کارت هوشمند سوخت میتواند قاچاق بنزین را کنترل کند

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه فرآیند تصمیمگیری و اعلام قیمت بنزین بسیار بد بود، گفت: تنها با افزایش قیمت نمیتوان جلوی مصرف بیرویه و قاچاق سوخت را گرفت.به گزارش فارس، احمد توکلی گفت:سیاست قیمتی به تنهایی نمیتواند جلوی قاچاق بنزین را بگیرد، اما سهمیه بندی سوخت و کارت هوشمند سوخت میتواند قاچاق بنزین را کنترل کند. بر اساس قیمتهای جهانی در ۱۱ نوامبر سال جاری قیمت هر لیتر بنزین در ترکیه بر اساس نرخ داخلی ارز 14 هزار و 184 تومان است، اگر قیمت هر لیتر بنزین در ایران را حتی تا ۷ هزار تومان هم برسانید که از حیث مصالح هم پذیرفتنی نیست، باز هم انگیزه صددرصد تفاوت قیمت سود بین ایران و ترکیه وجود دارد که به قاچاق این حامل انرژی کمک میکند.

 

اعلام آمادگی نفت پاسارگاد برای تامین قیر

مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد با طرح این موضوع که این شرکت اکنون قیر مورد نیاز شهرداری ها و وزارت راه و شهرسازی را تامین می کند، گفت: آمادگی تامین قیر مورد نیاز همه ی کارخانه های آسفالت سازی هرمزگان را داریم.به گزارش ایلنا، مسعود جبرائیلی گفت: این شرکت برند اصلی ایران، آسیا و شمال آفریقا از نظر کیفی و کمی در تولید قیر به حساب می آید و پنجره توزیع این شرکت بسیار باز و شفاف است.وی گفت: در داخل کشور تمام نیازهای سازمان ها از جمله شهرداری ها را به راحتی و با ساده ترین روش ها تامین می کنیم. جبرائیلی ادامه داد: در سال جاری به دلیل تحریم ها ما تنها شرکتی هستیم که تمام نیاز پروژه های وزارت راه را تا این زمان تامین کرده ایم.

 

استقبال بیشتر از CNGبا افزایش قیمت بنزین

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی جایگاهداران سی.ان.جی با بیان اینکه درحال حاضر جایگاههای عرضه سی.ان.جی با 60 درصد ظرفیت کار میکنند، ابراز امیدواری کرد با افزایش قیمت بنزین استقبال بیشتری از سی.ان.جی شود.اردشیر دادرس در گفتوگو با ایلنا، وی ادامه داد: با توجه به این افزایش قیمت بنزین، بهای سی.ان.جی 20 درصد قیمت آن میشود، بنابراین استقبال بهتری از این سوخت خواهد شد.وی تصریح کرد: نکته مهم اینکه هزینه حملونقل مسافر و کالا روی دوش سی.ان.جی است و قاعدتا افزایش هزینههای مسافر و کالا را برای حملونقل عمومی و کالاها نخواهیم داشت.دادرس یادآور شد: قیمت هر متر مکعب سی.ان.جی 460 تومان است که معادل بنزینی آن لیتری 200 تومان میشود.

سدهای خوزستان آماده مهار

سیلابهای احتمالی

مدیر دفتر برنامهریزی منابع آب معاونت مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان گفت: در حال حاضر سدهای استان خوزستان آمادگی مهار کامل سیلابهای ورودی را دارا هستند.بهگزارش وزارت نیرو، "داریوش بهارلویی" با بیان اینکه میزان آب در رودخانههای استان حالت عادی داشته و بهمنظور جلوگیری از تداخل جریان خروجی آب سد با روانآبهای احتمالی حاصل از بارش در پاییندست، خروجی آب کاهش داده شده است، افزود: سد دز با ظرفیت یکمیلیارد و 522 میلیون متر مکعب و سد کرخه با 2 میلیارد و 360 میلیون مترمکعب حجم خالی، از فضای کافی برای مهار موج سیل احتمالی برخوردار بوده و در حوضه کارون این رقم به چهار میلیارد و 773 میلیون متر مکعب میرسد.

