نجفی امروز دوباره به دادگاه می رود؛

 

گروه اجتماعی: روز گذشته در خبری ناگهانی اعلام شد وکلای میترا استاد از وکالت موکل خود در پرونده قتل مرحومه توسط محمدعلی نجفی استعفا داده اند.این اتفاق در شرایطی رخ داده که امروز ۶ آذر قرار است مجدد دادگاه محمدعلی نجفی برگزار شود.

محمود حاجلوئی و مسعود افرازه وکلای میترا استاد صبح دیروز به خبرنگار فارس گفتند که ساعتی پیش از وکالت این پرونده استعفا داده اند.

این وکلا اعلام کردند: فعلا دلایل استعفای خود را بیان نمیکنند و در زمان دیگری شفافسازی خواهند کرد.

ماجرای این استعفای ناگهانی که حرف و حدیث های بسیاری را سبب شد دوباره پرونده نجفی را با حاشیه مواجه کرده است هر چند چند روز قبل وکیل مدافع محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران گفت: با توجه به رضایت اولیاء دم میترا استاد، هر چند دیگر طرف دعوا محسوب نمیشوند اما دادگاه آنها را برای جلسه محاکمه روز ششم آذر، احضار کرده است.

حمیدرضا گودرزی در پاسخ به این سؤال که آیا ابهامات شما به نظریه کارشناساسی مورد قبول دادگاه قرار گرفت یا خیر اظهار کرد: مطابق قانون، نظر کارشاسنان ظرف یک هفته به طرفین ابلاغ میشود تا هر نظری دارند اعلام کنند؛ بنابراین نظر طرفین باید تاثیرگذار باشد ضمن اینکه قاعده و عرف قضایی این است که دادگاه، نظر طرفین را در خصوص کارشناسی، به کارشناسان ابلاغ میکند تا آنها مجدداً نظر خود را بررسی و در صورت صحت ابهامات، اعلام کنند.

این وکیل دادگستری افزود: پاسخ کارشناسان به ابهامات مطروحه، در اختیار وکلا نیز قرار میگیرد تا مطالعه و بر اساس آنها بتوانند در جلسه دادگاه، دفاع کنند.

گودرزی اضافه کرد: متاسفانه دادگاه ابهامات اعلام شده از سوی ما را به کارشناسان ابلاغ نکرده و فقط در قبال این موضوع وقت رسیدگی تعیین کرده است؛ ابهاماتی که داریم به طور طبیعی در جلسه دادرسی مطرح میشود و در این مرحله کارشناس هم یک فرد واحد نیست بلکه تیم کارشناسان است و باید مشاوره کنند و نظر بدهند و علیالاصول جلسه دادگاه محل مشاوره نیست؛ جوابی هم که کارشناسان به ابهامات مطروحه در جلسه دادگاه میدهند، ممکن است با مسئله دفاع وکیل همخوانی نداشته باشد زیرا وکیل باید فرصتی برای دفاع داشته باشد و امکان دارد دادرسی از روند معمول خود خارج شود.

وکیل مدافع محمدعلی نجفی اضافه کرد: ابهاماتی را که به نظر کارشناسی مطرح کردیم تا الان مورد قبول واقع نشده و به طور یقین باید در جلسه دادگاه مطرح شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا اولیاء دم میترا استاد هم به جلسه محاکمه احضار شدند یا خیر گفت: اولیا دم هم احضار شدند البته با توجه به اینکه رضایت دادند اعتقاد داریم جزو طرفین دعوا تلقی نمیشوند و شاید دادگاه بخواهد به عنوان مطلع سؤالاتی از آنها بپرسد.

محمدعلی نجفی، شهردار پیشین تهران که خرداد امسال میترا استاد همسر دومش را به ضربه گلوله به قتل رسانده بود، از سوی شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی کشکولی به قصاص محکوم شد اما دیوان عالی کشور در تحقیقات این پرونده نقص گرفت و آن را برای رفع نواقص و برگزاری دوباره جلسه محاکمه به دادگاه بازگرداند.

البته اولیای دم مرحوم میترا استاد پیش از این از حق خود مبنی بر قصاص اعلام گذشت کردند اما عمدی یا غیرعمدی بودن قتل مرحوم استاد در میزان مجازات ناشی از جنبه عمومی جرم تاثیر دارد.

نخستین جلسه محاکمه دوباره نجفی قرار است امروز ششم آذر ماه برگزار شود.

بر اساس هشدار مسئولان وزارت بهداشت امسال نسبت به سال گذشته ویروس آنفلوآنزا با شدت بیشتری فعال است تا جایی که هفته گذشته ۱۵ نفر بر اثر این بیماری فوت کردند که عمده این افراد دارای بیماری زمینهای بوده و یا سن بالایی داشتهاند. آمارها نشان می دهد هفته گذشته ۳۹۱۵ نفر انواع مختلف بیماری تنفسی گزارش شد که ۳۴۲ مورد آن آنفلوانزا بود، از این تعداد ۱۵ نفر فوت کردند که بیشترین تعداد فوتیها از استانهای تهران، مازندران و آذربایجان شرقی بوده است.

