حل مشکلات جهان اسلام در سایه اتحاد

یک نماینده مجلس تاکید کرد: مشکلات جهان اسلام در سایه اتحاد حل و فصل میشود.علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت به فرمایشات دیروز رهبر انقلاب درباره حفظ وحدت در جهان اسلام اشاره کرد و با تاکید بر ضرورت اتحاد مسلمانان جهان برای مقابله با تهدیدات استکبار جهانی، گفت: نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) منادی وحدت بین امت اسلامی بوده است از این رو برای خنثی کردن توطئههای دشمنان اسلام همه باید سیره نبی مکرم اسلام را مورد توجه و عمل قرار دهیم. وی تصریح کرد: از اختلاف بین شیعه و سنی فقط دشمن سود میبرد همانطور که نمونه این ایجاد اختلاف را در برخی از کشورهای منطقه مشاهده میکنیم.

 

صلح و عدالت روح قوانین اسلامی است

نماینده مردم سراوان در مجلس برقراری عدالت را پیش زمینهای برای وحدت مسلمانان قلمداد کرد.

محمد باسط درازهی در گفتوگو با خانه ملت، با تاکید بر ضرورت تلاش بزرگان اهل سنت و شیعه برای تحکیم و گسترش بیش از پیش وحدت در کشور گفت: بزرگان اهلسنت و شیعه باید در جهت تحکیم اتحاد، همدلی و انسجام دینی و مذهبی گام بردارند و موانع دستیابی به وحدت میان شیعه و سنی را شناسایی کرده و از میان بردارند. وی خاطرنشان کرد: روح قوانین اسلامی بر مبنای صلح و عدالت جهانی تدوین شده است و دین مبین اسلام همواره به دنبال تحقق وحدت بوده و اهل تسنن و تشیع از این امر مستثنی نیستند.

 

پیشنویس قانون جامع مالیات تهیه میشود

معاون تدوین قوانین معاونت حقوقی ریاست جمهوری با بیان اینکه شرط تهیه قانون جامع در هر موضوعی تهیه قانون سلبی در امر تنقیح آن موضوع است، گفت: پیشنویس قانون جامع مالیات تهیه میشود. به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، مهدی مهدی زاده معاون تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات معاونت حقوقی ریاست جمهوری در مراسم آغاز به کارِ گروههای تخصصی تفاهم نامه ملی قوای سه گانه در زمینه تنقیح قوانین و مقررات به تشریح اقدامات ذیل این تفاهمنامه پرداخت. مهدیزاده اظهار داشت: 4 موضوع مهم که در تفاهمنامه ملی تنقیح قوانین مورد توجه قرار گرفته اصول و ضوابط تنقیح قوانین و مقررات، تعیین عناوین و موضوعات، دانش تنقیح و عملیات است.

آئیننامه اجرایی نحوه صدور

تضمیننامههای عهده دولت ابلاغ شد

معاون اول رئیس جمهوری آئیننامه اجرایی «نحوه صدور تضمیننامههای عهده دولت جمهوری اسلامی ایران» را برای اجرا به دستگاههای اجرایی ذیربط ابلاغ کرد.به گزارش پایگاه اطلاعرسانی دفتر هیات دولت، اسحاق جهانگیری آئیننامه اجرایی «نحوه صدور تضمیننامههای عهده دولت جمهوری اسلامی ایران» را برای اجرا به دستگاههای اجرایی ذیربط ابلاغ کرد.بر این اساس، هیات وزیران در جلسه هشتم آبان ۱۳۹۸ با هدف مدیریت تضامین دولت و تسویه به موقع آنها و پیگیری وصول مبالغ پرداختی توسط دولت، آئیننامه اجرایی «نحوه صدور تضمیننامههای عهده دولت جمهوری اسلامی ایران» را تصویب کرد.براساس این آییننامه، سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است سامانه جامع مدیریت تضامین دولت را به گونهای تهیه، اجرا و بهرهبرداری نماید که کلیه فرآیند­های مرتبط با تضمین­نامههای مربوط، اعم از ارسال درخواست، صدور، اصلاح، تمدید، مطالبه و پرداخت وجه، ابطال، تأیید و همچنین مبادله الکترونیکی تضمین­نامه­ها را دربرگرفته و پس از بررسی و کنترل ضوابط و مقررات، نسبت به تخصیص شناسه یکتای تضمین، اقدام کنند.