مشترکان اقدامات لازم برای جلوگیری

از یخزدگی کنتورهای آب انجام دهند

با توجه به افت ناگهانی دمای هوا و موج سرما در نقاط مختلف استان تهران، ضروری است مشترکان برای جلوگیری از یخزدگی کنتور و ترکیدگی انشعاب آب، اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام دهند.به گزارش وزارت نیرو، با قراردادن پشمشیشه، گونی کنفی و پوشال در محفظه کنتور و عایقکردن لولههای سطحی میتوان از یخزدگی انشعاب و کنتور تا حدود زیادی جلوگیری کرد.شهروندان در صورت مشاهده یخزدگی از حرارت دادن مستقیم و یا ریختن آب جوش روی کنتور و یا شبکه آب داخل ساختمان و یا بر افروختن آتش در مجاورت تاسیسات آبی اکیداً خودداری کنند.

۲۰ هزار تن نفت سفید در راه بورس

روز دوشنبه نفت سفید شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران دو بار و هر بار ۱۰ هزار تن عرضه میشود. علاوه بر این ۱۵۰۰ تن گاز مایع پالایش نفت لاوان نیز در بورس عرضه خواهد شد.به گزارش ایسنا، امروزدوشنبه 27 آبان ماه، نفت سفید شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران در رینگ بینالملل در دو نوبت عرضه میشود. عرضه اول ۱۰ هزار تن است و در ساعت ۱۲:۳۰ انجام میشود و عرضه دوم نیز همان مقدار ۱۰ هزار تن است و ساعت ۱۳ عرضه خواهد شد.همچنین ۱۵۰۰ تن گاز مایع پالایش نفت لاوان نیز در بورس انرژی عرضه خواهد شد که هر لیتر آن ۵۰ دلار و نوع معامله کشف پریمیوم است. محل تحویل از انبار نفت لاوان به مقاصد دریایی خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران تشریح کرد؛

گروه انرژی: مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران درباره سهمیه بنزین تاکسیهای بینشهری گفت: سهمیه سوخت ماهانه ۷۵۰ لیتر برای خودروهای تکسوز و ۴۵۰ لیتر برای خودروهای دوگانهسوز به فهرست اعلامی از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای تخصیص داده میشود.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران، امیر وکیل زاده مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران، جزئیات بسته تکمیلی سهمیه سوخت ناوگان حملونقل شهری و بینشهری، مصوب کارگروه متشکل از وزارتخانههای کشور، نفت و سازمان برنامه و بودجه را تشریح کرد. وکیل زاده گفت: مطابق بسته مصوب سهمیه بنزین برای ناوگان آژانس شهری (تاکسی تلفنی) برای آن دسته از خودروهایی که تاکنون توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت یا سازمان شهرداریهای کشور ساماندهی شدهاند، به میزان ۲۰۰ لیتر برای خودروهای تکسوز و ۱۲۰ لیتر برای خودروهای دوگانه سوز تعیین شده است. وی افزود: این سهمیه طی دو ماه آینده در پایان هر ماه به صورت اعتباری و پس از معرفی کارت، در کارت بانکی رانندگان شارژ می شود. مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران درباره سهمیه بنزین تاکسیهای بینشهری هم اعلام کرد: سهمیه سوخت ماهانه ۷۵۰ لیتر برای خودروهای تکسوز و ۴۵۰ لیتر برای خودروهای دوگانهسوز به فهرست اعلامی از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای تخصیص داده میشود. وکیلزاده افزود: سهمیه فوق از ابتدای آذرماه با احتساب یک هفته پایانی آبانماه توسط شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی در کارتهای سوخت خودروها اعمال خواهد شد، همچنین سازمان راهداری موظف شده است ظرف ۲ ماه سامانه پایش را برای این خودروها راه اندازی کند.

