قدردانی ستاد راهیان نور از بانک سپه

ستاد مرکزی راهیان نور کشور با اهدای لوح سپاس از اهتمام و حمایت مدیرعامل بانک سپه در حرکت عظیم فرهنگی تربیتی راهیان نور تقدیر کرد.

در بخشی از لوح آمده است: «حرکت عظیم فرهنگی تربیتی راهیان نور که به تعبیر رهبر حکیم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای عزیز (مدظله العالی) یک ابتکار الهی و انقلابی است، از راهبردی ترین اقدامات در گسترش و تثبیت ارزش های اساسی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و ارتقا قدرت ملی در جمهوری اسلامی ایران است و جز با مجاهدت مجاهدان عرصه فرهنگی جبهۀ انقلاب اسلامی تداوم نداشته و نخواهد داشت. لذا بدینوسیله از اهتمام و حمایت شما برادر ارجمند سپاسگزاری و قدردانی می نمائیم.»

 

کمک بانک رفاه به گردش اقتصاد کشور

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: بانک رفاه کارگران میتواند مشکلات بخش تولید را حل کرده و گردش اقتصادی کشور را به حرکت در بیاورد.

رسول خضری با اشاره به نحوه فعالیت بانک رفاه کارگران در ارائه خدمات به بازنشستگان و امر تولید گفت: بانک رفاه به عنوان یک صندوق بین نسلی شناخته می شود که تاکنون تکالیف خود را به خوبی انجام داده است .

وی تاکید کرد: این بانک در اموری همچون بحث اشتغال و تولید پیشگام بوده و می تواند تحولات موثری را در این بخش ایجاد کند. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: به اعتقاد بنده عملکرد این بانک تاکنون مثبت بوده است.

 

امضای دیجیتال بانکی تا دو سال دیگر

سید محمد مهدوی، مدیر بانکداری الکترونیک بانک قرض الحسنه رسالت گفت: مصوبات مربوط به امضای دیجیتال در هیات دولت مربوط به پیش از سال 1388 بوده است و مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت بازرگانی متولی این امر شد، اما این امر باید در ارتباط با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان ثبت احوال، سازمان فناوری کشور و حتی قوه قضاییه انجام شود. وی افزود: در حال حاضر زیرساخت تئوری و قانونی برای اجرای طرح امضای دیجیتال در کشور وجود دارد. در حال حاضر هماهنگی های لازم بین دستگاه های اجرایی مرتبط با این پروژه در حال انجام است و امید است که تا سال 1400 این پروژه در کشور راه اندازی شود.

رونمايي سامانه خدمات بانکي نابينايان

رونمايي از سامانه خدمات بانکي براي نابينايان در بانک اقتصادنوين در آستانه روز عصاي سفيد، سامانه خدمات بانکي نابينايان که با هدف تسهيل دسترسي خدمات براي نابينايان گرامي طراحي شده است، در شعبه ميدان هفتتير بانک اقتصادنوين رونمايي شد.

در آيين رونمايي اين سامانه که با حضور محمد ربيعزاده معاون کسب‏وکار بانک، نمايندگاني از انجمن نابينايان و جمعي از مشتريان نابينا در شعبه ميدان هفتتير برگزار شد، ربيعزاده ضمن تبريک روز جهاني عصاي سفيد به نابينايان، جمعيت 180 هزار نفري روشندلان کشور را پاره‏اي از تن مردم ايران دانست.او با اشاره به رويکرد بانک اقتصادنوين در ايفاي مسئوليت‏هاي اجتماعي، گفت: بانک اقتصادنوين ارائه خدمات بانکي باکيفيت به آحاد جامعه را رسالت خود مي‏داند.

تفاهم نامه بیمه حکمت و تربیت بدنی ارتش

در راستای توسعه ورزش همگانی و قهرمانی ، بیمه حکمت و سازمان تربیت بدنی ارتش جمهوری اسلامی ایران تفاهم نامه همکاری منعقد کردند.این تفاهم نامه با حضور دکتر غلامحسین چایچی مدیرعامل بیمه حکمت و امیر فولادی رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سالن کنفرانس شرکت بیمه حکمت منعقد شد.گفتنی است ، از مهمترین اهداف این تفاهم نامه می توان به " استفاده بهینه از منابع و امکانات طرفین در زمینه های مختلف جهت توسعه امور ورزشی و بیمه ای در سطح یگان ها و پایگاه های ارتش جمهوری اسلامی ایران و تبلیغات گسترده بیمه حکمت در بخش های همگانی و قهرمانی ورزش ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره نمود.

خدمات ویژه بانک ملی برای روشندلان

بانک ملی ایران که همواره تلاش کرده تا حد امکان خدمات خود را به همه اقشار جامعه به صورت یکسان ارائه کند، برای هموطنان روشندل نیز شرایط ویژه خدمت رسانی را فراهم کرده است. روشندلان گرچه از یک نعمت الهی محروم شده اند، اما همه ما باید تلاش کنیم محدودیت های ناشی از این محرومیت برای آنها به حداقل ممکن برسد. یکی از مهمترین نیازهای انسان امروزی، امکان استفاده از خدمات بانکی است و به صورت طبیعی نباید هیچ کس به هیچ بهانه ای از دریافت این گونه خدمات محروم باشد.بانک ملی ایران در همین راستا امکانات ویژه ای را برای ارائه خدمات بانکی به روشندلان در نظر گرفته است.

