احتمال تحقیق و تفحص از وزارت اطلاعات

یک عضو فراکسیون امید گفت: اگر اظهارات وزیر در خصوص اعترافات پرونده متهمان ترور دانشمندان هستهای قانع کننده نباشد درخواست تحقیق و تفحص میدهیم. محمود صادقی در گفتوگو با ایلنا، گفت: پس از ماجرای مازیار ابراهیمی و سایر پرونده متهمان ترور دانشمندان هستهای از وزیر محترم مربوطه درخواست کردیم در کمیسیون حاضر شوند و توضیحاتی را در این خصوص ارائه دهند، ایشان آمدند توضیحاتی دادند اما ما قانع نشدیم. وی ادامه داد: بنابراین این مساله در ذهن ما ایجاد شد که چنین موضوعی نیاز به قانونگذاری دارد، بر همین اساس یک نامه در ۱۰ بند به طور مفصل نوشتم که یک بند آن مربوط به اعترافگیری و نمایش دادن آن در رسانهها بود.

 

«FATF» به سمت تعارض سیاسی رفته است

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: امروز مسئله «FATF» به سمت یک تعارض سیاسی رفته است و تبدیل کردن تصمیمگیری در خصوص «FATF» به یک رقابت بین گروهها و احزاب سیاسی کار اشتباهی است و معتقدم این امر ربطی به احزاب ندارد. عبدالکریم حسینزاده در گفتوگو با ایلنا، درباره رفتار «FATF» و تعیین تکلیف برای لوایح چهار چهارگانه از سوی مراجع تصمیمگیر در کشور گفت: معتقدم امروز مسئله «FATF» به سمت یک تعارض سیاسی رفته است. وی یاد آور شد: «FATF»:یک پدیده دیپلماتیک است که ارتباط با کشورها و سازمانها را تنظیم میکند اما ما آن را به سمت مبحث سیاسی بردهایم که این کار باعث میشود کشور هم در همان مسیر قرار گیرد.

 

توجه به ظرفیتها سبب خنثی شدن تحریمها میشود

سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس اعتقاد دارد با وجود موقعیت استراتژیک جغرافیایی و نیروی انسانی متخصص می توان در مقابل شدیدترین تحریم ها ایستادگی کرد. به گزارش تجارت اصغر سلیمی در گفتوگو با خانه ملت، با اشاره به اینکه در گذشته همواره به کشورمان انتقاد می شد، ایران اهل مذاکره نیست اما در مقابل توافقنامه برجام منعقد شد که دستاورد مذاکرات هسته ای بود، گفت: این مهم در حالیست که ایران به تعهداتش در مذاکرات عمل کرد اما آمریکا و اروپا از تحقق وعده هایشان چشم پوشی کردند. سلیمی اظهار کرد: هر نوع مذاکره با آمریکا به ضرر منافع ملی است زیرا ترامپ لحظه ای تصمیم می گیرد و قابل اعتماد نیست.

ایجاد اختلاف بین شعیه و سنی

خیانت به کشور است

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: ایجاد اختلاف بین مسلمانان شعیه و سنی در داخل کشور از سوی هر کسی که دامن زده شود، خیانت است.

آیت الله محمدی گلپایگانی در آستانه هفته وحدت و در آیین معارفه امام جمعه جدید ساری در مصلی امام خمینی (ره) این شهر افزود: افرادی که از هر دو طرف به این مساله دامن می زنند؛ با هر عنوانی که باشند، به کشور و نظام خیانت می کنند.

وی گفت: ما نباید اجازه دهیم تا اختلاف بین شعیه و سنی از سوی برخی افراد ولو در هر لباسی دامن زده بشود و این کار بر خلاف منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی است که بر اتحاد و انسجام مسلمانان تاکید دارند.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت :اهل سنت و شیعه سال های سال در کنار یکدیگر بدون هیچ دغدغه و اختلافی زندگی کردند و مراودات خوبی نیز با یکدیگر داشتند و حتی ارتباط خویشاوندی برقرار کردند.

حقوق قانونی و منافع مردم ایران

قابل معامله نیست

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه منافع مردم ایران قابل معامله نیست، گفت: اگر آمریکا و کشورهای اروپایی رویه فعلی را با امید به عقب نشینی ایران ادامه بدهند به طور قطع پشیمان میشوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملیدر هجدهمین همایش دادستان های سراسر کشور در مشهد مقدس، گفت: حقوق قانونی و منافع مردم ایران قابل معامله نبوده و اگر آمریکا و کشورهای اروپایی رویه فعلی را با امید به عقب نشینی ایران ادامه بدهند به طورقطع دستاوردی به غیر از پشیمانی نخواهند داشت.

