اغتشاشات اخیر سناریوی بیگانگان بود

سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: اغتشاشات اخیر بدلیل افزایش نرخ بنزین، سناریوی هدایت شده از سوی دستگاههای اطلاعاتی بیگانگان خصوصا آمریکایی ها بود. اسدالله عباسی در گفتوگو با خانه ملت، در خصوص سخنان رهبر انقلاب در دیدار با بسیجیان نسبت به حوادث اخیر در کشور، گفت: دشمنان در دی ماه 96 اقداماتی را علیه کشورمان انجام دادند و منتظر جرقه ای بودند تا بتوانند این مهم را در قالب توطئه ای جدید محقق کنند. نماینده مردم رودسر و املش در مجلس دهم شورای اسلامی اظهار کرد: بر این اساس در زمان افزایش نرخ بنزین، شوک ناگهانی به مردم وارد شد که اعتراضات مردمی شکل گرفت از این رو عده ای از اشرار، اغتشاشگر و ضدانقلاب از شرایط سوء استفاده کردند.

 

مجلس نیازمند احزاب شناسنامهدار

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با تاکید بر لزوم شناسنامه دار بودن جریان های سیاسی فعال در عرصه انتخابات، ثمره رای دهی به جریان های شناسنامه دار را وجود امکان ارزیابی عملکرد آنها دانست.

احمد علیرضابیگی در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت گفت: زمانیکه ورود نمایندگان به مجلس بر اساس برنامهای مشخص و حول ایده و عقیده ای از پیش تعیین شده باشد به طور طبیعی این افراد خود را در جهت تحقق آن ایده و آرمان مسئول دانسته و چون وعده تحقق به موکلان خود داده اند به طور حتم در مسیر تحقق آن از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نخواهند کرد که همین موضوع بر اقتدار مجلس خواهد افزود.

 

مجمع در رد یا تایید لوایح نظر دهد

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: کارکرد مجمع تشخیص حل معضلات کشور بوده و باید چه اثباتا و چه نفیا در رابطه با "سی اف تی" و "پالرمو" نظر بدهد؛ چرا که هم قوه مجریه و هم قوه مقننه در این باره نظر دادند.

محمود صادقی در گفتوگو با خانه ملت گفت: روشی که در مجمع در حال طی شدن است، روشی بوده که با فلسفه وجودی مجمع تشخیص در تعارض است. وی در ادامه افزود: این سوال وجود دارد که چرا مجمع تشخیص در سال 67 تاسیس شد؟ برای اینکه نظام به بن بست خورده بود؛ یعنی همین رفت و برگشتها وجود داشت و امام (ره) برای اینکه بن بست شکنی کنند مجمع تشخیص مصلحت نظام را تشکیل دادند

 

بازدید سرزده رئیس قوه قضاییه

از دادگستری شهریار

رئیس قوه قضاییه در دیداری از پیش اعلام نشده به شهریار رفت و در ساختمان دادگستری با مراجعین و مقامات قضایی دیدار و گفتوگو کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، رئیس قوه قضاییه در دیداری از پیش اعلام نشده به شهریار رفت و در ساختمان دادگستری با مراجعین و مقامات قضایی دیدار و گفتگو کرد.

در این بازدید آیتالله رئیسی با حضور در شعبات مختلف حقوقی، کیفری و مدنی دادگستری، به گفتگو با مراجعه کنندگان پرداخت و به مشکلات آنها از نزدیک رسیدگی کرد.

در پایان این بازدید آیتالله رئیسی در گفتگو با رییس دادگستری شهریار در جریان آخرین وضعیت قضایی شهرستان شهریار قرار گرفت.

همچنین در حاشیه این بازدید، تعدادی از مراجعه کنندگان، پروندههای خود را با رییس قوه قضاییه در میان گذاشتند و آیت الله رییسی دستورات لازم را برای بررسی مشکلات قضایی صادر نمود؛ بنابراین گزارش، پس از پایان بازدید رئیس قوه قضاییه از دادگستری شهریار، آیتالله رئیسی با حضور در منزل شهید امنیت، مرتضی ابراهیمی با خانواده این شهید بزرگوار دیدار و گفتگو کرد.

