اتهام زنی سعودی ها برای جبران شکست در منطقه

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اتهام زنی عادل الجبیر وزیر مشاور در امور سیاست خارجی عربستان سعودی مبنی بر محرز بودن حمله ایران به تاسیسات نفتی آرامکو گفت: اتهام زنی مقامات سعودی برای جبران شکست هایشان در منطقه است.

محمد مهدی برومندی در گفتگو با خانه ملت، گفت: ما اظهارات وی را رد می کنیم و به هیچ وجه قابل پذیرش نیست که جمهوری اسلامی در چنین مسائلی دست داشته باشد.

وی ادامه داد: این اظهارنظرهای کذب و بدون سند برای اولین بار نیست که توسط عادل الجبیر و مقامات سعودی مطرح می شود اما همه بی اساس بوده است.

 

پایان "برجام"بستگی به تعهدات اروپاییها دارد

نماینده مردم در مجلس دهم گفت: روبه اتمام دانستن برجام بستگی به روند عمل اروپا به تعهدات دارد؛ اگرچه تاکنون به هیچ کدام از تعهدات خود پایبند نبوده اند. سید قاسم جاسمی در گفتوگو با خانه ملت، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه احتمال این وجود دارد که ایران پس از اتمام گام چهارم کاهش تعهدات هستهای " برجام" را تمام شده بداند، گفت: این مسئله بستگی به تعهدات اروپاییها در قبال برجام دارد؛ اگرچه تاکنون به هیچ کدام از تعهدات خود پایبند نبودند. وی در ادامه افزود: بنابراین آمریکاییها هم از برجام خارج شدند و هیچ تعهدی در قبال برجام ندارد، بلکه در حال حاضر کشورهایی هم که بخواهند با ایران تبادلات تجاری انجام دهند از آنها ممانعت میکنند.

 

اینترنت ملی باید همراه با اینترنت بینالمللی باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ما باید در زمینه اینترنت، الگوی شرق آسیا را در دستور کار خود قرار دهیم چرا که در این الگو، فراگیری اینترنت ملی با ارتباط کامل با اینترنت بینالمللی وجود دارد. حشمتالله فلاحتپیشه در گفتگو با خانهملت گفت: ما باید در زمینه اینترنت الگوی شرق آسیا را در دستور کار خود قرار دهیم چرا که در این الگو، فراگیری اینترنت ملی با ارتباط کامل با اینترنت بینالمللی وجود دارد و البته لازم است که اقدامات صیانتی در این باره در دستور کار قرار گیرد. فلاحت پیشه افزود: پیام رسان چینی «ویچت» شرایطی را برای بیش از یک و نیم میلیارد جمعیت این کشور ایجاد کرده است که هیچگونه نیازی به ارتباط جدید اینترنتی ندارند.

رهبر انقلاب درگذشت آیتالله میرمحمدی را تسلیت گفتند

حضرت آیت الله خامنهای در پیامی درگذشت عالم پرهیزکار آیتالله حاج سیدابوالفضل میرمحمدی را تسلیت گفتند.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت عالم پرهیزکار آیةالله آقای حاج سیدابوالفضل میرمحمدی رحمةاللهعلیه را به خاندان مکرم و فرزندان محترم و دیگر بازماندگان و به همهی ارادتمندان و دوستان ایشان تسلیت عرض میکنم. این عالم بزرگوار عمر با برکتی را با نزاهت و سلامت نفس گذرانیده و در دوران جمهوری اسلامی منشأ خدمات بودهاند، سالها نمایندگی در مجلس خبرگان و عضویت در شورای عالی قضائی و نیز اشتغال در دانشگاه در شمار مسئولیتهای ایشان بود. از خداوند متعال مغفرت و رحمت و حشر با اجداد طاهرین را برای ایشان مسألت مینمایم.

