تمامیت ارضی ایران عامل اتحاد ملی

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس تاکید کرد: جنگ ترک ها علیه کردهای سوری تاثیری بر وحدت اقوام ایرانی ندارد. احمد علیرضابیگی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر بی تاثیری حمله نظامی ترک ها به کردنشین های سوی بر اتحاد این دو قوم در ایران، گفت: تکیه و اتکای اتحاد ملی بین اقوام ترک، کرد و فارس زیر سایه جمهوری اسلامی ایران است، در واقع تمامیت ارضی سبب اتحاد ملی در خاک کشور است. وی ادامه داد: اتحاد ملی در ایران در چارچوب دیانت و اسلامیت تعریف می شود، منافع مشترکی وجود دارد و همه اقوام از پایداری استحکام جمهوری اسلامی ایران می توانند برای سعادت و تعالی خود بهره ببرند.

 

نظام اداری نیازمند اصلاحات اساسی

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: دولت ضمن استفاده از نظر کارشناسان باید در تهیه لایحه «مدیریت تعارض منافع» به کاهش بروکراسی اداری و شفافیت توجه کند. محمد کاظمی به خانهملت، گفت: نظام اداری ما نیازمند اصلاحات اساسی است، با توجه به گستردگی دستگاههای اجرایی و فرایند طولانی، انجام کارها به کُندی و در برخی موارد پیچیده شده است بنابراین تحول، بازنگری یا نوگرایی در نظام اداری ضروری است. کاظمی معتقد است: مردم از نظام اداری کنونی به خوبی بهرهمند نمیشوند و جهت انجام کارهای اداری، اشتغالزایی یا هر امور مرتبط در این زمینه باید مسیر طولانی را دنبال کند، این فرایند در سالهای اخیر فساد اداری را هم افزایش داده است.

 

همگامی اروپایی ها با خزانه داری آمریکا

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اروپایی ها سعی شان بر این بود که روز به روز طرح های شان برای راضی کردن ایران را قبل از مطرح کردن با ایرانی ها، با خزانه داری آمریکا تطبیق دهند. حشمت الله فلاحتپیشه در گفتوگو با خانهملت، با بیان اینکه باید نسبت به فتنههای احتمالی حساس بود، افزود: آمریکاییها و دشمنان ما سعی کردند و موضوع آرامکو را به موضوع برجام ربط دهند و از یک فضای نظامی برای تضعیف موقعیت دیپلماتیک ایران در برجام استفاده کنند و مانع از این بشوند که حرف های حقانی و حقوقی جمهوری اسلامی ایران شنیده شود و در عین حال فضای اتهامی علیه ایران شکل بگیرد.

 

حمله به نفتکش ایرانی توسط یک یا چند دولت انجام شده است

وزیر امور خارجه با بیان اینکه حمله به نفتکش ایرانی SABITI اقدامی دولتی بوده است، گفت: براساس اطلاعات دریافتی حمله به نفتکش ایرانی توسط یک یا چند دولت انجام شده است.

به گزارش خانه ملت، محمدجواد ظریف درباره حمله به نفتکش ایرانی SABITI در نزدیکی بندر جده عربستان، اظهار داشت: براساس اطلاعات دریافتی حمله به نفتکش ایرانی توسط یک یا چند دولت انجام شده، البته بررسیها در حال انجام است، اما تا زمانی که به نتایج متقن در این باره دست نیابیم، دولتی را متهم نخواهیم کرد. وی افزود: حمله به نفتکش ایرانی اقدامی پیچیده بوده که حامی دولتی داشته و اقدامی دولتی بوده است. وزیر امور خارجه همچنین درباره پایان مهلت ۴ ماهه گروه ویژه اقدام مالی( FATF )به ایران، بیان کرد: برای اجلاس آینده FATF اقدامات بسیار خوبی در کشور انجام شده است، البته گروه ویژه اقدام مالی در دوره گذشته مصوبهای داشته است اما وزارت امور خارجه حداکثر تلاش خود را بکار میگیرد تا حداقل ضرر به کشور وارد شود. ظریف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا سفر محرمانه برادر ولیعهد امارات به ایران صحت دارد یا خیر، تصریح کرد: درباره این ادعا تحقیق کرده ام و چنین خبری صحت ندارد.

