صنعت پتروشیمی از بنزین تأثیر منفی نمیگیرد

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی، اطمینان داد که اصلاح قیمت بنزین تأثیر منفی بر این صنعت ندارد. احمد مهدوی ابهری در گفت و گو با بازار سرمایه گفت: افزایش نرخ بنزین به تولید ما ارتباطی ندارد و این تصمیم، بر پروسه تولید پتروشیمیها اثر منفی نخواهد گذاشت. وی افزود: از آنجا که در حوزه حمل و نقل هم بیشتر متکی به کامیون و ماشینهای سنگین هستیم، اصلاح قیمتهای بنزین در این مرحله ارتباط خاصی با این صنعت پیدا نمیکند. دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ادامه داد: بنابراین سوخت غالبی که ما استفاده میکنیم، نه بنزین بلکه گاز است. خوراک پتروشیمیها نیز فرمول خاص خود را دارد و مشمول افزایش قیمت نیست.

 

آمادگی ۱۰۰درصدی شبکه گاز برای عبور از زمستان

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران از آمادگی کامل این شرکت برای عبور از فصل زمستان خبر داد و گفت: شرکت انتقال گاز همانند سالهای گذشته آماده گذراندن فصل سرما همراه با انتقال پایدار، ایمن و مطمئن گاز طبیعی است. به گزارش شرکت انتقال گاز ایران، سعید توکلی با اشاره به فعالیتهای انجام شده در مسیر اجرای تعمیرات اساسی و آمادگی انتقال پاک، پایدار، ایمن و بهرهور گاز گفت: افزون بر انجام تعمیراتی که از پارسال تعریف شده بود، بعضی از اقدامهای تعمیراتی دیگر به سبب وقوع برخی حوادث مانند سیلاب فروردینماه امسال، به صورت اضطراری انجام شد. وی گفت: با تلاش و پیگیری کارکنان مناطق عملیات انتقال گاز، همه برنامهها بهموقع انجام شد.

 

کاهش ۲۰ درصدی مصرف بنزین

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران از کاهش ۲۰ درصدی مصرف بنزین کشور در نخستین روز اجرای طرح سهمیهبندی بنزین در کشور خبر داد. به گزارش تسنیم، فاطمه کاهی، اظهار داشت: از ساعت صفر روز جمعه (24 آبانماه) و پس از انتشار اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران مبنی بر سهمیهبندی بنزین، تا ساعت 12 ظهر روز گذشته، 21 میلیون و 200 هزار لیتر بنزین در کشور توزیع شده است که این مقدار، کاهش 20 درصدی نشان میدهد. وی افزود: میان 21 میلیون و 200 هزار لیتر بنزین توزیعشده در این مدت، 14 میلیون لیتر از طریق کارت هوشمند سوخت شخصی و 7 میلیون لیتر آن از طریق کارت سوخت جایگاهدار توزیع شده است.

آمادگی تهران برای وقوع سیلاب

مدیر عامل شرکت آب منطقهای تهران گفت: در حال حاضر در سدهای ۵ گانه ۷۸۱ میلیون متر مکعب ذخیره آب داریم این در حالی است که این رقم در سال گذشته ۵۵۴ میلیون متر مکعب بوده است بنابراین نسبت به سال گذشته ۲۲۷ میلیون متر مکعب مکعب آب بیشتری داریم. سید حسن رضوی در گفتوگو با ایلنا، درباره وضعیت ذخایر سدها و آمادگی برای سیلاب احتمالی اظهار داشت: از ابتدای مهر تا 20 آبان در استان تهران حدود 70 میلیمتر بارندگی داشتیم که این رقم در سال گذشته 46 میلیمتر و متوسط بلند مدت هم حدود 31 میلیمتر بوده است.

وی با بیان اینکه نسبت به سال آبی قبل 51 درصد و نسبت به بلندمدت 50 ساله 129 درصد افزایش بارندگی داشتهایم، تصریح کرد: میزان ورودی سدهای 5 گانه تهران در سال 98 نسبت به مدت مشابه سال قبل (از اول مهر ماه تا 19 آبان) حدود 60 درصد افزایش و در این مدت 33 درصد بیشتر آب شرب را از آب سطحی تأمین کردیم.

