نمره خیلی خوب معاون وزیر اقتصاد به بانک ملی

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی نسبت مطالبات غیر جاری به کل تسهیلات پرداختی (NPL) بانک ملی ایران را در مقایسه با متوسط این عدد در نظام بانکی «خیلی خوب» عنوان کرد. عباس معمار نژاد با بیان این که نسبت مطالبات غیر جاری به کل تسهیلات پرداختی بانک ملی ایران در مقایسه با کل نظام بانکی جزو کمترین هاست، ادامه داد: عدد 6.5 برای این شاخص در بانک ملی ایران «خیلی خوب» است. متوسط این شاخص برای کل نظام بانکی کشور بیش از 11 است.

بانک ملی ایران با مدیریت صحیح و تمرکز بر این بخش توانسته به شکل مطلوبی، نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات پرداختی (NPL) خود را کاهش دهد.

 

دورخیز جهت تحقق اهداف سپرده ای بانک

دکتر سید علی جلالی مدیرعامل بانک حکمت ایرانیان در همایش روسای شعب منطقه مرکز در خصوص وضعیت نیروی انسانی و تاکید بر حفظ حقوق و بهبود معیشت کارکنان بانک حکمت ایرانیان، روسای شعب را به جذب منابع و ارائه انواع خدمات بانکی با رعایت بهداشت اعتباری فراخواند. وی یادآور شد: هیئت مدیره محترم بانک هیچگونه محدودیتی برای فعالیت همکاران وضع نکرده است و تفویض اختیار به همکاران را جزو الویت های کاری خود می داند، لذا اختیارات لازم را به شعب را اعطا خواهد نمود،. وی تحقق تنها 12 درصد هدف سال 1398 را برای شعب غیر قابل قبول دانست و رهنمودهای لازم را برای رسیدن به اهداف عالی بانک بیان داشت.

 

حمایت همه جانبه بانک از تعاونگران

عباس نجفی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون با حضور در اتحادیه سراسری پسته و شرکت تعاونی پسته رفسنجان بر حمایت همه جانبه بانک توسعه تعاون از تعاونگران تاکید نمود. نجفی با اظهار خرسندی از صادرات محصول ایرانی گفت: حضور محصول ایرانی در بازارهای جهانی می تواند کمک بسزایی به اقتصاد کشور نماید. وی با اشاره به وجود بسترهای مناسب در بانک توسعه تعاون اظهار داشت: اجرای طرح رونق تولید در بانک توسعه تعاون به عنوان یکی از محصولات قابلارائه به تعاونگران در قالب بستههای حمایتی به آنها، هم اکنون در حال اجراست که بر اساس آن تعاونگران میتوانند از طریق برقراری تعامل با بانک از تسهیلات آن بهرهمند گردند.

همکاری صندوق تامین خسارت و تجارتنو

مدیرعامل صندوق تامین خسارتهای بدنی طی دیدار با مدیرعامل بیمه تجارتنو در جریان کارنامه کاری این شرکت قرارگرفت.

علیجباری ضمن تقدیر ازحضور موثر تجارتنو درصنعت بیمه، ارزیابی و پرداخت سریع خسارت سیل اخیر را نقطه عطفی درعملکرد این مجموعه جوان عنوان داشت.

گفتنی است؛ درجریان این نشست همچنین طرفین نحوه همکاریهای مشترک را مورد بررسی قرارداده و درخصوص این مهم تبادل نظر کردند.

برگزاری مجمع عمومی نوبت دوم بیمه آرمان

مجمع عمومی عادی سالیانه نوبت دوم شرکت بیمه آرمان جهت تصویب صورت های مالی منتهی به ۱۳۹۷/۱۲/۲۹ با حضور نمایندگان بیمه مرکری، سازمان بورس اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی شرکت و ۶۳/۹۸ درصد سهامداران این شرکت در سالن اجتماعات ستاد مرکز برگزار شد.

در این مجمع اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل ضمن ارائه گزارش به سهامداران در خصوص اقدامات انجام شده شرکت، برنامه های آینده را نیز تشریح کردند.

پس از ارائه گزارشات هیئت مدیره و مدیرعامل، نوبت به حسابرس و بازرس قانونی رسید تا گزارش خود را در خصوص صورت های مالی شرکت بیمه آرمان منتهی به ۱۳۹۷/۱۲/۲۹ به سمع و نظر سهامداران و نمایندگان قانونی آنها برساند.

و در نهایت با تصویب صورت های مالی ارائه شده توسط اکثریت سهامداران، مجمع با موفقیت برگزار گردید.

انتشار کتاب بیمه ای کودکان توسط بیمه "ما"

شرکت بیمه "ما" با هدف ترویج و توسعه فرهنگ بیمه و آشنایی کودکان و نوجوانان با انواع بیمه همزمان با اجرای طرح "زنگ بیمه" ، اقدام به تهیه و تدوین کتاب "زندگی دوباره" ، خاص گروه سنی الف و ب کرد.

به گزارش روابط عمومی بیمه "ما"، در راستای سیاست ها و راهبردهای بیمه مرکزی در خصوص ترویج فرهنگ بیمه ، شرکت بیمه "ما" همزمان با سایر شرکت های بیمه ای طرح زنگ بیمه را اجرا و در مدارس منتخب سراسر کشور حضور بهم رسانید

بر اساس این گزارش، نزدیک به دو هزار نسخه کتاب ویژه بیمهای ، خاص گروه سنی کودکان و نوجوانان توسط بیمه مرکزی و شرکت بیمه "ما" تهیه و تدوین شده و در میان دانشآموزان توزیع شد.