اختلافی میان شورای نگهبان

و رئیس جمهوری نیست

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درباره اختلاف شورای نگهبان با رئیس جمهوری گفت: اختلاف هیچگاه نیست و تنها بیان نظرات است.به گزارش ایرنا، عباسعلی کدخدایی در حاشیه کنفرانس تخصصی کنوانسیون سازمان ملل درباره موافقتنامه های حل و فصل بین المللی ناشی از میانجیگری (کنوانسیون سنگاپور) که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اینکه دلیل مخالفت شورای نگهبان با تاسیس وزارت بازرگانی چه بوده است؟ گفت: بدلیل اینکه وزارت بازرگانی در تبصره یک ماده واحده، بحث را به صورت کلی به وزارتخانهها برای تفکیک وظایف آنها تفویض کرده بودند و به استناد اصول ۱۳۳ و ۸۵ قانون اساسی، این موضوع مغایر قانون اساسی تشخیص داده شد.وی افزود: امیدوار هستیم مجلس شورای اسلامی بتواند این موضوع را اصلاح کرده و سریعتر روند کار پیش برود.سخنگوی شورای نگهبان درباره پایان مهلت بررسی لوایح مربوط به اف ای تی اف اظهار داشت: این موضوع را از مجمع تشخیص مصلحت نظام بپرسید. نظر شورای نگهبان قبلاً بیان شده و اکنون نظر خاصی ندارم.

روح الله زم اسیر پنجه قدرت

دستگاه اطلاعاتی کشور شد

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در واکنش به دستگیری سرشبکه رسانه معاند آمدنیوز نوشت: جریان آمدنیوز چشم فتنه خطرناک بود که در حریم امن دستگاههای امنیتی غرب و با پشتیبانی مالی گسترده ارتجاع منطقهای علیه ملت ایران جولان میداد که به لطف خدا و با نیت خالصانه پاسداران اطلاعات سپاه روحالله زم اسیر پنجه قدرت دستگاه اطلاعاتی کشور شد.به گزارش پایداری ملی، سردار «غلامرضا جلالی» در یادداشتی کوتاه در کانال شخصی خود در سروش با اشاره به دستگیری روح الله زم اظهار داشت: اکنون که تهدیدات نظامی علیه ایران با اقتدار و بازدارندگی بومی به صفر میل میکند همه هم و غم آمریکا و رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه تحمیل جنگ ترکیبی رسانهمحور به ملت ایران است. رئیس سازمان پدافند غیر عامل عنوان کرد: در این جنگ افکار عمومی به مثابه یک دارایی استراتژیک ملتها آماج بمباران رسانهای و انواع عملیاتهای روانی میشود تا شکاف دولت - ملت تعمیق و منجر به رویارویی و تخاصم مردم و حاکمیت شود.

در کاهش تعهدات برجامی

حساب شده عمل کردیم

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: ما در صنعت هسته ای چیزی که از دست رفته باشد نداریم؛ هر جا محدودیتی را پذیرفتیم، راه برگشت را نبستیم. کاهش تعهداتمان هم بسیار حساب شده بود و همه ملاحظات را در نظر گرفتیم. جمعی از نخبگان ایرانی خارج از کشور روز دوشنبه ۲۲ مهرماه از فعالیت های سازمان انرژی اتمی ایران در راکتور تحقیقاتی تهران و تولید رادیوداروها بازدید کردند. در بخشی از این رویداد بهروز کمالوندی، معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس و سخنگوی سازمان انرژی اتمی و مدیر همکاری های بین المللی پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای سخنانی ایراد کردند. کمالوندی با بیان اینکه نخبگان ایرانی خارج از کشور بخشی از واقعیت های جامعه بین المللی را لمس و حس می کنند، در ابتدای سخنانش به تشریح تغییر نظامات حقوقی، سیاسی جهان بعد از فروپاشی شوروی سابق پرداخت و گفت: آمریکا بعد از حدود ۳۰ سال که تلاش نموده خلاء حاصل از فروپاشی شوروی را پر نماید، هنوز موفق نشده و ثابت شده که نمی تواند.

