شاگردان ویلموتس زیر تیغ؛

گروه ورزش: تیم ملی فوتبال ایران با بخت مقابل عراق شانس صعود به عنوان تیم صدرنشین را تاحدودی از دست داد.

تیم ملی فوتبال ایران در آخرین بازی دور رفت مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره آسیا با نتیجه ۲ بر یک مغلوب عراق شد تا شانس صعودش به مرحله بعدی این رقابتها به عنوان صدرنشین به کمترین حد ممکن برسد.

اکنون ملی پوشان فوتبال ایران با کسب همان ۶ امتیاز در رتبه سوم گروه هستند و با عراق و بحرین که تیمهای اول و دوم گروه C هستند ۴ و ۲ امتیاز اختلاف دارند.

دیدار هفته آینده این تیمها اهمیت فوق العاده زیادی برای تعیین صدرنشین این گروه دارد. چراکه بحرین و عراق شانس ویژهای برای برتری مقابل هنگ کنگ و کامبوج دارند و اگر شش امتیاز این بازیها را به حساب شان واریز کنیم، عراق در صورت پیروزی برابر تیم هلیو سوسا پرتغالی تا پیش از بازی با ایران در دور برگشت ۱۹ امتیاز شده و صدر نشینی اش را قطعی میکند. در این صورت رقابت بین ایران و بحرین برای دومی است. اگر ایران بتواند قبل از بازی با بحرین کامبوج و هنگ کنگ را مغلوب کند، با ۱۲ امتیاز به مصاف تیم ۱۱ امتیازی حریف میرود و بی شک برای زنده ماندن شانس صعودش به عنوان یکی از چهار تیم برتر دوم باید بحرین و البته در ادامه عراق را ببرد.

در صورت ثبت نتیجه تساوی در بازی عراق و بحرین، تیم میزبان با یک بازی بیشتر نسبت به ایران ۱۱ امتیازی شده و بحرین هم ۹ امتیازی خواهد شد. در این وضعیت تیم ملی ایران با کسب ۹ امتیاز کامل تا پیش از دیدار پایانی اش ۱۵ امتیازی خواهد شد و عراقیها هم با بردن هنگ کنگ و کامبوج به ۱۷ امتیاز میرسند. در چنین حالتی ایران تنها با پیروزی مقابل تیم سرتکو کاتانچ در تهران صدرنشین میشود. بحرین هم فرصت صعود را از دست میدهد.

در نهایت اگر بحرین بتواند عراق را شکست بدهد با ۱۱ امتیاز صدرنشین میشود و سبزپوشان بین النهرین هم ۱۰ امتیازی میمانند. ایران هم با یک بازی کمتر نسبت به حریفان اصلی اش ۶ امتیازی است. در چنین حالتی ایران با بردن کامبوج و هنگ کنگ ۱۲ امتیازی میشود. بحرین هم با برتری مقابل کامبوج تا پیش از دیدار با ایران ۱۴ امتیازی خواهد شد. عراق هم میتواند با بردن هنگ کنگ تا پیش از دیدارهای هفته نهم خودش را ۱۳ امتیازی کند.

