قطار بانک صادرات ایران بر روی ریل سودآوری

قائم مقام مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: قطار بانک صادرات ایران با برنامهریزی و تلاش مدیران و کارکنانش بر روی ریل سودآوری قرار گرفته و این روند با قوت تا پایان سال ادامه خواهد یافت. به گزارش بانک صادرات ایران، رضا صدیق افزود: تلاش مستمر کارکنان بانک صادرات ایران در مسیر افزایش درآمدها و مدیریت هزینهها با جدیت بیشتری ادامه دارد و روند سودآوری این بانک را تضمین کرده است. قائم مقام مدیرعامل و عضو هیئتمدیره تصریح کرد: براساس سیاستهای تعیینشده، امسال بانک صادرات ایران به منطقه سوددهی وارد میشود که نشانههای آن در گزارشهای اخیر مالی منتشر شده در سامانه کدال قابل مشاهده است.

 

نظارت ها قوی تر هزینه کمتری می خواهد

مدیرعامل بانک ملی ایران تصریح کرد: اگر پیشگیری در نظارت ها قوی تر باشد، هزینه کمتری نیز پرداخت می کنیم و با این رویکرد، بسیاری از مشکلات نیز مرتفع می شوند.به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمدرضا حسین زاده با تاکید بر اینکه پیشگیری جنبه های مختلفی دارد که یکی از آنها وجود قوانین روزآمد و کارآمد است، ادامه داد: در این راستا قوانین باید به درستی از سوی مجریان در دستگاه ها اجرا شوند.وی خاطر نشان کرد: علاوه بر نظارت آنلاین، شعب بانک ملی ایران نیز درجه بندی شده اند و اکنون میزان انتقال و حواله وجه در شعبه، به درجه آن شعبه بستگی دارد که این امر از بروز تخلفات و یا خطاهای انسانی و سیستمی جلوگیری می کند.

 

کلیه فرآیندهای بانک توسعه تعاون در بانکداری دیجیتال

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون: کلیه فرآیندهای بانک توسعه تعاون در مطابقت با بانکداری دیجیتال قرار میگیرند.امیر هوشنگ عصار زاده در غرفه این بانک در پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران اظهار داشت: نگاه بانک توسعه تعاون به بانکداری دیجیتال مبتنی بر رویکردی جامع مشتمل برهوشمند سازی کلیه تراکنشها و فرآیندهای بانکداری در سطح خرد و کلان میباشد و مدل کسبوکار این بانک با رویکردی نوین به مأموریت توسعهای و هوشمند سازی فعالیتها تدوین گردیده است.وی خاطرنشان کرد: زیرساختهای نرمافزاری، امکانات سختافزاری و بسترهای حقوقی و قانونی موردنیاز فراهم گردیده و بانک توسعه تعاون در راستای سیاستها و راهبردهای مقامات پولی و مالی کشور، در مسیر بانکداری دیجیتال حرکت مینماید.

آمادگي کوثر وابسته به بانک سپه

در پويا سازي رمز دوم مشتريان

زیر ساخت های استفاده مشتریان از رمز دوم یکبار مصرف (پویا) در موسسه اعتباری کوثر وابسته به بانک سپه به صورت کامل اجرا و مشتریان گرامی در اسرع وقت می توانند از طریق مراجعه به شعب، نسبت به فعال سازی اینترنت بانک و همراه بانک خود جهت استفاده از رمز دوم یکبار مصرف کارت خود اقدام نمایند.به گزارش روابط عمومی موسسه اعتباری کوثر وابسته به بانک سپه؛ مصطفی امجدیان معاون فاوا و برنامه ریزی موسسه با اشاره به لزوم پیاده سازی رمز دوم یکبار مصرف از سوی سیستم بانکی اظهار داشت: از ابتدای دی ماه سال جاری استفاده از رمز یکبار مصرف در تمام تراکنش های غیرحضوری کارت در درگاه های پرداخت اینترنتی و برنامک های تلفن همراه الزامی است.وی تصریح کرد: استفاده از رمز دوم پویا موجب ارتقاء امنیت پرداخت و کاهش مخاطرات ناشی از برداشت های غیر مجاز و سوء استفاده از کارت های بانکی در تراکنش های اینترنتی می گردد.