تبعیض به نفع فرزندان استادان

علوم پزشکی را متوقف کنید

رئیس هیات مدیره سازمان مردم نهاد دیدهبان شفافیت و عدالت با ارسال نامهای به رئیس دیوان عدالت اداری خواستار رفع تبعیض به نفع فرزندان اساتید علوم پزشکی و لغو مجدد مصوبه کمیسیون خاص وزارت بهداشت شد. «احمد توکلی» روز سهشنبه در نامهای به رئیس دیوان عدالت اداری خواستار رفع تبعیض به نفع فرزندان اساتید علوم پزشکی و لغو مجدد مصوبه کمیسیون خاص وزارت بهداشت شد. در نامه احمد توکلی خطاب به «محمدکاظم بهرامی» رئیس دیوان عدالت اداری آمده است: هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی در تصمیمی تبعیض­آمیز با نادیده گرفتن دستورالعمل اجرایی مصوبه ۷۳۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی، بدون صلاحیت قانونی، ضوابط تازه ای جهت نقل و انتقال و تغییر رشته فرزندان اعضای هیات علمی، وضع میکند؛ بر اساس این ضوابط غیرقانونی، دانشگاه آزاد نسبت به تغییر رشته و انتقال ۱۳۴ نفر از فرزندان هیات علمی به رشته های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی اقدام میکند. این افراد در حال حاضر در دانشگاه آزاد مشغول به تحصیلاند که اسامی برخی از بستگان مقامات دانشگاه آزاد نیز در میان آن­ها دیده میشود.

رئیس جمهور در اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی:

گروه سیاسی: رئیس جمهور توجه ویژه دولت های یازدهم و دوازدهم به حوزه های سلامت و محیط زیست را افتخاری بزرگ دانست و تاکید کرد: طی 40 سال گذشته به طور متوسط سالانه 6 ماه بر امید زندگی مردم در ایران افزوده شده است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت، با بیان اینکه افتخار ما ایثار و فداکاری پزشکان ایرانی است و این ایثار و فداکاری ، به مردم آرامش می دهد، گفت: آرامش و کاهش درد مردم در پی اجرای طرح تحول سلامت نیز افتخاری برای همه کادر درمانی جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس جمهور گفت: طی انقلاب اسلامی امید به زندگی در بین ایرانیان از 56 سال به 76 سال ارتقاء یافته است و این یکی از خدمات پزشکان و تلاشگران حوزه سلامت کشور است.

رئیس جمهور تأکید کرد: این آرامش و کاهش درد مردم افتخاری برای نظام سلامت، پزشکان، پرستاران و همه کادرهای درمانی جمهوری اسلامی ایران است.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه حادثهای در کشور رخ نداد مگر آنکه پزشکان و پرستاران در خط مقدم حضور یافتند، افزود: در زمان جنگ تحمیلی چهره برخی پزشکان جراح را در عملیات بدر و سال 63 در بیمارستان صحرایی در 8 کیلومتری خط مقدم جنگ می دیدم.

دکتر روحانی در ادامه با بیان اینکه سلامت از بهداشت آغاز میشود و بهداشت از اعتماد مردم و غذا و آب سالم، گفت: اشتغال نقش مهمی در سلامت مردم دارد زیرا یک فرد بیکار که هر لحظه در فکر معیشت خود و آب و نانی است که به سختی در دسترس او قرار میگیرد، نمیتواند دارای سلامت باشد و برغم همه مشکلات و تحریمهای ناعادلانه اعمال شده از سوی دشمنان علیه ملت ایران، تابستان امسال نسبت به سال گذشته 843 هزار اشتغال خالص داشتیم که این افتخاری برای جمهوری اسلامی است.

دکتر روحانی با بیان اینکه امروز بیش از 95 درصد داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود، گفت: البته دوستان ما هم ما را فراموش نکردند و هر چند به زبان به آمریکا احترام میگذارند، اما در عمل به ما کمک میکنند.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه 83 میلیون ایرانی جنایت آمریکا را فراموش نخواهد کرد، گفت: آمریکا شکست خورده این میدان خواهد بود و هست و در دنیای سیاست، اخلاق و انسانیت، ایران پیروز و آمریکا شکست خورده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه حتی در عرصه اقتصاد نیز موفقیتهای خوبی به دست آوردهایم، گفت: بعد از 18 ماه فشار اقتصادی دائم و بیسابقه، شاهد کاهش نرخ تورم و رشد مثبت اقتصادی در کشور هستیم. بازار سرمایه ما در بورس 71 درصد رشد داشته و در فرابورس هم با 72 درصد رشد مواجه هستیم. مردم ایران از فشارها و تحریمهای آمریکا نترسیدند، روح مردم شکسته نشد، آنها ایستادند و با شهامت ، نشاط و سروقامت در صحنه ماندند.