مساله کشور جناح بندیها نیست

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با تاکید براینکه مساله کشور جناحبندی و گروهبندیها نیست، گفت: مساله این است چه کسی میتواند مشکلات کشور را حل و آنرا به سمت پیشرفت و توسعه رهنمون کند، تسلیم دشمنان نشود و تهدیدها را به فرصت تبدیل کند حالا میخواهد هر اسمی روی خود بگذارد.«اسدالله بادامچیان» در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا با تاکید بر اینکه مجلس یازدهم باید در تراز گام دوم انقلاب اسلامی باشد، یادآور شد: گام نخست را ایران با قدرت و اقتدار پشت سر گذاشت اما هنوز مشکلاتی دارد. برای بیرون آمدن از این مشکلات نیاز است که مجلس یازدهم، مجلس گام دوم باشد.وی خاطرنشان کرد: برای مجلسی در تراز گام دوم باید درنظر داشته باشیم چه کسی ارجح، افضل و بهتر است که اگر به مجلس برود بهتر میتواند آن را اداره و مشکلات را حل کند. پیامبر اسلام (ص) میفرمایند که هرکس خودش را میان مسلمانان پیش بیندازد اگر شایستهتر از او در جمع باشد، خیانت کرده است.

۶ اثر پارلمانی در هفتمین همایش

تاریخ مجلس رونمایی میشود

با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی از ۶ اثر در حوزه تاریخ پارلمان و اسناد، رونمایی میشود. به گزارش وب سایت کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، رونمایی از ۶ اثر در حوزه تاریخ پارلمان و اسناد، با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.علی ططری دبیر هفتمین همایش تاریخ مجلس از رونمایی ۶ اثر اسنادی در روز هفتمین همایش تاریخ مجلس یعنی دوازدهم آذرماه سال جاری، با حضور ریاست مجلس شورای اسلامی خبر داد.وی با بیان اینکه کتابهای یاد شده طی دو سال گذشته به عنوان طرح پژوهشی در گروه علمی اسناد و موزه مورد بررسی و حمایت قرار گرفته و اکنون آماده انتشار شدهاند، افزود: سیاست حمایت از طرحهای پژوهشی مرتبط با حوزه تاریخ پارلمان و قانونگذاری کماکان ادامه خواهد داشت و پژوهشگران و محققان این حوزه میتوانند طرحهای پژوهشی خود را به معاونت پژوهشی کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی ارائه دهند و محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.

استکبار جهانی درصدد جدایی جوانان

از انقلاب و اسلام است

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه امروزه ابزار جنگ روانی در اختیار آمریکا و رژیم صهونیستی قرار دارد، گفت: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا با جنگ تمام عیار فرهنگی در صدد جدایی جوانان از انقلاب و اسلام است. به گزارش پایگاه اطلاعرسانی ارتش، امیر دریادار حمزهعلی کاویانی روز شنبه در آیین اختتامیه دهمین جشنواره قرآنی، فرهنگی و ورزشی نیروی دریایی ارتش در سیرجان اظهار داشت: این جشنواره با شعار وحدت، جوان انقلابی و اقتدار دریایی برگرفته از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب برگزار شد.وی بیان کرد: امروزه آمریکا و استکبار جهانی میخواهند با جنگ تمام عیار فرهنگی جوانان را از انقلاب و اسلام جدا کنند. آمریکا، رژیم صهیونیستی، مرتجعین منطقه و ... به دنبال شکست محور مقاومت و ایجاد جنگ روانی هستند.

افزایش قدرت دفاعی

راه مقابله با تحریمهای آمریکا است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: تحریمهای آمریکا بنا به دلایلی کمرنگ نخواهد شد و تنها راه مقابله با این تحریمها افزایش و توسعه قدرت در تمامی مولفههای حیاتی به ویژه قدرت دفاعی است. به گزارش پایگاه اطلاعرسانی وزارت دفاع، سرتیپ «امیر حاتمی» روز شنبه در نشست تخصصی مقابله با تحریمهای دفاعی با گرامی داشت سالروز مبارزه با استکبار جهانی و شهدای راه مبارزه با استکبار و همچنین تسلیت ایام شهادت امام حسن عسگری (ع) و با اشاره به خباثتهای نظام سلطه علیه ایران اسلامی اظهار داشت: دشمن امروز حیات ما را هدف گرفته و فراتر از ضربه به ایران اسلامی درصدد حذف ما برآمده است. وی با اشاره به نشست تخصصی مقابله با تحریمهای دفاعی، اهمیت همافزائی در این جلسه را بسیار حائز اهمیت برشمرد و افزود: نظام استکبار با تمامی ارکان و هم پیمانان خود از طریق به کارگیری عناصر نفوذی در تلاش برای دستیابی به زیرساختها و برنامههای فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و مخصوصاً نظامی جمهوری اسلامی ایران است و بر این اساس دسترسی به اطلاعات در عرصه جنگها و تقابلها از عناصر اصلی برتری در نبردها محسوب میشود.