باید قبول کنیم جامعه مشکلات اقتصادی

و معیشتی دارد

وزیر کشور گفت: تمامی مردم میدانند که ما دشمن داریم، این موضوع بحث امروز نیست بلکه ٤٠ سال است که دشمنان به طرق مختلف درگیر بودند و قصد داشتند ساختار نظام را تغییر دهند.

به گزارش تجارت به نقل از رسانه ها، عبدالرضا رحمانى فضلى وزیر کشور در برنامه نگاه یک ضمن تبریک هفته بسیج، گفت: با توجه به افزایش قیمت بنزین و طرح الگوی مصرف در چند روز گذشته، ابهامات و شبهات زیادی مطرح شد البته طبیعی است که طرح به این بزرگی مشکلات و مسائلی را برای مردم ایجاد کند؛ اما لازم است برای تشریح موضوع چند مقدمه را بپذیریم.

او ادامه داد: نکته اول این است که تمامی دولتها و حکومتهایی که تجلی اراده مردم هستند، برای مردم امنیت، آرامش، رفاه، توسعه و نیک بختی میخواهند؛ به ویژه حکومت و دولت ما که اسلامی است.

رحمانى فضلى با بیان اینکه باید قبول کنیم در جامعه مشکلاتی وجود دارد که در بحث اقتصاد و معیشت بیشتر مشهود است، اظهار کرد: بخشی از این مشکلات اقتصادی، معیشتی و تولید به ساختار برمی گردد و تاریخی است؛ حتی قبل از انقلاب هم با ساختارهای غلط همراه بوده و روند فعالیتهای اقتصادی هم مشکلاتی داشته که وابستگی یکی از نمونههای آن است. البته در حال حاضر این مشکلات تغییرات زیادی پیدا کرده است، اما آثار آن آشکار است.

ظریف با رئیس دفتر سیاسی طالبان دیدار کرد

وزیر امور خارجه در ادامه تلاشهای ایران برای بازگشت صلح به افغانستان با رئیس دفتر سیاسی طالبان و هیات مذاکره کننده این گروه دیدار و گفتوگو کرد.

به گزارش رسانه ها، در ادامه دیدارهای مسئولین و نماینده ویژه وزیر امور خارجه با مقامات مختلف افغانستان از جمله رییس جمهوری، رییس هیات اجرایی، هیات صلح، رهبران جهادی و شخصیتهای موثر در افغانستان، محمدجواد ظریف و با ملابرادر و سایر اعضای دفتر سیاسی و هیات مذاکره کننده طالبان در تهران دیدار کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مساعدت به شکلگیری و تقویت گفت و گوهای بین الافغانی با مشارکت دولت و تمام نیروهای موثر سیاسی تاکید کرد.

ظریف همچنین از آمادگی ایران برای گسترش همکاریهای اقتصادی و فرهنگی با کشور و مردم افغانستان بر اساس منافع مشترک همسایگی خبر داد.

حل مشکل دانشجویان بازداشتی در آینده نزدیک

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از حل مشکل دانشجویان بازداشتی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ایلنا، منصور غلامی در حاشیه هیأت دولت درباره آزاد شدن دانشجویان بازداشتی گفت: حالشان خوب است و انشاالله به زودی مشکل حل میشود.

وی افزود: براساس گزارشهای واصله، تعدادی دانشجو بازداشت شدهاند که اغلب آنها تا امروز آزاد شدهاند.

غلامی تاکید کرد: در تلاش هستیم که پرونده دانشجویانی که تخلفات آنها به لحاظ قوانین کشور مانعی ندارد به داخل دانشگاهها منتقل و پرونده آنها در درون دانشگاه و در کمیتههای انضباطی مورد رسیدگی قرار گیرد.

وزیر علوم یادآور شد: با توجه به اینکه این دانشجویان خارج از دانشگاه بازداشت شدهاند و اغلب آنان آزاد شدهاند، امیدواریم تخلف سنگینی مرتکب نشده باشند. در صورت لزوم حتما دیداری با رئیس قوه قضاییه ترتیب میدهیم.