دکتر روحانی با بیان اینکه حرکت دوستانه همسایگان در کنار ایران به معنای شکست آمریکا و صهیونیست ها است، گفت: دست برادری و دوستی به سمت همه همسایگان دراز میکنیم.

  • تحریم دارو و تجهیزات پزشکی، جنایت علیه بشریت

    وزیر بهداشت گفت: تحریمهای ظالمانه آمریکا و ممانعت از دسترسی مردم ایران به دارو، تجهیزات پزشکی و مواد غذایی تهدیدی برای سلامت ایرانیان و جنایت علیه بشریت است.

    به گزارش پارس تودی به نقل از خبرگزاری "ایران پرس"، «سعید نمکی» روز سه شنبه در مراسم افتتاح اجلاس وزرای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت افزود: از دبیرکل سازمان بهداشت جهانی انتظار داریم از مظلومیت کشور ایران که در اوج جنگ ظالمانه اقتصادی می کوشد بدون عقبگرد در حوزه سلامت و ارتقای خدمات بهداشتی تلاش کند، دفاع کرده و نگذارد سلامت مردم کشور ما لگدمال عهدشکنی و خودکامگی آمریکا شود.

    وی اضافه کرد: ما متعهد به ارائه خدمات بهداشتی به همه افراد اعم از شیعه، سنی، کلیمی، مسیحی، زرتشتی و حتی زندانیان محکوم به اعدام هستیم و از سازمان بهداشت جهانی می خواهیم نگذارد سلامت هیچ کسی توسط جنگ افروزان و فرقه گرایان دستخوش آسیب، تهدید و بی عدالتی شود.

    وزیر بهداشت گفت: ایران آماده است تا تجارب موفق خود را در حوزه بهداشت و درمان در اختیار دیگر کشورها قرار دهد و بی تردید تنها راه کنترل بیماری های واگیر و کاهش آسیب به سلامت مردم از مسیر انتقال تجارب و هماهنگی کشورهای منطقه و حمایت سازمان بهداشت جهانی می گذرد و ما به عنوان مسئولان جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود در این زمینه پایبندیم.

    نمکی ادامه داد: جمهوری اسلامی به تمام تعهدات خود و قطعنامه های سازمان بهداشت جهانی و سازمان ملل برای پوشش همگانی سلامت پایبند است و دولت یازدهم و دوازدهم با اجرای طرح تحول سلامت موفقیت های چشمگیری در این زمینه به دست آورده است.

    وی گفت: اقدامات ایران برای پوشش همگانی سلامت از سی سال پیش و قبل از «اعلامیه آلماآتا» با ایجاد 17 هزار خانه بهداشت در روستاها و اتصال آنها به پایگاه های بهداشتی شهری صد درصد روستاییان و 90 درصد شهرنشینان را تحت پوشش قرار داد.

    وزیر بهداشت اضافه کرد: کاهش مرگ و میر مادران از 200 در 100 هزار نفر در دهه 80 میلادی به 20 در 100 هزار نفر در سال 2018 و کاهش مرگ و میر نوزادان از 120 در هزار تولد زنده به 13/4در هزار تولد زنده و پوشش 98 درصدی واکسیناسیون کودکان بارها از طرف کارشناسان سازمان بهداشت جهانی مورد بازدید و تقدیر قرار گرفته و در بسیاری از کشورها الگوبرداری شده است.