حدود سه هفته از آغاز موج اول آنفلوآنزا در کشور میگذرد، این موج با شدت هرچه تمامتر شروع به کار کرده است و علاوهبر منطقه خاورمیانه و کشور ما، حتی در کشورهای اروپایی نیز گستره زیادی داشته است. در همین راستا عضو کمیته کشوری آنفلوانزا با بیان اینکه همچنان بیشترین ویروس در گردش آنفلوآنزا در سال جاری H۱N۱ است، درباره برخی تصورات در زمینه تزریق دگزامتازون در این بیماری، گفت: دگزامتازون هرچند که علائم التهاب را کاهش میدهد، اما ممکن است باعث کاهش قوای سیستم ایمنی فرد مبتلا به آنفلوآنزا شده و وضعیت بیمار را وخیمتر کند

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام از ایجاد 120 هزار شغل تا پایان امسال و برنامه ریزی برای ایجاد 150هزار شغل در سال 99 خبرداد.آیین بهره برداری همزمان از فاز سوم طرح توسعه گلخانه ۵۰ هکتاری هیدروپونیک زرندیه و طرح های توانمندسازی اقتصادی ذوبِ روی ایجرود در آشتیان و زرین شیشه اراک با حضور محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، سیدعلی آقازاده استاندار استان مرکزی، ائمه جمعه زرندیه و مأمونیه و جمعی از مسئولان استانی صبح امروز در زرندیه برگزار شد.محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در این مراسم ضمن گرامیداشت روز بسیج و یاد و خاطره شهدای انقلاب گفت: در حال حاضر تنها راه تقابل با دشمنان این انقلاب و تحریمها این است که به لحاظ قدرت و امکانات به نقطهای برسیم که بازدارنده باشد.وی افزود: امروز میتوان ادعا نمود که مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به برکت رهنمودها و تدابیر و دستوراتی که رهبر معظم انقلاب به این ستاد داده اند به یک قرارگاه پشتیبانی تسهیلگری و فرماندهی جهت مقابله با بخشی از تحریمها تبدیل شده است.وی با اشاره به طرحهای اشتغالزایی ستاد افزود: برنامهریزی ما برای سال 98 ایجاد 100 هزار شغل بود که به لطف خدا و همکاری مردم این رقم را پشت سر گذاشتهایم و تا پایان سال این رقم ازطریق 40هزار طرح کوچک و خانگی به 120هزار شغل خواهد رسید.مخبر خاطر نشان کرد: برنامهریزی ما برای سال آینده ایجاد ۱۵۰هزار شغل ازطریق راه اندازی ۵۰هزار طرح کوچک، خانگی و دانش بنیان در مناطق محروم کشور است.رئیس ستاد اجرایی فرمان امام به مشاغل ایجاد شده در استان مرکزی اشاره کرد و گفت: امسال با حجم سرمایهگذاری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی در این استان، ۸۶۰۰ شغل تا کنون در این استان ایجاد شده که انشاءالله برنامهریزی کردهایم تا پایان سال آینده به ۱۲۷۰۰ شغل برسیم.در ادامه مراسم با ایجاد ارتباط ویدئوکنفرانس با مدیرعامل بنیاد برکت و نمایندگان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در شهرهای اراک و آشتیان، دو طرح اقتصادی ذوب ایجرود و زرین شیشه اراک با دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) افتتاح شد.سید هاشمی معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام درخصوص بهره برداری از کارخانه تولید شیشه زرین گفت: این کارخانه از سال ۸۵ تأسیس شده اما سال ۹۴ دچار مشکلات متعدد میشود که به همت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام توانسته با سرمایه گذاری هشت و نیم میلیارد تومانی سبب ایجاد ۵۴ شغل مستقیم و ۲۸۰ شغل غیرمستقیم شود.امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام نیز در خصوص کارخانه ذوب روی ایجرود گفت: این کارخانه حدود ۲۰ سال تعطیل بوده که با کمک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) این کارخانه احیا و اکنون به تولید و استحصال ۳۰ هزارتن روی در روز رسیده است.

پودر سنگ مرداب به نامهای مردار سنگ، پودر سنگ مردار، پودر سنگ نقره، سنگ مرده نیز معروف است که در بسیاری از عطاریها به عنوان مادهای جهت رفع بوی عرق دست و پا بفروش میرسد.

چنانچه پودر سنگ مرداب برای قسمتی از بدن نظیر زیربغل، کفپا، کشاله ران استفاده شود، ترکیبات اکسید سرب موجود در این ماده، با توجه به خاصیت جذب بالای آن از طریق پوست وارد بدن میشوند. این ترکیب به شکل پودر زرد رنگ است که اگر متبلور نباشد"ماسیکوت" نام دارد اما پس از ذوب و سرد شدن متبلور گشته و "لیتارژ" نامیده میشود. این ماده در بسیاری از عطاریها به عنوان مادهای جهت رفع بوی عرق دست و پا بفروش میرسد. پودر سنگ مرداب قادر به کاهش و رفع بوی بد بدن است زیرا حاوی ترکیبات سرب بوده و سرب، میتواند از بین برنده موجودات زنده از جمله باکتریهای مولد بوی بد بدن باشد.

