توسعه و فروش بیمههای زندگی سرعت میگیرد

نخستین گروه مدیران فروش بیمههای زندگی از میان نمایندگان شرکت بیمه کوثر با هدف توسعه بیمههای زندگی در جامعه انتخاب شدند.

مرتضی کامرانی مدیر بیمههای زندگی شرکت بیمه کوثر با بیان اینکه طرح ایجاد سازمان فروش بیمههای زندگی با همکاری مدیریت امور نمایندگان بیمه کوثر اجرایی شد، گفت: این طرح با هدف تشکیل گروههای فروش، توسعه و سازماندهی فرایند فروش، تعریف نقشها و وظایف اعضای گروهها بر اساس توانمندیها، ایجاد ساختار منظم تقسیم کارمزد بین افراد مرتبط و دخیل در فروش بیمهنامه و ایجاد مسیر رشد و ارتقای نمایندگان تهیه شده است بهنحوی که با ایجاد انگیزه و حس اعتماد و اطمینان در همه افراد یادشده، فرایند فروش برایشان دلپذیر و آسان شود.

 

راهاندازی پایانه مکانیزه پرداخت خسارت

سرپرست بیمه ایران در سفر به استان گیلان علاوه بر بازدید از پایانه خسارت و شعبه رشت همچنین بازدید از شعب لاهیجان، رودبار و رودسر و دیدار با انجمن صنفی نمایندگان استان، با استاندار گیلان نیز دیدار و گفتگو کرد.

دکتر رضایی در دیدار با استاندار گیلان با اشاره به اینکه راهاندازی پایانه مکانیزه پرداخت خسارت در استان گیلان در شهرهای رشت و لاهیجان برای اولین بار انجام میگیرد، گفت: سرعت، صحت و حفظ کرامت ارباب رجوع سه اصل مهم در مسیر رعایت حقوق شهروندی است که بیمه ایران در اجرای آن اهتمام ویژه دارد. وی از رونمایی صدور و پرداخت خسارت دیجیتال بیمه ایران برای اولین بار در آینده نزدیک خبر داد.

 

گردهمایی بیمه آسیا و سازمان امور مالیاتی

دومین گردهمایی مشترک مدیران رفاهی سازمان امور مالیاتی و شرکت بیمه آسیا با رویکرد انسجام و همدلی سازمانی در راستای ارتقا کیفیت خدمات، در مشهد مقدس برگزار شد.

مهدی شریفی، عضو هیئت مدیره و معاون فنی مدیر عامل در بیمه های اشخاص و مسئولیت بیمه آسیا در این گردهمایی، با اشاره به ارتباط خوب و موثر بیمه آسیا با بیمه گذاران اشاره کرد و اظهار داشت: پرداخت به موقع و سریع هزینه ها و شفافیت نحوه انجام پرداخت ها، از جمله مزایای خدمات ارائه شده از سوی بیمه آسیا است. آنلاین بودن مراکز طرف قرارداد بیمه آسیا رضایت مراکز درمانی و بیمارستان ها و ارائه خدمات مطلوب را به دنبال داشته است.

سودآوری بانک صادرات

با کاهش مانده مطالبات

میزان مانده مطالبات بانک صادرات ایران در هشت ماهه نخست سال جاری در مجموع حدود شش درصد کاهش یافته است که این موضوع در بهبود سودآوری بانک نقش مؤثری دارد. رضا صدیق، قائممقام مدیرعامل و عضو هیئتمدیره بانک صادرات ایران با بیان این مطلب گفت: در سال جاری و با اعمال سیاست کنترل مطالبات و جلوگیری از ایجاد و انباشت مطالبات در شبکه بانک صادرات ایران، گام مهمی برای تحقق سودآوری بانک برداشته شده است که نتایج آن در صورتهای مالی نه ماهه بانک به خوبی مشهود خواهد بود.

برگزار جلسه راهبری فروش بیمه رازی

بیمه رازی میزبان کارشناسان راهبری فروش سراسر کشور بود. در ابتدای این جلسه معاون توسعه و بازار بیمه رازی با ارائه آمار به تبیین وضعیت فروش بیمه رازی در مقایسه با سایر شرکتهای بیمه ای پرداخت . در ادامه مهندس بختیاری مدیرعامل بیمه رازی ضمن تشکر از فعالیتهای تیم راهبری فروش بیمه رازی، همه را به تلاش و حرکت و همکاری با یکدیگر تشویق نمود. وی با تایید اهمیت سود آوری فعالیت یک شرکت بیمه عنوان نمود” البته سود آوری هدف مهمی برای شرکتها محسوب می شود و ما نیز به دنبال سود آوری هستیم اما خواهان سودی هستیم که اصول اخلاقی شرکت یعنی داد(دلسوزی ، اخلاق مداری ، دانایی) در آن رعایت شده باشد و خواهان به دست آوردن سود به هر قیمتی نیستیم.

