ادغام بانک ها وابسته با بهترین کیفیت و کمترین هزینه

مدیر عامل بانک مهر اقتصاد با اشاره به ادغام بانک های وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه، اشاره کرد و گفت: همه باید تلاش کنیم تا انشا ا... این ماموریت جدید را به نحو احسن اجرا نماییم چرا که طرح ملی ادغام در جهت یک مصلحت الزامی و بزرگتر صورت می گیرد.به گزارش روابط عمومی بانک مهر اقتصاد، دکتر غلامحسن تقی نتاج مهم ترین هدف این همایش را تسریع و تسهیل در فرآیند ادغام در عین اقتصادی بودن و سودآوری برای ذی نفعان دانست و گفت: طرح ملی ادغام کار ظریفی است که باید با بهترین کیفیت و کمترین هزینه و خسارت اجرایی شود لذا ادغام در کنار ادامه فعالیت اقتصادی رویکردی است که در دستور کار قرار دارد.

 

کاهش 50 درصدی کارمزد خدمات ارزی پستبانکایران

رئیس ادارهکل معاملات ارزی و روابط کارگزاری پستبانکایران اعلام کرد: با توجه به امکانات خرید ارز در سامانه نیما توسط این بانک و صرافی فراز اعتماد وابسته به بانک به نیابت از بانکمرکزی، واگذاری این ارزها به مشتریان با نرخ مناسب و رقابتی و همچنین ارسال حوالجات با کارمزد حداقلی و کاهش 50 درصدی انجام میشود.به گزارش روابطعمومی پستبانکایران، مجتبی حقی با اعلام این خبر افزود: درراستای مدیریت نیازهای ارزی مشتریان و تنظیم بازار ارز، تأمین ارز متناسب با نرخ روزانه سامانه نیما و با حداقل کارمزد جهت تخصیص به نیازهای ارزی مشتریانی که درحال حاضر بهصورت برات عمل نموده و ارز موردنیاز خود را از سایر عرضهکنندگان دریافت مینمایند صورت میپذیرد.

 

تاکید بانک ملی بر حفظ اشتغال با حمایت از تولید

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در بازدید از شرکت های منطقه اقتصادی شهر صنعتی ساوه بر حفظ اشتغال کشور با حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی تاکید کرد.به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، محمود شایان حمایت از شرکت ها و واحدهای تولیدی برای تامین مواد اولیه آنها را از جمله اولویت بانک ملی ایران برشمرد و گفت: بانک ملی ایران برای حمایت از این واحدها و پرداخت انواع تسهیلات مورد نیاز آنها آمادگی کامل دارد.معاون اعتباری و نظارت بر مصارف بانک ملی ایران به گستره خدمات ارایه شده این بانک به واحدهای تولیدی نسبت به سایر بانک ها اشاره و بیان کرد: در سال رونق تولید، اراده بانک ملی ایران بر این است که با ارائه خدمات مناسب از تولیدکنندگان و صنعتگران حمایت کند.

رونمایی از نخستین جشنواره فرهنگی و هنری صنعت بیمه

نخستین جشنواره فرهنگی و هنری صنعت بیمه با مشارکت بیمه مرکزی و شرکت بیمه کوثر و با حضور رییس کل بیمه مرکزی در نمایشگاه کیشاینوکس 2019رونمایی شد.به گزارش روابطعمومی بیمه کوثر، مدیر روابط عمومی بیمه کوثر در حاشیه این مراسم گفت: این جشنواره اسفندماه در شهر کرج و با اهدافی از جمله آشنایی بهتر مردم با فعالیتها و مزیتهای صنعت بیمه و برقراری ارتباط میان این صنعت و سینما برگزار میشود.احمدرضا عصاری از برگزاری این جشنواره در دو بخش حرفهای و مردمی خبرداد و افزود: نخستین جشنواره فرهنگی و هنری صنعت بیمه در بخش حرفهای با چهار رده فیلم کوتاه داستانی، فیلم مستند، نماهنگ و پویانمایی و بخش مردمی با دو رده فیلم و عکس تلفن همراه برگزار خواهد شد.وی اظهار کرد: در روز پایانی برگزاری جشنواره جوایز نفیسی به برندگان هر دو بخش اهدا میشود.

بیمه سینا خسارت بانک سینا را پرداخت کرد

در پی اعلام خسارت شعب بانک سینا که در حوادث اخیر دچار حادثه آتشسوزی و تخریب شده بودند، مدیرعامل بیمه سینا با حضور در ساختمان مرکزی بانک سینا بهصورت علیالحساب یک چک خسارت به مبلغ 10 میلیارد ریال را به مدیرعامل بانک سینا تحویل داد.به گزارش روابط عمومی بیمه سینا، کارشناسان خسارت بیمه سینا پس از اعلام خسارت در چند شعبه بانک سینا بلافاصله در محل حادثه حاضر شدند و به برآورد میزان خسارات پرداختند.با توجه به اهمیت موضوع، بلافاصله پس از بررسیهای کارشناسی، مبلغ 10 میلیارد ریال بهعنوان علیالحساب به بانک سینا پرداخت شد.

مراقب پیامک های جعلی رمز پویا باشید

بانک سینا در مورد پیامک های جعلی فعال سازی رمز پویا هشدار داد.روابط عمومی بانک سینا در اطلاعیه ای اعلام کرد: از آنجا که این بانک مراحل فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف کارت را برای مشتریان فراهم کرده، لازم است هموطنان در خصوص فعال سازی این خدمت، نهایت دقت را داشته و مراقب پیامک های جعلی باشند.در این اطلاعیه تاکید شده است: جهت اطلاع از نحوه فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف کارت، بهترین روش، مراجعه به وبسایت بانک سینا به نشانی https://sinabank.ir یا مراجعه به شعب بانک است.این بانک اعلام کرد به منظور رفاه حال هموطنان، امکان فعال سازی این خدمت از طریق اینترنت بانک سینا نیز فراهم شده است و کاربران اینترنت بانک سینا نیازی به مراجه به شعب ندارند.