چهار رقم آخر کد ملی

پیش فرض رمز کارت سوخت

طبق اعلام شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران چهار رقم آخر کد ملی، تا پایان آذرماه به عنوان پیش فرض رمز کارت سوخت معتبر است. بهگزارش ایسنا، از روز شنبه، ۲۵ آبان ماه تا پایان روز شنبه، سیام آذر ماه، چهار رقم آخر سمت راست کد ملی شخصی که نام او در پشت کارت سوخت درج شده است، به عنوان رمز کارت سوخت شخصی، علاوه بر رمز جاری کارت سوخت معتبر است.

همچنین طبق اعلام این شرکت، کسانی که کارت سوخت خودروی خود را دریافت نکردهاند، سهمیه ماهانه آنها تا ۶ ماه در کارتشان ذخیره میشود. اگر شخصی کارت سوخت خودروی خود را دریافت نکرده است، به راحتی حتی همین امروز میتواند به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه و درخواست خود را اعلام کند.

کارت سوخت درخواست کنندگان طبق گفته مدیر برنامهریزی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران، به سرعت تحویل میشود و سهمیه بنزین ماهانه آنها در کارتشان ذخیره میشود و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

به گفته شهرام رضایی افرادی که درخواست کارت هوشمند سوخت خودروی خود را دادهاند و دریافت نکردهاند، میتوانند در سایت POST.IR و یا EPOLICE.IR پیگیری کنند که کارت سوخت خودروی آنها در کدام باجه پستی است.

وزیر نفت برای یک سال آینده پیشبینی کرد؛

گروه انرژی: وزیر نفت مهار مصرف، افزایش صادرات بنزین و اختصاص یارانه انرژی به مردم را از جمله مزایای اجرای طرح سهمیهبندی بنزین در کشور خواند و گفت: برآورد ما این است که از محل اجرای این طرح در طول یک سال آینده ۳۱ هزار میلیارد تومان درآمد کسب خواهد شد که همه این مقدار به مردم تعلق میگیرد.

به گزارش ایلنا از وزارت نفت، بیژن نامدار زنگنه درباره ملاک تعیین مقدار بنزین اختصاص یافته به خودروها در طرح سهمیهبندی بنزین اظهار کرد: سهمیه اختصاصیافته به خودروها براساس آنچه از تجربه و عملکرد تاریخی در دورههای پیشین سهمیهبندی به دست آمده، تعیین شده و به همان صورت عیناً اعمال شده است.

وی درباره اینکه هماکنون وضع تولید و عرضه بنزین در کشور به چه شکل است و آیا ممکن است در صورت صرفهجویی، صادرات بنزین هم داشته باشیم، افزود: هماکنون نیز صادرات بنزین داریم، اگر سهمیهبندی بنزین هم انجام نمیشد، تولید بنزین کشور در سال آینده مقداری نیز افزایش مییافت.

وزیر نفت در ادامه با اشاره به اینکه مسئله اساسی در توازن بین عرضه و تقاضا این است که اگر ما به همین روال سالانه ۱۰ درصد یعنی حدود ۹ تا ۱۰ میلیون لیتر مصرف اضافه داشته باشیم، سال ۱۴۰۰ دوباره پس از تلاش سنگینی که برای خودکفایی در تأمین بنزین مورد نیاز کشور در این دولت شد، باید واردکننده بنزین میشدیم، تأکید کرد: آمریکا در دوره پیشین تحریمها بیشترین فشار را از این محل وارد کرد که ایران نتواند به واردات بنزین دسترسی داشته باشد، اما در این دوره از تحریم کاری نتوانستند بکنند.

زنگنه با تأکید بر این موضوع که در واقع با اجرای طرح سهمیهبندی بنزین، توازن بین عرضه و تقاضا در کشور برای چند سال دوباره خوب خواهد بود، تصریح کرد: پس از آن هم انشاءالله میتوانیم صادرات بنزین بیشتری هم داشته باشیم.