ایجاد سامانه های مدیریت هوشمند بیمه "ما"

شرکت سهامی بیمه "ما" در راستای تکریم ارباب رجوع و بهبود عملکرد خود، اپلیکیشن مدیریت هوشمند و ارزیابی عملکرد بیمه "ما" را پس از ستاد و شعب سراسر کشور در دفاتر نمایندگان خود راه اندازی می کند. شرکت بیمه "ما" با هدف تحول در مدیریت تمام عناصر سـازمان وهمچنین بهبود فرآیندهای موجود بین بیمه گر وبیمه گذار نسبت به طراحی و راهاندازی اپلیکیشن مدیریت هوشمند و ارزیابی بیمه "ما" در دفاتر نمایندگان سراسر کشور اقدام خواهد کرد. در فاز اول این اپلیکیشن با توجه به اهمیت موضوع دریافت سریع و بر خط نظرات کلیه مراجعین اعم از بیمهگذاران، زیان دیدگان و بیمهشدگان از کیفیت خدمات دریافت شده ، با همکاری شرکت آلونی ارزیابی عملکـرد نماینـدگان، شعب و پرسـنل بیمه “ما” شده است.

 

رییس پژوهشکده بیمه تاکید کرد؛

گروه بانک و بیمه:رییس پژوهشکده بیمه گفت: زمانی بیمه گسترش پیدا می کند که شرکت های بیمه سرویس مناسب ارایه کنند و مردم انگیزه پیدا کنند.

دکترحمید کردبچه، رییس پژوهشکدۀ بیمه، در نشست خبری بیست و ششمین همایش بیمه و توسعه گفت: بیست و ششمین همایش ملی بیمه و توسعه، با موضوع «افزایش ضریب نفوذ بیمه؛ چالشها و راهکارها» در دو روز ۱۲ و ۱۳ آذر ماه ۱۳۹۸ و در دو بخش نشستهای علمی و نشستهای عمومی صنعت بیمه برگزار میشود. رییس پژوهشکده بیمه اظهار داشت: نشستهای علمی در روز دوازدهم آذر ماه جاری ساعت ۸ الی ۱۶ در مرکز همایشهای بینالمللی دانشگاه الزهرا (س) و با حضور رییس کل و اعضای هیات عامل و مدیران بیمه مرکزی، دبیرکل و هیات رییسه سندیکای بیمهگران ایران، مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شرکتهای بیمه، روسای انجمنهای صنعت بیمه، محققین و استادان پژوهشکده، صنعت بیمه و دانشگاهها برگزار میشود. دکترکردبچه افزود: در روز نخست همایش، مجموع مطالعات و مقالات مورد تایید در کمیته علمی در قالب ۹ پنل تخصصی ارائه و بررسی خواهد شد. اعضای این پنلها متشکل از اعضای هیات عامل بیمه مرکزی، مدیران و صاحبنظران صنعت بیمه، استادان و پژوهشگران دانشگاه و پژوهشکده بیمه هستند.