سیّدعلی خامنهای

۳ آذر ۱۳۹۸

رییس جمهور به سوگ نشست

خواهر حجتالاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری روز گذشته (یکشنبه)بر اثر بیماری درگذشت. به همین مناسبت معاون اول رئیس جمهوری در پیامی به حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری درگذشت خواهر وی را تسلیت گفت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری در این پیام تاکید کرد: درگذشت بانوی مؤمنه و پرهیزکار خواهر مکرمه تان موجب تأسف و تأثر شد. جهانگیری در پیام خود خطاب به رئیس جمهوری آورده است: این مصیبت را به جنابعالی، خانواده محترم آن مرحومه و همه بستگان معزا صمیمانه تسلیت می گویم و از خداوند متعال برای آن فقیده سعیده مغفرت و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم. روزنامه تجارت نیز به نوبه خود ضایعه درگذشت همشیره رییس جمهور را به ایشان تسلیت گفته و برای آن مرحومه علو درجات را آرزومند است.

مجلس به دنبال ساز و کار قیمت ها

رئیس مجلس شورای اسلامی از برگزاری نشست علنی با حضور مسئولان برای بررسی راه های جلوگیری از افزایش قیمت کالاها خبر داد. به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نادر قاضی پور در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از شما می خواهم درخصوص جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی و اقلام معیشتی مردم مجدداً به دولت تذکر دهید تا از خواب بیدار شود. دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: این موضوع در دست پیگیری است، همچنین کمیسیون ها نیز در حال بررسی آن هستند، از طرفی برای بررسی جلوگیری از افزایش قیمت کالاها با حضور مسئولان جلسه علنی خواهیم داشت.

استیضاح زنگنه و رحمانیفضلی کلید خورد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال جمعآوری امضا برای استیضاح دو وزیر دیگر دولت هستند.

به گزارش تجارت به نقل از خبرگزاری آنا، جلسه علنی عصر دیروز مجلس شورای اسلامی در حالی برگزار شد که علی مطهری و احمد امیرآبادی فراهانی با گردش میان صندلیها در حال گرفتن امضا از نمایندگان هستند.

علی مطهری برخلاف همیشه که در سخنان خود از دولت و وزرایش دفاع میکرد، در حرکتی جدید برای استیضاح عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امضا جمع میکند. امضاهای استیضاح وزیر کشور تاکنون به ۱۸ امضا رسیده است. همچنین به گفته هدایتالله خادمی استیضاح دیگری که در مجلس در جریان است مربوط به بیژن نامدار زنگنه است که از سوی از سوی احمد امیرآبادی فراهانی پیگیری میشود که تاکنون تعداد این امضاها به ۵۰ رسیده است. محور استیضاح وزیر نفت که به هیئت رئیسه هم اعلام شد به این شرح است: «حذف کارت سوخت و راه اندازی مجدد آن»، «افزایش قاچاق سوخت»، «ارائه اطلاعات غلط و عدم صداقت در بیان مطالب به مردم درباره گران شدن قیمت بنزین»، «وجود دستگاه کارتخوان در دفتر وزیر نفت»، «ناکارآمدی در انعقاد قراردادهای میادین مشترک گازی و نفتی»، «اتخاذ تصمیمهای نادرست در برخی واگذاریها»، «عدم توجه به توسعه پالایشگاهها و پتروشیمیها و توسعه فراوردههای نفتی.»

پسر عباس آخوندی دستگیر شد

گروه سیاسی:مهدی آخوندی به همراه شهرام اجتهادی به اتهام کارچاقکنی و تخلفات مالی بازداشت شدهاند.

بر اساس این خبر فارس،شهرام اجتهادی که با مهدی آخوندی و یکی دیگر از مسئولان ارشد دولتی نیز نسبت فامیلی دارد مدتها به عنوان مشاور وزیر سابق و دست راست وی فعالیت میکرده است.

این فرد و پسر وزیر سابق متهم هستند که با دریافت مبالغی از بعضی پیمانکاران برای آنها در وزارتخانه دستور گرفته یا کارسازی کردهاند.

این گزارش حاکیست فشارهای شدیدی به پیگیریکنندگان این پرونده و قوه قضائیه برای آزاد کردن این دو نفر و مختومه کردن پرونده وارد میشود.

