اکرم عفیف بهترین بازیکن سال قاره کهن شد؛

گروه ورزش:مراسم برترینهای فوتبال آسیا با حضور کاندیداهای بخشهای مختلف در هنگکنگ برگزار شد اما متاسفانه دست نمایندگان فوتبال کشورمان به جوایز نرسید.

مراسم برترینهای فوتبال آسیا از ساعت 14:30 دیروز (دوشنبه) در هنگکنگ آغاز شد. این مراسم در حالی آغاز شد که فوتبال کشورمان از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا در بخشهای انفرادی و برترین فدراسیونها، برای کسب جایزه در پنج بخش انتخاب شده بود.

فدراسیون فوتبال بهعنوان کاندیدای برترین فدراسیون الهام بخشی، علیرضا بیرانوند بهعنوان کاندیدای برترین بازیکن سال آسیا، سردار آزمون بهعنوان کاندیدای برترین بازیکن بینالمللی آسیا (شاغل در فوتبال خارج از آسیا)، مهدی جاوید بهعنوان کاندیدای برترین بازیکن فوتسال آسیا و کتایون خسرویار بهعنوان برترین مربی فوتبال آسیا در بخش بانوان از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی شدند.

در مراسم برترینهای فوتبال آسیا که مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، علیرضا بیرانوند، دروازهبان ملیپوش پرسپولیس و کتایون خسرویار، سرمربی پیشین تیم زیر 19 سال زنان ایران به عنوان نمایندگان فوتبال ایران حضور داشتند، نفرات برتر به این ترتیب معرفی شدند:

در ابتدای این مراسم، شیخ سلمان از دبیرکل و سپس از رئیس فدراسیون فوتبال هنگکنگ تقدیر کرد. رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا سپس تقدیری از جانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) داشت که در این مراسم حضور پیدا کرده بود. سلطان عبدالله، رئیس فدراسیون فوتبال مالزی جایزه الماس فوتبال آسیا را کسب کرد. اتحادیه فوتبال گوام در بخش بلند پروازی موفق شد جایزه دریافت کند. فدراسیون فوتبال افغانستان و اتحادیه فوتبال یمن نیز در این بخش کاندیدا بودند. جایزه بخش توسعه فوتبال آسیا به فدراسیون فوتبال هنگکنگ رسید که کره شمالی و سنگاپور را رقیب خود میدید. اتحادیه فوتبال ژاپن که در کنار اتحادیه فوتبال کره جنوبی و فدراسیون فوتبال ایران در بخش الهامبخشی کاندیدا بود، موفق به کسب این جایزه شد. جایزه به رسمیت شناخته شدن از جانب رئیس AFC در بخش بلندپروازی به اتحادیه فوتبال برونئی دارالسلام رسید که در این بخش اتحادیههای فوتبال گوام و فلسطین نیز کاندیدا بودند. اتحادیه فوتبال سنگاپور جایزه به رسمیت شناخته شدن از جانب رئیس AFC در بخش توسعه را دریافت کرد که در این بخش با اتحادیه فوتبال هنگکنگ و فدراسیون فوتبال هند رقابت میکرد. در رقابت سه اتحادیه فوتبال چین، ژاپن و مالزی برای دریافت جایزه به رسمیت شناخته شدن از جانب رئیس AFC در بخش الهامبخشی، اتحادیه فوتبال چین موفق به دریافت جایزه شد. آساکو تاکاکورا (ژاپن) به عنوان بهترین مربی زن سال انتخاب شد. در این بخش کتایون خسرویار مربی ایرانی هم جزو نامزدها بود. جایزه بهترین بازیکن سال آسیا هم به توماکای یوشیکاوا (ژاپن) رسید. در این بخش مهدی جاوید از ایران هم جزو نامزدها بود. جایزه یوشیکاوا را مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران به او اهدا کرد. سون هیونگ مین لژیونر کرهای تاتنهام جایزه بهترین بازیکن لژیونر آسیا را از آن خودش کرد که در این بخش هم سردار آزمون کاندیدا بود. ساکی کوماگای (ژاپن- لیون) برنده جایزه بهترین بازیکن سال زن آسیا شد.

جایزه بهترین بازیکن سال آسیا هم به اکرم عفیف از قطر رسید. عفیف که با تیم ملی قطر در جام خلیج شرکت کرده، در این مراسم شرکت نکرد و ژاوی هرناندز جایزه این بازیکن را دریافت کرد. ایران اکنون چند سال است برنده ای در میان برترین های فوتبال آسیا ندارد.

نسل جدید مزدا ۳ عنوان خودروی سال ۲۰۲۰ را در چین از آن خود کرد.

مزدا ۳ که همواره یکی از خودروهای جذاب، زیبا و جوان پسند برای مشتریان در سراسر جهان به شمار میرود، به تازگی توانسته است با معرفی نسل جدید خود نظر و توجه خیل عظیمی از مشتریان، داوران و شرکت کنندگان در مراسم اهدای جایزه خودروی سال در چین را نیز به سمت و سوی خود جلب کند و این جایزه و عنوان را به خود اختصاص دهد.

در این مراسم که ۱۰ خودرو به عنوان فینالیست توسط هیئتی ۳۸ نفره از داوران در میان ۱۹۴ خودروی واجد شرایط انتخاب شده بودند، نسل جدید مزدا ۳ به عنوان یک خودروی کامپکت ژاپنی توانست در نهایت این جایزه را کسب کند و خودروی سال ۲۰۲۰ در چین شود.

مزدا ۳ هفته پیش نیز لقب خودروی سال در تایلند را نیز از آن خود کرده بود. همچنین جایزه خودروی سال ۲۰۱۹ مورد توجه بانوان را نیز کسب کرده بود.