وی گفت: براساس برآوردی که داریم پس از اعمال کامل طرح سهمیهبندی بنزین، سال آینده اگر مصرف بنزین حدود روزانه ۹۳ تا ۹۴ میلیون لیتر باشد، ۶۷ درصد یعنی دو سوم بنزین عرضهشده سهمیهبندی و یک سوم آن آزاد و با قیمت ۳ هزار تومان خواهد بود.

وزیر نفت درباره عواید حاصل از اجرای طرح سهیمهبندی بنزین که به مردم بازگردانده میشود، ادامه داد: در این شرایط روزانه ۶۴ میلیون لیتر و سالانه ۲۳.۵ میلیارد لیتر با کارت هوشمند سوخت عرضه میشود که در مقایسه با قیمت پیشین بنزین و مابهالتفاوت لیتری ۵۰۰ تومان، سالانه ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از بنزین سهمیهبندی افزایش درآمد حاصل میشود و با مصرف حدود روزانه ۳۰ میلیون لیتر بنزین آزاد و احتساب ۲ هزار تومان مابهالتفاوت با قیمت پیشین بنزین، ۲۰ هزار میلیارد تومان نیز از این محل افزوده میشود که در مجموع نزدیک ۳۰ تا ۳۱ هزار میلیارد تومان از طریق اجرای این طرح درآمد خواهیم داشت؛ البته این برآورد است، زیرا ما هنوز دقیق نمیدانیم رفتار مصرفکننده در بخشی که مربوط به بنزین آزاد است چگونه خواهد بود.

زنگنه با بیان اینکه به این ترتیب در طول یک سال حدود ۳۰ تا ۳۱ هزار میلیارد تومان درآمد از طریق اجرای طرح سهمیهبندی بنزین خواهیم داشت، تأکید کرد: تمام این درآمد همانطور که آقای رئیس جمهوری تأکید دارند به طبقات متوسط و ضعیف بازمیگردد و حتی یک ریال این درآمد صرف کار دیگری نمیشود.

وی با اشاره به اینکه همانطور که گفته شده است طی یک هفته تا ۱۰ روز آینده درآمد فروش بنزین حتی پیش از فروش آن به مردم پرداخت میشود، افزود: منابع لازم برای انجام این پرداختی از محل دیگری تأمین شده که این پول به حساب مردم واریز میشود.

وی با بیان اینکه در این طرح به خودروهای دولتی سهمیه بنزین اختصاص داده نشده است و این خودروها باید از همان بنزین لیتری ۳ هزار تومان مصرف کنند، گفت: در مورد بقیه خودروها هم از قبیل تاکسیها، آمبولانسها و وانتها سهمیه مورد نیاز اختصاص یافته است. وزیر نفت با اشاره به اینکه برای تاکسیهای اینترنتی هم چارچوبی توافق شده که سهمیه لازم به آنها اختصاص یابد، اظهار کرد: برای خودروهای دیگر نیز مانند آژانسها و خودروهای بینراهی شهری و داخلی و امثال آنها، دولت تشکیل کمیتهای را در وزارت نفت با حضور معاون وزیر کشور، سازمان برنامه و بودجه و معاونان این سازمان تصویب کرده است که در این موارد باید تقاضاهایشان را به وزارت کشور اعلام کنند و در این کمیته تصمیم گرفته میشود که در صورت لزوم به موارد درخواستی سهمیه بنزین اختصاص یابد یا اگر قرار شد سهمیهای اصلاح شود، آن کمیته اجازه دارد این سهمیهها را اصلاح کند.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور با تاکید بر اینکه به رغم مشکلات اقتصادی مرغداران هیچ کمبودی در تولید و عرضه نداریم، افزود: روزانه 5 هزار و 500 تا 6 هزار تن مرغ در کشور تولید و عرضه میشود که مطابق با میزان نیاز روزانه بازار مصرف است. حبیب اسدالله نژاد در گفتوگو با ایلنا با بیان اینکه قیمت مرغ در بازار نوسان 300 تا 500 تومانی دارد، اظهار کرد: در روزهای اخیر قیمت مرغ برای مصرف کننده به دلیل عدم کشش بازار کاهش یافته است. وی ادامه داد: در حال حاضر مرغ از مرغداران درب مرغداری 8 هزار و 800 تومان خریداری میشود که زیان برای آنها به همراه دارد. به گفته وی؛ از نظر اقتصادی برای مرغداران خرید 200 تا 300 تومان کمتر از قیمت عنوان شده قابل تحمل است، اما بیشتر از آن فشار بر تولید است و اثرات منفی خواهد داشت.