امروز با ارائه یک طرح سه فوریتی صورت میگیرد؛
 

گروه سیاسی: بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از بامداد جمعه ۲۴ آبان بنزین برای همه وسایل نقلیه سهمیهبندی شد. طبق اطلاعیه شرکت ملی پخش فراوردههای نفتی، قیمت بنزین معمولی سهمیهای هر لیتر هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیهای به ازای هر لیتر سه هزار تومان خواهد بود، همچنین قیمت بنزین سوپر هر لیتر سه هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

به گزارش ایرنا این تغییرات در قیمت بنزین و سهمیهبندی اعمال شد سبب شد تا در برخی شهرها تجمعهایی شکل بگیرد. علی ربیعی سخنگوی دولت، محمود واعظی، رئیسدفتر رئیس جمهوری و محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه تاکنون در اظهارنظرهایی جداگانه تأکید کردهاند که موضوع تغییر بهای بنزین مصوبه شورای عالی اقتصادی سران قوا بوده است و تصمیم همه اجزای نظام است. همچنین دولت با توجه به دغدغههایی که درباره معیشت مردم وجود دارد موظف است تا تمام پولی که از این مسیر به دست میآید در قالب یارانهای جداگانه به حدود ۶۰ میلیوننفر از مردم ایران پرداخت کند.

  • طرح سهفوریتی ارائه میدهیم

    بر این اساس عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ما یک طرح سهفوریتی تهیه کردیم به نام طرح توقف افزایش قیمت حاملهای انرژی در سال ۹۸ که امروز خدمت همکاران ارائه دهیم و اگر مصلحت کشور اقتضا کند ما بگوییم هرگونه افزایش قیمت فعلاً متوقف شود. عزتالله یوسفیان ملأ در گفتوگو با ایلنا در بیان ارزیابی خود از تاثیرات مثبت و منفی افزایش قیمت بنزین بر اقتصاد جامعه گفت: همه اعتقاد بر این است که هزینه تولید بنزینی که عرضه میشود به مراتب بیشتر از قیمت عرضه شده آن است.

    این نماینده اصولگرای مجلس دهم ادامه داد: از طرف دیگر هر کسی قدرت خرید خودروی بیشتری دارد میتواند از این یارانهها بیشتر استفاده کند. این یک واقعیت است که یک خانواده ممکن است چند خودرو داشته باشد و در نتیجه از این یارانهها بیشتر استفاده کند و یک خانواده ممکن است حتی یک موتورسیکلت هم نداشته باشد.

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: همه اعتقاد داریم که توزیع یارانهها در اینجا عادلانه نیست اما افزایش قیمت هم باید حساب و کتاب داشته باشد.

    نماینده مردم آمل اظهار داشت: اشتباهی که دوستان اصولگرای ما در مجلس هفتم کردند این بود که طرح تثبیت قیمتها را دادند که هنوز هم در مجلس هست. در این طرح استدلال کردند که با توجه به اینکه این افزایش قیمت (بنزین) بر قیمت کالاها اثر میگذارد بنابراین نباید حتی همان ۲۰ درصد را هم افزایش دهیم و این طرح در صحن علنی رأی آورد.

  • اقدام غلطی بود

    همچنین حجت الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود نوشت: مجلس شورای اسلامی و نمایندگان ملت هیچگونه دخالت و حتی اطلاعی از این اقدام غافلگیرانه دولت نداشتهاند. این اقدام در مجموع اقدام غلطی است. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، ذوالنور گفته است: در اولین ساعات شروع کار مجلس در روز یکشنبه بنده و تعداد قابل توجهی از نمایندگان ملت که تلفنی موافقت آنان را گرفتهام، با ارائه یک طرح دو فوریتی خواستار توقف و لغو اقدام دولت در افزایش قیمت بنزین خواهیم شد.