چین در کمیسیون مشترک برجام شرکت میکند

سخنگوی وزارت امور خارجه چین بر حضور کشورش در کمیسیون مشترک برجام تاکید کرد. به نقل از اسپوتنیک، جنگ شوانگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین در تازهترین اظهارات خود گفت: ما قطعا در جلسه کمیسیون مشترک برجام در مورد مسئله هستهای ایران که اوایل ماه دسامبر در وین برگزار خواهد شد، شرکت میکنیم. وی در ادامه افزود: موضوع هستهای ایران در مرحله مهم و حساسی قرار دارد. چین همیشه در راستای حفظ و اجرای برجام، روابط نزدیکی با دیگر طرفین این توافق داشته است. بنابراین ما نباید این نشست را از دست بدهیم. این مقام چینی در ادامه گفت: معتقدیم اجرای کامل و مؤثر برجام تنها روش منطقی و مؤثر برای کاهش تنشهای پیرامون موضوع هستهای ایران است. امیدواریم این نشست باعث شود همه طرفها بتوانند از طریق مذاکره و گفتوگو مشکلات پیرامون برجام را حل کنند و این توافق را حفظ و ارتقا بخشند.

روحانی در آیین افتتاح راه آهن میانه – بستان آباد تاکید کرد؛

گروه سیاسی: رئیس جمهور آماده کردن زیرساخت ها برای رفاه و آسایش مردم و تلاش برای توسعه همه جانبه کشور را قول اصلی دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: برای ادامه روند توسعه کشور و ایجاد زیر ساخت ها همه تلاش خود را انجام خواهیم داد و این حرکت متوقف نمی شود.

حجتالاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح راه آهن میانه- بستان آباد با اشاره به سفر مرداد ماه سال جاری کاروان تدبیر و امید به استان آذربایجان شرقی افزود: با بیان اینکه «از مردم آذربایجان و ایران میخواهم تشکر کنم بهخاطر حمایت از انقلاب و رهبری و نظام و ایران عزیز» گفت: همیشه این مردم پیشتاز بودهاند و برای ایجاد امنیت پیشگام هستند چراکه در برابر بدخواهان ایستادند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه راه آهن میانه- بستان آباد باید تا تبریز ادامه یافته و این طرح تکمیل شود، گفت: به وزیر راه و شهرسازی تاکید کرده و قول گرفتم که تا پایان سال آینده این خط آهن به تبریز متصل شود تا مردم با آرامش و طی کردن مسیر کوتاه تر و سهل تری به مقاصد خود از جمله سفر به مشهد مقدس و زیارت امام رضا(ع) برسند.

روحانی اجرای دو خطه راه آهن میانه - بستان آباد را آغازی خوب برای راه آهن های کشور دانست و خاطرنشان کرد: افزایش مسیر ریلی از 11 هزار کیلومتر به 14 هزار کیلومتر حرکت بسیار خوبی در کشور است و بسیارخوشحالم که چندین استان در کشور طی این سال ها به راه آهن سراسری وصل شده اند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه قول اصلی دولت تدبیر و امید آماده کردن زیرساخت ها برای رفاه و زندگی مردم و همچنین توسعه کشور است، تصریح کرد: بار اصلی این مهم به عهده مردم است و البته دولت نیز در این زمینه تلاش می کند.

روحانی ادامه داد: وظیفه دولت ایجاد زیر ساخت های مهم کشور از جمله راه ها، بزرگراه ها، لوله کشی گاز ، آب ، برق، احداث مسیرهای ریلی، بنادر ، فرودگاه ها و توسعه ارتباطات و اینترنت است.

دولت تا پایان امدادرسانی در کنار زلزله زدگان خواهد بود

در خبری دیگر رئیس جمهور در جمع مردم روستای زلزله زده دستجرد با تأکید بر اینکه دولت از هیچ کاری برای کمکرسانی و رفع مشکلات مردم و مناطق زلزله زده دریغ نخواهد کرد، گفت: دولت و همه دستگاههای امدادرسانی تا پایان امداد رسانی، رفع مشکلات و بازسازی مناطق آسیبدیده در کنار زلزله زدگان خواهند بود.

حجتالاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جمع مردم روستای زلزله زده دستجرد با ابراز خوشحالی از حضور در جمع آنان اظهار داشت: در جریان زلزله اخیر حدود 106 روستا دچار حادثه شدند و ساختمانها و محل نگهداری احشام مردم دچار آسیب شد.

رئیس جمهور افزود: به همه اهالی روستاهای زلزله زده قول میدهم که دولت به همه وعدههای داده شده در زمینه کمک های بلاعوض، پرداخت وام، مرمت و بازسازی یا احداث ساختمانهای آسیب دیده عمل خواهد کرد.

روحانی با تأکید بر اینکه دولت مشکل شما را مشکل خود میداند، اظهار داشت: خوشبختانه از ابتدای این حادثه همه مسئولان و نهادها از هلال احمر و نیروهای امدادی تا نیروی انتظامی، دفاعی و بسیج پای کار آمده و در کنار شما بودند و براساس گزارش های ارایه شده، حدود نیم ساعت از وقوع زلزله اولین امدادرسانیها انجام شده است.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه تا پایان امدادرسانیها و رفع مشکلات در کنار زلزلهزدگان خواهیم بود، اظهار داشت: خانههای احداثی بایستی مقاوم سازی شده و به گونهای بنا گردد که اگر خدای ناکرده زلزله دیگری اتفاق افتاد دچار آسیب نشود.

رئیس جمهور در ادامه همه مسئولین را خطاب قرار داد و گفت: از همه مسئولین بویژه بنیاد مسکن میخواهم که نیازمندیهای فوری و ضروری مردم را مورد رسیدگی قرار دهند و همه توان و تلاش خود را برای رفع مشکلات و برقراری شرایط عادی در زندگی آسیب دیدگان بکار بگیرند. روحانی با بیان اینکه از زمان وقوع زلزله اخیر تا تصویب اعتبارات لازم برای جبران خسارت ها فقط 48 ساعت طول کشید، اظهار داشت: یقین داشته باشید که همه این اعتبارات صرف بهبود شرایط و رفع مشکلات خواهد شد.

رئیس جمهور تصریح کرد: دولت خادم ملت ایران است و وظیفه خود میدانیم در حد توان و امکان در مسیر خدمت به مردم شریف کشور گام برداریم و امیدوارم همه خانههایی که دچار آسیب شده است، به زودی بازسازی و مقاومسازی شود تا در آینده با هیچ مشکلی مواجه نشود.

آیتالله جنتی در جلسه شورای نگهبان؛
 

گروه سیاسی: دبیر شورای نگهبان گفت: آنهایی که شرایط قانونی را داشته باشند و انگیزهای جز خدمت و رفع مشکل مردم را ندارند برای نمایندگی ثبتنام کنند و افرادی که آلوده به فسادند و انگیزههای سوء دارند باید بدانند مجلس جای آنها نیست.

به گزارش تجارت به نقل از میزان، آیتالله احمد جنتی در جلسه شورای نگهبان با گرامیداشت هفته بسیج گفت: تشکیل نهاد مقدس بسیج از ابتکارات حضرت امام خمینی (ره) است و این شجره طیبه در طول تاریخ انقلاب و در عرصههای گوناگون همچون ۸ سال دفاع مقدس، مقابله با بحران امنیتی، خدمترسانی در اتفاقات طبیعی نظیر سیل و زلزله همواره کنار مردم و پیشگام بوده است.

وی در ادامه به آشوبهای اخیر در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: حجم تخریبها، شدت خشونت و اعمال تروریستی و میزان خسارت وارده به اموال مردم و کشور توسط آشوبگران و حمایت دشمنان ایران همچون آمریکا و اسرائیل از آنها، همه و همه بیانگر این مسأله است که طراحی و برنامهریزی این اتفاقات از قبل انجام شده بود که البته در بستر اعتراض به افزایش قیمت بنزین زودتر عملیاتی شد.

