تا آخر همراه زلزلهزدگان آذربایجانشرقی هستیم

فرمانده سپاه با اشاره به فعالیت ۲۰ دستگاه ماشینآلات مهندسی سپاه در مناطق زلزلهزده آذربایجانشرقی اعلام کرد: تا آخر در کنار زلزلهزدگان هستیم. به گزارش ایلنا، سردار سرلشکر حسین سلامی در حاشیه بازدید از روستای زلزلهزده ورنکش در گفتوگو با خبرنگاران اظهار داشت: در روستاهای زلزلهزده میانه ۲۰ دستگاه مهندسی سنگین سپاه پاسداران در حال فعالیت است. وی افزود: از ۱۰۵ خانه آواربرداری شده در منطقه ۵۰ خانه توسط نیروهای سپاه آواربرداری شده است و طی ۱۰ تا ۱۵ روز آینده آواربرداری خانههای تخریب شده به اتمام خواهد رسید.

اسلامی تصریح کرد: با تجربیات از حوادث و بلایای گذشته در کشور ما تا آخر حادثه در کنار مردم میایستیم.

 

رئیس کمیسیون امنیت ملی با بشار اسد دیدار کرد

مجتبی ذوالنوری در دمشق با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و گفت وگو کرد. به گزارش ایلنا، ذوالنوری در این دیدار، پیروزی های مقتدرانه در عرصه میدانی و دیپلماسی را به رئیس جمهور سوریه تبریک گفت و بیان داشت: پیروزیهای سوریه و جبهه مقاومت در مقابل تروریستهای تکفیری در عرصه میدانی به شکست اقتدار نظام سلطه و استکبار جهانی منجر شده است. وی تروریستهای داعش را محصول و دست پرورده ی آمریکایی - صهیونیستی خواند و گفت: کینه و خباثت آمریکا و رژیم صهیونسیتی نتوانست تغییری در نقشه منطقه و کشورهای حامی محور مقاومت ایجاد کند و سوریه با قدرت تروریستها را در قلب جبهه مقاومت شکست داد.

 

باید لولههای نفتمان را داوطلبانه ببندیم

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: لولههای نفت را خودمان باید داوطلبانه ببندیم و از خامفروشی جلوگیری کنیم، محصولات دیگر برای ما درآمد بیشتری دارد.

به گزارش سید حسن حسینی شاهرودی ، دراین باره که آیا امکان دارد بعداز گذشت چهل سال برای اولین بار بودجه بدون نفت بسته شود، گفت: یکی از مشکلات ما در طول این سالها این بود که ما نفت داشتیم و کسی هم نمیتوانست بیاید جلو آن را بگیرد تا مجبور باشیم به سمت بودجه بدون نفت گام برداریم. وی ادامه داد: بودجه غیرنفتی اثرات بسیاری دارد و حوزههای مختلفی را در برمیگیرد، باعث میشود دولت تصدیگری را حذف و خودش را کوچک کند که منجر به کاهش هزینهها میشود.

آنهایی که کارشکنی میکنند را معرفی کنید

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه اولین آفتی که قضا را تهدید میکند پیروی از هوای نفس است، گفت: پیروی از هوای نفس انسان ر ابه ذلت میکشاند که باید مهار شود و از امتیازات قاضی شایسته این است که در مقابل هوای نفس مقاوم باشد در این صورت جهاد اکبر میکند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد مرتضوی مقدم طی سخنانی در جشن میلاد حضرت محمد (ص) در مسجد امام حسین (ع) بیرجند در جمع مردم اهل تسنن و تشیع با تبریک هفته وحدت گفت: سیاست راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران از آن روز که طلوع کرد ایجاد وحدت و رفع تفرقه و دشمنی است، همه ما میدانیم که دشمن از تفرقه سوءاستفاده میکند و تفرقه چه آثار سوئی را در جوامع بشری دارد.

وی افزود: اگر دشمن بخواهد بر ملتی پیروز شود اولین کاری که میکند ایجاد تفرقه است و جمهوری اسلامی ایران از بدو تولد روشنگری را آغاز کرد، تخم بصیرت را کاشت و مردم عالم را بیدار و آنها را به اهداف اصلی اسلام آشنا و فریاد اتحاد و یگانگی را بلند کرد.