آیت الله رییسی در خواست کرد:

گروه سیاسی: آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه بدون تردید علم و دانش یکی از مؤلفههای مهم و اساسی برای اقتدار در یک جامعه است، گفت: انسان سالک و عالم در این سلوک کسی است که شناخت نسبت به همه زوایا را داشته باشد.

به گزارش تجارت به نقل از خبرگزاری میزان پنجمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی در سالن همایشهای بین المللی صدا و سیما با حضور آیتالله رئیسی رئیس قوه قضاییه برگزار شد.

رئیس قوه قضاییه در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه انگیزه حضور در این جلسه استفاده از فضای علمی و عملی است، گفت: حضور بنده در این جلسه برای ارائه یک نظریه و بحث نظری در میان علوم انسانی و اسلامی نیست، بلکه در راستای مأموریتهایی است که امروز به عهده دستگاه قضایی است و اینکه در این زمینه چگونه جمع فرهیختگان و شرکت کنندگان میتوانند در حوزه کاربردی برای جامعه و کاهش ناهنجاریهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و ایجاد هنجارهای آنچه که باید در تراز نظام اسلامی باشد، کمک کنند.

آیتالله رئیسی تاکید کرد: بحث حقوقی بیرون از دانشگاه و حوزه خوب پاسخ نمیدهد. بحث آسیبشناسی و آسیبزدایی به هنگام و به روز در این موارد در متن حوزه و دانشگاه قرار دارد و بهترین مراجع در این باب خود حوزه و دانشگاه هستند که باید این بحث را دنبال کنند که البته ورود به این بحث مقداری جسارت میطلبد.

رئیس دستگاه قضایی در ادامه سخنان خود بیان کرد: در ابعاد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و در قضا نیز من میگویم هزاران موردی که امروز مورد سوال قضات ماست، باید مبتنی بر اجتهاد تمدنساز نسبت به این مسائل پاسخ آن را محافل علمی بتوانند برای قضات و دست اندرکاران و کسانی که در میدان هستند، بیان کنند.

آیتالله رئیسی افزود: در بانکداری، بیمه و مسائل مختلفِ امور مستحدثه چه مسائلی وجود دارد و در مسائل اجتماعی مسئلهیابی اولویتبندی و صورتبندی این مسائل اهمیت دارد.

وی با تبیین نقش علوم انسانی اسلامی در زمینه مبارزه با فساد گفت: علوم انسانی اسلامی باید حتما نسبت به مسئله عدالت و مبارزه با فساد اظهارنظر کند؛ چرا که مبارزه با فساد مسئله بسیار عمیقی است. در بحثهای تربیتی میگویید در رابطه با پیشگیری از وقوع جرم چه کنیم تا در جامعه جرم و جنایت کاهش پیدا کند و چه کنیم تا ناهنجاریهای اقتصادی اجتماعی و فرهنگی در جامعه کاهش پیدا کند. در این مسائل باید علم و دانش به کمک اجرا بیاید.

رئیس دستگاه قضایی ادامه داد: چه کنیم تا انگیزه جرم بوجود نیاید و چه کنیم که اندیشه جرم بوجود نیاید؟ انگیزه جرم از عدم تربیت درست در جامعه میآید.

وی با اشاره به نقش دانشگاهها و حوزهها در زمینه مبارزه با فساد اذعان کرد: آقایان در این مباحث وارد شوند؛ چرا که اینها مسائل مهم امروز ماست.

رئیس دستگاه قضایی خاطرنشان کرد: مرحوم محقق در "شرایع" و در "آداب القضاء" مطرح میکند و میگوید یکی از شرایط قاضی که به منطقه رفته این است که بلد را بشناسد. چه ارتباطی بین حقوق و شناخت جامعه است؟ یکی از آداب این است که قاضی باید جامعهشناس باشد. تا قاضی بلد را نشناسد مگر هر جایی میشود حکم داد.

آیتالله رئیسی با تاکید بر اینکه شخصیت افرادی که مرتکب جرم میشوند با یکدیگر متفاوت است، تصریح کرد: جامعه شناسی با حقوق و روانشناسی با حقوق ارتباط دارند و اینها از مباحثی است که باید دنبال شود.

