راههای دور زدن تحریم رسانهای نشود

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین با انتقاد از رسانهای شدن راههای دور زدن تحریمها، بیان کرد: اگر قرار باشد هر راهی برای مبادله مالی با چین پیدا میکنیم را در بوق و کرنا کنیم، همان راهها را هم میبندند. چندی پیش هیاتی از تجار به سرپرستی رییس اتاق بازرگانی تهران به چین اعزام شد تا درباره راههای همکاری تجاری گفتوگوهایی داشته باشد. «مجیدرضا حریری» درباره کم و کیف این سفر به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: فعالیت اتاقهای استانی در استان خودشان است. بر اساس ضوابط اتاق بازرگانی، سفرهایی که به کشورهای دیگر انجام میشود باید باید با هماهنگی امور بین الملل اتاق ایران و اتاق مشترک آن کشور باشد.

 

هپکو جذام ندارد، به آن نزدیک شوید

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک تزریق پول به واحد تولیدی فاقد کار را بزرگ ترین خیانت به آن دانست و گفت: هپکو بیش از هر زمان دیگری نیازمند بازار فروش و سودآوری است، این واحد تولیدی جذام ندارد که به آن نزدیک نمی شوند. منوچهر توسطی در نشستی با اصحاب رسانه استان مرکزی، اظهار کرد: تغییرات مکانی و جابجایی های انجام شده در اتاق بازرگانی اراک، شرایط فیزیکی مناسب تری را برای ما فراهم کرده است و بنا داریم از این پس خدمات بهتری را به جامعه اقتصادی استان مرکزی ارائه دهیم و امیدواریم نمود این تغییرات را در عملکرد بهتر و خدمات مطلوب تر خود در سطح استان شاهد باشیم.

 

تصمیمهای متناقض مثل سم است

رییس اتاق بازرگانی البرز معتقد است که در شرایط فعلی، برای بهبود تولید و توسعه صادرات باید به سمت حمایت از متخصصان حرکت و از اتخاذ تصمیمهای متناقض خودداری کرد. رحیم بنامولایی در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: برای توسعه زیرساختهای تولید، نه صرفا توان دانشگاهی نیاز است و نه رابطه و رانت کاری خواهد کرد؛ بلکه نیروهایی که تجربه طولانی مدت فعالیت اقتصادی دارند و با وجود تمام مشکلات در بازار ماندهاند، باید ارتقای تولید کشور را دنبال کنند. به گفته وی، در شرایطی که کشور با تحریمهای یکجانبه و غیرقانونی آمریکا مواجه شده و در فضای بینالمللی محدودیت دارد، استفاده حداکثری از توان داخلی بیشترین اهمیت را خواهد داشت.

شانزدهمین نمایشگاه بینالمللی فولاد

آغاز به کار کرد

شانزدهمین نمایشگاه بینالمللی فولاد، صنایع معدنی و متالوژی ایران با حضور شرکتهایی از اروپا و آسیا و ۳۰۰ شرکت ایرانی دیروز (جمعه) آغاز به کار کرد. شانزدهمین نمایشگاه بینالمللی فولاد، صنایع معدنی و متالوژی ایران با حضور مقامات وزارت صنعت، معدن و تجارت در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران آغاز به کار کرد. در شانزدهمین نمایشگاه بینالمللی فولاد، صنایع معدنی و متالوژی ایران، شرکتهایی از کشورهای اروپایی و قدرتهای آسیایی از جمله آلمان، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، هلند، سوئیس، سوئد، انگلستان، ترکیه، اتریش، نروژ، مکزیک، استرالیا، روسیه، چین، امارات، هند و ژاپن حضور دارند. در این نمایشگاه همچنین بیش از ۳۰۰ شرکت داخلی و همه شرکتها، کارخانهها و صنایع فولادی و زیر مجموعه این صنعت از سراسر کشور دستاوردهای خود را به نمایش گذاشتهاند. همچنین شرکتهایی که در حوزههای آهن و فولاد، معدن و صنایع معدنی، آلومینیوم، فلزات غیرآهنی، ریختهگری، آهنگری، کورههای صنعتی و عملیات حرارتی، نسوزها و سرامیکهای صنعتی، ماشینکاری، قالبسازی، متالوژی فعالیت دارند، در شانزدهمین نمایشگاه بینالمللی فولاد، صنایع معدنی و متالوژی ایران شرکت کردهاند