آیتالله جنتی تأکید کرد: البته حضور مردم در راهپیماییهای خودجوش در شهرهای مختلف کشور و تلاشهای دستگاههای انتظامی و امنیتی طراحی دشمنان را ناکام گذاشت.

دبیر شورای نگهبان ضمن قدردانی از تلاشهای نیروی انتظامی و نهادها و دستگاههای اطلاعاتی برای شناسایی و دستگیری عاملان و سرشبکههای ایجاد آشوب در کشور، از این نهادها خواست با دقت نسبت به تفکیک معترض از اغتشاشگر اقدام کنند.

وی در عین حال متذکر شد: البته مسئولان میتوانستند به شیوه بهتری درباره طرح افزایش سوخت اطلاعرسانی و افکار عمومی را اقناع کنند که متأسفانه این کار نشد؛ با این حال تمام دقت و تلاش خود را بکنند تا اشکالات اجرایی این طرح مرتفع شود.

وی افزود: گزارشهای میدانی از افزایش قیمت برخی کالاهای ضروری مردم و در پی آن احتکار برخی اقلام از سوی عدهای سودجو حکایت دارد که مسئولان باید مراقبت و نظارت جدی داشته باشند تا قیمتها بالا نرود.

آیتالله جنتی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به انتخابات پیشرو یادآور شد: همه مسئولان باید تلاش کنند تا انتخابات اسفندماه همچون گذشته، سالم و با حضور گسترده مردم برگزار شود.

وی افزود: از ابتدای هفته آینده ثبتنام از داوطلبان نمایندگی مجلس آغاز میشود و من توصیه میکنم که هرکس قصد ثبتنام دارد خوب قانون را مطالعه کرده و از شرایط ثبتنام آگاه شود.

دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: آنهایی که شرایط قانونی را داشته باشند و انگیزهای جز خدمت و رفع مشکل مردم را ندارند برای نمایندگی ثبتنام کنند و افرادی که آلوده به فسادند و انگیزههای سوء دارند باید بدانند مجلس جای آنها نیست.

آیتالله جنتی در ادامه با انتقاد از کنار گذاشتن اصلاحیه قانون انتخابات از دستور کار مجلس طی روزهای گذشته، تأکید کرد: از مجلس گلایه دارم که چرا اهتمام ویژهای برای تصویب و به سرانجام رساندن این طرح ندارد در حالی که در صورت تصویب این طرح بخش قابل توجهی از مشکلات و نواقص فعلی قانون انتخابات حل میشود.

سخنگوی دولت عنوان کرد:

 

گروه سیاسی: سخنگوی دولت با بیان این که استیضاح حق مجلس است و کسی در این مورد تردید ندارد، گفت: در شرایط کنونی دولت استیضاح وزیران را به صلاح نمیداند و امیدواریم در یک خرد جمعی مجلس تصمیم بگیرد تا در کنار هم به آلام جامعه بپردازیم و بتوانیم مسیر حرکت رو به جلو را دنبال کنیم.

«علی ربیعی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات وزیران در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره استیضاح وزرا در مجلس شورای اسلامی گفت: در هیچ دوره تاریخی شاید مثل این دوره نیازمند انسجام، فهم و درک مشترک از مسائل نیستیم. این انسجام باید میان آحاد مختلف مردم، دولت و مردم و افرادی که در ساختار سیاسی هستند شکل بگیرد.

وی ادامه داد: استیضاح حق مجلس است و کسی هم در این مورد تردید ندارد؛ اما زمان استفاده از این حق موضوع مهمی است. در شرایطی که ما از یک زخم بر جامعه خورده به سمت ترمیم عبور میکنیم و رو به آینده روشن حرکت می کنیم؛ دولت این روند به ویژه استیضاح محسن حاجیمیرزایی (وزیر آموزش و پرورش) که حدود سه ماه است به این سمت منصوب شده است و بیژن زنگنه وزیر نفت که بخش اعظم از تولید و فروش نفت را بر عهده دارد را به مصلحت نمیداند.

سخنگوی دولت افزود: امیدواریم در یک خرد جمعی مجلس تصمیم بگیرد که در کنار هم به آلام جامعه پردازیم و بتوانیم مسیر حرکت رو به جلو را دنبال کنیم.