رییس پژوهشکده بیمه خاطرنشان کرد: در روز نشستهای علمی، پنلهای تخصصی موضوعات «ضریب نفوذ بیمه، حقایق و واقعیتهای آماری»، «نقش فرهنگ در ضریب نفوذ بیمه»، «نقش محرکهای انگیزشی، بازاریابی و رضایتمندی مشتریان در ضریب نفوذ بیمه»، «نقش قیمت تمام شده، سیاستهای قیمتی و خدمات پس ازفروش بر ضریب نفوذ بیمه»، «محصولات بیمهای، نیازسنجی و انطباق محصولات بیمهای با نیازهای مشتری- بیمههای اموال و مسئولیت»، «محصولات بیمهای، نیازسنجی و انطباق محصولات بیمهای با نیازهای مشتری- بیمههای اشخاص»، «نقش ساختار بازار و نهادها در ضریب نفوذ بیمه»، «نقش توسعه برون مرزی، ارتباطات بینالمللی و رونق تولید در ضریب نفوذ بیمه»، «نقش فناوری اطلاعات در ضریب نفوذ بیمه» را بررسی خواهد کرد. وی ادامه داد: نشستهای صنعت، در سیزدهم آذر ماه، ساعت ۸ الی ۱۷:۳۰ در سالن همایشهای برج میلاد برگزار میشود. برنامه صبح همایش طبق روال سالانه در بخش نخست به سخنرانی مقامات عالیرتبه و معرفی چهرۀ ماندگار سال ۱۳۹۸ صنعت بیمه اختصاص دارد و در بخش دوم گزارشی از حقایق آماری ضریب نفوذ بیمه ارائه خواهد شد. رییس پژوهشکده تصریح کرد: برای اولین بار در همایش سال جاری، برنامههای ویژهای برای طرح و بررسی موضوعات حرفهای و فنی صنعت بیمه در قالب ۸ پنل حرفهای در بعدازظهر روز دوم همایش در نظر گرفته شده است. برنامهریزی محتوایی و اجرایی این پنلها توسط سندیکای بیمهگران و انجمن حرفهای صنعت بیمه صورت گرفته است.

دکتر کرد بچه همچنین اظهار داشت: پنل های تحت مدیریت سندیکای بیمه گران ایران در قالب موضوعاتی مانند: «شبکه فروش و چالشهای آن در توسعه بیمه و ضریب نفوذ بیمه؛ نمایندگان شرکتهای بیمه»، «شبکه فروش و چالشهای آن در توسعه بیمه و ضریب نفوذ بیمه؛ شبکه کارگزاری بیمه»، «فرصت ها و چالشهای توسعه بیمه زندگی و افزایش ضریب نفوذ»، «ارزیابی ریسک، خسارت و اکچوئری در بیمه»برنامه ریزی شده است. رییس پژوهشکده بیمه ادامه داد: همچنین پنلهای تحت مدیریت انجمن حرفهای به موضوعاتی مانند، «تحول دیجیتال و افزایش ضریب نفوذ بیمه»، «اصلاح ساختار و افزایش ضریب نفوذ بیمه»، «حفظ حقوق بیمهگذاران عامل افزایش ضریب نفوذ»، «نوآوری فنی و افزایش ضریب نفوذ بیمه»اختصاص دارد. وی اعلام کرد: ضریب نفوذ بیمه از ١.١ درصد در سال ٨٨ به ٢.٣٨ درصد در سال ٩٧ رسید که نشان می دهد با شرایط اقتصادی ایران، صنعت بیمه در سال رشدی ٨ درصدی داشته است. کردبچه با اشاره به فاصله ضریب نفوذ کنونی با رقم تعیین شده ٧ درصدی در پایان برنامه ششم، تاکید کرد که برای رسیدن به این رقم دست کم نیاز به ١٥ سال زمان با رشد کنونی صنعت بیمه داریم. رییس پژوهشکده بیمه یکی از بخش هایی که به افزایش ضریب نفوذ بیمه کمک می کند را افزایش سهم بیمه های زندگی عنوان کرد و افزود: سهم بیمه های زندگی در حال حاضر ١٤.٥ درصد و در برنامه ششم پیش بینی شده که این رقم باید به ٥٠ درصد برسد. ما هم به دنبال آن هستیم تا از این طریق ضریب نفوذ را افزایش دهیم. حمید کردبچه، رئیس پژوهشکده بیمه در نشست خبری ۲۶ همایش ملی بیمه و توسعه سخن می گفت اظهار کرد: این دوره از همایش برای بررسی سیاستهای لازم جهت افزایش ضریب نفوذ در تهران برگزار میشود و تفاوت ویژهای در برگزاری این دوره از همایش وجود دارد، سال گذشته به دریافت نظرات مختلفی از جانب مهمانان سال گذشته همایش پرداختیم. وی در پایان ادامه داد: پژوهشکده بیمه موضوعاتی همچون مطالعات اجتماعی، اقتصاد جامعه، علم داده، سازماندهی صنعتی و ساختار بازاری در تمرکز پژوهش های خود قرار داده است که در همایش نیز این پژوهش ها ارایه می شود و البته برنامه 5 ساله نیز تهیه شده که بتوانیم توسط آن به صنعت بیمه سرویس دهیم.