پیشبینی ایجاد ۴۵ هزار شغل در روستاها

مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: از محل پرداخت تسهیلات بانک به طرح اشتغال روستایی ۳۵ هزار شغل جدید ایجاد شده وچنانچه که کل تسهیلات تا پایان سال پرداخت شود هدفگذاری ۴۵ هزار شغل روستایی محقق خواهد شد.حجتالله مهدیان در گفت وگو با ایسنا، مجموع تسهیلات پرداختی بانک به طرح اشتغال روستایی را ۱۷۰۰ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: این رقم نه تسهیلات مصوبه و منعقده بلکه پرداختی واقعی ما تا پایان مهرماه بوده است ولی تکلیف ما ۲۴۳۸ میلیارد تومان است که باید مابه تفاوت این رقم را تا پایان سال در بخش اشتغال روستایی پرداخت کنیم.به گفته مدیرعامل بانک توسعه تعاون درصورتی که تمام تسهیلات تا پایان سال پرداخت شود به هدفگذاری ۴۵ هزار شغل ایجادی در بخش روستایی دست خواهیم یافت.

 

ارائه خدمات متنوع پستبانک به روشندلان

مدیر امورشعب و بازاریابی پستبانکایران از ارائه خدمات متنوع بانکی توسط شعب منتخب این بانک به روشندلان خبر داد و اعلام کرد: درحال حاضر شعب مستقل شهیدمطهری و میرزایشیرازی تهران مجهز به سیستم ویژه روشندلان شده و درحال ارائه خدمات به آنان میباشد.به گزارش روابطعمومی پستبانکایران: علیرضا واحدپورافزود: بیش از ۷۵۰ هزار روشندل درسطح کشور زندگی میکنند که نیازمند بهرهمندی از خدماتعمومی به ویژه خدمات متنوع بانکی هستند و این بانک نیز با توجه به مسئولیت اجتماعی خود و با همکاری انجمن نابینان کشور اقدام به راهاندازی سامانه بانکی ویژه روشندلان نموده است.واحدپور تصریح کرد: روشندلان میتوانند با مراجعه به شعب میرزای شیرازی و شهیدمطهری تهران از خدمات متنوع بانکی تعیین شده بهرهمند شوند.

 

طرح سداد بر اساس استانداردهای جهانی

مدیر ارشد پروژههای بانکداری نوین شرکت دادهورزی سداد گفت: یکی از خدمات مطرح بانکی درزمینه پرداختهای خرد، خدمت برداشت مستقیم است که خودکارسازی پرداختها از طریق سرویس Direct Debit یا همان برداشت مستقیم فرصتی برای حذف پرداختهای تکراری و تسهیل امور مشتریان شبکه بانکی است.به گزارش سداد، ناهید مهرابی افزود: با بهرهگیری از این سرویس، جمعآوری پول که پروسهای زمانبر و سخت است، تسهیل و بسیاری از سرویسها سادهتر ارائه میشود و یکی از مزیتهای سرویس برداشت مستقیم سداد این است که زمانبندی کسر پول از حساب مشتری را هم میتوان در آن تعیین کرد.

بانک صادرات ایران پیشرو در حوزه پدافند غیرعامل

بیست و چهارمین جلسه پدافند غیرعامل بانک صادرات ایران، به مناسبت بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل برگزار و طی آن از اقدامات این بانک به عنوان یکی از سازمانهای پیشرو در حوزه پدافند غیرعامل قدردانی شد.به گزارش بانک صادرات ایران،حجتاله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات ایران در این جلسه، با تشریح رویکرد کلی بازدارندگی فعال در حوزه نظامی و اهمیت پدافند عامل و غیرعامل در حوزه غیرنظامی به منظور کاهش آسیبپذیریها در جهت ثبات و دوام کشور، از تلاشهای فراوان امور حراست و حفاظت، امور فناوری اطلاعات و ادارات زیرمجموعه بانک بهویژه اداره کل حفاظت فناوری اطلاعات تشکر کرد.