رییس اتاق اصناف تهران از آغاز طرح ویژه بازرسی و نظارت بر بازار، برای جلوگیری از هرگونه گرانفروشی کالا خبر داد. قاسم نوده فراهانی در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: همانگونه که همه اطلاع دارند قیمت گازوئیل هیچگونه افزایشی نداشته بنابراین هزینههای حمل و نقل کالا تغییری نخواهد داشت. وی ادامه داد: البته همان طور که در جلسه فوقالعاده ستاد تنظیم بازار اعلام کردیم، انتقال بار از باراندازها به واحدهای صنفی در مواردی توسط وانتبارها صورت میگیرد که در این زمینه هم به وانتبارها سهمیه بنزین اختصاص یافته است. وی ادامه داد: از امروز نیز گشتهای مشترک سهجانبه بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و سازمان تعزیرات حکومتی آغاز میشود. نوده فراهانی تصریح کرد: در این زمینه با هر واحد صنفی که کالا را گران بفروشد برخورد خواهد شد.

آغاز طرح خرید حمایتی

انواع سیب درختی با مصارف صنعتی

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی گفت: به استناد پنجاه و پنجمین جلسه کارگروه تنظیم بازار، سازمان و شبکه تعاونیهای روستایی و کشاورزی موظف به خرید حمایتی سیب درختی درجه ۳ به مبلغ هر کیلوگرم ۸ هزار ریال شدند. به گزارش سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور، دکتر حسین شیرزاد ضمن اعلام این خبر افزود: در راستای سیاستهای حمایتی دولت و در اجرای برنامه خرید حمایتی محصولات کشاورزی و به استناد پنجاه و پنجمین جلسه کارگروه تنظیم بازار کشور، سازمان و شبکه تعاونیهای روستایی و کشاورزی ایران موظف به خرید حمایتی سیب درختی درجه 3 به مبلغ هر کیلوگرم 8 هزار ریال جهت تحویل در مراکز خرید و کارخانجات فرآوری طرف قرارداد شدهاند.

وی تصریح کرد: مطابق ابلاغیه وزیر، سیبهای خریداری شده میبایست تمیز و عاری از مواد خارجی اعم از فضولات حیوانی، سنگ و خاک، گل و اندام گیاهی، لهیدگی به ترتیب تا 10، 16 و 6 درصد و حداکثر تعداد میوه در هر کیلوگرم بمیزان 15 عدد تعیین شده است.

۲۰ هزار تن شیرخشک در کارخانهها دپو شده است

رئیس انجمن صنفی گاوداران کشور با اشاره به اینکه رقمی بالغ بر ۲۰ هزار تن شیر خشک در کارخانهها دپو شده است، گفت: باتوجه به آنکه در شرایط فعلی تحریم امکان ارز آوری از صادرات نفتی وجود ندارد به همین خاطر از مسئولان امر انتظار میرود که مجوز صادرات شیر خشک مازاد را صادر کنند چرا که هماکنون کارخانههای شیرخشک با مشکل دپوی محصول در انبارها روبهرو هستند. ناصر مقدسی ادامه داد: باوجود آنکه تمامی کشورها برای واردات شیر خشک تعرفه میگذارند، جای این سؤال مطرح است که چرا مسئولان دولتی برای صادرات شیرخشک تعرفه گذاشتهاند؟

در حالی که واردات در قبال صادرات باید با ارز مشخصی صورت گیرد تا کارخانههای لبنی نتوانند به بهانه گران بودن شیرخشک داخل نسبت به خارجی اقدام به واردات شیرخشک بدون تعرفه کنند. مقدسی با اشاره به اینکه خرید شیر خام با نرخ ۲ هزار و ۷۵۰ تومان تا ۲ هزار و ۹۰۰ تومان از دامداران کذب است، بیان کرد: هم اکنون هر کیلو شیر خام با قیمت پایه ۲ هزار و ۳۹۰ تومان از دامداران درب دامداری خریداری میشود و به هیچ عنوان کارخانههای لبنی با نرخ ۲ هزار و ۷۵۰ تومان تا ۲ هزار و ۹۰۰ تومان شیر از دامداران خریداری نکردهاند.