رئیس گروه مالی بانک گردشگری خبر داد:

گروه بانک و بیمه: رئیس گروه مالی گردشگری اعلام کرد: این گروه در یک دوره ۱۰ ساله برای بیش از ده هزار نفر از جوانان کشور اشتغال پایدار ایجاد کرده است .

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک گردشگری، مهدی جهانگیری در مراسم افتتاح کارخانه احیا مستقیم و شروع عملیات اجرایی طرح توسعه فولاد بافت که با حضور دکتر روحانی رئیس جمهور برگزار شد، بر لزوم حضور بخش خصوصی توانمند در اجرای طرح ها تاکید کرد. وی گفت : امروز در سال رونق تولید شاهد به ثمر نشستن یک واحد تولیدی با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی و آغاز عملیات اجرایی یک سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیون یورویی شامل احداث یک خط دو و نیم میلیون تنی گندله سازی و احداث یک خط ۸۰۰ هزار تنی آهن بریکت گرم در بافت بودیم که زمینه اشتغال ۹۰۰ نفر به صورت مستقیم و چندین هزار نفر غیر مستقیم از جوانان این منطقه بودیم.

وی افزود : تأمین مواد اولیه مورد نیاز فولاد بافت تا سه سال آینده حداقل یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن ورودی گندله در سال و خروج محصول تولیدی سالانه ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی است. همچنین از سه سال آینده با راه اندازی فاز دوم تامین دو و نیم تا سه میلیون تن کنسانتره و خروج یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن محصول است که قطعاً محور ۹۰ کیلومتری سیرجان-بافت توان کشش این حجم از تردد جاده ای را ندارد.

جهانگیری از رئیسجمهور خواست با صدور دستور ویژه به وزارت راه و شهرسازی به منظور اتصال بافت به راهآهن سراسری محور سیرجان بافت کرمان شاهد تحقق آرزوی مردم این منطقه باشیم و همچنین با این اقدام شهرستانهای بافت، ارزوئیه و رابر از بن بست اقتصادی خارج و زمینه سرمایهگذاریهای جدید در منطقه فراهم شود .

وی با بیان اینکه پیام های نوروزی مقام معظم رهبری در سال های اخیر در حوزه مسایل اقتصادی بوده است، تصریح کرد: بزرگترین دغدغه دولتها و بطور مشخص دولت فعلی حل مشکل بیکاری جوانان است که این معضل جز با میدان دادن به بخش خصوصی کارآمد و توانمند و خروج از اقتصاد دولتی امکان پذیر نیست.

جهانگیری در پایان گفت: گروه مالی گردشگری و هلدینگهای تابعه به عنوان یک بخش خصوصی صددرصد واقعی با نصب العین قرار دادن منویات رهبر معظم انقلاب در راستای حل مشکل بیکاری با افتخار اعلام میدارد که با استفاده از دانش فنی و مهندسی بومی و میدان دادن به مدیران جوان در یک دوره ده ساله بیش از ۱۰هزار فرصت شغلی پایدار در بخش های مختلف اقتصادی کشور ایجاد کرده است.

بانک دی در راستای ارزیابی مستمر فعالیتها، فرآیندها و نتایج اقدامات انجام شده در حوزه منابع انسانی و همچنین شناسایی نقاط قوت و فرصتهای بهبود در زمینه توسعه فعالیت ها و برنامه ریزی های این حوزه با شرکت در یازدهمین دوره جایزه تعالی، عملکرد خود را در معرض ارزیابی ارزیابان انجمن مدیریت منابع انسانی ایران قرار داد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره روابط عمومی و تبلیغات، درجلسه افتتاحیه بانک دی که با حضور محمدرضا قربانی، مدیر عامل بانک، معاونین و مدیران ارشد و گروه ارزیاب جایزه تعالی منابع انسانی برگزار شد، مدیرعامل بانک دی ضمن ابراز خرسندی از حضور بانک در جایزه تعالی منابع انسانی به اهمیت توجه به این حوزه در سازمان ها اشاره کرد و گفت: با توجه به تغییرات و تحولات شگرف و فراگیر حوزه های فناورانه،موثرترین شیوه در شرایط فعلی برای کسب مزیت رقابتی، کارآمد کردن و توانمند سازی منابع انسانی سازمان ها است.

وی افزود: اکنون مدیران هوشمند می دانند که هر چه در زمینه توسعه و ارتقای نیروی انسانی سرمایه گذاری کنند، موفقیت، کارایی و برتری رقابتی سازمان خود را تضمین کرده اند.

بانک دی برای کسب موفقیت پایدار، نیازمند تغییر و بهبود در حوزه های مختلفی است که منابع انسانی در میان این حوزه ها به دلیل نقش آفرینی نیروهای انسانی در ایجاد هر نوع تغییر و بهبود سازمانی نقش مهم تر و کلیدی تری را ایفا می کند.

قربانی تصریح کرد: بانک دی با برخورداری از بدنه مدیریتی و کارشناسی جوان در زمره معدود بانک هایی است که توانسته با بهره گیری از توانایی و انرژی جوانی در کنار تجربه کاری مدیران کارآمد، تصویر یک بانک پویا و کاربلد را در جامعه به تصویر بکشد و امید است حضور در جایزه تعالی منابع انسانی زمینه ساز تزریق ایده ها، تجربیات گرانبها در بدنه کارشناسی بانک و سیاست های حوزه منابع انسانی شود.