در پژوهشی که در ارتباط با "مسمومیت با سنگ مرداب انجام شده، آمده است:« پودر سنگ مرداب جذب پوستی داشته و چنانچه پودر سنگ مرداب برای قسمتی از بدن نظیر زیر بغل، کفپا، کشاله ران استفاده شود؛ ترکیبات اکسید سرب با توجه به خاصیت جذب بالای آب از طریق پوست وارد بدن میشوند. متاسفانه عطاریها، فاقد دانش پزشکی و علوم مربوط به شناخت مواد هستند و صرفا به خاصیت جذب بوی بد بدن فارغ از اثرات سمی سرب موجود در آن توجه دارند.»

محققان میگویند:« پودر سنگ مرداب عامل ایجاد سرطان است؛ استفاده از این ماده به منظور کاهش بوی عرق در بدن میتواند عوارض متعددی را ایجاد کند. همچنین روی قسمتهای حساس و نازک پوست تاثیر گذاشته و باعث ایجاد حساسیت پوستی میشود و در سیستم قلبی عروقی منجر به افزایش فشار خون میشود و بر سیستم اعصای مرکزی بدن تاثیر میگذارد و تاثیرات سوء بر سیستم خونساز بدن سبب آنمی میشود. علاوه بر این با تاثیر بر دستگاه گوارش باعث یبوست، دردهای شکمی و تهوع میشود.»

در نتایج این پژوهش آمده است:« فلزات سنگین به مجموعه ای از فلزها و شبه فلزهایی که دارای چگالی بیش از ۵ گرم بر سانتیمتر مکعب هستند اطلاق میشود، افزایش آنها در بدن منجر به تولید آلودگیهای بسیار مضر و خطرناک خواهد شد. مشکل اصلی ازجایی آغاز میشود که آلایندههای غیرآلی بر خلاف آلایندههای آلی، تجزیه ناپذیر هستند و در بدن متابولیزه و دفع نمیشوند و به نوعی منجر به تجمع زیستی در بیابان میشوند

در روزهایی که خبر پایان همکاری فدراسیون فوتبال و مارک ویلموتس به گوش میرسید این مربی بلژیکی با انتشار دو توییت به این ماجرا رنگ واقعیت بخشید. ورزش سه نوشت: توییتهای مارک ویلموتس همان طور که انتظار میرفت جنجالی شد. او فدراسیون فوتبال ایران را به اجرا نکردن تعهداتش در قبال او و دستیارانش متهم و اعلام کرده است که این ماجرا را در محاکم قضایی پیگیری میکند. موضوعی که البته با توجه به نتایجی که او با تیم ملی در رقابتهای مقدماتی جام جهانی به دست آورده است با کامنتهای زیادی از سوی کاربران ایرانی و خارجی مواجه شد. توییت های مارک ویلموتس به این شرح است: "شایعات متعددی از زبان خبرگزاریهای ایرانی به گوش من رسیده که هیچ کدام از آنها صحت ندارد. حقیقت این است که وضعیتی غیرقابل تحمل برای من و دستیارانم به دلیل نقض تعهدات توسط فدراسیون فوتبال ایران ایجاد شده است. این موضوع توسط وکلای من در حال پیگیری است و فعلا قصد توضیح بیشتری در این مورد ندارم." حمله مارک ویلموتس به فدراسیون فوتبال ایران در رسانههای خارجی بازتاب گستردهای داشته است. این صحبتها در حالی مطرح میشود که تیم ملی فوتبال ایران در دور رفت انتخابی جام جهانی با دو برد و دو باخت نمایش ضعیفی ارائه کرده است.روزنامه رکورد پرتغال با اشاره به این اظهارنظر ویلموتس نوشت: ویلموتس هم به جمع شاکیان فدراسیون فوتبال ایران اضافه شد، این مربی تهدید کرد که پرونده قرارداد او با فدراسیون فوتبال ایران از طریق وکلایش در حال پیگیری است و فدراسیون فوتبال این کشور نقض آشکار قرارداد را داشته است. به نظر میرسد اشاره ویلموتس به تعویق حقوق پرداختی او و سایر اعضای کادر فنی تیم فوتبال ایران باشد. رسانه های بلژیکی حقوق ویلموتس را در قرارداد با فدراسیون فوتبال حدود ۳ میلیون دلار برآورد کردند که با این احتساب او تبدیل به گران ترین مربی تاریخ تیم ملی شده است. فدراسیون فوتبال طی ماه های اخیر این مبلغ را تایید نکرده اما بعد از پرداخت مطالبات او قبل از بازی با عراق، برخی رسانه های داخلی اعلام کردند که ۹۰۰ هزار دلار به ویلموتس پرداخت شده که به نوعی تاییدی بر مبلغ سه میلیون دلاری است.