هیچگاه عقبنشینی نخواهیم کرد

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با سخنان تند و آتشین می شود یک شبه قهرمان شد اما آیا نتیجهای برای کشور و گفتمان اصلاحات دارد؟ تاکید کرد: برخی آیه یاس خواندن ها در داخل جبهه اصلاحات مطمئنا بازی کردن در زمبنی است که رقیب ما طراحی کرده است و متاسفانه افرادی هم ماموریتشان دامن زدن به برخی اختلاف نظرهای طبیعی در داخل خانواده اصلاحات است.

به گزارش ایسنا به نقل از امیدنامه، محمدرضا عارف در دیدار با اعضای ستاد استان تهران شورای عالی سیاست گذاری جبهه اصلاح طلبان با تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) و نیز میلاد ششمین امام معصوم، امام جعفر صادق(ع) با بیان اینکه امیدوارم مسلمانان جهان به اتحاد عمیق و مداوم در همه اصول مسلم اسلام برسند، گفت: هفته وحدت میتواند منشأ برکت و وحدت و همدلی و همراهی نه تنها در ایران، که در سراسر جهان اسلام باشد. متاسفانه جهان اسلام که بیش از هر زمان به یگانگی و همدلی نیازمند است، در اثر تعصب جاهلان و توطئه و ترفند دشمنان، در آتش قهر و ستیزی که حاصل آن انبوه کشتگان و ویرانیهای فراوان است میسوزد.

ظرف یک ماه ظرفیت غنیسازی را

به بالای ۲۰ هزار سو میرسانیم

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: متخصصان هستهای کشور قادرند در عرض یک ماه ظرفیت غنیسازی را به بالای ۲۰ هزار سو برسانند.به گزارش ایسنا، علیاکبر صالحی در یک گفتوگوی رادیویی اظهار کرد: ما با قبول کردن محدودیتهایی که به ماهیت برنامه ما لطمه نمیزند اقدامات فنی را انجام دادیم. یک محدودیت این بود که فلز اورانیوم نسازیم؛ خب ما اصلا بنای ساخت آن را نداشتیم، یا فلز پلوتونیوم که برای آن هم بنایی برای ساخت نداریم؛ اما این محدودیتها لطمهای به استخراج و اکتشاف، ساخت نیروگاه اتمی قدرت، چرخه سوخت و غیره نزد.وی ادامه داد: ترامپ با خروج از برجام فرصتی پیش آورد که ملت ایران به این واقعیت دست یابند که فرزندان ایران به گونهای برجام را تدوین کردند که ظرف دو ماه بیش از ۱۰ نوع ماشین جدید را ساختند و تست کردند. واقعا متخصصان ما به شکل عاشورایی شبانهروز کار کردند تا نشان دهند صنعت هستهای نشاط خود را دارد.

وی تاکید کرد: ما بنا نداریم این ماشینها را به مرحله تولید برسانیم اما یک چالش سیاسی بود و باید ظرفیت و توان و اراده ایران را به طرف مقابل در برابر بدعهدیشان نشان میدادیم تا بدانند اگر خلف وعده کردند ایران آنقدر هوشمند بوده است که پلهای پشت سرش را خراب نکند و به علاوه پلهای دیگری هم زده که بهتر از گذشته به صحنه برگردد. در آخرین گزارش آژانس هم این اقدامات مورد تأیید قرار گرفت.

مبارزه با فساد از فضای هیجانی

و نقطهزنی گذشته است

یک عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «مبارزه با فساد از فضای هیجانی و نقطهزنی گذشته است»، بر ضرورت نهادینه شدن این نگاه و برخورد سیستمی با فساد تاکید کرد. فرهاد تجری در گفتوگو با ایسنا با اشاره به سخنان اخیر رئیسجمهور درباره مبارزه با فساد و برخی واکنشها به آن، اظهار کرد: بارها در صحبتهای بزرگان شنیدهایم که وقتی قرار است با فساد مبارزه شود صدای خیلیها در میآید، چرا که معمولاً مفسدین یا خودشان را به قدرت میچسبانند و یا اصلا پایگاهشان در کانونهای قدرت است.وی افزود: ما معتقدیم اگر نشستهای بین روسای قوا در موضوع مبارزه با فساد برگزار نشود، برداشت و تحلیلهای جهتدار نوع نگاه قوا را به این موضوع متفاوت میکند. این در حالی است که موضوع مبارزه با فساد مسالهای است که همه به آن پایبند هستیم و البته نیازمند عزم ملی و همه جانبه است و باید در همه سطوح مملکت خصوصاً بین روسای قوا و مسئولین ارشد پیگیری شود و در سیستم نهادینه شود.