در ادامه اگر ایران و عراق در آن هفته از سد بحرین و کامبوج بگذرند به ترتیب ۱۵ و ۱۶ امتیازی خواهند شد. بحرین هم ۱۴ امتیازی میماند. شاگردان مارک ویلموتس با برتری در دیدار آخرشان برابر عراق ۱۸ امتیازی شده و صدرنشین میشوند. بحرین هم میتواند با بردن هنگ کنگ ۱۷ امتیازی و تیم دوم گروه صعود کند. در این حالت عراق شانسی برای حضور در مرحله بعدی ندارد، اما اگر ایران موفق نشود در دیدار با عراق امتیاز کسب کند وداع تلخی با ادامه رقابتهای مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ دارد.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب گفت: انتقال نمایشگاههای پرمخاطب از شهرتهران به شهرآفتاب سبب کاهش ترافیک و آلودگیهای زیست محیطی می شود و آنگاه ارتقای سلامتجسمی، روحی و روانی مردم تهران را به دنبال دارد.به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل نمایشگاه شهرآفتاب، محمدرئوف قادری در مراسم افتتاحیه نخستین فستیوال معماران و کارفرمایان اظهار داشت: به طور متوسط سالانه ۲۰۰ روز نمایشگاههای پرمخاطب در شهر تهران برگزار می شود.مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب با اشاره به اینکه سالانه ۲۰۰ روز شاهد ترافیک و آلودگی در سطح شهر تهران هستیم،گفت: این مساله نشان می دهد که در روزهایی که نمایشگاه های پرمخاطب در سطح شهر برگزار می شود ترافیک و آلودگیهای زیست محیطی نیز تشدید می شود.وی با بیان اینکه این مساله زیانهای مادی و معنوی جبران ناپذیری بر مردم تهران تحمیل می کند بیان کرد: بر اساس مطالعات میدانی که توسط سازمانهای رسمی در حوزه حمل و نقل انجام شده است، هزینه فرصتی بابت ترافیک بر شهروندان تهران بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان است و هزینه های استهلاک خودرو ها و بنزین مازاد بر نیاز عمومی نیز بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان تخمین زده میشود که در واقع عملا بیش از ۴۲ هزار میلیارد تومان هزینه های مادی مستقیما بر مردم تهران تحمیل می شود.قادری با اشاره به هزینه های روحی و روانی ترافیک و آلودگیهای زیست محیطی بر شهروندان تهرانی ، بیان کرد: سالانه حدود ۴۵٠٠ نفر نیز در شهر تهران دچار سکته میشوند که بر اساس اطلاعات دقیق درصد قابل توجهی از این معضل نتیجه آلودگیهای زیست محیطی و ترافیک است که اگر هزینه های درمان و سلامت ناشی از این مساله را به هزینه های فوق اضافه کنیم زیانهای ناشی از این مساله بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود.مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب با طرح این سوال که جان انسان ها چقدر می ارزد؟ که برخی اصرار بر عدم انتقال نمایشگاه ها به شهرآفتاب دارند گفت: تامین سلامت و ایجاد آرامش و آسایش و همچنین امنیت روحی و روانی شهروندان تهرانی وظیفه دولت، شهرداری و شورای شهر است.مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب با بیان اینکه برای رسیدن به این هدف سه استراتژی اصلی در شهرآفتاب ترسیم شده است، گفت: هدف از تاسیس شهر آفتاب انتقال نمایشگاههای پرمخاطب از شهر تهران به این منطقه بوده است و این مسئله به عنوان اولین استراتژی نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب هدف گذاری شده و برای اجرای این مهم زیرساخت های حقوقی و قانونی آن نیز فراهم شده است.

 

مدیرکل پیشبینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به کاهش ۱۰ درجهای دمای هوا در برخی مناطق کشور از بارش برف در برخی استانها از جمله تهران طی دو روز پیش رو (۲۵ و ۲۶ آبان ماه) خبر داد.

صادق ضیاییان با اشاره به اینکه شدت بارش در استانهای گیلان، مازندران و غرب گلستان است، تصریح کرد: امروز (۲۵ آبان ماه) در استانهای ساحلی دریای خزر بارش به صورت برف و باران ادامه دارد و در برخی مناطق استانهای اردبیل، زنجان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، دامنههای جنوبی البرز مرکزی در استانهای قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش به صورت برف و باران پیشبینی میشود. ضیاییان با اشاره به اینکه سواحل غربی دریای خزر از امروز تا دوشنبه و غرب و مرکز خلیج فارس از یکشنبه تا سهشنبه (۲۶ تا ۲۸ آبانماه) مواج است، اظهار کرد: با نفوذ توده هوای سرد دمای هوا در نیمه شمالی کشور پنج تا ۱۰ درجه کاهش مییابد.

معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا نسبت به سواستفاده مجرمان فضای مجازی از طرح معیشتی دولت و سهمیه بندی بنزین هشدار داد و توصیه هایی را به مردم ارائه کرد سرهنگ رامین پاشایی دراین باره گفت: با توجه اجرای طرح حمایت معیشتی دولت و سهمیه بندی بنزیین احتمال وجود دارد که افراد سودجو و مجرمان بخواهند با ارسال پیامک یا ارسال پیام در شبکه های اجتماعی شهروندان را به سمت درگاههای جعلی و فیشینگ هدایت کرده یا از آنان کلاهبرداری کنند. وی با بیان اینکه در این شیوه کلاهبرداران اقدام به ارسال پیام هایی با موضوع هایی نظیر «ثبت نام برای طرح معیشتی»، «ثبت نام سهمیه یا کارت سوخت»، «افزایش سهمیه سوخت مسافربرهای اینترنتی» و ... کرده و در آن با قرار دادن لینکی از کاربران می خواهند که وارد یک سامانه شود. در این سامانه نیز یا صفحه ای جعلی برای سرقت اطلاعات کارت بانکی شهروندان ایجاد شده که در این صورت از کاربر خواسته می شود تا در ازای پداخت مبلغ بسیار کم، در سامانه ثبت نام کند. غافل از اینکه هنگام واریز مبلغ اطلاعات کارتش کپی شده و مدتی بعد کلاهبرداران تمام موجود آن را برداشت خواهند کرد.