وی افزود: اخلاق و حقوق، سیاست و حقوق نیز از موارد دیگر است. البته من از موضع کار خودم عرض میکنم. این مباحث را شما و این این کنگره باید حل کند و باید دانشگاه و حوزه در این مباحث کاربردی بحث کند. اینها مسئله است و رهبر معظم انقلاب تا کنون چندین جلسه در این زمینه داشتهاند و دانشگاه باید در این مقوله ورود جدی پیدا کند و راهکارهایی برای مجریان و دستاندرکاران ارائه دهد.

رئیس دستگاه قضایی عنوان کرد: از محوریترین نکات گام دوم، علم و فناوری است. از محورهای مهم دیگر گام دوم عدالت و مبارزه با فساد است.

آیتالله رئیسی با بیان اینکه ما توسعه را در عدالت تعریف میکنیم و این یک کار علمی است، اظهار کرد: باید اول در حوزه علوم انسانی اسلامی بحث عدالت و موضوع عدالت مورد توجه و عنایت قرار گیرد و نگاه به آن نگاه کاربردی باشد؛ در این صورت میتواند برای مدیران و دستاندرکاران در حوزههای مختلف منشاء آثار و برکات باشد.

وی با بیان اینکه بنای ما در دستگاه قضایی ارتباط با حوزهها، دانشگاهها و علم است، گفت: معتقدیم قضات و دست اندرکاران ما اگر از علم و به هنگام شدن نسبت به علم و دانش جدا شدند، مشکلات جدی ایجاد میشود و همواره معتقدیم این ارتباط یک ارتباط معناداری است و همه بخشهای اجرایی در نظام به معنی وسیع کلمه باید ارتباط خود را با علم تعریف کنند و از سوی شما نیز این ارتباط تعریف شود؛ چرا که ارتباط میان برنامهریزی و کار امری ضروری و قطعی است.

وزیر اطلاعات در پیامی به مناسبت هفته بسیج عنوان کرد؛
 

گروه سیاسی: محمود علوی تصریح کرد: بسیجی سرافراز، اطاعت از منویات حضرت امام راحل و رهنمودهای فرماندهی معظم کل قوا را نصبالعین خود قرار داده و با این فرمانبری، طعم تلخ شکستهای پی در پی را به کام دشمنان اسلام و این مرز و بوم میچشاند.

به گزارش تجارت به نقل از خبرگزاری فارس، سید محمود علوی وزیر اطلاعات به مناسبت هفته بسیج در پیامی تصریح کرد: بسیج، یادگار گران سنگ حضرت امام راحل (رضوان الله تعالی علیه) است که با تشکیل آن، دریچه های نوینی از امید در عرصه های معنوی، فرهنگی، اجتماعی و دفاعی به روی حق طلبان جهان هستی گشوده گردید تا همواره حماسه هایی ماندگار از خود باوری با تکیه بر ایمان و از جان گذشتگی را در تارک تابناک تاریخ ثبت و ضبط نماید. بسیجی سرافراز، اطاعت بی قید و شرط از منویات حضرت امام راحل (رضوان الله تعالی علیه) و رهنمودهای فرماندهی معظّم کل قوا حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) را نصب العین خود قرار داده و با این فرمانبری، طعم تلخ شکست های پی در پی را به کام دشمنان اسلام و این مرز و بوم می چشاند و پیروزمندانه بر قله های اقتدار و فتح تکیه می زند. اینجانب فرارسیدن هفته ی افتخارآمیز بسیج را به محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، بسیجیان دلاور و ملت عزتمند ایران اسلامی صمیمانه تبریک و تهنیت عرض نموده، سلامتی و سرافرازی روز افزون این عابدان دلاور را در خدمت به مردم عزیزمان، از پیشگاه خداوند حفیظ آرزو می نمایم.