محکومیت یک تاجر ایرانی در آمریکا به

اتهام نقض تحریمها

وزارت دادگستری آمریکا یک تاجر ایرانی را با ادعای اینکه محصولات غیر قانونی به ایران صادر کرده است به حدود چهار سال حبس محکوم کرد. به نقل از شبکه فاکس نیوز، بهزاد پورقناد یک شهروند ایرانی است که در ماه ژوئیه برای گذراندن رویههای قانونی از آلمان به آمریکا مسترد شد و سپس دادستانی نیویورک او را به نقض تحریمهای آمریکا علیه ایران متهم کرد. این تبعه ایرانی در ماه اوت نیز به دلیل آنچه صادرات الیاف کربن به ایران اعلام شده است، در دادگاه مجرم شناخته شد و اکنون به حدود چهار سال زندان محکوم شده است.

رهبر انقلاب در دیدار شرکتکنندگان کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی ؛

گروه سیاسی: رهبر معظم انقلاب اسلامی علت مصائب امروز دنیای اسلام بهویژه وضع تأسفبار فلسطین را ضعف اتحاد اسلامی دانستند و تاکید کردند: محو اسرائیل به معنای محو رژیم جعلی صهیونیستی و حاکم شدن دولت منتخب صاحبان اصلی فلسطین اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی است.

به گزارش تجارت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنهای در سالروز ولادت با سعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) با مسئولان نظام، مهمانان شرکتکننده در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، سفیران کشورهای اسلامی و جمعی از قشرهای مختلف مردم دیدار کردند.

ایشان در این دیدار علت مصائب امروز دنیای اسلام بهویژه وضع تأسفبار فلسطین را ضعف اتحاد اسلامی دانستند و با تأکید بر اینکه محو اسرائیل به معنای محو رژیم جعلی صهیونیستی و حاکم شدن دولت منتخب صاحبان اصلی فلسطین اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی است، خاطرنشان کردند: دشمنان اسلام و در رأس آنها آمریکا، با اصل اسلام و همه کشورهای اسلامی مخالفند و سلاح اصلی آنها در منطقه ما «نفوذ در مراکز حساس و تصمیمگیر»، «ایجاد تفرقه در ملتها»، و «القاء تسلیم مقابل آمریکا به عنوان راه حل مشکلات» است که نسخه علاج در مقابل این نقشهها، روشنگری و ایستادگی در راه حق است.

حضرت آیت الله خامنهای در این دیدار با تبریک خجسته میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع)، پیامبر بزرگوار اسلام را «قرآنِ مجسم»، «برترین و با عظمتترین مخلوق پروردگار» و «نور و وسیله حیات و روشنایی جوامع انسانی» خواندند و گفتند: بشریت به تدریج این حقایق را درک خواهد کرد و امیدواریم شاهد روزی باشیم که در ایام ولادت این وجود مقدس، دنیای اسلام متبسم باشد و غم و اندوه بر لبان آن ننشسته باشد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به نامگذاری ۱۲ تا ۱۷ربیعالاول بهعنوان هفته وحدت در جمهوری اسلامی، وحدت را نه یک حرکت سیاسی و تاکتیکی بلکه «اعتقاد و ایمان قلبی به لزوم اتحاد امت اسلامی» دانستند و افزودند: این اعتقاد ریشهدار، حتی قبل از تشکیل جمهوری اسلامی نیز طرفداران مهمی از جمله مرجع بزرگ کل عالم شیعه، آیتالله بروجردی داشت.

ایشان با برشمردن مراتب وحدت، پایینترین مرتبه و اولین قدم در اتحاد دنیای اسلام را «پرهیز جوامع، دولتها، اقوام و مذاهب اسلامی از تعرض و ضربه زدن به یکدیگر» و «اتحاد در مقابل دشمن مشترک» خواندند و گفتند: در مراتب بالاتر، کشورهای اسلامی باید با یکدیگر در علم، ثروت، امنیت و قدرت سیاسی در جهت دستیابی به تمدن نوین اسلامی همافزایی و تلاش کنند که جمهوری اسلامی نیز همین نقطه یعنی رسیدن به تمدن نوین اسلامی را هدف نهایی خود قرار داده است.

