پرداخت سود روزشمار غیرقانونی است

کارشناس امور بانکی و پولی گفت: اگر بانکی سود روزشمار پرداخت کرده باشد عملا تخلف کرده و مطمئناً عقلانی نیست که بانکها مجدداً در این باتلاق بیفتند.تقی نتاج افزود: در حال حاضر همه نرم افزارهای سیستم های بانکی بر روی سود ماه شمار تنظیم شده اند و عملاً سود روزشمار وجود ندارد.کارشناس امور بانکی و پولی با تأکید بر اینکه سود بر سپرده باید ماه شمار باشد و بر حداقل مانده سرمایه در یک ماه تعلق بگیرد عنوان کرد: در حال حاضر بانک مرکزی شدیداً بانکها را رصد می کند ضمن اینکه خود بانکها نیز یکدیگر را رصد می کنند. ممکن است تعدادی بانکها به صورت زیرپوستی اقدام به این کار کرده باشند که حتما شناسایی خواهند شد.

 

ضرورت افزایش

مدیرعامل بیمه سینا ضمن تأکید بر استراتژی فروش بیمههای خرد، به تشریح دلایل اهمیت فروش آنها پرداخت و گفت: در بیمههای خرد به واسطه تعدد فروش در محصولات بیمهای با ریسک پایینتر مواجه هستیم و از سوی دیگر، احتمال تمدید اینگونه از بیمهنامهها بهدلیل تسهیل فرآیند تصمیمگیری مشتری نسبت به بیمههای کلان بیشتر است.رضا جعفری در ادامه افزود: امیدوار هستیم با طراحی و ارائه محصولات جدید و همچنین با توجه به بازارهای بکری که در حوزه بیمههای خرد وجود دارد بتوانیم میزان فروش خود را در اینگونه بیمهنامهها افزایش دهیم.همچنین وی از همه کارکنان و شبکه فروش درخواست کرد که با رعایت اصول اخلاق حرفهای از نرخشکنیهای رایج خودداری کنند و همواره سه اصل مهم امانتداری، صداقت و شفافیت را سرلوحه فعالیتهایشان قرار دهند.

 

همه واحدهای تولیدی کشور باید تقویت شوند

مدیرعامل بانک توسعه تعاون به همراه کبیری معاون امور تعاون، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مدیران این بانک، طی سفر به استان گیلان از شرکت تعاونی گیل مرغانه و تعاونیهای مسکن مهر آتیه سازان کاسپین بازدید کردند.حجت اله مهدیان با تأکید بر این نکته که باوجود نظام بانکی، همه واحدهای تولیدی کشور باید ظرفیتهای تولیدی خود را تقویت نمایند ادامه داد گروه تولیدی تعاونیهای بزرگ و برتر استان میباشد که مبلغ۶۰میلیارد ریال از محل اشتغال پایدار روستایی تسهیلات دریافت نموده که این تسهیلات منجر به اشتغال ۵۰نفر بهصورت مستقیم شده است.وی بابیان این نکته که رابطه دوسویه با چنین مجموعههایی برای بانک توسعه تعاون افتخار محسوب میشود، آمادگی کامل این بانک را برای ارائه خدمات تخصصی به این شرکت اعلام کرد.

بانک ملی ایران تندیس زرین

مسئولیت اجتماعی را دریافت کرد

بانک ملی ایران تندیس زرین مسئولیت اجتماعی را دریافت کرددر دومین آئین تجلیل از چهرههای نامی صنعت و اقتصاد کشور ویژه رونق تولید، تندیس زرین برندهای مسئولیت پذیراجتماعی به دکتر محمد رضا حسینزاده مدیرعامل بانک ملی ایران رسید.به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، در این مراسم که با حضور برخی از نمایندگان مجلس و دولت در مرکز همایشهای خواجه نصیر صداو سیما برگزار شد، نادر اکبریوند رییس اداره کل روابط عمومی بانک ملی ایران به نمایندگی از این بانک، تندیس زرین مسئولیت اجتماعی را دریافت کرد.

انتصاب مشاور مدیرعامل بانک صادرات

در امور بینالملل

مراسم معارفه مشاور مدیرعامل بانک صادرات ایران در امور بینالملل با حضور حجتاله صیدی، مدیرعامل، اعضای هیأتمدیره و مدیران ارشد این بانک برگزار شد.به گزارش روابطعمومی بانک صادرات ایران، در این مراسم، صیدی حکم انتصاب محمد شمسائی به سمت مشاور خود در امور بینالملل را به وی اعطا کرد.محمد شمسائی که از مدیران پیشکسوت بانک صادرات ایران در ادارات کل خارجه و ارز است، سابقه ریاست شعب خارج از کشور و سرپرستی منطقه خلیجفارس این بانک را نیز برعهده داشته است.

انتقال وجه کارت به کارت از طریق اپلیکیشن صاپ در بانک رفاه

بانک رفاه به منظور تسهیل و تسریع ارائه خدمات نوین بانکی، امکان انتقال وجه از مبدأ بانک رفاه به تمامی کارت های عضو شبکه شتاب از طریق اپلیکیشن موبایلی "صاپ" را فراهم کرد.به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، تمامی مشتریان می توانند پس از نصب اپلیکیشن صاپ، با در اختیار داشتن اطلاعات کارت خود شامل؛ شماره 16 رقمی کارت، رمز دومCVV2 و تاریخ انقضاء نسبت به استفاده از خدمت مذکور اقدام کنند.گفتنی است، با راه اندازی خدمت مذکور در حال حاضر انتقال وجه از طریق 9 اپلیکیشن موبایلی همراه کارت رفاه، تاپ، آپ، 724، پات، سکه، ایوا، همراه کارت آینده و صاپ برای تمامی مشتریان این بانک امکان پذیر است.