  • اختصاص سهمیه بنزین سرویس مدارس در قالب اعتبار و براساس پیمایش

    مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران با اشاره به سهمیه پیش بینی شده برای سرویس مدارس گفت: برای این خودروها، سهمیه در قالب اعتبار و بر اساس پیمایش انجام شده، که در سامانه سپند ثبت می شود، تخصیص داده میشود. وکیلزاده تاکید کرد: ادارههای کل آموزش و پرورش و مدارس و شهرداریها موظف هستند همه اطلاعات را در سامانه سپند ثبت کنند و پس از تایید کارگروه، اعتبار پیش بینی شده بر اساس پیمایش انجام شده در پایان ماه در کارت اعتباری ذینفعان شارژ خواهد شد. وی همچنین درباره سهمیه وانت بار و موتور سیکلتهای حمل بار شهری اعلام کرد: در صورت ساماندهی و ثبت پیمایش این ناوگان با تایید وزارت کشور، درباره افزایش سهمیه آنها بر اساس پیمایش ثبت شده، اقدام خواهد شد.

    مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران درباره سهمیه تاکسیهای ون شهری گفت: سهمیه این ناوگان به میزان ۶۰۰ لیتر در ماه پس از دریافت اطلاعات از وزارت کشور و صدور کارت جدید سوخت اعمال خواهد شد.

  • سهمیه ۲۵۰ لیتری تاکسیهای دوگانه سوز از آذرماه

    مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران گفت: از ابتدای آذرماه ۱۳۹۸ سهمیه تاکسیهای دوگانه سوز به ۲۵۰ لیتر میرسد.وکیلزاده درباره سهمیه تاکسیهای اینترنتی هم گفت: به همه رانندگان مورد تایید از سوی شرکتهای معتبر که دارای مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت یا شهرداریها هستند و وزارت کشور آنها را تایید میکند، در صورتی که در ماه بیش از ۲۰۰ کیلومتر پیمایش داشته باشند، در ابتدای ماه آینده، اعتبار سهمیه معادل اختلاف قیمت سوخت آزاد و یارانهای پیمایش، تخصیص داده میشود. وی افزود: این اعتبار به کارتهای بانکی اعلام شده توسط شرکتهای مسافربر اینترنتی با سازوکار تعیین شده توسط این کارگروه به حساب ذینفعان (مالک خودرو و یا نماینده قانونی وی) واریز خواهد شد.

    بدیهی است در آینده هم تمهیدات لازم برای رفاه حال ناوبران و روانسازی ترافیک و خدماترسانی به شهروندان در این کارگروه اندیشیده و اعلام عمومی میشود.

  • رشد ۷ تا ۱۰ درصدی مصرف سوخت در کشور

    همچنین حمید قاسمی معاون مدیر عامل شرکت پخش فرآوردههای نفتی ایران در گفت و گو با میزان، با اشاره به افزایش قیمت بنزین در کشور اظهار کرد: مدیریت مصرف انرژی و پرداخت یارانه به صورت یکسان به همه اقشار جامعه بخشی از اهداف افزایش قیمت بنزین در کشور است که مورد تایید بسیاری از اقتصاددانهای بزرگ نیز قرار گرفته است و شکل اجرای آن به صورت افزایش قیمت و در کنار آن سهمیه بندی سوخت برای جلوگیری از فشار به اقشار کم درآمد است. معاون مدیر عامل شرکت پخش فرآوردههای نفتی ایران با اشاره به سیر مصرف بنزین در کشور تصریح کرد: میزان رشد مصرف سوخت در کشور به طور میانگین بین ۷ تا ۱۰ درصد است و این عدد از سال ۹۴ تا ۹۷ جهش قابل توجهی داشته است که دلیل آن افزایش مصرف کنندگان و ارزان بودن قیمت حاملهای انرژی است که باعث استفاده گسترده از خودروهای شخصی نسبت به حمل و نقل عمومی شده است. وی ادامه داد: مطابق نمودارهای موجود در صورت تدوام روند مصرف که در سال ۹۸ به ۹۰ میلیون لیتر رسید، پیش بینی میشود برای سال ۹۹ به ۹۸ میلیون لیتر و سال ۱۴۰۰ به ۱۱۵ میلیون لیتر برسد که در آن شرایط مجبور به واردات به بنزین به کشور خواهیم شد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران کشور گفت: با توجه به پرداخت خسارت محدود به زنبورداران، عملکرد صندوق مورد رضایت زنبورداران نیست.حسین باستانی، در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت صادرات عسل بیان کرد: با وجود شرایط تحریم ،مشکلات پیش روی صادرکنندگان برای قیمت گذاری کالاهای صادراتی و استاندارد تشویقی عسل، افق روشنی پیش روی صادرات نیست چرا که دولت به سبب بازگشت ارز به کشور، عسل را بالاتر از نرخی که از صادرکنندگان می خرند، قیمت گذاری می کند.وی با انتقاد از استاندارد تشویقی عسل گفت: تازمانی که استاندارد عسل اجباری نشود، امکان رشد صادرات به بازارهای هدف وجود ندارد، از این رو مسئولان امر هر چه سریع تر باید این موضوع را تعیین تکلیف کنند تا خریداران بازار داخل و صادرات از استاندارد عسل اجباری بهره مند شوند.