  • دلائل مصائب دنیای اسلام

    حضرت آیت الله خامنهای مصائب موجود در دنیای اسلام از جمله قضیه فلسطین و جنگهای خونین در یمن، غرب آسیا و شمال آفریقا را ناشی از پایبند نبودن به اصل پرهیز از معارضه و اتحاد در مقابل دشمن مشترک دانستند و خاطرنشان کردند: امروز بزرگترین مصیبت دنیای اسلام، قضیه فلسطین است که ملتی را از خانه و وطن خود آواره کردند.

    رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مواضع روشن امام بزرگوار از آغاز نهضت اسلامی در اعلام خطر علیه نفوذ، دخالت و ظلم صهیونیسم، موضع جمهوری اسلامی ایران در قضیه فلسطین را موضعی قطعی و اصولی خواندند و گفتند: از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز همچنان بر این موضع باقی هستیم، یعنی بدون ملاحظه و رودربایستی به فلسطین و فلسطینیها کمک کرده و خواهیم کرد و این کار را وظیفه همه دنیای اسلام میدانیم.

    ایشان با اشاره به تلاش دشمنان برای تحریف معنای تأکیدات مکرر امام راحل و مسئولان نظام اسلامی در خصوص «محو اسرائیل» گفتند: ما طرفدار فلسطین و استقلال و نجات آن هستیم و محو اسرائیل به معنای محو مردم یهودی نیست، چرا که ما با آنها هیچ کاری نداریم همچنان که در کشور ما نیز جمعی از یهودیان در کمال امنیت زندگی میکنند.

    حضرت آیت الله خامنهای، محو اسرائیل را به معنای نابودی حکومت و رژیم تحمیلی صهیونیستی خواندند و تأکید کردند: مردم فلسطین چه مسلمان چه مسیحی و چه یهودی که صاحبان اصلی آن سرزمین هستند باید بتوانند خودشان دولت خود را انتخاب، و بیگانهها و اراذل و اوباشی مانند نتانیاهو را بیرون و کشورشان را اداره کنند که البته این اتفاق خواهد افتاد.

    رهبر انقلاب اسلامی در ادامه، دشمنیِ آمریکا، رژیم صهیونیستی و دشمنان وحدت اسلامی را متوجه همه کشورهای اسلامی دانستند و افزودند: ماهیت اسلام، نفی ظلم و استکبار و سلطه است، بنابراین آنها با اصل اسلام و همه کشورهای اسلامی مخالفند و این تصور که دشمنی آنها فقط با جمهوری اسلامی است، صحیح نیست.

    ایشان به تعابیر توهینآمیز آمریکاییها درباره سعودی اشاره کردند و گفتند: اینکه آنها صریحاً میگویند سعودیها غیر از پول چیز دیگری ندارند یعنی باید برویم و آنها را غارت کنیم که این دشمنی آشکار با یک کشور و ملت است و طرفهای آنها باید بفهمند که در مقابل چنین توهینهایی با غیرت عربی و شرف اسلامی چه وظیفهای دارند.

    حضرت آیت الله خامنهای حضور آمریکا در منطقه را موجب ایجاد شر، فساد، ناامنی و تشکیل گروههایی از قبیل داعش دانستند و با تأکید بر لزوم آشنا شدن ملتهای مسلمان با چهره واقعی و نفاقآلود آمریکا افزودند: امروز سلاح اصلی آمریکا در منطقه ما «نفوذ در مراکز حساس و تصمیمگیر»، «ایجاد تفرقه و تزلزل در عزم ملتها»، «ایجاد بیاعتمادی میان ملتها و دولتها»، «دستکاری در محاسبات تصمیمگیران و وانمود کردن این مطلب است که حلّال مشکلات، رفتن زیر پرچم آمریکا و تسلیم شدن» است که این سلاح از سلاح نظامی و سخت نیز خطرناکتر است.