آخرین وضعیت صید غیرمجاز در سواحل کشور تشریح شد؛
 

گروه اصناف: بسیاری از مسئولان بر این باورند که صید ماهیان تجاری و صنعتی در آبهای خلیج فارس و دریای خزر در سایه ضعف نظارت سازمان شیلات توسط خارجیها و صیادان داخلی در حال انجام است و از آن جا که این امر در زمان تخم ریزی انجام میشود، آسیب جدی به ذخایر وارد میکند که اگر تدابیری برای رفع معضل صید غیرمجاز اندیشیده نشود، شاهد انقراض گونههای ماهی همانند نسل خاویار در دریای خزر خواهیم بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، هراز گاهی موضوع صید غیرمجاز و از بین رفتن ذخایر ماهیان در آبهای ایران از سوی رسانهها مطرح میشود یا تیتر یک خبرگزاریها میشود که متاسفانه مسئولان سازمان شیلات هر بار با بیان ادله مختلف این موضوع را تکذیب میکنند.

اگرچه مسئولان سازمان شیلات و وزیر جهاد کشاورزی موضوع صید از کف دریا را تکذیب میکنند و معتقدند که این ماهیها عمدتاً در میان دریا یافت و صید آنها به صورت ترال انجام میشود، اما مدیر عامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان نظر دیگری دارد و معتقد است که با توجه به قدیمی بودن تکنولوژی کشتیهای چینی، امکان صید در آبهای ساحلی بالای ۲۰۰ متر وجود ندارد و آنها برای تأمین هزینههای خود به ناچار ناگریز به صید ماهیان تجاری هستند.

ارسلان قاسمی مدیر عامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان درباره آخرین وضعیت صید غیرمجاز در سواحل کشور اظهار کرد: هم اکنون صید غیر مجاز در آبهای خلیج فارس و دریای خزر وجود دارد و در این مورد شکی نیست، اما اینکه کشتیهای چینی در آبهای خلیج فارس و دریای خزر وجود داشته باشند، اطلاع موثقی وجود ندارد.

وی افزود: با وجود آنکه حفاظت از دریا یکی از وظایف سازمان شیلات است، از این رو بحث کنترل صید غیرمجاز باید به نهادهای نیروی دریایی سپاه واگذار شود یا سازمان شیلات از سایر نهادها در بحث نظارت کمک بگیرد.

قاسمی با اشاره به اینکه کشتیهای چینی در آبهای دریای عمان اقدام به صید غیر مجاز میکنند، بیان کرد: کشتیهای چینی در ارتباط با صید فانوس دارای تکنولوژی قدیمی هستند و به همین دلیل در آبهای ساحلی صیدماهیان تجاری برای پوشش هزینهها انجام میشود. وی با بیان اینکه کشتیهای چینی به اسم فانوس ماهیان، ماهیان تجاری صید میکنند، گفت: با توجه به آنکه حضور کشتیهای چینی در آبهای دریای عمان، اشتغال ساحل نشینان را به سبب صید غیرمجاز به خطر انداخته است که در این خصوص نمایندگان مجلس ۲ بار به وزیر جهاد کشاورزی کارت زرد دادند.

مدیر عامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان با انتقاد از این مسئله که سازمان شیلات هنوز به راه حل مدونی برای رفع معضل صید غیرمجاز ماهیان تجاری توسط کشتیهای چینی نرسیده است، اظهار کرد: اگرچه بخش خصوصی معتقد است که فانوس ماهیان با تکنولوژی روز باید برداشت شود تا آسیبی به اکوسیستمهای دریای عمان وارد نشود، اما روش فعلی کارا و علمی نیست و مشکلات متعددی در بر داشته است، هر چند مسئولان سازمان شیلات اذعان میکنند صید غیرمجازی وجود ندارد.