    نمکی افزود: تابستان امسال نیز وزارت بهداشت طرح پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان را که از مسائل مورد توجه رئیس جمهوری بود، کلید زد که این اقدام ریل گذاری بزرگی برای اجرای برنامه پزشک خانواده، نظام ارجاع و اجرای راهنماهای بالینی برای بهبود خدمات نظام سلامت است. نمکی به اجرای برنامه بسیج ملی کنترل فشار خون اشاره کرد و گفت: با اجرای این برنامه، فشار خون 31 میلیون نفر افراد بالای 30 سال بررسی شد و 2 میلیون فرد جدید مبتلا به فشار خون که قبلا از بیماری خود مطلع نبودند، شناسایی شدند

لاریجانی در حاشیه نشست اتحادیه بینالمجالس جهانی؛
 

گروه سیاسی: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به ناهنجاریهای ترامپ در صحنه بینالملل، رهبران دنیا باید به هم اعتماد بیشتری کنند تا از این طریق برخی از ناهنجاریهای ترامپ علاج شود.

به گزارش تجارت به نقل از خبرگزاری ها، علی لاریجانی و والنتینا ماتونیکو رئیس مجلس سنای روسیه در حاشیه صد و چهل و یکمین نشست اتحادیه بینالمجالس جهانی (IPU) دیدار و گفتوگو کردند.

لاریجانی در این دیدار بیان کرد: مجموعه گفتوگوهای ایران و روسیه پیشرفتهای چشمگیری داشته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعتماد جدی میان دو کشور و رهبران ایجاد شده است، افزود: با توجه به رفتارهای ناهنجار ترامپ در صحنه بینالملل، رهبران دنیا باید به هم اعتماد بیشتری کنند تا از این طریق برخی از خرابکارهای ترامپ در صحنه بینالملل علاج یابد.

همچنین در جریان این دیدار، رئیس مجلس روسیه از مواضع ثابت و اصولی روسیه نسبت به ایران خبر داد و گفت: روسیه مخالف بر هم زدن توافق هستهای است چرا که این اتفاق آسیبهای فراوانی به دنبال دارد.

وی با تأکید بر اهمیت عدم ترک گفتوگو افزود: مواضع روسیه بهطور شفاف به ایالات متحده اعلام شده و اقدام ترامپ تنشها را افزایش داده است تا جایی که در سطح هشداردهندهای قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: روسیه علنا و به صورت قاطعانه تحریمهای یکجانبه علیه ایران را محکوم کرده و اعلام میکند؛ هیچگونه تهدید دیگری سبب نخواهد شد ایران پای مذاکره بازگردد.

وی بیان کرد: ایران نقش بسیار موثری در تدوین یک راه حل و بازگشت آرامش و آتشبس به سوریه داشته است به همین دلیل از تلاشهای ایران تشکر میکنیم.

رئیس پارلمان روسیه همچنین از پیدا کردن راهکارهایی برای گسترش روابط تجاری میان ایران و روسیه خبرداد.

  • دیدار لاریجانی با دبیرکل اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی

    در ابتدای این دیدار علی لاریجانی گفت: در صورت تشکیل کمیتههای مجالس کشورهای اسلامی اتحادیه نتایج ملموسی پیدا خواهد کرد و باید از تمام ظرفیتهای این اتحادیه بهره برد، در واقع باید کشورها ساز و کاری در نظر و از ظرفیتهای اقتصادی یکدیگر بهره بگیرند.

    وی افزود: در صورت قوت پیوندهای اقتصادی کشورهای اسلامی، بر ناملایمات سیاسی آنها نیز تأثیر مثبت گذاشته و دشمنی و رقابت به مشارکت و همکاری تبدیل خواهد شد، البته برخی از مشکلات در جهان اسلام به راحتی حل نمیشود چرا که جاهلان اجازه نمی دهند اما باید مسیر تعامل و گفتوگو را ادامه داد.

    رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در مسئله فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی باید صدای رسای فلسطین باشد چرا که در آشفتگیهای جهان اسلام به فلسطین بیتوجهی میشود لذا سازمان شما باید در این رابطه حرفی بزند.

    وی با بیان اینکه مسئله فلسطین بسیار مهم است، گفت: کشورهای مناسبی برای اجلاس بعد از این اتحادیه در آسیا وجود دارند که مناسب هستند لذا باید به آنها فکر کرد. در ادامه دبیر کل اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این اتحادیه که مقر آن در تهران است، گفت: به دنبال فعال کردن کمیسیونها و کمیتههای اتحادیه مجالس اسلامی هستیم تا قبل از مجمع عمومی سال آینده این کمیسیونها فعال شوند.