    رهبر انقلاب اسلامی راه مواجهه با دشمنان را عمل به فرمان پروردگار یعنی ایستادگی در راه حق خواندند و افزودند: البته این ایستادگی سختیهایی نیز خواهد داشت اما تحمل این سختیها عمل صالح است و نزد خداوند اجر خواهد داشت، ضمن اینکه تسلیمِ دشمن شدن، سختیهای بیشتری دارد و خداوند کسانی را که تن به ظلم دهند، مجازات خواهد کرد.

    ایشان در بخش پایانی سخنانشان، هر سخن، حرکت و اقدام در دنیای اسلام در جهت «استقلال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ملتهای مسلمان»، «وحدت و اقتدار امت اسلامی»، «کمک به مردم و مستضعفان»، «تبلیغ حقایق و مقابله با موهومات» و «ترویج علم و تحقیقات از جمله انرژی هستهای» را حسنه و عمل صالح دانستند و گفتند: انرژی صلحآمیز هستهای نیاز ملتها است اما انحصارطلبان غربی به دنبال آن هستند که این انرژی را در انحصار خود نگه دارند و در مقابل شرف و استقلال ملتها، آن را قطره قطره به آنها بدهند.

    حضرت آیت الله خامنهای افزودند: غربیها میدانند ما از لحاظ مبنایی و اعتقادی به دنبال سلاح هستهای نیستیم، بنابراین علت مخالفت آنها با حرکت هستهای جمهوری اسلامی، بازداشتن ایران از دانش، صنعت و توانایی هستهای است.

    رهبر انقلاب اسلامی وظیفه روشنفکران و علمای دنیای اسلام را بسیار مهم دانستند و تأکید کردند: با قدرت از حق دفاع کنید و از دشمن نترسید و بدانید دنیای اسلام به فضل الهی در آینده نه چندان دور، تحقق آرزوهای درخشان خود را خواهد دید.

رییس جمهور تاکیدکرد؛
 

گروه سیاسی: رئیسجمهور گفت: افزایش نرخ بنزین به نفع مردم و اقشار تحت فشار جامعه بوده و میتواند در حل مشکلات آنان مفید و موثر باشد.

به گزارش تجارت به نقل از خبرگزاری فارس، حسن روحانی رئیس جمهور روز جمعه در دیدار برخی اعضای دولت و مسوولان کشور به مناسبت میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع)، با اشاره به اقدام اخیر دولت در افزایش نرخ بنزین که از شب گذشته اجرا شده است، گفت: دولت مدت ها به دنبال آن بود تا از طریقی بتواند از اقشار ضعیف کشور که بواسطه شرایط اقتصادی در فشار هستند، حمایت و به آنها کمک کند، اما به دلیل کمبود منابع درآمدی و بودجه توان اجرای آن وجود نداشت.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز اقشاری در جامعه هستند که در زندگی خود با مشکلات مواجه هستند، گفت: فشارهای اقتصادی شدید در سال 97 و 98 به زندگی مردم وارد شد و دولت می خواهد در حد تامین نیازمندی های ضروری، حمایتی از مردم کرده و به خانواده هایی که احساس می کنیم در فشار بیشتر هستند کمکی کرده باشیم.

روحانی با بیان اینکه برای تعیین اقشار ضعیف جامعه نیاز به آمار و ارقام دقیق داریم اما در همین حدی که امکان تشخیص وجود دارد می توانیم جامعه را به دو بخش تقسیم کنیم، گفت: بر این اساس حدود 75 درصد در شرایط فشار قرار دارند و حدود 25 درصد هم شرایط زندگی شان خوب است و بر مبنای محاسبات 18 تا 19 میلیون خانوار و جمعیتی در حدود 60 میلیون نفر مشمول طرح حمایتی دولت خواهند بود و این مبلغ هم کمک به فرد نبوده و کمک به خانوار به شمار می رود.

وی افزود: تلاش ما این است بتوانیم این مبلغ را ماهیانه به حساب خانوارها پرداخت کنیم و در اوایل آذر ماه اولین نوبت آن پرداخت شود.

رئیس جمهور اظهار داشت: این اقدام برای اقشار مستضعف جامعه کمک کوچکی به شمار می رود و در مجموع اصل این کار ضروری است.