  • درخواست برگزاری جلسه غیرعلنی

    یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز از درخواست جمعی از نمایندگان برای برگزاری جلسه غیرعلنی مجلس برای بررسی افزایش قیمت بنزین خبر داد. علی اصغر یوسفنژاد، گفت: با توجه به اینکه افزایش قیمت بنزین به یکباره و بدون اطلاعرسانی قبلی صورت گرفته جمعی از نمایندگان درخواست برگزاری جلسه غیرعلنی برای بررسی موضوع افزایش قیمت بنزین را داشتند که این موضوع در جلسه هیئت رئیسه مجلس مورد بررسی قرار میگیرد. بر همین اساس احتمالاً روز یکشنبه در جلسه غیررسمی با حضور دستگاههای اجرایی مرتبط، موضوع افزایش قیمت بنزین و اینکه آیا از نظر شرایط زمانی و اجتماعی این کار به مصلحت بوده یا نه و همچنین پیامدهای مثبت و منفی آن خصوصاً تأثیر آن بر قشر متوسط و ضعیف مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

     

  • نگرانی بابت افزایش فشار به معیشت مردم

    از سوی دیگر، کوروش کرمپور حقیقی، دبیر دوم کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تجارت نیوز در خصوص این اقدام دولت گفت: من مخالف افزایش قیمت بنزین هستم، چون فشار بر معیشت مردم غیرقابل جبران خواهد بود. وی افزود: برای کار خوب نیاز است که زیرساختهای خوبش هم آماده شود. وقتی که بدون برنامه کار خوبی انجام میشود، آن کار خوب به یک تهدید تبدیل خواهد شد و اثرات منفی بر اثرات مثبتاش برتری خواهد داشت.

  • مردم خط خود را از اخلالگران جدا کنند

    دادستان کل کشور گفت: مردم عزیز خط خود را از تعداد محدودی از اخلالگرانی که با راهبندان و حمله به برخی اماکن ضدیت خود را با نظام و برنامههای مردم نشان میدهند جدا خواهند کرد. به گزارش تجارت به نقل از ایلنا، حجتالاسلام جعفر منتظری دادستان کل کشور با اشاره به حواشی ایجاد شده در پی گرانی بنزین عنوان کرد: در خصوص مسائل یکی دو روز اخیر در برخی از شهرها و استانها باید توضیحاتی بدهم. در پی مدیریت اصلاح قیمت بنزین که بر اساس قانون و کارشناسیهای انجام شده توسط دولت ابلاغ شده و در جهت منافع عمومی مردم گامهایی برداشته شده و تصمیماتی اتخاذ شده است متاسفانه عدهای از افرادی که به دنبال ایجاد ناآرمی و سوءاستفاده از شرایط هستند، با ایجاد اخلال در نظم عمومی موجبات مشکلاتی را برای مردم فراهم کردند که صدا و سیما هم در بخشی از خبرها گزارشهایی را از این ناآرامیها منتشر کرد. وی افزود: تاکید میکنم قطعاً مردم عزیز ما خط خود را از تعداد محدودی از اخلالگرانی که با راهبندان و حمله به برخی اماکن ضدیت خود را با نظام و برنامههای مردم نشان میدهند جدا خواهند کرد مردم عزیز ما از این اعمال و رفتار بیزار بوده و به تعدادی اخلالگر اجازه بهرهبرداری از شرایط را نخواهند داد. وی با بیان اینکه من مطمئن هستم که مردم عزیز و فهیم ما خط خود را از این اندک اخلالگران جدا خواهند کرد، گفت: خود مردم اجازه نخواهند داد که سوءاستفادهای از این مساله شود.

ولایتی در نشست مجمع جهانی بیداری اسلامی:

گروه سیاسی: رئیس مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: شوی تبلیغاتی کشتن البغدادی نمیتواند دشمنان را از جنایاتشان در منطقه تبرئه کند.