ربیعی همچنین درباره برخی اعداد و ارقامی که در خصوص میزان بنزین مصرفی و صرفه جویی ناشی از اجرای مدیریت مصرف سوخت و نیز درآمدهای حاصل از آن مطرح می شود، گفت: برخی اظهاراتی که صورت میگیرد، بدون اطلاعات و با دقت کم هست که شایعاتی در جامعه ایجاد میکند.

اختصاص بیش از ۱۰ میلیارد دلار برای کالاهای اساسی

ربیعی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص افزایش قیمت برخی اقلام گفت:برای اینکه سال آینده بتوانیم بر روی کالاهای اساسی کنترل قیمت داشته باشیم ۱۰.۳ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالاهایی مانند دارو، نهادههای کشاورزی، کاغذ روزنامه، لاستیک اختصاص دادیم. تجاربی که در سال ۹۸ و ۹۷ داشتیم به ما کمک میکند این ارز با فاصله نسبت به ارز آزاد قطعاً به هدف بنشیند و عمدتاً شرکتهای دولتی عهدهدار این وضع شوند. این موضوعی بود که امروز مورد بحث قرار گرفت و روز یکشنبه هفته آینده صبح و بعد از ظهر بحث بودجه داریم و این پیشنهاد به تصویب هیئت وزیران هم خواهد رسید.

سخنگوی دولت در عین حال گفت: ما در لوازم خانگی ۱۱ تا ۱۳ درصد افزایش تولید داشتیم. در جاهای دیگر لوازم خانگی افزایش قیمت نداشتیم متاسفانه در بسیاری از موارد گرانفروشی داریم. ضمن اینکه درباره کالاهای دولتی هم تصمیم گرفتیم افزایش پیدا نکند. البته بخشی از اینها ناشی از سوء استفاده و گرانفروشی است که از رسانهها میخواهیم درباره سامانه ۱۲۴ اطلاعرسانی کنند.

وی افزود: در مورد حمل و نقل هم در مورد تاکسیهای اینترنتی و آژانسها تصمیم گیری شد. در حمل و نقل خصوصی و حمل و نقل کالای هم کشاورزی متاسفانه افزایش قیمت داشتیم که تصمیم گرفته شد سهمیه ویژه برای وانتبارهای حمل کالا در نظر گرفته شود.

  • جمع بندی خسارتهای ناآرامیها ارائه خواهد شد

    دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری در پاسخ به سوالی درباره خسارتهای مادی و انسانی در اثر نا آرامیهای اخیر در کشورهم گفت: هنوز در این زمینه جمعبندی در اختیار دولت قرار نگرفته یا حداقل در اختیار من قرار نگرفته است چون دستگاههای امنیتی این کار را دنبال می کنند. به محض اینکه آمار و اطلاعات و میزان خسارات مادی و انسانی جمعبندی شود قطعاً اطلاع رسانی خواهد شد.

    ربیعی گفت: گذشته از عدد و رقم و خسارت که مسئله مهمی و جبران پذیر هست، لطمات انسانی جانسوزی در این حادثه و ناآرامیها رخ داد. همه ایرانیان فرزندان ما هستند متاسفانه در ناآرامیهای اخیر شماری از آنان قربانی شدند.

    وی یادآورشد: در هیاهوی حوادث تلخ عدهای حرفهای در این زمینه عمل کردند و اقداماتی انجام دادند و در این میان متاسفانه عده ای از هم وطنان ما هم صدمه دیدند که به نوبه خودم به خانواده هایشان تسلیت میگویم.

    سخنگوی دولت با بیان اینکه همه ما یک جامعه هستیم، گفت: در این مدت شاهد تلاشهای زیادی برای دشمن انگاری بودیم. ادبیاتی که برخی رسانهها استفاده کردند و دشمن دشمن کردند نوعی حرف زدند گویی که به خودروهای دشمن حمله شد یا از این سمت. در حالی که همه ایرانی هستیم و دشمن نداریم و همه در کنار هم هستیم.