روحانی اظهار داشت: برخی معتقد بودند که قیمت انرژی در ایران با قیمت آن در کشورهای منطقه فاصله زیادی دارد که البته این موضوع موجب ایجاد مفاسدی از جمله قاچاق خواهد بود و اگر بخواهیم این معضل را از بین ببریم باید به گونه ای قیمت را افزایش دهیم که تقریبا با قیمت انرژی در کشورهای همسایه برابری داشته باشد و ما با آن مخالفت کردیم. وی افزود: البته این اقدام از سوی دولت انجام نشد به خاطر این بود که معتقد بودیم این افزایش قیمت به نرخ هایی مثل 5 هزار تومان برای هر لیتر بر زندگی مردم تاثیر مستقیم داشته و موجب افزایش تورم خواهد بود.

رئیس جمهور با اشاره به شدت مصرف انرژی در کشور و تاثیر آن بر آلودگی هوا ، ادامه داد: انرژی که در ایران مصرف می شود با سایر کشورهای دنیا متفاوت و مقدار زیادی است که اصلاح این کار البته نیاز به فرهنگ سازی و تولید خودروی خوب دارد.

خطیب نماز جمعه تهران؛

گروه سیاسی: امام جمعه موقت تهران گفت: دشمن کار نظامی نمیتواند علیهمان انجام دهد ولی در مراکز تصمیمگیری نفوذ کرده و با سلاح برّنده نفوذ اقدام میکند.

به گزارش تجارت به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آیتالله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبههای نماز جمعه این هفته ضمن تبریک فرا رسیدن هفته وحدت اظهار کرد: پیامبر اسلام اسوه و مقتدایی سراسر نور بود، ایشان انسای کامل بودند.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: انسانهای کامل دارای صفاتی ویژه برای الگوی دیگران است ضمن اینکه انبیا همواره انسانهای کاملی بودهاند.

امامی کاشانی گفت: باید همواره شبیه پیمغبر اکرم (ص) باشیم چه در خلق و چه در رفتار.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: نبی مکرم اسلام(ص) پیش از اینکه پیامبر خدا یا یک حاکم اسلامی باشد، تجلی همه اسماء الحسنی بود و همه وجود مبارکشان نور و اخلاق حسنه بود.

آیت الله امامی کاشانی گفت: آن حضرت انسان کامل و نقطه اعتدال بودند که ظلمت و تاریکی در ایشان راه نداشت و همه انسان ها باید از آن وجود مبارک پیروی کنند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: آن حضرت در حدیثی فرمودند «کسانی که می خواهند به من شبیه باشند باید همه گفتار، رفتار، شنیدار، گار برداشتن ها، همسر و فرزندان و راه زندگی شان نور باشد»، اما امروز قلب ها، دل ها و گفتارها در جامعه ما چگونه است؟ و با کارهایی که در این جامعه شیوع دارد، چه شباهتی می توانیم با پیامبر(ص) داشته باشیم؟

امام جمعه موقت تهران استقامت را تنها راه پیروزی در برابر دشمنان دانست و گفت: عزت و عظمت جمهوری اسلامی ایران در دنیا بعد از ۴۰ سال بخاطر استقامت، خون شهدا و ایثار و فداکاری است.

او خاطرنشان کرد: استقامت در برابر دشمن میتواند منجر به عقبنشینی آنان شود؛ باید در برابر دشمن نترسیده و با شجاعت حرف خود را بزنیم و فقط به دنبال اجرای هدف اصلی خود برویم.

آیت الله امامی کاشانی به سخنان امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع میهمانان کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی و مسئولان و مقامات جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی هیچ گاه نگفته است که یهودیان نباشند؛ در قرآن کریم هم آیات فراوانی درباره یهودیان وجود دارد، یهودیان خود با صهیونیست ها مقابله میکنند؛ صهیونیست ها نه یهودی و نه میسحی هستند؛ آنها با خدا نیستند.

امام جمعه موقت تهران صهیونیسم را ضد خدا عنوان کرد و یادآور شد: رئیس جمهور و رژیم آمریکا و اذناب آنها همه ضد خدا و ضد انسانیت و ضد ارزشها هستند؛ استکبار به دنبال منافع خود است، نه به شیعه و سنی و به دین و مذهب و یهودی و مسیحی هم کاری ندارند، آنها زمانی با همه موافقت می کنند که منافعشان تامین شود و آنها به پول داده شود