جهانگیری در سفر به فیروز کوه:
  •  

گروه سیاسی: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیسجمهوری تقویت روحیه را مهمترین مولفه برای احیای صنعت و تولید خواند و تصریح کرد: متاسفانه عدهای در کشور مامور از بین بردن روحیه هستند، فقط آیه یاس میخوانند تا روحیه دیگران که کار میکنند را تضعیف کنند.

به گزارش تجارت به نقل از ایرنا وی روز سهشنبه در مراسم افتتاح سه پروژه تولیدی و تحقیقاتی- دامی شهرستان فیروزکوه افزود: در کارنامه این افراد هم هرچقدر بگردیم شاید خشتی روی خشت نگذاشته باشند اما جز ایجاد مزاحمت برای دیگران و چوب لای چرخ کار عدهای که در حال کار کردن هستند گذاشتن، کار دیگری انجام نمیدهند.

جهانگیری در ادامه تاکید کرد: اگر روحیه مدیران را خوب نگه داریم بسیاری از مشکلات حل میشود و مطمئنم رهبر معظم انقلاب و سایر مدیران همه قوا و دستگاهها نیز میخواهند که مدیران با روحیه در برای سازندگی کشور تلاش کنند.

وی با بیان اینکه مدیران سالم که در بخش های مختلف کار می کنند نباید دغدغه ای داشته باشند اظهارداشت: قدر مدیران کشور را باید بدانیم.

جهانگیری افزود: هر مدیری که تخلفی کرده باشد باید با او برخورد شود، هیچکس طرفدار متخلف، رانتخوار و آدم فاسد نیستم اما نباید بگذاریم اسامی خوب و مدیران بحق و سالم متزلزل شوند.

وی گفت: اما گاهی فضاسازیهایی در کشور میشود تا مدیران سالم را هم متزلزل کنند.

معاون اول رئیس جمهوری در ادامه سخنان خود با تاکید بر ضرورت حمایت همه جانبه از بخش خصوصی در حوزه تولید و صنعت با بیان اینکه نباید بخش خصوصی کشور متزلزل شود تصریح کرد: من خودم هیچ کار خصوصی ندارم و با هیچ بخش خصوصی هم سَر و سِر ندارم.

وی افزود: سالها قبل وقتی وزیر بودم در مسیری به مقصد اصفهان در خدمت رهبر معظم انقلاب بودم که به ایشان گفتم مدافع بخش خصوصی هستیم هرچند شما میدانید خودم هیچ کار خصوصی ندارم، اما اگر فکر میکنید در دفاع از بخش خصوصی زیادهروی میکنم بفرمایید.

جهانگیری گفت: به طور مبنایی به این نتیجه رسیدهام که کشور برای احیا و توسعه اقتصادی هیچ راهی جز ارتقای بخش خصوصی ندارد و این بخش باید به معنای واقعی میدان دار تولید شود.

معاون اول رئیسجمهوری همچنین افزود: هرجا به بخش خصوصی سپرده شده مثل صنایع غذایی، رقابت تعیین کننده بوده و شاهد تحولات نیز بودهایم.

وی با اشاره به بازدید امروز خود از برخی واحدهای تولیدی در فیروزکوه گفت: وقتی میبینم یک کارخانه که تازه راه افتاده و هنوز آببندی نشده صادرات و بازار بین الملل در اختیار دارد، به مدیران چنین واحدهایی افتخار میکنم.

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه این مدیران و نیز مدیرانی که در دیگر بخشها از جمله دفاع مقدس و جنگ اقتصادی کنونی کار کردهاند سرمایه هستند و باید از آنان استفاده شود گفت: مدیرانی که تجربه دفاع مقدس داشتهاند را نباید بگوییم خاصیتی ندارند.

جهانگیری تصریح کرد: مدیرانی هم که در جنگ اقتصادی کنونی آمریکا کشور را اداره کردهاند و در کمتر از ۲ سال شرایط را به جایی رسانده اند که بانک جهانی و صندوق جهانی پول با قاطعیت میگویند صنعت ما راه افتاده را نباید کم اثر جلو دهیم.

وی با اشاره به جهش صنعتی در تولید در همه رشتهها گفت: در همه رشته های صنعتی رشد تولید داریم، در خودرو هم اگر نداریم تلاش میکنیم که مشکلات حل شود.