مدیرعامل بانک مسکن عنوان کرد:

گروه بانک و بیمه : مدیرعامل بانک مسکن درباره ی محصولات ارایه شده به سبد تسهیلاتی بانک مسکن به منظور پایان دادن به رکود مسکن در سالجاری ، گفت: یکی از کارهایی که بانک مسکن در این خصوص انجام داده است، امکان خرید خانه های بالای 20 سال ساخت و حداکثر 25 سال ساخت با همه تسهیلات بانک مسکن (به جزء تسهیلات یکم)، می باشد.

به گزارش هیبنا، رحیمی انارکی اظهار داشت: این امر به مردم کمک می کند تا بتوانند قدرت انتخاب بیشتری در خرید واحدها داشته باشند. این واحدها قدمت بیشتر و قیمت پایین تری دارند. رحیمی انارکی در ادامه افزود: همچنین بحث افزایش سقف های تسهیلاتی را نیز در دستور کار خواهیم داد که بعد از جمع بندی اطلاع رسانی خواهیم کرد.

مدیرعامل بانک مسکن در پاسخ به تسهیلات ارایه شده از سوی بانک مسکن در زمان وقوع حوادث طبیعی، گفت: در هنگام وقوع حوادث طبیعی و بحران ها، پرداخت تسهیلات دارای فرآیندی می باشد.در ابتدا میزان خسارت توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برآورد می شود و گزارش لازم در اختیار هیات دولت قرار میگیرد. پس از آن سقف های تسهیلاتی تعیین می شود که این سقف هم برای ساخت و هم برای تعمیر واحد مسکونی می باشد که بطور کامل مشخص می شوند.

وی افزود: در ادامه ی این فرآیند مصوبه هیات وزیران در اختیار بانک مرکزی قرار می گیرد و بانک مرکزی نیز بر اساس مصوبه هیات وزیران بانک های عامل و سهمیه های آن ها را تعیین و ابلاغ می کند. معمولا پس از ابلاغ بانک مرکزی در کمتر از یک هفته تخصیص اعتبار توسط بانک ها انجام می گیرد و به مناطق ابلاغ می شود و در نهایت پرداخت تسهیلات آغاز می شود.

  • جهش در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن

    همچنین به گفته محمد حسن علمداری مدیر امور اعتباری بانک مسکن، رشد قابل توجه تقاضا از طرف انبوه­ سازان و شرکت ­های ساختمانی برای دریافت تسهیلات مشارکت مدنی ساخت مسکن در مهر ماه امسال نتیجه و محصول اجرای سیاست ­های اعتباری سال 98 بانک مسکن است. این سیاست­ ها در طول نیمه اول امسال باعث ترغیب، برنامه ­ریزی و اقدام تولیدکنندگان مسکن برای طراحی، تعریف و اجرای پروژه ­های جدید ساختمانی با هدف استفاده از تسهیلات بدون سپرده شد و با توجه به زمان ­بر بودن برنامه­ ریزی­ های ساختمانی و همچنین فراهم کردن شرایط دریافت تسهیلات از سمت سازنده ­ها، اکنون در شروع نیمه دوم امسال شاهد میوه ­دهی سیاست­ های اعتباری بانک مسکن در حوزه ترغیب تولید و عرضه مسکن هستیم.

    علمداری تاکید کرد: رشد 25 درصدی در تعداد تسهیلات مشارکت مدنی پرداخت شده، مربوط به بازار ساخت و ساز است و ارتباطی به روند پرداخت تسهیلات مربوط به بازسازی اماکن مسکونی حوادث غیرمترقبه همچون سیل و زلزله نیست چرا که تسهیلات بازسازی در گروه تسهیلات مشارکت مدنی طبقه ­بندی نمی­ شود.

    این گزارش می افزاید، در هفت ماهه اول امسال بیش از 21 هزار فقره تسهیلات مشارکت مدنی توسط بانک مسکن پرداخت شد. ارزش ریالی این تسهیلات بیش از یک هزار و 860 میلیارد تومان بوده است.

    رشد 25 درصدی در تعداد پرداخت تسهیلات ساخت مسکن طی هفت ماهه اول امسال مدیون جهش اساسی پرداخت تسهیلات در ماه مهر است.

    براساس کارنامه بانک مسکن در تامین مالی بازار ساخت و ساز مسکونی در اولین ماه از پاییز 98، پرداخت تسهیلات مشارکت مدنی در مهر ماه امسال 140 درصد نسبت به مهر سال گذشته افزایش پیدا کرد.

    در مهر ماه پارسال 2 هزار و 700 فقره تسهیلات مشارکت مدنی پرداخت شد اما افزایش تقاضا از سمت تولیدکنندگان مسکن در مهر ماه امسال برای دریافت تسهیلات باعث شد بیش از 6 هزار و 500 فقره تسهیلات مشارکت مدنی توسط بانک مسکن در این ماه پرداخت شود.

    پیش ­بینی می­ شود ادامه این روند افزایشی در پرداخت تسهیلات مشارکت مدنی ساخت ناشی از رشد تقاضا از سمت تولیدکنندگان مسکن باعث شود عرضه مسکن جدید در شهرها رونق بگیرد. در ماه­ های آینده شتاب­گیری طرح اقدام ملی تولید مسکن نیز در تغییر شرایط رکودی بازار ساخت و ساز اثر خواهد گذاشت.