روح اله خدارحمی خبر داد:

گروه بانک و بیمه: مدیرعامل بانک کشاورزی با بیان اینکه این بانک بزرگترین پشتیبان کشاورزان کشور است و بیشترین حمایت ها را از بخش کشاورزی انجام داده است گفت: در اجرای طرح توسعه اشتغال در مناطق روستایی وعشایری با پرداخت46هزار میلیارد ریال بیش از 84 هزار فرصت شغلی ایجاد شد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی ، روح اله خدارحمی که در جلسه طرح ضربتی بهبود عملکرد با مدیران حوزه های مختلف این بانک سخن می گفت، با بیان مطلب فوق اظهار داشت:حمایت گسترده بانک کشاورزی از بخش کشاورزی و عملکرد آن رضایت بخش بوده است و تلاش می کنیم در مدت باقی مانده تا پایان سال گام های استوارتر و بلند تری برداریم.

وی با بیان اینکه نقش و تأثیر بانک کشاورزی در اقتصاد کشاورزی مورد تأیید و اذعان مسئولان کشور است، این توفیق را نتیجه تلاش کارکنان ساعی این بانک در سراسر کشور دانست و افزود:با تلاش وهمت بیشتر این روند را ادامه خواهیم داد.

خدارحمی اضافه کرد: بانک کشاورزی یکی از نقاط قوت کشور برای گذر از شرایط خطیر کنونی است و در نتیجه تلاش کارکنان این بانک با تخصیص بهینه منابع و همت کشاورزان، شرایط تولید در کشور رو به بهبود است و خوشبختانه مشکلی در زمینه امنیت غذایی مردم وجود ندارد.

وی کاهش هزینه ها ،بهبود درآمدهای بانک، افزایش وحدت رویه،همدلی و همراهی بیشتر را برای حرکت در مسیر تحقق اهداف و برنامه ها ضروری دانست و با اشاره به انتظارات کمی و کیفی، بر توان افزایی و مشارکت همه کارکنان در سطوح مختلف با هدف شناسایی ظرفیت ها تأکید و خاطرنشان کرد: بهبود روش های نظارتی،تسریع در پیگیری پرونده ها و بهبود درآمدها در کاهش هزینه ها نقش دارد و این نگرش باید دربین کارکنان نهادینه شود.

خدارحمی عملکرد بانک کشاورزی را در زمینه کاهش هزینه ها مثبت ارزیابی کرد و با بیان اینکه این بانک در زمینه کاهش هزینه های تمام شده پیشرو است تأکید کرد: برنامه طرح ضربتی بهبود عملکرد به انضمام سایر برنامه ها با جدیت در بانک کشاورزی دنبال خواهد شد زیرا آثار مثبتی بر شاخص های عملکردی خواهد داشت.

وی گفت در تلاشیم با اصلاح روندها، عملکرد خود را بهبود دهیم و با شفافیت بیشتر در وصول مطالبات،رعایت و کنترل منابع و مصارف،اصلاح و بهبود ترکیب سپرده ها، تغییر در تقسیم کار، و... از این فرصت برای تحقق اهداف بانک کشاورزی استفاده کنیم.

خدارحمی با اشاره به نقش واهمیت وصول مطالبات در کاهش هزینه ها بر پیگیری مطالبات و کاهش مطالبات غیر جاری ومشکوک الوصول تأکید کرد و یادآور شد: درامهال بدهی ها وضعیت مشتری و صنعت مورد ارزیابی قرار گیرد و به نگرشی عالمانه مبدل شود.

بر اساس این گزارش برنامه جامع و ضربتی بهبود عملکرد با رویکرد کاهش هزینه ها در بانک کشاورزی اجرا شده است و با برنامه ریزی ها و اقدامات صورت گرفته، نتایج قابل توجهی در زمینه کاهش هزینه ها و بهبود درآمدهای این بانک درپی داشته است.

سومین جلسه شورای علمی صنعت بیمه با حضور رییس پژوهشکده بیمه ، معاونین و جمعی از اعضای هیات علمی این پژوهشکده و مدیران بیمه آرمان و نمایندگان علمی شرکت های بیمه با میزبانی بیمه آرمان برگزار شد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه در ابتدای این جلسه عسگر معزی معاون فنی بیمه آرمان با بیان اینکه صنعت بیمه باید فعالیت های خود را بر مبنای علمی و فنی و اصول بیمه گری به مفهوم علمی خودش تنظیم کند افزود: این امر میسر نمی شود مگر با همکاری نزدیک شرکت های بیمه که در این بین پژوهشکده بیمه می تواند با انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی بنیادی و کاربردی کمک بسیار موثر و شایسته ای انجام دهد و صنعت بیمه را به مسیر درست و علمی تر هدایت کند.در ادامه گزارشی از اقدامات پژوهشکده بیمه در زمینه کارگروه علم داده، همایش بیمه و توسعه، همکاری دوجانبه با شرکت های بیمه، آیین نامه شناسایی و نکوداشت چهره ماندگار صنعت بیمه و همچنین امکان بومی سازی دوره چارتر ارائه شد. گزارش بررسی عملکرد برنامههای کلان صنعت بیمه در ده سال گذشته از دیگر موارد ارائه شده در این جلسه بود.

گفتنی است شورای علمی صنعت بیمه با هدف ایجاد هم افزایی علمی و جلوگیری از دوباره کاری در فعالیت های پژوهشی، تحقق مدیریت دانش در صنعت ، امکان تشکیل کنسرسیوم های تحقیقاتی و استفاده از نظرات جمعی صنعت بیمه در پژوهشکده بیمه تشکیل شده است.