وی اعتماد میان حاکمیت و مردم را لازمه پایداری امنیت ملی دانست و افزود: قوه قضائیه در ایجاد و تحکیم اعتماد میان حاکمیت و مردم نقش مهم و منحصر بفردی دارد. استقلال قاضی و عدم تاثیر پذیری از جریانات و رویکردهای سیاسی، حزبی و بخشی از الزامات غیر قابل اجتناب و مهم فعالیت دستگاه قضایی است.

پهپاد متجاوز توسط سامانههای بومی

نیروی پدافند هوایی ارتش منهدم شد

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: بامداد امروز یک فروند پهپاد متجاوز توسط سامانههای بومی نیروی پدافند هوایی ارتش مستقر در منطقه عمومی ماهشهر تحت هدایت شبکه یکپارچه قرارگاه پدافند هوایی کشور منهدم شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ ستاد «علیرضا صباحیفرد» با اعلام این خبر گفت: این اقدام قاطع و شلیک موشک در واکنش به تجاوز یک فروند پهپاد متجاوز خارجی به حریم هوایی کشورمان بوده است و پهپاد متجاوز قبل از رسیدن به اماکن حساس با هوشیاری کامل شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور منهدم شد. وی افزود: ما بارها اخطار دادهایم که شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور با آمادگی کامل، قاطعانه با هرگونه تجاوز به حریم هوایی کشور پاسخ خواهد داد. به گزارش ایرنا، بامداد جمعه سامانه پدافندی مستقر در بندر ماهشهر پس از شناسایی یک پرنده ناشناس، فعال شده و آن را ساقط کردند.

سپاه تحریمهای آمریکا علیه ستاد کل

نیروهای مسلح را محکوم کرد

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحریم های اخیر آمریکا علیه ستاد کل نیروهای مسلح و تعدادی از فرماندهان و مقامات لشکری را محکوم کرد. به گزارش روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در بخشی از این بیانیه آمده است: اقدام رژیم مستکبر، سلطهگر و تروریستی ایالات متحده آمریکا در تحریم "ستاد کل نیروهای مسلح" و تعدادی از فرماندهان و مقامات لشکری جمهوری اسلامی که همواره در خط مقدم امنیت و افتخارآفرینی برای ملت ایران برابر توطئه ها و نقشههای شیطانی جبهه دشمنان انقلاب اسلامی درخشیدهاند، دلالت بر حقانیت و موفقیت راه و مسیری دارد که از یک سو خرسندی، اعتماد و غرور ایرانیان و بلکه امت اسلامی را رقم زده است و از سوی دیگر استیصال و عصبانیت جبهه دشمن به ویژه هیأت حاکمه بی خرد کاخ سفید را نمایان ساخته است. این بیانیه میافزاید: قرائن نشان میدهد نفسهای دشمن در میدان تقابل راهبردی با انقلاب اسلامی به شمارش افتاده است و اینگونه اقدامات در معادلهای معکوس ضمن بازنمایی شکست و استیصال آمریکا، بیاعتمادی و تنفر ملت ایران علیه آنها را تعمیق و در ادامه مقاومت فعال و ایستادگی و پایداری تاثیر محور خود مصممتر میسازد و روند افول و زوال حتمی آمریکاییها را نیز سرعت میبخشد.

مردم عراق از توطئه پیچیده آمریکا

و ارتجاع منطقه روسفید بیرون آمدند

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: مثلث عربی غربی عبری، همه توانش را علیه مردم عراق بهکار برد و جنگ پیچیدهای را راه انداخت، امّا عراقیها در این ماجرا هم روسفید شدند و روند تحولات به سمت شکست این توطئه است.

جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتوگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به تحوّلات عراق گفت: روند تحولات در عراق نشان میدهد که مردم و دولت این کشور، از دستانی که به جدّ، میخواهد اوضاع عراق را بهم بزند و دو گوهر گرانبهای ساختار سیاسی و امنیت عراق را بهم بزند، اطّلاع پیدا کردهاند.