ارتقای 2 رتبه ای توانگری مالی بیمه ایران

همزمان با آغاز دوره جدیدی از فعالیتهای شرکت سهامی بیمه ایران و در آغازین روزهای هشتاد و پنج سالگی شرکت، تلاش جهادگونه خانواده بزرگ بیمه ایران به ثمر نشست و توانگری مالی بیمه ایران 2 رتبه ارتقاء یافت.به گزارش روابط عمومی بیمه ایران، براساس نامه رسمی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی، نسبت توانگری مالی بیمه ایران با رشد 45 درصدی باعث شد، رتبه توانگری مالی بیمه ایران با 2 رده صعود، به سطح 2 توانگری مالی برسد.براساس آمار رسمی، بیمه ایران بزرگترین شرکت بیمه ای کشور در دریافت حق بیمه همچنین پرداخت خسارت است.

قرعه کشی مرحله دوم جشنواره مهرگان

بانک کشاورزی برگزار شد

مراسم قرعه کشی جشنواره مهرگان بانک کشاورزی روز سه شنبه 28 آبان برگزار و برندگان مرحله دوم این جشنواره مشخص شدند.به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، در دومین مرحله قرعه کشی جشنواره مهرگان جمعا 6 میلیارد ریال جایزه نقدی به برندگان تعلق گرفت که شامل چهار جایزه 500 میلیون ریالی و چهل جایزه 100 میلیون ریالی است.شایان ذکر است پیش تر نخستین مرحله قرعه کشی جشنواره مهرگان بانک کشاورزی نیز روز 13 شهریور برگزار شد و به برندگان، چهار جایزه 500 میلیون ریالی و چهل جایزه 100 میلیون ریالی تعلق گرفت.این گزارش می افزاید: باشگاه مشتریان بانک کشاورزی «جشنواره مهرگان» را از ابتدای اردیبهشت 1398 برای مشتریان و دارندگان حساب های پس انداز قرض الحسنه، جاری و کوتاه مدت با نرخ برابر و کمتر از 10 درصد برگزار کرده بود .

رئیس کل بیمه مرکزی :

گروه بانک و بیمه: غلامرضا سلیمانی در یازدهمین همایش فرصتهای سرمایهگذاری کشور و ششمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک وبیمه در جزیره کیش، از آغاز بکار دومین شرکت بیمه تخصصی زندگی خبر داد و گفت: در حوزه بیمه زندگی تلاش بیمه مرکزی آن است که از بیمه های عمومی به سمت بیمه های تخصصی حرکت کرده و پول های خرد جامعه را در کنار بانک و بورس جمع آوری و سرمایهگذاری کند.

به گزارش روزنامه تجارت، غلامرضا سلیمانی امیری، رییس کل بیمه مرکزی در خصوص تبدیل اوراق بیمه ای به اوراق بهادار بیمهای اظهار داشت: تبدیل اوراق بیمه ای به اوراق بهادار هدف گذاری تازه بیمه مرکزی است که از مدت ها قبل اجرایی شدن آن در دست اقدام است.

رییس کل بیمه مرکزی در ادامه با بیان این که صنعت بیمه کمک قابل توجه ای به بازارهای مالی کشور می کند، افزود: علاقه مندیم در بورس بین الملل به عنوان هیات موسس حضور داشته باشیم.

سلیمانی افزود : هر چه جامعه پیشرفته باشد، صنعت بیمه نقش مهم تری را برعهده خواهد گرفت و باید در ایران هم این اتفاق ملموس تر رخ دهد.

