبرگزاری تسنیم، رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه صد و چهل و یکمین اجلاس اتحادیه بینالمجالس جهانی (IPU) با احمد آلمحمود رئیس پارلمان کشور قطر دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار گفت: اگرچه شرایط منطقه پرتحرک است، اما کشورهای دیگری در منطقه دخالت میکنند و برخی از کشورها نیز در منطقه مشکلآفرین هستند و انرژی کشورهای اسلامی را از بین میبرند البته هنوز بحران در منطقه وجود دارد و در برخی زمینهها گسترش پیدا کرده است لذا باید برای حل آن تلاش بسیاری کرد.

لاریجانی با تأکید بر اینکه مبنای حل مسائل منطقه را، گفتوگوی سیاسی میداند نه رفتارهای نظامی، اظهار کرد: همان طور که رفتارهای نظامی در سوریه پاسخ نداد در جاهای دیگر نیز پاسخ نمیدهد و فقط به مردم سوریه خسارت وارد کرد و البته در یمن نیز اینگونه بود.

رئیس مجلس کشورمان همچنین معتقد است در زمینه همکاریهای اقتصادی و تجاری میان دو کشور قدمهای خوبی برداشته شده است.

رئیس پارلمان قطر نیز در این دیدار با بیان اینکه سیاستهای قطر همواره بر گفتگو استوار است، گفت: محاصره قطر اتفاق ناعادلانهای بود که نباید رخ میداد همچنین ما در مقابل نسلهای آینده ــ اینکه در صلح باشند یا جنگ ــ مسئولیم.

وی با اشاره به میانجیگری قطر در مسئله یمن، گفت: امروز مردم مظلوم و مسکین یمن قربانی شدهاند.

  • مسئله سوریه با نظامیگری حل نمیشود

    رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئله سوریه از طریق نظامی گری حل نخواهد شد، گفت: قبل از آغاز جنگ در سوریه و یمن پیشنهاد گفتگوی سیاسی دادیم اما برخی از کشورها بر جنگ اصرار داشتند.

    به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در حاشیه صدوچهل و یکمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی(IPU) با سلیمن شینین رئیس پارلمان کشور الجزایر دیدار و گفت وگو کرد. رئیس مجلس در این دیدار با بیان اینکه قرابت میان ایران و الجزایر بسیار است، گفت: ملت الجزایر ملت رشیدی است به همین دلیل مسائل داخلیشان به زودی حل خواهد شد. لاریجانی افزود: مواضع الجزایر نسبت به مسئله فلسطین ارزشمند است و در سایر مسائل ایجاد شده طی سال های اخیر تاثیرگذار بوده است. رئیس مجلس با اعتقاد به اینکه موضع الجزایر در رابطه با سوریه و عراق خوب بوده است، اضافه کرد: قبل از آغاز جنگ در سوریه و یمن، پیشنهاد گفتگوی سیاسی دادیم اما برخی از کشورها اصرار بر جنگ داشته و گزینه نظامیگری را مطرح کردند اما مسئله سوریه از طریق نظامی گری حل نخواهد شد. لاریجانی با اشاره به تفاهمنامه های آمریکا برای مذاکره با ایران، گفت: اوباما تقاضای مذاکره با هدف حل مشکلات را داشت و بر دو موضوع غنی سازی هسته ای ایران و برداشتن تحریم ها در این مذاکرات تاکید شد اما ترامپ آمد و زیر میز زد. وی تاکید کرد: اتفاق خطرناکی است که آمریکا هر وقت دلش بخواهد هرکاری می کند و کشورهای دیگر یا تماشا می کنند یا با حرف زدن حمایت سیاسی دارند مانند اروپایی ها که فقط حرف می زنند اما به حرف های خود عمل نمی کنند.

فرمانده کل سپاه:

گروه سیاسی: فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اجازه نمیدهیم اراده دشمن بر سرنوشتمان مؤثر باشد و تاکنون این کار را انجام دادهایم.

به گزارش تجارت سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی در گفتوگوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: اجازه نمیدهیم اراده دشمن در سرنوشتمان مؤثر باشد و تاکنون این کار را انجام دادهایم و پیش میرویم. وی با ابراز اینکه "ما خدا را بر جهان عالم و حاکم میدانیم نه آمریکا را" گفت: اصل موضوع اتکا به خداوند و توکل و ایمان است. فرماندهکل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: هماکنون در حال شکست دادن دشمن هستیم و پیش میرویم و اتفاقاتی که در روی زمین انجام شده بهسادگی بوده و ادامهدار است. سلامی در پاسخ به سؤال تسنیم مبنی بر رمز پیشرفتها در حوزه سازندگی تأکید کرد: رمز این پیشرفتها این است که خداوند بر جهان حاکم بوده و آمریکا نیست و هر کسی به خدا اعتقاد دارد از فراز اراده دشمن عبور میکند. وی بیان کرد: هیچ ارادهای نمیتواند مانع ما باشد و تکیهگاه ما خداست و از اراده رهبر انگیزه میگیریم و وقتی اراده و ایمان و توانایی علمی و فنی باشد هیچ موانعی برای پیشرفت کردن وجود ندارد. سلامی تصریح کرد: ما تصمیم گرفتیم پیش رویم و هرچه مسیر گشوده شود متوجه میشویم که دشمن ناتوان از آن است که ما را متوقف کند. فرماندهکل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: این مهندسانی که کلاه بر سر دارند تصمیم گرفتهاند کشور را بسازند و کشور را از دایره تأثیر اراده دشمن خارج کنند و این بچههای ما تکیهگاهشان خداست و به ذهنهای خلاق که خداوند خلق کرده تکیه میکنند.

  • آمریکاییها جرأت شلیک یک تیر هم بهسمت ایران ندارند

    در خبری دیگر جانشین فرماندهکل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دشمن بر قدرت جمهوری اسلامی ایران اعتراف و اذعان دارد گفت: دشمن جرأت شلیک حتی یک تیر بهسمت ما را ندارد. سردار علی فدوی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به پاسخ قاطع جمهوری اسلامی ایران در برابر هرگونه تعهد، تجاوز و یا ماجراجویی دشمن اظهار داشت: دشمنان ما از خبیثترین افراد هستند که از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون بارها علیه این انقلاب و نظام سخن گفته و عمل کردهاند که البته این رفتارها و سخنان دشمنان خبیث ما همچنان ادامه دارد.