به گزارش تجارت به نقل از ایلنا، علی اکبر ولایتی در دوازدهمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی در تهران، افزود: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا پس از شکست راهبرد خاورمیانه جدید و جنگهای نیابتی در منطقه غرب آسیا، دست به اقداماتی زده است تا شاید بتواند اهداف شوم خود شامل تأمین امنیت رژیم صهیونیستی، تسلط بر شریانهای اقتصادی و انرژی منطقه، بازسازی جایگاه خود به عنوان هژمون برتر، ترویج و تشویق ملتهای اسلامی به فرهنگ لیبرال دموکراسی غربی و جلوگیری از رشد روز افزون اسلام به عنوان فرهنگ متعالی را پیاده و اجرا و از شکستهای پی درپی جلوگیری کند.وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای تضمین امنیت رژیم اشغالگر قدس همچون انتقال پایتخت از تل آویو به قدس شریف، تصریح کرد: به رسمیت شناختن بلندیهای جولان به عنوان اراضی رژیم اشغالگر قدس، حمایتهای مالی و تسلیحاتی برای تقویت گنبد آهنین و تجهیز و تسلیح ارتش رژیم صهیونیستی، شکست تابوی روابط برخی از کشورهای مرتجع عربی با رژیم صهیونیستی، ایجاد فشار حداکثری به ایران، خروج از برجام و تشدید تحریمهای همه جانبه و تلاش برای براندازی حکومت و دولتهای قانونی محور مقاومت از جمله مواردی است که آمریکا با همکاری و هماهنگی رژیم صهیونیستی و برخی سران مرتجع عرب، علیه جهان اسلام طراحی، سازماندهی و اجرا کردهاند.

مشاور مقام معظم رهبری در ادامه با تاکید بر اینکه محور مقاومت نیز با پیگیری سیاست مقاومت فعال در مقابل این اقدامات، گامها و طرحهای خود را پیگیری و اجرا کرده است به تشریح طرح مقاومت قرن و پاسخ به زیاده خواهیهای دشمن پرداخت.

ولایتی، خاطر نشان کرد: در توطئههای جدید، دشمنان در صدد هستند به صورت آشکار و پنهان با هدایت عوامل و سرویسهای اطلاعاتی، کام تازه شیرین شده مردم منطقه را با ناآرامی و آشوب در عراق و لبنان تلخ و ناگوار کنند که در مقابل این خدعه و نیرنگ نیز ملت آگاه، هوشیار و پیرو خط مرجعیت و ولایت، دشمن را ناکام ساخته و خواهند ساخت.

رئیس مجمع جهانی بیداری اسلامی، راهبرد جدید آمریکا را به صورت آشکار و علنی، اشغال غیر قانونی زیرساختها، منابع و تأسیسات نفتی در شرق فرات و شمال سوریه و اقدام به دزدی و راهزنی دولتی، رسمی و زورگویانه دانست و گفت: آنان در صدد هستند تا با ناتوان ساختن دولتها از تأمین منابع و هزینههای اداره کشور و تاراج داراییهای آنان، در گامهای بعدی این کشورها را از درون ناتوان کرده و مورد تهاجم نیابتی از سوی رژیم صهیونیستی و یا مستقیم خود قرار دهند، لذا همه متفکران، علماء، مسئولین و آحاد مردم هوشیار منطقه باید با شناخت و بصیرت، طرحها و نقشههای آشکار استعمارگران و سلطه طلبان را ناکام ساخته و از دخالتهای آنان جلوگیری کنند.

وی افزود: ایران در ۴۰ سال گذشته همواره مورد تهاجم سختترین دشمنیها و ددمنشیهای دشمنان مقاومت بوده، که در تمامی عرصهها با هوشیاری و بصیرت مردم مقاوم و آگاه و با رهبری حکیمانه رهبر انقلاب اسلامی از گردنههای سخت همچون جنگ، تحریم، ترور، تطمیع، فتنه داخلی، عهد شکنی و صدها اقدام و توطئه ناجوانمردانه دشمنان به سلامت عبور کرده و آخرین این خدعهها و دشمنیها نیز عهدشکنی آشکار و تلاش برای تضعیف، تحریم و ضربه زدن آشکار به منافع ایران است که به سرانجام نخواهد رسید. ولایتی در ادامه، گزارشی از فعالیتها و اقدامات مجمع در طول یک سال گذشته، در قالب کمیتههای تخصصی گانه پرداخت.

سردار سلامی در مراسم اختتامیه نهمین دوره مسابقات قرآن سپاه:
 

گروه سیاسی: فرمانده کل سپاه گفت: پاسداران سپاه از امنیت، عزت، اقتدار و کرامت امت اسلامی دفاع میکنند.