وزیر جهاد کشاورزی بر ضرورت ارتباط ساختاری بخش های اجرایی و تحقیقات کشاورزی و تقاضا محور بودن تحقیقات کشاوزی تاکید کرد.به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی در نشست ادواری با روسای موسسات تحقیقات کشاورزی، شناسایی و بهره گیری از ظرفیت های موجود را برای غلبه بر محدودیت ها و حل مسائل و مشکلات بخش کشاورزی ضروری برشمرد و افزود: تحقیقات کشاورزی با رویکرد آینده نگری و بهره گیری از اختیارات و داشته های خود باید با شرایط و تغییرات زمانی هماهنگ و در مسیر پیشرفت، حرکت کند.وی با تاکید بر تقاضا محور بودن تحقیقات کشاوزی، تصریح کرد: بخش های اجرایی و تحقیقات کشاورزی باید با هم همکاری و ارتباط ساختاری داشته باشند.وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: نتایج تحقیقات کشاورزی باید بر ارتقای بهره وری تولید در بخش کشاورزی اثرگذار و بکارگیری آن برای بهره برداران سودمند باشد.

کمبود مواد اولیه مهمترین مانع تولیدات کشور است

رئیس اتحادیه صنف تزئینات داخلی ساختمان افزود: از آنجایی که بسیاری از محصولات مورد استفاده در تزئینات داخلی ساختمان مانند انواع کاغذ دیواری در کشور تولید می شود و در تولید این کالاها نیاز به مواد اولیه ای است که برخی از آنها در داخل تولید نمی شود و از سوی دیگر شعار امسال نیز رونق تولید است لذا واردات مواد اولیه برای تولید از ضروری ترین قدم هایی است که می تواند شعار سال را اجرایی سازد.بهروز میلانی در ادامه افزود: عدم واردات لمینت و تولیدات گران و بی کیفیت داخلی مجموعاً برای مصرف کننده زیان ده خواهد بود؛ چرا که در صورت عدم واردات، محصولات داخلی رقیب نخواهد داشت و تولید بی کیفیت بدون رقیب می ماند، در این شرایط تولید کننده بلامنازع، مبلغ و کیفیت را در دست دارد و به سلیقه خود تولید می کند، حال آنکه لمینت باید از HDF تهیه شود در صورتیکه HDF در بازار محدود بوده و با مبالغ بالا عرضه می شود.

واردات مرغ کلید خورد

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور گفت: بهرغم توان تولیدی 800 هزار تنی مرغ برای صادرات، وزارت صمت واردات 45 هزار تن از این محصول را مرغ را تصویب کرده است.حبیب اسدالله نژاد در گفتوگو با ایلنا گفت: بیبرنامهگی در تولید و عرضه موجب شده بازار مرغ همیشه دچار نوسان و ناهماهنگی باشد.وی با تاکید بر اینکه اقدام به صادرات پاک کردن صورت مسئله است، افزود: وزارت صمت همیشه به جای حل مسئله صورت مسئله را پاک کرده است و این موضوع درباره بخش کشاورزی بیشتر خود را نشان میدهد.اسدالله نژاد خرید مرغ با قیمت مناسب برای تامین ذخایر استراتژیک را راهکار جایگزین واردات دانست.وی اظهار کرد: اگر شرکت پشتیبانی امور دام کشور اقدام به خرید مرغ مطابق با هزینه تمام شده تولید با در نظرگرفتن درصد مناسبی از سود کند، امکان تامین ذخایر استراتژیک از منابع داخلی و حتی صادرات فراهم میشود.