رییس کل بیمه مرکزی اعلام کرد : میزان رشد سرمایه گذاری در کشور و تضمین آن توسط شرکت های بیمه ای زمینه ساز اطمینان پایدار در اقتصاد می شود.

وی تصریح کرد: در گذشته شاهد بودیم که در دوره ای تنها ۴ شرکت بیمه وجود داشت اما در حال حاضر ۳۲ شرکت بیمه ای در ایران فعال هستند.

سلیمانی افزود: صنعت بیمه به بازار سرمایه کمک می کند به طوری که با جمع آوری پول های خرد و سرمایه گذاری آن در بازار سهام که مجوز ۴۰ درصدی نیز در اینمیان وجود دارد در توسعه و بازدهی این بازار سهیم بوده است.

رییس کل بیمه مرکزی در ادامه گفت: بهترین فرصت در جوامع پیشرفته، بیمه زندگی پس انداز است که هم اکنون ۱۱ میلیون نفر در ایران از این بیمه استفاده می کنند. سلیمانی ادامه داد: حق بیمه ها در سال ۹۸ به ۶۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید که در سال گذشته ۴۵ هزار میلیارد تومان بوده است ضمن اینکه ۴۴۰ میلیارد تومان نیز ریسک پذیرفته شده است.

رئیس کل بیمه مرکزی خاطرنشان کرد: ضریب نفوذ بیمه ۲.۴ بوده که باید به ۷ درصد ارتقا یابد و البته راه افزایش آن افزایش نفوذ بیمه زندگی و بویژه بیمه پس انداز است.

وی همچنین به همکاری با کشورهای همسایه خبر داد وگفت تعامل نسبتا خوبی درمنطقه داریم وازنظر فنی وتکنیکی در منطقه وضعیت خوبی را دارا هستیم اما درجهان باید بیشتر شود.

رئیس کل بیمه مرکزی در پاسخ به پرسش دیگر مبنی بر اینکه افزایش قیمت بنزین تا چه میزان می تواند در کاهش صدور بیمه شخص ثالث و بدنه تاثیرگذار باشد نیز گفت: این موضوع ممکن است در کوتاه مدت یعنی حداکثر چهار ماه در صدور این دو بیمه نامه تاثیر داشته باشد.

وی ادامه داد: پس از مدتی، افرادی که به دنبال خرید خودرو هستند با وجود افزایش قیمت بنزین مجبور به خرید می شوند که باید به طور حتم خودروی خود را تحت پوشش بیمه قرار دهند.

سلیمانی یادآور شد: زمانی که وضعیت دوره گذشته سهمیه بندی بنزین را مورد بررسی قرار دادیم، متوجه شدیم که بیشتر صاحبان خودرو، خود را با میزان سهمیه تعیین شده بنزین تنظیم و مشکل خود را با این موضوع حل کرده اند.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: تنها درصد کمی از افراد بودند که بیش از میزان تعیین شده مصرف داشتند بنابراین افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی آن نمی تواند در بلند مدت، تاثیر چندانی در میزان تولید و فروش خودرو و نیز صدور بیمه شخص ثالث و بدنه داشته باشد.

وی در پایان به تاثیر تحریم ها بر حوزه بیمه اشاره و بیان کرد: تحریم ها در بحث بیمه اتکایی تاثیر گذار بوده به این معنا که شرکت های بیمه اتکایی که با آمریکا در ارتباط بودند، رابطه خود را با شرکت های بیمه ایرانی قطع کردند اما برخی از آنها از طریق شرکتهای بیمه ایرانی و بیمه اتکایی جهانی که با آمریکا ارتباط نداشتند، در حال همکاری با ایران هستند.

یازدهمین نمایشگاه معرفی فرصتهای سرمایه گذاری کشور و ششمین نمایشگاه بینالمللی بورس بانک، بیمه و خصوصیسازی (کیش اینوکس ۲۰۱۹ ) روز دوشنبه با مشارکت ۳۰۰ شرکت داخلی و خارجی در جزیره کیش گشایش یافت.