افزایش حقوق 200 تا 700 هزار تومانی فرهنگیان در راه است؛
 

گروه اجتماعی: طرح «رتبه بندی فرهنگیان» بعد از حدود یکسالی توقف در ایستگاه دولت سرانجام عصر یکشنبه در جلسه هیئت دولت مصوب شد.

هیئت وزیران در جلسه روز یکشنبه خود به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری، نظام رتبه بندی معلمان را با هدف استقرار نظام پرداخت حقوق فرهنگیان بر اساس صلاحیت، شایستگی و تجربه تصویب کرد.

براساس این مصوبه، معلمان در پنج رتبه، طبقهبندی میشوند و عوامل امتیاز آور برای ارتقای رتبه بر مبنای تحصیلات مهارت و توانایی ها، دوره های آموزشی، سنوات خدمت و تجربه مربوط محاسبه میشود؛ دولت همچنین مبلغ ۲۰ هزار میلیارد برای اجرای این طرح تخصیص داد.

به دنبال این موضوع محسن حاجیمیرزایی وزیر آموزش و پرورش در حساب شخصی توئیتر خود نوشت: « در اجرای وعده رئیس جمهور محترم و قولی که داده بودم طرح #رتبهبندی_معلمان امروز به تصویب هیات دولت وزیران رسید. انشالله عملیات اجرایی آن از هفته آینده آغاز شده و امتیازهای جدید از ابتدای مهر برای همه معلمان محاسبه، اعمال و پرداخت خواهد شد

آنگونه که محسن حاجیمیرزایی وزیر آموزشوپرورش گفته است، عملیات اجرای رتبهبندی معلمان از هفته آینده آغاز میشود و معلمان در 5 طبقه جای میگیرند و حقوق آنها متناسب با رتبههای تعیین شده از 200 تا 700 هزار تومان افزایش مییابد.

نظام رتبهبندی معلمان، طرحی است که پس از سالها وقفه در آموزش و پرورش سرانجام به تصویب رسید؛ طرحی که به عنوان یکی از اولویتهای سکانداران این وزارتخانه پررفت و آمد تبدیل شده بود و هدف آن به زعم آموزش و پرورشیها توجه به صلاحیتهای حرفهای معلمان قلمداد شد و در نهایت سوم آذر دولت آیین نامه نظام رتبهبندی را تصویب کرد.

در همین رابطه معاون برنامه ریزی و توسعه آموزش و پرورش با اشاره به جزئیات اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان، درباره زمان اعمال این نظام توضیح داد.

علی الهیار ترکمن، معاون برنامهریزی و توسعه آموزش و پرورش درباره طرح رتبهبندی معلمان اظهار کرد: رتبهبندی دارای ۵ طبقه مشخص است که از حرفهای تا عالی را دربرمیگیرد و فرهنگیان براساس سابقه خدمت، دورههای آموزشی، نمرات ارزشیابی و بررسی سه صلاحیت حرفهای، عمومی و تخصصی که توسط کمیتههایی ارزشیابی شده است در این طبقات جای میگیرند.

او افزود: معلمان برای اجرای طرح گواهینامه صلاحیت حرفهای دریافت میکنند که مزایای غیرمستقیمی هم برای آنها از جمله انتصاب پستهای مدیریتی یا اعزام به خارج از کشور دارد.

معاون برنامهریزی و توسعه منابع وزارت آموزشوپرورش درباره زمان اعمال تغییرات مبتنی بر طرح رتبهبندی گفت: از تاریخ اول مهر ۹۸ موارد اعتباری رتبه بندی را در احکام معلمان درج و معوقات آنها را پرداخت میکنیم.

ضد یخ یک مایع حیاتی برای خودرو به شمار می رود که به منظور جلوگیری از یخزدگی و افزایش نقطه جوش آب استفاده می شود و افزودن این مایع به رادیاتور خودرو باعث افزایش مقاومت خودرو در برابر دما و جلوگیری از جوش آوردن می شود. ضدیخ یک مایع افزودنی بر پایه الکل است که بیشتر در رنگهای سبز، قرمز، آبی یا نارنجی دیده میشود و در ترکسب ان اتیلن گلیکول وجود دارد. یکی از مهمترین ویژگیهای ضدیخ خاصیت ضد خورندگی آن است. این خاصیت ارتباط مستقیم با زمان استفاده از ضدیخ دارد. یعنی اگر ضدیخ بصورت منظم تعویض نشود، خاصیت ضد خورندگی آن از بین میرود و تاثیر منفی بر عمر موتور خودرو و سیستم خنک کننده میگذارد که ممکن است مالک خودرو را با هزینههای زیادی روبرو کند. علاوه بر از بین رفت خاصیت ضد خورندگی ضدیخ، خاصیت مقاومت در برابر سرما و گرما ضدیخ هم به مرور زمان از بین میرود. در صورت از بین رفتن این خاصیت و در صورت تغییرات جوی، احتمال وارد شدن آسیبهای جدی به موتور و سیستم خنک کننده خودرو افزایش مییابد. ضدیخها از نظر کیفی در حالت کلی به دو دسته با پایه معدنی و ضدیخهای با پایه آلی تولید می شوند. ضدیخهای پایه معدنی، عمدهترین نوع ضدیخ در بازار هستند و مناسبترین زمان تعویض آنها دورههای سالیانه است. ضدیخهای پایه آلی، دارای طول عمر بیشتری هستند و در نتیجه زمان تعویض آنها بازه ای حدودا سه ساله است. از آنجا که تشخیص این دو مورد نسبت به همدیگر به این سادگی امکانپذیر نیست توصیه میشود که تعویض ضدیخ به صورت سالانه انجام گیرد.