نظارت جدی بر قیمتگذاری و توزیع کالاها

دبیر کانون انجمنهای صنایع غذایی با اشاره به برگزاری جلساتی برای تنظیم بازار و کنترل قیمت تولیدات داخلی، اظهار داشت: در این جلسات تاکید شد که بر قیمتگذاری و توزیع کالاها و همچنین سامانه انبارها نظارت جدی صورت گیرد.کاوه زرگران در گفت و گو با خبرگزاری فارس با اشاره به جلسه روز یکشنبه اتاق بازرگانی ایران با مسئولان اتحادیههای تولیدی، گفت: در این جلسه بر کنترل قیمتها تأکید شد، هر چند بنزین در بسیاری از محصولات به عنوان یک مؤلفه تولیدی یا توزیعی محسوب میشود و در واقع تغییر قیمت بنزین در قیمت تمام شده کالاها مؤثر خواهد بود.زرگران تصریح کرد: باید ببینیم دولت چه راهکاری را در این زمینه اتخاذ میکند، ممکن است دولت از یک طریقی افزایش قیمت تمام شده را برای تولید کننده جبران کند و یا اینکه این مسئله به مصرف کننده منتقل شود. باید منتظر بمانیم تا مشخص شود که سیاست دولت در این زمینه چیست.

رئیس هیات مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران تشریح کرد؛

 

گروه اصناف: بازار لوازم خانگی برخلاف ماه های گذشته که التهابات زیادی را شاهد بود، این روزها در آرامش نسبی به سر می برد و از نظر کارشناسان با ورود محصولات و برندهای جدید به بازار، این آرامش تداوم خواهد داشت.در این زمینه، رئیس هیات مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران می گوید: اکنون بازار آرام و باثباتی را در لوازم خانگی شاهد هستیم، قیمت ها به تعادل رسیده و عرضه و تقاضا در مقایسه با ماه های گذشته، خود را بهتر در بازار پیدا کرده است.

علیرضا موسویمجد رئیس هیات مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران در گفت وگو با ایرنا افزود: اکنون مشکلی بابت عرضه کالاها وجود ندارد و تولیدکنندگان هر آنچه تولید می شود را به بازار عرضه می کنند.

وی بیان داشت: در مقایسه با ماه های گذشته تقاضای کاذب کمتری را در بازار شاهد هستیم و افرادی که مصرف کننده واقعی هستند برای خرید یا تامین جهیزیه مراجعه می کنند.

این مقام صنفی در عین حال گفت: کالاهای قاچاق و لوازم خانگی با نام بانه همچنان در بازار موجود است و در سایت ها و فضای مجازی تبلیغات وسیعی در مورد آنها انجام می شود، هرچند سهم این دسته از کالاها در بازار رو به کاهش است.

وی پیش بینی کرد تا چند ماه آینده و حتی برای ایام پایانی سال بهویژه با ورود محصولات و برندهای جدید نیز شرایط خوبی را در بازار شاهد باشیم.

موسوی مجد ادامه داد: قیمت لوازم خانگی تولیدی شرکت ها در سامانه 124.ir وزارت صنعت، معدن و تجارت موجود است و استقبال خوبی نیز از سوی مردم از کالاها وجود دارد.

  • بازگشت برندهای کره ای و گرم شدن تنور رقابت تولید

    مرتضی میری رئیس اتحادیه صنف توزیعکنندگان لوازم خانگی نیز ضمن تایید ثبات بازار لوازم خانگی، خاطرنشان کرد: قیمت ها از حدود اردیبهشت و خرداد ماه امسال تغییری نداشته است.

    این مقام صنفی به ایرنا گفت: برخی تولیدکنندگان بزرگ تخفیف های خوبی برای محصولات خود قرار دادهاند و بطور نمونه تلویزیونهای ۵۰ اینچی با متوسط قیمت چهار میلیون تومان، این روزها با ۲۰ درصد تخفیف عرضه می شود.

    وی یادآور شد: با توجه به اینکه دولت بابت واردات پنل های تلویزیون، ارز نیمایی در اختیار تولیدکنندگان قرار می دهد، قیمت تلویزیون به حد مطلوب و قابل قبولی رسیده است.