به گفته وی، بنابر آمار نیروی دریایی سپاه چندین مورد صید غیرمجاز انواع ماهیان صنعتی در آبهای ایران متوقف و صیادان آن را به مراجع قضایی معرفی کرده است.

قاسمی با اشاره به اینکه صید غیرمجاز ماهیان صنعتی و تجاری در زمان تخم ریزی آسیب جدی به ذخایر وارد میکند، بیان کرد: بعد از فروپاشی شوروی صید غیر مجاز در دریای خزر موجب شد نسل ماهیان خاویاری روبه انقراض رود و آسیب جدی به اکوسیستم وارد شود، در حالیکه طبق زمان بندی مشخص در آبهای خلیج فارس و دریای عمان میتوان اقدام به برداشت و جلوگیری از حضور خارجیها در آبهای ایران کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه استمرار صید مجاز به قیمت نابودی ذخایر ماهیان تمام میشود، تصریح کرد: اگرچه آلودگی خلیج فارس متأثر از عوامل متعددی است، اما استمرار صید غیر مجاز آسیب جدی به ذخایر ماهیان در دریا وارد میکند که به همین خاطر در ارتباط با بحث اکوسیستم خلیج فارس باید برنامه جامعی صورت گیرد.

  • صید غیرمجاز در آبهای خلیج فارس در سایه ضعف نظارت سازمان شیلات

    خانلر مدیر عامل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران با اشاره به اینکه صید غیرمجاز در آبهای خلیج فارس به ضعف سازمان شیلات بر میگردد، اظهار کرد: موضوع صید خارج از فصل در آبهای ایران به ضعف سازمان شیلات و ارگانهای نظارتی باز میگردد، اما در خصوص اینکه کشتیها چینیاند یا غیر چینی، ابهام وجود دارد.

    وی افزود: اگرچه صید غیرمجاز خارج از فصل توسط کشتیهای چینی در آبهای ایران مطرح است، اما آمار و اطلاعات نشان میدهد که عمده صیدهای غیرمجاز توسط صیادان داخلی انجام میشود و حضور کشتیهای چینی در آبهای ایران یک فرافکنی است که از سوی صیادان داخلی مطرح میشود.

    خدایی با انتقاد از ضعف نظارت سازمان شیلات در خصوص صیدهای غیرمجاز بیان کرد: با وجود آنکه موسسه تحقیقات علوم شیلات، زمان تخم ریزی انواع آبزیان را مشخص کرده است، اما در زمان تخم ریزی به سبب ضعف سازمان شیلات صید غیر مجاز انجام میشود. به عنوان مثال در تمامی طول سال میگو در بازار وجود دارد، در حالیکه صید آن در هرمزگان از ۱۰ تا ۱۵ مهر آغاز و تا پایان آبان ادامه دارد. این مقام مسئول ادامه داد: اگرچه تمامی آمار و اطلاعات در خصوص صیدغیرمجاز را به مسئولان دادیم، اما متاسفانه صیادان داخلی به وفور اقدام به صید غیرمجاز در آبهای ایران میکنند. به گفته وی، سازمان شیلات برای اعمال نظارت در آبهای ایران اذعان میکند که وسایل و تجهیزات دریا همچون قایق و نیرو باید تقویت شود که متاسفانه به سبب کمبود بودجه در این خصوص ضعف وجود دارد و به اعتقاد بنده بخش خصوصی باید به میدان بیاید. مدیرعامل اتحادیه تولید و تجارت با اشاره به اینکه صید غیرمجاز ماهیان تجاری آسیب جدی به ذخایر وارد میکند، بیان کرد: اتحادیه تولید و تجارت آبزیان به سازمان شیلات پیشنهاد داده است که از صید ماهیان در خارج از فصل با کنترل بر واحدهای فرآوری جلوگیری کند. خدایی با انتقاد از این مسئله که نظارت بخش دولتی از واحدهای فرآوری ضعیف است، تصریح کرد: در فصل غیرصید میگو و شیرماهی در سردخانههای واحدهای فرآوری موجود است که بخش خصوصی و اتحادیه باید وارد میدان شود تا ذخایر ماهیان کشور دچار آسیب نشود.