  • مروری بر کارنامه متفاوت بسیج در بهارستان

    در خبری دیگر، رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در سالهای گذشته هر گاه ضرورت ملی در پیش روی ملت ایران و مسؤولان نظام جمهوری اسلامی بوده، بسیج توانسته با نسخه بیبدیل عمل راهبردی وارد میدان شود. به گزارش خبرگزاری فارس، سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در آغاز نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه 3 آذر 98) با اشاره به چهلمین سالگرد تشکیل سازمان بسیج گفت: بسیج در 40 سال گذشته در انجام رسالت پاسداری از انقلاب اسلامی و پاسخ گویی به ضرورتهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت بزرگ و انقلابی ایران کارنامه بسیار درخشان و عملکرد گسترده و متنوعی را دارد که پرداختن به همه زوایای این کارنامه امکان پذیر نیست.رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: سازمان بسیج در طول 8 سال دفاع مقدس 92 هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرد و دههاهزار جانباز و آزاده و با حدود میلیونها نفر رزمنده در میدان نبرد توانست تهدید و چالش بزرگ بر سر راه نظام جمهوری اسلامی را به یک فرصت تاریخی و سازنده تبدیل کرد و به تعبیر مقام معظم رهبری یک گنجینه تمام نشدنی است.وی گفت: حضور بسیج در میدانهای نبرد توانست تفکر علوی و عاشورایی را وارد اتاقهای جنگ کند و مکتب دفاعی انقلاب اسلامی از درون دفاع مقدس متولد شود و امروز نسخه حضور مردمی فرزندان ملت ایران در میادین نبرد به شکلگیری بسیج در کشورهای اسلامی نظیر عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، یمن تبدیل شده و ما شاهد باروری شجره طیبه بسیج در سایر بلاد اسلامی هستیم. سلیمانی خاطرنشان کرد: در سالهای گذشته هر گاه ضرورت ملی در پیش روی ملت ایران و مسئولان نظام جمهوری اسلامی بوده باز هم بسیج توانسته نسخه بیبدیل عمل راهبردی و وسیعی را در سرلوحه کار خود قرار دهد و وارد میدان شود. رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: واکسیناسیون فلج اطفال در دهه 80 نمونه گویا و روشن یک عملکرد راهبردی، گسترده و ملی است که مسئولین به این نکته واقف هستند و امروز اگر ما با بیماری فلج اطفال مواجه نیستیم و توانستهایم آن را ریشهکن کنیم در سایه این حضور گسترده با برنامهریزی دستگاههای مسئول بوده است.

جانشین فرمانده کل سپاه بیان کرد؛
  •  

گروه سیاسی: جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه اطلاعات سپاه ساختار و سازمان و بنیه متفاوتی برای اجرای ماموریتهای ابلاغی فرمانده معظم کل قوا پیداکرده است، گفت: طبیعی است که ماموریتهای اطلاعات سپاه و میزان فعالیتهایش بیشتر شده است.