    میری بیان داشت: برندهای کره ای ال. جی، سامسونگ و دوو که در ماه های گذشته از بازار کشورمان خارج شده بودند، در حال بازگشت هستند، به طوری که دوو تولید خود را از سر گرفته و دو برند دیگر با شعار «دوباره برمی گردیم» به زودی قرار است تحت نام و برند جدید به تولید بپردازند.

    وی خاطرنشان کرد: اکنون تولید لباسشویی در شرکتهای یاد شده به حد انبوه رسیده، به زودی تولید یخچال و ساید را آغاز می کنند و تا آخر سال ظرفشویی های تولیدی آنها نیز وارد بازار می شود.

    رئیس اتحادیه صنف توزیعکنندگان لوازم خانگی ادامه داد:با توجه به ثبات قیمت ارز نیمایی، کمترین حباب را در قیمت این کالاها شاهدیم و رقابت بین تولیدکنندگان بهویژه با بازگشت برندهای کره ای می تواند اندک حباب موجود را تخلیه کند.

    وی گفت: اکنون کالا به اندازه کافی در فروشگاه ها موجود است و کمبودی وجود ندارد و با افزایش رقابت شرکت ها در هفته ها و ماه های آینده، حتی کاهش قیمت ها را در ایام پایانی سال و شب عید شاهد باشیم.

    به گزارش ایرنا، بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۵۹۵ هزار و ۵۰۰ دستگاه یخچال و فریزر در نیمه نخست امسال و رشد ۱۳.۶ درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه پارسال است.برپایه آمارهای یادشده، از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه ۲۹۱ هزار و ۴۰۰ دستگاه ماشین لباسشویی تولید شد. این آمار در مقایسه با ۲۵۶ هزار و ۹۰۰ دستگاه تولید نیمه نخست پارسال ۱۳.۴ درصد رشد را نشان میدهد.در این مدت ۵۶۴ هزار و ۲۰۰ دستگاه کولر آبی نیز تولید شد که حاکی از رشد ۲.۱ درصدی آن در مقایسه با دوره ۶ ماه نخست پارسال است.در مدت یاد شده اما تولید تلویزیون رشد منفی را تجربه کرد و با افت ۹ درصدی در مقایسه با نیمه نخست پارسال به ۳۱۸ هزار و ۵۰۰ دستگاه رسید.

  • لزوم ارائه تسهیلات خرید لوازم خانگی برای نوعروسان

    همچنین عین الله شریف پور؛ نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خانه ملت در خصوص گرانی لوازم خانگی و ناتوانی افراد در خرید جهیزیه، افزود: هر زوج جوانی انتظار دارند که در شروع زندگی از وسایل و لوازم خانگی نو استفاده کند اما با توجه به محدودیت منابع و تورم به وجود آمده در اقتصاد کار را برای خرید لوازم دست اول نه تنها برای زوجین بلکه برای عموم مردم که قصد تعویض وسائلسان را دارد سخت کرده است.وی افزود: به عنوان عضو کمیسیون اقتصادی علاوه بر تسهیلات وام ازدواج، موضوع ارائه تسهیلات خرید لوازم خانگی زوجینی که تازه ازدواج کرده و نیاز به جهیزیه دارند را در کمیسیون مطرح خواهم کرد زیرا با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه خودمان نیز شاهد این هستیم که مردم با مشکلات زیادی روبرو هستند و قدرت خریدشان بسیار پایین آمده است.یکی از اقدامات مهم امسال مجلس شورای اسلامی تصویب وام 30 میلیون تومانی برای هر یک از زوجین بود ولی با توجه به تورم موجود و بالا رفتن چندبرابری قیمت اجناس، هزینه های بالای مراسم عروسی و بالا رفتن اجاره خانه ها شاید این مبلغ درد چندانی از تازه عروس و دامادها دوا نمی کند. در این راستا گزاش ها حاکی از این است که زوجین برای تهیه لوازم خانگی خود به خرید اجناس دست دوم روی آورده اند و بازار این روزهای سمساری ها برای فروش اجناس دست دوم داغ است.