مديرعامل بانك صنعت و معدن مطرح کرد:

گروه بانک و بیمه:حسين مهري رئيس هيات مديره و مديرعامل بانك صنعت و معدن در ادامه سفرهای استانی در جمع کارافرینان و صنعتگران نایین ، خور و بیابانک گفت: بخش معدن كشورمان از ظرفيت بالاي توسعه اي برخوردار است و مي تواند در مسير تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي مورد توجه قرار گيرد ، به همين خاطر اين بانك حمايت از بخش ياد شده را يكي از مهم ترين برنامه هاي خود مي داند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن، حسين مهري رئيس هيات مديره و مديرعامل بانك صنعت و معدن كه جاري براي بازديد از صنایع شرق استان اصفهان به نایین سفر كرده بود افزود: رهنمود مقام معظم رهبري كه بخش معدن را جايگزين مناسبي براي بازار نفت توصيف كردند اهميت اين بخش را در اقتصاد كشورمان نشان مي دهد.

دكتر حسين مهري تكيه بر ظرفيت هاي داخلي را براي دستيابي به اقتصادي درون زا و توسعه اي پايدار ضروري توصيف كرده و اولويت بخشي به سرمايه گذاري در بخش معدن و صنايع معدني در برنامه ششم توسعه را حاصل همين واقعيت دانست.

اين مدير ارشد بانكي تصريح كرد: جلوگيري از خام فروشي و ايجاد ارزش افزوده محصولات معدني از طريق فرايند صنعتي ايجاب مي كند كه بانك صنعت و معدن به عنوان تنها بانك توسعه اي – تخصصي بخش صنعت و معدن كشور در نقش تامين كننده مالي و مشاوري دلسوز در كنار صنعتگران و معدنكاران كشور حضوري فعال داشته است.

مديرعامل بانك صنعت و معدن با اشاره به اين كه تاكنون با صادرات مواد معدني درآمد مناسبي براي كشورمان صورت گرفته است افزود: توسعه صنايع تبديلي مي تواند ميزان سود آوري بخش معدن كشورمان را به ميزان زيادي افزايش بخشد.

دكترحسين مهري استان اصفهان را يكي از غني ترين استان هاي كشور از نظر تنوع معادن دانست كه با داشتن معادن فلزي نظير سنگ آهن ، سرب، روي و سنگ هاي تزييني و ساختماني از نظر جغرافياي اقتصادي كشور حائز اهميت بسيار است.

رییس کانون بانکهای خصوصی گفت: در حوزه ی بانکداری ایران چالش های بسیار بزرگی پیش روی بانکداران ایرانی است؛ اغتشاش عجیب نظری و اندیشه ای در این حوزه عملیات بانکداری را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش تسنیم، کوروش پرویزیان در نشست تخصصی طراحی مدل مطلوب نمونه بانک اسلامی براساس مبانی اسلامی با رویکرد فقه نظام که در بانک پارسیان برگزار شد، اظهار داشت: در حوزه ی بانکداری ایران چالش های بسیار بزرگی پیش روی بانکداران ایرانی است؛ اغتشاش عجیب نظری و اندیشه ای در این حوزه عملیات بانکداری را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

مدیرعامل بانک پارسیان ضمن اشاره به اینکه مشروعیت مساله بانکداری کماکان پیش روی بانکداران است، افزود: بحران قانونی در بانکها وجود دارد که شرایط را برای بانک و مشتری بسیار سخت کرده است.

وی با بیان اینکه موضوعات مرتبط با انتشار پول، نرخ بهره یا سود، کارمزد و ... مسایلی است که در مقررات دارای ابهام و پیچیدگی است، افزود: بانکداری دنیا در حال تحول است؛ در ایران بانکداری متعارف به بانکداری مبتنی بر عقود تبدیل شده که در این زمینه نیز قراردادهای جدید شکل گرفته است.

رییس کانون بانکهای خصوصی تصریح کرد: در برخی از کشورها بانکداری مبتنی بر نرخ و برخی دیگر مبتنی بر طرح و معماری کسب و کار است اما در کشور ما قانون بانکداری بدون ربا و مبتنی بر عقود شرعی است. مساله مهم ربوی نبودن فعالیت بانکداری و همراهی با بکارگیری و تجهیز منابع است.

پرویزیان گفت: چالش اصلی چگونگی حرکت به سمت استفاده از فراورده های علوم بین رشته ای مبتنی بر مبانی اسلامی و شرعی است؛ ساختار بانکداری ایرانی به گونه ای نیازمند تحول است که کارایی بانکها برای اقتصاد ملی روشن باشد و در شرایط مناسب به ارایه ی خدمات بانکی بپردازند. البته تنوع خدمات و کسب وکارهای بانکی درحال رشد است.

وی پیشنهاد کرد برای توسعه و استفاده از این ظرفیت بازنگری در قوانین بانکداری نیاز است؛ البته طرحی در بانک به همراه پژوهشکده فقه نظام آماده شده تا حرکت به سمت بانکداری ایده آل متناسب با نیازهای فرهنگی کشور بوجود بیاید.