به گزارش ایسنا به نقل از سپاه نیوز؛ سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه در مراسم اختتامیه نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و مفاهیم خانواده پاسداران سپاه اظهار داشت: همسران شما همچون صخرههای سترگ ایستادهاند و اجازه نمیدهند هیچ چشم ناپاکی به حریم این سرزمین الهی نگاه کند؛ در روی صخرههای شمال غرب کشور نیز همسران شما قادر و مقتدر حضور دارند و مطیع ولایت هستند.

سردار سلامی با اشاره به اینکه از این رزمندگان خواستم که مشکلاتشان را بگویند و همه بدون استثنا فقط یک تقاضا داشتند و آن ملاقات با رهبر عزیزشان بود افزود: این برای ما شوقافزا است. این از کجا آمده است؟ میدانیم در کنار آن هجرت بزرگ برای دفاع از حریم اسلام و وطن، صبر خانوادهها و تحمل آنان نخستین نقش را در ثبات قدم و آرامش روحی آن مردان فراموش ناشدنی تاریخ ما دارد.

وی افزود: اگر شما بانوان در خانه رنج دوری پاسداران را تحمل نکنید و پاسدار حرمت خانواده نباشید و نقش پدر را در کنار مادری ایفا نکنید نمیتوانیم یک گام به جلو برداریم و این یک اعتراف دقیق است. شما از سنگر دیگری دفاع میکنید که یقینا موثرتر و قویتر از سنگری است که همسرانتان از آن دفاع میکنند. فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه خانواده پاسداران در عرصه حجاب و عفاف میدرخشند اظهار داشت: خانههای شما شب و روز محل ذکر است که از آنجا کلام طیب به سوی خداوند تصاعد مییابد. خداوند قرآن را برای مومنان شفا قرار داده است و قرآن به زیباترین راه ما را هدایت میکند، زیرا قرآن نور است.

سردار سلامی تصریح کرد: بدون نور نمیشود راه را پیمود؛ حرکت در شب تیره و تار بدون نور قرآن ممکن نیست، خداوند راه هدایت را به ما یاد داده است به وسیله قرآن از تیرگی و تاریکی به نور و وادی ایمن و نور هدایت میشویم و در زمره رحمت خدا قرار میگیریم.

وی با اشاره به اینکه قرآن تمام راههای سعادت را به ما آموخته یک حقیقت متعالی است اظهار داشت: ما 40 سال تجربه داریم که وقتی آیات آسمانی قرآن را روی صفحه زمین شاهد بودیم به هر چیزی که خواستیم رسیدیم؛ هر دشمنی را شکست دادیم، از هر گردنه پر فراز و نشیبی عبور کردیم. آیات قرآن حکیم است؛ وثیق، متین و مستحکم هستند و به بهترین راه ما را هدایت میکنند؛ برخی از واژهها کوتاه اما راه نجات هستند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: امروز توفیق داشتم در مناطق زلزلهزده استان آذربایجان شرقی بودم آنجا نیز عرض کردم اگر مردم ما در بحرانها و مشکلاتی مثل سیل و زلزله فقط به همین کلمات قرآنی عمل کنند کار تمام است و هیچ فقیری و بیخانمانی یافت نمیشود و همه آرام زندگی میکنند. مردم ما به این قاعده عمل میکنند اما عمل به آنها زندگی را برای همه زیبا و پر از شیرینی و سرشار از احساس و مملو از عاطفه و رافت و امید و شوق به بودن و درخشیدن میکند.سردار سرلشکر سلامی افزود: باید حس کنیم وقتی مقابل دشمن قرار میگیریم که در ظاهر بزرگ و مهیب و قدرتمند است؛ چشمهایمان را به روی قدرت دشمن نمیبندیم؛ رهبر عزیزمان فرمودند دشمن را دست کم نگیرید اما همان نگاهی که امام راحل و رهبر عزیزمان دارند و با آن جهانبینی الهی و نگاه از زاویه حکمت الهی به دشمنان خدا دارند وقتی با همان نگاه میبینیم آرام میشویم.

وی با اشاره به اینکه قرآن میفرماید کسانی را که قدرت میشمارید قادر به آفرینش یک پشه نیز نیستند تصریح کرد: وقتی به دشمنان بزرگی مثل آمریکا و شرکای او که با هم دو سوم قدرت نظامی عالم را شکل میدهند از زاویه این آیه شریفه مینگریم آن وقت آرام میگیریم،
خداوند فرمول غلبه را به ما در قرآن آموخته و از دشمن هراسی نداریم.