در دنیای کسب وکارهای سنتی راز و رمز موفقیت با حضور در بازار و خاک حجره خوردن و کسب تجربه در پیچ و خم معاملات طی سالها به دست میآمد اما در دنیای امروز هم کسب وکارها متحول شدهاند و هم مشتریان تغییر کردهاند بنابراین اگر این روزها نه تنها فعالان اقتصادی جوان بلکه حتی کاسبان قدیمی و سنتی را در حال مطالعه کتابی برای افزایش فروش و رونق کسب وکار دیدید، جای تعجب نیست.

شاید تصور کنید انتخاب و معرفی کتابی برای افزایش فروش و رونق کسب و کار به فعالان اقتصادی آسان است چرا که انبوهی از این کتابها در بازار نشر وجود دارد اما واقعیت این است که هر کتابی نمیتواند این هدف را محقق کند. کتاب اسرار فروشندگی موفق در میان کتابهای فراوانی که در این حوزه به چاپ رسیده محتوایی قابل قبول و با کیفیت دارد. کتاب اسرار فروشندگی موفق از این جهت با دیگر کتابهای این حوزه متفاوت است که در تحلیل روشهای فروش پا را از توصیههای عمومی فراتر گذاشته و مواردی را به صاحبان کسب و کار آموزش میدهد که جزو موضوعات تخصصی و بهروز حوزه فروش محسوب میشوند. علاوه بر این، جب بلانت نویسنده کتاب اسرار فروشندگی موفق به عنوان یکی از شناخته شدهترین مشاوران بینالمللی کسب وکار، تکیه بر ایجاد ارتباط انسانی و صمیمانه را عامل بزرگ موفقیت در فروش قلمداد کرده و با ذکر مثالهایی از موفقیت فروش در پی ایجاد ارتباط انسانی در این کتاب به کرات بر این امر تاکید کرده و در واقع آموزش عملی به خوانندگان کتاب ارائه داده است. خلاصه کلام آن که اگر میخواهید کسب وکاری را آغاز کنید و یا میخواهید در فروش کسب وکار فعلی خود طوفان به پا کنید، کتاب اسرار فروشندگی موفق یک انتخاب عالی و کتابی برای افزایش فروش و رونق کسب و کار شماست که میتوانید آن را به سادگی و در اسرع وقت از فروشگاه های کتاب تهیه کنید.

مدیرکل امور فنی و مسمتری بگیران سازمان تامین اجتماعی نسبت به فرارمالیاتی برخی حقوق بگیران و مشکلات پیشآمده در زمان بازنشستگی هشدار داد. محمدعلی جنانی در این باره اظهار کرد: افراد باید توجه داشته باشند در زمان اشتغال حق بیمه خود را به طور کامل به سازمان پرداخت کنند و در خصوص مبلغ صحیح و دقیق حق بیمه که متناسب با مزدشان باشد ، دقت کافی را داشته باشند. وی درباره نحوه راستی آزمایی مستمری دریافتی از سازمان تامین اجتماعی توضیح داد : سامانه خدمات غیر حضوری امکانی را فراهم کرده است که افراد بتوانند با مراجعه به آن ، حقوق بازنشستگی خود را با توجه به بیمه اظهار شده محاسبه کنند و از درستی مستمری دریافتی خود اطمینان حاصل کنند.

مدیرکل امور فنی و مسمتری بگیران سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه تعیین میزان مستمری در سازمان تامین اجتماعی منطبق با تغییرات تورم است، اظهار کرد : توجه به نرخ تورم همواره مورد توجه سازمان بوده است و در چند سال اخیر علیرغم اینکه میانگین نرخ تورم ۱۶ درصد بوده، افزایش حقوق ۱۸ درصد بوده است. سال گذشته نیز با وجود تورم ۲۶/۹ درصدی ، حداقل حقوق مستمری بگیران ۳۶درصد ارتقا یافت.

جنانی در پاسخ به سوالی در این خصوص که آیا علاوه بر حقوق ،حمایت های جانبی برای بازنشستگان در نظر گرفته شده است؟ گفت: تامین اجتماعی به عنوان یک سازمان بیمهگر بر اساس قانون و منشور عملکردی خود انجام وظیفه می کند و برای اینکه تکلیف خود را به نحو عالی انجام دهد، هرساله وجوهاتی را در قالب کمک های نقدی و غیر نقدی به این عزیزان ارائه می کند.