 
رئیس قوه قضاییه:

گروه سیاسی: رئیس قوه قضاییه با تاکید بر ضرورت اقتدار، مهربانی و تدبیر دادستانها در انجام وظایف قانونی، توصیههایی را خطاب به دادستانهای سراسر کشور بیان کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیتالله سیدابراهیم رئیسی در همایش دادستانهای سراسر کشور که در مشهد مقدس برگزار شد، نقش دادستان و دادسرا را در اجرای قانون، صیانت از حقوق مردم، ایجاد امنیت، کشف جرم و کیفر مجرمان بسیار مهم و اساسی توصیف کرد و گفت: نقش دادستان در قانون، یک فرایند است و مقطعی خاص را شامل نمیشود. بر این مبنا میتوان پیشگیری از جرم، کشف جرم، انجام تحقیقات مقدماتی، تقاضای کیفر برای مجرمان، حضور در دادگاهها در مرحله رسیدگی و صدور حکم، اعلام اعتراض در صورت تشخیص عدم تناسب جرم و مجازات، اجرای حکم صادره، نقشآفرینی در بازاجتماعی کردن زندانی، اظهارنظر در خصوص شمول مرخصی یا عفو، اقدامات تامینی بعد از آزادی از زندان و... را از جمله مهمترین وظایف قانونی دادستان دانست که یک پروسه را تشکیل میدهد.

  • دادستان باید به روز باشد

    رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه نقش دادستان در صیانت از جامعه مقابل جرم و کژی، حائز اهمیت است، بر لزوم بههنگامسازی دانش و اطلاعات دادستانها تاکید کرد و ادامه داد: اطلاعات دادستانها در شناخت قانون، جامعه و منطقه، شخصیت مجرم و اوضاع و احوالی که در آن مرتکب جرم شده است، باید بهروز باشد؛ لذا دادستانها نباید به دانشی که در دانشگاه و حوزه کسب کردهاند بسنده کنند بلکه باید دست برتر را در دانش و اطلاعات داشته باشند.

    آیتالله رئیسی، اقتدار، مهربانی و تدبیر را سه محور اصلی مورد نیاز کار دادستانها دانست و افزود: دادسرا و دادستانی باید مثل پدری مهربان برای عموم شهروندان باشند که اگر کسی مورد ستم قرار گرفت به آنها پناه بیاورد تا از او رفع ستم شود. همچنین دادستان باید اقتدار داشته باشد. این اقتدار نیز نشاتگرفته از قدرتی است که قانون به دادستان داده است و باید بدون نفوذپذیری و بیتوجه به برخی شائبهها، جوسازیها، جناحبازی و سیاسیکاری، آنچه اقتضای قانون و شرع است انجام دهد.

    رئیس قوه قضاییه با اشاره به مقوله تدبیر و درایت به عنوان سومین لازمه کار دادستانها اظهار کرد: دادستان باید مانند پزشکی حاذق باشد و برای همه بیماریها یک نسخه واحد ندهد. عقلانیت قضایی ایجاب می کند که با پدیدهها مدبرانه برخورد شود. دادستان باید توجه داشته باشد که چه جرمی ارتکاب یافته، علت یا علل آن چیست، متهم چه شخصیتی دارد و باید چه تصمیمی اتخاذ شود که به صلاح جامعه باشد. بر همین مبنا، صرف دانستن حقوق برای قاضی کفایت نمیکند زیرا کار قاضی مهندسی اجرای قانون است.

  • تسامح با مفسدان اقتصادی در حد صفر باشد

    آیتالله رئیسی در ادامه با اشاره به جرایم اقتصادی خاطرنشان کرد: در جرایم اقتصادی، بازدارندگی مجازات ها اهمیت زیادی دارد و در رابطه با مفسدان اقتصادی نیز باید تسامح در حد صفر باشد. در جرایمی که از سوی آسیبدیدگان اجتماعی ارتکاب مییابد، باید نگاه ترمیمی و اصلاحی وجود داشته باشد. نسبت به مسائل امنیتی نظیر جاسوسی، وابستگی به بیگانگان و ... نیز جای اغماض نیست. اما نباید فراموش کرد که جرم امنیتی و سیاسی متفاوتند. کسی که به دلیل قرار گرفتن در یک مخمصه و تضییع حق خود دست به اعتراض میزند، با کسی که وابسته به بیگانه است و بر موج اعتراض این شخص سوار میشود تفاوت دارد و تشخیص این دو از یکدیگر بسیار مهم است.

    رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم خوشرفتاری توسط قضات و کارکنان، یادآور شد: داشتن اقتدار مساوی با بداخلاقی نیست. سال 59 که دادستان کرج بودم، یک قاضی شرع به نام آقای سلطانی داشتیم که در هواپیمای حامل شهید محلاتی به درجه رفیع شهادت رسید. معمولا آن زمان میز و صندلی در دفتر کار نبود. امکان نداشت متهمی وارد اتاق آقای سلطانی شود و ایشان تمامقد جلوی پای او بلند نشود یا اگر چای و میوه در دفتر است، جلوی متهم نگذارد. احکامشان هم بسیار مقتدرانه بود اما محکومینی که حتی حکم سنگین از ایشان گرفته بودند، همیشه میگفتند سلام ما را به آقای سلطانی برسانید. در زندگی امامان و پیشوایان الهی نیز همین روحیه را میبینید. در سلوک امام راحل، در عین اقتدار، مهربانی میبینید. کسانی که با مقام معظم رهبری دیدار کردهاند، شیرینی رفتار ایشان را فراموش نمیکنند. اما همگان میبینید که چگونه مقتدرانه در مقابل دشمن میایستند.

    آیتالله رئیسی در ادامه با تاکید بر ضرورت تلاش دادستانها در جهت حفظ امنیت عمومی، گفت: با یک سارق سابقهدار و حرفهای باید برخورد عبرتآموز کرد اما طبعا چنین شخصی متفاوت با کسی است که غفلت کرده است.

  • نباید اجازه داد آزادیهای مشروع مردم تهدید شود

    رئیس قوه قضاییه در خصوص انتخابات پیش رو نیز تاکید کرد: دادستانها باید با دستگاههای اجرایی که مجری انتخابات هستند و همچنین شورای محترم نگهبان که وظیفه نظارت بر انتخابات را دارد، در جهت دفاع از حق الناس و اجرای قانون، همکاری کامل را داشته باشند و هیچکس در جایگاه قضایی حق ندارد له یا علیه شخصی در انتخابات موضعگیری کند.

    آیتالله رئیسی با تاکید بر لزوم توجه دادستانها به مقوله حقوق عامه و دفاع از آزادیهای مشروع اظهار کرد: نباید اجازه داد که هیچ فرد یا نهادی با اتکا به قدرت و ثروت خود، آزادیهای مشروع مردم را تهدید کند. نسبت به انفال و اموال عمومی و محیط زیست هم باید مطالبه و مراقبت لازم از سوی دادستانها صورت گیرد. کسانی که به بیت المال و اراضی ملی دستاندازی می کنند باید با برخورد قاطع دادستانها مواجه شوند و در این مسیر باید همکاری لازم میان دادستانها با بخشهای اجرایی وجود داشته باشد.

    رئیس قوه قضاییه افزود: نسبت به سلامت جامعه، امنیت غذایی و بهداشت عمومی باید حساسیت لازم از سوی دادستانها وجود داشته باشد. حفظ اخلاق عمومی و عفاف و رعایت مسائل فرهنگی نیز باید مدنظر دادستانها باشد. نکته دیگر، دفاع از تولید و تولیدکننده، کارآفرین و تلاشگر عرصه اقتصادی است. نظرمان این است که شفافیت اقتصادی میتواند در این زمینه بسیار موثر باشد. کاسبی مفسدان اقتصادی در عدم شفافیت اقتصادی است. باید روابط اقتصادی جلوی دید مردم و پشت ویترین باشد. این امر از نارساییها میکاهد. در این زمینه نیز باید سامانههای لازم فعال شود.

  • قضات به صورت دورهای به زندانها سر بزنند

    آیتالله رئیسی با تاکید بر لزوم نظارت هر چه بیشتر دادستانها بر ضابطان قضایی و صدور کارت برای هر کس که در هر سطحی به عنوان ضابط قوه قضاییه فعالیت میکند، به موضوع دسترسیهای الکترونیک اشاره کرد و به مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه دستور داد برای تسهیل وظیفه نظارتی دادستانها، دسترسیهای الکترونیکی لازم به آنان داده شود.

    رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود به وظیفه دادستانها مبنی بر نظارت بر زندانها اشاره کرد و گفت: دادستان، هر روز که به محل کار خود میرود اول باید لیست زندانیها را ببیند تا اگر قابل کاستن از تعداد آنهاست حتما این کار را انجام دهد. حبسزدایی مورد تاکید شرع انور و در سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری به دستگاه قضایی است. نباید قرارها را به گونهای صادر کنیم که منتهی به بازداشت فرد شود. همواره به یاد داشته باشید که رفتن به زندان، برای فرد و خانوادهاش عوارض فراوانی دارد

عراقچی در حاشیه کنفرانس عدم اشاعه:
 

گروه سیاسی: معاون وزیر امورخارجه ایران اعلام کرد: حفظ منافع ملت ایران برای ما، مهمتر از حفظ یک توافق با دیگر کشورهاست.

به گزارش تجارت به نقل از ایلنا، سیدعباس عراقچی در حاشیه پنجمین کنفرانس عدم اشاعه در هتل لوته مسکو به خبرنگاران گفت: هیچ کشوری در حسن نیت ایران در حفظ برجام تردید ندارد. وی افزود: هیچ کسی تردید ندارد که اگر ایران از منافع برجام بهرهمند نشود، به کاهش تعهدات برجامی ادامه خواهد داد. معاون وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه حفظ منافع جمهوری اسلامی ایران مهمتر از حفظ یک توافق است، گفت: ایران از یک سو اراده خود را برای عمل به تعهدات برجامی و از سوی دیگر کاهش تعهدات در صورت عمل نکردن دیگر کشورها به تعهداتشان را به طور شفاف نشان داده است. عراقچی تصریح کرد: ایران به اندازه کافی به دیپلماسی فرصت داده و اگر شرایط تغییر نکند در مسیر کاهش تعهدات حرکت خواهد کرد. وی با اشاره به فرصت جدید دوماهه برای دیپلماسی گفت: قاطعیت جمهوری اسلامی ایران در دفاع از منافع خود روشن است و این موضوعی است که در تمام محافل بینالمللی مورد بحث قرار دارد. مذاکره کننده ارشد ایران با اشاره به انزوای بینالمللی آمریکا گفت: بسیاری از کشورها از جمله شرکت کنندگان در این کنفرانس بینالمللی، یکجانبه گرایی آمریکا را محکوم کردهاند. معاون وزیر امور خارجه کشورمان افزود: حتی بسیاری از کشورهای اروپایی نیز یکجانبه گرایی مفرط آمریکا را محکوم میکنند و امروزه حرکتی در سراسر جهان بر علیه این یکجانبه گرایی شکل گرفته که هر روز تقویت میشود. عراقچی برجام را نماد شاخص این حرکت جهانی عنوان کرد و گفت: این موضوع در همه محافل بین المللی، بحث روز است. کنفرانس بینالمللی عدم اشاعه که از امروز با حضور مقامات و شخصیتهای ۴۰ کشور جهان و چند نهاد مهم بینالمللی از جمله سازمان ملل متحد و آژانس بینالمللی انرژی اتمی در مسکو آغاز شده است تا سه روز ادامه خ اهد یافت. دیدار و گفتوگو با مقامات کشورهای شرکتکننده از جمله «سرگئی ریابکوف» و «میخائیل بوگدانوف» معاونان وزیرامورخارجه روسیه و سخنرانی در نشست تخصصی برجام با حضور مذاکره کنندگان کشورهای باقیمانده در برجام از دیگر برنامههای عراقچی در مسکو است.

  • برجام بهرغم رفتارهای آمریکا اهمیت خود را از دست نداده است

    از سوی دیگر، وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد که توافق هستهای با ایران بهرغم رفتارهای غیر قابل قبول آمریکا اهمیت و اعتبار خود را از دست نداده است.

    به نقل از روسیا الیوم، «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه آمریکا امروز- جمعه- در کنفرانس سالانه منع گسترش سلاح هستهای در مسکو تأکید کرد: «توافق هستهای با ایران بهرغم اقدامهای غیر قانونی واشنگتن که همه از آن باخبر هستند، اهمیت خود را از دست نداده است». لاوروف در ادامه افزود: «این توافق توانست به تمام پرسشهای آژانس بینالمللی نسبت درباره برنامه هستهای تهران پاسخ گفته و شفافیت بیشتری از برنامه هستهای ایران ارائه دهد. این توافق همچنین بر حقوق مشروع و قانونی ایران برای گسترش فناوری صلح امیزی اتمی با نظارت آژانس تأکید کرد». وی تأکید کرد که مسکو معتقد است حفظ و پایبندی به توافق هستهای به نفع همه کشورهاست و شرایط مطلوب را برای اجرای پایدار و کاملتر توافق در چارچوب زمانی تعیین شده فراهم میکند.