تایید صلاحیت مدیر عامل بیمه حافظ

دکتر سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی طی نامهای، صلاحیت حرفه ای جلال سلطانی را به عنوان مدیرعامل بیمه حافظ تأیید و ابراز امیدواری کرده که با مساعی اعضای هیأت مدیره و کارکنان بیمه حافظ، اهداف مورد نظر بیمه مرکزی و شرکت متبوع محقق شود.به گزارش روابط عمومی بیمه حافظ، اعضای هیأت مدیره بیمه حافظ پیش از این به اتفاق آراء، جلال سلطانی مدیر برنامه ریزی این شرکت را به عنوان مدیرعامل انتخاب و برای احراز صلاحیت حرفه ای به بیمه مرکزی معرفی کرده بودند. جلال سلطانی دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه علوم و تحقیقات و مهندسی کامپیوتر از دانشگاه صنعتی شریف است . وی همکاری خود را با بیمه حافظ از بهار ۱۳۹۸به عنوان مدیر برنامه ریزی و مشاور مدیرعامل شروع نموده و تاکنون سمت هایی همچون مشاور مدیرعامل و مدیر فناوری اطلاعات در شرکت­های بیمه آسیا، بیمه ملت و بیمه خاورمیانه به عهده داشته است.

اقدامات سیستماتیک بانک ملی ایران

برای آزادسازی منابع محبوس

بانک ملی ایران طی یک فرایند مدون و برنامه ریزی شده، در حال آزادسازی منابع حبس شده خود در قالب مطالبات معوق و اموال مازاد است.به گزارش بانک ملی ایران، پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری و دستور اکید دولت محترم مبنی بر لزوم فروش اموال مازاد بانک ها و نیز بازیابی منابع خارج شده از بانک در قالب تسهیلات که به حالت معوق در آمده اند، بانک ملی ایران در چند سال گذشته پیگیری این امور را به طور جدی در دستور کار داشته است.بررسی عملکرد بانک نشان می دهد بانک ملی ایران در هر دو بخش موفقیت های چشمگیری حاصل کرده است.در حالی که غیرجاری شدن تسهیلات پرداختی می تواند یکی از چالش های عمده نظام بانکی تلقی شود، بانک ملی ایران با مدیریت صحیح و تمرکز بر این بخش توانسته به شکل مطلوبی، نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات پرداختی (NPL) خود را کاهش دهد.

رییس کل بیمه مرکزی مطرح کرد؛

گروه بانک وبیمه: رییس کل بیمه مرکزی اظهار داشت: مقدمات طرح راننده محور شدن بیمه شخص ثالث در حال انجام است و از ابتدای سال آینده اجرایی میشود.

به گزارش صدا و سیما، رئیس کل بیمه مرکزی گفت: مقدمات طرح راننده محور شدن بیمه شخص ثالث در حال انجام است و از ابتدای سال آینده اجرایی میشود.

غلامرضا سلیمانی گفت: بر اساس این طرح مقدار حق بیمه شخص ثالث بر اساس سابقه افراد در نوع رانندگی و رعایت قوانین تعیین میشود.

وی افزود: در این زمینه اطلاعات شخصی، شغلی، سابقه و سن افراد را با همکاری دستگاههایی مانند نیروی انتظامی استعلام میکنیم و رانندگانی که قوانین را بهتر رعایت میکنند و رانندگی بهتری دارند از تخفیف بیشتری در حق بیمه برخوردار خواهند بود که این تخفیف میتواند تا ۵۰ درصد باشد. وی گفت: در مقابل کسانی که رانندگی پرخطر دارند باید مبلغ بیمه بالاتری را پرداخت کنند. وی افزود: صنعت بیمه از اجرای این طرح منافعی نخواهد داشت، اما این کار به عدالت نزدیکتر است و به کاهش تصادفات و رعایت قوانین رانندگی کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه برخی خودروها ممکن است چند راننده داشته باشد، گفت: این موضوع نیز در نظر گرفته خواهد شد و بر اساس خود اظهاری افراد در باره هر خودرو میزان بیمه شخص ثالث آن خودرو مشخص خواهد شد.