 

بازی Call of Duty Modern Warefare پرفروشترین بازی سال ۲۰۱۹ میلادی در جهان شد. کارشناسان فعال در موسسه تحقیقاتی Superdata با بررسی میزان خرید، دانلود و نصب کاربران بازیهای مختلف به تازگی گزارشی منتشر کردهاند که نشان میدهد بازی Call of Duty Modern Warefare موفق شده است با سرعت بالایی تبدیل به پرفروشترین بازی دیجیتالی سال جاری میلادی در جهان شود.

طبق آمار، این بازی بر روی پلتفرم کنسولهای بازی و کامپیوتر در ماه اکتبر ۴.۷۵ میلیون نسخه را به فروش رسانده است که در مقایسه با black ops 4 که در سال گذشته عرضه شد، ۱۱ درصد کمتر گزارش شده است. بر اساس گزارش وب سایت gamesindustry، این بازی با این حال توانسته است در فهرست رده بندی پرفروشترین بازی های کنسولی در جایگاه نخست و بازی های کامپیوتری در جایگاه ششم قرار بگیرد.

کمیته اجرایی اتحادیه جهانی کشتی برگزاری رقابتهای جام جهانی کشتی فرنگی در ایران را لغو کرد. کمیته اجرایی اتحادیه جهانی کشتی روز یکشنبه جلسهای را در استانبول ترکیه برگزار کرد که در پی آن برگزاری رقابتهای جام جهانی کشتی فرنگی ۲۰۱۹ در تهران را به دلیل آنچه بروز اتفاقات اخیر در ایران خوانده به حالت تعلیق درآورد.اتحادیه جهانی کشتی مدعی شده که کشورهای ژاپن و مجارستان نیز اعلام کردهاند که از حضور در جام جهانی تهران خودداری خواهند کرد.بنا بر اعلام اتحادیه جهانی کشتی این تصمیم بر اساس توصیه برخی کشورها و برای جلوگیری از بروز هرگونه اتفاق احتمالی برای ورزشکاران گرفته شده است.به گزارش ایسنا، رقابتهای جام جهانی کشتی فرنگی ۲۰۱۹ قرار بود روزهای پنج شنبه و جمعه هفته جاری به میزبانی سالن ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شود.

جالب است بدانید، شیر الاغ به عنوان یکی از گرانترین و محبوبترین شیرها در فرانسه و ایتالیا شناخته میشود، پنیر شیر الاغ گرانترین محصول لبنیاتی دنیاست چرا که تهیه هر کیلوگرم پنیر الاغ حدود ۳۰ تا ۴۰ کیلوگرم شیر الاغ نیاز دارد.

به گفته متخصصان خارجی، شیر الاغ خواص آنتی بیوتیکی بالایی دارد و این خاصیت ضد باکتری گاهی تا ۲۰۰ برابر شیر گاو تخمین زده میشود.

محققان اروپایی معتقدند که شیر الاغ در زیبایی و جوانی پوست تاثیر بسیار زیادی دارد و به همین دلیل استفاده از آن برای پاکسازی پوست و جوانی پوست توصیه میشود. در برخی از مراکز مراقبت پوست و زیبایی در اروپا وانهای حمام پر از شیر الاغ تعبیه شده است که از آن برای جوان سازی و زیبایی پوست استفاده میکنند البته این کار هزینه بسیار زیادی دارد. در گذشتهها از شیر الاغ برای درمان ذات الریه، بیماریهای تنفسی، بهبود آسم و آلرژی، سرفه و سرماخوردگی، درمان عفونت و باکتری، رفع مشکلات گوارشی مانند اسهال استفاده میشده و در کاهش وزن موثر بوده است. به نظر برخیها شیر الاغ بهترین جایگزین برای نوزادان محروم از شیر مادر است چرا که نزدیکترین شیر به شیر مادر شناخته میشود، هر راس الاغ حدود شش تا هشت ماه دوره شیردهی دارد و در طول دوران شیردهی روزانه ۲ کیلوگرم در بهترین حالت شیردهی داشته باشد. سازمان دامپزشکی مجوز راه اندازی مزرعه پرورش الاغ شیری را صادر کرده و از این پس امکان تولید شیر الاغ در کشور وجود دارد. کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به مجوز سازمان دامپزشکی برای تولید شیر الاغ، در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: اگر درخواستی برای تولید صنعتی شیر الاغ به سازمان غذا و دارو ارسال شود، موضوع قابل بررسی خواهد بود و در صورتی که شیر الاغ تولیدی استانداردهای لازم را داشته باشد، سازمان غذا و دارو مجوز تولید را صادر خواهد کرد