خطیب نماز جمعه تهران؛
 

گروه سیاسی: خطیب نماز جمعه این هفته تهران بابیان اینکه جوانان در موشکی و دفاع مقدس خود را نشان داده و موجب سربلندی کشور شده اند، خطاب به مسئولین اقتصادی از آنها خواست که اقتصاد را به جوانان بدهند.

به گزارش ایلنا حجتالاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه اول نماز جمعه که در در دانشگاه تهران برگزار شد با تاکید بر اینکه مسئولان، مدیران، خدمتگزاران و حقوق بگیران ملت و مدیران خودشان را ارباب نبینند این حقوقها از جیب ملت و از سفره مردم جنوب شهر و مدافعین حرم و شهیدان داده شده است. وی با تاکید بر اینکه اگر مسئولین به این امر توجه کنند، گرانی را تحمل نمیکنند، رنج رنجوران را بر نمیتابند، برای رضای خدا قسط، عدل و مساوات و نیز رعایت حقوق مردم را نصب عین خودشان قرار میدهند نوکری و خدمت به مردم را برای خودشان افتخار می دانند یاد خدا سازنده است و برای انسان آرامش می آورد و انسان را آشنای به وظیفه می کند و در برابر گناه مصون میدارد. صدیقی با اشاره آیه «اهدنا الصراط المستقیم» گفت: کلمه مستقیم از باب استفعال و هم خانواده قیام، یقوم، اقامت و استقامت است که دربرابر قعود قرار دارد، کسی که خواب است و دراز کشیده به اطرافش مسلط نیست اما کسی که میایستد، به اطرافش هم به کارش مسلطتر است. وی بابیان اینکه هدایتی که از پروردگار برای در صراط مستقیم ماندن درخواست میکند سه مرحله دارد، گفت: مرحله نخست، هدایت مربوط به عموم است؛ انسان وقتی متولد می شود هیچی بلد نیست و هیچ راهی را ادرس ندارد اما خدای متعال به او گوش، چشم، فکر و عقل داده تا به کمک آنها راه درست را از نادرست تشخیص بدهد و همه در سیر به سمت لقا پرودگار احتیاج به رهنما و رهنمود و معلم و بلدچی دارند و ما همیشه محتاجیم. خدای متعال توسط بلد جی ها راه خودش را مقابل ما قرار بدهد بدهد که گرفتار غضبش نشویم. امام جمعه این هفته تهران بیان کرد: هدایت خاص دومین مرحله است که آشنای به راه هستند و راه را از بلدچیها پرسیده و در خط قرار گرفتهاند کسی که پا در جاده نجات گذاشته است از خدا میخواهد که هر قدمش در منزل جدید به خدا نزدیکتر شده باشد لذا نماز و هدایت خاص معنای خاص خودش را دارد و نماز آنها تکراری نیست نماز جمعه هفته گذشته یک کلاس بود و نماز جمعه امروز کلاس بالاتری است. وی افزود: گام سوم هدایت بالاتر از مساله راهنمایی و در خط بودن است بلکه خداوند متعال بر دل آنها حقایق را باز می کند و آنها با اسرار آشنا میشوند حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران گفت: تقوا با ملاحظه زندگی کردن، با خدا رفاقت کردن است از خطرات نفس اماره احساس نا امنی کردن است ، تقوا دغدغه سلامت بعد از مرگ است، تقوا حرکت به امن مطلق است و اهل تقوا در برزخ در امان هستند و انسانی که تقوا ندارد، قلبش از سیئات پوشیده شده است.

نائب رئیس شورای مدیریت حوزه علمیه تهران با اشاره به جایگاه امام زمان(ع) تاکید کرد: یکی از حقوقی که امام عسکری بر گردن مردم دارد به دلیل پرورش و ارائه چنین شعله، خورشید، دادرس و فریادرس است و اگر در دنیا جز یک روز باقی نمانده باشد خداوند آن روز را آنقدر طولانی می کند که حضرت مهدی ظهور کند و عالم را پس آزنکه از ظلم و جور پر شد، از عدل و داد پر کند.