به گزارش تجارت به نقل از خبرگزاری فارس، سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست پرسش و پاسخ در حاشیه اجتماع دختران بسیجی در تالار بزرگ وزارت کشور، با بیان اینکه خباثتهای 40 ساله آمریکا علیه انقلاب اسلامی همواره شکست خورده است، اظهار داشت: در حوادث اخیر هم خباثت و شیطنت آمریکاییها و دنبالهروهای آنان مشخص است و خودشان هم این موضوع را اعلام کردهاند. پیام ما همان پیام ۴۰ سال پیش است با این تفاوت که ما هر روز که جلو میرویم قویتر میشویم. وی با بیان اینکه ما هر روز باید استطاعت و قوای خود را افزایش دهیم، افزود: با اطمینان میگویم که ما یک ۲۴ ساعت را هم از دست ندادهایم و نمیدهیم. سردار فدوی ادامه داد: ما خباثت و شرارتی را که آمریکاییها، فرانسویها، انگلیسیها، آلمانیها و عربستانیها در آن دخیل بودند، ۴۸ ساعته به سرانجام قطعی رساندیم و آنها را شکست دادیم؛ ولی فرانسویها ۱۱ ماه است نتوانستهاند اعتراضات داخلی خودشان را که هیچ اثری از شرارت و آشوبگری در آنها نیست، کنترل کنند. جانشین فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه امروز خود دشمنان مدعی هستند که در آشوبهای اخیر دخیل بودند، تاکید کرد: ما ادله کاملی داریم که بیشترین حجم شبکههای اجتماعی که میتوانند درباره یک موضوعی کار کنند، از کدام نقطه جغرافیایی عمل کرده است؛ میتوانیم این را ثابت کنیم و حتما هم ارائه خواهیم کرد. وی با بیان اینکه در جریان آشوبهای اخیر، برخی همسایگان برخلاف روال همسایگی و بر خلاف رویه مسلمانی خباثتهایی را انجام دادند، تصریح کرد: ما به همسایگانمان توصیه میکنیم که توبه کنند و از شرارتهای خود دست بردارند. سردار فدوی گفت: آمریکاییها، فرانسویها و انگلیسیها اصلاح پذیر نیستند و حتما خباثت خود را مثل ۴۰ سال گذشته ادامه میدهند، اما ما هم مثل همیشه آنها را شکست میدهیم.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه در جریان آشوبهای اخیر، پاسخهای ما به دشمنان متناسب با اقداماتی است که از سوی آنها صورت گرفته است، گفت: ما اگر بخواهیم از توانمندیهای مختلفی که در انقلاب اسلامی وجود دارد استفاده کنیم، میتوانیم در ریزترین مطالب همه کشورها وارد شویم اما ما این کار را نمیکنیم چون اسلام اجازه نمیدهد.

وی با بیان اینکه در لحظات اول روز شنبه، مردم اعتراض خود را انجام دادند و این اعتراض قطعا حق مردم بود، گفت: حتما مردم عادی اعتراضهایی داشتند و این اعتراضها بدیهی بود اما ما میگوییم که دشمنان هم مثل مردم ما از ساعت ۱ دقیقه بامداد روز جمعه از افزایش قیمت بنزین مطلع شدند.

سردار فدوی ادامه داد: اعتراضها اگر به صورت طبیعی ادامه پیدا میکرد حتما شرایط بهتری برای پیگیری آن وجود داشت ولی یک مشت از اشرار به میدان آمدند و علیه مردم اقدام کردند و اعتراضات را به انحراف کشاندند.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: اموال عمومی، بانکها، پمپبنزینها، فروشگاهها و کارگاهها همگی برای مردم بودند ولی توسط اشرار تخریب و سوزانده شدند. ما در سپاه به صورت زنده با تمام کشور در تماس بودیم و فیلمهای همه دوربینها را داریم و قطعا همه اشرار شناسایی میشوند.

وی با بیان اینکه اشرار باید از مال خودشان، خیلی از خسارتهایی را که به مردم زدند جبران کنند،اظهار داشت: باید شرایطی فراهم شود که اعتراض مردم از راه و مجرای خودش به گوش مسئولان برسد. سردار فدوی ادامه داد: در جریان اخیر، خیلی از مردم در حالیکه از فاصله یک متری و یک و نیم متری از پشت به آنها شلیک شده، کشته شدهاند و این یعنی گلوله از میان خودشان شلیک شده است. اشرار با کُلتهای خفیف خود از پشت مردم را میکشتند و این قطعا برای مردم تشریح خواهد شد. جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دشمنان ۱۰ سال دیگر هم تلاش کنند به گرد پای توانمندی سایبری ایران هم نمیرسند، خاطرنشان کرد: ترامپ و پمپئو وحشت کردند که ما اینترنت را قطع کردیم، چون اینترنت مجرای خباثتها وشرارتهایی بود که آنها میخواستند انجام دهند. متاسفانه ما از سیستمهای عامل آمریکایی استفاده میکنیم و آمریکاییها شرارتهای خود را از این طریق انجام میدهند.

وی کم کاری در عرصه اینترنت ملی را یکی از مشکلات کشور برشمرد و اظهار داشت: جبهه انقلاب اسلامی حتما برای طراحی و راهاندازی سیستم عاملهای داخلی تلاش خواهد کرد.