بر اساس گزارش وب سایت Automotive News، این در حالیست که داوران در چنین مراسمی پیشتر به خودروهای بزرگتر و لوکس تر رای می دادند و تمایل بیشتری برای انتخاب آنها به عنوان خودروی سال داشتند اما به نظر می رسد که با توجه به روند صعودی استقبال مشتریان جهانی از خودروهای کوچکتر و کم مصرف تر، نظر داروان مراسم مذکور نیز تغییر پیدا کرده است. به عنوان مثال سال گذشته خودروی لکسوس ES با پشت سر گذاشتن تویوتا کمری و آئودی A۸ توانست این عنوان و جایزه را کسب کند. در سال ۲۰۱۸ نیز این جایزه به ولوو S۹۰ رسیده بود.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا به تشریح پشت پرده «حراج جمعه سیاه « که ترفندی برای برخی کلاهبرداران سایبری و به دام انداختن شهروندان شده است، پرداخت. سرهنگ رامین پاشایی در تشریح این خبر اظهار داشت: احتمالاً این روزها با آگهیهایی با عناوین مختلف و مرتبط با حراجی بزرگ دوم و سوم آذرماه (بلک فرایدی) مواجه شده باشید، « پیشنهادهای ویژه و تخفیفهای باور نکردنی، سادگی در خرید، قابلیتهای مقایسه کالا با کالاهای مشابه و ...» از جمله مطالبی است که در فضای مجازی و به خصوص شبکههای اجتماعی به آن پرداخته شده است. وی ادامه داد: تبلیغات فریبنده ای در جهت ارائه خدمات و فروش کالا با قیمتهایی پایینتر از قیمتهای واقعی و ارسال رایگان صورت می گیرد این در حالی است که طی این سال ها استفاده از شیوه فروش بلک فرایدی به برخی از فروشندهها کمک کرده تا بتوانند کالاهای قدیمی خود را به راحتی بفروشند. معاون اجتماعی پلیس فتا با اشاره به اینکه طراحی درگاه های جعلی که در اصطلاح به آن فیشینگ گفته میشود، در روزهای منتهی به بلک فرایدی از شگردهای مهم مجرمان سایبری است، عنوان کرد: هر سال در روزهای حوالی بلک فرایدی شاهد شکایت قابل توجهی از مردم به خاطر کلاهبردارهای صورت گرفته در خصوص پرداخت بهای کالای مورد نظر و عدم دریافت کالا یا تقلبی بودن کالای تحویلی به آنها هستیم. سرهنگ پاشایی ادامه داد: افراد سودجو با سوءاستفاده از اعتماد هموطنان و با برپایی سایتهای جعلی و تقلبی، اعتبار دیگر فروشگاههای اینترنتی که دارای فعالیتی سالم هستند را زیر سوال می برند و از مردم عزیز هم کلاهبرداری می کنند. معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا تصریح کرد: این صفحات جعلی از نظر ظاهری کاملاً به درگاه اصلی شبیه بوده و به راحتی اعتماد کاربر را مبنی بر ورود اطلاعات بانکی جلب کرده و شماره کارت، رمز دوم، cvv۲ و تاریخ انقضاء کارت بانکی را به سرقت برده و در فرصتی مناسب اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی قربانی می کند.

دیزنی با فیلم «یخزده ۲» یکهتاز بیچون و چرای گیشه سینمای جهان شده است. فیلمی که پس از ۹ روز اکران ۷۰۰ میلیون دلار بلیت فروخته، بیشک به کلوب میلیارد دلاریها میپیوندد.

در آخرین ماه سال ۲۰۱۹ کمپانی دیزنی بار دیگر برگ برندهای رو کرد و بازی گیشه را به نفع خود تغییر داد. این بار نوبت انیمیشن «فروزن / یخزده» بود که به گیشه بیرونق یک ماه اخیر سینمای جهان رونقی تازه دهد. قسمت دوم انیمیشن «یخزده» پس از ۹ روز اکران در سینماهای جهان به فروش باورنکردنی ۷۳۸ میلیون دلار رسیده است. فروشی که برای بیشتر فیلمها آرزوست و آرزو میماند. دیزنی برای اکران این انیمیشن نقشه جالبی داشت و با یک تغییر کوچک در برنامه اکران فیلم سود بسیار زیادی کرد. در حالی که قسمت اول انیمیشن در تعطیلات عید شکرگزاری اکران شده بود، قسمت جدید یک هفته قبل از عید شکرگزاری روی پرده رفت. دیزنی با این تغییر یک هفتهای سود بسیاری کرد که در ارقام فروش مشهود است، و به باور کارشناسان سینما بسیاری از کودکان که مخاطبان اصلی فیلم هستند، پس از تماشای فیلم در هفته گذشته در تعطیلات عید شکرگزاری همراه با خانواده دو باره یا چند باره به تماشای فیلم رفتند. به این ترتیب «یخزده ۲» رکوردی بینظیر در گیشه ثبت کرد و در مجموع پنج روز فروش تعطیلات عید شکرگزاری رقم باورنکردنی ۱۳۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار فقط در آمریکای شمالی فروش داشت که حتی از فروش افتتاحیه فیلم هم بیشتر است. داستان السا و خواهرش از گنجهای دیزنی است که به نظر نمیرسد به این زودیها از رونق بیافتد، و البته فقط در گیشه سودآور نیست و بازارهای هدف بسیاری دارد، از اسباببازی بگیر تا لوازم تحریر و لباس. «یخ زده ۲» از معدود دنبالههای سینمایی است که از قسمت نخست موفقتر میشود. این انیمیشن تا کنون در ۱۱ کشور از جمله چین رکورد فروش قسمت اول را شکسته است