وی درباره پرداخت حق بیمه زائران اربعین گفت: امسال حدود ۳ میلیون زائر از ایران برای راه پیمایی اربعین شرکت کردند که مبلغ دریافتی بابت بیمه آنان حدود ۴۵ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: امسال حدود ۱۴۰ نفر در ایام اربعین فوت کردند که برخی از آنها در اثر حوادث بوده است و بر اساس قانون دیه تا حدود ۲۷۰ میلیون به بازماندگان افراد فوت شده در اثر حوادث قابل پرداخت است.

وی گفت: همچنین هزینههایی که برای درمان بیماران و مصدومان در این مدت صورت گرفت تا سقف حدود ۳۰ میلیون تومان بوده است.

وی افزود: در مجموع مبلغ خسارتی که بیمه در این ایام پرداخت کرده بیش از میزان درآمد آن بوده است.

  • افزایش قیمت بیمه شخص ثالث با راننده محور شدن

    همچنین اسماعیل فلاح، کارشناس حوزه بیمه در گفتوگوی گسترشنیوز در مورد راننده محور شدن بیمه شخص ثالث خودرو اظهار کرد: در زمینه بیمه شخص ثالث و راننده محور شدن آن، الگوی آن را از کشورهای اروپایی گرفتهایم. در حال حاضر بیمههای شخص ثالثی که فروخته میشوند تنها بر اساس نوع خودرو هستند و هیچ توجهی به راننده، شخصیت، سوابق تحصیلی، علمی و کاری نمیشود. اگر بخواهیم بر اساس راننده محور بودن حق بیمه را مشخص کنیم طبیعتا در نرخ آن تاثیر خواهد گذاشت. لازم به ذکر است که در کشورهای اروپایی ۵۰ آیتم برای مشخص کردن حق بیمه وجود دارد. وی ادامه داد: زمانی که به سمت راننده محور شدن بیمههای شخص ثالث حرکت میکنیم خواه ناخواه حق بیمهها افزایش پیدا خواهد کرد. مگر این که بخواهیم یک روش دیگر یا بومی را در کشور پیادهسازی کنیم که در آن صورت شرایط فرق میکند. وقتی در مورد سن، تحصیلات، میزان مسافرت، خانهدار بودن و بسیاری از موارد دیگر صحبت میکنیم در نرخ بیمه تاثیر میگذارد. فلاح در پایان گفت: تقریبا یک سال و نیم الی ۲ سال است که در مورد راننده محور شدن بیمه شخص ثالث در ایران صحبت میشود. طبیعتا اگر افزایش حق بیمه صورت بگیرد ریزش بیمهگذار خواهیم داشت و مردم نیز ضرر میکنند. بهتر است قبل از انجام این کار، راننده محور شدن روی بیمه بدنه انجام شود.

بانک سینا از مشتریان خواست با توجه به اجرایی شدن رمز دوم یکبار مصرف کارت از اول دیماه جاری، جهت فعالسازی این خدمت به شعب بانک مراجعه کنند.روابط عمومی بانک سینا گزارش داد: در راستای دستورالعمل بانک مرکزی جمهوری اسلامی مبنی بر لزوم استفاده از رمز دوم یکبار مصرف کارت در تراکنش های مالی، رمز دوم ثابت کارت از اول دیماه جاری غیرفعال خواهد شد و به همین منظور لازم است مشتریان جهت فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف کارت از طریق شعب بانک اقدام کنند.رمز دوم ایستای کارت بانکی که هم اکنون برای بسیاری از مشتریان شبکه بانکی فعال است تا پایان آذر ماه قابل استفاده خواهد بود و پس از آن در تراکنش های غیر حضوری کارتی (خرید از طریق درگاه اینترنتی، نرمافزارهای موبایلی و...) باید از رمز دوم یکبار مصرف استفاده شود.این خدمت که در راستای ایمنسازی دسترسی کاربران به سیستمهای الکترونیکی و افزایش امنیت در تراکنشهای بانکی صورت می گیرد؛ بهصورت رایگان به مشتریان ارائه میشود و هیچگونه هزینهای به دنبال ندارد.